PanevezioHerbas

PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL VIETINĖS RINKLIAVOS UŽ LEIDIMO ĮRENGTI IŠORINĘ REKLAMĄ PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS TERITORIJOJE IŠDAVIMĄ NUOSTATŲ, PATVIRTINTŲ SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2012 M. RUGSĖJO 27 D.

SPRENDIMU NR. 1-248, PAKEITIMO

 

2018 m. spalio 25 d. Nr. 1-328

Panevėžys

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos 6 straipsnio 39 punktu, 16 straipsnio 2 dalies 18 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos reklamos įstatymu, Lietuvos Respublikos rinkliavų įstatymo 11 straipsnio 1 dalies 3 punktu, Išorinių reklamos įrengimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2013 m. liepos 30 d. įsakymu Nr. 4-670, 34 puntu, Panevėžio miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

Pakeisti Vietinės rinkliavos už leidimo įrengti išorinę reklamą Panevėžio miesto savivaldybės teritorijoje išdavimą nuostatus, patvirtintus Panevėžio miesto savivaldybės tarybos 2012 m. rugsėjo 27 d. sprendimu Nr. 1-248 „Dėl Vietinės rinkliavos už leidimo įrengti išorinę reklamą Panevėžio miesto savivaldybės teritorijoje išdavimą nuostatų patvirtinimo ir Savivaldybės tarybos 2004 m. rugsėjo 2 d. sprendimo Nr. 1-21-3 1 punkto pripažinimo netekusiu galios“, ir juos išdėstyti nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Savivaldybės mero pavaduotojas,

laikinai einantis Savivaldybės mero pareigas                                                              Petras Luomanas

 

PATVIRTINTA

Panevėžio miesto savivaldybės tarybos

2012 m. rugsėjo 27 d. sprendimu Nr. 1-248

(Panevėžio miesto savivaldybės tarybos

2018 m. spalio 25 d. sprendimo Nr. 1-328

redakcija)

 

 

VIETINĖS RINKLIAVOS UŽ LEIDIMO ĮRENGTI IŠORINĘ REKLAMĄ PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS TERITORIJOJE IŠDAVIMĄ NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Vietinės rinkliavos už leidimo įrengti išorinę reklamą Panevėžio miesto savivaldybės teritorijoje išdavimą nuostatai (toliau – Nuostatai) parengti vadovaujantis Lietuvos Respublikos rinkliavų įstatymu, Lietuvos Respublikos reklamos įstatymu, Išorinėmis reklamos įrengimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2013 m. liepos 30 d. įsakymu Nr. 4-670.

2. Vietinė rinkliava už leidimo įrengti išorinę reklamą Panevėžio miesto savivaldybės teritorijoje išdavimą (toliau – vietinė rinkliava) – tai Panevėžio miesto savivaldybės tarybos (toliau – Savivaldybės taryba) sprendimu nustatyta privaloma įmoka reklaminės veiklos subjektams, pateikusiems paraišką ir pagal Išorinės reklamos įrengimo taisykles turintiems teisę gauti leidimą įrengti išorinę reklamą tam tikroje Panevėžio miesto vietoje nustatytu terminu ar laikotarpiu (toliau – Leidimas).

3. Šių Nuostatų paskirtis – nustatyti vietinės rinkliavos dydį, jo apskaičiavimo tvarką, vietinės rinkliavos lengvatas, mokėjimo ir grąžinimo tvarką.

4. Vietinė rinkliava taikoma išorinei reklamai Panevėžio miesto teritorijoje, skaičiuojant rinkliavos dydį ilgalaikei ir trumpalaikei išorinei reklamai.

5. Vietinę rinkliavą moka fiziniai ir juridiniai asmenys (toliau – rinkliavos mokėtojas), kurie yra išorinės reklamos skleidėjai.

 

II SKYRIUS

NUOSTATŲ SĄVOKOS

 

6. Pagrindinės Nuostatuose vartojamos sąvokos:

6.1. Išorinė reklama – reklama, kurios įvairios specialios (stendai, skydai, stulpai, vitrinos ir pan.) ir pritaikytos (pastatų sienos, langai, durys, stogai, laikinieji statiniai, transporto priemonės, oro balionai ir pan.) pateikimo priemonės yra ne patalpose. Išorine reklama taip pat laikoma:

6.1.1. reklama, kurios pateikimo priemonės yra patalpose (vitrinose, langų ir (arba) durų vidinėse pusėse), tačiau ji yra matoma iš lauko pusės;

6.1.2. iškaboje pateikiama informacija.

6.2. Išorinė socialinė reklama (toliau – socialinė reklama) – tai reklama, kurioje visuomenei pateikiama nekomercinė informacija (apie valstybės ar vietos savivaldos institucijų, visuomeninių organizacijų vykdomą socialinės apsaugos, sveikatos, aplinkos apsaugos, švietimo, kultūros, sporto, mokslo politiką, jos įgyvendinimo priemones ir kt.).

