VALSTYBINĖs DUOMENŲ APSAUGOS INSPEKCIJos

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ASMENŲ APTARNAVIMO VALSTYBINĖJE DUOMENŲ APSAUGOS INSPEKCIJOJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2019 m. spalio 2 d. Nr. 1T-159 (1.12.E)

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo viešojo administravimo subjektuose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“,

t v i r t i n u Asmenų aptarnavimo Valstybinėje duomenų apsaugos inspekcijoje tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Direktorius                                                                                                      Raimondas Andrijauskas

 

PATVIRTINTA

Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos

direktoriaus 2019 m. spalio 2 d.

įsakymu Nr. 1T-159(1.12.E)

 

 

ASMENŲ APTARNAVIMO VALSTYBINĖJE DUOMENŲ APSAUGOS INSPEKCIJOJE TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.         Asmenų aptarnavimo Valstybinėje duomenų apsaugos inspekcijoje tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato fizinių ir juridinių asmenų (toliau – asmenys) aptarnavimo raštu, elektroniniais ryšiais ir jiems atvykus į Valstybinę duomenų apsaugos inspekciją (toliau – Inspekcija) reikalavimus ir procedūras.

2.         Asmenų aptarnavimas Inspekcijoje vykdomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymu, Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu, Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo viešojo administravimo subjektuose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo viešojo administravimo subjektuose taisyklės), Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos darbo reglamentu, patvirtintu Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos direktoriaus 2018 m. kovo 5 d. įsakymu Nr. 1T-28(1.12.E) „Dėl Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos darbo reglamento patvirtinimo“, kitais asmenų aptarnavimą reglamentuojančiais teisės aktais ir šiuo Aprašu.

3.         Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos asmenų aptarnavimą reglamentuojančiuose teisės aktuose.

4.         Aprašas netaikomas su asmens duomenų ir privatumo apsauga susijusių konsultacijų rengimui ir teikimui duomenų subjektams, duomenų valdytojams ir duomenų tvarkytojams. Konsultacijos Inspekcijoje teikiamos vadovaujantis Konsultavimo Valstybinėje duomenų apsaugos inspekcijoje tvarkos aprašu, patvirtintu Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos direktoriaus 2018 m. kovo 8 d. įsakymu Nr. 1T-34(1.12.E) „Dėl Konsultavimo Valstybinėje duomenų apsaugos inspekcijoje tvarkos aprašo patvirtinimo“.

5.         Aptarnaudami asmenis, Inspekcijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, (toliau – darbuotojai) privalo vadovautis pagarbos žmogaus teisėms, teisingumo, sąžiningumo ir protingumo, taip pat Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme įtvirtintais įstatymo viršenybės, objektyvumo, proporcingumo, nepiktnaudžiavimo valdžia, tarnybinio bendradarbiavimo, efektyvumo, subsidiarumo ir vieno langelio principais, teikdami asmenims informaciją – Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatyme nustatytais informacijos išsamumo, tikslumo, teisėtumo ir objektyvumo principais.

6.         Inspekcijoje asmenys aptarnaujami vieno langelio principu. Administravimo skyriaus atsakingas darbuotojas vykdo vieno langelio funkcijas, numatytas Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo viešojo administravimo subjektuose taisyklėse.

7.         Asmenys Inspekcijoje aptarnaujami Inspekcijos darbo laiku.

8.         Aprašas, Inspekcijos darbo laikas ir kita su asmenų aptarnavimu susijusi informacija skelbiama Inspekcijos interneto svetainėje.


 

II SKYRIUS

PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ PATEIKIMAS

 

9.         Prašymus ir skundus raštu asmenys ar jų atstovai gali pateikti tiesiogiai atvykę į Inspekciją, atsiųsti paštu arba elektroninėmis priemonėmis: elektroniniu būdu naudodamiesi Inspekcijos elektroninių paslaugų sistema, faksu, elektroniniu paštu. Prašymus žodžiu galima pateikti atvykus į Inspekciją.

10.       Prašymas žodžiu gali būti pateikiamas prašymą teikiančiajam asmeniui ar jo atstovui ir jį aptarnaujančiam Inspekcijos darbuotojui suprantama kalba. Jeigu asmuo ar jo atstovas nemoka valstybinės kalbos, o Inspekcijoje nėra Inspekcijos darbuotojo, suprantančio kalbą, kuria asmuo ar jo atstovas kreipiasi, arba kai dėl sensorinio ar kalbos sutrikimo asmuo negali suprantamai reikšti minčių, jam kreipiantis žodžiu į Inspekciją turi dalyvauti asmuo, gebantis išversti prašymą į valstybinę kalbą (vertėjas). Vertėją pakviečia asmuo, kuris kreipiasi į Inspekciją, savo iniciatyva.

