VALSTYBINĖS VARTOTOJŲ TEISIŲ APSAUGOS TARNYBOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VALSTYBINĖS VARTOTOJŲ TEISIŲ APSAUGOS TARNYBOS DIREKTORIAUS 2019 M. RUGPJŪČIO 13 D. ĮSAKYMO NR. 1-220 „DĖL TURIZMO PASLAUGŲ TEIKĖJŲ VEIKLOS PLANINIŲ IR NEPLANINIŲ PATIKRINIMŲ, VYKDANT TURIZMO RINKOS PRIEŽIŪRĄ, TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2021 m. gegužės 26 d. Nr. 1-130

Vilnius

 

Pakeičiu Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos direktoriaus 2019 m. rugpjūčio 13 d. įsakymą Nr. 1-220 „Dėl Turizmo paslaugų teikėjų veiklos planinių ir neplaninių patikrinimų, vykdant turizmo rinkos priežiūrą, taisyklių patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:

 

VALSTYBINĖS VARTOTOJŲ TEISIŲ APSAUGOS TARNYBOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL TURIZMO PASLAUGŲ TEIKĖJŲ VEIKLOS PATIKRINIMŲ TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 33 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. lapkričio 16 d. nutarimu Nr. 1342 „Dėl Įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos turizmo įstatymą“, Lietuvos Respublikos turizmo įstatymo 34 straipsnio 1 dalimi, 2 dalies 3 punktu ir Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. gruodžio 23 d. nutarimu Nr. 1333 „Dėl Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos nuostatų patvirtinimo“, 9.3.1 papunkčiu:

1.     T v i r t i n u Turizmo paslaugų teikėjų veiklos patikrinimų taisykles (pridedama).

2.     P a v e d u:

2.1.  Turizmo rinkos priežiūros skyriui iki 2021 m. gruodžio 31 d. atlikti ne mažiau kaip 3 (tris) turizmo paslaugų teikėjų, atrinktų bendrai iš kelionių organizatorių, kelionių pardavimo agentų ir (ar) turizmo paslaugų rinkinių pardavėjų, patikrinimus ir ne mažiau kaip 3 (tris) apgyvendinimo paslaugų teikėjų patikrinimus;

2.2.  Turizmo rinkos priežiūros skyriui ne vėliau kaip iki 2021 m. birželio 7 d. patvirtinti 2021 m. II pusmečio Turizmo paslaugų teikėjų veiklos planinių patikrinimų planą laikotarpiui iki 2021 m. gruodžio 31 d.;

2.3Vidaus administravimo skyriui paskelbti šį įsakymą Teisės aktų registre.“

 

 

 

Direktorė                                                                                                              Neringa Ulbaitė

 

 

PATVIRTINTA

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos

tarnybos direktoriaus

2019 m. rugpjūčio 13 d. įsakymu Nr. 1-220

(2021 m. gegužės 26  d. įsakymo

Nr. 1-130 redakcija)

 

TURIZMO PASLAUGŲ TEIKĖJŲ VEIKLOS PATIKRINIMŲ TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.     Turizmo paslaugų teikėjų veiklos patikrinimų taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (toliau – Tarnyba) atliekamų Lietuvos Respublikoje įsteigtų turizmo paslaugų teikėjų ar Lietuvos Respublikos teritorijoje vykdančių ūkinę veiklą turizmo paslaugų teikėjų, kurių priežiūrą pavesta atlikti Tarnybai (toliau – Turizmo paslaugų teikėjai), patikrinimų organizavimą (kriterijus ir trukmę), atlikimo tvarką, sprendimo atlikti patikrinimą taisykles, asmenų teises ir pareigas patikrinimų metu, patikrinimo aktų surašymo tvarką.

2Turizmo paslaugų teikėjų veiklos patikrinimus atlieka Tarnybos Turizmo rinkos priežiūros skyriaus (toliau – Skyrius) valstybės tarnautojai, kuriems Skyriaus vedėjas Taisyklių nustatyta tvarka paveda atlikti Turizmo paslaugų teikėjų patikrinimus.

3Turizmo paslaugų teikėjų veiklos planiniai ir neplaniniai patikrinimai atliekami vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu (toliau – Viešojo administravimo įstatymas), Lietuvos Respublikos turizmo įstatymu (toliau – Turizmo įstatymas), Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. gruodžio 23 d. nutarimu Nr. 1333 „Dėl Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos nuostatų patvirtinimo“, kitais teisės aktais, reguliuojančiais ūkio subjektų veiklos priežiūrą, ir Taisyklėmis.

4.  Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Viešojo administravimo įstatyme, Turizmo įstatyme, Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekse (toliau – Administracinių nusižengimų kodeksas) ir kituose teisės aktuose vartojamas sąvokas.

5.  Turizmo paslaugų teikėjų veiklos patikrinimai gali būti:

5.1.  planiniai patikrinimai. Planinis patikrinimas – tai suplanuoti prevencinio pobūdžio Skyriaus valstybės tarnautojų veiksmai, kuriais siekiama įvertinti, ar Turizmo paslaugų teikėjai veiklą vykdo laikydamiesi teisės aktų;

5.2.  neplaniniai patikrinimai. Neplaninis patikrinimas – tai nesuplanuoti Skyriaus valstybės tarnautojų veiksmai, kuriais siekiama operatyviai reaguoti į atsiradusius rizikos veiksnius, susijusius su Turizmo paslaugų teikėjų vykdoma veikla.

6.     Duomenys apie tikrinamus Turizmo paslaugų teikėjus gali būti renkami iš ankstesnių Skyriaus atliktų patikrinimų, skundų nagrinėjimo medžiagos, Skyriaus konsultacijų medžiagos, viešųjų registrų, interneto, žiniasklaidos priemonių ir kitų šaltinių.

7.     Informacija apie atliekamą patikrinimą su patikrinimu nesusijusiems asmenims negali būti teikiama tol, kol patikrinimas nėra baigtas, išskyrus įstatymuose nustatytus atvejus, kai šią informaciją privaloma pateikti.

 

II SKYRIUS

PLANINIŲ PATIKRINIMŲ ORGANIZAVIMAS

 

8.     Skyrius, vadovaudamasis šio skyriaus nuostatomis, parengia Taisyklių 4 priede nustatytos formos Turizmo paslaugų teikėjų veiklos pusmečio planinių patikrinimų planus (toliau kartu – Skyriaus pusmečio patikrinimų planai), kuriuos tvirtina Skyriaus vedėjas.

9.     Turizmo paslaugų teikėjai į Skyriaus pusmečio patikrinimo planus atrenkami pagal vieną ar kelis kriterijus:

9.1.    Bendrieji:

9.1.1.   pagal nustatytus neatitikimus teisės aktų reikalavimams;

9.1.2.   pagal nustatytą pažeidimų skaičių pakartotinių patikrinimų metu per pastaruosius 5 (penkerius) metus;

9.1.3.   pagal gautų vartotojų skundų skaičių;

9.1.4.   planinis patikrinimas atliekamas pirmą kartą;

9.1.5.   turizmo paslaugų teikėjo veikla nebuvo tikrinta 7 (septynerius) metus;

9.1.6.   pagal žiniasklaidos dėmesio sulaukusią problemą;

9.1.7.   atsitiktinės atrankos būdu.

9.2Specialieji (taikomi tik apgyvendinimo paslaugų teikėjams):

9.2.1.     pagal apgyvendinimo paslaugų grupę (klasifikuojamosios ar neklasifikuojamosios) ir apgyvendinimo paslaugų grupės (klasifikuojamųjų ar neklasifikuojamųjų) rūšį;

9.2.2.     pagal apgyvendinimo paslaugų teikimo vietą.

10.  Konkretaus Turizmo paslaugų teikėjo planinis patikrinimas atliekamas ne dažniau kaip kas 3 (trejus) metus. Vienu metu gali būti atliekami ne daugiau kaip du konkretaus Turizmo paslaugų teikėjo veiklos planiniai patikrinimai.

