LOGOnespalv-maz2

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL NACIONALINĖS MOKĖJIMO AGENTŪROS PRIE ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2021 m. rugsėjo 8 d. Nr. 3D-563

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatymo 8  straipsnio 1 ir 2 dalimis ir Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos darbo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2008 m. gruodžio 3 d. įsakymu Nr. 3D-658 „Dėl Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“, 16 punktu ir 51.3 papunkčiu, bei atsižvelgdamas į paramą žemės ūkiui, kaimo plėtrai ir žuvininkystei bei valstybės pagalbą reglamentuojančių teisės aktų nuostatas:

1. Tvirtinu Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos nuostatus (pridedama).

2. Į g a l i o j u Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos direktorių Aleksandrą Muzikevičių pasirašyti šio įsakymo 1 punkte nurodytus nuostatus.

3. Į p a r e i g o j u  Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos direktorių Aleksandrą Muzikevičių užtikrinti, kad šio įsakymo 1 punkte nurodyti nuostatai būtų įregistruoti Juridinių asmenų registre teisės aktų nustatyta tvarka.

4. Pripažįstu netekusiu galios Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2003 m. sausio 22 d. įsakymą Nr. 3D-17 „Dėl Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos nuostatų“ su visais pakeitimais ir papildymais.

 

 

 

Žemės ūkio ministras                                                                                                  Kęstutis Navickas

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2021 m. rugsėjo 8 d. įsakymu Nr. 3D-563

 

 

NACIONALINĖS MOKĖJIMO AGENTŪROS PRIE ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūra) yra įstaiga prie Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos, įgyvendinanti valstybės politiką žemės ūkio ministrui pavestose valdymo srityse, administruojanti valstybės paramos žemės ūkiui ir kaimo plėtrai ir Europos Sąjungos (toliau – ES) paramos žemės ūkiui, kaimo plėtrai ir žuvininkystei lėšas bei atliekanti jų mokėjimo ir kontrolės funkcijas. Agentūra yra biudžetinė įstaiga, finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto.

2. Agentūra savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, ES teisės aktais, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Lietuvos Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Seimo ir Vyriausybės priimtais teisės aktais, žemės ūkio ministro įsakymais, ES institucijų rekomendacijomis bei šiais nuostatais.

3. Agentūra yra juridinis asmuo, turintis savo sąskaitą banke ir antspaudą su Lietuvos valstybės herbu bei savo pavadinimu.

4. Agentūros savininkė yra valstybė. Agentūros savininko teises ir pareigas įgyvendina Žemės ūkio ministerija.

5. Žemės ūkio ministerija:

5.1. tvirtina ir keičia Agentūros nuostatus;

5.2. priima į pareigas ir iš jų atleidžia Agentūros direktorių;

5.3. priima sprendimą dėl Agentūros buveinės pakeitimo;

5.4. priima sprendimą dėl Agentūros filialo steigimo ir jo veiklos nutraukimo;

5.5. sprendžia kitus šiuose nuostatuose ir kituose Lietuvos Respublikos teisės aktuose jos kompetencijai priskirtus klausimus.

6. Agentūros buveinės adresas: Blindžių g. 17, 08111 Vilnius.

 

II SKYRIUS

AGENTŪROS VEIKLOS TIKSLAS, UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

7. Agentūros veiklos tikslas – pagal kompetenciją Lietuvos Respublikos įstatymų, ES teisės aktų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka įgyvendinti Lietuvos žemės ūkio, kaimo plėtros ir žuvininkystės politikos priemones.