11.       Prašymai žodžiu Inspekcijoje neregistruojami.

12.       Prašymai žodžiu, kurių negalima išnagrinėti iš karto, nepriimami ir turi būti pateikti raštu.

13.       Prašymas ar skundas raštu turi būti:

13.1.    parašytas valstybine kalba arba turėti vertimą į valstybinę kalbą, kurio tikrumas būtų paliudytas Lietuvos Respublikos notariato įstatymo nustatyta tvarka;

13.2.    parašytas įskaitomai;

13.3.    asmens pasirašytas;

13.4.    skundas atsiųstas Inspekcijai elektroninėmis priemonėmis turi būti pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu arba suformuotas elektroninėmis priemonėmis, kurios leidžia užtikrinti teksto vientisumą ir nepakeičiamumą.

14.       Prašyme ar skunde raštu turi būti nurodytas asmens vardas ir pavardė arba pavadinimas (jeigu kreipiamasi juridinio asmens vardu), adresas arba kiti kontaktiniai duomenys ryšiui palaikyti, pagal kuriuos asmuo pageidauja gauti atsakymą. Jeigu prašyme ar skunde nenurodytas adresas, kuriuo asmuo pageidauja gauti atsakymą, jis teikiamas pagal kitus prašyme ar skunde nurodytus asmens kontaktinius duomenis, išskyrus atvejus, kai jokių kitų asmens kontaktinių duomenų nenurodyta.

15.       Nevalstybine kalba prašymai priimami, kai į Inspekciją raštu kreipiasi užsienio valstybės institucija ar tarptautinė organizacija, vadovaudamasi tarptautinės teisės aktais.

16.       Atstovaujamo asmens vardu į Inspekciją kreipdamasis asmens atstovas turi nurodyti savo vardą ir pavardę, adresą arba kitus duomenis ryšiui palaikyti, pagal kuriuos asmens atstovas pageidauja gauti atsakymą, taip pat atstovaujamo asmens vardą ir pavardę (jeigu kreipiamasi fizinio asmens vardu) arba pavadinimą (jeigu kreipiamasi juridinio asmens vardu) ir pateikti atstovavimą patvirtinantį dokumentą ar jo kopiją.

17.       Asmuo, prašymą ar skundą teikiantis Inspekcijai elektroniniu paštu, turi jį išsiųsti oficialiu Inspekcijos elektroninio pašto adresu ada@ada.lt.

18.       Asmeniui kreipiantis asmeniškai, Inspekcija gali priimti prašymą ir skundą (reikiamus dokumentus) tik identifikavusi asmenį.

19.       Administravimo skyriaus darbuotojas, priėmęs prašymą ar skundą, asmens pageidavimu įteikia, o jeigu prašymas ar skundas gautas paštu arba elektroninėmis priemonėmis, asmens pageidavimu per 3 darbo dienas nuo prašymo ar skundo gavimo institucijoje dienos asmens nurodytu adresu arba elektroninio pašto adresu išsiunčia Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių priede nustatytos formos pažymą apie priimtus dokumentus.


 

III SKYRIUS

ASMENŲ SUPAŽINDINIMAS SU DOKUMENTAIS INSPEKCIJOJE

 

20.       Asmenys, norėdami susipažinti su dokumentais Inspekcijoje, iš anksto, bet ne vėliau kaip prieš vieną darbo dieną, turi kreiptis į Administravimo skyrių tel. (8 5) 271 2804 arba (8 5) 279 1445 ir pateikti šią informaciją:

20.1.    kada asmuo ketina atvykti (diena, valanda);

20.2.    savo vardą, pavardę;

20.3.    skundžiamojo asmens vardą, pavardę, o kai skundžiamas juridinis asmuo – jo pavadinimą.

21.       Administravimo skyriaus darbuotojai apie asmens pageidavimą susipažinti su dokumentais, informuoja atitinkamo Inspekcijos skyriaus darbuotoją, kad paruoštų prašomus dokumentus prieš asmeniui atvykstant.