11.  Per kalendorinius metus Skyriaus valstybės tarnautojai, atsižvelgdami į Skyriaus turimus žmogiškuosius išteklius, Skyriaus valstybės tarnautojų darbo krūvį, taip pat kitas objektyvias aplinkybes patikrina ne mažiau kaip:

11.1.    5 (penkis) Turizmo paslaugų teikėjus, atrinktus bendrai iš kelionių organizatorių, kelionių pardavimo agentų ir (ar) turizmo paslaugų rinkinių pardavėjų;

11.2.    5 (penkis) apgyvendinimo paslaugų teikėjus.

12.   Skyriaus pusmečio patikrinimų planai tvirtinami ne vėliau kaip iki atitinkamo pusmečio pirmo mėnesio 7 d.

13.  Patvirtinti Skyriaus pusmečio patikrinimų planai skelbiami Tarnybos svetainėje per 3 (tris) darbo dienas nuo Skyriaus pusmečio patikrinimų planų patvirtinimo.

14.  Skyriaus pusmečio patikrinimų plane nurodoma: eilės numeris, tikrinamo Turizmo paslaugų teikėjo pavadinimas, kodas (taikoma tik juridinio asmens atveju), objekto pavadinimas ir adresas (taikoma tik apgyvendinimo paslaugų teikėjams), už patikrinimą atsakingo skyriaus pavadinimas, planuojamo patikrinimo data (metai, mėnuo). Skyriaus pusmečio patikrinimų plane gali būti nurodoma ir kita teisės aktuose neuždrausta informacija, reikšminga identifikuojant tikrinamą Turizmo paslaugų teikėją.

15Skyriaus pusmečio patikrinimų planai gali būti keičiami arba tikslinami Skyriaus vedėjo motyvuotu sprendimu.

16.  Skyriaus vedėjas Skyriaus darbą organizuoja taip, kad Skyriaus pusmečio patikrinimų planai būtų įgyvendinti.

17Turizmo paslaugų teikėjų veiklos planiniai patikrinimai pradedami organizuoti Skyriaus vedėjo sprendimu atlikti planinį patikrinimą. Planiniai patikrinimai pradedami nuo sprendime atlikti patikrinimą nurodytos dienos.

18.  Skyrius, likus ne mažiau kaip 10 (dešimt) darbo dienų iki Turizmo paslaugų teikėjo planinio patikrinimo pradžios, privalo Turizmo paslaugų teikėją informuoti raštu apie numatomą vykdyti planinį patikrinimą, nurodyti atliekamo patikrinimo pagrindą, terminą, dalyką bei preliminarų dokumentų, kuriuos Turizmo paslaugų teikėjas turi pateikti Skyriui patikrinimo metu, sąrašą.

19.   Planinio patikrinimo atlikimo terminas negali būti ilgesnis kaip 30 (trisdešimt) darbo dienų nuo sprendime atlikti planinį patikrinimą nurodytos dienos. Šiame punkte nurodytas terminas gali būti pratęsiamas dar 10 (dešimt) darbo dienų Skyriaus vedėjo sprendimu.

 

III SKYRIUS

VEIKSMAI,

KURIE GALI BŪTI PRILYGINTI PLANINIAMS PATIKRINIMAMS

 

20.   Skyriaus veiksmai, atlikti kitų teisės aktų pagrindu, gali būti prilyginti planiniams patikrinimams, kai:

20.1.  Skyrius atliko kelionių organizatoriaus veiklos rizikų nustatymą vadovaujantis Kelionių organizatorių rizikingumo lygio nustatymo ir rizikų valdymo priemonių taikymo tvarkos aprašu, patvirtintu Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos direktoriaus 2019 m. sausio 10 d. įsakymu Nr. 1-16 „Dėl Kelionių organizatorių rizikingumo lygio nustatymo ir rizikų valdymo priemonių taikymo tvarkos aprašo patvirtinimo“;

20.2Skyrius atliko turizmo paslaugų rinkinio pardavėjo ataskaitoje nurodytų duomenų vertinimą dėl atitikties Turizmo įstatyme Turizmo paslaugų rinkinio pardavėjui nustatytiems reikalavimams;

20.3Skyrius atliko kelionių pardavimo agento ataskaitoje nurodytų duomenų vertinimą dėl atitikties Turizmo įstatyme kelionių pardavimo agentui nustatytiems reikalavimams.

20.4Skyrius atliko apgyvendinimo paslaugų objekto vertinimą dėl atitikties Turizmo įstatyme nurodytiems klasifikavimo reikalavimams.

21.     Tuo atveju, jei Skyrius turi atlikti Turizmo paslaugų teikėjo planinį patikrinimą, tačiau Skyrius yra atlikęs Taisyklių 20.1-20.4 papunkčiuose nurodytus veiksmus, kurių metu nenustatė pažeidimų, Skyrius Taisyklių 20.1-20.4 papunkčiuose nurodytus veiksmus gali prilyginti planiniams patikrinimams ir Taisyklių 20.1-20.4 papunkčiuose nurodytų veiksmų metu nustatytų aplinkybių papildomai netikrinti. Apie tai, jog Skyrius prilygina Taisyklių 20.1-20.4 papunkčiuose nurodytus veiksmus planiniams patikrinimams, Skyrius nurodo patikrinimo akte.

22.     Tuo atveju, jei Skyrius vienu metu turi atlikti planinį patikrinimą ir atlikti veiksmus, nurodytus Taisyklių 20.1-20.4 papunkčiuose, Skyrius gali atlikti vieną bendrą procedūrą, kurios metu tikrinamos visos aplinkybės.

23.     Tuo atveju, jei Skyrius vienu metu turi atlikti neplaninį patikrinimą ir atlikti veiksmus, nurodytus Taisyklių 20.1-20.4 papunkčiuose, Skyrius gali atlikti vieną bendrą procedūrą, kurios metu tikrinamos visos aplinkybės.

24.     Tuo atveju, jei Skyrius vienu metu turi atlikti planinį ir neplaninį patikrinimą bei atlikti veiksmus, nurodytus Taisyklių 20.1-20.4 papunkčiuose, Skyrius gali atlikti vieną bendrą procedūrą, kurios metu tikrinamos visos aplinkybės.

25.     Tuo atveju, jei reikia atlikti vieną bendrą procedūrą (patikrinimą), kaip nurodyta Taisyklių 22-24 punktuose, patikrinimo terminas negali būti ilgesnis kaip 50 (penkiasdešimt) darbo dienų. Šiame punkte nurodytas terminas gali būti pratęsiamas dar 15 (penkiolikai) darbo dienų Skyriaus vedėjo sprendimu.

 

IV SKYRIUS

NEPLANINIŲ PATIKRINIMŲ ORGANIZAVIMAS

 

26Turizmo paslaugų teikėjų veiklos neplaniniai patikrinimai pradedami organizuoti Skyriaus vedėjo motyvuotu sprendimu atlikti neplaninį patikrinimą. Neplaniniai patikrinimai pradedami nuo sprendime atlikti patikrinimą nurodytos dienos. 

27Neplaninis patikrinimas gali būti atliekamas Viešojo administravimo įstatymo 33 straipsnio 12 dalyje nurodytais pagrindais, įvertinus neplaninių patikrinimų atrankos kriterijus.

28.   Gavus kito kompetentingo viešojo administravimo subjekto rašytinį motyvuotą prašymą ar pavedimą atlikti ūkio subjekto veiklos patikrinimą arba kitos valstybės kompetentingos institucijos prašymą (Viešojo administravimo įstatymo 33 straipsnio 12 dalies 1 punktas), Skyriaus vedėjas gali priimti sprendimą neatlikti patikrinimo, jeigu kompetentingas viešojo administravimo subjektas ar kita valstybės kompetentinga institucija prašyme nepateikė naujų faktinių duomenų apie Turizmo paslaugų teikėjo veiklos daromus teisės aktų pažeidimus. Apie sprendimą neatlikti patikrinimo pranešama šiame punkte nurodytai institucijai ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas nuo pranešimo, pavedimo ar prašymo gavimo dienos.

