lietuvos respublikos krašto apsaugos
ministras

 

ĮSAKYMAS

DĖL KRAŠTO APSAUGOS MINISTRO 2004 M. KOVO 8 D. ĮSAKYMO NR. V-206 „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS KRAŠTO APSAUGOS MINISTERIJOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2019 m. balandžio 8 d. Nr. V-344

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerijos darbo reglamentą, patvirtintą Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministro 2004 m. kovo 8 d. įsakymu Nr. V-206 „Dėl Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“, ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Krašto apsaugos ministras                                                                                      Raimundas Karoblis

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministro

2004 m. kovo 8 d. įsakymu Nr. V-206

(Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministro

2019 m. balandžio 8 d. įsakymo Nr. V-344 

redakcija)

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS KRAŠTO APSAUGOS MINISTERIJOS DARBO REGLAMENTAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerijos darbo reglamentas (toliau – Reglamentas) nustato Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerijos (toliau – Ministerija) darbo tvarką.

2. Ministerija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis ir susitarimais, įstatymais, kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, Ministerijos nuostatais, Reglamentu ir kitais teisės aktais.

3. Ministerija savo veiklą grindžia įstatymo viršenybės, objektyvumo, proporcingumo, nepiktnaudžiavimo valdžia, tarnybinio bendradarbiavimo ir kitais Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme nustatytais principais. Ministerijoje asmens duomenys tvarkomi 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p. 1) nustatyta tvarka

4. Lietuvos Respublikos Seime, Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarijoje, Lietuvos Respublikos Vyriausybėje (toliau atitinkamai – Seimas, Respublikos Prezidento kanceliarija, Vyriausybė), kitose valstybės institucijose ir įstaigose Ministerijai atstovauja krašto apsaugos ministras arba jo pavedimu – krašto apsaugos viceministrai, Ministerijos kancleris (toliau visi kartu – Ministerijos vadovybė) ar kitas Ministerijos valstybės tarnautojas arba karys.

5. Ministerijos darbas organizuojamas remiantis Ministerijos vadovybės ir valstybės tarnautojų, profesinės karo tarnybos karių (toliau – kariai) ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis (toliau – darbuotojai), bendradarbiavimo principu; inter alia, šis principas reiškia, kad Ministerijos vadovybė turėtų kuo aiškiau išdėstyti savo veiklos prioritetus ir kokybės reikalavimus, o Ministerijos administracijos padalinių vadovai, siekdami išspręsti kilusius neaiškumus dėl Ministerijos vadovybės veiklos prioritetų ir kokybės reikalavimų ir gerinti Ministerijos darbo kokybę, privalo konsultuotis su krašto apsaugos ministru, viceministrais ir Ministerijos kancleriu pagal ministro nustatytas veiklos ir administravimo sritis ir su kitais Ministerijos administracijos padaliniais – pagal kompetenciją.

 

II SKYRIUS

BENDRIEJI MINISTERIJOS STRUKTŪROS IR DARBO KLAUSIMAI

 

Ministras, ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai, Ministerijos administracijos vadovas, ministro padėjėjas, ministro adjutantas ir visuomeniniai konsultantai

 

6. Ministerijai vadovauja krašto apsaugos ministras, jis tiesiogiai atsakingas už pavestas valdymo sritis, Vyriausybės programos nuostatų ir prioritetinių darbų įgyvendinimą ir planuojamus pasiekti rezultatus pavestose valdymo srityse. Krašto apsaugos ministras koordinuoja ir kontroliuoja Ministerijos administracijos padalinių, taip pat krašto apsaugos sistemos (toliau – KAS) institucijų veiklą, jei šių funkcijų nepaveda atlikti viceministrams ar Ministerijos kancleriui ir jei įstatymai nenustato kitaip.

7. Vadovaudamas Ministerijai, krašto apsaugos ministras atlieka Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo 26 straipsnio 3 dalyje, taip pat kituose įstatymuose ir Vyriausybės nutarimuose nustatytas funkcijas.

Krašto apsaugos ministrą laikinai pavaduoti gali tik Ministro Pirmininko paskirtas kitas Vyriausybės narys. Pavaduojantis ministras neatlieka funkcijų, nurodytų Vyriausybės įstatymo 26 straipsnio 2 dalyje. Kai krašto apsaugos ministrą laikinai pavaduoja kitas Vyriausybės narys, viceministras, kuriam yra priskirta gynybos politikos veiklos sritis, ar kitas ministro paskirtas viceministras ne ilgiau kaip 30 dienų atlieka šias funkcijas:

7.1. tvirtina Ministerijos, įstaigų prie Ministerijos ir kitų pavaldžių biudžetinių įstaigų metinius veiklos planus;

7.2. tvirtina valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, pareigybių sąrašą, neviršydamas darbo užmokesčiui nustatytų lėšų ir Ministerijai Vyriausybės patvirtinto didžiausio leistino valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, pareigybių skaičiaus.

8. Krašto apsaugos ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai – viceministrai, Ministerijos kancleris, ministro patarėjas (patarėjai) ir kiti – padeda ministrui formuoti politines nuostatas ir prioritetus, priimti ir įgyvendinti sprendimus. Krašto apsaugos ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai yra tiesiogiai atskaitingi ministrui.

Krašto apsaugos viceministrai ministro nustatytose veiklos srityse atlieka Vyriausybės įstatymo 31 straipsnio 3 dalyje nustatytas, taip pat ministro pavestas kitas funkcijas. Jeigu vieno iš viceministrų laikinai nėra, šio viceministro funkcijas ministras paveda atlikti kitam viceministrui.

9. Ministerijos administracijos vadovas yra Ministerijos kancleris, kuris tiesiogiai pavaldus ministrui. Ministerijos kancleris atlieka Vyriausybės įstatymo nustatytas, taip pat ir kitas įstatymų, Vyriausybės nutarimų ir ministro pavestas funkcijas. Jeigu Ministerijos kanclerio laikinai nėra, ministras visas jo funkcijas arba jų dalį paveda atlikti vienam iš Ministerijos administracijos padalinių vadovų. Ministerijos kancleris, o kai jo laikinai nėra – ministro paskirtas Ministerijos administracijos padalinio vadovas pagal savo kompetenciją leidžia potvarkius.

10. Krašto apsaugos ministro padėjėjas ir adjutantas – profesinės karo tarnybos kariai – koordinuoja ministro dienotvarkės įgyvendinimą ir vykdo kitas ministro pavestas užduotis.

11. Krašto apsaugos ministras savo įgaliojimų laikotarpiu gali turėti visuomeninių konsultantų, kurie ministro prašymu teikia jam konsultacijas, pasiūlymus, išvadas ir kitą informaciją.

12. Viceministrai, Ministerijos kancleris ir Ministerijos gynybos politikos direktorius turi referentus, padedančius planuoti ir organizuoti darbą.

 

Ministro įsakymai

 

13. Krašto apsaugos ministras, atlikdamas Vyriausybės įstatyme, taip pat kituose įstatymuose ir Vyriausybės nutarimuose nustatytas funkcijas, leidžia ir pasirašo įsakymus. Nesant krašto apsaugos ministro, Teisės aktų registre skelbtinus įsakymus pasirašo ministrą pavaduojantis kitas Vyriausybės narys. Krašto apsaugos ministrą pavaduojančiam Vyriausybės nariui krašto apsaugos viceministro vizuotą įsakymą pasirašyti pateikia įsakymo projekto rengėjas.

14. Krašto apsaugos ministro įsakymai turi atitikti Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo, Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų, patvirtintų Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298 „Dėl teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų patvirtinimo“, ir Dokumentų rengimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 „Dėl dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“, reikalavimus.

15. Krašto apsaugos ministrui teikiamas pasirašyti įsakymas derinamas/vizuojamas Dokumentų projektų perkėlimo į dokumentų valdymo informacinę sistemą, jų derinimo, vizavimo, teikimo pasirašyti ir registravimo Krašto apsaugos ministerijoje proceso aprašymo (toliau – DokVIS proceso aprašymas), patvirtinto Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministro 2011 m. rugsėjo 6 d. įsakymu Nr. V-1021 „Dėl Dokumentų projektų perkėlimo į dokumentų valdymo informacinę sistemą, jų derinimo, vizavimo, teikimo pasirašyti ir registravimo Krašto apsaugos ministerijoje proceso aprašymo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

Pasirašyti krašto apsaugos ministro įsakymai registruojami į atitinkamus dokumentų registrus jų pasirašymo dieną. Ministro įsakymui suteikiamas registravimo eilės numeris pagal bendrąją numeraciją nuo metų pradžios iki pabaigos. Ministro įsakymus registruoja Administracijos departamentas.

Prireikus krašto apsaugos ministras kartu su kitais ministrais gali leisti bendrus įsakymus. Krašto apsaugos ministras taip pat gali leisti bendrus įsakymus kartu su kitų institucijų vadovais, jei tai numato įstatymai ir kiti teisės aktai. Jeigu leidžiamas kelių ministrų bendras įsakymas, jo originalo egzempliorių rengiama tiek, kiek ministrų pasirašo įsakymą. Kelių ministrų bendras įsakymas registruojamas, kai jį pasirašo visi ministrai, paskutinio ministro pasirašymo dieną. Ministrų pasirašytą įsakymą įformina ta ministerija, kurios ministras inicijavo įsakymo rengimą. Kai įsakymo rengimą inicijuoja krašto apsaugos ministras, Administracijos departamentas suderina su kitų ministerijų, kurių ministrai pasirašė bendrą įsakymą, administracijos padaliniais, atliekančiais dokumentų valdymo funkcijas, įsakymo registravimo datą bei numerį ir jį registruoja. Su kita ministerija įsakymo registravimo numerį gali suderinti ir įsakymo projekto rengėjas.

16. Norminiai krašto apsaugos ministro įsakymai oficialiai skelbiami ir įsigalioja Teisėkūros pagrindų įstatymo nustatyta tvarka.

17. Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymu, taip pat kitais įstatymų nustatytais atvejais krašto apsaugos ministras savo įsakymais gali perduoti dalį įstatymuose numatytų teisių, pareigų ir atsakomybės viceministrams, Ministerijos kancleriui, Lietuvos kariuomenės vadui (toliau – kariuomenės vadas) ir kitiems KAS institucijų ir jų padalinių vadovams, nustatyti naudojimosi jo perduotomis teisėmis ir sprendimų priėmimo sąlygas, procedūras ir tvarką.

Krašto apsaugos ministro perduotas teises ir (ar) pareigas viceministrai, Ministerijos kancleris  ir Ministerijos administracijos padalinių vadovai įgyvendina leisdami ministro įsakymus, o kitų KAS institucijų ir jų padalinių vadovai – savo teisės aktus (įsakymus, potvarkius, nurodymus). Šių įsakymų ir kitų teisės aktų preambulėje nurodomas ministro įsakymas, kuriuo teisės aktą pasirašančiam vadovui buvo perduotos ministro teisės ir (ar) pareigos. Teisės aktą įgaliotas asmuo pasirašo atitinkamai „krašto apsaugos ministro įgaliotas viceministras“, „krašto apsaugos ministro įgaliotas ministerijos kancleris“ ir t. t.

Nesant teisės aktą pasirašančio vadovo, kuriam buvo perduotos ministro teisės ir (ar) pareigos, jo funkcijas atliekantis asmuo pasirašo, pavyzdžiui, taip: „Administracijos departamento direktorius, atliekantis krašto apsaugos ministro įgalioto ministerijos kanclerio funkcijas“, „Karo tarnybos ir personalo departamento vyresnysis patarėjas, atliekantis krašto apsaugos ministro įgalioto Karo tarnybos ir personalo departamento direktoriaus funkcijas“ ir t. t. Nesant vadovo, jo funkcijas atliekantis asmuo pasirašo, pavyzdžiui, taip: „Teisės departamento direktorius, atliekantis ministerijos kanclerio funkcijas“.

 

Ministerijos kolegija ir kitos patariamosios institucijos

 

18. Ministerijoje Vyriausybės įstatymo nustatyta tvarka sudaroma kolegija – Krašto apsaugos ministerijos Gynybos resursų taryba (toliau – Taryba) – ministro patariamoji institucija.

19. Tarybos narių skaičių nustato, jos sudėtį ir darbo reglamentą tvirtina krašto apsaugos ministras. Tarybos posėdžių darbotvarkės sudaromos, pateikti klausimai svarstomi, protokolas rašomas, sprendimai priimami ir įforminami Tarybos darbo reglamento nustatyta tvarka.

20. Ministerijoje gali būti sudaromos ministro ir Tarybos patariamosios institucijos, kurios svarsto esminius KAS politikos formavimo ir plėtros klausimus. Patariamųjų institucijų sudėtį nustato ir darbo reglamentus (nuostatus) tvirtina ministras.

21. Krašto apsaugos ministro sprendimu gali būti sudaromos kitos ministro ar Tarybos patariamosios veiklos organizavimo institucijos, taip pat ir laikinosios, jų sudėtį ir darbo reglamentą tvirtina ministras.

 

Ministerijos veiklos organizavimas

 

22. Ministerijos veikla organizuojama vadovaujantis Nacionalinio saugumo strategija, Lietuvos karine strategija, Krašto apsaugos sistemos plėtros programa, Krašto apsaugos ministro gairėmis, Vyriausybės programa ir prioritetiniais darbais,  Krašto apsaugos sistemos strateginiu veiklos planu, taip pat atsižvelgiant į Lietuvos prisiimtus kolektyvinius ir tarptautinius įsipareigojimus. Ministerijos metinė veikla taip pat organizuojama vadovaujantis krašto apsaugos ministro patvirtintu Ministerijos metiniu veiklos planu.

23. Einamųjų metų veiklą Ministerijos administracijos padaliniai, kitos KAS institucijos ir jų padaliniai planuoja vadovaudamiesi metiniais veiklos (veiksmų) planais, kurie turi užtikrinti KAS strateginio veiklos plano nuostatų įgyvendinimą. Ministerijos administracijos padalinių ir kitų KAS institucijų ir jų padalinių metinių veiklos (veiksmų) planų rengimo, tvirtinimo, kontrolės ir stebėsenos reikalavimai nustatyti Metinių veiklos planų ir ataskaitų  rengimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministro 2008 m. spalio 27 d. įsakymu Nr. V-1014 „Dėl Metinių veiklos planų ir ataskaitų rengimo tvarkos aprašo tvirtinimo“ (toliau – Metinių veiklos planų ir ataskaitų  rengimo tvarkos aprašas).

24. Ministerijos Centralizuotas vidaus audito departamentas vertina Krašto apsaugos sistemos strateginio veiklos plano vykdymą teisės aktų nustatyta tvarka.

25. Teikiant pasiūlymus dėl valstybės biudžeto ir investicijų programų, atsižvelgiama į Vyriausybės programos nuostatas, prioritetinius darbus ir planuojamus pasiekti rezultatus ministrui pavestose valdymo srityse, taip pat Krašto apsaugos sistemos strateginiame veiklos plane nustatytus atitinkamų metų Krašto apsaugos sistemos veiklos prioritetus.

26. Ministerijos administracijos padalinių veikla planuojama ir veiklos ataskaitos rengiamos Metinių veiklos planų ir ataskaitų rengimo tvarkos aprašo nustatyta tvarka.

27. Krašto apsaugos sistemos strateginis veiklos planas, Ministerijos metinis veiklos planas ir Ministerijos metinė veiklos ataskaita Strateginio planavimo metodikoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827 „Dėl Strateginio planavimo metodikos patvirtinimo“, bei Metinių veiklos planų ir ataskaitų rengimo tvarkos apraše nustatyta tvarka kasmet skelbiami Ministerijos interneto ir intraneto svetainėse.

28. Einamieji Ministerijos veiklos klausimai gali būti aptariami krašto apsaugos ministro, viceministrų, Ministerijos kanclerio, taip pat krašto apsaugos ministro, Ministerijos patarėjų ir ministro padėjėjų pasitarimuose, kuriuose gali dalyvauti kiti ministro pakviesti asmenys. Viceministrai ir Ministerijos kancleris gali organizuoti Ministerijos administracijos padalinių vadovų ir kitų valstybės tarnautojų, karių ir darbuotojų pasitarimus jiems pavestų uždavinių vykdymo klausimais. Ministerijos vadovybės susitikimus su Ministerijos administracijos padalinių ir KAS institucijų vadovais prireikus organizuoja Administracijos departamentas.

29. Naujus Ministerijos valstybės tarnautojus, karius ir darbuotojus jų tiesioginiai vadovai supažindina su Ministerijos struktūra, Reglamentu, padalinio nuostatais. Su pareigybės aprašymu ar pareiginiais nuostatais pasirašytinai supažindina Karo tarnybos ir personalo departamentas.

 

KAM operatyvinių pasitarimų organizavimas

30. KAS strateginio valdymo ir veiklos organizavimo klausimams aptarti kartą per ketvirtį, o prireikus – ir dažniau Ministerijos kanclerio paskirtu laiku organizuojami KAM operatyviniai pasitarimai.

31. Operatyvinių pasitarimų tikslai:

31.1. pateikti KAM administracijos padaliniams ir KAS institucijoms aktualią informaciją KAS strateginio valdymo ir veiklos organizavimo klausimais, supažindinti su esminiais sprendimais ir pokyčiais;

31.2. aptarti KAS aktualius organizacinius, administracinius klausimus ir sudaryti galimybes KAS institucijoms pristatyti joms aktualius su kitų KAS institucijų veikla susijusius klausimus.

32. KAM operatyvinius pasitarimus veda Ministerijos kancleris. Pasitarimuose dalyvauja KAM administracijos padalinių vadovai, KAS institucijų vadovai (išskyrus Lietuvos kariuomenę, kuriai KAM operatyviniuose pasitarimuose atstovauja kariuomenės vado įgaliotas asmuo). Prireikus KAM operatyviniuose pasitarimuose dalyvauti gali būti kviečiami Lietuvos kariuomenės Gynybos štabo viršininkas, kariuomenės pajėgų rūšių vadai, Krašto apsaugos savanorių pajėgų vadas, kitų kariuomenės vienetų vadai (viršininkai). Atsižvelgdamas į nagrinėjamų klausimų pobūdį ir svarbą, KAM operatyviniuose pasitarimuose dalyvauja ir juos veda ministras, taip pat dalyvauja viceministrai, kariuomenės vadas, Ministerijos gynybos politikos direktorius, ministro patarėjai, Ministerijos patarėjai.

33. Pasirengimą operatyviniams pasitarimams ir jų organizavimą administruoja KAM Administracijos departamentas, kuris:

33.1. atsižvelgdamas į KAM ir kariuomenės vadovybės, taip pat KAM administracijos padalinių ir KAS institucijų vadovų siūlymus, parengia operatyvinio pasitarimo darbotvarkę, suderina su Ministerijos kancleriu ir ne vėliau kaip prieš savaitę išsiunčia ją operatyvinio pasitarimo dalyviams;

33.2. koordinuoja ir kontroliuoja pranešimų, numatytų pasitarimo darbotvarkėje, kitos reikiamos medžiagos parengimą, užtikrina patalpų ir reikiamos technikos paruošimą;

33.3. jeigu operatyvinio pasitarimo metu priimtuose sprendimuose suformuluojamos konkrečios užduotys, jas ministro nustatyta tvarka įrašo į kontroliuojamų pavedimų sąrašą ir kontroliuoja, kaip jos vykdomos.

