ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS 2022 METŲ UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMOS PATVIRTINIMO 

 

2022 m. sausio 25 d. Nr. T-18

Šiauliai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 7 straipsnio 18 punktu, 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 23 straipsniu, Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 17 ir 48 straipsniais, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 23 d. įsakymo Nr. A1-257 „Dėl Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ 2.1 papunkčiu, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. gruodžio 12 d. įsakymo Nr. A1-715 „Dėl Užimtumo didinimo programos, skirtos užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modeliui įgyvendinti, rengimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. A1-968 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams 2022 metais paskirstymo savivaldybių administracijoms ir vertinimo kriterijų patvirtinimo“ ir atsižvelgdama į Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šiaulių klientų aptarnavimo departamento Šiaulių miesto 1-ojo skyriaus 2021 m. rugsėjo 20 d. raštą Nr. SD(19.5)-12792 „Dėl informacijos pateikimo“, Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos 2021 m. gruodžio 28 raštą Nr. Sd-3309 „Dėl Užimtumo didinimo programų projektų rengimo 2022 m.“ ir Šiaulių rajono savivaldybės administracijos Užimtumo didinimo programos rengimo ir įgyvendinimo komisijos 2021 m. spalio 4 d. protokolą Nr. TV15-2(11.57), Šiaulių rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

Patvirtinti Šiaulių rajono savivaldybės 2022 metų užimtumo didinimo programą (pridedama).

Šis sprendimas skelbiamas Teisės aktų registre ir gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                     Antanas Bezaras

 

 

PATVIRTINTA

Šiaulių rajono savivaldybės tarybos

2022 m. sausio 25 d. sprendimu Nr. T-18

 

 

 

ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS 2022 METŲ UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMA

 

I SKYRIUS

ĮVADAS

 

1. Šiaulių rajono savivaldybės 2022 metų užimtumo didinimo programa (toliau – programa) parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymu, Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 23 d. įsakymu Nr. A1-257 „Dėl Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Užimtumo didinimo programos, skirtos užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modeliui įgyvendinti, rengimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. A1-715 „Dėl Užimtumo didinimo programos, skirtos užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modeliui įgyvendinti, rengimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, (toliau – aprašas).

2. Programa skirta šioms tikslinėms bedarbių grupėms:

2.1. rūpintiniams, kuriems iki pilnametystės buvo nustatyta rūpyba, kol jiems sukaks 25 metai;

2.2. nėščioms moterims, vaiko motinai (įmotei) arba tėvui (įtėviui), vaiko globėjui, rūpintojui ir asmenims, faktiškai auginantiems vaiką (įvaikį) iki 8 metų arba neįgalų vaiką (įvaikį) iki 18 metų (iki 2005 m. liepos 1 d. pripažintą vaiku invalidu), ir asmenims, prižiūrintiems sergančius ar neįgalius šeimos narius, kuriems Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos sprendimu nustatyta nuolatinė slauga ar priežiūra;

2.3. grįžusiems iš laisvės atėmimo vietų, kai laisvės atėmimo laikotarpis buvo ilgesnis kaip 6 mėnesiai, jeigu jie kreipiasi į Užimtumo tarnybą prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Užimtumo tarnyba) ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo grįžimo iš laisvės atėmimo vietų;

2.4. piniginės socialinės paramos gavėjams;

2.5. priklausomiems nuo narkotinių, psichotropinių ir kitų psichiką veikiančių medžiagų, baigusiems psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programas, jeigu jie kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programos baigimo;

2.6. prekybos žmonėmis aukoms, baigusioms psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programas, jeigu jos kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programos baigimo;

2.7. grįžusiems į Lietuvą nuolat gyventi politiniams kaliniams ir tremtiniams bei jų šeimų nariams (sutuoktiniui, vaikams (įvaikiams) iki 18 metų), jeigu jie kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo grįžimo į Lietuvą nuolat gyventi dienos;

2.8. turintiems pabėgėlio statusą ar kuriems yra suteikta papildoma ir laikinoji apsauga;

2.9. asmenims, patiriantiems socialinę riziką;

2.10. vyresniems kaip 40 metų.