29.   Gavus anoniminį skundą dėl konkretaus ūkio subjekto veiksmų ar neveikimo, kai įvertinus turimą informaciją kyla įtarimų, kad ūkio subjekto veikla gali kelti grėsmę teisės normų saugomoms vertybėms (Viešojo administravimo įstatymo 33 straipsnio 12 dalies 3 punktas), neplaninis patikrinimas atliekamas tik tuo atveju, kai yra Tarnybos direktoriaus ar jo įgalioto asmens sprendimas dėl anoniminio skundo tyrimo.

30.   Neplaninių patikrinimų atrankos kriterijai:

30.1.  galimo teisės aktų reikalavimų nesilaikymo ar netinkamo vykdymo pobūdis (pavojingumas);

30.2.  galimo teisės aktų reikalavimų nesilaikymo ar netinkamo vykdymo teisinių pasekmių atsiradimas ir jų reikšmė;

30.3.  galimo teisės aktų reikalavimų nesilaikymo ar netinkamo vykdymo mastas (apimtis);

30.4.  galimo teisės aktų nesilaikymo ar netinkamo vykdymo trukmė;

30.5.  kiti objektyvūs kriterijai.

31.   Neplaninio patikrinimo atlikimo terminas negali būti ilgesnis kaip 30 (trisdešimt) darbo dienų nuo sprendime atlikti neplaninį patikrinimą nurodytos dienos. Šiame punkte nurodytas terminas gali būti pratęsiamas dar 10 (dešimt) darbo dienų Skyriaus vedėjo sprendimu.

 

V SKYRIUS

SPRENDIMAS ATLIKTI PATIKRINIMĄ

 

32.     Sprendimas atlikti patikrinimą įforminamas Taisyklių 1 priede nustatytos formos sprendimu (toliau – Sprendimas atlikti patikrinimą), kurį pasirašo Skyriaus vedėjas.

33.     Sprendime atlikti patikrinimą turi būti nurodytas sprendimo pagrindas, dalykas, Skyriaus valstybės tarnautojų, kuriems nuspręsta pavesti atlikti patikrinimą, vardas ir pavardė, pareigos, tikrinamo Turizmo paslaugos teikėjo pavadinimas ir adresas, patikrinimo rūšis, patikrinimo pradžios data. Jeigu Sprendimas atlikti patikrinimą išrašomas keliems asmenims, pirmasis Sprendime atlikti patikrinimą nurodytas asmuo laikomas pagrindiniu vykdytoju, jeigu Sprendime atlikti patikrinimą nenustatyta kitaip. Tuo atveju, jeigu patikrinimą turi atlikti keli Tarnybos skyriai, sprendimą atlikti bendrą Turizmo paslaugų teikėjo patikrinimą priima Tarnybos direktorius.

34.   Sprendimas atlikti patikrinimą ir patikrinimų dokumentai registruojami Tarnybos dokumentų ir procesų valdymo sistemoje DocLogix.

35.  Kiekvienam Turizmo paslaugų teikėjo veiklos patikrinimui surašomas atskiras Sprendimas atlikti patikrinimą.

36.  Taisyklių 22-24 punktuose nurodytais atvejais gali būti surašomas 1 (vienas) bendras Sprendimas atlikti patikrinimą.

37.  Tuo atveju, kai buvo pradėtas vykdyti Sprendimas atlikti patikrinimą ir paaiškėja, jog turi būti atliekamas papildomas veiksmas (planinis, neplaninis patikrinimas ar Taisyklių 20.1-20.4 papunkčiuose nurodyti veiksmai), nenurodytas Sprendime atlikti patikrinimą, procedūros gali būti sujungiamos į 1 (vieną) bendrą procedūrą Skyriaus vedėjo sprendimu. Šiame punkte nurodytu atveju sprendimas dėl procedūrų sujungimo surašomas per 5 (penkias) darbo dienas nuo šiame punkte nurodytos informacijos paaiškėjimo (nustatymo). Sprendimo kopija pateikiama Turizmo paslaugų teikėjui per 3 (tris) darbo dienas nuo sprendimo sujungti procedūras surašymo dienos. Sujungus procedūras, Taisyklių 25 punkte nurodytas terminas skaičiuojamas nuo pradėto vykdyti Sprendimo atlikti patikrinimą dienos.

38Jeigu dėl objektyvių priežasčių Sprendime atlikti patikrinimą nurodytą datą patikrinimas nepradedamas (pavyzdžiui, patikrinimo dieną bent vienas iš patikrinimą turinčių atlikti Skyriaus valstybės tarnautojų turi išduotą nedarbingumo pažymėjimą, nuvykus atlikti patikrinimo Skyriaus valstybės tarnautojai neįleidžiami į Turizmo paslaugų teikėjo patalpas ar Skyriaus valstybės tarnautojams atsisakoma teikti patikrinimui reikalingus dokumentus, be kurių patikrinimas negali būti pradėtas ir kt.), patikrinimas gali būti laikomas neįvykusiu, o Sprendimas atlikti patikrinimą laikomas netekusiu teisinės galios, apie tai pažymint Tarnybos dokumentų ir procesų valdymo sistemoje DocLogix prie konkretaus Sprendimo atlikti patikrinimą („Pastabose“). Šiame punkte nurodytu atveju gali būti išrašomas naujas Sprendimas atlikti patikrinimą.

39.  Sprendime atlikti patikrinimą nurodytas patikrinimas atliekamas per atitinkamai Taisyklių 19, 25 ir 31 punktuose nurodytus terminus.

40.  Patikrinimo atlikimo terminas dėl objektyvių priežasčių gali būti pratęstas, bet ne ilgiau nei nurodyta Taisyklių 19 punkte (planinio patikrinimo atveju), 31 punkte (neplaninio patikrinimo atveju) ar 25 punkte (bendros procedūros) nurodyto maksimalaus termino. Terminas pratęsiamas Skyriaus vedėjo motyvuotu sprendimu. Šiame punkte nurodytais atvejais sprendimas surašomas per 5 (penkias) darbo dienas nuo šiame punkte nurodytos informacijos paaiškėjimo (nustatymo). Patikrinimą atliekantys Skyriaus valstybės tarnautojai per 3 (tris) darbo dienas nuo šiame punkte nurodyto Skyriaus vedėjo motyvuoto sprendimo priėmimo dienos apie patikrinimo termino pratęsimą informuoja tikrinamą Turizmo paslaugų teikėją jam (tikrinamam Turizmo paslaugų teikėjui) pateikiant Skyriaus vedėjo motyvuotą sprendimą pratęsti Sprendime atlikti patikrinimą nustatytą patikrinimo atlikimo terminą arba sprendimo kopiją.

41Sprendime atlikti patikrinimą nurodytas Turizmo paslaugų teikėjo patikrinimo terminas gali būti sustabdytas dėl objektyvių aplinkybių, dėl kurių patikrinimas laikinai negali būti atliekamas. Sustabdžius patikrinimą, jokie patikrinimo veiksmai nėra atliekami. Patikrinimas atnaujinamas išnykus aplinkybėms, dėl kurių patikrinimas buvo sustabdytas. Patikrinimas nutraukiamas, kai nustatoma, jog dėl objektyvių aplinkybių pradėtas patikrinimas negali būti užbaigtas (pavyzdžiui, Turizmo paslaugų teikėjas bankrutuoja, yra likviduojamas, Turizmo paslaugų teikėjas, kai Turizmo paslaugų teikėjas yra fizinis asmuo miršta ir kt.). Patikrinimas sustabdomas, nutraukiamas, atnaujinamas Skyriaus vedėjo sprendimu. Šiame punkte nurodytais atvejais sprendimas surašomas per 5 (penkias) darbo dienas nuo šiame punkte nurodytos informacijos paaiškėjimo (nustatymo). Patikrinimą atliekantys Skyriaus valstybės tarnautojai per 3 (tris) darbo dienas nuo vedėjo priimto sprendimo dienos patikrinimą sustabdyti, atnaujinti ar nutraukti supažindina tikrinamą Turizmo paslaugų teikėją su Skyriaus vedėjo priimtu sprendimu.