22.       Su dokumentais asmenį supažindina Administravimo skyriaus darbuotojai.

23.       Asmeniui atvykus, jam suteikiama vieta atsisėsti, skaityti.

24.       Asmeniui susipažinus su dokumentais, jie grąžinami atitinkamo Inspekcijos skyriaus darbuotojui.

25.       Asmuo, pageidaujantis gauti dokumentų kopijas, turi užpildyti nustatytos formos prašymą. Jeigu asmeniui nėra galimybės įteikti jo prašomų dokumentų arba jam jau išsiųstų dokumentų kopijų tą pačią dieną, dokumentų kopijos asmeniui įteikiamos sutartu laiku vietoje arba išsiunčiamos paštu prašyme nurodytu adresu.

 

IV SKYRIUS

ASMENŲ APTARNAVIMO REIKALAVIMAI

 

26.       Asmenis aptarnaujantis darbuotojas turi kurti vienodai teigiamus ir pagarbius santykius su visais asmenimis, laikydamasis šių asmenų aptarnavimo reikalavimų:

26.1.    būti vienodai pagarbiam pasisveikinant su visais į jį besikreipiančiais asmenimis – darbuotojas turi pasižiūrėti į asmenį, pirmas (savo iniciatyva) pasisveikinti. Jei asmuo pasisveikina pirmas, darbuotojas turi mandagiai atsakyti į pasisveikinimą ir, esant būtinybei, paskatinti asmenį kalbėti;

26.2.    bendraudamas su asmenimis, darbuotojas, iškilus klausimams, turi pristatyti Inspekciją pozityviai, pabrėždamas teigiamus dalykus, o kalbėdamas apie kolegas, atsiliepti apie juos pagarbiai;

26.3.    viso bendravimo su asmeniu metu darbuotojo bendravimo tonas turi būti ramus, būtina naudoti pagarbius kreipinius, vengti ironijos, nepašiepti asmens, nerodyti susierzinimo, blogos nuotaikos ar abejingumo, nebendrauti įsakmiu tonu;

26.4.    darbuotojas turi suteikti asmeniui aktualią ir išsamią informaciją, esant būtinybei, nukreipti pas kompetentingą darbuotoją;

26.5.    pagal galimybes nurodyti asmeniui klausimus sprendžiančios įstaigos pavadinimą, kontaktinius duomenis, jei pokalbio metu išsiaiškinama, kad asmeniui rūpimo klausimo sprendimas priklauso ne Inspekcijos kompetencijai;

26.6.    esant būtinybei atsiliepti telefonu, prieš atsiliepiant aptarnaujamo asmens atsiprašyti;

26.7.    nekalbėti su kolegomis darbo klausimais, jei priėmimo laukia bent vienas asmuo. Jei pokalbis su kolega yra neatidėliotina būtinybė ir nebus atskleidžiama konfidenciali informacija, atsiprašyti aptarnaujamo asmens ir paprašyti leidimo kreiptis į bendradarbį, o pratęsdamas pokalbį asmeniui padėkoti, kad palaukė;

26.8.    nevartoti aptarnaujamą asmenį galimai žeminančių ar kaltinančių teiginių, pastebėjimų ar komentarų tautiniais, rasiniais, etniniais, amžiaus, lyties klausimais;

26.9.    išklausyti asmenį jo nepertraukiant, esant būtinybei pasitikslinant, apibendrinant ir (ar) pakartojant asmens poreikius, ir gaunant pritarimą, kad asmuo suprastas teisingai;

26.10siūlyti asmeniui palankius sprendimus, jei tokie yra galimi, informuoti apie naujienas, kurios asmeniui gali būti naudingos;

26.11nutraukti asmenį galima tik tais atvejais, kai jis kalba ilgai, neaiškiai ir nerišliai. Nutraukus pokalbį asmens prašoma patikslinti savo kreipimosi turinį;

26.12atsisveikinti mandagiai, rodyti pagarbą asmeniui;

26.13visus asmenis aptarnauti eilės tvarka.

 

V SKYRIUS

ASMENŲ APTARNAVIMO REIKALAVIMAI KONFLIKTO METU

 

27.       Kilus konfliktui asmenis aptarnaujantys darbuotojai turi elgtis objektyviai ir nešališkai, išklausyti argumentus ir ieškoti objektyviausio sprendimo, bet kartu gebėti teisingai ir taktiškai atmesti neteisėtus asmens prašymus.

