BIRŽŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL MOKINIO KREPŠELIO LĖŠŲ PASKIRSTYMO, NAUDOJIMO IR PERSKIRSTYMO TVARKOS APRAŠO pakeitimo

 

2014 m. vasario 27 d. Nr. T - 32

Biržai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290) 18 straipsnio 1 dalimi, Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimu Nr. 785 (Žin., 2001, Nr. 57-2040; 2009, Nr. 158-7134; 2013, Nr. 94-4699), Biržų rajono savivaldybės taryba nusprendžia

pakeisti Mokinio krepšelio lėšų paskirstymo, naudojimo ir perskirstymo tvarkos aprašą, patvirtintą  Biržų rajono savivaldybės tarybos 2010 m. vasario 22 d. sprendimu Nr. T- 45 (kartu su Savivaldybės tarybos 2011 m. vasario 19 d. sprendimu Nr.T-21 ir 2012 m. vasario 29 d. sprendimu Nr.T-20 padarytais pakeitimais), ir jį išdėstyti nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Savivaldybės merė                                                                                                   Irutė Varzienė


 

PATVIRTINTA

Biržų rajono savivaldybės tarybos

2010 m. vasario 22 d.

Sprendimu Nr. T–45

(Biržų rajono savivaldybės tarybos

2014 m. vasario  27  d. sprendimu

Nr. T- 32 )

 

 

MOKINIO KREPŠELIO LĖŠŲ PASKIRSTYMO, NAUDOJIMO IR PERSKIRSTYMO  TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Mokinio krepšelio lėšų paskirstymo ir naudojimo tvarkos aprašas (toliau – aprašas) reglamentuoja mokinio krepšelio lėšų paskirstymo, perskirstymo ir naudojimo principus mokinių, besimokančių pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio arba vidurinio ugdymo programą (toliau – mokiniai), mokymo reikmėms tenkinti. Šis tvarkos aprašas taikomas skirstant mokinio krepšelio lėšas savivaldybės mokykloms, teikiančioms bendrąjį ugdymą, ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą, ikimokyklinėms įstaigoms, neformaliojo vaikų švietimo mokykloms (toliau – švietimo įstaigos), taip pat Biržų rajono pagalbos mokiniui, mokytojui ir mokyklai centrui, teikiančiam pedagoginę psichologinę pagalbą.

2. Tvarkos apraše vartojama sąvoka „mokinio krepšelis“ – lėšos, skiriamos vienam sutartiniam mokiniui vienų metų mokymo reikmėms. Kitos šiame apraše vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2011, Nr. 38-1804).

3. Aprašo tikslas – užtikrinti efektyvų mokinio krepšeliui finansuoti skirtų valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų lėšų naudojimą, taikant mokymo lėšų skyrimo vienam mokiniui principą, ir ugdymo paslaugų kokybės gerinimą.

4. Mokinio krepšelio lėšos skiriamos švietimo ir mokslo ministro patvirtintam ugdymo planui įgyvendinti ir ugdymo procesui užtikrinti – pedagogų atlyginimams ir socialinio draudimo įmokoms, ugdymo proceso organizavimui ir valdymui, pedagoginei-psichologinei pagalbai teikti, brandos egzaminams organizuoti ir vykdyti, pedagogų kvalifikacijai tobulinti, vadovėliams ir kitoms mokymo priemonėms, mokinių pažintinei veiklai ir profesiniam orientavimui, informacinėms ir komunikacinėms technologijoms diegti ir naudoti, neformaliajam švietimui, ir kitoms mokinio krepšeliui priskiriamoms išlaidoms finansuoti.

5. Skiriant mokinio krepšelio lėšas švietimo įstaigoms siekiama:

5.1. užtikrinti efektyvų mokinio krepšeliui finansuoti skirtų valstybės biudžeto lėšų panaudojimą;

5.2. sukurti skaidrią švietimo finansavimo sistemą;

5.3. didinti švietimo įstaigų vadovų atsakomybę už realiais finansiniais ištekliais grindžiamų sprendimų vykdymą;

5.4. racionaliau sutvarkyti mokyklų tinklą, skatinti mokyklų konkurenciją, sudaryti vienodas galimybes kaimo ir miesto mokiniams įgyti geros kokybės išsilavinimą;

5.5. mažinti vaikų, nelankančių švietimo įstaigų, skaičių;

5.6. stiprinti švietimo įstaigų finansinį savarankiškumą.

