VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS

ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS VISUOMENĖS SVEIKATOS RĖMIMO SPECIALIOSIOS PROGRAMOS PRIEMONIŲ ADMINISTRAVIMO IR FINANSAVIMO TVARKOS APRAŠO TVIRTINIMO

 

2022 m. sausio 17 d. Nr. 30-115/22

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymu, Lietuvos Respublikos visuomenės sveikatos priežiūros įstatymu, Lietuvos Respublikos savivaldybių aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos įstatymu ir Vilniaus miesto savivaldybės tarybos 2014 m. liepos 23 d. sprendimu Nr. 1-1959 „Dėl Vilniaus miesto savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos tvirtinimo“ patvirtinta Vilniaus miesto savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiąja programa:

1. T v i r t i n u Vilniaus miesto savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos priemonių administravimo ir finansavimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2019 m. spalio 10 d. įsakymą Nr. 30-2593/19 „Dėl Vilniaus miesto savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos priemonių administravimo ir finansavimo tvarkos aprašo tvirtinimo“.

 

 

 

Administracijos direktorė                                                                                         Lina Koriznienė

 

 

PATVIRTINTA

Vilniaus miesto savivaldybės

administracijos direktoriaus

2022 m. sausio 17 d.

įsakymu Nr. 30-115/22

 

VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS VISUOMENĖS SVEIKATOS RĖMIMO SPECIALIOSIOS PROGRAMOS PRIEMONIŲ ADMINISTRAVIMO IR

FINANSAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Vilniaus miesto savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos priemonių administravimo ir finansavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Vilniaus miesto savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos priemonių paraiškų pateikimo, vertinimo, atrankos, lėšų skyrimo, priemonių vykdymo ir lėšų panaudojimo kontrolės tvarką.

2. Vilniaus miesto savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos priemonių rėmimo tikslas – ugdyti sveikos gyvensenos įgūdžius, vykdyti ligų profilaktiką, prevenciją ir ankstyvąją diagnostiką, gerinti socialinę ir fizinę aplinką, dėmesį kreipiant į sveikatai įtaką darančius veiksnius, gerinti gyventojų sveikatą ir gyvenimo kokybę.

3. Vilniaus miesto savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos priemonių paraiškas gali teikti viešieji juridiniai asmenys (toliau – organizacija) (viešųjų juridinių asmenų sąvoka suprantama taip, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse), išskyrus įmones, įstaigas ir organizacijas, kurių savininkė ar dalininkė yra valstybė arba savivaldybė, veikiantys visuomenės sveikatos stiprinimo, saugos, psichikos sveikatos, asmens ar visuomenės sveikatos priežiūros ar kitose sveikatinimo srityse (sveikatinimo sritis turi būti numatyta organizacijos įstatuose (nuostatuose) ne trumpiau kaip vienus metus nuo paraiškos teikimo termino paskutinės dienos).

4. Apraše vartojamos sąvokos:

4.1. paraiška – Vilniaus miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) administracijos direktoriaus nustatytos formos dokumentas, teikiamas Savivaldybės administracijos Sveikatos apsaugos skyriui (toliau – Sveikatos apsaugos skyrius), siekiant gauti finansavimą priemonei įgyvendinti Apraše nustatyta tvarka;

4.2. kvietimas – siūlymas teikti paraiškas pagal kvietimo skelbime nurodytas prioritetines kryptis;

4.3. priemonė – tam tikrą laiką įgyvendinama kryptingos veiklos priemonių visuma, skirta paslaugai suteikti ar produktui sukurti , kuris yra skirtas visuomenės sveikatai išsaugoti, prevencijai, profilaktikai, sveikatos edukacijai vykdyti;

4.4. priemonės vykdytojas – už Vilniaus miesto savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos lėšomis finansuotos priemonės įgyvendinimą atsakingas pareiškėjas, sudaręs sutartį;

4.5. priemonės vadovas – priemonės vykdytojo įgaliotas fizinis asmuo, organizuojantis priemonės įgyvendinimą.

5. Vilniaus miesto savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos priemonės įgyvendinimo laikotarpis:

5.1. priemonės įgyvendinimo trukmė negali būti ilgesnė kaip 1 metai (išskyrus kai yra teikiama paraiška 3 metams);

5.2. priemonės įgyvendinimo pradžia laikoma sutarties sudarymo data;

5.3. priemonės įgyvendinimo pabaiga laikoma sutartyje nurodyta data.