28.       Bendraudamas su konfliktuojančiu, pretenzijas išsakančiu asmeniu, darbuotojas turi:

28.1.    išlaikyti savitvardą ir emocinę pusiausvyrą (elgtis ramiai, išlaikyti ramią veido išraišką);

28.2.    jei nepasitenkinimo priežastis neaiški, pateikti patikslinančių klausimų;

28.3.    nenuvertinti, neignoruoti asmens problemų;

28.4.    padėkoti asmeniui už išsakytą pastabą, pretenziją;

28.5.    informuoti asmenį, kad jo problema bus sprendžiama ir jis bus informuotas apie priimtą sprendimą;

28.6.    kai asmens nepasitenkinimas, pretenzijos yra nepagrįstos, pateikti pagrįstų argumentų ir nurodyti priežastis, dėl kurių asmens pretenzijų negalima patenkinti;

28.7.    jeigu asmuo užgaulioja jį aptarnaujantį darbuotoją, žemina jo garbę ir orumą, vartoja necenzūrinius žodžius, siekia sumenkinti Inspekcijos vardą, paprašyti nutraukti tokį elgesį;

28.8.    jeigu asmuo elgiasi agresyviai, perspėti dėl elgesio, kuris neleistinas, įspėti laikytis tvarkos ir spręsti problemą priimtinais būdais;

28.9.    jeigu asmuo akivaizdžiai apsvaigęs nuo alkoholio, narkotinių ar kitokių medžiagų, elgiasi neadekvačiai, paprašo jo išeiti iš aptarnavimo vietos, apie tai informuoja tiesioginį vadovą ar jį pavaduojantį darbuotoją, esant būtinybei, iškviečia teisėsaugos pareigūnus;

28.10asmeniui nereaguojant į įspėjimą, apie tai informuoti tiesioginį vadovą ar jį pavaduojantį darbuotoją, o esant neišvengiamai būtinybei, iškviesti teisėsaugos pareigūnus.

 

VI SKYRIUS

ASMENŲ APTARNAVIMO TELEFONU REIKALAVIMAI

 

29.       Asmenų aptarnavimą telefonu bendraisiais Inspekcijos telefono ryšio numeriais teikia Administravimo skyriaus darbuotojai.

30.       Jei į Inspekciją asmenys kreipiasi telefonu (o kreipimasis susijęs su asmens duomenų teikimu), ketinantys sužinoti, ar Inspekcijoje gautas jų siųstas prašymas, skundas ar kitas dokumentas (toliau – dokumentas), Administravimo skyriaus darbuotojai turi identifikuoti skambinantįjį asmenį užduodami šiuos klausimus:

30.1.    skambinančiojo vardas, pavardė;

30.2.    dokumente nurodytos gyvenamosios vietos adresas;

30.3.    elektroninio pašto adresas, kurį skambinantysis nurodė dokumente;

30.4.    jei dokumente buvo nurodytas skambinančiojo asmens telefono ryšio numeris, paklausti trijų paskutinių telefono ryšio numerio skaičių;

30.5.    paklausti, kokiu būdu (paštu, elektroniniu paštu, originalą įteikė ar kitais būdais) skambinantysis pateikė dokumentą;

30.6.    jei skambinantysis gavo dokumentą iš Inspekcijos, prašoma nurodyti siųsto dokumento datą ir registracijos numerį.

31.       Skambinančiajam asmeniui teisingai atsakius į visus pateiktus klausimus, jis laikomas tinkamai identifikuotu.

32.       Jei asmenys telefonu kreipiasi į kitus Inspekcijos darbuotojus, ketinantys sužinoti su asmens duomenų teikimu susijusią informaciją, Inspekcijos darbuotojai juos gali identifikuoti vadovaudamiesi šio Aprašo 30 punktu.

33.       Inspekcijos darbuotojai, aptarnaudami asmenis telefonu, privalo suteikti asmens prašomą informaciją, susijusią su jam rūpimo klausimo nagrinėjimu.

34.       Į telefono skambutį Inspekcijos darbuotojas turi stengtis atsiliepti iki trečio signalo.

35.       Teikdamas informaciją telefonu, darbuotojas turi kalbėti taisyklinga valstybine kalba. Tais atvejais, kai asmuo nesupranta valstybinės kalbos, darbuotojas informaciją gali teikti ir kita, ne valstybine kalba, jei tokia kalba jis gali bendrauti.

