LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL 2022–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTERIJOS SUSISIEKIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 10-001-05-04-02 „SKATINTI PAŽANGIŲ ELEKTRONINIŲ RYŠIŲ TECHNOLOGIJŲ IR NAUJOS KARTOS RYŠIO TINKLŲ (ĮSKAITANT 5G RYŠĮ) PLĖTRĄ“ APRAŠO PATVIRTINIMO
2022 m. gruodžio 2 d. Nr. 3-548
Vilnius
Vadovaudamasis Strateginio valdymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo, Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatymo 4 straipsnio 3 ir 5 dalių, 7 straipsnio 1 ir 4 dalių ir Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 141 straipsnio 3 dalies įgyvendinimo“, 87 punktu ir įgyvendindamas 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos susisiekimo plėtros programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. kovo 16 d. nutarimu Nr. 245 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos susisiekimo plėtros programos patvirtinimo“, pažangos priemonę Nr. 10-001-05-04-02 „Skatinti pažangių elektroninių ryšių technologijų ir naujos kartos ryšio tinklų (įskaitant 5G ryšį) plėtrą“,
t v i r t i n u 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos susisiekimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 10-001-05-04-02 „Skatinti pažangių elektroninių ryšių technologijų ir naujos kartos ryšio tinklų (įskaitant 5G ryšį) plėtrą“ aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro
2022 m. gruodžio 2 d. įsakymu Nr. 3-548
2022–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTERIJOS SUSISIEKIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 10-001-05-04-02 „SKATINTI PAŽANGIŲ ELEKTRONINIŲ RYŠIŲ TECHNOLOGIJŲ IR NAUJOS KARTOS RYŠIO TINKLŲ (ĮSKAITANT 5G RYŠĮ) PLĖTRĄ“ APRAŠAS
I SKYRIUS
PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS SIEKIAMI REZULTATAI
Rodiklio kodas |
Rodiklio tipas (rezultato / produkto) |
Rodiklio pavadinimas |
Matavimo vienetas |
Pradinė rodiklio reikšmė (metai) |
Siektinos rodiklio reikšmės |
Finansavimo šaltinis |
|
Tarpinė reikšmė 2025 m. |
Galutinė reikšmė 2030 m. |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
R-10-001-05-04-02-01 |
Rezultato |
Būstai, turintys plačiajuosčio ryšio prieigos prie itin didelio pralaidumo tinklo abonementą |
Būstai |
0 (2021 m.) |
Neaktualu |
13 576*
(2029 m.) |
2021–2027 m. Europos Sąjungos fondų investicijų programos lėšos (toliau – 2021–2027 m. IP) |
R-10-001-05-04-02-02 |
Rezultato |
Įmonės, turinčios plačiajuosčio ryšio prieigos prie itin didelio pralaidumo tinklo abonementą |
Įmonės |
0 (2021 m.) |
Neaktualu |
6 774** (2029 m.) |
2021–2027 m. IP |
P-10-001-05-04-02-01 |
Produkto |
Papildomi būstai, turintys itin didelio pralaidumo plačiajuostę prieigą |
Būstai |
0 |
1 491 (2024 m.) |
14 909 (2029 m.) |
2021–2027 m. IP |
P-10-001-05-04-02-02 |
Produkto |
Papildomos įmonės, turinčios itin didelio pralaidumo plačiajuostę prieigą |
Įmonės |
0 |
135 (2024 m.) |
1 348 (2029 m.) |
2021–2027 m. IP |
R-10-001-05-04-02-03 |
Rezultato |
5G plėtros 2020–2025 m. gairių įgyvendinimo plane numatytų įvykdytų priemonių dalis, proc. |
Procentai |
37 (2020 m.) |
- |
100 (2025 m.) |
Valstybės biudžeto lėšos |
R-10-001-05-04-02-04 |
Rezultato |
Gigabitinis junglumas, užtikrintas privačioms ir viešosioms įmonėms, nevyriausybinėms ir vyriausybinėms organizacijoms ir savivaldybių institucijoms (socialinę ir ekonominę pažangą skatinantiems subjektams) |
Vnt. |
0 (2021 m.) |
3 000 (2024 m. IV ketv.) |
5 000 (2025 m. IV ketv.) |
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos (toliau – EGADP) |
P-10-001-05-04-02-03 |
Produkto |
Sukurta gigabitinės spartos infrastruktūra |
Vnt. |
0 (2021 m.) |
Neaktualu |
50*** (2025 m. IV ketv.) |
EGADP |
P-10-001-05-04-02-04 |
Produkto |
Sukurta gigabitinės spartos infrastruktūra |
Km |
0 (2021 m.) |
Neaktualu |
2 000 (2025 m. IV ketv.) |
EGADP |
R-10-001-05-04-02-05 |
Rezultato |
Pradėtos teikti 5G ryšio paslaugos miestų teritorijose, kituose magistraliniuose automobilių keliuose, valstybinės reikšmės geležinkelio linijose, oro ir jūrų uostuose |
Procentai |
0 (2020 m.) |
Neaktualu |
95 (2025 m. IV ketv.) |
EGADP |
P-10-001-05-04-02-05 |
Produkto |
Paskirti radijo dažniai 5G tinklams diegti |
Vnt. |
0 (2021 m.) |
Neaktualu |
Neaktualu (2022 m. I ketv.) |
EGADP |
P-10-001-05-04-02-06 |
Produkto |
Įsigalioję atitinkamų teisės aktų pakeitimai, kuriais sudaromos prielaidos spartesniam elektroninių ryšių infrastruktūros įrengimui |
Vnt. |
0 (2021 m.) |
Neaktualu |
Neaktualu (2022 m. II ketv.) |
EGADP |
P-10-001-05-04-02-07 |
Produkto |
5G ryšio paslaugos teikiamos penkiuose didžiausiuose pagal gyventojų skaičių Lietuvos Respublikos miestuose |
Vnt. |
0 (2022 m.) |
Neaktualu |
Neaktualu (2023 m. I ketv.) |
EGADP |
P-10-001-05-04-02-08 |
Produkto |
Pradėtas gigabitinės spartos infrastruktūros kūrimo projektas |
Vnt. |
Neaktualu |
Neaktualu |
5 (2023 m. I ketv.) |
EGADP |
R-10-001-05-04-02-06 |
Rezultato |
Magistralės („Via Baltica“ ir „Rail Baltica“) padengtos kokybišku, nepertraukiamu 5G ryšiu |
Procentai |
Neaktualu |
- |
100 (2025 m.) |
Europos infrastruktūros tinklų priemonė (EITP) 2021–2027 m. |
Pastabos:
1. *Šiuo metu 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programoje nurodyta siektina rezultato rodiklio reikšmė yra 13 419. Bus teikiamas pasiūlymas tikslinti 2021–2030 metų Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos susisiekimo plėtros programą, siekiant suvienodinti rezultato rodiklio reikšmes. 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos susisiekimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 10-001-05-04-02 „Skatinti pažangių elektroninių ryšių technologijų ir naujos kartos ryšio tinklų (įskaitant 5G ryšį) plėtrą“ aprašo (toliau – Aprašas) III skyriuje pagal regionus nurodoma 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programoje nurodyta siektina rezultato rodiklio reikšmė.
