priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento

PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

Dėl priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento

prie vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2007 m. liepos 17 d. įsakymo Nr. 1-222 „Dėl priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“ PAKEITIMO

 

2020 m. vasario 18 d. Nr. 1-70

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos darbo reglamentą, patvirtintą Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2007 m. liepos 17 d. įsakymu Nr. 1-222 „Dėl Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“, ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Direktorius

vidaus tarnybos generolas                                                                                           Saulius Greičius

 

 

PATvirtinta

Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo

departamento prie Vidaus reikalų

ministerijos direktoriaus

2007 m. liepos 17 d.

įsakymu Nr. 1-222

(Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo

departamento prie Vidaus reikalų

ministerijos direktoriaus

2020 m. vasario 18 d.

įsakymo Nr. 1-70 redakcija)

 

 

Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos darbo reglamentas

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos darbo reglamentas (toliau – Reglamentas) nustato Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau – departamentas) darbo tvarką. Reglamento nuostatos taikomos departamentui pavaldžioms įstaigoms tiek, kiek Reglamentas reglamentuoja jų veiklą.

2. Departamentas savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, įstatymais, kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, vidaus reikalų ministro įsakymais, departamento nuostatais, departamento direktoriaus įsakymais, Reglamentu ir kitais teisės aktais.

3. Departamentas savo veiklą grindžia įstatymo viršenybės, objektyvumo, proporcingumo, nepiktnaudžiavimo valdžia, tarnybinio bendradarbiavimo ir kitais Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme nustatytais principais.

4. Lietuvos Respublikos Seime (toliau – Seimas), Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarijoje (toliau – Prezidento kanceliarija), Lietuvos Respublikos Vyriausybėje (toliau –Vyriausybė), kitose valstybės institucijose ir įstaigose departamentui atstovauja departamento direktorius, pagal kompetenciją jo įgalioti departamento direktoriaus pavaduotojai, kiti departamento valstybės tarnautojai ar darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis.

 

 

II SKYRIUS

BENDRIEJI DEPARTAMENTO STRUKTŪROS IR DARBO KLAUSIMAI

 

PIRMASIS SKIRSNIS

DEPARTAMENTO DIREKTORIUS, DEPARTAMENTO DIREKTORIAUS PAVADUOTOJAI

 

5. Departamentui vadovauja departamento direktorius, kuris atsako už departamento kompetencijai pavestų veiklos tikslų įgyvendinimą ir funkcijų atlikimą, taip pat valstybinės priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos veiklos organizavimą. Departamento direktorius koordinuoja ir kontroliuoja departamento struktūrinių ir teritorinių struktūrinių padalinių veiklą pats arba per pavaduotojus.

6. Departamento direktorius įsakymu nustato departamentui pavaldžias įstaigas, departamento struktūrinius ir teritorinius struktūrinius padalinius, tiesiogiai pavaldžius departamento direktoriui, ir nustato departamento direktoriaus pavaduotojų kuravimo sritis.

7Departamento direktoriaus pavaduotojai pagal kuravimo sritį atsako už departamento struktūrinių padalinių, teritorinių struktūrinių padalinių ir pavaldžių įstaigų veiklą.

8. Laikinai nesant departamento direktoriaus, jo funkcijas atlieka vidaus reikalų ministro įsakymu paskirtas vienas iš departamento direktoriaus pavaduotojų. 

9. Departamento direktorius priima individualius ir norminius įsakymus.

10. Prireikus departamento direktorius su kitų institucijų vadovais gali priimti bendrus įsakymus. Šie vadovų įsakymai įforminami ne blanke.