8. Pagrindiniai Agentūros uždaviniai yra:

8.1. skatinti šalies žemės ūkio, kaimo ir žuvininkystės plėtrą administruojant valstybės ir ES paramos žemės ūkiui, kaimo plėtrai ir žuvininkystei lėšas ir užtikrinant jų naudojimo kontrolę;

8.2. vykdyti kitas žemės ūkiui ir kaimo plėtrai teikiamas paramos priemones;

8.3. užtikrinti valstybės ir ES paramos lėšų žemės ūkiui, kaimo plėtrai ir žuvininkystei administravimo sistemų sukūrimą ir jų priežiūrą;

8.4. dalyvauti rengiant ir įgyvendinant valstybės paramos teikimo taisykles;

8.5. dalyvauti diegiant Integruotą administravimo ir kontrolės sistemą (toliau – IAKS);

8.6. dalyvauti diegiant ir įgyvendinant ES Bendrosios žemės ūkio politikos priemonių administravimo sistemą;

8.7. dalyvauti diegiant ir įgyvendinant valstybės paramos, Europos žemės ūkio garantijų fondo (toliau – EŽŪGF), Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (toliau – EŽŪFKP), Europos žuvininkystės fondo (toliau – EŽF) ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondo (toliau – EJRŽF) priemonių administravimo sistemą.

9. Vykdydama jai pavestus uždavinius, Agentūra atlieka šias pagrindines funkcijas:

9.1. administruoja valstybės paramos žemės ūkiui lėšas, atlieka jų mokėjimą ir kontroliuoja tikslinį šių lėšų panaudojimą;

9.2. koordinuoja ES finansinės paramos žemės ūkiui, kaimo plėtrai ir žuvininkystei tvarkymo sistemos kūrimo ir diegimo veiksmus;

9.3. administruoja EŽŪGF, EŽŪFKP, EŽF ir EJRŽF priemones arba jas perduoda administruoti kitoms institucijoms;

9.4. atlieka pagal Specialiąją žemės ūkio ir kaimo plėtros paramos programą (toliau – SAPARD), Europos žemės ūkio orientavimo ir garantijų fondo (toliau – EŽŪOGF), EŽŪFKP, EŽF, EJRŽF ir EŽŪGF lėšų panaudojimo kontrolę ir finansuojamų priemonių įgyvendinimo priežiūrą;

9.5. vykdo EŽŪGF ir EŽŪFKP mokėjimo institucijos funkcijas;

9.6. vykdo EŽŪFKP, EŽF ir EJRŽF tarpinės institucijos bei EŽF ir EJRŽF tvirtinančiosios institucijos funkcijas;

9.7. priima prašymus (paraiškas), atlieka jų vertinimą ir priima sprendimą dėl paramos suteikimo ar išmokų išmokėjimo;

9.8. registruoja, nagrinėja pateiktus mokėjimo prašymus (mokėjimo paraiškas), priima sprendimą dėl paramos išmokėjimo;

9.9. pagal patvirtintą tvarką atlieka techninę, administracinę ir finansinę paraiškų ir investicijų projektų kontrolę;

9.10. pastebėjusi lėšų naudojimo pažeidimus, informuoja apie tai atitinkamas institucijas, imasi priemonių šiems pažeidimams pašalinti ir paramos lėšoms susigrąžinti;

9.11. kaupia ir sistemina informaciją, kurios reikia valstybės ir ES paramos žemės ūkiui ir kaimo plėtrai priemonėms įgyvendinti bei teikia Žemės ūkio ministerijai reikalingus duomenis priežiūrai atlikti;

9.12. teikia valstybės paramos, EŽŪGF, EŽŪFKP, EŽF, EŽŪOGF ir EJRŽF lėšų panaudojimo ataskaitas Žemės ūkio ministerijai ir Finansų ministerijai ir kitoms kontroliuojančioms institucijoms bei pagal kompetenciją įgaliotoms ES institucijoms;

9.13. tvarko išlaikymo lėšų, valstybės paramos, EŽŪGF, EŽŪFKP, EJRŽF ir EŽF lėšų apskaitą ir rengia finansinių atskaitomybių dokumentus;

9.14. atlieka specialiojo departamento funkcijas, numatytas 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) Nr. 1306/2013 dėl bendros žemės ūkio politikos finansavimo, valdymo ir stebėsenos, kuriuo panaikinami Tarybos reglamentai (EEB) Nr. 352/78, (EB) Nr. 165/94, (EB) Nr. 2799/98, (EB) Nr. 814/2000, (EB) Nr. 1290/2005 ir (EB) Nr. 485/2008, su visais pakeitimais;

