PanevezioHerbas

 

PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL MOKESČIŲ LENGVATŲ JURIDINIAMS IR FIZINIAMS ASMENIMS, REMIANTIEMS SPORTO, KULTŪROS IR MOKSLO VEIKLAS PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖJE, TEIKIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO IR SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2019 M. RUGPJŪČIO 22 D. SPRENDIMO NR. 1-303 „DĖL MOKESČIŲ LENGVATŲ JURIDINIAMS IR FIZINIAMS ASMENIMS, VYKDANTIEMS ŪKINĘ VEIKLĄ, REMIANTIEMS KULTŪROS, MENO, SPORTO IR MOKSLO VEIKLAS PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖJE, TAIKYMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO IR SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2018 M. LAPKRIČIO 29 D. SPRENDIMO NR. 1-350 PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS“ PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS

 

2021 m. liepos 1 d. Nr. 1-208

Panevėžys

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 29, 38 punktais, 16 straipsnio 2 dalies 18 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos žemės mokesčio įstatymo 8 straipsnio 3 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. lapkričio 19 d. nutarimo Nr. 1798 „Dėl nuomos mokesčio už valstybinę žemę ir valstybinio vidaus vandenų fondo vandens telkinius“ 1.8 papunkčiu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 10 d. nutarimo Nr. 1387 „Dėl žemės nuomos mokesčio už valstybinės žemės sklypų naudojimą“ 8 punktu ir siekdama skatinti verslo įmones skirti paramą sporto, kultūros ir mokslo veikloms, Panevėžio miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1.  Patvirtinti Mokesčių lengvatų juridiniams ir fiziniams asmenims, remiantiems sporto, kultūros ir mokslo veiklas Panevėžio miesto savivaldybėje, teikimo taisykles (pridedama).

2.  Nustatyti, kad bendras mokesčių lengvatų dydis visiems juridiniams ir fiziniams asmenims, remiantiems sporto, kultūros ir mokslo veiklas Panevėžio miesto savivaldybėje, negali viršyti 300 tūkst. eurų per metus.

3.  Pripažinti netekusiu galios Panevėžio miesto savivaldybės tarybos 2019 m. rugpjūčio 22 d. sprendimą Nr. 1-303 „Dėl Mokesčių lengvatų juridiniams ir fiziniams asmenims, vykdantiems ūkinę veiklą, remiantiems kultūros, meno, sporto ir mokslo veiklas Panevėžio miesto savivaldybėje, taikymo taisyklių patvirtinimo ir Savivaldybės tarybos 2018 m. lapkričio 29 d. sprendimo Nr. 1-350 pripažinimo netekusiu galios“ (su vėlesniu pakeitimu).

 

 

Savivaldybės meras                                                                                    Rytis Mykolas Račkauskas

 

PATVIRTINTA

Panevėžio miesto savivaldybės tarybos

2021 m. liepos 1 d. sprendimu Nr. 1-208

 

 

MOKESČIŲ LENGVATŲ JURIDINIAMS IR FIZINIAMS ASMENIMS, REMIANTIEMS SPORTO, KULTŪROS IR MOKSLO VEIKLAS PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖJE, TEIKIMO TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Mokesčių lengvatų juridiniams ir fiziniams asmenims, remiantiems sporto, kultūros ir mokslo veiklas Panevėžio miesto savivaldybėje, teikimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato mokesčių lengvatų teikimo juridiniams ir fiziniams asmenims (toliau – paramos teikėjai), teikiantiems paramą su Panevėžio miesto sportu, kultūra ir mokslu susijusioms veikloms, lengvatų dydį ir teikimo sąlygas, prašymų lengvatoms gauti teikimo tvarką, prašymų nagrinėjimo tvarką, kitas nuostatas, reglamentuojančias mokesčių lengvatų suteikimą.

2. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

2.1. Paramos dalykai – Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatyme (toliau – Įstatymas) apibrėžti paramos dalykai (piniginės lėšos, bet koks kitas turtas, įskaitant pagamintas ir įsigytas prekes, suteiktos paslaugos (įvertinti pinigine išraiška).

2.2. Paramos teikėjas – Įstatyme apibrėžti juridinis ar fizinis asmuo, vykdantis ūkinę veiklą, savanoriškai ir neatlygintinai teikiantis paramos dalykus Panevėžio miesto paramos gavėjams visuomenei naudingiems tikslams.

2.3. Paramos gavėjas – Įstatyme apibrėžtas paramos gavėjo statusą turintis juridinis ar fizinis asmuo, kurio veiklos tikslas nėra pelno siekimas.