42.  Skyriaus valstybės tarnautojas negali atlikti patikrinimo, jeigu jis turi asmeninį suinteresuotumą:

42.1.  yra susijęs artimos giminystės, partnerystės arba svainystės ryšiais su tikrinamo Turizmo paslaugų teikėjo savininku ir (ar) vadovu;

42.2.  yra buvęs tikrinamo Turizmo paslaugų teikėjo darbuotojas ir nuo darbo santykių pasibaigimo yra praėję mažiau kaip vieneri metai;

42.3.  yra tikrinamo Turizmo paslaugų teikėjo akcininkas;

42.4.  yra veikiamas kitų aplinkybių, galinčių turėti įtakos patikrinimo objektyvumui.

43.  Jeigu paaiškėja Taisyklių 42 punkte nurodytos aplinkybės, Skyriaus valstybės tarnautojas privalo nedelsdamas informuoti Skyriaus vedėją. Sprendimą dėl Skyriaus valstybės tarnautojo nušalinimo nuo patikrinimo priima Tarnybos direktorius.

 

VI SKYRIUS

PATIKRINIMŲ ATLIKIMO TVARKA

 

44Turizmo paslaugų teikėjų veiklos patikrinimą atlieka ne mažiau kaip du Skyriaus valstybės tarnautojai.

45.  Skyriaus valstybės tarnautojas, prieš pradėdamas Turizmo paslaugų teikėjo veiklos patikrinimą, tikrinamam Turizmo paslaugų teikėjui ar jo įgaliotam asmeniui (toliau – Turizmo paslaugų teikėjo atstovas) pateikia susipažinimui:

45.1.  valstybės tarnautojo pažymėjimą (kai patikrinimas atliekamas Turizmo paslaugų teikėjo patalpose ar veiklos teritorijoje);

45.2.  Sprendimo atlikti patikrinimą kopiją / nuorašą ar originalą.

46.   Patikrinimas gali būti atliekamas Tarnybos ir (ar) tikrinamo Turizmo paslaugų teikėjo patalpose ir (ar) veiklos teritorijoje.

47.   Tuo atveju, kai dokumentas, nurodytas Taisyklių 45.2 papunktyje, pateikiamas susipažinimui ne elektroniniu paštu arba ne registruotu paštu, Turizmo paslaugų teikėjui kartu su dokumentu, nurodytu Taisyklių 45.2 papunktyje, pateikiama pažyma, kurią Turizmo paslaugų teikėjas privalo pasirašyti. Tikrinamo Turizmo paslaugų teikėjo atstovui atsisakius pasirašyti pažymą (Taisyklių 3 priedas), Skyriaus valstybės tarnautojas apie tai daro įrašą pažymoje.

48 Skyriaus valstybės tarnautojas, atlikęs Taisyklių 45 punkte nurodytus veiksmus, paprašo Turizmo paslaugų teikėjo pateikti dokumentus, reikalingus patikrinimui atlikti ir paskirti atsakingą asmenį dalyvauti patikrinime.

49.   Atsisakydamas teikti dokumentus, tikrinamas Turizmo paslaugų teikėjas privalo raštu nurodyti priežastį, dėl kurios negali pateikti dokumentų arba nurodyti, kokiam kitam jo veiklą prižiūrinčiam subjektui šie dokumentai yra pateikti. Turizmo paslaugų teikėjų veiklą prižiūrintys subjektai Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka tarpusavyje keičiasi jiems suteiktiems įgaliojimams įgyvendinti būtinais dokumentais, kuriuos jiems yra pateikę Turizmo paslaugų teikėjai.

50.   Jeigu Skyriaus valstybės tarnautojas neįleidžiamas į Turizmo paslaugų teikėjo patalpas, jam nepateikiami ar nuslepiami patikrinimui būtini dokumentai, klaidingai suteikiamos žinios ar kitaip kliudoma atlikti tikrinimą, nevykdomi kiti teisėti reikalavimai ir įpareigojimai (nurodymai), vadovaujantis Administracinių nusižengimų kodekso 505 straipsniu, surašomas administracinio nusižengimo protokolas, kuris per 3 (tris) darbo dienas išsiunčiamas atitinkamo miesto (rajono) apylinkės teismui sprendimui priimti.

 

VII SKYRIUS

ASMENŲ TEISĖS IR PAREIGOS PATIKRINIMŲ METU

 

51.   Skyriaus valstybės tarnautojas, atlikdamas Turizmo paslaugų teikėjo veiklos patikrinimą, privalo:

51.1vadovautis Viešojo administravimo įstatymu, turizmo rinkos priežiūrą reguliuojančiais teisės aktais, Taisyklėmis ir kitais teisės aktais;

51.2surinkti patikrinimui būtiną informaciją apie Turizmo paslaugų teikėjo veiklą;

51.3būti objektyvus ir sąžiningas, laikytis konfidencialumo principo, viešai nevertinti, neatskleisti patikrinimo metu nustatytų aplinkybių asmenims, galintiems turėti įtakos objektyviems patikrinimo rezultatams, kol patikrinimas nėra baigtas;

51.4.  konsultuoti tikrinamą Turizmo paslaugų teikėją klausimais pagal Skyriaus kompetenciją.

52.   Skyriaus valstybės tarnautojas, atlikdamas Turizmo paslaugų teikėjo veiklos patikrinimą, turi teisę:

52.1nekliudomai įeiti į tikrinamo Turizmo paslaugų teikėjo patalpas ar teritoriją, pastatą ir atlikti patikrinimo veiksmus Turizmo paslaugų teikėjo darbo laiku, taip pat ne darbo laiku, jeigu yra pagrįstų įtarimų, kad pažeidžiami įstatymai, patikrinimo veiksmus atlikti dalyvaujant Turizmo paslaugų teikėjo atstovui ar patalpų, teritorijos savininkui ar jo įgaliotam atstovui;

52.2.  tikrinti asmenų tapatybę patvirtinančius dokumentus;

52.3.  gauti iš tikrinamo Turizmo paslaugų teikėjo atstovo paaiškinimus (raštu ir žodžiu), susijusius su tikrinama veikla;

52.4gauti su tikrinamo Turizmo paslaugų teikėjo veikla susijusius dokumentus (ir (ar) dokumentų kopijas), duomenis ir kitą informaciją patikrinimo vietoje, elektroniniu būdu, registruotu paštu, Turizmo paslaugų teikėjui dokumentus pristatant tiesiogiai į Tarnybą;

52.5.  patikrinimo metu patikrinimo rezultatams fiksuoti naudoti garso ir vaizdo fiksavimo priemones.

53Tikrinamas Turizmo paslaugų teikėjas turi teisę:

53.1reikšti nuomonę, teikti pastabas bei paaiškinimus dėl patikrinimo vykdymo bei patikrinimo akte nurodytos informacijos žodžiu ir raštu;

53.2reikalauti, kad Skyriaus valstybės tarnautojai laikytųsi teisės aktuose numatytų procedūrų ir neviršytų suteiktų įgaliojimų;

53.3informuoti Tarnybos direktorių apie neteisėtus Skyriaus valstybės tarnautojų veiksmus;

53.4teikti klausimus patikrinimą atliekančiam Skyriaus valstybės tarnautojui dėl teisės aktų, reguliuojančių tikrinamą veiklą ir kitus klausimus, susijusius su Skyriaus kompetencija;

53.5įstatymų nustatyta tvarka skųsti Skyriaus valstybės tarnautojų veiksmus ir priimtus individualius administracinius aktus, Sprendimą atlikti patikrinimą, jeigu mano, kad Skyriaus valstybės tarnautojų veiksmai ar priimti individualūs administraciniai aktai pažeidžia Turizmo paslaugų teikėjo teises ar teisėtus interesus. Sprendimo atlikti patikrinimą apskundimas nesustabdo patikrinimo atlikimo.