9.15. teikia pasiūlymus ir informaciją Žemės ūkio ministerijai dėl Lietuvos Respublikos teisės aktų rengimo, galiojančių teisės aktų pakeitimo, papildymo ar panaikinimo valstybės paramos, EŽŪGF, EŽŪFKP, EŽF, EŽŪOGF ir EJRŽF priemonių įgyvendinimo klausimais. Pagal savo kompetenciją rengia ir tvirtina dokumentų, būtinų valstybės paramos, EŽŪGF, EŽŪFKP, EŽF ir EJRŽF priemonėms administruoti, pavyzdines formas;

9.16. teikia išsamią informaciją paramos gavėjams apie valstybės paramos ir ES paramos žemės ūkiui, kaimo plėtrai ir žuvininkystei priemones, jų įgyvendinimo ir panaudojimo galimybes bei tvarką;

9.17. konsultuoja įmones, įstaigas, organizacijas, ūkininkus bei kitus fizinius asmenis savo kompetencijos klausimais;

9.18. dalyvauja konferencijose, seminaruose, forumuose ir kituose renginiuose, susijusiuose su valstybės ir ES paramos žemės ūkiui ir kaimo plėtrai priemonių įgyvendinimu;

9.19. palaiko ryšius ir bendradarbiauja su kitomis valstybės institucijomis, visuomeninėmis organizacijomis, kitais juridiniais ir fiziniais asmenimis, taip pat atitinkamomis užsienio institucijomis;

9.20. užtikrina veiksmingą vidaus audito funkcionavimą;

9.21. tvarko pareiškėjų, paramos gavėjų, kitų juridinių ir fizinių asmenų duomenis / asmens duomenis, kuriuos reikalinga tvarkyti administruojant paramą, atliekant mokėjimo ir kontrolės funkcijas;

9.22. viešina informaciją apie pareiškėjus / paramos gavėjus, kai tai daryti Agentūrą įpareigoja ES reglamentai ir Lietuvos Respublikos teisės aktai, juose numatyta apimtimi;

9.23. atlieka kitas Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų numatytas funkcijas.

 

III SKYRIUS

AGENTŪROS TEISĖS

 

10. Agentūra, įgyvendindama jai pavestus uždavinius ir funkcijas, turi teisę:

10.1. priimti sprendimus dėl valstybės paramos ir paramos iš EŽŪGF, EŽŪFKP, EŽF ir EJRŽF lėšų skyrimo;

10.2. sudaryti sutartis su paramos gavėjais ir kontroliuoti, kaip jos yra vykdomos;

10.3. sudaryti sutartis dėl bendradarbiavimo su valstybės institucijomis ir įstaigomis (įskaitant viešąsias įstaigas), kurioms skiriamos administravimo ir kontrolės funkcijos, susijusios su SAPARD, EŽŪGF, EŽŪFKP, EŽF, EŽŪOGF ir EJRŽF priemonių vykdymu, ir pagal kompetenciją kontroliuoti, kaip yra vykdomos kaimo plėtros programos, remiamos iš valstybės, SAPARD, EŽŪGF, EŽŪFKP, EŽF, EŽŪOGF ir EJRŽF lėšų;

10.4. nustačius lėšų naudojimo pažeidimus, sustabdyti ir (ar) anuliuoti paramos gavėjo teisę naudotis suteikta parama bei inicijuoti suteiktos paramos išieškojimą;

10.5. priimti sprendimus dėl sankcijų taikymo, paramos gavėjui nesilaikant paramos suteikimo reikalavimų ir (arba) pažeidžiant paramos gavimo ir naudojimo sąlygas ir (arba) nesilaikant paramos paraiškoje arba paramos sutartyje numatytų reikalavimų;

10.6. pagal kompetenciją naudotis valstybinių registrų ir kadastrų duomenimis;