11. Direktoriaus pavaduotojai yra tiesiogiai atskaitingi direktoriui.

 

 

ANTRASIS SKIRSNIS

DEPARTAMENTO STRUKTŪRINIAI PADALINIAI

 

12. Departamento struktūrą sudaro departamento struktūriniai padaliniai – valdybos, grupės, skyriai ir departamento teritoriniai struktūriniai padaliniai – Elektrėnų priešgaisrinė gelbėjimo tarnyba, Kauno priešgaisrinė gelbėjimo valdyba, Klaipėdos priešgaisrinė gelbėjimo valdyba, Mažeikių objektinė priešgaisrinė gelbėjimo valdyba, Panevėžio priešgaisrinė gelbėjimo valdyba, Šiaulių priešgaisrinė gelbėjimo valdyba, Vilniaus priešgaisrinė gelbėjimo valdyba. Departamento struktūriniai padaliniai ir teritoriniai struktūriniai padaliniai toliau Reglamente vadinami ir padaliniais.

Departamentas kontroliuoja ir koordinuoja jam pavaldžių įstaigų veiklą.

13Departamento direktorius, atsižvelgdamas į departamento uždavinius ir funkcijas, tvirtina padalinių nuostatus, pareigybių sąrašus, departamento darbuotojų pareigybių aprašymus, vidaus reikalų ministrui teikia tvirtinti departamento struktūrą.

14. Departamento struktūriniams padaliniams vadovauja viršininkai, vadovai arba vedėjai, teritoriniams struktūriniams  padaliniams – viršininkai (toliau – padalinių vadovai).

15. Padaliniai užtikrina departamentui pavestų veiklos tikslų įgyvendinimą ir funkcijų atlikimą. Departamento struktūriniai padaliniai pagal kompetenciją koordinuoja ir kontroliuoja departamento teritorinių struktūrinių padalinių ir departamentui pavaldžių įstaigų veiklą ir teikia joms rekomendacijas, formuoja bendrą departamentui pavaldžių įstaigų veiklos ir personalo strategiją, užtikrina programų įgyvendinimą, organizuoja departamento direktoriaus sprendimų vykdymą ir jų kontrolę.

16. Padaliniai savo darbą organizuoja vadovaudamiesi departamento direktoriaus įsakymu patvirtintais departamento padalinių nuostatais, o padalinių vadovai, valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis ir gaunantys darbo užmokestį iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto (toliau – darbuotojai), – pareigybių aprašymais.

17. Padalinių vadovai atsako už atitinkamiems padaliniams pavestų uždavinių įgyvendinimą ir funkcijų vykdymą, darbo organizavimą, darbo drausmę, darbuotojų teisės pažeidimų prevenciją, taip pat už departamento direktoriaus ir departamento direktoriaus pavaduotojų rezoliucijų ir pavedimų vykdymą, išskyrus atvejus, kai darbuotojams departamento direktoriaus ir pagal kompetenciją departamento direktoriaus pavaduotojų rezoliucijos ir pavedimai duodami tiesiogiai.

18Padalinių vadovai turi užtikrinti, kad į darbą priimami darbuotojai, prieš pradėdami eiti pareigas, būtų supažindinti su departamento ir padalinio nuostatais, Reglamentu ir darbuotojo pareigybės aprašymu, taip pat su kitais teisės aktais, kuriais privalo vadovautis savo veikloje.

 

 

TREČIASIS SKIRSNIS

DEPARTAMENTO VEIKLOS ORGANIZAVIMAS

 

19. Departamento veikla organizuojama vadovaujantis vidaus reikalų ministrui pavestų valdymo sričių strateginiu veiklos planu, departamento metiniu veiklos planu ir kitais planavimo dokumentais, kurių rengimą, atsiskaitymą už vykdymą organizuoja ir koordinuoja departamento Planavimo ir projektų valdymo skyrius. Departamento planavimo dokumentai skelbiami departamento interneto svetainėje teisės aktų nustatyta tvarka.

20. Departamento metiniam veiklos planui įgyvendinti rengiami departamento teritorinių struktūrinių padalinių ir departamentui pavaldžių įstaigų metiniai veiklos planai, kuriuos tvirtina departamento direktorius.