6. Remiamos priemonės, kurios yra įgyvendinamos Vilniaus miesto savivaldybės teritorijoje.

7. Organizacijų priemonių paraiškoms finansavimas neskiriamas, jeigu:

7.1. organizacija yra likviduojama, organizacijos veikla sustabdyta ar apribota;

7.2. organizacija nėra įvykdžiusi mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimo įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus (ši nuostata netaikoma pareiškėjams, kuriems teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai);

7.3. organizacija, pateikusi paraišką, neatitinka Aprašo 3 punkto reikalavimų.

7.4. organizacija paraiškoje arba jos prieduose pateikė klaidingą arba melagingą informaciją;

7.5. tarp Savivaldybės administracijos ir organizacijos vyksta teisminiai ginčai dėl organizacijos padaryto ankstesnių priemonių įgyvendinimo sąlygų pažeidimo ar yra įsiteisėjęs teismo sprendimas, kad organizacija pažeidė kitą sutartį dėl paramos skyrimo iš Europos Sąjungos arba Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų;

7.6. organizacija nepateikė praėjusiais metais vykdytos priemonės metinės veiklos ataskaitos ir (ar) finansinių ataskaitų ir išlaidas pagrindžiančių dokumentų suvestinės;

7.7. organizacija bandė gauti konfidencialią informaciją arba daryti įtaką priemonės vertinimo ir atrankos komisijos nariams.

 

II SKYRIUS

PRIEMONIŲ KRYPTYS

 

8. Kasmet yra nustatomos priemonių prioritetinės kryptys. Nustatant kryptis atsižvelgiama į Vilniaus miesto savivaldybės visuomenės sveikatos stebėsenos ataskaitoje pateiktas išvadas ir esamas problemas Vilniaus mieste. Priemonių kryptys atitinka Lietuvos Respublikos Seimo 2014 m. birželio 26 d. nutarimu Nr. XII-964 „Dėl Lietuvos sveikatos 2014–2025 metų programos patvirtinimo“ patvirtintos Lietuvos sveikatos 2014–2025 metų programos kryptis ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius sveikatinimo veiklą.

9. Sveikatos apsaugos skyrius prioritetines kryptis teikia derinti Savivaldybės tarybos Sveikatos ir sporto reikalų komitetui (toliau – Sveikatos ir sporto reikalų komitetas) ir Savivaldybės bendruomenės sveikatos tarybai (toliau – Bendruomenės sveikatos taryba). Pagal nustatytas prioritetines kryptis yra skelbiamas paraiškų priėmimo konkursas.

 

III SKYRIUS

KONKURSO PASKELBIMO IR PARAIŠKŲ TEIKIMO TVARKA

 

10. Sveikatos apsaugos skyrius organizuoja informacijos apie paraiškų priemonėms vykdyti priėmimo sąlygas ir termino paskelbimą Savivaldybės interneto svetainės  www.vilnius.lt skiltyje „Sveikata“.

11. Paraiškoms pateikti skiriamas ne trumpesnis nei 30 kalendorinių dienų nuo konkurso paskelbimo dienos terminas. Konkretūs terminai nurodomi kvietime.

12. Paraiškos su priedais elektroniniu formatu (.doc, .pdf, .xls) teikiamos elektroniniu būdu per Vilniaus miesto savivaldybės elektroninių paslaugų valdymo sistemą; elektroninės paraiškos rinkmenos (failo) pavadinimas turi būti susietas su organizacijos, teikiančios paraišką, pavadinimu, t. y. turi būti nurodytas visas organizacijos pavadinimas arba jo trumpinys.

13 Paraišką su priedais per Vilniaus miesto savivaldybės elektroninių paslaugų valdymo sistemą turi teisę pateikti organizacijos vadovas arba jo įgaliotas asmuo. Jeigu paraišką teikia organizacijos vadovo įgaliotas asmuo, prie paraiškos turi būti pridėtas įgaliojimas.

14. Kartu su priemonės paraiška (1 priedas) privaloma pateikti šiuos dokumentus:

14.1. priemonės santrauką (2 priedas);

14.2. priemonę vykdančios organizacijos įstatų (nuostatų) kopiją (įstatų (nuostatų) kopijos neprivalo pateikti religinės bendruomenės ar bendrijos, kurios teikia kanonų išrašą);

14.3. priemonę vykdančios organizacijos asmens, turinčio teisę veikti organizacijos vardu, pasirašytą pažymą ir pažymoje nurodytus dokumentus (4 priedas);

14.4. organizacijos registracijos juridinių asmenų registro išrašo kopiją arba Lietuvos Respublikos juridinių asmenų registro išplėstinio išrašo kopiją.