 

II. MOKINIO KREPŠELIO LĖŠŲ PASKIRSTYMAS IR NAUDOJIMAS

 

6. Sutartinių mokinių skaičius ir mokinio krepšelio lėšos ateinantiems biudžetiniams metams pagal einamųjų mokslo metų mokinių bazės duomenų bazės duomenis rugsėjo 1 d. skaičiuojamas, vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtinta Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodika (toliau – Metodika).

7. Vienam sutartiniam mokiniui pagal Metodiką skiriama vienoda lėšų suma – bazinis mokinio krepšelis, nustatomas kiekvienais metais Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymu, mokymo reikmėms tenkinti. Bendras švietimo įstaigos mokinio krepšelio lėšų poreikis apskaičiuojamas jos sutartinių mokinių skaičių padauginus iš mokinio krepšelio dydžio. Sutartinių mokinių skaičius gaunamas sudėjus mokiniams taikomus sutartinių mokinių apskaičiavimo koeficientus.

8. Prieš tvirtinant savivaldybės biudžetą, nustatomas mokinio krepšelio lėšų, priklausančių pagal Metodiką kiekvienai švietimo įstaigai, trūkumas arba perteklius. Lėšos darbo užmokesčiui apskaičiuojamos pagal švietimo įstaigos vadovo patvirtintą mokytojų tarifikacijos sąrašą ir etatų, išlaikomų iš mokinio krepšelio lėšų, sąrašą rugsėjo 1 d. Taip pat įvertinami numatomi nuo ateinanančių biudžetinių metų rugsėjo 1 d.  ugdymo įstaigų tinklo pokyčiai, klasių komplektų ir mokinių skaičiaus ugdymo įstaigose pasikeitimai.

9. Savivaldybei atitinkamiems metams 93 proc. skirtų mokinio krepšelio lėšų paskirstoma proporcingai kiekvienai mokyklai Metodikos nustatyta tvarka apskaičiuotam mokinio krepšelio lėšų poreikiui.

10. Mokyklos skirtas mokinio krepšelio lėšas naudoja šioms mokymo reikmėms tenkinti:

10.1. darbo užmokesčiui pagal ugdymo planą (ir apmokėti už ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo valandas, finansuojamas iš mokinio krepšelio lėšų), mokyklos ugdymo procesui organizuoti ir valdyti, mokyklos bibliotekos darbuotojams išlaikyti, taip pat darbo užmokesčiui ir paslaugoms, susijusioms su psichologine, specialiąja pedagogine, specialiąja ir socialine pedagogine pagalba; ne mažiau kaip 3 procentai šių lėšų turi būti skiriama psichologinei, specialiajai pedagoginei, specialiajai ir socialinei pedagoginei pagalbai organizuoti ir paslaugoms apmokėti; iš šiame punkte nurodytų mokinio krepšelio lėšų gali būti mokama už darbą pedagoginiams darbuotojams, nurodytiems Pareigybių, kurias atliekant darbas yra laikomas pedagoginiu, sąraše, patvirtintame švietimo ir mokslo ministro 2003 m. spalio 9 d. įsakymu Nr. ĮSAK-1407 (Žin., 2003, Nr. 97-4367), išskyrus užmokestį už darbą, kai mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu teikiamos papildomos paslaugos (pailgintos dienos grupės, popamokinė mokinių priežiūra, klubai, būreliai, stovyklos, ekskursijos ir kita), taip pat už darbą mokyklos bibliotekos darbuotojams, gestų kalbos vertėjams, mokytojų padėjėjams ir darbuotojams, kurių funkcijoms priskiriamas mokyklų veiklos kokybės įsivertinimas;

10.2. vadovėliams ir kitoms mokymo priemonėms;

10.3. mokinių pažintinei veiklai ir profesiniam orientavimui;

10.4. mokytojų ir kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų kvalifikacijai tobulinti;

10.5. informacinėms ir komunikacinėms technologijoms (IKT) diegti ir naudoti (internetui diegti ir naudoti, duomenų bazėms, elektroniniams dienynams tvarkyti, IKT aptarnaujantiems darbuotojams už darbą užmokėti ir kitoms išlaidoms, susijusioms su IKT).

11. Šio tvarkos aprašo 10.2 punkte nurodytoms mokymo reikmėms tenkinti mokyklos turi skirti ne mažiau kaip 80 procentų, o 10.3–10.5 punktuose nurodytoms mokymo reikmėms tenkinti – ne mažiau kaip 40 procentų Metodikos 2 priede atitinkamoms mokymo reikmėms nurodytų rekomenduojamų mokinio krepšelio lėšų sumų.