34. Operatyviniuose pasitarimuose numatytų svarstyti klausimų medžiagą rengia atsakingi už darbotvarkės klausimo pristatymą KAS institucijų ir jų padalinių vadovai.

 

III SKYRIUS

PAVEDIMAI, JŲ VYKDYMAS IR VYKDYMO KONTROLĖ

 

Bendrosios nuostatos

 

35. Pavedimo, kuris paskirtas keliems Ministerijos administracijos padaliniams, vykdymą organizuoja pirmas pavedime nurodytas Ministerijos administracijos padalinys. Kiti paskirti vykdytojai yra vienodai atsakingi už pavedimo įvykdymą nustatytu laiku ir turi pateikti visą reikiamą medžiagą ir atitinkamus pasiūlymus pirmam nurodytam vykdytojui.

36. Pavedimas turi būti įvykdytas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo gavimo Ministerijos administracijos padalinyje, jeigu pavedime nenurodytas konkretus pavedimo įvykdymo laikas.

Ministerijos administracijos padalinių, KAS institucijų vadovai ir už pavedimų vykdymą atsakingi valstybės tarnautojai, kariai ir darbuotojai užtikrina ir atsako, kad deramai ir laiku būtų įvykdomi jiems paskirti Respublikos Prezidento, Vyriausybės ir Ministro Pirmininko, taip pat ministro, viceministrų, Ministerijos kanclerio, ministro įgalioto asmens ar padalinio vadovo duoti pavedimai.

37. Įvykdęs pavedimą, Ministerijos administracijos padalinys, KAS institucija ar jos padalinys, atsakingas už Respublikos Prezidento, Vyriausybės, Ministro Pirmininko pavedimų, įformintų Ministro Pirmininko ar Vyriausybės kanclerio rezoliucija, vykdymą, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas privalo parengti Vyriausybės kanceliarijai rašto projektą su informacija apie pavedimo įvykdymą, o prireikus pridėti ir tai patvirtinančių dokumentų kopijas.

38. Seimo, Respublikos Prezidento, Vyriausybės ir Ministro Pirmininko pavedimai ir Ministerijos vadovybės ir kariuomenės vado skiriamos papildomos užduotys į apskaitą įtraukiamos ir jų vykdymo kontrolė organizuojama Veiklos proceso „Vykdyti veiklos užduočių apskaitą ir kontrolę krašto apsaugos sistemoje“ aprašymo, patvirtinto Lietuvos Respublikos krašto ministro 2011 m. gegužės 18 d. įsakymu Nr. V-579 „Dėl krašto apsaugos sistemos veiklos užduočių apskaitos ir vykdymo kontrolės proceso dokumentų patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

 

Vyriausybės, Ministro Pirmininko pavedimai

 

39. Krašto apsaugos ministras užtikrina, kad Vyriausybės ir Ministro Pirmininko pavedimai būtų tinkamai ir laiku įvykdyti. Vyriausybės ir Ministro Pirmininko pavedimų vykdymą, vadovaudamiesi Vyriausybės įstatymu ir krašto apsaugos ministro nustatyta tvarka, organizuoja ir kontroliuoja viceministrai ir Ministerijos kancleris.

40. Vyriausybės ir Ministro Pirmininko pavedimai, kad ir kokiame dokumente išdėstyti (Vyriausybės nutarime, Ministro Pirmininko potvarkyje, Ministro pirmininko pavedime, įformintame Ministro Pirmininko rezoliucija ar Vyriausybės kanclerio rezoliucija, ar kitame dokumente), turi būti įvykdyti Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. rugpjūčio 11 d. nutarimu Nr. 728 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento patvirtinimo“ (toliau – Vyriausybės darbo reglamentas), nustatyta tvarka ir terminais.

 

Ministro, viceministrų ir Ministerijos kanclerio pavedimai

 

41. Pavedimus duoti turi teisę:

41.1. krašto apsaugos ministras – viceministrams, Ministerijos kancleriui, Ministerijos administracijos padalinių vadovams, prireikus – kitiems Ministerijos valstybės tarnautojams, kariams ir darbuotojams, KAS institucijų vadovams;

41.2. viceministrai ir Ministerijos kancleris – pagal ministro nustatytas veiklos ir administravimo sritis Ministerijos administracijos padalinių vadovams, prireikus – kitiems Ministerijos valstybės tarnautojams, kariams ir darbuotojams, kontroliuojamų KAS institucijų vadovams.

42. Ministerijos administracijos padalinių ir KAS institucijų, kurių veiklos koordinuoti ir kontroliuoti krašto apsaugos ministras nėra pavedęs viceministrams ar Ministerijos kancleriui, vadovams pavedimus turi teisę skirti tik ministras, o jo nesant – viceministras, kuriam yra priskirta gynybos politikos veiklos sritis, ar kitas ministro paskirtas viceministras.

43. Pavedimai gali būti skiriami:

43.1. krašto apsaugos ministro įsakymais ir Ministerijos kanclerio potvarkiais;

43.2. krašto apsaugos ministro, viceministrų ir Ministerijos kanclerio rezoliucijomis, kitokia rašytine ar žodine forma.

44. Rašytinius pavedimus, kai skiriama užduotis turi būti įrašyta į Ministerijos užduočių apskaitos ir kontrolės registrą dokumentų valdymo sistemoje „Avilys“ (toliau – DokVIS), pasirašo:

44.1. Ministerijos kancleris, kai užduotis Ministerijos administracijos padaliniams ar KAS institucijoms ir jų padaliniams skiria krašto apsaugos ministras ar jos numatomos Ministerijos ir kariuomenės vadovybės pasitarimuose ir tais atvejais, kai reikia įgyvendinti aukštesnės institucijos pavedimą ir jo įgyvendinimas apima kelių Ministerijos vadovų veiklos sritis. Prieš pasirašydamas pavedimą, Ministerijos kancleris suderina jį su viceministrais, kai skiriama užduotis apima jų kompetencijai priskirtas veiklos sritis;

44.2. viceministrai ir Ministerijos kancleris, kai užduotis skiriama jų kompetencijai priskirtose veiklos ir administravimo srityse ir jos įgyvendinimą užtikrina jų kuruojami Ministerijos administracijos padaliniai ar KAS institucijos.

 

IV SKYRIUS

ĮSTATYMŲ IR KITŲ TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ RENGIMAS IR SKELBIMAS

 

Įstatymų ir kitų teisės aktų projektų rengimas ir teikimas derinti

 

45. Ministerija, įgyvendindama Vyriausybės programą ir prioritetinius darbus, formuodama valstybės politiką krašto apsaugos ministrui pavestose valdymo srityse ir vykdydama Vyriausybės ir Ministro Pirmininko ar jo pavedimu Vyriausybės pavedimus, pagal kompetenciją savo iniciatyva rengia ir teikia Vyriausybei įstatymų, Seimo nutarimų, Respublikos Prezidento dekretų, Vyriausybės nutarimų, sprendimų ir rezoliucijų, krašto apsaugos ministro įsakymų projektus (toliau – teisės aktų projektai).

46. Teisės aktų projektams rengti gali būti sudaromos darbo grupės.

47. Ministerijos rengiami teisės aktų projektai turi atitikti Teisėkūros pagrindų įstatymą, Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijas ir Dokumentų rengimo taisykles.

48. Teisės aktų, išskyrus sutartis ir susitarimus, projektai rengiami, derinami su KAS institucijomis ir jų padaliniais ir teikiami tvirtinti krašto apsaugos ministro nustatyta tvarka.

49. Parengti teisės aktų projektai suinteresuotoms institucijoms teikiami derinti ir derinami Vyriausybės darbo reglamento ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

Kitų institucijų pateiktų teisės aktų projektų derinimas, Ministerijos teisės aktų projektų teikimas Vyriausybei ir jų skelbimas

 

50. Ministerija Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka teikia išvadas dėl jai pateiktų derinti kitų valstybės institucijų ar įstaigų parengtų teisės aktų projektų.

51. Teisės aktų projektai Vyriausybei teikiami Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka.

52. Įstatymų ir kitų norminių teisės aktų projektus Ministerijos interneto svetainėje ir Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos teisės aktų informacinėje sistemoje (http://lrs.lt/tais_tapis/) skelbia Krašto apsaugos ministerijos bendrųjų reikalų departamentas Bendrųjų reikalavimų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų interneto svetainėms aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. balandžio 18 d. nutarimu Nr. 480 „Dėl Bendrųjų reikalavimų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų interneto svetainėms ir mobiliosioms programoms aprašo patvirtinimo“, ir Teisės aktų informacinės sistemos naudojimo teisėkūrai tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 27 d. įsakymu Nr. 1R-312 „Dėl Teisės aktų informacinės sistemos naudojimo teisėkūrai tvarkos aprašo patvirtinimo“, kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

Vyriausybės pasitarimų, posėdžių, ministerijų atstovų pasitarimų, Vyriausybės komitetų ir komisijų pasitarimų medžiagos vertinimas, Vyriausybės nutarimų pasirašymas

 

53. Ministerijų atstovų pasitarimuose Ministerijai atstovauja Ministerijos kancleris. Jo nesant – Ministerijos kanclerį pavaduojantis Ministerijos administracijos padalinio vadovas ar krašto apsaugos ministro sprendimu – vienas iš viceministrų.

54. Vyriausybės pasitarimų, posėdžių, ministerijų atstovų pasitarimų, Vyriausybės komitetų ir komisijų pasitarimų (toliau – pasitarimai ir posėdžiai) darbotvarkes Administracijos departamentas kartu su pridedama medžiaga pateikia krašto apsaugos ministrui, viceministrams ir Ministerijos kancleriui.