21. Departamento teritorinių struktūrinių padalinių ir departamentui pavaldžių įstaigų metinio veiklos plano vykdymo ataskaitas rengia jų vadovai ir, suderinę su padalinį kuruojančiu departamento direktoriaus pavaduotoju, teikia departamento direktoriui.

22. Departamento einamieji veiklos klausimai aptariami pasitarimuose. Vieną kartą per savaitę rengiami pasitarimai, kuriuose dalyvauja struktūrinių padalinių vadovai, jų nesant – jų funkcijas atliekantys darbuotojai. Taip pat vieną kartą per savaitę rengiami departamento direktoriaus, jo pavaduotojų, teritorinių struktūrinių padalinių ir departamentui pavaldžių įstaigų vadovų pasitarimai. Pastarieji gali būti rengiami kaip vaizdo konferencija. Jeigu pasitarimų metu priimami svarbūs sprendimai, pasitarimai gali būti protokoluojami (ir) arba daromi jų garso įrašai.

23. Departamento veiklos strateginėms kryptims nustatyti, pagrindiniams veiklos klausimams spręsti departamento direktoriaus įsakymu sudaroma departamento veiklos planavimo darbo grupė, kuriai užduotis nustato ir darbo reglamentą tvirtina departamento direktorius.

 

 

KETVIRTASIS SKIRSNIS

DOKUMENTŲ PASIRAŠYMAS, TVIRTINIMAS IR VIZAVIMAS

 

24. Departamento direktorius pagal kompetenciją pasirašo:

24.1. dokumentus, siunčiamus Prezidento kanceliarijai, Seimui ir jo nariams, Vyriausybei, Seimo kontrolierių įstaigai, kitoms Seimo ir Vyriausybės įstaigoms, ministerijoms ir jų administracijos padaliniams, teismams, prokuratūroms, valstybės kontrolieriui, kitoms valstybės ar savivaldybės institucijoms ar įstaigoms, užsienio šalių analogiškų tarnybų vadovams, juridiniams ir fiziniams asmenims;

24.2. teisės aktų nustatyta tvarka teisės aktus, tarptautines sutartis, sutartis ir susitarimus;

24.3. finansinės atskaitomybės ir apskaitos dokumentus, kuriuose būtinas įstaigos vadovo parašas;

24.4. kitus teisės aktų jam pasirašyti priskirtus dokumentus.

25. Departamento direktoriui pasirašyti dokumentai gali būti pateikti tik tuomet, kai jie yra vizuoti rengėjo (-ų), jo (-ų) tiesioginio (-ių) vadovo (-ų), departamento padalinio (-ių) ar departamentui pavaldžios įstaigos, kurioje rengėjas dirba, vadovo, departamento direktoriaus pavaduotojų pagal kompetenciją. Jei rengiamas elektroninis dokumentas, dokumentas vizuojamas kvalifikuotu elektroniniu parašu arba Dokumentų valdymo sistemos (toliau – DVS) priemonėmis.

26. Departamento direktorius tvirtina:

26.1. departamento planus;

26.2. tarnybinių patikrinimų išvadas, nelaimingų atsitikimų tyrimų išvadas;

26.3. mokymo programas;

26.4. teisės aktų nustatyta tvarka kitus dokumentus.

27. Departamento direktorius gali įgalioti direktoriaus pavaduotojus ir padalinių vadovus vykdyti įgaliojime nustatytas direktoriaus kompetencijos funkcijas.

 

 

PENKTASIS SKIRSNIS

DARBO LAIKAS

 

28. Departamente pirmadienį–ketvirtadienį dirbama nuo 7 valandos 30 minučių iki 16 valandos 30 minučių, o penktadienį − nuo 7 valandos 30 minučių iki 15 valandos 15 minučių. Pertrauka pailsėti ir pavalgyti nuo 11 valandos 30 minučių iki 12 valandos 15 minučių. Šeštadienis ir sekmadienis − poilsio dienos. Švenčių dienų išvakarėse darbo laikas sutrumpinamas viena valanda. Departamento direktorius ar jo įgaliotas asmuo atskiruose departamento padaliniuose ir atskiriems darbuotojams gali nustatyti kitą darbo laiką.