3. Įgyvendinant programą bus įgyvendinamas Užimtumo didinimo programos, skirtos užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims, modelis (toliau – modelis). Modelis skirtas bedarbiams, kurie atitinka visus šiuos reikalavimus:

3.1. yra ilgą laiką nedirbę;

3.2. yra piniginės socialinės paramos gavėjai ar gauna Užimtumo įstatymo 481 straipsnyje nurodytą darbo paieškos išmoką;

3.3. priklauso bent vienai iš programos 2.1–2.3, 2.5–2.10 papunkčiuose nurodytų asmenų grupių.

4. Programos dalyviai – Šiaulių rajono savivaldybės administracija (toliau – Savivaldybės administracija), Užimtumo tarnyba, dalyvauti programoje atrinkti bedarbiai, Šiaulių rajono savivaldybės teritorijoje vykdančios veiklą atrankos būdu parinktos įmonės, įstaigos ir organizacijos.

5. Programos tikslai:

5.1. užtikrinti valstybinės (valstybės perduotos savivaldybėms) funkcijos (dalyvavimas rengiant ir įgyvendinant darbo rinkos politikos priemones ir gyventojų užimtumo programas) vykdymą;

5.2. siekti kuo didesnio gyventojų užimtumo, kad jie turėtų galimybę ugdyti darbo įgūdžius ir dirbti kvalifikaciją atitinkantį darbą;

5.3. sudaryti galimybes programos 2 punkte išvardintiems ieškantiems darbo asmenims greičiau integruotis į darbo rinką ir užsidirbti pragyvenimui būtinų lėšų, įgyti motyvaciją tolimesnei darbo paieškai;

5.4. palengvinti ilgą laiką nedirbusių asmenų perėjimą nuo nedarbo prie užimtumo darbo rinkoje;

5.5. suderinti užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų bei piniginės socialinės paramos teikimą, integruojant ilgą laiką nedirbusius asmenis į darbo rinką;

5.6. užtikrinti valstybės ir savivaldybių institucijų, įstaigų ir (ar) organizacijų, teikiančių užimtumo skatinimo, motyvavimo paslaugas ir piniginę socialinę paramą nedirbantiems asmenims, veiklos koordinavimą ir skatinti jų bendradarbiavimą;

5.7. sumažinti nedarbą Šiaulių rajono savivaldybėje.

 

 

II SKYRIUS

BŪKLĖS ANALIZĖ

 

6. Oficialiosios statistikos duomenimis, Šiaulių rajono savivaldybėje 2021 m. liepos 1 d. gyveno 41 493 gyventojai.

7. Užimtumo tarnybos duomenimis, 2021 m. rugsėjo 1 d. buvo įregistruota 3 341 Šiaulių rajono savivaldybėje gyvenantis bedarbis, o Lietuvos Respublikoje – 211 168 bedarbiai. Bedarbių procentas nuo darbingo amžiaus gyventojų Šiaulių rajone buvo 13%, o šalyje – 12,2 %. Bedarbių procentas nuo darbingo amžiaus gyventojų Šiaulių rajone buvo 0,8 procentiniais punktais didesnis už Lietuvos Respublikos bedarbių procentą nuo darbingo amžiaus gyventojų.

8. Bedarbių procentas nuo darbingo amžiaus gyventojų (nedarbas):

 

Rodiklio pavadinimas

2021-09-01

Šalyje

12,2 proc.

Šiaulių rajono savivaldybė

13 proc.

-     Bedarbių vyrų procentas nuo darbingo amžiaus vyrų

12 proc.

-     Bedarbių moterų procentas nuo darbingo amžiaus moterų

14 proc.

-     Jaunų bedarbių (16–29 m.) procentas nuo darbingo amžiaus gyventojų

6,5proc.

Nedarbas pagal Šiaulių rajono savivaldybės seniūnijas:

 

Bubių seniūnija

14,1 proc.

Ginkūnų seniūnija

9,2 proc.

Gruzdžių seniūnija

13,4 proc.

Kairių seniūnija

10,9 proc.

Kuršėnų kaimiškoji seniūnija

17,5 proc.

Kuršėnų miesto seniūnija

14,3 proc.

Kužių seniūnija

12,1 proc.

Meškuičių seniūnija

8,2 proc.