55. Kai Vyriausybės pasitarimuose ir posėdžiuose numatomus svarstyti teisės aktų projektus pristato krašto apsaugos ministras (ministro pavedimu – viceministras ar Ministerijos kancleris) arba kitų ministerijų atstovai, tačiau teisės aktų projektai susiję su krašto apsaugos ministrui pavesta valdymo sritimi, KAS institucijų veikla, pasitarimams ir posėdžiams reikalingų išvadų, kitos medžiagos ir informacijos, būtinos klausimams nagrinėti, rengimą koordinuoja Administracijos departamentas ir perduoda atitinkamai krašto apsaugos ministrui, viceministrui ar Ministerijos kancleriui.

56. Ministerijos administracijos padalinių, kitų KAS institucijų ir jų padalinių vadovai užtikrina, kad pagal kompetenciją būtų parengtos išvados, pastabos ir pasiūlymai ar kita reikalinga informacija pasitarimuose ir posėdžiuose nagrinėjamiems klausimams spręsti, ir pateikia Administracijos departamentui, o prireikus papildomą informaciją ir komentarus – tiesiogiai krašto apsaugos ministrui, viceministrams ar Ministerijos kancleriui. Jeigu Ministerijos administracijos padaliniai ar kitos KAS institucijos ir jų padaliniai pastabų ir pasiūlymų neturi, apie tai informuoja Administracijos departamentą.

57. Vyriausybės posėdžiuose priimtus su Ministerijos kompetencijos sritimi susijusius sprendimus, įformintus Vyriausybės nutarimais, krašto apsaugos ministras pasirašo Vyriausybės elektroninio pasirašymo informacinėje sistemoje (ELPAS) saugiuoju elektroniniu parašu, kuris sukurtas saugia parašo formavimo įranga ir patvirtintas galiojančiu kvalifikuotu sertifikatu. Kai nutarimą pasirašo pavaduojantis ministras, nutarimą prieš tai saugiuoju elektroniniu parašu vizuoja viceministras, kuriam yra priskirta gynybos politikos veiklos sritis, o jo nesant – kitas ministro paskirtas viceministras.

 

V SKYRIUS

TARPTAUTINIŲ SUTARČIŲ IR SUSITARIMŲ RENGIMAS IR SUDARYMAS, EUROPOS SĄJUNGOS REIKALŲ KOORDINAVIMAS

 

58. Tarptautinių ryšių ir operacijų grupė (toliau – TROG) organizuoja ir koordinuoja Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių (toliau – tarptautinės sutartys), kitų Lietuvos Respublikos susitarimų, KAS institucijų, išskyrus Lietuvos kariuomenės, vardu ir pagal kompetenciją su užsienio valstybių institucijomis ar tarptautinėmis organizacijomis sudaromų susitarimų (toliau – susitarimai) projektų rengimą ir sudarymą.

59. KAS institucijos ir jų padaliniai, kurių kompetencijai priklauso tarptautinės sutarties ar susitarimo reguliuojami klausimai, inicijuoja tarptautinių sutarčių ir susitarimų projektų rengimą kreipdamiesi į TROG su prašymu parengti tarptautinės sutarties ar susitarimo projektą ir, jeigu iš užsienio valstybės ar tarptautinės organizacijos yra gautas tarptautinės sutarties ar susitarimo projektas, perduoda šį projektą TROG. Tarptautinių sutarčių ir susitarimų projektus TROG pagal kompetenciją teikia derinti KAS institucijoms ir jų padaliniams.

60. TROG rengia tarptautinių sutarčių ir susitarimų projektus vadovaudamasis Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių įstatymu, Lietuvos Respublikos tarptautinių operacijų, pratybų ir kitų karinio bendradarbiavimo renginių įstatymu (toliau – TO įstatymas) ir Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių rengimo ir sudarymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. spalio 1 d. nutarimu Nr. 1179 „Dėl Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių rengimo ir sudarymo taisyklių patvirtinimo“. Tarptautinių sutarčių ir susitarimų projektams rengti gali būti sudaromos darbo grupės.

61. Ministerija teikia Vyriausybei pasiūlymus dėl tarptautinių sutarčių, taip pat pasiūlymus dėl prisijungimo prie tarptautinių konvencijų, už kurių įgyvendinimą būtų atsakinga Ministerija. Pasiūlymai, prieš teikiant juos Vyriausybei, turi būti suderinti su suinteresuotomis institucijomis, nurodytomis Vyriausybės darbo reglamente.

62. Teisės aktų, susijusių su tarptautinių sutarčių ir susitarimų, sudaromų Ministerijos vardu, sudarymu, projektus rengia TROG ir pagal kompetenciją teikia juos derinti KAS institucijoms ir jų padaliniams ir kitoms suinteresuotoms institucijoms.

63. Tais atvejais, kai TO įstatymo nustatyta tvarka yra priimtas sprendimas dėl Lietuvos Respublikos dalyvavimo tarptautinėse operacijose, Lietuvos Respublikos karių ar karinių vienetų dalyvavimo tarptautinėse karinėse  pratybose ir kituose karinio bendradarbiavimo renginiuose ar kitų valstybių karinių vienetų dalyvavimo tarptautinėse karinėse  pratybose ir kituose karinio bendradarbiavimo renginiuose Lietuvos Respublikoje, Ministerijos vardu sudaromų susitarimų su užsienio valstybių ar tarptautinių organizacijų institucijomis projektus jų rengėjas derina tik su KAS institucijomis ir jų padaliniais pagal kompetenciją. TROG informuoja Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministeriją apie Ministerijos vardu sudarytus susitarimus.

64. Ministerijos vardu sudaromus susitarimus pasirašo krašto apsaugos ministras ar kitas jo įgaliotas asmuo.

65. TROG registruoja Ministerijos ir kitų KAS institucijų (išskyrus Lietuvos kariuomenės) ir jų padalinių vardu sudaromus tarptautinius susitarimus DokVIS. Susitarimų originalus TROG nustatyta tvarka perduoda Administracijos departamento Dokumentų administravimo skyriui.

66. Jeigu tarptautinėse sutartyse, susitarimuose ar kituose teisės aktuose nenustatyta kitaip, tarptautines sutartis ir susitarimus įgyvendina visos KAS institucijos ir jų padaliniai pagal kompetenciją, tarptautinių sutarčių ir susitarimų įgyvendinimą koordinuoja ir kontroliuoja TROG.

67. Ministerijos veiklą, susijusią su Lietuvos Respublikos pozicijos Europos Sąjungos institucijose nagrinėjamais klausimais rengimu, derinimu ir pristatymu, Europos Sąjungos teisės perkėlimu ir įgyvendinimu krašto apsaugos ministrui pavestose valdymo srityse, organizuoja ir koordinuoja Euroatlantinio bendradarbiavimo grupė.

 

VI SKYRIUS

MINISTERIJOS DOKUMENTŲ VALDYMAS

 

Bendrosios nuostatos

 

68. Ministerijos dokumentams (išskyrus įslaptintus dokumentus) rengti ir valdyti naudojama DokVIS. Dokumentai derinami, vizuojami, pasirašomi ir registruojami DokVIS proceso aprašyme nustatyta tvarka.

69. Dokumentų rezoliucijos, vizos, supažindinimo žymos įforminamos ir pavedimai perduodami vykdyti DokVIS  priemonėmis.

70. Kiekvieno Ministerijos DokVIS naudotojo prisijungimo duomenys (vartotojas ir slaptažodis) vienareikšmiškai identifikuoja konkretų valstybės tarnautoją, karį ar darbuotoją, kurio duomenys, logiškai susieti su pasirašomu dokumentu, laikomi elektroniniu parašu ir turi tokią pat teisinę galią, kaip ir parašas Ministerijos rašytiniuose vidaus dokumentuose.

71. Ministerijos dokumentų valdymą organizuoja, koordinuoja ir įgyvendina Administracijos departamentas, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu, Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, Elektroninių dokumentų valdymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. V-158 „Dėl Elektroninių dokumentų valdymo taisyklių patvirtinimo“, kitais teisės aktais, reglamentuojančiais dokumentų valdymą.

72. Dirbant su įslaptintais dokumentais vadovaujamasi Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymu, kitais teisės aktais, reglamentuojančiais įslaptintos informacijos apsaugą ir administravimą, krašto apsaugos ministro įsakymais ir Ministerijos kanclerio potvarkiais dėl darbo su įslaptinta informacija organizavimo Ministerijoje.

73. Dokumentai su žyma „Visiškai slaptai“, „Slaptai“, „Konfidencialiai“ arba „Riboto naudojimo“ registruojami ir apskaitomi vadovaujantis valstybės ir tarnybos paslapčių apsaugą reglamentuojančiais įstatymais, Vyriausybės nutarimais, kitais teisės aktais, kuriuose reglamentuojamas įslaptintos informacijos administravimas.

74. Dokumentų vertimą iš užsienio kalbos ir į užsienio kalbą organizuoja Administracijos departamentas, vadovaudamasis Vertimų organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministro 2013 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. V-1116 „Dėl Vertimų organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

 

Gautų dokumentų registravimas ir paskirstymas

 

75. Ministerijos gaunama korespondencija priimama ir paskirstoma Administracijos departamente. Netinkamai įforminti (nepasirašyti, nepatvirtinti ir pan.) ir (ar) apgadinti dokumentai grąžinami siuntėjui. Ne tuo adresu gauta korespondencija persiunčiama nurodytu adresu neatplėšus voko arba grąžinama siuntėjui ne vėliau kaip kitą darbo dieną. Neatplėšiami gauti laiškai, adresuoti asmeniškai valstybės tarnautojams ar darbuotojams. Jeigu dokumentą, gautą voke su žyma „asmeniškai“, gavėjas nusprendžia užregistruoti, jį kartu su voku grąžina Administracijos departamentui.

76. Ministerijos valstybės tarnautojai, kariai ir darbuotojai, Ministerijai adresuotus dokumentus gavę iš kitų institucijų ir įstaigų arba kitų fizinių ir juridinių asmenų, taip pat tiesiogiai iš krašto apsaugos ministro, viceministrų ar Ministerijos kanclerio, jei dokumentai nebuvo registruoti Ministerijos dokumentų registruose, privalo juos perduoti Administracijos departamentui užregistruoti.

