PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2011 M. RUGPJŪČIO 25 D. SPRENDIMO NR. T-163 „DĖL PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS VEIKLOS REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2016 m. lapkričio 17 d. Nr. T-184

Panevėžys

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Pakeisti Panevėžio rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamentą, patvirtintą Panevėžio rajono savivaldybės tarybos 2011 m. rugpjūčio 25 d. sprendimu Nr. T-163 „Dėl Panevėžio rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“:

1.1. papildyti 17.12 papunkčiu ir jį išdėstyti taip:

17.12. savo įgaliojimų laikotarpiu turėti visuomeninių padėjėjų, kurie tarybos nario prašymu teikia jam konsultacijas, pasiūlymus, išvadas ir kitą informaciją. Tarybos nario visuomeniniu padėjėju gali būti pilnametis asmuo, kuris nėra tos savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį. Tarybos nario visuomeniniu padėjėju negali būti asmuo, kuris įstatymų nustatyta tvarka yra pripažintas kaltu dėl sunkaus ar labai sunkaus nusikaltimo padarymo ir turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą, taip pat kuris įstatymų nustatyta tvarka yra uždraustos organizacijos narys. Tarybos nario visuomeninių padėjėjų skaičius negali viršyti savivaldybėje įsteigtų seniūnijų skaičiaus.“;

1.2. pakeisti 25.21 papunktį ir jį išdėstyti taip:

25.21. biudžetinių ir viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė), savivaldybės įmonių, akcinių bendrovių, uždarųjų akcinių bendrovių (toliau – savivaldybės juridiniai asmenys) steigimas, reorganizavimas, likvidavimas ir jų priežiūra, savivaldybės mokymo ir auklėjimo (toliau – švietimo) įstaigų vadovų skyrimas į pareigas ir atleidimas iš jų teisės aktų nustatyta tvarka, dalyvavimas steigiant, reorganizuojant ir likviduojant viešuosius ir privačius juridinius asmenis; seniūnijų – biudžetinių įstaigų – nuostatų tvirtinimas;“;

1.3. pakeisti 25.35 papunktį ir jį išdėstyti taip:

25.35. savivaldybės triukšmo prevencijos ir mažinimo priemonių nustatymas savivaldybės strateginio planavimo dokumentuose, triukšmo savivaldybės teritorijoje rodiklių, aglomeracijų strateginių triukšmo žemėlapių, aglomeracijose esančių pagrindinių kelių ruožų, pagrindinių geležinkelio kelių ruožų ir stambių oro uostų strateginių triukšmo žemėlapių ir aglomeracijų triukšmo prevencijos veiksmų planų, kurie įgyvendinami savivaldybės strateginio planavimo dokumentais, bei gyvenamųjų vietovių teritorijų, kuriose būtina įgyvendinti triukšmo prevencijos ir mažinimo priemones (triukšmo prevencijos zonų), ir triukšmo prevencijos viešosiose vietose taisyklių tvirtinimas, tyliųjų aglomeracijos zonų, tyliųjų gamtos zonų ir tyliųjų viešųjų zonų nustatymas. Savivaldybės vykdomosios institucijos, kitų pavaldžių viešojo administravimo subjektų funkcijų triukšmo valdymo srityje įgyvendinimo priežiūra;“;

1.4. pakeisti 25.37 papunktį ir jį išdėstyti taip:

25.37. kainų ir tarifų už savivaldybės kontroliuojamų įmonių, biudžetinių ir viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė) teikiamas atlygintinas paslaugas ir keleivių vežimą vietiniais maršrutais nustatymas, centralizuotai tiekiamos šilumos, šalto ir karšto vandens kainų nustatymas (tvirtinimas) įstatymų nustatyta tvarka, vietinių rinkliavų ir mokesčių tarifų nustatymas įstatymų nustatyta tvarka;“;

1.5.    pakeisti 25.39 papunktį ir jį išdėstyti taip:

25.39. biudžetinės įstaigos vardu gautos paramos skirstymo taisyklių nustatymas;“;

1.6.    pakeisti 26.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:

26.2. biudžetinių įstaigų finansinių ataskaitų rinkinių tvirtinimas;“;

1.7.    pakeisti 26.4 papunktį ir jį išdėstyti taip:

26.4. viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė) kolegialių organų sudarymas, kai tai numatyta viešosios įstaigos įstatuose;“;

1.8.    pakeisti 26.5 papunktį ir jį išdėstyti taip:

26.5. viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė) finansinių ataskaitų rinkinių tvirtinimas;“;

1.9.    pakeisti 26.6 papunktį ir jį išdėstyti taip:

26.6. viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė) vidaus kontrolės tvarkos nustatymas;“;

1.10.  pakeisti 26.7 papunktį ir jį išdėstyti taip:

26.7. sprendimų dėl valstybės socialinių ir ekonominių programų tikslinių lėšų, kitų valstybės fondų lėšų ir materialiojo turto paskirstymo biudžetinėms įstaigoms priėmimas;“;

1.11.  pakeisti 52 punktą ir jį išdėstyti taip:

52. Apie savivaldybės tarybos posėdžio laiką, numatomus svarstyti klausimus meras, o kai jo nėra – mero pavaduotojas, o kai šio nėra, – laikinai mero pareigas einantis tarybos narys (šiais atvejais priimamas potvarkis) arba ne mažiau kaip 1/3 išrinktų tarybos narių Vietos savivaldos įstatyme numatytais atvejais (šiuo atveju surašomas protokolas) praneša visiems tarybos nariams, gyventojams ir seniūnaičiui, kai svarstomi klausimai yra susiję su jo atstovaujama gyvenamosios vietovės bendruomene, taip pat seniūnui ir vietos gyventojų apklausos iniciatyvinės grupės atstovui (atstovams), kai svarstomi vietos gyventojų apklausos rezultatai ar klausimai dėl vietos gyventojų apklausai pateikto (pateiktų) klausimo (klausimų), paskelbiant savivaldybės interneto tinklalapyje ir vietinėje spaudoje. Tarybos posėdžio darbotvarkę su nurodytu posėdžio laiku, svarstomais klausimais, pranešėjais ir įregistruotais sprendimų projektais meras, o kai jo nėra, – mero pavaduotojas, o kai šio nėra, – laikinai mero pareigas einantis tarybos narys arba įgaliojimus iš 1/3 išrinktų tarybos narių gavęs tarybos narys ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki posėdžio pradžios praneša visiems tarybos nariams, gyventojams ir seniūnaičiui, kai svarstomi klausimai yra susiję su jo atstovaujama gyvenamosios vietovės bendruomene, taip pat seniūnui ir vietos gyventojų apklausos iniciatyvinės grupės atstovui (atstovams), kai svarstomi vietos gyventojų apklausos rezultatai ar klausimai dėl vietos gyventojų apklausai pateikto (pateiktų) klausimo (klausimų), paskelbiant savivaldybės interneto tinklalapyje.“;

1.12.  pakeisti 59 punktą ir jį išdėstyti taip:

59. Savivaldybės tarybos posėdžio darbotvarkė gali būti papildyta ar pakeista savivaldybės tarybos sprendimu komiteto, komisijos, frakcijos ar 1/3 dalyvaujančių posėdyje tarybos narių siūlymu, jeigu dėl šių siūlymų sprendimų projektai įregistruoti ne vėliau kaip prieš 24 valandas iki posėdžio pradžios. Ši nuostata netaikoma siūlymams, susijusiems su norminio pobūdžio sprendimų projektų pateikimu, siūlymams, susijusiems su mero pavaduotojo (pavaduotojų), savivaldybės administracijos direktoriaus, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo (pavaduotojų), Kontrolės komiteto ir šiame įstatyme nustatytų komisijų pirmininkų kandidatūrų pateikimu, taip pat siūlymams, susijusiems su nepasitikėjimo meru, mero pavaduotoju (pavaduotojais), savivaldybės administracijos direktoriumi, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoju (pavaduotojais), Kontrolės komiteto ir šiame įstatyme nustatytų komisijų pirmininku pareiškimu.“;