2. **Šiuo metu 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programoje nurodyta siektina rezultato rodiklio reikšmė yra 1 213. Bus teikiamas pasiūlymas tikslinti 2021–2030 metų Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos susisiekimo plėtros programą, siekiant suvienodinti rezultato rodiklio reikšmes. Aprašo III skyriuje pagal regionus nurodoma 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos projekte nurodyta siektina rezultato rodiklio reikšmė.
3. ***Patvirtinus Lietuvos ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo planą, buvo parengtas investicijų projektas „Itin spartaus ryšio infrastruktūra“, kurio optimalioje alternatyvoje nustatyta, kad poveiklės 1.4 tikslui (gigabitinis junglumas užtikrintas 5 000 socialinę ir ekonominę pažangą skatinančių subjektų) pasiekti reikalingas mažesnis ryšio bokštų skaičius (12 vnt.). Šis pokytis derintas su Europos Komisijos atstovais teikiant paaiškinimus el. paštu ir 2022 m. liepos 13 d. vykusio techninio susitikimo metu. 2022 m. liepos 20 d. el. paštu gautas neformalus pritarimas rodiklio siektinos reikšmės sumažinimui.
II SKYRIUS
PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS FINANSAVIMO ŠALTINIAI
Finansavimo apimtis ir šaltiniai |
Lėšų poreikis (tūkst. eurų) |
1 |
2 |
1.1. Valstybės biudžeto lėšos |
- |
1.2. Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos bendrojo finansavimo lėšos |
5 375 |
1.2.1. 2021–2027 m. ES struktūrinių fondų bendrojo finansavimo lėšos (1.2.2.8.1) |
5 375,212 |
Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas |
4 205,312 |
Sostinės regionas |
1 169,900 |
1.3. Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšos |
91 000 |
1.3.1. 2021–2027 m. ES struktūrinių fondų lėšos (1.3.2.8.1), Europos regioninės plėtros fondas |
25 000 |
Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas |
23 830,100 |
Sostinės regionas |
1 169,900 |
1.3.2. Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos (1.3.3.1.57) |
49 000 |
1.3.3. Europos infrastruktūros tinklų priemonės (EITP) 2021–2027 m. lėšos (1.3.3.1.59) |
17 000 |
1. 4. Biudžetinių įstaigų pajamų įmokos ir kitos pajamos |
- |
2. Kitos lėšos |
17 000 |
2.1. Savivaldybių biudžetų lėšos |
- |
2.2. Privačios lėšos |
17 000 |
2.3. Kitos viešosios lėšos |
- |
IŠ VISO |
113 375 |
III SKYRIUS
PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS VEIKLŲ SUVESTINĖ
Veikla |
Veiklos (poveiklės, projekto) tipas |
Galimi pareiškėjai |
Projektų atrankos būdas |
Tiesiogiai prisidedama prie HP (Taip / Ne) |
Finansavimo forma |
Finansavimo suma (tūkst. eurų) |
Finansavimo šaltinis (-iai) |
Rodiklio pavadinimas ir tipas |
Siektina galutinė rodiklio reikšmė (metai) |
Adminis-truojančioji institucija |
Dalyvau-janti ministe-rija |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
1. Itin didelio pralaidumo elektroninių ryšių infrastruktūros plėtra |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.1. Užtikrinti geografiškai tolygią itin spartaus plačiajuosčio ryšio (bent 100 Mbps spartos su galimybe padidinti iki 1 Gbps) plėtrą (Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas) |
I |
VšĮ „Plačiajuostis internetas“ |
Planavimas |
Ne |
Dotacija |
23 830 4 205 |
2021–2027 IP, BF |
R – Būstai, turintys plačiajuosčio ryšio prieigos prie itin didelio pralaidumo tinklo abonementą |
12 466 (2029 m.) |
CPVA |
|
R – Įmonės, turinčios plačiajuosčio ryšio prieigos prie itin didelio pralaidumo tinklo abonementą |
1 108 (2029 m.) |
||||||||||
P – Papildomi būstai, turintys itin didelio pralaidumo plačiajuostę prieigą |
13 851 (2029 m.) |
||||||||||
P – Papildomos įmonės, turinčios itin didelio pralaidumo plačiajuostę prieigą |
1 231 (2029 m.) |
||||||||||
1.2. Užtikrinti geografiškai tolygią itin spartaus plačiajuosčio ryšio (bent 100 Mbps spartos su galimybe padidinti iki 1 Gbps) plėtrą (Sostinės regionas) |
I |
VšĮ „Plačiajuostis internetas“ |
Planavimas |
Ne |
Dotacija |
1 170 1 170 |
2021–2027 IP, BF |
R – Būstai, turintys plačiajuosčio ryšio prieigos prie itin didelio pralaidumo tinklo abonementą |
953 (2029 m.) |
CPVA
|
|
R – Įmonės, turinčios plačiajuosčio ryšio prieigos prie itin didelio pralaidumo tinklo abonementą |
105 (2029 m.) |
||||||||||
P – Papildomi būstai, turintys itin didelio pralaidumo plačiajuostę prieigą |
1 058 (2029 m.) |
||||||||||
P – Papildomos įmonės, turinčios itin didelio pralaidumo plačiajuostę prieigą |
117 (2029 m.) |
||||||||||
2. Ryšio bokštų statyba ir šviesolaidinių kabelių linijų tiesimas (CEF2)* |
I |
|
Konkursas |
Ne |
Dotacija |
17 000 17 000 |
Europos infrastruktūros tinklų priemonės (EITP) 2021–2027 m. ir privačios lėšos |
R – Magistralės („Via Baltica“ ir „Rail Baltica“) padengtos kokybišku, nepertraukiamu 5G ryšiu |
100 (2025 m.) |
CPVA |
|
3. Sudaryti galimybes skaitmeninei veiklai imlioms įmonėms ir įstaigoms gauti gigabitinės spartos plačiajuostį ryšį |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.1. Sudaryti prielaidas spartesnei pažangių elektroninių ryšių technologijų plėtrai |
R |
|
|
Ne |
|
|
|
R – Pradėtos teikti 5G ryšio paslaugos miestų teritorijose, kituose magistraliniuose automobilių keliuose, valstybinės reikšmės geležinkelio linijose, oro ir jūrų uostuose |
95 (2025 m. IV ketv.) |
|
|
P – Paskirti radijo dažniai 5G tinklams diegti |
Neaktualu (2022 m. IV ketv.) |
||||||||||
P – Įsigalioję atitinkamų teisės aktų pakeitimai, kuriais sudaromos prielaidos spartesniam elektroninių ryšių infrastruktūros įrengimui |
Neaktualu (2022 m. II ketv.) |
||||||||||
P – 5G ryšio paslaugos teikiamos penkiuose didžiausiuose pagal gyventojų skaičių Lietuvos Respublikos miestuose |
5 (2023 m. I ketv.) |
||||||||||
3.2. Gigabitinės spartos ryšys skaitmeninei veiklai imlioms organizacijoms |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.2.1. Itin spartaus ryšio infrastruktūra |
I |
VšĮ „Plačiajuostis internetas“ |
Planavimas |
Ne |
Dotacija |
49 000 |
EGADP |
R – Gigabitinis junglumas užtikrintas privačioms ir viešosioms įmonėms, nevyriausybinėms ir vyriausybinėms organizacijoms ir savivaldybių institucijoms (socialinę ir ekonominę pažangą skatinantiems subjektams) |
5 000 (2025 m. IV ketv.) |
CPVA |
|
P – Sukurta gigabitinės spartos infrastruktūra |
50** ryšio bokštų (2025 m. IV ketv.) |
||||||||||
P – Sukurta gigabitinės spartos infrastruktūra |
2 000 km šviesolaidinių kabelių linijų (2025 m. IV ketv.) |
||||||||||
P – Pradėtas gigabitinės spartos infrastruktūros kūrimo projektas |
Neaktualu (2023 m. I ketv.) |
Pastabos:
1. *Sprendimą dėl projekto įgyvendinimo priims Europos Komisija. Valstybės biudžeto investicijos projekte nenumatomos.