77. Ministerijos gaunami dokumentai skirstomi į neregistruotinus ir registruotinus:

77.1. neregistruotiniems priskiriami gauti reklaminiai lankstinukai, konferencijų programos (jei siunčiamos atskirai nuo kvietimo), periodiniai leidiniai, sveikinimo laiškai (išskyrus oficialius), asmeninio pobūdžio laiškai, kvietimai (išskyrus į mokymus, seminarus, tarptautines konferencijas) ir kita korespondencija, nesusijusi su atsakomybe, kylančia dėl dokumentų neįtraukimo į dokumentų apskaitos sistemą;

77.2. registruotiniems priskiriami dokumentai, adresuoti krašto apsaugos ministrui, viceministrams, Ministerijos kancleriui, Ministerijos gynybos politikos direktoriui ir Ministerijai, taip pat dokumentai, adresuoti Ministerijos administracijos padaliniui ar jo vadovui (Ministerijos padalinio gaunami dokumentai).

78. Ministerijos gaunamus dokumentus registruoja Administracijos departamentas, Ministerijos administracijos padalinio gaunamus dokumentus – tas padalinys, kuriam dokumentai adresuoti.

Registruotini dokumentai registruojami į atitinkamą dokumentų registrą DokVIS jų gavimo dieną.

79. Oficialiai Ministerijos gautais dokumentais laikomi tik Administracijos departamente užregistruoti dokumentai.

80. Užregistruotuose dokumentuose ministro įgaliotas Administracijos departamento specialistas užrašo rezoliuciją.

Atskirais atvejais, įvertinęs dokumento užduočių problemiškumą, krašto apsaugos ministro įgaliotas specialistas perduoda dokumentą ministrui, viceministrui, Ministerijos kancleriui įrašyti rezoliuciją.

81. Rezoliucijoje ministro įgaliotas asmuo, viceministras, Ministerijos kancleris nurodo dokumento užduoties vykdytoją (-us) (Ministerijos administracijos padalinius ar KAS institucijas) ir suformuluoja užduotį. Prireikus rezoliucijoje gali būti trumpai išdėstoma, kaip spręsti dokumente keliamus klausimus, nurodomas užduoties įvykdymo terminas.

Kai dokumento užduotį turi vykdyti keli vykdytojai, atsakingas yra pirmasis vykdytojas. Už pavedimo įvykdymą laiku atsakingi visi vykdytojai.

82. Dokumentų rezoliucijos įforminamos ir pavedimai vykdyti perduodami DokVIS. Dokumentas su rezoliucija vykdyti užduotis turi būti perduotas ne vėliau kaip per vieną darbo dieną nuo jo užregistravimo DokVIS. Apie skubiai vykdytinas dokumentų užduotis ar pavedimus Administracijos departamentas nedelsdamas informuoja vykdytojus.

83. Dokumentai su rezoliucijomis grąžinami Administracijos departamentui.

84. Įvykdžius užduotį ar susipažinus su dokumentu, pažymima DokVIS.

 

Dokumentų rengimas, teikimas pasirašyti ir pasirašymas

 

85. Ministerijoje gali būti rengiami elektroniniai ir popieriniai dokumentai. Elektroniniai dokumentai, pasirašomi kvalifikuotu elektroniniu parašu, turi būti parengti pagal specifikaciją, atitinkančią Elektroninių dokumentų specifikacijų reikalavimų aprašo, patvirtinto Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2014 m. rugpjūčio 29 d. įsakymu Nr. VE(1.3 E)-41 „Dėl Elektroninių dokumentų specifikacijų reikalavimų aprašo patvirtinimo“, nuostatas.

86. Trumpai saugomi ir neperduodami kitiems juridiniams ar fiziniams asmenims Ministerijos veiklos elektroniniai dokumentai (tarnybiniai pranešimai, komandiruočių ataskaitos, komandiruočių pagrindimai, atostogų prašymai, prašymai dėl darbo laiko nustatymo ir papildomos poilsio dienos suteikimo, remiantis Metinių veiklos planų ir ataskaitų rengimo tvarkos aprašu  parengti Ministerijos administracijos padalinių dokumentai) DokVIS pasirašomi teisinę galią turinčiu elektroniniu parašu, kuris nėra kvalifikuotas elektroninis parašas.

87. Dokumentai rengiami, derinami ir teikiami pasirašyti DokVIS proceso aprašyme nustatyta tvarka ir vadovaujantis Dokumentų rengimo taisyklėmis.

88. Krašto apsaugos ministras pasirašo dokumentus, siunčiamus Respublikos Prezidentui, Seimo Pirmininkui ir jo pavaduotojams, Seimo komitetų pirmininkams, Ministrui Pirmininkui, ministrams, Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo pirmininkui, Lietuvos Aukščiausiojo Teismo pirmininkui, Seimo kontrolierių įstaigos vadovui, valstybės kontrolieriui, Lietuvos banko valdybos pirmininkui, generaliniam prokurorui, taip pat atsakymus į Seimo narių rašytinius paklausimus, kitus įstatymų ir Vyriausybės nutarimų jam priskirtus pasirašyti dokumentus.

Krašto apsaugos ministras pasirašo raštus, kuriais Vyriausybei teikiami teisės aktų projektai. Kai ministro nėra, šiuos raštus pasirašo viceministras, kuriam yra priskirta gynybos politikos veiklos sritis, ar kitas ministro paskirtas viceministras ir apie tai informuoja ministrą.

Krašto apsaugos ministras vizuoja Vyriausybei teikiamus teisės aktų projektus, Vyriausybės darbo reglamente įvardytus kartu su teisės akto projektu teikiamus dokumentus. Kai krašto apsaugos ministro nėra, ministro rašytiniu pavedimu šiuos dokumentus vizuoja viceministras, kuriam yra priskirta gynybos politikos veiklos sritis, ar kitas ministro paskirtas viceministras ir ministrą pavaduojantis ministras.

Vyriausybei teikiamus teisės aktų projektus ir jų priedus taip pat vizuoja Ministerijos Teisės departamento direktorius ir Administracijos departamento Dokumentų administravimo skyriaus vyr. specialistas (kalbos tvarkytojas).

Krašto apsaugos ministras gali pasirašyti ir kitus dokumentus.

Nesant krašto apsaugos ministro, šio punkto pirmojoje pastraipoje nurodytus dokumentus pasirašo viceministras, kuriam yra priskirta gynybos politikos veiklos sritis, arba jį pavaduojantis ministro paskirtas kitas viceministras ir apie tai informuoja ministrą.

Įstatymų nustatyta tvarka krašto apsaugos ministras taip pat pasirašo tarptautines sutartis ir susitarimus.

89. Viceministrai ir Ministerijos kancleris pagal ministro nustatytas veiklos ir administravimo sritis pasirašo raštus, siunčiamus Respublikos Prezidento patarėjams, Vyriausybės kancleriui, Vyriausybės kanceliarijai, Seimo pakomitečių pirmininkams, Konstitucinio Teismo teisėjams, Seimo kontrolieriams, valstybės kontrolieriaus pavaduotojui ministerijoms, taip pat atsakymus į kitų ministerijų viceministrų ar kanclerių pasirašytus raštus, atsakymus į fizinių ir juridinių asmenų raštus, kitų valstybės institucijų ar įstaigų persiųstus Ministerijai pagal kompetenciją dokumentus. Viceministrai pagal ministro nustatytas veiklos sritis, Ministerijos kancleris pagal jam ministro nustatytas administravimo sritis pasirašo raštus, su kuriais suinteresuotoms institucijoms teikiami derinti Ministerijos parengti teisės aktų projektai, taip pat suinteresuotoms institucijoms teikiamas išvadas dėl jų parengtų teisės aktų projektų, kitus teisės aktų jiems priskirtus pasirašyti dokumentus. Nesant atitinkamo viceministro, šiuos dokumentus gali pasirašyti kitas viceministras, nesant Ministerijos kanclerio – pavaduojantis Ministerijos administracijos padalinio vadovas.

Viceministrai pagal ministro nustatytas veiklos sritis, Ministerijos kancleris pagal jam ministro nustatytas administravimo sritis vizuoja suinteresuotoms institucijoms teikiamus vertinti teisės aktų projektus, Vyriausybės darbo reglamente įvardytus kartu su teisės akto projektu teikiamus dokumentus. Kai teisės aktų projektus rengia Lietuvos kariuomenė ir jų turinys neapima viceministrams ir Ministerijos kancleriui priskirtų veiklos ir administravimo sričių, raštą pasirašo ir teikiamus teisės aktų projektus, Vyriausybės darbo reglamente įvardytus kartu su teisės akto projektu teikiamus dokumentus vizuoja Ministerijos kancleris.

Ministerijos gynybos politikos direktorius pasirašo raštus, kuriuose pateikiama Ministerijos pozicija tarptautinio bendradarbiavimo gynybos srityje klausimais, taip pat kita informacija, siunčiama NATO ir Europos Sąjungos institucijoms, jų valstybių narių gynybos ministerijų gynybos politikos direktoriams ir šį pareigybės lygmenį atitinkantiems vadovams civilinėse ir karinėse institucijose.

Suinteresuotoms institucijoms teikiamus vertinti teisės aktų projektus, jų priedus taip pat vizuoja Ministerijos Teisės departamento direktorius.

Viceministrai ir Ministerijos kancleris pasirašo ir kitus teisės aktų jiems pasirašyti priskirtus dokumentus.

90. Ministerijos kancleris pasirašo potvarkius, su jo, kaip Ministerijos administracijos vadovo, kompetencija susijusias Ministerijos prekių, paslaugų ir darbų viešųjų pirkimų sutartis, taip pat kitas sutartis, darbo laiko apskaitos žiniaraščius, atsakymus į Ministerijai adresuotus raštus, kurių turinys neapima nė vienos iš veiklos ar administravimo sričių.

