LOŠIMŲ PRIEŽIŪROS TARNYBOS

PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS PINIGŲ PLOVIMO IR TERORISTŲ FINANSAVIMO PREVENCIJOS ĮSTATYME NUSTATYTŲ Baudų apskaičiavimo TVARKOS aprašO PATVIRTINIMO

 

2019 m. kovo 7 d. Nr. DIE-104

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 4 straipsnio 3 dalimi, 30 straipsnio 1 dalies 3 punktu, 40 straipsnio 1 ir 2 dalimi,

tvirtinu Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatyme nustatytų baudų apskaičiavimo tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Lošimo įrenginių tipų tvirtinimo ir registro skyriaus vedėjas,

laikinai atliekantis direktoriaus funkcijas                                                                    Simas Levulis

 

PATVIRTINTA

Lošimų priežiūros tarnybos prie Lietuvos

Respublikos finansų ministerijos direktoriaus

2019 m. kovo 7 d.  įsakymu Nr. DIE-104

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS PINIGŲ PLOVIMO IR TERORISTŲ FINANSAVIMO PREVENCIJOS ĮSTATYME NUSTATYTŲ Baudų apskaičiavimo TVARKOS APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatyme nustatytų baudų apskaičiavimo apraše (toliau – Aprašas) nustatyta pagal Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo (toliau – Įstatymas) 40 straipsnio 1 ir 2 dalių nuostatas skiriamų baudų apskaičiavimo tvarka.

2.  Aprašo tikslas – nustatyti Lošimų priežiūros tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – Priežiūros tarnyba), skiriamų baudų apskaičiavimo tvarką, siekiant, kad už Įstatymo reikalavimų pažeidimus būtų paskirtos individualizuotos, proporcingos, veiksmingos ir nuo pažeidimų atgrasančios baudos.

3.  Apraše vartojamos sąvokos:

3.1. Subjektas – azartinius lošimus ar loterijas organizuojančios bendrovės.

3.2. Bazinis baudos dydis – tai Įstatyme nustatytos baudos minimumo ir maksimumo vidurkis.   

3.3. Bendrosios pajamossuma, gauta iš azartinių lošimų ar loterijų veiklos organizavimo įplaukų atėmus faktiškai išmokėtų laimėjimų sumą.

4. Kitos Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Įstatyme, Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatyme ir Lietuvos Respublikos loterijų įstatyme.

 

II SKYRIUS

BAUDOS APSKAIČIAVIMAS

 

5.  Baudos dydis apskaičiuojamas nuosekliai trimis etapais Aprašo II skyriuje nustatyta tvarka:

5.1. pirmuoju etapu, vadovaujantis Aprašo II skyriaus pirmuoju skirsniu, nustatomas bazinis baudos dydis;

5.2. antruoju etapu bazinis baudos dydis, jeigu yra pagrindas, vadovaujantis Aprašo II skyriaus antruoju skirsniu, mažinamas arba didinamas atsižvelgiant į atsakomybę lengvinančias, sunkinančias aplinkybes;

5.3. trečiuoju etapu pirmuoju ir antruoju etapais nustatytas baudos dydis, jeigu yra pagrindas, vadovaujantis Aprašo II skyriaus trečiuoju skirsniu, mažinamas arba didinamas atsižvelgiant į Įstatymo 37 straipsnio 2 dalies 1-4 ir 6-7 punktuose nurodytas subjekto padėtį gerinančias arba subjekto padėtį bloginančias aplinkybes.

 

PIRMASIS SKIRSNIS

Bazinio baudos dydžio nustatymas

 

6.  Bazinis baudos dydis nustatomas apskaičiuojant Įstatyme nustatytos baudos minimumo ir maksimumo vidurkį.

7.  Kai sankcija už atitinkamą pažeidimą Įstatyme apibrėžiama kaip tam tikra metinių bendrųjų pajamų, gautų iš azartinių lošimų ar loterijų organizavimo veiklos, dalis, metinės bendrosios pajamos,  gautos iš lošimų ar loterijų organizavimo veiklos nustatomos pagal subjekto pateiktus Įplaukų ir išmokėtų laimėjimų ataskaitos duomenis ir Ketvirčio didžiųjų loterijų finansinių rodiklių ataskaitos duomenis už praėjusius finansinius metus.

8.  Kai sankcija už atitinkamą pažeidimą Įstatyme apibrėžiama kaip suma, du kartus didesnė už dėl pažeidimo gautą naudą, dėl pažeidimo gauta nauda apskaičiuojama taip:

8.1. nustatomos išlaidos, kurias subjektas vidutiniškai rinkoje būtų patyręs, siekdamas įgyvendinti pinigų plovimo ir (ar) teroristų finansavimo prevencijos priemones, pavyzdžiui, neįsigijęs tinkamų technologijų;

8.2. nustatomos paskutinių vienerių subjekto dalyvavimo darant pažeidimą finansinių metų bendrosios pajamos bei apskaičiuojamas 2 procentų finansinių metų bendrųjų pajamų dydis;

8.3. Aprašo 8.1 ir 8.2 papunkčiuose nustatyti dydžiai sumuojami;

8.4. nustatomas trunkamojo pažeidimo metų skaičius;

8.5. Aprašo 8.3 papunktyje nustatytas dydis padauginamas iš Aprašo 8.4 papunktyje nustatyto dydžio.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

atsakomybę lengvinančių ir/ar sunkinančių aplinkybių VERTINIMAS

 

9.  Antruoju baudos apskaičiavimo etapu nustatoma, ar yra Įstatymo 37 straipsnio 4 dalyje nurodytų atsakomybę lengvinančių ir/ar Įstatymo 37 straipsnio 5 dalyje nurodytų atsakomybę sunkinančių aplinkybių. Jeigu tokių aplinkybių yra, pagal Aprašo pirmojo skirsnio nuostatas apskaičiuotas bazinis baudos dydis yra mažinamas arba didinamas šiame Aprašo skirsnyje nustatyta tvarka.