2. **Patvirtinus Lietuvos ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo planą, buvo parengtas investicijų projektas „Itin spartaus ryšio infrastruktūra“, kurio optimalioje alternatyvoje nustatyta, kad poveiklės 1.4 tikslui (gigabitinis junglumas užtikrintas 5 000 socialinę ir ekonominę pažangą skatinančių subjektų) pasiekti reikalingas mažesnis ryšio bokštų skaičius (12 vnt.). Šis pokytis derintas su Europos Komisijos atstovais teikiant paaiškinimus el. paštu ir 2022 m. liepos 13 d. vykusio techninio susitikimo metu. 2022 m. liepos 20 d. el. paštu gautas neformalus pritarimas rodiklio siektinos reikšmės sumažinimui.
2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos susisiekimo plėtros programos pažangos priemonės
Nr. 10-001-05-04-02 „Skatinti pažangių elektroninių ryšių technologijų ir naujos kartos ryšio tinklų (įskaitant 5G ryšį) plėtrą“ aprašo
priedas
2022–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTERIJOS SUSISIEKIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 10-001-05-04-02 „SKATINTI PAŽANGIŲ ELEKTRONINIŲ RYŠIŲ TECHNOLOGIJŲ IR NAUJOS KARTOS RYŠIO TINKLŲ (ĮSKAITANT 5G RYŠĮ) PLĖTRĄ“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS
VEIKLOS AR POVEIKLĖS, KURIOMS NUSTATOMOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGOS |
|||||||||||
Veiklos ar poveiklėspavadini-mas |
Finansa-vimo šaltinis |
Prioritetas ar komponen-tas |
Uždavi-nys ar priemonė |
Veikla ar poveiklė |
Intervencinės priemonės kodas |
Regionas, kuriam priskiriama veikla ar poveiklė |
Paramos formos kodas |
Pagrindinės teritorinės srities kodas (-ai) |
Ekonominės veiklos kodas (-ai) |
„Europos socialinio fondo +“ (toliau – ESF+) antrinių temų kodai |
Lyčių lygybės matmens kodas |
1. Itin didelio pralaidumo elektroninių ryšių infrastruktūros plėtra |
2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa (toliau – Investicijų programa)
|
7 Gerinti skaitmeninį junglumą |
7.1 Skaitmeninis ryšys |
1.1. Užtikrinti geografiškai tolygią itin spartaus plačiajuosčio ryšio (bent 100 Mbps spartos su galimybe padidinti iki 1Gbps) plėtrą
|
032 – IRT: itin didelio pajėgumo plačiajuosčio ryšio tinklas (pagrindinis / tranzitinis tinklas) |
Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas (toliau – VVL regionas) (ERPF) |
01 – Dotacija |
33 – Nesiorientuojant į teritoriškumą |
15 – Informavimo ir komunikacijos veikla, įskaitant telekomunikacijas
|
– |
03 – Neutralumas lyties požiūriu |
|
|
|
|
|
034 – IRT: itin didelio pajėgumo plačiajuosčio ryšio tinklas (prieigos / vietinė linija, kurios efektyvumas lygus optinių skaidulinių kabelių įrenginių iki paskirstymo taško aptarnaujamojoje vietoje privačiuose namuose ir verslo patalpose efektyvumui)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
035 – IRT: itin didelio pajėgumo plačiajuosčio ryšio tinklas (prieigos / vietinė linija, kurios efektyvumas lygus optinių skaidulinių kabelių įrenginių iki bazinės stoties, skirtos pažangiam belaidžiam ryšiui užtikrinti, efektyvumui) |
|
|
|
|
|
|
Rodiklio pavadinimas |
Rodiklio kodas |
Matavimo vienetai |
Tarpinė reikšmė (2024 m.)
|
Siektina reikšmė (2029 m.) |
Būstai, turintys plačiajuosčio ryšio prieigos prie itin didelio pralaidumo tinklo abonementą
|
RCR53 (R.B. 2053) (R-10-001-05-04-02-01)
|
Būstų skaičius |
Neaktualu |
12 466 būstai VVL regione
|
Įmonės, turinčios plačiajuosčio ryšio prieigos prie itin didelio pralaidumo tinklo abonementą
|
RCR54 (R.B. 2054) (R-10-001-05-04-02-02) |
Įmonių skaičius |
Neaktualu |
1 108 įmonės VVL regione
|
Papildomi būstai, turintys itin didelio pralaidumo plačiajuostę prieigą
|
RC041 (P.B.2041) (P-10-001-05-04-02-06)6 |
Pa Papildomų būstų skaičius pildomų |
1385 būstai VVL regione
|
13 851 būstas VVL regione
|
Papildomos įmonės, turinčios itin didelio pralaidumo plačiajuostę prieigą
|
RC042 (P.B.2041) (R-10-001-05-04-02-07) |
Papildomų įmonių skaičius |
123 įmonės VVL regione
|
1 231 įmonė VVL regione
|
VEIKLOS AR POVEIKLĖS, KURIOMS NUSTATOMOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGOS |
|||||||||||
Veiklos ar poveiklės pavadini-mas |
Finansa-vimo šaltinis |
Prioritetas ar komponen-tas |
Uždavi-nys ar priemonė |
Veikla ar poveiklė |
Intervencinės priemonės kodas |
Regionas, kuriam priskiriama veikla ar poveiklė |
Paramos formos kodas |
Pagrindinės teritorinės srities kodas (-ai) |
Ekonominės veiklos kodas (-ai) |
„Europos socialinio fondo +“ (toliau – ESF+) antrinių temų kodai |
Lyčių lygybės matmens kodas |
1. Itin didelio pralaidumo elektroninių ryšių infrastruktūros plėtra |
2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa (toliau – Investicijų programa)
|
7 Gerinti skaitmeninį junglumą |
7.1 Skaitmeninis ryšys |
1.2. Užtikrinti geografiškai tolygią itin spartaus plačiajuosčio ryšio (bent 100 Mbps spartos su galimybe padidinti iki 1 Gbps) plėtrą
|
032 – IRT: itin didelio pajėgumo plačiajuosčio ryšio tinklas (pagrindinis / tranzitinis tinklas) |
Sostinės regionas (ERPF) |
01 – Dotacija |
33 – Nesiorientuojant į teritoriškumą |
15 – Informavimo ir komunikacijos veikla, įskaitant telekomunikacijas
|
– |
03 – Neutralumas lyties požiūriu |
|
|
|
|
|
034 – IRT: itin didelio pajėgumo plačiajuosčio ryšio tinklas (prieigos / vietinė linija, kurios efektyvumas lygus optinių skaidulinių kabelių įrenginių iki paskirstymo taško aptarnaujamojoje vietoje privačiuose namuose ir verslo patalpose efektyvumui)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
035 – IRT: itin didelio pajėgumo plačiajuosčio ryšio tinklas (prieigos / vietinė linija, kurios efektyvumas lygus optinių skaidulinių kabelių įrenginių iki bazinės stoties, skirtos pažangiam belaidžiam ryšiui užtikrinti, efektyvumui) |
|
|
|
|
|
|
Rodiklio pavadinimas |
Rodiklio kodas |
Matavimo vienetai |
Tarpinė reikšmė (2024 m.)