10.7. įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka gauti iš fizinių ir juridinių asmenų informaciją, reikalingą valstybės paramos, SAPARD, EŽŪGF, EŽŪFKP, EJRŽF, EŽF ir EŽŪOGF priemonėms įgyvendinti;

10.8. įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka gauti ir naudoti iš duomenų ir informacijos tvarkytojų, taip pat iš fizinių ir juridinių asmenų, pretenduojančių gauti valstybės, EŽŪGF, EŽŪFKP, EŽF, EŽŪOGF ir EJRŽF priemonių paramą, informaciją ir duomenis apie fizinius (asmens duomenis) ir juridinius asmenis, pretenduojančius gauti valstybės, EŽŪGF, EŽŪFKP, EŽF, EŽŪOGF ir EJRŽF priemonių paramą, bei fizinius ir juridinius asmenis, dalyvaujančius įgyvendinant Agentūros administruojamus projektus;

10.9. tvirtinti dokumentų, būtinų valstybės paramos, EŽŪGF, EŽŪFKP, EŽF ir EJRŽF priemonėms administruoti, pavyzdines formas;

10.10. kviesti Lietuvos ir užsienio ekspertus teikti konsultacijas ir išvadas, būtinas Agentūros funkcijoms vykdyti;

10.11. sudaryti sutartis su Lietuvos ir užsienio ekspertais, kitais fiziniais ir juridiniais asmenimis dėl tam tikrų darbų, būtinų Agentūros funkcijoms vykdyti, atlikimo;

10.12. pagal kompetenciją palaikyti ir plėtoti ryšius su atitinkamomis užsienio valstybių institucijomis, jų struktūriniais padaliniais, tarptautinėmis organizacijomis;

10.13. gerinti Agentūros valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, profesinį pasirengimą, užsienio kalbų mokėjimą.

11. Agentūra turi ir kitas Lietuvos Respublikos teisės aktų numatytas teises.

 

IV SKYRIUS

AGENTŪROS IR JOS TARNAUTOJŲ ATSAKOMYBĖ

 

12. Ginčai tarp Agentūros ir juridinių bei fizinių asmenų sprendžiami Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

13. Agentūros valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, už tarnybinių pareigų nevykdymą arba netinkamą vykdymą, taip pat už kompetencijos viršijimą ir piktnaudžiavimą tarnybine padėtimi atsako teisės aktų nustatyta tvarka.

 

V SKYRIUS

AGENTŪROS RYŠIAI

 

14. Agentūra, vykdydama valstybės paramos, SAPARD, EŽŪGF, EŽŪFKP, EŽF, EŽŪOGF ir EJRŽF priemonių administravimo funkcijas, bendradarbiauja su Žemės ūkio ministerijos struktūriniais padaliniais, kitomis valstybės institucijomis, visuomeninėmis organizacijomis, ES institucijomis, kitais juridiniais ir fiziniais asmenimis ir pagal kompetenciją turi teisę kviesti juos dalyvauti Agentūrai atliekant paraiškų ir investicinių projektų administravimo ir kontrolės funkcijas.

15. Agentūra turi užtikrinti pagalbą ES Komisijos atstovams, įgaliotiems atlikti ES nuosavų išteklių kontrolę ir patikrinimus.

 

VI SKYRIUS

AGENTŪROS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS

 

16. Agentūros veikla organizuojama vadovaujantis metiniais veiklos planais. Agentūros metiniai veiklos planai rengiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 3D-893 „Dėl Žemės ūkio ministerijos valdymo sričiai priskirtų įstaigų ir kitų valstybės biudžeto lėšas gaunančių subjektų, kurie dalyvauja įgyvendinant Žemės ūkio ministerijos strateginį veiklos planą (n-n+2)-aisiais metais, metinių veiklos planų ir ataskaitų“, derinami su Žemės ūkio ministerija, tvirtinami Agentūros direktoriaus ir skelbiami Agentūros interneto tinklalapyje. Agentūra, įgyvendindama metinius veiklos planus, prisideda prie žemės ūkio ministro valdymo sričių strateginiame veiklos plane numatytų strateginių tikslų įgyvendinimo.