2.4. Paramos sutartisvadovaujantis Įstatymu, paramos teikėjo ir paramos gavėjo sudaryta paramos teikimo sutartis.

2.5. Visuomenei naudingi tikslai – šiose Taisyklėse visuomenei naudingais tikslais laikoma veikla Panevėžio miesto sporto, kultūros ir mokslo srityse.

2.6. Nereikšminga (de minimis) pagalba – pinigine verte išreikšta ne didesnė kaip 200 000 Eur (dviejų šimtų tūkstančių eurų) pagalba vienam ūkio subjektui per trejus finansinius metus, kaip apibrėžta 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamente (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai su pakeitimais, padarytais 2020 m. liepos 2 d. Komisijos reglamentu (ES) 2020/972.

2.7. Mokesčių lengvatosPanevėžio miesto savivaldybės tarybos (toliau – Savivaldybės taryba) sprendimu Taisyklėse nurodytiems paramos teikėjams, rėmusiems Panevėžio miesto sporto, kultūros ir mokslo veiklas, suteikiamos šios mokesčių lengvatos:

2.7.1. žemės mokesčio;

2.7.2. valstybinės žemės nuomos mokesčio;

2.7.3. nekilnojamojo turto mokesčio.

2.8. Skelbimas – Savivaldybės interneto svetainėje skelbiamas pranešimas su informacija apie prašymų mokesčių lengvatoms gauti priėmimą, reikalingus dokumentus ir data, iki kurios turi būti pateikti dokumentai.

 

II SKYRIUS

MOKESČIO LENGVATŲ DYDIS IR TAIKYMO SĄLYGOS

 

3. Paramos teikėjui taikomų mokesčių lengvatų dydis – 50 proc. nuo per einamuosius metus paramai skirtos sumos, bet ne daugiau kaip paramos teikėjui už einamuosius metus apskaičiuotų mokesčių sumos.

4. Mokesčių lengvatos taikomos tik einamaisiais metais apskaičiuotiems mokesčiams.

5. Mokesčių lengvatos taikomos, jeigu išpildytos šios sąlygos:

5.1. Paramos teikėjas sudarė paramos teikimo sutartį su vienu ar keletu paramos gavėjų. Paramos sutartyje nurodė:

5.1.1. šalių rekvizitus, atsakingus asmenis;

5.1.2. veiklas, kurioms skiriama parama;

5.1.3. paramos sumą;

5.1.4. paramos dalyką.

5.2. Paramos gavėjui, kuriam suteikta parama, priskirtina nereikšmingai (de minimis) pagalbai, per trejus paskutinius finansinius metus suteikta nereikšminga (de minimis) pagalbos suma, įvertinus ir naujai teiktiną lengvatą, neviršija 200 000 Eur.

5.3. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.469 straipsnio 2 dalimi, teikiant paramą, kurios suma didesnė kaip 14 500 Eur, sudarė notarinės formos sutartį.

5.4. Pasirašytos paramos sutarties pagrindu parama buvo suteikta šiems paramos gavėjams:

5.4.1. Panevėžio mieste registruotoms sporto organizacijoms;

5.4.2. kultūros įstaigoms, kurių steigėja yra Panevėžio miesto savivaldybė ar Lietuvos Respublikos valstybė;

5.4.3. mokslo ir verslo bendradarbiavimo veiklų vykdytojams.

5.5. Paramos teikėjas iki prašymo dėl mokesčių lengvatų teikimo dienos suteikė paramą. Paramos teikėjui iki prašymo dėl mokesčių lengvatų teikimo dienos neįvykdžius visų sutartyje numatytų įsipareigojimų, mokesčių lengvata gali būti taikoma tik nuo faktinės paramai skirtos sumos.

 

III SKYRIUS

PRAŠYMŲ MOKESČIO LENGVATOMS GAUTI TEIKIMO TVARKA

 

6. Paramos teikėjai prašymus (prašymo forma tvirtinama Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu) dėl mokesčių lengvatų suteikimo pateikia Savivaldybės administracijos direktoriui iki skelbime nurodytos dokumentų pateikimo datos, kuri nustatoma remiantis mokestinio laikotarpio terminais.