|
Siektina reikšmė (2029 m.) |
Būstai, turintys plačiajuosčio ryšio prieigos prie itin didelio pralaidumo tinklo abonementą
|
RCR53 (R.B. 2053) (R-10-001-05-04-02-01)
|
Būstų skaičius |
Neaktualu |
953 būstai Sostinės regione |
Įmonės, turinčios plačiajuosčio ryšio prieigos prie itin didelio pralaidumo tinklo abonementą
|
RCR54 (R.B. 2054) (R-10-001-05-04-02-02)
|
Įmonių skaičius |
Neaktualu |
105 įmonės Sostinės regione |
Papildomi būstai, turintys itin didelio pralaidumo plačiajuosčio ryšio prieigą
|
RC041 (P.B.2041) (P-10-001-05-04-02-06)6 |
Pa Papildomų būstų skaičius pildomų |
106 būstai Sostinės regione
|
1 058 būstai Sostinės regione
|
Papildomos įmonės, turinčios itin didelio pralaidumo plačiajuosčio ryšio prieigą
|
RC042 (P.B.2041) (R-10-001-05-04-02-07) |
Papildomų įmonių skaičius |
12 įmonių Sostinės regione |
117 įmonių Sostinės regione |
VEIKLOS AR POVEIKLĖS, KURIOMS NUSTATOMOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGOS |
|||||||||||
Finansa-vimo šaltinis |
Prioritetas ar komponen-tas |
Uždavi-nys ar priemonė |
Veiklos ar poveiklės pavadini-mas |
Veikla ar poveiklė |
Intervencinės priemonės kodas |
Regionas, kuriam priskiriama veikla ar poveiklė |
Paramos formos kodas |
Pagrindinės teritorinės srities kodas (-ai) |
Ekonominės veiklos kodas (-ai) |
„Europos socialinio fondo +“ (toliau – ESF+) antrinių temų kodai |
Lyčių lygybės matmens kodas |
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės planas (toliau – EGADP planas) |
C.3 Skaitmeninė transformacija ekonomikos augimui |
C.1.5 Žingsnis 5G link |
Sudaryti galimybes skaitmeninei veiklai imlioms įmonėms ir įstaigoms gauti gigabitinės spartos plačiajuostį ryšį |
Užtikrinti gigabitinį junglumą 5 000 socialinę ir ekonominę pažangą skatinančių subjektų |
035 – IRT: itin didelio pajėgumo plačiajuosčio ryšio tinklas (prieigos / vietinė linija, kurios efektyvumas lygus optinių skaidulinių kabelių įrenginių iki bazinės stoties, skirtos pažangiam belaidžiam ryšiui užtikrinti, efektyvumui) |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Rodiklio pavadinimas |
Rodiklio kodas |
Matavimo vienetai |
Tarpinė reikšmė (2024 m.) |
Siektina reikšmė (2026 m.) |
Gigabitinis junglumas užtikrintas privačioms ir viešosioms įmonėms, nevyriausybinėms ir vyriausybinėms organizacijoms ir savivaldybių institucijoms (socialinę ir ekonominę pažangą skatinantiems subjektams)* |
RRF88 (R.S. 1088) (R-10-001-05-04-02-04) |
Vnt. |
3 000
|
5 000 |
Sukurta gigabitės spartos infrastruktūra (nauji radijo ryšio bokštai) |
RRF86 (P.S. 1086) (P-10-001-05-04-02-08) |
Vnt. |
Neaktualu |
50** |
Sukurta gigabitės spartos infrastruktūra (nutiestos šviesolaidinio ryšio linijos) |
RRF87 (P.S 1087) (P-10-001-05-04-02-09) |
Km |
Neaktualu |
2 000 |
Pastabos:
1. *Europos Komisijos reglamente (ES) Nr. 651/2014 nurodytas sąvokos „socialinę ir ekonominę pažangą skatinantys subjektai“ apibrėžimas: (angl.) „Socioeconomic drivers“ means entities which by their mission, nature and location can directly or indirectly generate important socioeconomic benefits to citizens, business and local communities located in their surrounding territory or in their area of influence, including among others public authorities, public or private entities entrusted with the operation of services of general interest or of services or general economic interest as set out in Article 106(2) of the Treaty and digitally intensive enterprises.
2. **Pasikeitus socialinę ir ekonominę pažangą skatinančių objektų sąrašo informacijai, atitinkamai pasikeis objektų reitingavimo pozicijos bei planuojamos įrengti infrastruktūros apimtis, tai gali turėti įtakos prieigos technologijų pakeitimui, todėl keičiantis technologiniam sprendimui siektina rodiklių reikšmė gali keistis nekeičiant tikslo prijungti 5 000 socialinę ir ekonominę pažangą skatinančių objektų.
SPECIALIEJI FINANSAVIMO REIKALAVIMAI |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Taikomi teisės aktai |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.1. 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos susisiekimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 10-001-05-04-02 „Skatinti pažangių elektroninių ryšių technologijų ir naujos kartos ryšio tinklų (įskaitant 5G ryšį) plėtrą“ projektų finansavimo sąlygų aprašas (toliau – PFSA aprašas) yra parengtas atsižvelgiant į: 1.1.1. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės; 1.1.2. 2021 m. vasario 12 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) 2021/241, kuriuo nustatoma ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė; 1.1.3. 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2021 m. liepos 23 d. Komisijos reglamentu (ES) 2021/1237 (toliau – Bendrasis reglamentas); 1.1.4. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programą, patvirtintą 2022 m. rugpjūčio 3 d. Europos Komisijos sprendimu, kuriuo patvirtinama „2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa“ dėl paramos iš Europos regioninės plėtros fondo, Sanglaudos fondo ir „Europos socialinio fondo +“ Lietuvoje siekiant investicijų į darbo vietų kūrimą ir ekonomikos augimą tikslo (apie nurodytą sprendimą Europos Komisija pranešė dokumentu Nr. C(2022) 5742); 1.1.5. 2021 m. liepos 28 d. Europos Tarybos įgyvendinimo sprendimą dėl Lietuvos ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ (toliau – planas „Naujos kartos Lietuva“) įvertinimo patvirtinimo; 1.1.6. 2021–2030 metų nacionalinį pažangos planą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. rugsėjo 9 d. nutarimu Nr. 988 „Dėl 2021–2030 metų nacionalinio pažangos plano patvirtinimo“ (toliau – Nacionalinis pažangos planas); 1.1.7. 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos susisiekimo plėtros programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. kovo 16 d. nutarimu Nr. 245 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos susisiekimo plėtros programos patvirtinimo“ (toliau – Susisiekimo plėtros programa); 1.1.8. Projektų administravimo ir finansavimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Projektų taisyklės); 1.1.9. Lietuvos Respublikos itin spartaus plačiajuosčio ryšio plėtros 2021–2027 m. planą, patvirtintą Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2021 m. spalio 4 d. įsakymu Nr. 3-477 „Dėl Lietuvos Respublikos itin spartaus plačiajuosčio ryšio plėtros 2021–2027 m. plano patvirtinimo“ (toliau – Plėtros planas); 1.1.10. Lietuvos Respublikos penktosios kartos judriojo ryšio (5G) plėtros 2020–2025 m. gaires, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. birželio 3 d. nutarimu Nr. 577 „Dėl Lietuvos Respublikos penktosios kartos judriojo ryšio (5G) plėtros 2020–2025 m. gairių patvirtinimo“. 