29. Darbuotojo prašymu departamento direktorius ar jo įgaliotas asmuo gali laikinai nustatyti kitą darbuotojo darbo pradžios (nuo 7 val. iki 9 val.) ir darbo pabaigos (nuo 16 val. iki 18 val.) laiką, nepažeisdamas nustatytos darbo laiko normos (pirmadienį–ketvirtadienį 8 darbo val.; penktadienį – 7 darbo valandos ir 15 min.).

30. Pamainomis dirbantys darbuotojai dirba pagal departamento direktoriaus nustatyta tvarka parengtus ir patvirtintus darbo grafikus.

31. Departamente darbo laiko apskaita tvarkoma vadovaujantis departamento direktoriaus nustatyta tvarka ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais darbo laiko apskaitą.

32. Departamento darbuotojai priskirtas darbo funkcijas teisės aktų nustatyta tvarka suderinę su tiesioginiu vadovu, gali atlikti nuotoliniu būdu.

33. Teisės aktų nustatytais atvejais ir tvarka departamento direktorius ar jo įgaliotas asmuo gali pavesti darbuotojams dirbti viršvalandinį darbą, taip pat dirbti poilsio ir švenčių dienomis. Toks pavedimas įforminamas rezoliucija.

 

 

ŠEŠTASIS SKIRSNIS

KOMISIJŲ, DARBO GRUPIŲ SUDARYMAS IR VEIKLA

 

34. Vykdant Lietuvos Respublikos įstatymų, Vyriausybės nutarimų, vidaus reikalų ministro ir departamento direktoriaus įsakymų nuostatas, departamento direktoriaus įsakymu sudaromos nuolatinės ar laikinosios komisijos, darbo grupės.

35. Nuolatinės komisijos sudaromos departamento direktoriaus pavestai ilgalaikei funkcijai vykdyti.

36. Laikinosios komisijos sudaromos departamento direktoriaus pavestai trumpalaikei funkcijai, užduočiai, pavedimui vykdyti.

37. Komisijos sudaromos iš pirmininko, narių, esant būtinybei, pirmininko pavaduotojo (-ų) ir sekretoriaus.

38. Didelės apimties ir sudėtingiems teisės aktams parengti ir kitiems veiklos klausimams spręsti departamento direktoriaus įsakymu sudaroma darbo grupė iš darbo grupės vadovo, narių, esant būtinybei, vadovo pavaduotojo (-ų) ir sekretoriaus.

39. Departamente komisijos, darbo grupės gali būti sudarytos iš departamento padalinių, departamentui pavaldžių įstaigų darbuotojų, kitų valstybės ir savivaldybės institucijų bei įstaigų darbuotojų, taip pat mokslo institucijų atstovų. Jei į departamente sudaromą komisiją, darbo grupę yra kviečiami dalyvauti kitų valstybės ir savivaldybės institucijų bei įstaigų, mokslo institucijų atstovai, komisijos ar darbo grupės sudėtis gali būti tvirtinama departamento direktoriaus įsakymu, suderinus su minėtų institucijų ir įstaigų vadovais.

 

III SKYRIUS

PAVEDIMAI, JŲ VYKDYMAS IR VYKDYMO KONTROLĖ

 

40. Pavedimai gali būti duodami departamento direktoriaus įsakymais ar rezoliucijomis, departamento direktoriaus pavaduotojų pagal departamento direktoriaus nustatytas kuravimo sritis rezoliucijomis, kitokia rašytine ar žodine forma.

41. Departamento direktorius pavedimus duoda departamento direktoriaus pavaduotojams, departamento padalinių vadovams, darbuotojams, departamentui pavaldžių įstaigų vadovams ar šių įstaigų darbuotojams.