17. Agentūros struktūrinių padalinių veiklą ir vidaus tvarką reguliuoja Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos darbo reglamentas, patvirtintas Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos direktoriaus 2000 m. rugsėjo 29 d. įsakymu Nr. 29 „Dėl departamentų, skyrių nuostatų ir darbo reglamento patvirtinimo“, Agentūros struktūrinių padalinių nuostatai, Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos vidaus tvarkos taisyklės, patvirtintos Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos direktoriaus 2006 m. gegužės 31 d. įsakymu Nr. BR1-262 „Dėl Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos vidaus tvarkos taisyklių patvirtinimo“, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių aprašymai ir kiti teisės aktai.

18. Agentūros struktūrą tvirtina žemės ūkio ministras.

19. Agentūros struktūriniai padaliniai yra departamentai, skyriai. Agentūros uždaviniams ir funkcijoms, kurie nepriskirti Agentūros struktūriniams padaliniams, įgyvendinti gali būti steigiama (steigiamos) pareigybė (pareigybės), nepriklausanti (nepriklausančios) departamentui ar skyriui.

20. Agentūrai vadovauja direktorius. Agentūros direktorių teisės aktų nustatyta tvarka (ne politinio (asmeninio) pasitikėjimo pagrindu) 5 metų kadencijai priima į pareigas ir atleidžia iš jų žemės ūkio ministras. Agentūros direktorius gali eiti Agentūros vadovo pareigas ne daugiau kaip dvi kadencijas iš eilės. Agentūros direktorius yra tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas žemės ūkio ministrui. Agentūros direktoriaus pavaduotoją ir Agentūros kanclerį valstybės tarnybą reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka skiria į pareigas ir atleidžia iš jų Agentūros direktorius. Direktoriaus laikinai nesant, jo funkcijas atlieka Agentūros direktoriaus pavaduotojas; jo nesant – žemės ūkio ministro įsakymu paskirtas Agentūros kancleris arba Agentūros struktūrinio padalinio vadovas. Agentūros direktoriaus funkcijas atliekantis asmuo yra tiesiogiai pavaldus ir atsako už uždavinių įgyvendinimą žemės ūkio ministrui.

21. Agentūros direktorius:

21.1. užtikrina, kad Agentūra savo veikloje vadovautųsi Lietuvos Respublikos teisės aktais ir šiais nuostatais;

21.2. organizuoja Agentūros darbą, leidžia įsakymus ir kontroliuoja jų vykdymą, sprendžia Agentūros kompetencijai priklausančius klausimus, kad būtų įgyvendinami Agentūros tikslai ir atliekamos nustatytos funkcijos;

21.3. atsako už Agentūrai pavestų uždavinių bei funkcijų vykdymą;

21.4. tvirtina Agentūros vidaus tvarkos ir kitas taisykles;

21.5. tvirtina Agentūros darbo reglamentą, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių sąrašus, neviršijant nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;

21.6. tvirtina padalinių nuostatus, pareigybių aprašymus, vidaus audito tarnybos vadovą, ilgalaikį ir metinį audito planą, kontroliuoja, kaip jų laikomasi;

21.7. atsižvelgdamas į Agentūros Audito skyriaus vedėjo teikiamus pastebėjimus, išvadas ir rekomendacijas, priima sprendimus dėl Agentūros veiklos ir vidaus kontrolės sistemos tobulinimo;

21.8. vadovaudamasis teisės aktais, priima sprendimus dėl paramos suteikimo ir sankcijų taikymo arba įgalioja Agentūros direktoriaus pavaduotoją, Agentūros kanclerį arba kitą Agentūros struktūrinio padalinio vadovą;

21.9. sudaro, pildo, keičia ir nutraukia sutartis su paramos gavėjais dėl paramos suteikimo arba įgalioja Agentūros direktoriaus pavaduotoją, Agentūros kanclerį arba kitą Agentūros struktūrinio padalinio vadovą;