1.2. PFSA apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos PFSA aprašo 1.1 papunktyje nurodytuose teisės aktuose, Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatyme, Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatyme, Lietuvos Respublikos technologijų ir inovacijų įstatyme, Lietuvos Respublikos statybos įstatyme, Strateginio valdymo metodikoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 141 straipsnio 3 dalies įgyvendinimo“, Vadovaujančiosios, administruojančiosios ir audito institucijų funkcijų, įgyvendinant Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo planą „Naujos kartos Lietuva“, paskirstymo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. lapkričio 25 d. nutarimu Nr. 1322 „Dėl pasirengimo administruoti Europos Sąjungos lėšas ir jų administravimo“, 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Reikalavimai projektams |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.1. Projektų atranka atliekama valstybės projektų planavimo būdu. 2.2. Galima projekto pareiškėja – viešoji įstaiga „Plačiajuostis internetas“ (toliau – Pareiškėjas). Projektas įgyvendinamas be partnerių. 2.3. Pagal PFSA aprašą finansuojamos veiklos: 2.3.1. naujų inžinerinių statinių ir įrenginių statyba (įrengimas), įskaitant šviesolaidinių kabelių įrengimą; 2.3.2. aktyvios ir kitokios reikalingos įrangos įsigijimas: 2.3.2.1. pasyvinė tinklo įranga (tinklo tankinimo įranga, pasyvaus tinklo tankinimo komutatoriai); 2.3.2.2. aktyvinė tinklo įranga (komutavimo, maršrutizavimo, tinklo valdymo, saugumo įranga). 2.4. Projekto veiklos, finansuojamos Investicijų programos lėšomis, gali būti įgyvendinamos iki 2029 m. gruodžio 31 d., o Projekto veiklos, finansuojamos EGADP lėšomis, gali būti įgyvendinamos iki 2026 m. gruodžio 31 d. Dėl objektyvių priežasčių, kurių Pareiškėjas negalėjo numatyti paraiškos pateikimo ir vertinimo metu, projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas Projektų taisyklių nustatyta tvarka, nepažeidžiant Projektų taisyklių 148.1 papunktyje nustatyto termino. 2.5. Projektas turi atitikti Projektų taisyklių 2 priede nurodytus bendruosius projektų atrankos kriterijus: 2.5.1. projektu prisidedama prie Susisiekimo plėtros programos pažangos priemonės 10-001-05-04-02 „Skatinti pažangių elektroninių ryšių technologijų ir naujos kartos ryšio tinklų (įskaitant 5G ryšį) plėtrą“ Nacionalinio pažangos plano 5.4 uždavinio „Gerinti skaitmeninį junglumą ir didinti susisiekimo infrastruktūros panaudojimo efektyvumą bei sektoriaus kuriamą vertę“; 2.5.2. projektu prisidedama prie Investicijų programos 7 specialiojo prioriteto „Gerinti skaitmeninį junglumą“ konkretaus uždavinio 7.1 „Skaitmeninis ryšys“; 2.5.3. projektas atitinka Plėtros plano priedą „Lietuvos Respublikos itin spartaus plačiajuosčio ryšio plėtros 2021–2027 m. plano priemonių planas ir siekiami rodikliai“ (toliau – Plėtros plano priedas); laikoma, kad projektas atitinka šį kriterijų, jeigu projektas, jo veiklos ir projekto vykdytojas atitinka Plėtros plano priedo 1.1.1 ir 1.1.2 priemonėse projektui, projekto veikloms ir projekto vykdytojui nustatytus reikalavimus; 2.5.4. projekto tikslai ir veiklos atitinka plano „Naujos kartos Lietuva“ 3 komponentą „Skaitmeninė transformacija ekonomikos augimui“. 2.6. Projektu turi būti siekiama itin spartaus plačiajuosčio ryšio plėtros ir gigabitinės visuomenės kūrimo tikslų – užtikrinti labai pralaidžių elektroninių ryšių tinklų aprėptį ir skverbtį, atitinkančias skaitmeninei veiklai imlių įmonių poreikius ir pritaikytas tolygiai 5G ryšio tinklų plėtrai. 2.7. Projektu, kuriuo įgyvendinamos PFSA aprašo 2.3 papunktyje nurodytos veiklos, turi būti prisidedama prie Lietuvos Respublikos teritorijos bendrajame plane, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. rugsėjo 29 d. nutarimu Nr. 789 „Dėl Lietuvos Respublikos teritorijos bendrojo plano patvirtinimo“, numatytų veiklų prioritetų, susijusių su elektroninių ryšių infrastruktūros plėtra, ir 339, 340 punktuose nurodytų sprendinių. 2.8. Projekto veiklos turi šalinti Susisiekimo plėtros programoje nustatytų problemų „Nepakankamai (netolygiai) išvystyta pažangių elektroninių ryšių technologijų infrastruktūra komerciškai nepatraukliose vietovėse“ bei „Lėtas naujos elektroninių ryšių infrastruktūros įrengimo procesas“ priežastis. 2.9. Projektui parengtumo reikalavimai netaikomi. 2.10. Kartu su projekto įgyvendinimo planu (toliau – PĮP) viešajai įstaigai Centrinei projektų valdymo agentūrai (toliau – Administruojančioji institucija) turi būti pateikta: 2.10.1. projekto investicijų projektas su investicijų skaičiuokle, parengtas vadovaujantis Investicijų projektų rengimo metodika, patvirtinta Administruojančiosios institucijos direktoriaus (dokumentas skelbiamas svetainėse cpva.lt ir esinvesticijos.lt (taikoma, kai investicijų suma, išskyrus (atėmus) jai tenkantį pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokestį, viršija vieną milijoną eurų); 2.10.2. užpildyta pažyma dėl projekto tinkamų ir netinkamų išlaidų detalizavimo, pateikta PFSA aprašo 2 priede. 2.11. Projektų, įgyvendinamų Investicijų programos lėšomis, veiklos turi būti vykdomos Lietuvos Respublikoje (vietovėse, kuriose šios infrastruktūros plėtros ir paslaugų teikimo negali užtikrinti rinkos dalyviai bei kurios atitinka Bendrojo reglamento 52 straipsnio 3 dalyje ir 52a straipsnio 3 dalyje nustatytus reikalavimus tikslinėms vietovėms, kuriose galima įrengti subsidijuojamą infrastruktūrą): 2.11.1. Sostinės regione (Vilniaus apskritis); 2.11.2. Vidurio ir vakarų Lietuvos regione (visos apskritys, išskyrus Vilniaus apskritį). 2.12. Projektų, įgyvendinamų EGADP lėšomis, veiklos vykdomos Lietuvos Respublikoje, neskirstant į regionus. 2.13. Priemonei „Skatinti pažangių elektroninių ryšių technologijų ir naujos kartos ryšio tinklų (įskaitant 5G ryšį) plėtrą“ įgyvendinti numatoma skirti: 2.13.1. iki 25 000 000 (dvidešimt penkių milijonų) eurų Europos regioninės plėtros fondo (toliau – ERPF) lėšų, iš jų: 1 169 901 (vieną milijoną vieną šimtą šešiasdešimt devynis tūkstančius devynis šimtus vieną) eurą Sostinės regionui; 23 830 101 (dvidešimt tris milijonus aštuonis šimtus trisdešimt tūkstančių vieną šimtą vieną) eurą Vidurio ir vakarų Lietuvos regionui; 2.13.2. iki 49 000 000 (keturiasdešimt devynių milijonų) eurų EGADP lėšų. 2.14. ERPF lėšomis finansuojamam projektui didžiausia galima finansuojamoji dalis sudaro 50 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų Sostinės regionui bei 85 proc. Vidurio ir vakarų Lietuvos regionui; EGADP lėšomis finansuojamam projektui didžiausia galima finansuojamoji dalis sudaro 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. 