42. Departamento direktoriaus pavaduotojai pavedimus duoda pagal departamento direktoriaus jiems nustatytą kompetenciją.

43. Pavedimų vykdymą organizuoja ir kontroliuoja departamento direktoriaus pavaduotojai pagal departamento direktoriaus nustatytas kuravimo sritis.

44. Pavedimų, duotų departamentui pavaldžioms įstaigoms, vykdymą organizuoja ir kontroliuoja departamentui pavaldžių įstaigų vadovai.

45. Dokumentai su departamento direktoriaus ar departamento direktoriaus pavaduotojų, padalinių vadovų rezoliucijomis (pavedimais) DVS priemonėmis persiunčiami padalinių vadovams, kurie pagal kompetenciją organizuoja pavedimų vykdymą, arba kitiems vykdytojams.

46. Jei pavedimas duotas keliems vykdytojams, atsakingas už jį pagrindinis vykdytojas (jis rezoliucijoje nurodomas pirmas) privalo pagal kompetenciją organizuoti šio pavedimo vykdymą.

47. Pavedimas (išskyrus pavedimus parengti teisės akto projektą) turi būti įvykdytas per 10 darbo dienų nuo gavimo departamente dienos, jeigu pavedime nenurodytas kitas pavedimo įvykdymo laikas.

48. Pavedimų dėl departamentui pateiktų derinti teisės aktų projektų įvykdymo terminai nustatomi vadovaujantis Vyriausybės darbo reglamento, Vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

49. Jeigu vykdytojas dėl objektyvių priežasčių per nustatytą terminą negali įvykdyti pavedimo (išskyrus pavedimą parengti teisės akto projektą), jis nedelsdamas apie tai privalo informuoti pavedimą davusį asmenį.

50. Nustatytas terminas parengti teisės akto projektą gali būti pratęstas tik tuo atveju, kai vykdytojas departamento direktoriui raštu pateikia motyvuotą prašymą (ir) arba departamento direktoriaus įsakymo pakeitimo projektą, jei terminas buvo nustatytas įsakymu.

 

 

IV SKYRIUS

TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ RENGIMAS, DERINIMAS IR SKELBIMAS

 

PIRMASIS SKIRSNIS

TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ RENGIMAS IR DERINIMAS

 

51. Departamentas rengia ar dalyvauja rengiant Lietuvos Respublikos įstatymų, Vyriausybės nutarimų, vidaus reikalų ministro, departamento direktoriaus įsakymų ir kitų teisės aktų projektus (toliau – teisės aktų projektai), sutarčių ir susitarimų projektus.

52. Lietuvos Respublikos įstatymų, Vyriausybės nutarimų, vidaus reikalų ministro įsakymų ir kitų teisės aktų projektai departamente pagal kompetenciją rengiami, derinami ir Vidaus reikalų ministerijai teikiami Vyriausybės darbo reglamento ir Vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento nustatyta tvarka.

53. Departamento teisės aktų projektų rengimo tvarką nustato departamento direktorius.

54. Rengiami teisės aktų projektai turi atitikti Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo, Vyriausybės darbo reglamento, Vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento, Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų, Dokumentų rengimo taisyklių, kitų teisės aktų, taip pat Valstybinės lietuvių kalbos komisijos nutarimų nuostatas.

ANTRASIS SKIRSNIS

TEISĖS AKTŲ SKELBIMAS

 

55. Departamento direktoriaus įsakymai ir įsakymais patvirtinti kiti teisės aktai, kuriuose nustatomos, keičiamos ar pripažįstamos netekusiomis galios teisės normos, skelbiami departamento interneto svetainėje ir Teisės aktų registre.

56. Departamento direktoriaus įsakymai, kuriuose yra valstybės ar tarnybos paslaptį sudarančios informacijos, Teisės aktų registre ir departamento interneto svetainėje neskelbiami.