Raudėnų seniūnija

18,3 proc.

Šakynos seniūnija

19,5 proc.

Šiaulių kaimiškoji seniūnija

10 proc.

 

9. Atsižvelgiant į Užimtumo tarnybos Šiaulių miesto 1-ojo skyriaus bei Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus duomenis, pateikiama bedarbių sudėtis pagal seniūnijas ir tikslines grupes:

 

 

 

Tikslinės bedarbių grupės

Bedarbių skaičius pagal seniūnijas

Iš viso

Bubių

Ginkūnų sen.

Gruzdžių

Kairių

Kuršėnų kaimiškoji

Kuršėnų m.

Kužių 

Meškuičių

Raudėnų sen.

Šakynos sen.

Šiaulių kaimiškoji 

Iš viso bedarbių, iš jų:

3341

252

187

183

219

449

954

272

106

141

151

427

1. Rūpintiniai, kuriems iki pilnametystės buvo nustatyta rūpyba, kol jiems sukaks 25 metai

 

-

 

-

 

 

-

 

-

 

-

 

-

 

-

 

-

 

-

 

-

 

-

 

-

2. Nėščios moterys, vaiko motina (įmotė) arba tėvas (įtėvis), vaiko globėjas, rūpintojas ir asmenys, faktiškai auginantys vaiką (įvaikį) iki 8 metų arba neįgalų vaiką (įvaikį) iki 18 metų (iki 2005 m. liepos 1 d. pripažintą vaiku invalidu), ir asmenys, prižiūrintys sergančius ar neįgalius šeimos narius, kuriems Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos sprendimu nustatyta nuolatinė slauga ar priežiūra

3

1

-

1

-

-

1

-

-

-

-

-

3. Grįžę iš laisvės atėmimo vietų, kai laisvės atėmimo laikotarpis buvo ilgesnis kaip 6 mėnesiai, jeigu jie kreipiasi į Užimtumo tarnybą prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Užimtumo tarnyba) ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo grįžimo iš laisvės atėmimo vietų;

3

-

-

-

-

-

2

1

-

-

-

-

4. Piniginės socialinės paramos gavėjai

720

57

15

60

52

145

182

43

22

43

52

49

5. Priklausomi  nuo narkotinių, psichotropinių ir kitų psichiką veikiančių medžiagų, baigę psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programas, jeigu jie kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programos baigimo;

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

6. Prekybos žmonėmis aukos, baigusios psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programas, jeigu jos kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programos baigimo

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

7. Grįžę į Lietuvą nuolat gyventi politiniai kaliniai ir tremtiniai bei jų šeimos nariai (sutuoktinis, vaikai (įvaikiai) iki 18 metų), jeigu jie kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo grįžimo į Lietuvą nuolat gyventi dienos

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

8. Turintys pabėgėlio statusą ar kuriems yra suteikta papildoma ar laikinoji apsauga

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

9. Asmenys, patiriantys socialinę riziką

44

3

-

7

2

3

17

3

0

2

7

0

10. Vyresni kaip 40 metų

2295

174

116

135

139

284

644

183

77

99

109

335

 

 

III SKYRIUS

PASLAUGŲ IR PRIEMONIŲ PLANAS

 

10. Programos tikslams pasiekti numatomos šios priemonės:

10.1. laikino pobūdžio darbai:

10.1.1. valstybinės reikšmės parkų, draustinių, istorijos, archeologijos ir kultūros objektų, gamtos ir kultūros paveldo objektų teritorijų šienavimo, vejos pjovimo, gėlynų sodinimo, ravėjimo, krūmų retinimo, medžių genėjimo, lapų ir kitų augalinių atliekų sutvarkymo, šiukšlių surinkimo ir kiti laikino pobūdžio su želdinių priežiūra susiję darbai;

10.1.2. sniego kasimas, ledo nuvalymas nuo takų, smėlio barstymas, sniego šlavimas ir kiti laikino pobūdžio su sniego pašalinimu susiję darbai valstybinės reikšmės parkų, draustinių, istorijos, archeologijos ir kultūros objektų, gamtos ir kultūros paveldo objektų teritorijose;