36.       Atsiliepdamas į telefono skambutį, darbuotojas turi:

36.1.    pasakyti Inspekcijos skyriaus pavadinimą, pareigas, vardą ir pavardę, pasisveikinti;

36.2.    atidžiai išklausyti skambinantįjį, kalbėti mandagiai, ramiai, pozityviai, glaustai, atsakinėti į klausimus trumpai ir aiškiai;

36.3.    kvalifikuotai suteikti asmeniui reikalingą informaciją, susijusią su jam rūpimu klausimu. Tais atvejais, kai darbuotojas nėra kompetentingas atsakyti į klausimus, turi pateikti asmeniui trumpą informaciją apie kompetentingą spręsti tokius klausimus Inspekcijos darbuotoją ir pateikti jo telefono numerį ar elektroninio pašto adresą.

37.       Atsisveikindamas darbuotojas turi išlaikyti pozityvią balso intonaciją.

38.       Pokalbį telefonu pirmasis turi pabaigti tas, kuris skambino. Darbuotojas neturi rodyti nekantrumo, jei asmuo nori gauti išsamesnės informacijos.

39.       Darbuotojas gali nutraukti pokalbį telefonu, jei asmuo kalba nesuprantamai, nerišliai, yra galimai apsvaigęs, jei užgaulioja darbuotoją, žemina jo garbę ir orumą, vartoja necenzūrinius žodžius, siekia sumenkinti Inspekcijos vardą. Tokiu atveju prieš nutraukdamas pokalbį darbuotojas turi perspėti asmenį ir paaiškinti, dėl kokių priežasčių pokalbis bus nutraukiamas.

40.       Dėl ryšio sutrikimų netikėtai nutrūkus pokalbiui, darbuotojas turėtų palaukti, kol asmuo paskambins iš naujo ar, esant galimybei, perskambinti asmeniui, jei telefono aparate skambinusiojo asmens telefono numeris yra matomas.

41.       Tais atvejais, kai asmuo skambino norėdamas pasiskųsti ar pareikšti pastabą, darbuotojas turi padėkoti asmeniui už pareikštą pastabą, papildomai informuoti asmenį, kad jis gali parašyti tokio pobūdžio informacinį raštą ir pateikti jį Inspekcijai (atsiųsti paštu arba elektroninėmis priemonėmis).

42.       Darbuotojas turi įsitikinti, kad asmuo gavo visą jį dominančią informaciją. Baigiantis pokalbiui, pasiteirauti, ar atsakyta į visus asmens klausimus.

43.       Bendraudamas su asmeniu telefonu, darbuotojas neturi dirbti kompiuteriu, išskyrus atvejus, kai tai būtina aptarnaujant asmenį.

 

VII SKYRIUS

ASMENŲ APTARNAVIMO ELEKTRONINIU PAŠTU REIKALAVIMAI

 

44.       Asmenų aptarnavimą elektroninio pašto adresu ada@ada.lt atlieka Inspekcijos Administravimo skyriaus darbuotojai.

45.       Rašydamas asmenims atsakymus į gautus paklausimus elektroniniu paštu skiltyje „Tema“ darbuotojas turi tiksliai nurodyti laiško temą ir išlaikyti tokią elektroninio laiško struktūrą:

45.1.    pasisveikinti, sklandžiai pateikti informaciją, įvardyti veiksmus, kurių tikisi iš asmens;

45.2.    pasiūlyti, esant klausimų, kreiptis papildomai;

45.3.    atsakymo pabaigoje nurodyti savo vardą, pavardę, pareigas ir kontaktinius duomenis.

46.       Darbuotojas, elektroniniu paštu gavęs kitam Inspekcijos darbuotojui skirtą paklausimą, turi jį persiųsti elektroninio pašto adresu ada@ada.lt arba, jeigu jis tiksliai žino kam paklausimas skirtas – tiesiogiai adresatui.

47.       Kai asmuo į Inspekciją kreipiasi elektroniniu paštu, darbuotojas tokiu pačiu būdu informuoja, kad laiškas yra gautas.

48.       Kai asmuo į Inspekciją kreipiasi konkretaus darbuotojo elektroniniu paštu, o darbuotojas tokį laišką persiunčia elektroninio pašto adresu ada@ada.lt, informaciją apie laiško gavimą siuntėjui pateikia Administravimo skyriaus darbuotojas.