12. Savivaldybė 7 procentus atitinkamiems metams jai skirtų mokinio krepšelio lėšų naudoja šioms mokymo reikmėms tenkinti:

12.1. pedagoginei psichologinei pagalbai organizuoti;

12.2. brandos egzaminams organizuoti ir vykdyti;

12.3. profesinės linkmės moduliams neformaliojo švietimo mokyklose finansuoti;

12.4. neformaliajam švietimui, papildančiam bendrąsias pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas;

12.5. pedagoginių darbuotojų tarifinių atlygių koeficientų skirtumams išlyginti mokyklose, bendrojo ugdymo, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo prieinamumui užtikrinti, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo formų įvairovei įgyvendinti;

12.6. finansuoti mažiau pasirenkamų užsienio kalbų (prancūzų, vokiečių ir kitų) mokymuisi mobiliosiose grupėse, mažesnėse už numatytąsias švietimo ir mokslo ministro tvirtinamuose bendruosiuose pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų ugdymo planuose.

13. Šios tvarkos aprašo 12.1. ir 12.3. punktuose nurodytoms mokymo reikmėms tenkinti Savivaldybė skiria Metodikoje nurodytą visą rekomenduojamą mokinio krepšelio lėšų sumą, 12.2 punkte nurodytoms mokymo reikmėms – ne mažiau kaip 80 proc., 12.4 punkte nurodytoms mokymo reikmėms – ne mažiau kaip 50 procentų Metodikoje atitinkamoms reikmėms nurodytų rekomenduojamų mokinio krepšelio lėšų sumų. Šio tvarkos aprašo 12.5 ir 12.6 punktuose nurodytoms mokymo reikmėms tenkinti lėšos skiriamos pagal poreikį.

 

III. MOKINIO KREPŠELIO LĖŠŲ PERSKIRSTYMAS

 

14. Mokinio krepšelio lėšos perskirstomos:

14.1.  tarp mokyklų pasikeitus sutartinių mokinių skaičiui einamųjų metų rugsėjo 1 dieną;

14.2. tarp savivaldybės mokyklų ir Švietimo ir mokslo ministerijos, kai mokiniai iš savivaldybės finansuojamų mokyklų pereina į mokyklas, kurių savininko teises ir pareigas įgyvendina Švietimo ir mokslo ministerija, arba atvirkščiai.

15. Savivaldybei skirtos lėšos mokinio krepšeliui finansuoti, gautos Švietimo ir mokslo ministerijai perskirsčius tarp savivaldybių mokinio krepšelio lėšas nuo rugsėjo 1 d. iki einamųjų metų pabaigos (jei tokia galimybė numatyta atitinkamų metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme) dėl pasikeitusio sutartinių mokinių skaičiaus einamųjų metų rugsėjo 1 d., skiriamos darbuotojų, kuriems už darbą apmokama iš mokinio krepšelio lėšų, darbo užmokesčiui, išeitinėms išmokoms ir kitoms su darbo santykiais susijusioms išmokoms bei kompensacijoms mokėti.

16. Švietimo įstaiga, įvykdžiusi ugdymo planą, likusią nepanaudotą mokinio krepšelio lėšų sumą gali naudoti vadovaudamasi atitinkamų metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo bei kitų teisės aktų regalmentuotomis nuostatomis.  

17. Nepanaudotas per metus lėšas mokinio krepšeliui finansuoti švietimo įstaigos grąžina į savivaldybės biudžeto sąskaitą iki kitų metų sausio 5 d., o Savivaldybės administracijos Biudžeto skyrius – į valstybės institucijos ar įstaigos, iš kurios buvo gautos mokinio krepšelio lėšos, sąskaitą  iki kitų metų sausio 10 d.

 

IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

18. Už mokinio krepšelio lėšų naudojimą pagal paskirtį, lėšų apskaitos bei atskaitomybės teisingumą yra atsakingi švietimo įstaigų vadovai.         

19. Mokinio krepšelio lėšos naudojamos laikantis teisės aktų, reglamentuojančių Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymą ir vykdymą, atsižvelgiant į švietimo ir mokslo ministro tvirtinamas lėšų naudojimo atitinkamoms mokymo reikmėms tenkinti rekomendacijas ir šį aprašą.

20. Iš mokinio krepšelio lėšų gali būti mokamos teisės aktų nustatytos privalomos su su darbuotojų, kuriems už darbą mokama iš mokinio krepšelio lėšų, darbo santykiais susijusios valstybinio socialinio draudimo, sveikatos draudimo įmokos ir išmokos šiems darbuotojams.

21. Informaciją, kurios reikia mokinio krepšelio lėšų sumai apskaičiuoti, švietimo įstaigos teikia Švietimo informacinių technologijų centrui švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.

______________________