54.     Tikrinamas Turizmo paslaugų teikėjas privalo:

54.1paskirti atsakingą asmenį, kuris dalyvautų atliekant patikrinimą bei teiktų prašomą informaciją patikrinimą atliekantiems Skyriaus valstybės tarnautojams;

54.2vykdyti Skyriaus valstybės tarnautojų teisėtus nurodymus ir netrukdyti jiems atlikti patikrinimo, sudaryti sąlygas Skyriaus valstybės tarnautojams fiksuoti patikrinimo rezultatus garso ir vaizdo fiksavimo priemonėmis, padėti įgyvendinti kitas teisės aktais Skyriaus valstybės tarnautojams suteiktas teises;

54.3pateikti visus patikrinimui atlikti būtinus dokumentus, kompiuteriu tvarkomus duomenis bei kitą informaciją, susijusią su patikrinimu;

54.4nesant galimybės pateikti būtinų dokumentų ir informacijos patikrinimo metu, dokumentus ir informaciją pateikti per Skyriaus valstybės tarnautojų nustatytą protingą terminą;

54.5įleisti Skyriaus valstybės tarnautojus į Turizmo paslaugų teikėjo vykdomos veiklos vietą, sudaryti reikiamas sąlygas patikrinimui atlikti, kai patikrinimas atliekamas tikrinamo Turizmo paslaugų teikėjo patalpose ar teritorijoje.

 

VIII SKYRIUS

PATIKRINIMO AKTŲ SURAŠYMO TVARKA

 

55.   Skyriaus valstybės tarnautojai, atlikę patikrinimą, surašo Taisyklių 2 priede nustatytos formos patikrinimo aktą (toliau – patikrinimo aktas), kurį pasirašo patikrinimą atlikę Skyriaus valstybės tarnautojai.

56.   Patikrinimo akte nurodoma: patikrinimą atlikusių valstybės tarnautojų vardas, pavardė, pareigos, sprendimo atlikti patikrinimą data ir registracijos numeris, patikrinimo rūšis, patikrinimo atlikimo vieta, patikrinimo pradžia, duomenys apie tikrinamą Turizmo paslaugų teikėją, duomenys apie Turizmo paslaugų teikėjo atstovą, dalyvavusį patikrinime, duomenys apie kitus patikrinime dalyvavusius asmenis, informacija apie patikrinimo atlikimo metu nustatytas faktines aplinkybes / galimus teisės aktų reikalavimų pažeidimus (neatitikimus), kita reikšminga informacija, patikrinimo išvados ir pasiūlymai (pastabos), nurodymas, pridedami dokumentai, patikrinimą atlikusių valstybės tarnautojų pareigos, parašas, vardas ir pavardė.

57.   Atlikus patikrinimą, patikrinimo akte nurodoma 1 (viena) arba kelios išvados:

57.1.  teisės aktų pažeidimų nenustatyta;

57.2.  teisės aktų pažeidimai nustatyti, tačiau pripažintini mažareikšmiais;

57.3.  nustatyti teisės aktų pažeidimai, galimai turintys administracinio nusižengimo požymių.

57.4.  nustatyti teisės aktų pažeidimai, neturintys administracinio nusižengimo požymių.

58.     Visais Taisyklių 57 punkte nurodytais atvejais Skyrius patikrinimo akte Turizmo paslaugų teikėjui gali nurodyti pasiūlymus (pastabas), rekomendacijas, o nustačius teisės aktų pažeidimus gali pateikti ir nurodymus atlikti tam tikrus veiksmus arba susilaikyti nuo tam tikrų veiksmų atlikimo.

59.   Parengtas ir pasirašytas patikrinimo aktas (arba jo kopija / nuorašas) siunčiamas Turizmo paslaugų teikėjui ne vėliau kaip per 3 (tris) darbo dienas nuo patikrinimo akto surašymo dienos. Patikrinimo aktas ir kiti su juo susiję dokumentai saugomi teisės aktų nustatyta tvarka. Užbaigus patikrinimą, patikrinimo aktas kartu su visa papildoma medžiaga (visais priedais) talpinamas Tarnybos dokumentų ir procesų valdymo sistemoje DocLogix.

60.   Patikrinimo aktas arba jo kopija / nuorašas Turizmo paslaugų teikėjui gali būti pateikiamas viešai skelbiamu, oficialiu ar Turizmo paslaugų teikėjo Tarnybai nurodytu elektroniniu pašto ar pašto adresu, taip pat tiesiogiai (pavyzdžiui, Turizmo paslaugų teikėjui atvykus į Tarnybos patalpas).

61.   Tuo atveju, kai patikrinimo aktas pateikiamas Turizmo paslaugų teikėjui ne elektroniniu paštu arba ne paštu, Turizmo paslaugų teikėjui kartu su patikrinimo aktu pateikiama pažyma, kurią Turizmo paslaugų teikėjo atstovas privalo pasirašyti. Tikrinamo Turizmo paslaugų teikėjo atstovui atsisakius pasirašyti pažymą (Taisyklių 3 priedas), Skyriaus valstybės tarnautojas apie tai daro įrašą pažymoje.

62.   Tuo atveju, jei Skyrius gauna motyvuotos informacijos apie patikrinimo akte esančius rašymo apsirikimus ar aiškias aritmetines klaidas (toliau – klaidos), Skyrius klaidas taiso Viešojo administravimo įstatyme nustatyta tvarka.

63.   Jeigu patikrinimas atliktas kito viešojo administravimo subjekto ar kitos valstybės kompetentingos institucijos prašymu, baigus patikrinimą viešojo administravimo subjektui ar kitai valstybės kompetentingai institucijai išsiunčiamas pranešimas (paštu arba elektroniniu paštu) apie patikrinimo rezultatus. Patikrinimo akto kopija siunčiama kartu su pranešimu tik tuo atveju, jei yra viešojo administravimo subjekto ar kitos valstybės kompetentingos institucijos prašymas ir, jeigu vadovaujantis galiojančiais teisės aktais šiam subjektui (viešojo administravimo subjektui ar kitai valstybės kompetentingai institucijai) gali būti teikiama patikrinimo akte nurodyta informacija apie Turizmo paslaugų teikėją.

 

IX SKYRIUS

TEISĖS AKTŲ PAŽEIDIMAI, KURIE PATIKRINIMO METU LAIKOMI MAŽAREIKŠMIAIS

 

64.   Mažareikšmis teisės aktų reikalavimų pažeidimas – tai teisės aktų reikalavimų nesilaikymas ar netinkamas vykdymas, kuris nesukėlė teisinių padarinių arba teisiniai padariniai laikytini nežymiais (mažareikšmiais).

65.   Sprendžiant, ar teisės aktų nesilaikymas / netinkamas vykdymas nesukėlė teisinių padarinių arba kilę teisiniai padariniai laikytini nežymiais (mažareikšmiais), vadovaujamasi protingumo ir teisingumo principais bei vertinami šie kriterijai:

65.1.  teisės aktų reikalavimų nesilaikymo ar netinkamo vykdymo pobūdis. Šiuo kriterijumi vertinama teisės aktų nesilaikymo / netinkamo vykdymo pavojingumas, neatitikimo teisės aktams formalumas.

65.2.  teisės aktų reikalavimų nesilaikymas / netinkamas vykdymas nesukėlė teisinių pasekmių arba pasekmės (jų dydis) yra teisiškai nereikšmingos. Šiuo kriterijumi vertinama, ar Turizmo paslaugų teikėjai nesilaikydami teisės aktų reikalavimų / netinkamai juos vykdydami nesukėlė padarinių (pavyzdžiui, žalos), o jeigu sukėlė – ar padariniai yra reikšmingi (pavyzdžiui, žala nežymi).