14.5. prašant finansavimo 3 metams (organizacijos, įgyvendinusios Vilniaus miesto savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos priemones ne trumpiau kaip pastaruosius dvejus metus iš eilės) prie paraiškos papildomai pateikti priemonės efektyvumą įrodančius dokumentus (atliktų tyrimų, analizių išvadas);

14.6. priemonę vykdančios organizacijos asmens, turinčio teisę veikti organizacijos vardu, pasirašytą pažymą (5 priedas), patvirtinančią organizacijos turimą lėšų įnašą priemonei vykdyti, ir tai patvirtinančių dokumentų kopijas. Nepridėjus minėtų dokumentų, laikoma, kad priemonė bus įgyvendinama tik iš Savivaldybės biudžeto lėšų, balai priemonės vertinimo anketoje (6 priedas) už 9 kriterijų neskiriami;

14.7. Valstybinės mokesčių inspekcijos pažymą apie įvykdytus mokesčių mokėjimo įsipareigojimus pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus.

15. Ne per Vilniaus miesto savivaldybės elektroninių paslaugų valdymo sistemą pateiktos paraiškos nepriimamos ir nevertinamos, išskyrus atvejus, kai pareiškėjas dėl informacinės sistemos sutrikimo (laikino funkcinių galimybių neužtikrinimo) negali pateikti paraiškos ir nedelsdamas (paraiškų teikimo laikotarpiu) praneša apie tai elektroniniu paštu, nurodytu kvietime.

16. Projekto paraiška turi būti pateikta iki konkurso skelbime nurodytos galutinės paraiškų pateikimo dienos. Po nustatyto termino pateiktos projektų paraiškos nevertinamos. Konkurso administratorius apie nevertintiną paraišką paraiškos teikėjui praneša elektroniniu paštu

17. Organizacijos, rengdamos paraiškas, turi teisę telefonu arba elektroniniu paštu kreiptis į atsakingus Savivaldybės administracijos darbuotojus ir gauti informaciją ir konsultacijas paraiškų rengimo klausimais. Konsultuojančių specialistų vardai, pavardės ir kontaktai nurodomi pranešime apie paraiškų priėmimą. Informacija pareiškėjams teikiama iki paskutinės paraiškų pateikimo dienos.

18. Viena organizacija gali teikti ne daugiau kaip 2 paraiškas, kiekvieną iš jų, atitinkančią skirtingą prioritetinę kryptį. Jeigu organizacija pateikia daugiau kaip 2 paraiškas, vertinamos 2 pirmiau pateiktos paraiškos pagal registracijos numerį. Jeigu organizacija pateikė daugiau kaip vieną paraišką į tą pačią prioritetinę kryptį, vertinama pirmiau pagal registracijos numerį pateikta paraiška.

19. Paraiška gali būti teikiama kalendoriniams metams arba ilgesniam laikotarpiui, bet ne ilgesniam nei 3 metai. Paraiškas ilgesniam kaip kalendorinių metų finansavimui gali teikti tik organizacijos, įgyvendinusios Vilniaus miesto savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos priemones ne trumpiau kaip pastaruosius dvejus metus iš eilės ir pateikusios priemonės efektyvumą įrodančius dokumentus (atliktų tyrimų, analizių išvadas).

20. Siekiant užtikrinti paraiškų vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų lygiateisiškumą, paraiškas taisyti, tikslinti, pildyti ar papildomai pateikti dokumentus pareiškėjų iniciatyva po paraiškų pateikimo negalima.

 

IV SKYRIUS

ADMINISTRACINĖS ATITIKTIES TIKRINIMAS

 

21. Sveikatos apsaugos skyriaus vedėjo įsakymu iš 3 šio skyriaus atstovų sudaroma administracinės atitikties tikrinimo komisija.

22. Ne ilgiau kaip per 10 darbo dienų nuo paraiškų priėmimo termino pabaigos atliekamas paraiškų administracinės atitikties tikrinimas.