10.1.3. gatvių, kelių, pakelių, pėsčiųjų ir dviračių takų, istorijos ir kultūros paveldo, parkų, muziejų, kapinių, turizmo objektų, kitų saugomų bei turinčių išliekamąją vertę objektų bei kitų visuomeninės paskirties rajono teritorijų, esančių valstybinėje žemėje, aplinkos tvarkymo darbai;

10.1.4. savivaldybei priskirtų patikėjimo teise valdyti kelio statinių ir kitų viešo naudojimo objektų smulkaus remonto ir teritorijų šienavimo, šiukšlių surinkimo po žiemos ir kiti laikino pobūdžio darbai;

10.1.5. valstybei nuosavybės teise priklausančių melioracijos ir hidrotechnikos statinių laikino pobūdžio smulkaus remonto, priežiūros ir aplinkos tvarkymo darbai;

10.2. modelio įgyvendinimas, kuris įgyvendinamas tokiais etapais:

10.2.1. pirminis asmens vertinimas;

10.2.2. asmens poreikių ir galimybių įvertinimas, profiliavimas.

10.2.3. atvejo komandos darbo organizavimas;

10.2.4. susitarimo su asmeniu dėl jo integracijos į darbo rinką (toliau – susitarimas) parengimas ir pasirašymas. Susitarime gali būti numatomos paslaugos:

10.2.4.1. lydimoji pagalba – pagalba, teikiama asmeniui, siekiant padėti jam gauti socialines, sveikatos, švietimo ar su įdarbinimu susijusias paslaugas, įskaitant ir palaikymą darbo vietoje, reikalingą siekiant padėti rasti būdų, kaip išspręsti darbe kylančias problemas;

10.2.4.2. socialinės paslaugos, nurodytos Socialinių paslaugų kataloge, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“;

10.2.4.3. kitos paslaugos, palengvinančios asmens perėjimą nuo nedarbo prie užimtumo darbo rinkoje (pavėžėjimo paslaugos, būtinų įsidarbinimui sveikatos paslaugų teikimas, įskaitant žalingų įpročių gydymą ir kt.);

10.2.5. susitarimo įgyvendinimas;

10.2.6. sprendimas dėl pasirengimo darbo rinkai.

11. Įgyvendinant laikino pobūdžio darbus numatoma įdarbinti 34 bedarbius. Įgyvendinant modelį bus teikiamos nedirbančių ir socialinę paramą gaunančių asmenų užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugos, palengvinančios asmens perėjimą nuo nedarbo prie užimtumo darbo rinkoje. Teikiant nedirbančių ir socialinę paramą gaunančių asmenų užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugas, numatoma, kad šia priemone pasinaudos nuo 80 iki 95 asmenų.

12. Įgyvendinant laikino pobūdžio darbus vidutinė numatoma vieno programos dalyvio darbų trukmė – 4 mėnesiai (84 darbo dienos), maksimali trukmė – 6 mėnesiai (126 darbo dienos). Kasdienė darbo laiko trukmė neturi viršyti aštuonių darbo valandų. Pagal programą vykdomi darbai negali būti dirbami naktį, poilsio ir švenčių dienomis.

13. Numatomi programos įgyvendinimo rezultatai:

13.1. suteikta galimybė ne mažiau kaip 34 Šiaulių rajono bedarbiams įsidarbinti vidutiniškai 4 mėnesių trukmei ir užsidirbti pragyvenimui būtinų lėšų;

13.2. sumažėjęs nedarbas Šiaulių rajone;

13.3. suteiktos užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugos ne mažiau kaip 80 asmenų, iš jų numatoma įdarbinti (ilgalaikis neterminuotas įdarbinimas) iki 33 proc. paslaugas gavusių asmenų.

14. Programos vykdytojai – Savivaldybės administracija, Užimtumo tarnyba, darbdaviai (Šiaulių rajono savivaldybės teritorijoje vykdančios veiklą atrankos būdu parinktos įmonės, įstaigos ir organizacijos), paslaugų teikėjai (įmonės, teikiančios užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugas, nupirktas vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymu).