65.3.  teisės aktų reikalavimų nesilaikymo / netinkamo vykdymo mastas (apimtis). Šiuo kriterijumi vertinama, koks yra neatitikimų teisės aktų reikalavimams kiekis ir (ar) kokį asmenų skaičių tai paveikė.

65.4.  teisės aktų reikalavimų nesilaikymo / netinkamo vykdymo trukmė. Šiuo kriterijumi gali būti vertinamas teisės aktų reikalavimų ar netinkamo jų vykdymo terminas (metai, mėnesiai, savaitės, dienos, valandos).

66.     kiti kriterijai, reikšmingi sprendžiant, ar teisės aktų nesilaikymas / netinkamas vykdymas nesukėlė teisinių padarinių arba kilę teisiniai padariniai laikytini nežymiais (mažareikšmiais).

67.   Skyriaus valstybės tarnautojai, siekdami nustatyti, ar teisės aktų reikalavimų nesilaikymas / netinkamas vykdymas laikytinas mažareikšmiu teisės aktų reikalavimų pažeidimu, kiekvienu atveju atlieka konkrečių faktinių aplinkybių vertinimą.

68.   Nustačius teisės aktų reikalavimų nesilaikymo / netinkamo vykdymo faktą, kuris vertintinas kaip mažareikšmis teisės aktų reikalavimų pažeidimas ir kurį galima ištaisyti nedelsiant Skyriaus valstybės tarnautojo akivaizdoje, mažareikšmio teisės aktų reikalavimų pažeidimo tyrimas nutraukiamas, teisės aktuose numatyta poveikio priemonė neskiriama, tikrinamam Turizmo paslaugų teikėjui pareiškiama žodinė pastaba (apie tai daromas įrašas patikrinimo akte).

69.   Tais atvejais, kai mažareikšmio teisės aktų reikalavimų pažeidimo nedelsiant ištaisyti negalima Skyriaus valstybės tarnautojo akivaizdoje, Turizmo paslaugų teikėjui pateikiamas rašytinis nurodymas (apie tai daromas įrašas patikrinimo akte) pašalinti mažareikšmį teisės aktų reikalavimų pažeidimą ir nustatomas protingas terminas (ne daugiau kaip 10 (dešimt) darbo dienų) pažeidimui pašalinti, kuris gali būti pratęstas vieną kartą Turizmo paslaugų teikėjui nurodžius objektyvias aplinkybes ir pateikus tai pagrindžiančius dokumentus.

70.   Jeigu Turizmo paslaugų teikėjas nepašalino mažareikšmio teisės aktų reikalavimo pažeidimo, pakartotinai žodinė pastaba arba rašytinis nurodymas negali būti pateikti.

 

X SKYRIUS

TURIZMO PASLAUGŲ TEIKĖJŲ PIRMAISIAIS METAIS PO JŲ VEIKLOS PRADŽIOS

PATIKRINIMŲ IR POVEIKIO PRIEMONIŲ TAIKYMO YPATUMAI

 

71.   Atliekant Turizmo paslaugų teikėjo planinį patikrinimą pirmaisiais jo veiklos metais, Turizmo paslaugų teikėjui įteikiama Deklaracija dėl pirmųjų verslo metų (Deklaracija dėl pirmųjų verslo metų skelbiama Tarnybos interneto svetainės skiltyje „Ūkio subjektų veiklos priežiūra“) bei Turizmo paslaugų teikėjui pateikiama užpildyti Turizmo paslaugų teikėjų, vykdančių veiklą pirmus metus, anketa (Taisyklių 5 priedas).

72.   Pirmi veiklos metai, tai ne trumpiau kaip 12 mėnesių nuo momento, kai Turizmo paslaugų teikėjas – fizinis ar juridinis asmuo arba kita organizacija, juridinio asmens ar kitos organizacijos filialas, Lietuvos Respublikos teritorijoje vykdantis teisės aktų reguliuojamą ūkinę veiklą, – ar jo veikla tapo prižiūrima Tarnybos. Naujos prekybos ar paslaugų teikimo vietos atidarymas (kai Turizmo paslaugų teikėjas vykdo ar vykdė veiklą kitu adresu) nelaikomas Turizmo paslaugų teikėjo veiklos pradžia.

73.   Pirmaisiais metais po Turizmo paslaugų teikėjo veiklos pradžios prioritetas taikomas Turizmo paslaugų teikėjo konsultavimui ir metodinės pagalbos teikimui turizmo rinkos priežiūros klausimais.

74.   Atliekant Turizmo paslaugų teikėjo planinį patikrinimą pirmaisiais jo veiklos metais, už nustatytą teisės aktų reikalavimų nesilaikymą netaikomos poveikio priemonės (baudos, veiklos ribojimas ir kt.), tačiau nustatomas protingas (paprastai ne trumpesnis kaip vieno mėnesio) terminas pažeidimams pašalinti.

75.   Taisyklių 74 punkte nustatyta išlyga netaikyti poveikio priemonių ir nustatyti terminą pažeidimams ištaisyti netaikoma tuo atveju, jeigu teisės aktų reikalavimų laikymasis negali būti užtikrintas konsultuojant Turizmo paslaugų teikėją, o poveikio priemonės yra būtinos ir neišvengiamos siekiant užkirsti kelią žalai teisės normų saugomoms vertybėms atsirasti.

 

XI SKYRIUS

PROCEDŪROS NUSTAČIUS ADMINISTRACINĮ NUSIŽENGIMĄ

 

76.   Skyriaus valstybės tarnautojai, Turizmo paslaugų teikėjo patikrinimo metu nustatę administracinio nusižengimo požymių turinčią veiką, gali pradėti administracinių nusižengimų teiseną (tyrimą).  Veikų, už kurių padarymą atsakomybė nustatyta Administracinių nusižengimų kodekse, tyrimas ir bylų ne teismo tvarka nagrinėjimas vyksta pagal Administracinių nusižengimų kodekse nustatytas taisykles.

77.   Baigęs administracinio nusižengimo tyrimą ir nustatęs administracinį nusižengimą, jeigu nėra Administracinių nusižengimų kodekso 591 straipsnyje nurodytų aplinkybių, administracinio nusižengimo tyrimą atlikęs Skyriaus valstybės tarnautojas surašo administracinio nusižengimo protokolą vadovaudamasis Administracinių nusižengimų kodekso XXXI skyriaus nuostatomis.

78.   Jeigu už kelis nustatytus pažeidimus atsako vienas asmuo, atsakingam asmeniui gali būti surašomas vienas administracinio nusižengimo protokolas, ir šiame protokole nurodomi visi su pažeidimais susiję patikrinimo aktai. Jeigu administracinį nusižengimą padarė keletas asmenų, protokolas surašomas kiekvienam asmeniui atskirai.

79.   Administracinių nusižengimų bylas ne teismo tvarka nagrinėja Skyriaus valstybės tarnautojai, vadovaudamiesi Administracinių nusižengimų kodekso XXXIII skyriaus nuostatomis.

80.   Surašant administracinių nusižengimų protokolus ar nutarimus, vadovaujamasi Administracinio nusižengimo protokolo, Nutarimo administracinio nusižengimo byloje, Nutarimo dėl administracinio nusižengimo, kai protokolas nesurašomas, formų pildymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. birželio 22 d. nutarimu Nr. 640 „Dėl Administracinio nusižengimo protokolo, Nutarimo administracinio nusižengimo byloje, Nutarimo dėl administracinio nusižengimo, kai protokolas nesurašomas, formų ir jų pildymo taisyklių patvirtinimo“.

81.   Atliekant galimai padaryto administracinio nusižengimo tyrimą, surašant administracinio nusižengimo protokolą tam tikri veiksmai gali būti atliekami naudojant informacines ir elektroninių ryšių technologijas (per vaizdo konferencijas, telekonferencijas ir kitaip). Administracinio nusižengimo bylos ne teismo tvarka nagrinėjamos Tarnybos patalpose. Skyriaus atliekamo administracinio nusižengimo bylos ne teismo tvarka nagrinėjimo metu proceso dalyvių dalyvavimas gali būti užtikrinamas naudojant informacines ir elektroninių ryšių technologijas (per vaizdo konferencijas, telekonferencijas ir kitaip).