6.3. Reklaminis įrenginys – speciali išorinės reklamos pateikimo priemonė (stendas, skydas, stulpas, vitrina ir pan.).

6.4. Trumpalaikė išorinė reklama – išorinė reklama, kurios skleidimo trukmė yra ne daugiau kaip vienas mėnuo.

6.5. Savivaldybės objektas – Savivaldybei nuosavybės teise priklausantis ar panaudos (patikėjimo) teise valdomas, naudojamas pastatas, įrenginys, statinys ir (ar) žemė.

6.6. Išorinės reklamos plotas (toliau – reklamos plotas) – reklamos įrenginio paviršius, skirtas išorinei reklamai eksponuoti.

6.7. Nuosavybės teisė – tai teisė savo nuožiūra, nepažeidžiant įstatymų ir kitų asmenų teisių ir interesų, valdyti, naudoti nuosavybės teisės objektą ir juo disponuoti.

7. Kitas Nuostatuose vartojamas sąvokas nustato Lietuvos Respublikos reklamos įstatymas ir kiti teisės aktai.

 

III SKYRIUS

VIETINĖS RINKLIAVOS DYDŽIAI IR APSKAIČIAVIMO TVARKA

 

8. Vietinės rinkliavos dydžiai už Leidimo išdavimą:

8.1. ilgalaikės išorinės reklamos rinkliavos dydis skaičiuojamas pagal išorinės reklamos ploto dydį – 36 Eur už vieną kvadratinį metrą vieneriems metams;

8.2. trumpalaikės išorinės reklamos rinkliavos dydis skaičiuojamas pagal išorinės reklamos ploto dydį – 0,30 Eur vienas kvadratinis metras už kiekvieną dieną, bet ne ilgiau kaip vieną mėnesį.

9. Rinkliavos dydis skaičiuojamas pagal teritoriją ir pagal nuosavybės teisę.

10. Rinkliavos dydis nustatomas pagal Panevėžio miesto istorinės dalies ribų planą (Kultūros vertybių registre unikalus kodas 31872 (https://kvr.kpd.lt/#/static-heritage-search).

11. Vietinės rinkliavos dydžiui už Leidimo išdavimą skaičiuoti naudojami vietos indeksai:

11.1. Ant ne istorinėje miesto dalyje esančių objektų – 1.

11.2. Ant istorinėje miesto dalyje esančių objektų – 2.

12. Pateikiama formulė, kuria apskaičiuojamas rinkliavos dydis už Leidimo išdavimą:

L = I x D / M x R x P

L – apskaičiuotas vietinės rinkliavos už Leidimą dydis;

R – rinkliavos dydis eurais (priklausomai nuo to ar trumpalaikė, ar ilgalaikė išorinė reklama);

I – indeksas, priklausantis nuo vietos;

D / M – dienų / metų skaičius (priklausomai nuo to ar trumpalaikė, ar ilgalaikė išorinė reklama);

P – išorinės reklamos plotas m2.

13. Jeigu ant reklamos davėjo buveinės, prekybos ar paslaugų teikimo vietos pastato arba ant kitų prekybos ar paslaugų teikimo vietų išorinės sienos, langų ar durų įrengiamos daugiau negu dvi to paties turinio iškabos, iškabų plotas sumuojamas.

14. Išorinės reklamos plotas, kuris apskaičiuojamas pagal stačiakampio plotą, kurio aukštis ir plotis matuojamas pagal labiausiai nutolusius reklaminio įrenginio paviršiaus, skirto reklamai skleisti, taškus arba skleidžiant reklamą ant pritaikytos priemonės – pagal labiausiai nutolusius reklamos taškus.

15. Apskaičiuotas vietinės rinkliavos dydis nustatomas eurais be centų. Jei paskaičiuota suma mažesnė kaip 10 eurų, vietinės rinkliavos dydis nustatomas 10 eurų.

16. Savivaldybės taryba atskiru sprendimu gali kartą per metus indeksuoti rinkliavos dydį taikydama metinį vartojimo kainų indeksą, jeigu jis didesnis negu 1,1.

 

IV SKYRIUS

VIETINĖS RINKLIAVOS, MOKĖJIMO IR ADMINISTRAVIMO TVARKA

 

17. Vietinė rinkliava, nurodyta Nuostatų 8 punkte, mokama prieš išduodant Leidimą (sumokama nustatyta vietinės rinkliavos įmoka ir Savivaldybės administracijai pateikiama mokėjimo dokumento kopija).