23. Administracinės atitikties tikrinimo komisija patikrina, ar:

23.1. pareiškėjo organizacijos statusas atitinka Aprašo 3 punkto reikalavimus;

23.2. pateiktos praėjusiais metais vykdytos priemonės metinės veiklos ataskaitos ir (ar) finansinių ataskaitų ir išlaidas pagrindžiančių dokumentų suvestinės;

23.3. paraiška pateikta tinkamos formos ir visos paraiškos dalys yra užpildytos, pateikiant jose prašomą informaciją;

23.4. paraiška pasirašyta asmens, turinčio teisę veikti organizacijos vardu;

23.5. yra pateikti visi paraiškoje nurodyti privalomi priedai.

24. Organizacijoms, kurių paraiškos neatitinka Aprašo 23 punkto reikalavimų, siunčiami elektroniniai laiškai, nurodant pateikti papildomus paaiškinimus ar dokumentus dėl pateiktos priemonės paraiškos. Organizacija turi pateikti paaiškinimus ar prašomus dokumentus per 5 kalendorines dienas nuo prašymo gavimo, priešingu atveju paraiška nebus vertinama.

25. Administracinės atitikties tikrinimo komisija surašo administracinės atitikties vertinimo protokolą ir teikia jį vertinimo ir atrankos komisijai. 

 

V SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS IR ATRANKA

 

26. Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaroma vertinimo ir atrankos komisija einamiesiems metams, paskiriamas komisijos pirmininkas, sekretorius ir nariai. Savivaldybės administracijos direktorius turi teisę savo įsakymu panaikinti vertinimo ir atrankos komisiją, keisti jos sudėtį.

27. Vertinimo ir atrankos komisija sudaroma ne mažiau kaip iš 7 narių. Į komisijos sudėtį įtraukiama nuo 1 iki 2 atstovų iš Savivaldybės tarybos Sveikatos ir sporto reikalų komiteto, Sveikatos apsaugos skyriaus, Bendruomenės sveikatos tarybos, Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos Vilniaus departamento, Vilniaus miesto savivaldybės visuomenės sveikatos biuro ir Vilniaus miesto nevyriausybinių organizacijų tarybos.

28. Vertinimo ir atrankos komisijos pirmininkas:

28.1. pirmininkauja komisijos posėdžiams, koordinuoja komisijos darbą, pasirašo komisijos posėdžių protokolus;

28.2. atstovauja komisijai, teikia tretiesiems asmenims informaciją apie komisijos siūlymus, sprendžia kitus susijusius klausimus.

29. Vertinimo ir atrankos komisijos sekretoriumi skiriamas Sveikatos apsaugos skyriaus atstovas, kuris nėra vertinimo ir atrankos komisijos narys. Vertinimo ir atrankos komisijos sekretorius:

29.1. komisijos pirmininko pavedimu šaukia ir organizuoja komisijos posėdžius;

29.2. rašo komisijos posėdžių protokolus ir saugo komisijos posėdžių dokumentus.

30. Vertinimo ir atrankos komisijos posėdis šaukiamas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo vokų atplėšimo dienos.

31. Vertinimo ir atrankos komisijos narių dalyvavimas posėdyje yra privalomas. Jei komisijos narys negali atvykti į posėdį, apie tai iš anksto arba pasitaikius pirmai galimybei turi pranešti komisijos pirmininkui, o jo nesant – sekretoriui, nurodydamas nedalyvavimo priežastį. Vertinimo ir atrankos komisijos posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 komisijos narių.

32. Prieš pradėdami vertinti paraiškas vertinimo ir atrankos komisijos nariai turi užpildyti bei pasirašyti vertinimo ir atrankos komisijos narių interesų deklaracijas ir pasižadėjimus neviešinti informacijos (3 priedas). Pasirašyti dokumentai pridedami prie pirmojo vertinimo ir atrankos komisijos posėdžio protokolo.

33. Vertinimo ir atrankos komisija, susipažinusi su administracinės atitikties tikrinimo komisijos protokolu, sprendžia dėl ne pagal reikalavimus pateiktų paraiškų vertinimo.

34. Paraiškos, neatitikusios Aprašo 23 ir 24 punktuose nurodytų reikalavimų, toliau nevertinamos.

35. Vertinimo ir atrankos komisija priemones vertina pagal priemonių vertinimo kriterijus, nurodytus 6 priede.

36. Vertinimo ir atrankos komisijos nariai priemones vertina balais. Maksimalus balų skaičius, galimas skirti vienai priemonei, yra 50:

36.1. jeigu yra pateikta ne daugiau kaip 35 priemonių paraiškos, jas vertina kiekvienas komisijos narys pagal vertinimo kriterijus. Apskaičiuojamas komisijos narių balų vidurkis pagal kiekvieną kriterijų ir užpildoma apibendrinta vertinimo anketa (6 priedas). Apibendrintą vertinimo anketą pasirašo kiekvienas vertinimo ir atrankos komisijos narys;