21.10. tvirtina Agentūros valstybės ir ES paramos žemės ūkiui ir kaimo plėtrai lėšų panaudojimo finansines ataskaitas;

21.11. sudaro sutartis Agentūros uždaviniams ir funkcijoms įgyvendinti;

21.12. atsiskaito už Agentūros darbą;

21.13. komandiruoja Agentūros valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, tarnybinėms užduotims atlikti;

21.14. atstovauja Agentūrai valstybės valdžios, ES ir kitose institucijose;

21.15. skiria pareigoms ir atleidžia iš pareigų Agentūros valstybės tarnautojus, priima į darbą ir atleidžia iš darbo darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, skatina, skiria tarnybines nuobaudas;

21.16. užtikrina, kad pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą teikiami ataskaitų rinkiniai ir statistinės ataskaitos būtų teisingi;

21.17. užtikrina racionalų ir taupų lėšų bei turto naudojimą, veiksmingą Agentūros vidaus kontrolės sistemos sukūrimą, jos veikimą ir tobulinimą;

21.18. vykdo kitas Lietuvos Respublikos teisės aktų jam suteiktas funkcijas.

 

VII SKYRIUS

DARBO APMOKĖJIMAS

 

22. Agentūros valstybės tarnautojų darbo užmokesčio mokėjimo tvarką ir sąlygas nustato Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymas, kiti įstatymai ir teisės aktai.

23. Agentūros direktorius, vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais, neviršydamas nustatytų metinio darbo užmokesčio fondo lėšų, įsakymu nustato darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigines algas.

 

VIII SKYRIUS

AGENTŪROS TURTAS, LĖŠŲ ŠALTINIAI IR LĖŠŲ NAUDOJIMO TVARKA, VIDAUS ADMINISTRAVIMO KONTROLĖ

 

24. Agentūros savininko jai perduotas ir Agentūros įgytas turtas nuosavybės teise priklauso Agentūros savininkui, o Agentūra šį turtą valdo, naudoja ir disponuoja juo teisės aktų nustatyta tvarka.

25. Agentūra finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto.

26. Agentūra jai skirtas valstybės biudžeto lėšas naudoja Vyriausybės nustatyta tvarka.

27. Už Agentūros buhalterinės apskaitos organizavimą, apskaitos dokumentų, registrų, finansinių ir biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinių išsaugojimą įstatymų nustatyta tvarka, finansinių ir biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinių sudarymą, pateikimą ir paskelbimą laiku, inventorizacijos organizavimą, Agentūros vidaus kontrolės veikimo užtikrinimą, sprendimų dėl racionalaus ir taupaus lėšų bei turto naudojimo užtikrinimo priėmimą yra atsakingas Agentūros direktorius. Agentūros valstybinį (finansinį ir veiklos) auditą atlieka Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė. Agentūros vidaus auditą atlieka Agentūros Audito skyrius, veiklos finansinę kontrolę vykdo Žemės ūkio ministerija.

 

IX SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

28. Agentūros nuostatai keičiami teisės aktų nustatyta tvarka. Agentūros nuostatų pakeitimai įsigalioja nuo jų įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos.

29. Vieši Agentūros pranešimai pateikiami raštu (biuletenis, pranešimas spaudai, komunikatas, pareiškimas, nota ir pan.) arba žodžiu (spaudos konferencijoje perskaitoma rašytinė informacija arba atsakoma į klausimus). Oficiali Agentūros informacija teisės aktų nustatyta tvarka taip pat gali būti skelbiama Agentūros interneto tinklalapyje, kitose visuomenės informavimo priemonėse.

30. Žemės ūkio ministerija, nustačiusi, kad Agentūros veikla neatitinka akreditacijos kriterijų, turi teisę laikinai sustabdyti Agentūros veiklą, susijusią su EŽŪGF ar EŽŪFKP administravimo funkcijos vykdymu, ir nustatyti laikotarpį, per kurį pašalinamos kliūtys, trukdančios Agentūros veiklai pagal akreditacijos kriterijus.

31. Agentūra reorganizuojama, likviduojama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

______________