18. Vietinė rinkliava mokama iš karto už visą Leidimo galiojimo laikotarpį.

19. Vietines rinkliavos surinkimą administruoja Savivaldybės administracija.

20. Vietinė rinkliava mokama į Panevėžio miesto savivaldybės sąskaitą.

 

V SKYRIUS

VIETINĖS RINKLIAVOS LENGVATOS

 

21. Vietinės rinkliavos dydis gali būti sumažintas Savivaldybės tarybos sprendimu pagal atskirą sutartį investicijų į miesto infrastruktūrą dydžiu arba įmonės gali būti visiškai atleidžiamos nuo vietinės rinkliavos įrenginio amortizacijos laikotarpiui, jeigu investicijos į miesto infrastruktūrą viršija vietinės rinkliavos dydį.

22. Jeigu nėra reklamos užsakovų, ant reklaminių įrenginių gali būti eksponuojama už reklamos skleidėjo arba davėjo lėšas pagaminta ir su Savivaldybės administracijos Teritorijų planavimo ir architektūros skyriumi suderinta socialinė reklama. Vietinė rinkliava nemokama, kai vietoj išorinės reklamos ant objektų eksponuojama socialinė reklama, bet ne ilgiau kaip 90 dienų per metus (vienas reklamos įrenginys).

23. Socialinės reklamos, susijusios su Savivaldybės reikmėmis, eksponavimo terminas gali būti nustatomas sutartimis su reklamos skleidėjais ir yra neįskaitomas į nustatytą nekomercinės reklamos eksponavimo terminą.

24. Vietinė rinkliava nemokama, kai pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus privaloma įrengti prie statybos sklypo (statybvietės) stendą su informacija apie statomą statinį arba kai įrengiama vaizdinė informacija apie atliekamus visuomeninės paskirties miesto infrastruktūros gerinimo darbus.

25. Vietinė rinkliava nemokama už nemokamų Panevėžio miesto švenčių, nekomercinių renginių ir akcijų išorinę reklamą.

26. Savivaldybės objektuose vietinė reklama nemokama už Savivaldybės organizuojamų renginių reklamą, taip pat tų renginių rėmėjų reklamą, eksponuojamą minimų renginių proga.

27. Vietinė rinkliava gali būti netaikoma reklaminio įrenginio remonto laikotarpiu (jei yra pateiktas prašymas, suderintas su Teritorijų planavimo ir architektūros skyriumi), bet ne ilgiau kaip 15 kalendorinių dienų per metus.

28. Naujai įsteigtos smulkiojo ir vidutinio verslo įmonės nemoka vietinės rinkliavos už išorinę reklamą pirmus veiklos metus, kai pateikia Savivaldybės administracijai patvirtinančius dokumentus.

29. Vietinė rinkliava nemokama už iškabas, kurioms teisės aktų nustatyta tvarka nereikalingas Leidimas.

30. Vietinės rinkliavos dydis už išorinės reklamos įrengimą ant privačios nuosavybės teise valdomo objekto, kuriame veiklą vykdo šio objekto savininkas, mažinamas 50 procentų.

 

VI SKYRIUS

RINKLIAVOS GRĄŽINIMO TVARKA

 

31. Sumokėta vietinė rinkliava ar jos dalis gali būti grąžinama pagal pateiktą prašymą:

31.1. kai Leidimas neišduodamas;

31.2. jei pasikeitus įstatymams ir kitiems teisės aktams, reglamentuojantiems išorinę reklamą, vietinės rinkliavos mokėtojas negali pasinaudoti išduoto Leidimo suteiktomis teisėmis. Ši nuostata taikytina, kai visa rinkliavos suma sumokama iki Leidimo išdavimo;

31.3. kai sumokėta daugiau negu nustatyta (grąžinama permoka);

31.4. kai taikomos vietinės rinkliavos lengvatos 22, 23 ir 27 punktuose numatytais atvejais. Raštiškas vietinės rinkliavos mokėtojo prašymas, nurodant vietinės rinkliavos grąžinimo priežastis ir tai patvirtinančius dokumentus, pateikiamas Teritorijų planavimo ir architektūros skyriui (toliau – Skyrius). Skyrius išnagrinėjęs prašymą, priima sprendimą dėl vietinės rinkliavos grąžinimo (negrąžinimo) per 20 darbo dienų nuo prašymo pateikimo dienos ir perduoda informaciją Strateginio planavimo, investicijų ir biudžeto skyriui.

32. Panaikinus Leidimą už įstatymų ir kitų teisės aktų, nustatančių išorinę reklamą, pažeidimus, sumokėta vietinė rinkliava negrąžinama.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

33. Reklaminės veiklos subjektas jam išduoto Leidimo negali perleisti kitiems asmenims.

34. Vietinės rinkliavos rinkimą kontroliuoja Savivaldybės kontrolierius (Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba).

35. Šie Nuostatai pildomi ir keičiami Savivaldybės tarybos sprendimu.

________________________________