36.2. jeigu yra pateikta 36 ir daugiau priemonių paraiškų, paraiškos atsitiktine tvarka paskirstomos vertinti komisijos nariams. Kiekvieną paraišką įvertina ne mažiau kaip 2 komisijos nariai. Apskaičiuojamas komisijos narių, vertinusių tas pačias priemones, balų vidurkis pagal kiekvieną kriterijų. Vertinimo rezultatai pateikiami visiems komisijos nariams ir užpildoma apibendrinta vertinimo anketa. Apibendrintą vertinimo anketą pasirašo kiekvienas vertinimo ir atrankos komisijos narys;

36.3. jeigu paraiška pateikta ilgesniam negu kalendorinių metų laikotarpiui, ją vertina kiekvienas komisijos narys pagal vertinimo kriterijus. Apskaičiuojamas komisijos narių balų vidurkis pagal kiekvieną kriterijų ir užpildoma apibendrinta vertinimo anketa (6 priedas). Apibendrintą vertinimo anketą pasirašo kiekvienas vertinimo ir atrankos komisijos narys.

37. Priemonės, įvertintos 35 ir mažiau balų, nefinansuojamos. Dėl priemonės rėmimo vertinimo ir atrankos komisija sprendžia vienbalsiai. Priimdama sprendimą komisija atsižvelgia ne tik į surinktą balų skaičių, bet ir į tais metais pateiktų priemonių paraiškų skaičių tai pačiai krypčiai, visuomenės sveikatos stebėsenos duomenis, priemonių aktualumą. Vertinimo ir atrankos komisijai nesutariant dėl priemonės finansavimo, sprendimas priimamas balsuojant. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, lemia komisijos pirmininko balsas.

38. Jeigu yra aplinkybių, galinčių sukelti viešųjų ir privačių interesų konfliktą arba turėti kitokios įtakos sprendimui, vertinimo ir atrankos komisijos narys (-iai), prieš pradėdamas (-i) nagrinėti paraišką, turi nusišalinti nuo tos paraiškos vertinimo ir pateikti komisijos pirmininkui motyvuotą rašytinį atsisakymą vertinti paraišką, nurodydamas nusišalinimo priežastis.

39. Vertinimo ir atrankos komisija paraiškos svarstymo metu paraišką pateikusiai organizacijai turi teisę siūlyti skirti mažesnę už prašomą lėšų sumą, jeigu:

39.1. lėšų poreikis konkrečiai priemonei vykdyti yra nepakankamai pagrįstas ir detalizuotas;

39.2. pagal faktiškai turimas lėšas visoms priemonėms (finansuoti siūlomų priemonių vykdytojams) negali būti skirta visa prašoma suma. Tokiu atveju visoms finansuoti siūlomoms priemonėms prašoma lėšų suma sumažinama atitinkamu procentu pagal faktiškai turimas lėšas.

40. Jeigu priemonei skiriama mažesnė suma, negu nurodyta paraiškoje, paraišką pateikusi organizacija turi teisę sumažinti priemonės įgyvendinimo darbų skaičių atitinkamu procentu pagal sumažintą finansavimą, tačiau neturi teisės keisti paraiškoje nurodytų tikslų ir veiklos turinio.

41. Vertinimo ir atrankos komisija, įvertinusi priemones, priima sprendimą dėl siūlomų remti priemonių ir rekomenduoja atskirų priemonių finansavimo sumas. Sprendimas nurodomas protokole. Vertinimo ir atrankos komisija su savo sprendimu ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo jo priėmimo supažindina Bendruomenės sveikatos tarybą.

 

VI SKYRIUS

PRIEMONIŲ TVIRTINIMAS IR SUTARČIŲ SUDARYMAS

 

42. Sveikatos apsaugos skyrius, vadovaudamasis vertinimo ir atrankos komisijos sprendimu bei Bendruomenės sveikatos tarybos pritarimu siūlomą tvirtinti priemonių sąrašą teikia svarstyti Sveikatos ir sporto reikalų ir Aplinkos ir energetikos komitetams.

43. Priemonėms vykdyti skirtas Vilniaus miesto savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos lėšas, nurodydama priemonių pavadinimus, vykdytojus ir skirtą sumą, neviršydama Savivaldybės biudžete skirtų asignavimų, tvirtina Savivaldybės taryba.