 

VIII SKYRIUS

ASMENŲ PRIĖMIMO PAS INSPEKCIJOS DIREKTORIŲ REIKALAVIMAI

 

49.       Inspekcijos direktorius asmenis priima iš anksto suderintu laiku. Tokius asmenis registruoja ir priėmimo laiką paskiria Administravimo skyriaus darbuotojas, suderinęs su Inspekcijos direktoriumi.

50.       Pas Inspekcijos direktorių, iš anksto suderintu laiku, galima atvykti paskutinį mėnesio ketvirtadienį nuo 10.00 val. iki 12.00 val.

51.       Asmuo, pageidaujantis atvykti pas Inspekcijos direktorių, turi nurodyti atvykimo tikslą, t. y. nurodyti, kokiu klausimu ketina kreiptis į Inspekcijos direktorių, kad iš anksto būtų parengta reikiama medžiaga ar informacija.

52.       Asmuo, pageidaujantis atvykti pas Inspekcijos direktorių, privalo nurodyti savo kontaktinį telefono ryšio numerį ir (ar) elektroninio pašto adresą, jei, atsiradus nenumatytoms aplinkybėms, Inspekcijos direktorius negalės asmens priimti. Administravimo skyriaus darbuotojas įspės asmenį (telefonu arba elektroniniu paštu), jei pasikeitė priėmimo diena, laikas, vieta ar kitos sąlygos ir susitars, asmeniui pageidaujant, dėl kito susitikimo laiko.

53.       Nustatyta tvarka į priėmimą neužsirašę asmenys gali būti priimami atskiru Inspekcijos direktoriaus sprendimu.

54.       Inspekcijos direktoriaus komandiruotės, atostogų, ligos atveju priėmimui registruotus asmenis priima Inspekcijos direktorių pavaduojantis asmuo.

 

IX SKYRIUS

DARBUOTOJŲ ELGESYS RIZIKINGŲ SITUACIJŲ METU

 

55.       Iškilus rizikingai situacijai (kai kyla pavojus darbuotojo ar aptarnaujamo asmens sveikatai, saugumui ar gyvybei), asmenis aptarnaujantis darbuotojas turi:

55.1.    nedelsiant skambinti skubiosios pagalbos tarnybų telefono numeriu 112 arba kreiptis į teisėsaugos pareigūnus;

55.2.    apie rizikingą situaciją skubiai informuoti Administravimo skyriaus vedėją ar kitą vadovaujantį asmenį;

55.3.    nepalikti asmens vieno aptarnavimo vietoje, išskyrus atvejus, jei pačiam asmenis aptarnaujančiam darbuotojui kyla pavojus sveikatai ir (ar) gyvybei;

56.       Administravimo skyriaus vedėjas arba kitas vadovaujantis asmuo apie situaciją turi informuoti Inspekcijos darbuotojus, aptarnaujamus asmenis, Inspekcijos direktorių.

57.       Iškilus rizikingai situacijai, aptarnaujami asmenys Inspekcijos patalpas turi palikti pirmi. Darbuotojai turi įsitikinti, kad darbo vietos saugios ir asmenys iš patalpų išėjo, tada patalpas palikti patys.

 

X SKYRIUS

ASMENŲ APTARNAVIMO KOKYBĖS VERTINIMAS

 

58.       Inspekcija atlieka asmenų aptarnavimo kokybės vertinimą pagal anoniminių asmenų apklausų rezultatus arba pasirinktus objektyvaus pobūdžio kriterijus.

59.       Apklausos, asmenų aptarnavimo kokybei įvertinti, atliekamos netvarkant asmens duomenų (pvz., Inspekcijoje ar renginiuose, kuriuose dalyvauja Inspekcijos darbuotojai, užpildžius anketą, Inspekcijos svetainėje pateikiant atsakymus apklausų skiltyje).

60.       Anoniminių apklausų metu prašoma asmenų pareikšti nuomonę dėl Inspekcijai aktualių asmenų aptarnavimo kokybės aspektų.

61.       Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo kokybės vertinimo rezultatai bei padarytos išvados naudojami asmenų aptarnavimui Inspekcijoje gerinti ir skelbiami Inspekcijos interneto svetainėje.

_________________