2.15. Projektu turi būti siekiama PFSA apraše nustatytų stebėsenos rodiklių, kurių skaičiavimo aprašai skelbiami Europos Sąjungos fondų investicijų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.16. Reikalavimai jungtinio projekto projektams netaikomi. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Horizontaliųjų principų (toliau – HP) reikalavimai |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Įgyvendinant projektą neturi būti pažeidžiami HP: darnaus vystymosi, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą; lygių galimybių ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos, negalios ar kt.), įskaitant prieinamumo visiems reikalavimo užtikrinimą (paslaugų, infrastruktūros, fizinės ar e. aplinkos sprendimų, informacijos, transporto prieinamumo ir pan.); inovatyvumo (kūrybingumo) (vykdomi inovatyvūs viešieji pirkimai, taikomos naujos technologijos, kuriami ar diegiami inovatyvūs sprendimai ir pan.) bei atsižvelgiama į Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvencijos nuostatas. Neturi būti numatyta projekto įgyvendinimo veiksmų, kurie turėtų neigiamą poveikį laikantis HP. Projekto įgyvendinimo metu turi būti laikomasi klimato ir aplinkos apsaugos standartų, atsižvelgiant į Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3.1. Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos (toliau – Chartija) reikalavimai |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pagal PFSA aprašą finansuojamos veiklos nepažeidžia Chartijos pagrindinių teisių: orumo; asmenų, privataus ir šeimos gyvenimo, sąžinės ir saviraiškos laisvės; asmens duomenų; prieglobsčio ir apsaugos perkėlimo, išsiuntimo ar išdavimo atvejų; teisių į nuosavybę ir teisių užsiimti verslu; lyčių lygybės, vienodo požiūrio ir lygių galimybių, nediskriminavimo ir neįgaliųjų teisių; vaiko teisių; gero administravimo, veiksmingo teisinės gynybos, teisingumo; solidarumo ir darbuotojų teisių; aplinkos apsaugos. Įgyvendinant projekto veiklas negali būti pažeista Chartijoje įtvirtinta teisė į nuosavybę (žemę, kilnojamąjį turtą, materialųjį ir nematerialųjį turtą). |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. Apskritis, kurioje gali būti įgyvendinami projektai |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Netaikoma |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. Reikalavimai valstybės pagalba |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5.1. Projektui taikomi Bendrojo reglamento reikalavimai. 5.2. Investicijos bus vykdomos Bendrojo reglamento taikymo laikotarpiu, t. y. iki 2027 m. gruodžio 31 d. Tuo atveju, jei bus priimtas naujas reglamentas, pakeisiantis Bendrąjį reglamentą, arba šio reglamento galiojimas bus pratęstas, investicijų vykdymas pagal PFSA aprašą bus pratęstas. 5.3. Išlaidų tinkamumo finansuoti ribojimai netaikomi. 5.4. Tinkamos finansuoti išlaidos yra visos fiksuotojo plačiajuosčio ryšio tinklo (įskaitant 5G ryšį) diegimo, valdymo ir eksploatavimo išlaidos. 5.5. Valstybės pagalba projektui teikiama pagal Bendrojo reglamento 52 straipsnio 6 dalie b punktą ir 52 a straipsnio 7 dalies b punktą netaikant konkurencinės atrankos procedūros, pagalbos suma negali viršyti tinkamų finansuoti išlaidų ir investicijos veiklos pelno skirtumo. Veiklos pelnas iš tinkamų finansuoti išlaidų atskaitomas ex ante, remiantis pagrįstomis prognozėmis, ir patikrinamas ex post, taikant lėšų susigrąžinimo mechanizmą. 5.6. Tinkamos finansuoti šių alternatyvių rūšių investicijos: 5.6.1. į fiksuotojo plačiajuosčio ryšio tinklo diegimą siekiant prijungti namų ūkius ir socialinę bei ekonominę pažangą skatinančius subjektus vietovėse, kuriose nėra tinklo, galinčio patikimai užtikrinti ne mažesnę kaip 100 Mbps atsisiuntimo (ribinę) spartą ar kuriose jis būtų patikimai suplanuotas įdiegti per trejus metus nuo planuojamos pagalbos priemonės paskelbimo arba per tą patį laikotarpį, kuriuo diegiamas subsidijuojamas tinklas ir kuris negali būti trumpesnis nei dveji metai; vietovės, kuriose yra bent vienas tinklas arba kuriose jis patikimai suplanuotas, galinčios patikimai užtikrinti ne mažesnę kaip 100 Mbps atsisiuntimo spartą, neįtraukiamos; remiamas tinklas turi užtikrinti bent dvigubai didesnę atsisiuntimo ir išsiuntimo spartą, palyginti su esamais arba patikimai suplanuotais tinklais, ir patikimai užtikrinti ne mažesnę kaip 300 Mbps atsisiuntimo ir 100 Mbps išsiuntimo (tikslinę) spartą; 5.6.2. į fiksuotojo plačiajuosčio ryšio tinklo diegimą siekiant prijungti tik socialinę ir ekonominę pažangą skatinančius subjektus vietovėse, kuriose yra tik vienas tinklas, galintis patikimai užtikrinti ne mažesnę kaip 100 Mbps, bet ne didesnę kaip 300 Mbps atsisiuntimo (ribinę) spartą, ar kuriose jis būtų patikimai suplanuotas įdiegti per trejus metus nuo planuojamos pagalbos priemonės paskelbimo arba per tą patį laikotarpį, kuriuo diegiamas subsidijuojamas tinklas ir kuris negali būti trumpesnis nei dveji metai; vietovės, kuriose yra bent vienas tinklas arba kuriose jis patikimai suplanuotas, galinčios patikimai užtikrinti ne mažesnę kaip 300 Mbps atsisiuntimo spartą, neįtraukiamos; vietovės, kuriose yra bent du tinklai arba kuriose jie patikimai suplanuoti, galinčios patikimai užtikrinti ne mažesnę kaip 100 Mbps atsisiuntimo spartą, taip pat neįtraukiamos; remiamas tinklas turi užtikrinti bent dvigubai didesnę atsisiuntimo ir išsiuntimo spartą, palyginti su esamais arba patikimai suplanuotais tinklais, ir patikimai užtikrinti ne mažesnę kaip 1 Gbps atsisiuntimo (tikslinę) spartą; 5.6.3. į 5G ryšio diegimą vietovėse, kuriose judriojo ryšio tinklai nebuvo įdiegti arba kuriose yra tik judriojo ryšio tinklai, kuriais gali būti palaikomas iki 3G judriojo ryšio paslaugų teikimas, ir kuriose nėra nei 4G, nei 5G judriojo ryšio tinklų arba nėra patikimai planuojama juos įdiegti per trejus metus nuo planuojamos pagalbos priemonės paskelbimo arba per tą patį laikotarpį, kuriuo diegiamas subsidijuojamas tinklas ir kuris negali būti trumpesnis nei dveji metai. 5.7. PFSA aprašo 5.6 papunktyje nurodytų alternatyvių investicijų tinkamumas finansuoti patikrinamas remiantis žemėlapiais ir rengiant viešas konsultacijas. Bendrojo reglamento 3 dalyje nurodytas žemėlapių ir viešų konsultacijų rengimas turi atitikti visus šiuos reikalavimus: 5.7.1. rengiant žemėlapius nurodomos geografinės tikslinės vietovės, kurioms numatoma taikyti viešosios intervencijos priemones, ir atsižvelgiama į visus esamus viešuosius ir privačiuosius tinklus, galinčius patikimai užtikrinti Bendrojo reglamento 3 dalyje nurodytą ribinę spartą, priklausomai nuo investicijų rūšies. Žemėlapiai rengiami: 5.7.1.1. tik fiksuotojo ryšio tinklams adresų lygmeniu pagal aprėpiamus objektus; 5.7.1.2. fiksuotosios belaidės prieigos tinklams adresų lygmeniu pagal aprėpiamus objektus arba ne didesnių kaip 100×100 metrų tinklelių pagrindu; 5.7.2. abiejų Bendrojo reglamento 5.5.1.1 ir 5.5.1.2 papunkčių atveju žemėlapiai visada tikrinami per viešas konsultacijas. 5.8. Viešos konsultacijos rengiamos atitinkamoje interneto svetainėje (taip pat nacionaliniu lygmeniu), skelbiamos planuojamos priemonės pagrindinės charakteristikos ir žemėlapyje nustatytų geografinių tikslinių vietovių sąrašas. Per viešas konsultacijas suinteresuotųjų šalių prašoma:
5.10. Projektas turi apimti reikšmingas investicijas į pasyviąją infrastruktūrą, viršijančias nedideles investicijas, susijusias tik su aktyviųjų tinklo komponentų atnaujinimu. Pagal PFSA aprašą valstybės pagalba projektui teikiama taip: 5.10.1. netaikant konkurencinės atrankos procedūros pagalba teikiama valdžios institucijai, kad ji tiesiogiai arba per vidaus subjektą diegtų ir valdytų fiksuotojo plačiajuosčio ryšio tinklą, atitinkamai valdžios institucija arba vidaus subjektas per subsidijuojamą tinklą teikia tik didmenines paslaugas; 5.10.2. valdžios institucija užtikrina, kad tinklo veiklai naudojamų lėšų ir kitų turimų lėšų apskaita būtų atskirta; 5.10.3. bet kokia koncesija arba kitas patikėjimas trečiajai šaliai kurti arba eksploatuoti tinklą suteikiamas vykdant atvirą, skaidrią ir nediskriminacinę konkurencinės atrankos procedūrą, atitinkančią viešųjų pirkimų taisyklių principus ir technologinio neutralumo principą, ir nedarant poveikio taikytinoms viešųjų pirkimų taisyklėms, remiantis ekonomiškai naudingiausiu pasiūlymu. 5.11. Valstybės pagalba sumuojama pagal Bendrojo reglamento 8 straipsnio nuostatas. 5.12. Valstybės pagalbos suteikimo kontrolė ir stebėsena vykdoma pagal Bendrojo reglamento 12 straipsnį. 5.13. Patvirtinamieji dokumentai, reikalingi nustatyti, kad tenkinamos Bendrajame reglamente nustatytos sąlygos, turės būti saugomi dešimt metų nuo paskutinės valstybės pagalbos suteikimo pagal PFSA aprašą dienos. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6. Projektų atrankos kriterijai |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Specialieji ir prioritetiniai projektų atrankos kriterijai nėra nustatomi. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7. Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7.1. Po projekto finansavimo pabaigos penkerius metus turi būti užtikrintas investicijų tęstinumas Projektų taisyklių IV skyriaus 10 skirsnyje nustatyta tvarka. 7.2. Pareiškėjas projekto įgyvendinimo metu, taip pat po projektiniu laikotarpiu be Administruojančiosios institucijos sutikimo negali perleisti, parduoti, įkeisti turto ar kitokiu būdu suvaržyti intelektinių ar daiktinių teisių į turtą, kuriam įsigyti ar sukurti skiriamos projekto finansavimo lėšos. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8. Kiti reikalavimai |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8.1. Lietuvos Respublikos susiekimo ministerijai pritarus, Administruojančioji institucija gali leisti projekto vykdytojui panaudoti įgyvendinant projektą sutaupytas lėšas. 8.2. Įgyvendinant strateginės svarbos projektą arba projektą, kurio vertė viršija 10 000 000 (dešimt milijonų) eurų, papildomai Pareiškėjas turi surengti ne mažiau nei vieną komunikacinį renginį ir ne mažiau nei vieną socialinę kampaniją per metus, laiku įtraukiant Europos Komisiją ir vadovaujančiąją instituciją. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9. Išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimai |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9.1. Projekto išlaidos turi atitikti Projektų taisyklių VII skyriuje ir viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros parengtose Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos fondų reikalavimams, kurios skelbiamos Europos Sąjungos fondų investicijų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus. 9.2. Netinkamos finansuoti projekto lėšos: 9.2.1. žemės įsigijimo išlaidos, viršijančios 5 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų; 9.2.2. žemės nuomos išlaidos; 9.2.3. nekilnojamojo turto įsigijimo išlaidos; 9.2.4. paprastojo ir kapitalinio remonto išlaidos; 9.2.5. įrangos, įrenginių ir kito turto lizingo (finansinės nuomos) išlaidos; 9.2.6. įrangos, įrenginių ir kito turto atsarginių ir (ar) pakaitinių dalių įsigijimo išlaidos; 9.2.7. transporto priemonių pirkimo, lizingo (finansinės nuomos), eksploatavimo ir susijusios išlaidos; 9.2.8. naudojamo ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudos; 9.2.9. PĮP parengimo ir projekto vykdymo išlaidos, išskyrus investicijų projekto parengimo išlaidas; 9.2.10. išlaidos už leidimų ir (ar) dokumentų gavimą, už kurių gavimą teisės aktų nustatyta tvarka yra atsakingas projekto vykdytojas; 9.2.11. netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą; 9.2.12. baudos, bylinėjimosi išlaidos, delspinigiai. 9.3. Nepiniginis Pareiškėjo įnašas laikomas netinkamomis finansuoti išlaidomis. 9.4. Investicijų projekto parengimo išlaidos (jų kompensavimas) yra tinkamos finansuoti projekto lėšos ir tuo atveju, kai jos patirtos iki PĮP pateikimo. 9.5. Pareiškėjo prašymu, išankstiniai (avansiniai) mokėjimai gali būti atliekami Projektų taisyklėse numatyta tvarka. 9.6. Pagal PFSA aprašą kryžminis finansavimas netaikomas. 9.7. Projektas gali būti finansuojamas iš daugiau kaip vieno Europos Sąjungos fondo, užtikrinant, kad tos pačios išlaidos nėra finansuojamos daugiau kaip vieną kartą. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10. Projektų veikloms ir jungtinio projekto projektams įgyvendinti taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos susisiekimo plėtros programos pažangos priemonės
Nr. 10-001-05-04-02 „Skatinti pažangių elektroninių ryšių technologijų ir naujos kartos ryšio tinklų (įskaitant 5G ryšį) plėtrą“ projektų finansavimo sąlygų aprašo
1 priedas
PROJEKTO (ĮSKAITANT JUNGTINĮ PROJEKTĄ) ATITIKTIES REIKŠMINGOS ŽALOS NEDARYMO HORIZONTALIAJAM PRINCIPUI VERTINIMO REIKALAVIMŲ APRAŠAS
x Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė
x Europos Sąjungos fondų investicijų programa
Aplinkos tikslai
|
Pagrindimas
|
Pagrindimo dokumentai
|
1. Klimato kaitos švelninimas |
Įgyvendinant pagal 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos susisiekimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 10-001-05-04-02 „Skatinti pažangių elektroninių ryšių technologijų ir naujos kartos ryšio tinklų (įskaitant 5G ryšį) plėtrą“ projektų finansavimo sąlygų aprašą (toliau – PFSA aprašas) finansuojamas veiklas bus investuojama į itin didelio pralaidumo elektroninių ryšių infrastruktūrą. Planuojamos įgyvendinti veiklos neturi jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jos poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad jos atitinka klimato kaitos švelninimo tikslą.