82.   Nutarimai, priimti administracinio nusižengimo byloje, išnagrinėtoje ne teismo tvarka, gali būti skundžiami apylinkės teismui Administracinių nusižengimų kodekso nustatyta tvarka.

83.   Skyriaus valstybės tarnautojai, kurie pagal Administracinių nusižengimų kodekso 589 straipsnį turi teisę pradėti administracinių nusižengimų teiseną, atlikti administracinių nusižengimų tyrimą, surašyti administracinių nusižengimų protokolus ir (ar) kurie turi teisę ne teismo tvarka nagrinėti administracinių nusižengimų bylas, turi būti suteiktos Administracinių nusižengimų registro (toliau – ANR) naudotojų teisės. ANR yra registruojami Administracinių nusižengimų kodekso nustatyta tvarka užfiksuoti administraciniai nusižengimai vadovaujantis Administracinių nusižengimų registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. gruodžio 28 d. nutarimu Nr. 1278 „Dėl Administracinių teisės pažeidimų registro reorganizavimo ir Administracinių nusižengimų registro nuostatų patvirtinimo“.

84.   Sprendimas dėl administracinio nusižengimo įregistravimo turi būti priimtas ne vėliau kaip per 3 (tris) darbo dienas nuo administracinio nusižengimo nustatymo ir įregistruotas ANR ne vėliau kaip per 3 (tris) darbo dienas nuo sprendimo įregistruoti ANR objektą į ANR priėmimo, o jeigu surašomas popierinis procesinis dokumentas, ANR objektas procesinio dokumento pagrindu įregistruojamas ne vėliau kaip per 3 (tris) darbo dienas nuo procesinio dokumento surašymo. Duomenų pakeitimai į ANR įrašomi ne vėliau kaip per 3 (tris) darbo dienas nuo patikslintos informacijos gavimo.

85.   Teismų priimtus nutarimus administracinio nusižengimo byloje, kai Skyriaus valstybės tarnautojas buvo surašęs protokolą, į ANR įkelia ir teismų priimtų nutarimų duomenis į ANR įrašo tas Skyriaus valstybės tarnautojas, kuris surašė administracinio nusižengimo protokolą (ANR naudotojas).

86.   Skyriaus valstybės tarnautojas nusišalina pats arba turi būti nušalintas nuo dalyvavimo administracinio nusižengimo teisenoje, kai:

86.1yra susijęs artimos giminystės, partnerystės ar svainystės ryšiais su tikrinamu Turizmo paslaugų teikėju;

86.2yra buvęs tikrinamo Turizmo paslaugų teikėjo darbuotojas ir nuo darbo santykių pasibaigimo yra praėję mažiau kaip vieneri metai;

86.3yra tikrinamo Turizmo paslaugų teikėjo akcininkas;

86.4.  yra veikiamas kitų aplinkybių, galinčių turėti įtakos patikrinimo objektyvumui.

87.   Jeigu paaiškėja Taisyklių 86 punkte nurodytos aplinkybės, Skyriaus valstybės tarnautojas privalo nedelsdamas raštu informuoti Skyriaus vedėją. Sprendimą dėl Skyriaus valstybės tarnautojo nušalinimo priima Tarnybos direktorius.

88.   Nustatęs pažeidimus, už kuriuos Tarnyba neturi teisės surašyti administracinio nusižengimo protokolo ar taikyti atitinkamų poveikio priemonių, bet tai gali atlikti kita kompetentinga institucija, Skyriaus valstybės tarnautojas informuoja Skyriaus vedėją.

 

XII SKYRIUS

TEISĖS AKTŲ REIKALAVIMŲ PAŽEIDIMŲ ŠALINIMO KONTROLĖ

 

89.     Jeigu atliekant Turizmo paslaugų teikėjo patikrinimą nustatomi teisės aktų reikalavimų pažeidimai, pažeidimą nustatę Skyriaus valstybės tarnautojai vykdo pažeidimų šalinimo kontrolę, t.  y. atlieka to Turizmo paslaugų teikėjo pakartotinį patikrinimą, kurio tikslas siekti užtikrinti, kad Turizmo paslaugų teikėjas pašalino ankstesnio patikrinimo metu Tarnybos nustatytus teisės aktų pažeidimus ir įgyvendino Tarnybos priimtus sprendimus.

90.     Dėl Turizmo paslaugų teikėjo pakartotinio patikrinimo atlikimo sprendimą priima Skyriaus vedėjas.

91.     Patikrinimas, atliekamas dėl to paties Turizmo paslaugų teikėjo pagal gautą naują pranešimą, nelaikomas pakartotiniu patikrinimu.

92.     Skyriaus valstybės tarnautojai, atlikdami pakartotinį Turizmo paslaugų teikėjo veiklos patikrinimą, patikrinimo akte nurodo, ar buvo pašalinti ankstesnio patikrinimo metu nustatyti teisės aktų reikalavimų pažeidimai.

 

XIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

93.     Skyrius bendradarbiauja su Turizmo paslaugų teikėjais, konsultuoja Turizmo paslaugų teikėjus Skyriaus kompetencijai priskirtais klausimais, teikia informaciją ir metodinę pagalbą, atlieka kitus prevencinius veiksmus, skirtus užkirsti kelią galimiems teisės pažeidimams, o poveikio priemones (licencijos galiojimo sustabdymą, panaikinimą ar kitas įstatymų nustatytas teisinio poveikio priemones) taiko kaip paskutinę (ultima ratio) priemonę.

94.     Skyrius konsultuoja Turizmo paslaugų teikėjus Skyriui priskirtos kompetencijos klausimais ir savo veikloje taiko išankstinio įsipareigojimo dėl teisės aktų nuostatų taikymo principą (binding ruling principą), reiškiantį tai, kad Skyrius išankstiniu rašytiniu patvirtinimu pritaręs Turizmo paslaugų teikėjo paaiškinimui, kaip šis ketina laikytis tam tikrų teisės aktų reikalavimų, vėliau yra saistomas savo patvirtinimo, išskyrus atvejus, numatytus Viešojo administravimo įstatymo 32 straipsnyje.

95.     Skyrius, atlikdamas patikrinimus, bendradarbiauja su kitais viešojo administravimo subjektais, siekiant užtikrinti, kad vienu metu gali būti atliekami ne daugiau kaip du Turizmo paslaugų teikėjo veiklos patikrinimai. Skyrius turi teisę atlikti bendrą kartu su kitais viešojo administravimo subjektais patikrinimą, jeigu jų (Skyriaus ir kito viešojo administravimo subjekto) priežiūros dalykas ir forma yra tarpusavyje susiję ir taip bus sumažinama priežiūros našta Turizmo paslaugų teikėjui.