91. Atsakymus į Ministerijai adresuotus skundus pagal kariuomenės vado kompetenciją Lietuvos kariuomenės siunčiamuoju dokumentu pateikia kariuomenės vadas. Šiuos raštus prieš tai vizuoja Ministerijos kancleris, kuris, įvertinęs atsakymų turinį, esant poreikiui, pateikia juos vizuoti viceministrams pagal veiklos sritis.

92. Ministerijos administracijos padalinių vadovai pagal kompetenciją pasirašo informacinio pobūdžio raštus. Raštus tarnybinės pagalbos klausimais, taip pat raštus, kuriais Ministerijos gauti dokumentai persiunčiami pagal kompetenciją, atsakymus į fizinių ir juridinių asmenų raštus, kurių rezoliucijose nenurodyta, kad pasirašo krašto apsaugos ministras ar viceministras pagal ministro nustatytą veiklos sritį, taip pat pasirašo Ministerijos administracijos padalinio vadovas.

93. Ministerijos Administracijos departamento direktorius teisės aktų nustatyta tvarka saugomų dokumentų pagrindu pasirašo pažymas, raštus dėl juridinių faktų patvirtinimo, dokumentų kopijų ir išrašų.

94. Krašto apsaugos ministro, viceministrų, Ministerijos kanclerio ir Ministerijos administracijos padalinių vadovų pasirašyti dokumentai, liekantys Ministerijoje, jei rengiamas popierinis variantas ir dokumentai siunčiami su žyma „Originalas nebus siunčiamas“, turi būti vizuoti ministro patvirtinta DokVIS proceso aprašyme nustatyta tvarka.

 

Parengtų dokumentų registravimas, paskirstymas ir siuntimas

 

95. Ministerijos valstybės tarnautojų, karių ir darbuotojų parengti dokumentai (aktai, protokolai, ataskaitos, pažymos, planai, išvados ir kt.), pasirašyti atitinkamai krašto apsaugos ministro, viceministro, Ministerijos kanclerio pagal ministro nustatytas veiklos ir administravimo sritis, Ministerijos gynybos politikos direktoriaus, Ministerijos administracijos padalinio vadovo arba valstybės tarnautojo ar darbuotojo, turi būti užregistruoti DokVIS atitinkamame registre.

96. Nuolatinių komisijų, vidaus audito ataskaitos, Generalinės inspekcijos tarnybinių patikrinimų išvados ir inspektavimo aktai registruojami ir su jais susijusi medžiaga saugoma ir tvarkoma patikrinimus atlikusiuose padaliniuose. Ataskaitas, išvadas ir kitus dokumentus jų rengėjai pateikia ministrui rezoliucijai užrašyti. Ministrui susipažinus ir (ar) užrašius rezoliuciją, šie dokumentai DokVIS perduodami užduočių vykdytojams, o dokumentai su rezoliucijomis grąžinami jį registravusiam padaliniui.

Krašto apsaugos ministro įsakymu sudarytų komisijų ir darbo grupių ataskaitos, išvados ir kiti dokumentai registruojami ir saugomi Administracijos departamente.

97. Siunčiamus dokumentus, pasirašytus krašto apsaugos ministro, viceministro, Ministerijos kanclerio, Ministerijos gynybos politikos direktoriaus arba Ministerijos administracijos padalinių vadovų, jeigu jie pasirašo kaip ministro įgalioti asmenys, registruoja ir siunčia Administracijos departamentas.

Ministerijos administracijos padalinių vadovų pasirašytus siunčiamus dokumentus registruoja ir siunčia atitinkamas Ministerijos padalinys.

Nesilaikant Dokumentų rengimo taisyklių reikalavimų įforminti dokumentai neregistruojami ir grąžinami rengėjams.

98. Siunčiami dokumentai registruojami DokVIS atitinkamuose dokumentų registruose. Siunčiamo popierinio dokumento (lydraščio) dešiniajame kampe užrašoma siuntimo data ir registracijos numeris.

99. Jei dokumentas siunčiamas pagal adresatų sąrašą ar apibendrintai nurodytiems adresatams, krašto apsaugos ministrui, viceministrui, Ministerijos kancleriui ar Ministerijos gynybos politikos direktoriui pateikiamas pasirašyti vienas dokumento egzempliorius (originalas), o adresatams išsiunčiamos teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintos siunčiamo dokumento kopijos. Jei originalo nebūtina siųsti, dokumentas išsiunčiamas elektroniniu paštu, faksimilinio ryšio priemonėmis ar kitokiais telekomunikacijų įrenginiais, o originalas lieka Ministerijoje. Šiuo atveju dokumente turi būti nuoroda „Originalas nebus siunčiamas“.

Jeigu dokumentas, kurį pasirašo krašto apsaugos ministras, viceministras, Ministerijos kancleris ar Ministerijos gynybos politikos direktorius, bus siunčiamas pagal adresatų sąrašą, adresatų sąrašas įforminamas atskirai – jo pavadinime nurodomas siunčiamo dokumento sudarytojas, data ir registracijos numeris.

100. Ministerijos administracijos padalinių vadovų pasirašyti ir parengti paštu siunčiami dokumentai turi būti pateikiami užklijuotuose vokuose su užrašytu tiksliu adresu. Jei dokumentai siunčiami registruotu laišku, rengėjas turi informuoti apie tai už siuntimą atsakingą padalinį.

 

Bylų tvarkymas, saugojimas ir naudojimas

 

101. Ministerijos dokumentai tvarkomi Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių, patvirtintų Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 „Dėl Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“ nustatyta tvarka.

102. Ministerijos administracijos padaliniai tvarko ir saugo sudaromas bylas iki jų perdavimo užbaigtų bylų apskaitai tvarkyti.

103. Ministerijos trumpai, ilgai ir nuolat saugomos bylos tvarkomos, saugomos, perduodamos ir naikinamos vadovaujantis  Dokumentų ir bylų tvarkymo ir apskaitos, jų perdavimo saugoti, saugojimo ir naikinimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministro 2012 m. lapkričio 5 d. įsakymu Nr. V-1210 „Dėl Dokumentų ir bylų tvarkymo ir apskaitos, jų perdavimo saugoti, saugojimo ir naikinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

104. Administracijos departamentas teisės aktų nustatyta tvarka tvarko, saugo Ministerijos bylas, administruoja saugomus dokumentus, sudaro galimybę fiziniams ir juridiniams asmenims susipažinti su saugomais dokumentais ir juose pateikta informacija.

 

VII SKYRIUS

UŽSIENIO VALSTYBIŲ OFICIALIŲ ASMENŲ, TARPTAUTINIŲ INSTITUCIJŲ IR ORGANIZACIJŲ ATSTOVŲ, LIETUVOS RESPUBLIKOS INSTITUCIJŲ ATSTOVŲ PRIĖMIMAS

 

105. Užsienio valstybių oficialių asmenų, tarptautinių institucijų ir organizacijų atstovų susitikimus su krašto apsaugos ministru, viceministrais, Ministerijos kancleriu ir Ministerijos gynybos politikos direktoriumi organizuoja, koordinuoja ir informacinį aprūpinimą pagal savo kompetenciją užtikrina TROG ir Euroatlantinio bendradarbiavimo grupė. Protokolo reikalavimų laikymąsi oficialių susitikimų ir vizitų metu užtikrina Protokolo skyrius.

Darbotvarkė ir susitikimui parengta medžiaga ne vėliau kaip prieš tris darbo dienas iki susitikimo pateikiama atitinkamai krašto apsaugos ministrui, viceministrams, Ministerijos kancleriui ar Ministerijos gynybos politikos direktoriui, jeigu ministras, viceministras, Ministerijos kancleris ar Ministerijos gynybos politikos direktorius nenustato kitaip.

106. Apie numatomus ir įvykusius krašto apsaugos ministro, viceministrų, Ministerijos kanclerio ir Ministerijos gynybos politikos direktoriaus susitikimus su užsienio valstybių oficialiais asmenimis, tarptautinių institucijų ir organizacijų atstovais teisės aktų nustatyta tvarka informuojama Užsienio reikalų ministerija. Kai šiuose susitikimuose aptariami Europos Sąjungos klausimai, ataskaitos pateikiamos ir Vyriausybės kanceliarijai. Pranešimus ir ataskaitas rengia, jų išsiuntimą organizuoja susitikimus organizavęs Ministerijos administracijos padalinys.

107. Susitikimo rezultatai įforminami atskiru dokumentu (ataskaita, atmintine, protokolu, aktu ar kt.), jį rengia susitikimą organizavęs Ministerijos administracijos padalinys. Informaciją dokumentui parengti pagal kompetenciją pateikia visų susitikime dalyvavusių administracijos padalinių atstovai, dalyvaujant atsakingiems Ministerijos valstybės tarnautojams ar kariams.

Susitikimą organizavęs Ministerijos administracijos padalinys informaciją apie susitikimą perduoda Strateginės komunikacijos ir viešųjų ryšių departamentui (toliau – SKVRD), kuris užtikrina informacijos paskelbimą Ministerijos intraneto svetainėje ir prireikus su ja supažindina įstaigų prie Ministerijos vadovus.

108. Protokolinius renginius organizuoja Protokolo skyrius. Kitus Lietuvos Respublikos institucijų atstovų (Respublikos Prezidento, Seimo, Vyriausybės, ministerijų, savivaldybių, kt. institucijų) susitikimus su:

108.1. ministru organizuoja ir koordinuoja ministro padėjėjas, pasitelkęs Ministerijos administracijos padalinius pagal jiems priskirtą kompetenciją;

108.2. viceministru ir Ministerijos kancleriu organizuoja ir koordinuoja šio Ministerijos vadovo paskirtas Ministerijos administracijos padalinys.