15. Įgyvendinant laikino pobūdžio darbus, numatytų dalyvauti bedarbių atranką vykdo Užimtumo tarnyba, bendradarbiaudama su Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriumi bei seniūnijomis. Bedarbiai privalo atitikti nors vieną 2 programos punkte nurodytą tikslinę grupę. Pirmenybė teikiama nekvalifikuotiems, ilgalaikiams ir vyresnio amžiaus bedarbiams. 

16. Darbdavių, pageidaujančių įgyvendinti užimtumo programą, atranką vykdo Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta komisija Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu nustatyta tvarka.

17. Pirmenybė teikiama darbdaviams, kurie:

17.1. pasibaigus asmens ar kelių asmenų dalyvavimo programoje trukmei, įsipareigos įdarbinti pagal neterminuotą darbo sutartį bent vieną ar daugiau tų pačių programos dalyvių;

17.2. pasibaigus asmens ar kelių asmenų dalyvavimo programoje trukmei, įsipareigos įdarbinti pagal terminuotą darbo sutartį ne trumpesniam kaip 6 mėnesių laikotarpiui bent vieną ar daugiau tų pačių programos dalyvių.

18. Įgyvendinant modelį, pirminį asmens vertinimą atlieka Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudarytos komisijos Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka, 10.2.2–10.2.6 programos papunkčiuose nurodytas priemones atitinkamai įgyvendina nedirbančių asmenų atvejo vadybininkas ir atvejo komanda vadovaudamiesi Administracijos direktoriaus įsakymu nustatyta tvarka.

 

IV SKYRIUS

PROGRAMOS FINANSAVIMO PLANAS

 

19. Programos finansavimo šaltinis yra valstybės biudžeto speciali tikslinė dotacija savivaldybės biudžetui, skirta valstybinei funkcijai – dalyvauti rengiant ir įgyvendinant darbo rinkos politikos priemones ir gyventojų užimtumo programas. Programa gali būti finansuojama ir iš nepanaudotų valstybės biudžeto specialios tikslinė dotacijos lėšų, skirtų socialinėms išmokoms ir kompensacijoms skaičiuoti ir mokėti.

20. Darbdaviams, įdarbinusiems Užimtumo tarnybos siųstus asmenis pagal darbo sutartį programos 10.1 papunktyje numatytiems darbams atlikti, už kiekvieną įdarbintą asmenį mokamos šios subsidijos darbo užmokesčiui, skirtos iš dalies ar visiškai apmokėti šias išlaidas:

20.1. darbo užmokesčio už įdarbinto asmens faktiškai dirbtą laiką, apskaičiuoto pagal tą mėnesį galiojantį Vyriausybės patvirtintą minimalų valandinį atlygį;

20.2. draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokoms, apskaičiuotoms nuo 20.1 papunktyje nurodyto darbo užmokesčio;

20.3. piniginei kompensacijai už nepanaudotas atostogas (įskaitant draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokų sumą).

21. Pasibaigus remiamajam laikotarpiui, darbdavys asmenį, dalyvavusį programoje, įdarbinęs pagal terminuotą ar neterminuotą darbo sutartį, iš savo lėšų moka visą darbo užmokestį, ne mažesnį kaip remiamuoju laikotarpiu, ir visas su to asmens įdarbinimu susijusias įstatymų numatytas išmokas bei mokesčius.

22. Programos lėšos, skirtos modeliui įgyvendinti, naudojamos asmens užimtumo skatinimo ir motyvavimo priemonėms ir paslaugoms apmokėti bei nedirbančių asmenų atvejo vadybininko darbo užmokesčiui.

23. Programos 20 punkte nurodytas subsidijas darbo užmokesčiui darbdaviams moka bei programos lėšų apskaitą tvarko Savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyrius.

24. Programos lėšos skirtos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. A1-968 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams 2022 metais paskirstymo savivaldybių administracijoms ir vertinimo kriterijų patvirtinimo“.

25. Programai finansuoti numatyta 209 000,00 Eur, iš jos modeliui įgyvendinti – 87 000,00 Eur, laikino pobūdžio darbams – 113 640,00 Eur,  programos administravimui – 8 360,00 Eur (4 procentai programos lėšų).

26. Įgyvendinant laikino pobūdžio darbus, numatoma įdarbinti 34 asmenis, įgyvendinant modelį numatoma, kad užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugos bus suteiktos 80–95 asmenims.