44. Savivaldybės tarybos sprendimai, kuriais pritariama finansuojamų priemonių sąrašams, paskelbiami Savivaldybės interneto svetainėje per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo.

45. Sveikatos apsaugos skyrius per dvi savaites nuo priemonių patvirtinimo raštu arba elektroniniu paštu praneša apie priimtą sprendimą paraiškas teikusioms organizacijoms. Taip pat nurodydamas priežastį raštu informuoja tas paraiškas teikusias organizacijas, kurių paraiškos nebuvo vertintos arba joms neskirtas finansavimas.

46. Visuomenės sveikatos priemonės vykdymo ir biudžeto lėšų tikslinio naudojimo sutartis (7 priedas) pasirašoma elektroniniais kvalifikuotais parašais ne vėliau kaip per 40 darbo dienų nuo Savivaldybės tarybos sprendimo įsigaliojimo.

47. Jei paraišką pateikusi organizacija per 40 darbo dienų nuo Savivaldybės tarybos sprendimo įsigaliojimo dienos nepasirašo priemonės vykdymo sutarties, laikoma, kad organizacija nepajėgi vykdyti pateiktos priemonės, ir finansavimas neskiriamas.

 

VII SKYRIUS

PRIEMONIŲ FINANSAVIMO ŠALTINIAI IR LĖŠŲ NAUDOJIMAS

 

48. Priemonių paraiškos yra finansuojamos Vilniaus miesto savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos lėšomis.

49. Vilniaus miesto savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos finansavimo šaltiniai:

49.1. Savivaldybės biudžeto asignavimai;

49.2. 20 procentų Vilniaus miesto savivaldybės aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos lėšų (neįskaitant medžioklės plotų naudotojų mokesčių, mokamų įstatymų nustatytomis proporcijomis ir tvarka už medžiojamųjų gyvūnų išteklių naudojimą);

49.3. savanoriškos fizinių ir juridinių asmenų įmokos;

49.4. kitos teisėtai įgytos lėšos.

50. Priemonei vykdyti skirtos lėšos naudojamos pagal patvirtintą sąmatą, lėšos pervedamos ketvirčiais. Priemonės sąmatą tvirtina Sveikatos apsaugos skyriaus vedėjas. Priemonės vykdymo metu atsiradus nenumatytoms aplinkybėms, susijusioms su lėšų panaudojimu, sutartį pasirašiusi organizacija turi raštu kreiptis į Sveikatos apsaugos skyrių su prašymu patikslinti patvirtintą sąmatą, nurodydama priežastis ir pateikdama skaičiavimus.

51. Priemonių, finansuojamų ilgesnį kaip kalendorinių metų laikotarpį, programos sąmata tvirtinama kiekvienais metais atskirai. Ateinančių metų sąmata tvirtinama patvirtinus einamųjų metų Savivaldybės biudžetą.

52. Priemonei vykdyti gautos lėšos privalo būti naudojamos tik pagal paskirtį. Priemonės išlaidų sąmatoje lėšos gali būti naudojamos darbo užmokesčiui, socialiniam draudimui, prekių ir paslaugų naudojimo išlaidoms apmokėti (pagal Valstybės ir savivaldybių biudžetų išlaidų ekonominę klasifikaciją, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2003 m. liepos 3 d. įsakymu
Nr. 1K-184 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų pajamų ir išlaidų klasifikacijos patvirtinimo“):

52.1. išlaidos planuojamos taip, kad įsigytų prekių, paslaugų ar darbų kainos neviršytų analogiškų prekių, paslaugų ar darbų vidutinių rinkos kainų;

52.2. detalioje priemonės išlaidų sąmatoje nurodomas kiekvieno darbuotojo darbo laikas (darbo dienų, valandų skaičius per mėnesį arba turimas etatas ir darbo trukmė mėnesiais);

52.3. išlaidos, skirtos seminarų ir konferencijų dalyvių maitinimui, galimos, jeigu planuojamos veiklos trukmė ne trumpesnė kaip 4 valandos.

53. Išlaidos administracinei veiklai:

53.1. priemonės vadovo ir finansininko, kurie tiesiogiai administruoja priemonės vykdymą, darbo užmokestis, socialinio draudimo įmokos – ne daugiau kaip 10 procentų priemonei vykdyti skirtų lėšų;

53.2. kanceliarinių prekių įsigijimas ir ryšio paslaugų apmokėjimas – ne daugiau kaip 10 procentų priemonei vykdyti skirtų lėšų.