 

VIII SKYRIUS

VISUOMENĖS INFORMAVIMAS, INFORMACIJOS TEIKIMAS PAGAL VISUOMENĖS PAKLAUSIMUS IR ĮSTATYMUOSE NUSTATYTOS PAREIGOS SKELBTI INFORMACIJĄ ĮGYVENDINIMAS

 

109. Visuomenės informavimu apie Ministerijos ir ministro veiklą ir viešosios nuomonės apie Ministeriją formavimu rūpinasi ministro patarėjas viešiesiems ryšiams ir SKVRD.

110. Išplatinta informacija turi atspindėti oficialią krašto apsaugos ministro poziciją.

111. Su žiniasklaidos atstovais bendrauja krašto apsaugos ministras, viceministrai, Ministerijos kancleris, Ministerijos gynybos politikos direktorius, ministro patarėjas viešiesiems ryšiams, SKVRD darbuotojai. Kiti Ministerijos valstybės tarnautojai, kariai ir darbuotojai su KAS susijusią informaciją žiniasklaidos atstovams teikia tik suderinę su ministro patarėju viešiesiems ryšiams ar SKVRD ir tiesioginiu vadovu.

112. Kai žurnalistas ar kitas viešosios informacijos rengėjas ir (ar) skleidėjas kreipiasi į valstybės tarnautoją, karį ar darbuotoją tiesiogiai, informacija teikiama tik prieš tai suderinus ją su ministro atstovu spaudai ar SKVRD.

113. Informacija, kurią rengiant nereikia gauti papildomų duomenų, viešosios informacijos rengėjams ir (ar) skleidėjams, žurnalistams pateikiama kuo skubiau, bet ne vėliau kaip per vieną darbo dieną, o informacija, kurią rengiant reikia gauti papildomų duomenų, – ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos.

Atsakant į visuomenės paklausimus informacija teikiama Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo nustatyta tvarka.

114. KAS institucijos ar jų padaliniai (tarp jų ir perkančiosios organizacijos) pagal savo kompetenciją informaciją skelbia Europos Sąjungos, Lietuvos Respublikos institucijų interneto svetainėse ir leidiniuose. Informacija Ministerijos interneto svetainėje skelbiama Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministro 2003 m. rugpjūčio 5 d. įsakymo Nr. V-843 „Dėl Krašto apsaugos ministerijos interneto svetainės administravimo tvarkos aprašo tvirtinimo“ nustatyta tvarka.

 

IX SKYRIUS

ASMENŲ PRIĖMIMAS IR APTARNAVIMAS, PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS MINISTERIJOJE, INFORMACIJOS APIE PAŽEIDIMUS KRAŠTO APSAUGOS SISTEMOJE PRIĖMIMAS

 

115. Asmenų prašymai Ministerijoje priimami ir nagrinėjami vadovaujantis Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 Dėl Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka. Asmenų skundai nagrinėjami vadovaujantis Viešojo administravimo įstatymu. Jeigu Ministerija neįgaliota spręsti prašyme išdėstytų klausimų, Administracijos departamentas ne vėliau kaip per penkias darbo dienas nuo prašymo gavimo Ministerijoje dienos išsiunčia prašymą kompetentingai institucijai (prašymo kopiją pasilieka ir apie tai informuoja pareiškėją).

116. Asmenų prašymai gali būti pateikiami žodžiu (paskambinus Ministerijos interneto svetainėje nurodytu Administracijos departamento vyriausiojo specialisto telefonu ar tiesiogiai asmeniui atvykus į Ministeriją), raštu (tiesiogiai asmeniui atvykus į Ministeriją, atsiuntus paštu ar per pasiuntinį) ir elektroniniu būdu Ministerijos elektroninio pašto adresu asmenuaptarnavimas@kam.lt arba Ministerijos interneto svetainės skyrelyje „Klausimai“ užpildant pateiktą elektroninę formą ir nurodant asmens, pateikusio prašymą, vardą, pavardę, elektroninio pašto adresą, telefono numerį.

Siekdami gauti informaciją telefonu klausimais, kuriais asmenys kreipiasi dažniausiai, jų pasirinkimu pokalbiui su tos srities specialistais interesantai sujungiami tiesiogiai.

117. Asmenų žodinius prašymus telefonu ar tiesiogiai asmeniui atvykus į Ministeriją priima Administracijos departamento vyriausiasis specialistas. Jis suteikia asmeniui prašomą informaciją arba nurodo Ministerijos valstybės tarnautoją, į kurį asmuo turėtų kreiptis jam rūpimu klausimu. Prireikus asmeniui sudaroma galimybė išdėstyti prašymą raštu.

118. Rašytinius prašymus asmenys gali pateikti tiesiogiai Administracijos departamento darbuotojui atvykę į Ministeriją darbo valandomis arba palikti juos kiekvieną darbo dieną iki 20 val. tam skirtoje pašto dėžutėje „Institucijų ir asmenų laiškai“.

119. Asmenų aptarnavimą pagal vieno langelio principą atlieka Administracijos departamentas.

120. Asmenys turi teisę anonimiškai pareikšti nuomonę apie prašymų nagrinėjimą ir aptarnavimo kokybę Ministerijoje, išdėstyti pageidavimus ir pasiūlymus užpildydami kokybės vertinimo anketą, skelbiamą Ministerijos interneto svetainėje.

121. Asmenų paklausimus, pateiktus elektroniniu būdu Ministerijos elektroninio pašto adresu asmenuaptarnavimas@kam.lt arba Ministerijos interneto svetainės skyrelyje „Klausimai“, Administracijos departamentas DokVIS persiunčia pagal kompetenciją atitinkamai KAS institucijai ar jos padaliniui, kuris klausimą pateikusiam asmeniui atsako elektroniniu būdu. Teikiamas atsakymas turi būti suderintas su KAS institucijos ar jos padalinio, rengusio atsakymą, vadovu.

122. KAS institucijų ir jų padalinių vadovai užtikrina asmenų prašymų, skundų, adresuotų Ministerijai ar jos vadovybei ir perduotų nagrinėti pagal kompetenciją, tvarkymą, nagrinėjimą ir atsakymų pateikimą pagal Viešojo administravimo įstatymą, Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisykles ir kitus teisės aktus.

123.  KAS institucijose tarnaujantiems, dirbantiems valstybės tarnautojams, kariams ir darbuotojams vidiniu informacijos apie pažeidimus kanalu Vyriausybės nustatyta tvarka yra galimybė pranešti apie KAS institucijose galbūt rengiamą, daromą ar padarytą nusikalstamą veiką, administracinį nusižengimą, tarnybinį nusižengimą ar darbo pareigų pažeidimą, taip pat šiurkštų privalomų profesinės etikos normų pažeidimą ar kitą grėsmę viešajam interesui keliantį arba jį pažeidžiantį teisės pažeidimą, apie kuriuos KAS institucijose tarnaujantis, dirbantis valstybės tarnautojas, karys ir darbuotojas sužino iš savo turimų ar turėtų tarnybos, darbo santykių arba sutartinių santykių su KAS institucijomis. Generalinė inspekcija administruoja vidinį informacijos apie pažeidimus teikimo kanalą, nagrinėja jais gautą informaciją apie pažeidimus, užtikrina asmens, pateikusio informaciją apie pažeidimus, konfidencialumą.

124. Karių skundai nagrinėjami Lietuvos Respublikos kariuomenės drausmės statuto nustatyta tvarka.

 

X SKYRIUS

TARNYBINĖS KOMANDIRUOTĖS

 

125. Ministerijos vadovų, išskyrus krašto apsaugos ministrą, darbuotojų, KAS institucijų vadovų vykimas į tarnybines komandiruotes Lietuvos Respublikos teritorijoje ir į užsienio valstybes organizuojamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimo Nr. 526 „Dėl dienpinigių ir kitų komandiruočių išlaidų apmokėjimo“ ir krašto apsaugos ministro nustatyta tvarka.

126. Įsakymų dėl asmenų, nurodytų Reglamento 127 punkte, komandiravimo į užsienį projektus rengia ir vykimo dokumentus tvarko Karo tarnybos ir personalo departamentas. Įsakymų ar potvarkių dėl Ministerijos valstybės tarnautojų, karių ir darbuotojų komandiravimo Lietuvos Respublikoje projektus rengia padalinys, kuriame tas valstybės tarnautojas, karys ar darbuotojas dirba (tarnauja).

Apie numatomus Ministerijos vadovų oficialius ar darbo vizitus į užsienio valstybes (taip pat ministro sudaromų specialių darbo grupių darbo vizitus į užsienio valstybes derėtis ir rengti tarptautines sutartis) ne vėliau kaip prieš savaitę (išskyrus iš anksto nenumatytus vizitus) vizitą organizuojantis padalinys informuoja Užsienio reikalų ministeriją (nurodo išvykimo laiką, delegacijos sudėtį, numatomus oficialius susitikimus, šių susitikimų tikslus).

127. Valstybės tarnautojai, kariai ar darbuotojai, grįžę iš tarnybinių komandiruočių, atsiskaito Komandiruočių išlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimu Nr. 526,  nustatyta tvarka ir Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministro 2010 m. gruodžio 21 d. įsakymo Nr. V-1413 „Dėl Tarnybinių komandiruočių į užsienį poreikio planavimo ir administravimo krašto apsaugos sistemoje tvarkos aprašo patvirtinimo“ nustatyta tvarka.

128. Už tarnybinės komandiruotės į užsienį ataskaitos parengimą atsakingas Ministerijos administracijos padalinio, kurio atstovai kartu su krašto apsaugos ministru, viceministru, Ministerijos kancleriu ar Ministerijos gynybos politikos direktoriumi vyko į tarnybinę komandiruotę, vadovas. Kai delegacijoje yra kelių departamentų atstovai, tarnybinės komandiruotės įsakyme nurodomas už ataskaitos parengimą atsakingas Ministerijos administracijos padalinys (jo vadovas).