96.     Skyriaus darbuotojų veiksmai (neveikimas) ir priimti sprendimai gali būti skundžiami įstatymų nustatyta tvarka.

______________________

 

Turizmo paslaugų teikėjų

veiklos patikrinimų taisyklių

1 priedas

 

(Sprendimo atlikti patikrinimą forma)

 

VALSTYBINĖS VARTOTOJŲ TEISIŲ APSAUGOS TARNYBOS

TURIZMO RINKOS PRIEŽIŪROS SKYRIAUS

 

SPRENDIMAS ATLIKTI PATIKRINIMĄ

 

______________ Nr. ________

(data)

________________

(sudarymo vieta)

 

Vadovaudamasis ___________________________________________________________

_______________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________

(nurodyti patikrinimo teisinį pagrindą ir (ar) kitas reikšmingas aplinkybes)

 

1. Nusprendžiu pavesti Turizmo rinkos priežiūros skyriaus valstybės tarnautojams:

_______________________________________________________________________________;

(pareigos, vardas, pavardė)

                                                                                                                                                                ;

(pareigos, vardas, pavardė)

_______________________________________________________________________________

(pareigos, vardas, pavardė)

atlikti patikrinimą

________________________________________________________________________________

(tikrinamo turizmo paslaugų teikėjo pavadinimas, kodas, adresas)

 

2. Patikrinimo dalykas, rūšis:

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

 

3. Patikrinimą pradėti 20 ___ m. ______________________ d.

 

 

 

 

Turizmo rinkos priežiūros _______________ ________________________

skyriaus vedėjas                                        (parašas)                                              (vardas ir pavardė)

 

 

______________________

 

Turizmo paslaugų teikėjų

veiklos patikrinimų taisyklių

2 priedas

 

(Patikrinimo akto forma)

 

VALSTYBINĖS VARTOTOJŲ TEISIŲ APSAUGOS TARNYBOS

TURIZMO RINKOS PRIEŽIŪROS SKYRIAUS

 

PATIKRINIMO AKTAS

 

_____________ Nr. _______

(data)

____________________

(surašymo vieta)

 

Patikrinimą atlikę Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (toliau – Tarnyba) Turizmo rinkos priežiūros skyriaus valstybės tarnautojai:

________________________________________________________________________________

(pareigos, vardas, pavardė, tel. Nr., el. paštas)

 

________________________________________________________________________________

(pareigos, vardas, pavardė, tel. Nr., el. paštas)

 

2. Sprendimo atlikti patikrinimą data ____________, registracijos Nr. __________

 

 

3. Patikrinimo rūšis:

 

 

(nurodyti planinis ar neplaninis)

 

4. Patikrinimo atlikimo vieta:

 

 

 

 

 

(Tarnybos patalpose ir (ar) tikrinamo Turizmo paslaugų teikėjo patalpose ir (ar) veiklos vykdymo teritorijoje)

 

5. Patikrinimo pradžia (metai / mėnuo / diena):____________________ 

 

6. Tikrinamas turizmo paslaugų teikėjas: _________________________________________

________________________________________________________________________________

(juridinio asmens pavadinimas, įmonės kodas (fizinio asmens – vardas, pavardė), adresas, tel. Nr., el. paštas)

                                                                               

7. Turizmo paslaugų teikėjo atstovas, dalyvavęs patikrinime: ________________________________________________________________________________

(pareigos, vardas, pavardė, tel. Nr., el. paštas)

 

 

8. Kiti patikrinime dalyvavę asmenys:_________________________________________

________________________________________________________________________________

(juridinio asmens / institucijos pavadinimas, pareigos, vardas, pavardė, tel. Nr., el. paštas)

 

9. Patikrinimo atlikimo metu nustatytos faktinės aplinkybės / teisės aktų reikalavimų pažeidimai (neatitikimai), kita reikšminga informacija, patikrinimo išvados ir pasiūlymai (pastabos):

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

 

10. Nurodymas: ________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

 

PRIDEDAMA:

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

(patikrinimą atlikusio valstybės tarnautojo pareigos)

 

(parašas)

 

(vardas ir pavardė)

 

 

 

 

 

(patikrinimą atlikusio valstybės tarnautojo pareigos)

 

(parašas)

 

(vardas ir pavardė)

 

 

 

______________________

 

 

Turizmo paslaugų teikėjų

veiklos patikrinimų taisyklių

3 priedas

 

(Pažymos forma)

 

VALSTYBINĖS VARTOTOJŲ TEISIŲ APSAUGOS TARNYBOS

TURIZMO RINKOS PRIEŽIŪROS SKYRIAUS

 

PAŽYMA

20__ m. ______ __ d.

 

 

 

sprendimo atlikti patikrinimą / patikrinimo akto

 

Nr.

(įrašyti dokumento datą)

 

(reikiamą pabraukti arba paryškinti)

 

 

originalą / patvirtintą kopiją /  nuorašą gavau

 

 

(reikiamą pabraukti arba paryškinti)

 

priimančio asmens vardas, pavardė, parašas

 

Jeigu dokumentas įteikiamas ne pačiam adresatui

 

 

(nurodomas ryšys su priimančiu asmeniu arba priimančio asmens pareigos, vardas, pavardė, parašas)

 

Daromas įrašas apie adresato atsisakymą priimti nurodytą dokumentą arba pasirašoma dėl dokumento gavimo pažymoje.

 

Dokumentas neįteiktas dėl

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Įteikiančio asmens pareigos)

 

(parašas)

 

(vardas, pavardė)

 

(įteikimo data)

 

 

_______________________________

 

 

Turizmo paslaugų teikėjų

veiklos patikrinimų taisyklių

4 priedas

 

(Turizmo paslaugų teikėjų veiklos pusmečio patikrinimų plano forma)

TVIRTINU

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos

tarnybos Turizmo rinkos priežiūros

skyriaus vedėjas

 

 

(vardas, pavardė, parašas)

 

VALSTYBINĖS VARTOTOJŲ TEISIŲ APSAUGOS TARNYBOS

TURIZMO RINKOS PRIEŽIŪROS SKYRIAUS

 

20............. M. ......... pusmečio

TURIZMO PASLAUGŲ TEIKĖJŲ VEIKLOS PLANINIŲ PATIKRINIMŲ PLANAS

 

20__ m. ______ __ d. Nr.

 

Eil.

Nr.

Turizmo paslaugų teikėjo pavadinimas arba vardas, pavardė

Turizmo paslaugų teikėjo kodas

(taikoma tik juridinio asmens atveju)

Objekto pavadinimas, adresas

(taikoma tik Apgyvendinimo paslaugų teikėjams)

 

Už patikrinimą atsakingo skyriaus pavadinimas

Planuojamo patikrinimo data (metai, mėnuo)

1

2

3

4

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

___________________________

 

 

Turizmo paslaugų teikėjų

veiklos patikrinimų taisyklių

5 priedas

 

 

TURIZMO PASLAUGŲ TEIKĖJŲ, VYKDANČIŲ VEIKLĄ PIRMUS METUS, ANKETA

 

2011 m. didžioji dauguma verslo priežiūros institucijų, įskaitant ir Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą, pasirašė Deklaraciją dėl pirmųjų verslo metų (toliau – Deklaracija), kuria įsipareigojo pirmaisiais ūkio subjektų veiklos metais netaikyti poveikio priemonių, o identifikavus pažeidimus, nustatyti tinkamą terminą jiems ištaisyti, taip pat daugiau dėmesio skirti tokiems ūkio subjektams konsultuoti.

Vadovaudamiesi teisės aktų bei Deklaracijos nuostatomis, siekiame, jog pirmus metus veiklą vykdančių turizmo paslaugų teikėjų, teigiančių, kad pirmaisiais veiklos metais gavo naudingų konsultacijų ir jiems nebuvo taikytos poveikio priemonės, išskyrus atvejus, kai jos buvo būtinos ir neišvengiamos, siekiant užkirsti kelią reikšmingos žalos ar pavojaus visuomenei, kitų asmenų interesams ar aplinkai atsiradimui, skaičius būtų kuo didesnis. Dėl šios priežasties prašome Jūsų atsakyti į žemiau pateiktus klausimus:

1.   Ar žinote (ar esate girdėję) apie Deklaraciją dėl pirmųjų verslo metų?

□       Taip

□       Ne

□       Iš dalies

2.   Ar pirmaisiais veiklos metais gavote naudingų konsultacijų iš Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos?

□       Taip

□       Ne

□       Iš dalies

3.   Ar tikrinimų metu buvo nustatyti pažeidimai?

□       Taip

□       Ne

4.   Ar pirmaisiais veiklos metais Jums buvo taikytos poveikio priemonės?

□       Taip

□       Ne

5.   Komentarai, pastabos ir pasiūlymai     _________________________________________

 

 

Dėkojame už Jūsų atsakymus!

______________