1.13.  pakeisti 79 punktą ir jį išdėstyti taip:

79. Slaptai balsuojama, kai skiriamas mero pavaduotojas, administracijos direktorius, administracijos direktoriaus pavaduotojas (-ai), kurio (-ių) kandidatūrą tarybai teikia meras administracijos direktoriaus siūlymu, sprendžiamas mero įgaliojimų netekimo prieš terminą, mero nušalinimo klausimas, sprendžiamas nepasitikėjimo mero pavaduotoju, savivaldybės administracijos direktoriumi, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoju (-ais) klausimas.“;

1.14.  pakeisti 80 punktą ir jį išdėstyti taip:

80. Tarybai nutarus, gali būti slaptas balsavimas ir kitais klausimais, dėl kurių galimas slaptas balsavimas pagal Vietos savivaldos įstatymą, kai to pageidauja frakcija ar ne mažiau kaip 5 tarybos nariai. Šiuo atveju balsuojama per posėdžio pertrauką.“;

1.15.  pakeisti 98.4 papunktį ir jį išdėstyti taip:

98.4. pristato, derina ir teikia savivaldybės tarybai mero pavaduotojo (pavaduotojų), savivaldybės administracijos direktoriaus, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo (savivaldybės administracijos direktoriaus siūlymu), savivaldybės tarybos Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotojo, Vietos savivaldos įstatyme nustatytais atvejais Kontrolės komiteto pirmininko ir šiame įstatyme nustatytų savivaldybės tarybos komisijų pirmininkų kandidatūras, taip pat gali siūlyti atleisti juos iš pareigų, pateikdamas savivaldybės tarybai atitinkamą savivaldybės tarybos sprendimo projektą, siūlyti skirti nuobaudas savivaldybės administracijos direktoriui.“;

1.16. pakeisti 98.18 papunktį ir jį išdėstyti taip:

98.18. priima į pareigas ir atleidžia iš jų biudžetinių įstaigų, išskyrus švietimo įstaigas ir seniūnijas – biudžetines įstaigas, vadovus; kitas funkcijas, susijusias su visų biudžetinių įstaigų vadovų darbo santykiais, Darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka įgyvendina pats arba Vietos savivaldos įstatymo nustatytais atvejais mero pareigas laikinai einantis savivaldybės tarybos narys;“;

1.17.  pakeisti 98.19 papunktį ir jį išdėstyti taip:

98.19. priima į pareigas ir atleidžia iš jų viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė), išskyrus švietimo įstaigas, vadovus; kitas funkcijas, susijusias su visų viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė) vadovų darbo santykiais, Darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka įgyvendina pats arba Vietos savivaldos įstatymo nustatytais atvejais mero pareigas laikinai einantis savivaldybės tarybos narys;“;

1.18. papildyti 98.25 papunkčiu ir jį išdėstyti taip:

98.25. suteikia savivaldybės administracijos direktoriui, kai savivaldybės administracijos direktoriaus nėra, – jo pavaduotojui, savivaldybės kontrolieriui, kai savivaldybės kontrolieriaus nėra, – jo pavaduotojui, atostogas, siunčia savivaldybės administracijos direktorių, kai savivaldybės administracijos direktoriaus nėra, – jo pavaduotoją, savivaldybės kontrolierių, kai savivaldybės kontrolieriaus nėra, – jo pavaduotoją, į komandiruotes.“;

1.19.  pakeisti 101 punktą ir jį išdėstyti taip:

101. Mero pavaduotojas atlieka mero nustatytas funkcijas ir pavedimus. Meras mero pavaduotojo funkcijas nustato mero pavaduotojo kadencijos laikotarpiui ir gali jas keisti. Kai meras negali eiti pareigų, mero pavaduotojas ar laikinai mero pareigas einantis savivaldybės tarybos narys atlieka visas mero pareigas, išskyrus 98.4–98.6, 98.11, 98.12, 98.13 ir 98.17–98.24 punktuose numatytus įgaliojimus. Tokiu atveju 98.17–98.24 punktuose nustatytus mero įgaliojimus atlieka savivaldybės taryba, išskyrus funkcijas, kurias Vietos savivaldos įstatymo nustatytais atvejais atlieka mero pareigas laikinai einantis savivaldybės tarybos narys. Merui nesant (atostogų, komandiruočių, stažuočių ir kitais atvejais) mero pavaduotojas eina mero pareigas be atskiro pavedimo. Mero pareigas laikinai eina savivaldybės tarybos posėdyje dalyvaujančių tarybos narių balsų dauguma išrinktas savivaldybės tarybos narys, kai: 1) meras dėl laikinojo nedarbingumo ar kitų pateisinamų priežasčių laikinai, ne daugiau kaip šimtą dvidešimt kalendorinių dienų, negali eiti savo pareigų ir nėra paskirtas mero pavaduotojas; 2) Savivaldybių tarybų rinkimų įstatymo nustatyta tvarka rinkimai vienmandatėje rinkimų apygardoje pripažįstami negaliojančiais ir skelbiami pakartotiniai rinkimai; 3) meras netenka savivaldybės tarybos nario mandato Vietos savivaldos įstatymo nustatyta tvarka.“;

1.20 papildyti 105-1 papunkčiu ir jį išdėstyti taip:

105-1. Meras savo įgaliojimų laikotarpiu gali turėti visuomeninių konsultantų, kurie mero prašymu teikia jam konsultacijas, pasiūlymus, išvadas ir kitą informaciją. Mero visuomeniniu konsultantu gali būti pilnametis asmuo. Mero visuomeniniu konsultantu negali būti asmuo, kuris įstatymų nustatyta tvarka yra pripažintas kaltu dėl sunkaus ar labai sunkaus nusikaltimo padarymo ir turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą, taip pat esantis įstatymų nustatyta tvarka uždraustos organizacijos nariu.“;

1.21.  papildyti 107-1 punktu ir jį išdėstyti taip:

107-1. Savivaldybės administracijos direktoriaus atostogų, komandiruočių ar ligos metu, taip pat, kai jis laikinai negali eiti pareigų dėl kitų priežasčių, Savivaldybės administracijos direktoriaus pareigas, nustatytas Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, savivaldybės administracijos  nuostatuose ir kituose teisės aktuose, be atskiro pavedimo atlieka Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas. Jeigu Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas negali pavaduoti Savivaldybės administracijos direktoriaus atostogų, komandiruočių ar ligos metu, taip pat, kai jis laikinai negali eiti pareigų dėl kitų priežasčių, jo pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas teisės aktų nustatyta tvarka Savivaldybės taryba, o tarp tarybos posėdžių – Savivaldybės meras paveda atlikti kitam Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojui. Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo atostogų ar ligos metu, taip pat kai jis laikinai negali eiti pareigų dėl kitų priežasčių, į savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo pareigas laikinai skiriamas asmuo savivaldybės tarybos sprendimu arba jo pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas teisės aktų nustatyta tvarka Savivaldybės taryba, o tarp tarybos posėdžių – Savivaldybės meras paveda atlikti kitam Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojui.“;

1.22.  pakeisti 109 punktą ir jį išdėstyti taip:

109. Meras visų savivaldybės tarybos narių balsų dauguma gali būti nušalinamas nuo pareigų, jeigu jam pareiškiami oficialūs įtarimai padarius nusikaltimą. Nušalinimas galioja iki teismo nuosprendžio, nutarties ar sprendimo, kuriuo baigiama byla, įsiteisėjimo arba ikiteisminio tyrimo nutraukimo. Nušalinimo laikotarpiu jis netenka visų merui suteiktų įgaliojimų. Nušalinimo laikotarpiu mero pareigas laikinai eina mero pavaduotojas, o jeigu jo nėra, – kitas savivaldybės tarybos paskirtas savivaldybės tarybos narys. Nušalinimo procedūra vykdoma pagal reglamento 113 punkte nustatytą tvarką.“;

1.23.  pakeisti 145 punktą ir jį išdėstyti taip:

145. Komitetai pagal savo kompetenciją priima rekomendacinius sprendimus. Savivaldybės administracija, jos padaliniai, biudžetinės ir viešosios įstaigos bei savivaldybės kontroliuojamos įmonės su jų veikla susijusius komitetų sprendimus turi apsvarstyti ir apie svarstymo rezultatus pranešti komitetams.“;

1.24.  pakeisti 165 punktą ir jį išdėstyti taip:

165. Taryba savo įgaliojimų laikui sudaro Etikos komisiją ir Antikorupcijos komisiją.“;

1.25.  pripažinti netekusiu galios 165-1 punktą;

1.26.  pakeisti 167 punktą ir jį išdėstyti taip:

167. Antikorupcijos komisija savivaldybės tarybos ar mero iniciatyva dalyvauja atliekant savivaldybės institucijų parengtų teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą, svarstydama teisės aktų projektus komisijos posėdyje ir teikdama pasiūlymus teisės akto projekto rengėjui, kaip tobulinti teisės aktą, mažinant korupcijos pasireiškimo riziką, dalyvauja rengiant kovos su korupcija programas ir teikia išvadas savivaldybės tarybai dėl šių programų ir jų įgyvendinimo, nagrinėja savivaldybės bendruomenės narių, valstybės institucijų, gyvenamųjų vietovių bendruomenių ar bendruomeninių organizacijų atstovų siūlymus ir pastabas dėl kovos su korupcija priemonių vykdymo, informuoja visuomenę apie savo veiklą, vykdomas korupcijos prevencijos priemones savivaldybėje, taip pat apie kovos su korupcija rezultatus, atlieka kitas kituose teisės aktuose nustatytas funkcijas, susijusias su savivaldybėje įgyvendinama valstybės politika korupcijos prevencijos srityje. Savivaldybės taryba šios komisijos pirmininką mero teikimu skiria iš tarybos narių tokia pat tvarka kaip ir Etikos komisijos pirmininką reglamento 166 punkto nustatyta tvarka. Komisijos atsakingojo sekretoriaus pareigas atlieka savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas valstybės tarnautojas, šios funkcijos įrašomos į jo pareigybės aprašymą.“;

1.27.  pakeisti 170 punktą ir jį išdėstyti taip:

170. Savivaldybės tarybos sudaromų komisijų nariais gali būti savivaldybės tarybos nariai, valstybės tarnautojai, ekspertai, gyvenamųjų vietovių bendruomenių atstovai – seniūnaičiai, visuomenės atstovai (Lietuvos Respublikoje įregistruotų viešųjų juridinių asmenų, išskyrus valstybės ar savivaldybės institucijas ar įstaigas, įgalioti atstovai), bendruomeninių organizacijų atstovai, kiti savivaldybės gyventojai. Etikos komisijoje ir Antikorupcijos komisijoje seniūnaičiai arba seniūnaičiai ir visuomenės atstovai turi sudaryti ne mažiau kaip 1/3 komisijos narių.“;

1.28.  papildyti 211 punktu ir jį išdėstyti taip:

211. Seniūnaičių sueigos priimtus rekomendacinius sprendimus savivaldybės taryba privalo įvertinti. Jeigu seniūnaičių sueigos sprendimų vertinimas yra savivaldybės tarybos kompetencija, jie vertinami atitinkamam savivaldybės administracijos skyriui rengiant savivaldybės tarybos sprendimo projektą dėl seniūnaičių sueigos sprendimo ir teikiant svarstyti savivaldybės tarybai bendra tvarka, ir savivaldybės tarybos sprendimas priimamas artimiausiame tarybos posėdyje. Savivaldybės taryba privalo nurodyti savo sprendimų priėmimo motyvus. Savivaldybės tarybos sprendimai dėl seniūnaičių sueigos sprendimų turi būti paskelbti savivaldybės interneto svetainėje ir tų seniūnijų skelbimų lentose.“.

2. Sprendimo 1.12 ir 1.15 papunkčiai įsigalioja 2016 m. gruodžio 1 d.

3. Sprendimo 1.2, 1.4–1.11, 1.13, 1.16–1.19, 1.23–1.25, 1.27, 1.28 papunkčiai įsigalioja 2017 m. sausio 1 d.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                  Povilas Žagunis