129. Kai į tarnybinę komandiruotę vyksta viceministrai, Ministerijos kancleris, Ministerijos gynybos politikos direktorius, Ministerijos administracijos padalinio ar KAS institucijos vadovas, įsakyme nurodomas ir išvykstantį į komandiruotę vadovą pavaduosiantis asmuo, pavadavimas įforminamas DokVIS.

 

XI SKYRIUS

ATOSTOGŲ SUTEIKIMAS

 

130. Kasmetinės, nemokamos atostogos, atostogos kvalifikacijai tobulinti, atostogos dėl valstybės tarnautojo perkėlimo į kitas pareigas Ministerijos valstybės tarnautojams suteikiamos Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka. Kitos tikslinės atostogos Ministerijos valstybės tarnautojams suteikiamos Lietuvos Respublikos darbo kodekso nustatyta tvarka.

Kasmetinės, tikslinės atostogos Ministerijos darbuotojams suteikiamos Lietuvos Respublikos darbo kodekso nustatyta tvarka.

Atostogos kariams suteikiamos Krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymo ir Lietuvos Respublikos darbo kodekso nustatyta tvarka.

131. Kasmetinių atostogų eilės sudaromos, valstybės tarnautojai, kariai ir darbuotojai išleidžiami kasmetinių ir nemokamų atostogų, atšaukiami iš jų ir kasmetinių atostogų ataskaitos rengiamos ir teikiamos Kasmetinių ir nemokamų atostogų išleidimo ir atšaukimo iš krašto apsaugos sistemoje tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministro 2006 m. spalio 10 d. įsakymu Nr. V-1011 „Dėl Kasmetinių ir nemokamų atostogų išleidimo ir atšaukimo iš jų krašto apsaugos sistemoje tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

132. Ministerijos administracijos padalinių vadovai turi užtikrinti, kad jų vadovaujamų padalinių valstybės tarnautojams ar darbuotojams duoti pavedimai jų atostogų metu būtų perduoti vykdyti kitiems valstybės tarnautojams ar darbuotojams. Atostogų metu DokVIS turi būti nurodomas atostogaujančio asmens funkcijas atliekantis asmuo, atostogaujančio valstybės tarnautojo ar darbuotojo darbo telefono skambučiai peradresuojami jo funkcijas laikinai atliekančiam ar kitam asmeniui.

 

XII SKYRIUS

MINISTERIJOS VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ, KARIŲ IR DARBUOTOJŲ SKATINIMAS

 

133. Ministerijos valstybės tarnautojai skatinami Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka, Ministerijos kariai – vadovaujantis Krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymu, Ministerijos darbuotojai – darbo santykius reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka. Ministerijos valstybės tarnautojų, karių ir darbuotojų teikimo skatinti ir skatinimo procedūras nustato krašto apsaugos ministras.

 

XIII SKYRIUS

MINISTERIJOS VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ, KARIŲ IR DARBUOTOJŲ ATSAKOMYBĖ

 

134. Ministerijos valstybės tarnautojai už tarnybinius nusižengimus gali būti traukiami tarnybinėn atsakomybėn, o už Ministerijai padarytą materialinę žalą – materialinėn atsakomybėn Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka.

135. Ministerijos kariai už tarnybos drausmės pažeidimus traukiami drausminėn atsakomybėn Lietuvos Respublikos kariuomenės drausmės statuto nustatyta tvarka, o už Ministerijai padarytą materialinę žalą – materialinėn atsakomybėn Lietuvos Respublikos karių materialinės atsakomybės įstatymo ir kitų įstatymų nustatyta tvarka.

136. Ministerijos darbuotojai už darbo drausmės pažeidimus gali būti traukiami drausminėn, o už Ministerijai padarytą materialinę žalą – materialinėn atsakomybėn darbo santykius reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.

137. Įstatymų nustatytais atvejais Ministerijos valstybės tarnautojai, kariai ir darbuotojai gali būti traukiami baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

XIV SKYRIUS

REIKALŲ PERDAVIMAS KEIČIANTIS MINISTRUI, VICEMINISTRAMS, MINISTERIJOS KANCLERIUI, PADALINIŲ VADOVAMS, KITIEMS MINISTERIJOS VALSTYBĖS TARNAUTOJAMS, KARIAMS IR DARBUOTOJAMS

 

138. Keičiantis krašto apsaugos ministrui, reikalų perdavimą organizuoja Ministerijos kancleris Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka.

139. Keičiantis krašto apsaugos viceministrams, Ministerijos kancleriui, Ministerijos administracijos padalinio vadovui, kitiems Ministerijos valstybės tarnautojams, kariams ir darbuotojams reikalai perduodami pagal ministro nustatytos formos reikalų perdavimo aktą (priedas).

140. Keičiantis krašto apsaugos ministrui, viceministrams, Ministerijos kancleriui, reikalų perdavimo aktą rengia Administracijos departamentas.

141. Keičiantis viceministrui, Ministerijos kancleriui, Ministerijos administracijos padalinio vadovui, reikalai atitinkamai perduodami:

141.1. kai yra paskirtas naujas vadovas – naujai paskirtam viceministrui, Ministerijos kancleriui, kitam Ministerijos administracijos padalinio vadovui;

141.2. kai nėra paskirtas naujas vadovas, reikalai perduodami vadovą į pareigas priimančio asmens paskirtam laikinai vadovo pareigas vykdyti asmeniui.

Keičiantis Ministerijos administracijos padalinio vadovui veiklą koordinuojančio ir kontroliuojančio asmens sprendimu gali būti sudaroma reikalų perdavimo–priėmimo komisija.

142. Atleidžiami iš pareigų arba perkeliami į kitas pareigas Ministerijos valstybės tarnautojai, kariai ar darbuotojai privalo perduoti reikalus (nebaigtas vykdyti užduotis, nebaigtus spręsti klausimus, turimas bylas), taip pat informacinę ir norminę medžiagą, knygas, įgytas už Ministerijos lėšas, antspaudus ir spaudus, kitą turtą, kuris jam buvo patikėtas, padalinio vadovui.

Padalinio vadovas paskiria valstybės tarnautoją, karį ar darbuotoją, atsakingą už perduotų reikalų tvarkymą.

143. Reikalų perdavimo–priėmimo aktą pasirašo reikalus perduodantis ir priimantis asmenys, jį tvirtina:

143.1. keičiantis viceministrui, Ministerijos kancleriui ar administracijos padalinio, kurio veiklos koordinuoti ir kontroliuoti ministras nėra pavedęs viceministrams ar Ministerijos kancleriui, – ministras;

143.2. keičiantis Ministerijos administracijos padalinių vadovams – Ministerijos administracijos padalinio veiklą kontroliuojantis ir koordinuojantis vadovas.

 

XV SKYRIUS

ANTSPAUDO NAUDOJIMAS

 

144. Ministerija turi antspaudą su Lietuvos valstybės herbu. Ministerijos antspaudas naudojamas teisės aktų nustatyta tvarka.

145. Ministerijos antspaudą saugo ir už jo naudojimą atsako Ministerijos kancleris. Ministras saugoti Ministerijos antspaudą gali įgalioti kitą Ministerijos valstybės tarnautoją ar darbuotoją. Tokiu atveju už antspaudo naudojimą atsako ministro įgaliotas Ministerijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas. Dokumentus antspauduoja Ministerijos kanclerio referentas ar jį pavaduojantis asmuo.

 

XVI SKYRIUS

TRANSPORTO IR JUDRIOJO RYŠIO TELEFONŲ NAUDOJIMAS

 

146. Tarnybinis transportas naudojamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. lapkričio 17 d. nutarimo Nr. 1341 „Dėl tarnybinių lengvųjų automobilių biudžetinėse įstaigose“ ir krašto apsaugos ministro nustatyta tvarka.

147. Tarnybinė judriojo ryšio įranga naudojama vadovaujantis Tarnybinio judriojo ryšio įrangos naudojimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministro 2013 m. sausio 7 d. įsakymu Nr. V-13 „Dėl tarnybinio judriojo ryšio“, nustatyta tvarka.

 

________________________

 

Lietuvos Respublikos krašto apsaugos

ministerijos darbo reglamento

priedas

 

(Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerijos reikalų priėmimo-perdavimo akto forma

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS KRAŠTO APSAUGOS MINISTERIJA

 

 

TVIRTINU

_______________

(pareigų pavadinimas)

_______________

(parašas)

_______________

(vardas ir pavardė)

 

REIKALŲ PERDAVIMO–PRIĖMIMO AKTAS

 

20    m.        d. Nr.

Vilnius

 

Vadovaudamiesi ______________________________________________________

 

___________________________________________________________________________ ,

(įrašyti reikalų perdavimo pagrindą)

____________________________________________________________________ perdavė,

(pareigų pavadinimas, vardas, pavardė)

________________________________________________________________ perėmė šiuos:

(pareigų pavadinimas, vardas, pavardė)

 

1. nebaigtus vykdyti pavedimus: _________________________________________________

___________________________________________________________________________

2. nebaigtus spręsti klausimus: ___________________________________________________

___________________________________________________________________________

3. dokumentų bylas: __________________________________________________________

___________________________________________________________________________

4. informacinę ir norminę medžiagą, knygas, įgytas už Ministerijos lėšas: _________________

___________________________________________________________________________

5. antspaudus, spaudus ir kodus: _________________________________________________

___________________________________________________________________________

6. kitą turtą ir priemones: _______________________________________________________

___________________________________________________________________________

 

 

Perdavė ____________________________________________________________________

(pareigų pavadinimas)    (parašas)    (vardas, pavardė)

 

Perėmė _____________________________________________________________________

(pareigų pavadinimas)    (parašas)    (vardas, pavardė)

 

_________________