10. Jeigu nustatomos vien tik atsakomybę lengvinančios aplinkybės, bazinis baudos dydis mažinamas, o jeigu nustatomos vien tik atsakomybę sunkinančios aplinkybės, bazinis baudos dydis didinamas. Kai yra tiek atsakomybę lengvinančių, tiek ir atsakomybę sunkinančių aplinkybių, bazinis baudos dydis mažinamas arba didinamas atsižvelgiant į jų kiekį ir reikšmingumą.

11. Atsižvelgiant į lengvinančių, sunkinančių aplinkybių kiekį ir reikšmingumą, iš bazinio baudos dydžio atimama arba prie jo pridedama iki 70 procentų bazinio baudos dydžio suma.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

subjekto padėtį gerinančiŲ arba subjekto padėtį bloginančiŲ aplinkybIŲ VERTINIMAS

 

12. Trečiuoju baudos apskaičiavimo etapu vertinamos Įstatymo 37 straipsnio 2 dalies 1-4 ir 6-7 punktuose nurodytos subjekto padėtį gerinančios arba subjekto padėtį bloginančios aplinkybės ir pagal Aprašo antrojo skirsnio nuostatas apskaičiuotas baudos dydis yra mažinamas arba didinamas.

13. Jeigu nustatomos vien subjekto padėtį gerinančios aplinkybės, baudos dydis, gautas atlikus Aprašo 6-11 punktuose numatytus skaičiavimus, mažinamas, o jeigu nustatomos vien subjekto padėtį bloginančios aplinkybės, baudos dydis, gautas atlikus Aprašo 6-11 punktuose numatytus skaičiavimus, didinamas. Kai yra tiek subjekto padėtį gerinančių, tiek ir  subjekto padėtį bloginančių aplinkybių, baudos dydis, gautas atlikus Aprašo 6-11 punktuose numatytus skaičiavimus, mažinamas arba didinamas atsižvelgiant į jų kiekį ir reikšmingumą.

14. Atsižvelgiant į Įstatymo 37 straipsnio 2 dalies 1-4 ir 6-7 punktuose nurodytų subjekto padėtį gerinančių arba subjekto padėtį bloginančių aplinkybių kiekį ir reikšmingumą, iš baudos dydžio, gauto atlikus Aprašo 6-11 punktuose numatytus skaičiavimus, atimama arba prie jo pridedama iki 40 procentų antruoju etapu apskaičiuoto baudos dydžio suma.

15. Kitomis svarbiomis subjekto padėtį gerinančiomis aplinkybėmis, nurodytomis Įstatymo 37 straipsnio 2 straipsnio 7 punkte, laikoma:

15.1. subjektas bendradarbiauja su Priežiūros tarnyba jai aktyviai padeda atlikti patikrinimą ir išsiaiškinti pažeidimo aplinkybes;

15.2. subjektas savo noru raštu praneša Priežiūros tarnybai apie savo padarytą pažeidimą ir jį nutraukia;

15.3. subjektas pripažįsta pažeidimą ir jį nutraukia. Ši aplinkybė turi reikšmę baudos dydžio mažinimui, kai subjektas pripažįsta visas esmines įtariamo pažeidimo aplinkybes.

15.4. subjektas savo noru imasi veiksmingų priemonių, kad ateityje nebebūtų galima padaryti tokio paties ar panašaus pobūdžio pažeidimo. Ši aplinkybė turi reikšmę baudos dydžio mažinimui tik tada, kai atitinkamų priemonių imamasi ne Priežiūros tarnybos nurodymu, o paties asmens iniciatyva;

15.5.  kitos įstatymuose nustatytos arba kitos svarbios aplinkybės, kurios, vadovaujantis protingumo ir teisingumo principais, gali būti laikomos subjekto padėtį gerinančiomis aplinkybėmis.

16. Kitomis svarbiomis subjekto padėtį bloginančiomis aplinkybėmis, nurodytomis Įstatymo 37 straipsnio 2 straipsnio 7 punkte, laikoma:

16.1. subjektas per paskutinius 2 metus yra padaręs teisės aktų, reguliuojančių pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos priemonių taikymą, pažeidimą ir jam taikyta nors viena poveikio priemonė. Nustatant šios aplinkybės įtaką baudos didinimui vertinama, kiek ir kokių pažeidimų, už kuriuos anksčiau buvo taikytos poveikio priemonės, padaryta, kiek laiko praėjo nuo jų padarymo;

16.2. dėl pažeidimo neteisėtai gauta pajamų, kitokios turtinės naudos, išvengta nuostolių ar padaryta žala, kuri viršija pirmuoju ir antruoju etapais apskaičiuotą baudos dydį;

16.3. apskaičiuotas baudos dydis, yra toks mažas, kad neturėtų atgrasomojo poveikio;

16.4. kitos įstatymuose nustatytos arba kitos svarbios aplinkybės, kurios, vadovaujantis protingumo ir teisingumo principais, gali būti laikomos subjekto padėtį bloginančiomis aplinkybėmis.

 

III SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

17. Šio Aprašo nuostatos taikomos Priežiūros tarnybos valstybės tarnautojams priimant sprendimus dėl baudų skyrimo subjektams.

________________