54. Išlaidos, skirtos inventoriui įsigyti, negali viršyti 30 procentų skirtos sumos.

55. Priemonei vykdyti gautos lėšos negali būti naudojamos draudimo išlaidoms, komandiruotėms, kvalifikacijai kelti, pastatų (patalpų) rekonstrukcijai ir remontui, statiniams statyti ir ilgalaikiam turtui įsigyti, garso, vaizdo ir kompiuterinei technikai įsigyti, sporto bazių, transporto remonto ir eksploatacinėms (išskyrus degalų) išlaidoms apmokėti. Pareiškėjui nuosavybės teise priklausančių patalpų nuomos išlaidoms, išlaidoms, skirtoms kasdienei įstaigos veiklai, organizacijos veiklai apmokėti.

56. Pareiškėjas privalo užtikrinti, kad perkant prekes, paslaugas Savivaldybės lėšomis būtų laikomasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (jeigu pareiškėjas yra perkančioji organizacija) ir kitų įstatymų bei teisės aktų nustatytos tvarkos, tiekėjų lygiateisiškumo, skaidrumo ir nešališkumo principų. Jei pareiškėjas nėra perkančioji organizacija, jam atliekant pirkimus rekomenduojama vadovautis savo patvirtintomis neperkančiosios organizacijos pirkimo taisyklėmis.

57. Atliekant projekto biudžeto vertinimą, vadovaujamasi ekonomiškumo, taupumo, efektyvumo principais ir siūloma finansavimo suma apskaičiuojama remiantis rekomenduojamais įkainiais, pareiškėjo pateiktu išlaidų pagrindimu, kita prieinama informacija.

 

VIII SKYRIUS

PRIEMONIŲ VYKDYMO IR LĖŠŲ PANAUDOJIMO KONTROLĖ

 

58. Priemonių vykdymą pagal savo kompetenciją kontroliuoja Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta patikrinimo komisija, kuri tikrina, kaip organizacijos vykdo sutartyje numatytus įsipareigojimus ir lėšų panaudojimą pagal paskirtį.

59. Patikrinimo komisija sudaroma Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu einamiesiems metams. Patikrinimo komisija sudaroma pasirašius visas priemonių vykdymo ir biudžeto lėšų tikslinio naudojimo sutartis. Savivaldybės administracijos direktorius turi teisę savo įsakymu panaikinti patikrinimo komisiją ir keisti jos sudėtį.

60. Patikrinimo komisija sudaroma ne mažiau kaip iš 5 narių. Į komisijos sudėtį įtraukiama nuo 1 iki 2 atstovų iš Savivaldybės tarybos Sveikatos ir sporto reikalų komiteto, Bendruomenės sveikatos tarybos, Sveikatos apsaugos skyriaus, Apskaitos skyriaus, Vilniaus miesto savivaldybės visuomenės sveikatos biuro. Kontrolė teisėta, jei joje dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 patikrinimo komisijos narių. Patikrinimo komisijos darbą organizuoja Sveikatos apsaugos skyrius.

61. Patikrinimo komisijos veikloje negali dalyvauti atstovai, dirbantys organizacijoje, įgyvendinančioje finansuojamą priemonę arba kitaip susiję su finansuojama priemone. Jeigu yra aplinkybių, galinčių turėti įtakos konkrečios priemonės patikros rezultatams, patikrinimo komisijos narys (-iai) turi nusišalinti nuo tos priemonės kontrolės.

62. Patikrinimo komisija tikrina pasirinktinai vykdama į priemonių įgyvendinimo vietą ir (ar) į priemonę įgyvendinančią organizaciją. Taip pat patikrinimo komisija gali patikrinimus organizuoti nuotoliniu būdu.

63. Patikrinimo komisija gali tikrinti, kaip priemonės vykdomos visą priemonės įgyvendinimo laikotarpį, prireikus gali būti tikrinama pakartotinai.

64. Patikrinimo komisija tikrina, kaip tikslingai organizacijos naudoja priemonėms finansuoti skirtas lėšas: ar faktinės išlaidos atitinka sąmatose planuotas išlaidas, ar teisingi ataskaitose teikiami duomenys, ar laikomasi priemonės vykdymo sutartyse numatytų veiklų, ar pasiekiami priemonės vykdymo sutartyse planuoti veiklos vertinimo rodikliai. Priemonės patikros vietoje metu patikrinimo komisija užpildo patikrinimo aktą (9 priedas).