|
Investicijų projektas - https://www.placiajuostis.lt/lt/isriip Projekto įrangos, įrenginių ar kt. turto įsigijimo dokumentai.
|
2. Prisitaikymas prie klimato kaitos |
Įgyvendinant pagal PFSA aprašą finansuojamas veiklas bus investuojama į itin didelio pralaidumo elektroninių ryšių infrastruktūrą. 1. Statant naujus inžinerinius statinius bei kuriant kitą telekomunikacijų tinklui reikalingą infrastruktūrą bus laikomasi aplinkos apsaugą ir statybas reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų. 2. Vertinama, kad planuojamos įgyvendinti veiklos neturi jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jų poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad veiklos atitinka prisitaikymo prie klimato kaitos tikslą ir neturės neigiamos įtakos žmonėms, gamtai ar turtui. |
Investicijų projektas - https://www.placiajuostis.lt/lt/isriip
Projekto įrangos, įrenginių ar kt. turto įsigijimo dokumentai.
|
3. Tausus vandens ir jūrų išteklių naudojimas ir apsauga |
Įgyvendinant pagal PFSA aprašą finansuojamas veiklas bus investuojama į itin didelio pralaidumo elektroninių ryšių infrastruktūrą. Planuojamos įgyvendinti veiklos neturi jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jos poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad jos atitinka tausaus vandens ir jūrų išteklių naudojimo ir apsaugos tikslą. Nėra nustatyta jokia aplinkos būklės blogėjimo rizika, susijusi su vandens kokybės išsaugojimu ir vandens stygiumi, nes neįrengiama vandentiekio įranga ar įrenginiai, kuriuose naudojamas vanduo. |
Investicijų projektas - https://www.placiajuostis.lt/lt/isriip
|
4. Perėjimas prie žiedinės ekonomikos, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą |
Įgyvendinant pagal PFSA aprašą finansuojamas veiklas bus investuojama į itin didelio pralaidumo elektroninių ryšių infrastruktūrą. 1. Statant naujus inžinerinius statinius bei kuriant kitą telekomunikacijų tinklui reikalingą infrastruktūrą bus laikomasi aplinkos apsaugą ir statybas reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų. 2. Planuojamos įgyvendinti veiklos neturi jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jos poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad jos atitinka perėjimo prie žiedinės ekonomikos, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą, tikslą. |
Investicijų projektas - https://www.placiajuostis.lt/lt/isriip
Projekto įrangos, įrenginių ar kt. turto įsigijimo dokumentai.
|
5. Oro, vandens ar žemės taršos prevencija ir kontrolė |
Įgyvendinant pagal PFSA aprašą finansuojamas veiklas bus investuojama į itin didelio pralaidumo elektroninių ryšių infrastruktūrą. 1. Statant naujus inžinerinius statinius bei kuriant kitą telekomunikacijų tinklui reikalingą infrastruktūrą bus laikomasi aplinkos apsaugą ir statybas reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų. 2. Planuojamos įgyvendinti veiklos neturi jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jos poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad jos atitinka oro, vandens ar žemės taršos prevencijos ir kontrolės tikslą. Planuojama įsigyti įranga, įrenginiai privalės atitikti (tai bus numatoma atitinkamuose įrangos įsigijimo dokumentuose) 2018 m. gruodžio 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą (ES) 2018/2001 dėl skatinimo naudoti atsinaujinančiųjų išteklių energiją, Bendrosios išimties reglamento nuostatas, taip pat nacionalinius teisės aktus, kuriuose nustatyti reikalavimai užtikrinti tausų išteklių naudojimą ir apsaugą. |
Investicijų projektas - https://www.placiajuostis.lt/lt/isriip
Projekto įrangos, įrenginių ar kt. turto įsigijimo dokumentai.
|
6. Biologinės įvairovės ir ekosistemų apsauga ir atkūrimas |
Įgyvendinant pagal PFSA aprašą finansuojamas veiklas bus investuojama į itin didelio pralaidumo elektroninių ryšių infrastruktūrą. Planuojamos įgyvendinti veiklos neturi jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jos poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad jos atitinka biologinės įvairovės ir ekosistemų apsaugos ir atkūrimo tikslą. Naujų inžinerinių statinių statyba ir įrenginių įrengimas, įskaitant šviesolaidinių kabelių įrengimą, nenumatomi pažeidžiamos biologinės įvairovės vietovėse ar šalia jų (įskaitant saugomų teritorijų tinklą „Natura 2000“, UNESCO pasaulio paveldo objektus ir pagrindines biologinės įvairovės vietoves ir kitas saugomas teritorijas).
|
Investicijų projektas - https://www.placiajuostis.lt/lt/isriip
|
2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos susisiekimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 10-001-05-04-02 „Skatinti pažangių elektroninių ryšių technologijų ir naujos kartos ryšio tinklų (įskaitant 5G ryšį) plėtrą“ projektų finansavimo sąlygų aprašo
2 priedas
PAŽYMA DĖL PROJEKTO TINKAMŲ IR NETINKAMŲ IŠLAIDŲ DETALIZAVIMO |
|
||||||||||||
Eil. Nr. |
Pareiškėjas / partneris (-iai) |
Išlaidų kategorijos pavadinimas |
Pavadinimas (sutarties Nr. / pirkimo objektas) |
Žiniaraščio pavadinimas / eil. Nr. |
Tinkamos finansuoti išlaidos, Eur be PVM |
Netinkamos finansuoti išlaidos, Eur be PVM |
Iš viso, Eur be PVM |
Tinkamos finansuoti išlaidos, Eur su PVM |
Netinkamos finansuoti išlaidos, Eur su PVM |
Iš viso, Eur su PVM |
Pastabos |
|
|
|
|||||||||||||
1. |
|||||||||||||
2. |
|||||||||||||
n. |
|||||||||||||
Iš viso pagal sutartį Nr. „n“ / pirkimo objektą „n“, Eur: |
|||||||||||||
Iš viso pagal pareiškėją, Eur: |
|||||||||||||
Iš viso pagal „n“ partnerį, Eur: |
|||||||||||||
Iš viso, Eur: |