ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ KOKYBĖS KONTROLĖS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2020 m. spalio 27 d. Nr. A-1464
Šiauliai
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. A1-622 „Dėl socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 4 punktu,
tvirtinu Šiaulių miesto savivaldybės akredituotos socialinės priežiūros paslaugų kokybės kontrolės tvarkos aprašą (toliau – Aprašas) (pridedama).
PATVIRTINTA
Šiaulių miesto savivaldybės administracijos
direktoriaus 2020 m. spalio 27 d.
įsakymu Nr. A-1464
ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ KOKYBĖS KONTROLĖS TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šiaulių miesto savivaldybės akredituotos socialinės priežiūros paslaugų kokybės kontrolės tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Šiaulių miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) teritorijoje teikiamų akredituotos socialinės priežiūros paslaugų (toliau – paslaugų) kokybės vertinimo (toliau – vertinimas) organizavimą ir vykdymą paslaugas teikiančiose įstaigose ir organizacijose, kurių veiklos koordinavimas yra priskirtas Savivaldybei.
2. Apraše vartojamos sąvokos:
2.1. paslaugų teikėjai – Savivaldybės biudžetinės įstaigos, viešosios įstaigos, nevyriausybinės organizacijos, bendruomenės, privatūs ir kiti teikėjai, kurie teisės aktų nustatyta tvarka turi teisę teikti akredituotas socialinės priežiūros paslaugas ir kurioms yra skiriamas finansavimas iš Savivaldybės biudžeto tiesioginio finansavimo būdu ar sutartiniu pagrindu;
3. Vertinimą vykdo Savivaldybės administracijos Žmonių gerovės ir ugdymo departamento Socialinių paslaugų skyrius (toliau – Skyrius), vadovaudamasis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. A1-622 „Dėl Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Socialinių paslaugų ir priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos rekomendacijomis dėl socialinės priežiūros kokybės kontrolės ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais paslaugų priežiūrą ir kontrolę.
4. Vertinimo tikslas – gerinti paslaugų teikėjų teikiamų paslaugų kokybę, analizuoti paslaugų gavėjų, jų artimųjų pasitenkinimą gaunamomis socialinės priežiūros paslaugomis ir socialinės priežiūros paslaugų poveikį.
5. Vertinimo uždaviniai: vertinti paslaugų teikėjų teikiamų paslaugų kokybę ir teikti rekomendacijas paslaugų teikėjams dėl paslaugų kokybės gerinimo, vykdyti paslaugų teikimo pažeidimų prevenciją.
6. Vertinamas asmenų (šeimų) bylose esančių dokumentų atitikimas teisės aktams ir paslaugų kokybė, kuri atliekama anketinės apklausos ir stebėjimo metodais, prašant užpildyti anketas tiesiogiai.
II SKYRIUS
VERTINIMO VYKDYMAS PASLAUGŲ GAVĖJŲ LYGMENIU
9. Paslaugų gavėjų lygmeniu paslaugų kokybė vertinama siekiant išsiaiškinti paslaugų gavėjų nuomonę apie paslaugas ir jų išvystymo pakankamumą bei nustatyti paslaugų poreikius.
10. Paslaugų gavėjų lygmeniu paslaugų kokybė vertinama ne rečiau kaip kartą per metus, bendradarbiaujant su paslaugų teikėjais. Apklausa gali būti atliekama žodžiu (pokalbis), telefonu, el. paštu, internetu bendraujant su socialinių paslaugų gavėju, jo šeimos nariais (artimaisiais) (Aprašo 1 ir 2 priedai). Apklausa gali būti skelbiama Savivaldybės arba paslaugų teikėjų internetiniuose tinklalapiuose.
11. Respondentų imtis apklausoje – ne mažiau kaip 30 procentų paslaugų gavėjų iš vienos įstaigos (organizacijos). Apklausiamų artimųjų skaičius – pagal galimybes. Respondentai atrenkami atsitiktine tvarka.
III SKYRIUS
VERTINIMO VYKDYMAS PASLAUGŲ TEIKĖJŲ LYGMENIU
13. Paslaugų teikėju lygmeniu Skyrius vertina paslaugų teikėjų teikiamų akredituotų socialinės priežiūros paslaugų atitiktį keliamiems reikalavimams, rekomendacijoms, atlikdamas planinius ir neplaninius patikrinimus vietoje.
14. Skyrius, prieš pradėdamas paslaugos teikėjų vertinimą, ne mažiau kaip prieš 3 darbo dienas informuoja įstaigą (organizaciją) elektroniniu būdu apie numatomą vykdyti vertinimą, jei reikia, pateikia preliminarių dokumentų, kuriuos įstaiga (organizacija) patikrinimo metu turės pateikti Skyriaus darbuotojams, sąrašą.
15. Skyrius turi teisę iš anksto su paslaugų teikėju nesuderintu ir nepaskelbtu laiku atlikti neplaninį paslaugų teikėjo vertinimą. Neplaninis vertinimas atliekamas šiais atvejais:
15.1. gavus valstybės ar savivaldybės institucijos, įstaigos rašytinį motyvuotą prašymą ar pavedimą atlikti vertinimą;
15.2. gavus fizinio ar juridinio asmens pranešimą apie paslaugų teikėjo galimai neteisėtai ar netinkamai teikiamas paslaugas;
16. Atliekant paslaugų teikėjo vertinimą, užpildomas Akredituotos socialinės priežiūros kokybės kontrolės vertinimas (Aprašo 3 priedas) (toliau – vertinimo aktas).
17. Skyrius, atlikdamas paslaugų teikėjų vertinimą, turi teisę pagal kompetenciją kreiptis į įstaigas (organizacijas) bei paslaugų gavėjus dėl informacijos apie paslaugų teikėjo teikiamas paslaugas gavimo.
19. Vertinimą atlieka ne mažiau kaip du Skyriaus vedėjo paskirti valstybės tarnautojai ar darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis.
20. Skyrius, atlikdamas paslaugų teikėjo paslaugų vertinimą, tikrina, ar paslaugų teikėjas laikosi paslaugų teikimą ir kokybę reglamentuojančių teisės aktų bei rekomendacijų.
21. Vertinimo akte turi būti pateikta vertinimo metu surinkta ir apibendrinta informacija pagal vertinimo kriterijus, nurodytos išvados ir rekomendacijos (tobulintinos sritys, priemonės paslaugų kokybei gerinti ir pan.).
22. Skyrius, nustatęs teisės aktų pažeidimus ar neatitiktis teisės aktų reikalavimams, gali pagal kompetenciją inicijuoti poveikio priemonių, numatytų finansavimo sutartyse, taikymą.
23. Skyriaus darbuotojai, atlikę vertinimą, su vertinimo akto išvadomis supažindina Skyriaus vedėją ir raštu informuoja paslaugų teikėją.
24. Paslaugų teikėjams rekomenduojama ne rečiau kaip kartą per metus atlikti paslaugas teikiančių darbuotojų savęs įsivertinimą bei darbo sąlygų vertinimą (Aprašo 4 priedas). Paslaugų teikėjai paslaugas teikiančių darbuotojų savęs įsivertinimo rezultatus pateikia susipažinti Skyriui, jam atliekant teikiamų paslaugų kokybės vertinimą.
IV SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
27. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu 2016/679 ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu. 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB, Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų tvarkymą.