65. Atlikęs visus planuotus patikrinimus Sveikatos apsaugos skyrius parengia apibendrintą patikrinimo pažymą ir teikia ją Savivaldybės administracijos direktoriui.

66. Priemonės vykdytojas atsako už priemonės vykdymo sutartyje numatytų veiklų įgyvendinimą, teikiamų paslaugų saugumą, priemonei skirtų lėšų tikslinį panaudojimą ir sutartyje nurodytų planuojamų veiklos vertinimo rodiklių pasiekimą. Neįvykdęs prisiimtų įsipareigojimų arba panaudojęs lėšas ne pagal patvirtintą sąmatą, priemonės vykdytojas grąžina lėšas, kurių dydis atitinka neįvykdytų įsipareigojimų ar ne pagal paskirtį panaudotų lėšų dalį.

67. Patikrinimo komisijai nustačius priemonės įgyvendinimo ir (ar) lėšų naudojimo pažeidimų, Savivaldybės administracija gali stabdyti arba nutraukti tolesnį priemonės finansavimą, apie tai prieš 10 kalendorinių dienų raštu įspėjusi priemonės vykdytoją.

68. Nustačius, kad organizacija priemonei įgyvendinti skirtas lėšas panaudojo ne pagal paskirtį, organizacija Savivaldybės administracijai privalo jas grąžinti per Savivaldybės administracijos nustatytą laikotarpį. Negrąžintos lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka. Organizacija, panaudojusi lėšas ne pagal paskirtį, ateinančius trejus metus praranda teisę teikti paraiškas ir gauti finansavimą Apraše nustatyta tvarka.

69. Priemonių vykdytojai privalo raštu ir (arba) elektroniniu paštu informuoti Savivaldybės administraciją apie projekte numatytų veiklų vykdymo nutraukimą ar sustabdymą ir nurodyti nutraukimo ar sustabdymo priežastis. Gavusi tokį pranešimą Savivaldybės administracija sustabdo lėšų pervedimą projektui įgyvendinti. Priemonių vykdytojams pašalinus šiame punkte nurodytas priežastis, atnaujinus veiklos vykdymą ir apie tai pranešus Savivaldybės administracijai, lėšų pervedimas projektui įgyvendinti tęsiamas.

70. Priemonių vykdytojai sutartyje numatytas veiklas įgyvendina iki Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje numatyto laikotarpio, bet ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 31 dienos.

71. Priemonei skirtas ir nepanaudotas lėšas organizacija privalo grąžinti į Savivaldybės administracijos nurodytą sąskaitą iki sutartyje nurodyto termino.

72. Priemonių vykdytojai už einamųjų metų priemonių veiklos įgyvendinimą atsiskaito pateikdami metinę priemonės įgyvendinimo ataskaitą (8 priedas), o už lėšų panaudojimą atsiskaito pateikdami Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nurodytus dokumentus. Ataskaitos teikiamos elektroniniu būdu per Savivaldybės elektroninių paslaugų valdymo sistemą https://paslaugos.vilnius.lt/.

73. Priemonių vykdytojai įsipareigoja informuoti visuomenę apie vykdomą priemonę ir apie galimybę gauti visiems Vilniaus miesto gyventojams sutartyje numatytas paslaugas, visoje viešinimo medžiagoje nurodyti, kad projektą finansuoja Vilniaus miesto savivaldybė, vaizduoti oficialų Vilniaus miesto ženklą, kurio formos skelbiamos: https://vilnius.lt/lt/vilniaus-miesto-zenklas/.

 

IX SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

74. Aprašo nuostatai gali būti keičiami ar pildomi Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

75. Kaip naudojamos priemonių finansavimui skirtos lėšos, kontroliuoja Savivaldybės administracija ir Centralizuotas vidaus audito skyrius.

76. Savivaldybės administracija ir Centralizuotas vidaus audito skyrius, vykdydami remiamų projektų lėšų panaudojimo kontrolę, turi teisę pareikalauti Pareiškėjo pateikti visus lydimuosius dokumentus, nurodytus projekto įvykdymo lėšų panaudojimo faktines išlaidas pagrindžiančių buhalterinės apskaitos dokumentų sąraše.

77. Asmenys, pažeidę Aprašo nuostatus, atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

78. Asmenų veiksmai ir sprendimai, priimti įgyvendinant Aprašo nuostatus, gali būti skundžiami teisės aktų nustatyta tvarka.

__________________________________________