7. Kartu su prašymu pateikiami šie dokumentai:

7.1. einamųjų metų žemės mokesčio deklaracijos kopija; patvirtinta einamųjų metų valstybinės žemės nuomos mokesčio deklaracijos kopija; einamųjų metų preliminarios nekilnojamojo turto mokesčio deklaracijos kopija (priklausomai nuo to, kurio mokesčio lengvatos prašoma);

7.2. pažyma apie atsiskaitymą su valstybės ir savivaldybių biudžetais ir fondais (pažyma turi būti išduota ne vėliau nei 30 kalendorinių dienų iki prašymo pateikimo datos);

7.3. paramos gavėjo ir paramos teikėjo pasirašyta paramos sutarties patvirtinta kopija;

7.4. pavedimų, aktų ir kitų dokumentų, patvirtinančių suteiktą paramą, patvirtintos kopijos;

7.5. paramos gavėjo statusą patvirtinančio dokumento kopija;

7.6. Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos paruoštas ir paramos teikėjo užpildytas klausimynas apie paramos gavėją (priedas);

7.7. kiti susiję dokumentai.

 

IV SKYRIUS

PRAŠYMŲ NAGRINĖJIMO TVARKA

 

8. Prašymus administruoja Savivaldybės administracijos Miesto plėtros skyrius.

9. Prašymai, kurių registracija Savivaldybės dokumentų valdymo sistemoje 1 d. d. vėlesnė nei skelbime nurodyta dokumentų pateikimo data, – nenagrinėjami.

10. Vertinant prašymą, Suteiktos valstybės pagalbos registre patikrinama paramos gavėjams suteikta nereikšminga (de minimis) pagalba, gauta per paskutinius trejus finansinius metus. Jeigu paramos gavėjui suteikta ir teiktina nereikšminga (de minimis) pagalba viršija per trejus finansinius metus galimą suteikti pagalbos sumos ribą, prašymas nenagrinėjamas ir apie tai Savivaldybės administracija informuoja raštu.

11. Miesto plėtros skyrius iki skelbime nurodytos dokumentų pateikimo datos gautus paramos teikėjų prašymus dėl mokesčių lengvatų suteikimo išanalizuoja, įvertina ir artimiausiam Savivaldybės tarybos posėdžiui rengia sprendimo projektą dėl mokesčių lengvatų suteikimo paramos teikėjams.

12. Miesto plėtros skyrius turi teisę prašyti paramos teikėjo ar paramos gavėjo pateikti kitą papildomą informaciją, reikalingą Savivaldybės tarybos sprendimo projektui parengti, kviestis paramos teikėją, paramos gavėją ar jų atstovą pateikti paaiškinimus.

13. Savivaldybės taryba priima sprendimą dėl mokesčių lengvatos suteikimo, nesuteikimo ar lengvatos panaikinimo. Apie Savivaldybės tarybos priimtus sprendimus Miesto plėtros skyrius raštu ar elektroniniu paštu informuoja paramos teikėją, Valstybinę mokesčių inspekciją prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir Panevėžio miesto savivaldybės administracijos Strateginio planavimo ir finansų skyrių.

 

V SKYRIUS

KITOS NUOSTATOS

 

14. Jei po mokesčių lengvatų suteikimo paaiškėja, kad paramos teikėjas nevykdė arba netinkamai vykdė paramos sutartyje prisiimtus įsipareigojimus, pateikė neteisingus duomenis, kurie nulėmė nepagrįstą sprendimą dėl mokesčių lengvatų suteikimo, rengiamas Savivaldybės tarybos sprendimas dėl paramos teikėjui suteiktų mokesčių lengvatų panaikinimo.

15. Miesto plėtros skyrius, vadovaudamasis Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatais ir Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos duomenų tvarkymo taisyklėmis, suteiktą mokesčio lengvatą, kuri pripažįstama kaip nereikšminga (de minimis) pagalba, užregistruoja Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre paramos gavėjui.

16. Tai, kas nereglamentuota šiose Taisyklėse, sprendžiama taip, kaip numatyta Lietuvos Respublikos teisės aktuose.

17. Asmens duomenys teikiami ir naudojami vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (OL 2016 L 119, p. 1) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu. Dokumentai, kuriuose yra asmens duomenys, tvarkomi ir saugomi 10 metų po mokesčio lengvatos skyrimo ar neskyrimo vadovaujantis Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 „Dėl Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“. Pasibaigus saugojimo terminui, dokumentai, kuriuose yra asmens duomenų, sunaikinami, išskyrus tuos, kurie įstatymų ar kitų teisės aktų, reglamentuojančių duomenų saugojimą, nustatytais atvejais turi būti perduoti saugojimui pagal Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymą, jo įgyvendinamuosius ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius tokių dokumentų saugojimą.

18. Taisyklės keičiamos, pildomos, pripažįstamos netekusiomis galios Savivaldybės tarybos sprendimu.

___________________________