27. Vidutinė preliminari vieno asmens dalyvavimo programoje kaina  nuo 1 423,00 Eur iki 1 610,00 Eur.

28. Programos lėšų paskirstymas pagal priemones:

 

Programos priemonės

Programos lėšos, Eur

Vidutinė priemonės kaina 1 asmeniui, Eur

Numatomas asmenų, kurie galės pasinaudoti priemone, skaičius

1. Laikino pobūdžio darbai

113 640,00

3 342,00

34

2. Modelio įgyvendinimas, iš jų:

87 000,00

736,00 – 874,00

80 – 95

2.1. užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugos nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims

69 900,00

736,00 – 874,00

80 – 95

2.2. nedirbančių asmenų atvejo vadybininko darbo užmokestis

16 736,00

-

-

2.3. socialinio draudimo įmokos, apskaičiuotos nuo atvejo vadybininko darbo užmokesčio

364,00

-

-

3. Programos administravimas

8 360,00

-

-

Iš viso:

209 000,00

1 423,00 – 1 610,00

114 – 129

 

29. Vidutinė nedirbančių ir socialinę paramą gaunančių asmenų užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų kaina 1 asmeniui nurodyta apytiksliai, nes konkrečios taikomos asmens užimtumo skatinimo ir motyvavimo priemonės ir paslaugos bus numatomos dirbant individualiai su kiekvienu dalyviu ir perkamos vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymu.

 

V SKYRIUS

PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪRA IR ĮVERTINIMAS

 

30. Programos vertinimo kriterijai:

30.1. įsisavintos lėšos pinigine ir procentine išraiška;

30.2. programos įgyvendinimo laikotarpiu įdarbintų asmenų skaičius ir jų išdirbtas darbo laikas (mėnesiais);

30.3. programai pasibaigus įdarbintų programos dalyvių skaičius;

30.4. užimtųjų dalis lyginant su dalyvavusiais programoje (per 3 mėn. dirbs arba vykdys savarankišką veiklą iki 33 procentų programos dalyvių).

31. Programai įgyvendinti, darbdaviams atrinkti ir lėšoms paskirstyti Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu  sudaroma komisija.

32. Įdarbinamų asmenų skaičius ir lėšos darbdaviams paskirstomos Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu, atsižvelgiant į atrankos rezultatus. Jeigu Savivaldybės administracijos direktorius nesutinka su atrankos rezultatais, jis grąžina juos komisijai svarstyti iš naujo.

33. Už Užimtumo tarnybos siunčiamų bedarbių įdarbinimą, darbų saugą, kokybišką paskirtų darbų atlikimą, paskirtų lėšų tinkamą įsisavinimą ir pateikiamų dokumentų teisingumą tiesiogiai atsako darbdaviai. Seniūnijose darbdavių funkcijas vykdo seniūnai. Su atrinktais darbdaviais (išskyrus seniūnus) Savivaldybės administracija sudaro dvišales programos įgyvendinimo ir finansavimo sutartis.

34. Programos įgyvendinimą organizuoja Savivaldybės administracijos Turto valdymo skyrius: skelbia darbdavių atranką Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka, rengia įsakymus, sutartis ir kitus dokumentus, susijusius su laikino pobūdžio darbų įgyvendinimu. Darbdavių kontrolė, kaip įgyvendinama programa ir naudojamos lėšos, vykdoma Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka. Modelį įgyvendina nedirbančių asmenų atvejo vadybininkas, atvejo komanda, sudaryta Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka

35. Programos lėšų apskaitą tvarko Savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyrius.

36. Programos įgyvendinimą, lėšų programai įgyvendinti panaudojimą kontroliuoja Savivaldybės centralizuota vidaus audito tarnyba.

 

VI SKYRIUS

PROGRAMOS VIEŠINIMAS

 

37. Informacija apie programą ir jos įgyvendinimo metu pasiektus rezultatus skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje www.siauliuraj.lt.

38. Informacija apie programos įgyvendinimo metu vykdomas priemones skelbiama Šiaulių rajono spaudoje ir Savivaldybės interneto svetainėje www.siauliuraj.lt.

 

 

_________________