57. Jei departamento direktoriaus įsakymas turi būti paskelbtas Teisės aktų registre, departamento direktoriaus įsakymus Teisės aktų registrui pateikia Dokumentų valdymo skyriaus darbuotojas.

58. Keičiamų teisės aktų suvestines redakcijas Dokumentų valdymo skyrius skelbia DVS.

 

 

V SKYRIUS

DEPARTAMENTO DOKUMENTŲ VALDYMAS

 

59. Departamento Dokumentų valdymo skyrius organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoja dokumentų valdymą padaliniuose ir departamentui pavaldžiose įstaigose.

60. Padaliniai ir departamentui pavaldžios įstaigos rengia, įformina, tvarko dokumentus, sudaro ir saugo bylas iki atidavimo archyviniam saugojimui.

61. Dokumentai departamente rengiami, tvarkomi, įtraukiami į apskaitą ir saugomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių dokumentų valdymą, nustatyta tvarka.

62. Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslaptį sudarantys dokumentai rengiami, įforminami, registruojami, siunčiami, gabenami, gaunami, naudojami, dauginami, saugomi, traukiami į apskaitą ir naikinami laikantis Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių įslaptintos informacijos administravimą ir apsaugą, reikalavimų. Užsienio valstybių, Europos Sąjungos ar tarptautinių organizacijų įslaptinta informacija, perduota Lietuvos Respublikai, saugoma ir naudojama Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių įstatymo, Europos Sąjungos teisės aktų ir Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo nustatyta tvarka.

63. Dokumentų valdymas departamente organizuojamas departamento direktoriaus nustatyta tvarka, o dokumentai, susiję su Vidaus reikalų ministerijos veikla, Vidaus reikalų ministerijos dokumentų valdymo taisyklių, patvirtintų vidaus reikalų ministro, nustatyta tvarka.

 

 

VI SKYRIUS

UŽSIENIO VALSTYBIŲ OFICIALIŲ ASMENŲ IR TARPTAUTINIŲ ORGANIZACIJŲ ATSTOVŲ PRIĖMIMAS

 

64. Užsienio valstybių oficialių asmenų, tarptautinių organizacijų atstovų susitikimus su departamento direktoriumi, departamento direktoriaus pavaduotojais organizuoja departamento Tarptautinių ryšių skyrius. Padaliniai ir departamentui pavaldžios įstaigos susitikimus su užsienio valstybių oficialių asmenų, tarptautinių organizacijų atstovais organizuoja patys, prieš tai informavę apie numatomą susitikimą departamento Tarptautinių ryšių skyrių.

65. Užsienio valstybių oficialių asmenų, tarptautinių organizacijų atstovų susitikimo darbotvarkę ir kitą su susitikimu susijusią medžiagą rengia ir ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas departamento direktoriui, departamento direktoriaus pavaduotojams pagal kompetenciją, suinteresuotų padalinių ir departamentui pavaldžių įstaigų vadovams pateikia departamento Tarptautinių ryšių skyrius, jeigu departamento direktorius nenustato kitaip.

66. Departamento Tarptautinių ryšių skyrius informaciją apie įvykusį susitikimą su užsienio valstybių oficialiais asmenimis, tarptautinių organizacijų atstovais ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po šio susitikimo pateikia departamento padaliniams ir departamentui pavaldžioms įstaigoms, su kurių kompetencija yra susiję susitikime nagrinėti klausimai.

67. Apie numatomus ir įvykusius departamento direktoriaus, departamento direktoriaus pavaduotojų susitikimus su užsienio valstybių oficialiais asmenimis, tarptautinių organizacijų atstovais departamento Tarptautinių ryšių skyrius teisės aktų nustatyta tvarka informuoja Vidaus reikalų ministeriją.

 

 

VII SKYRIUS

VISUOMENĖS INFORMAVIMAS IR INFORMACIJOS TEIKIMAS PAGAL VISUOMENĖS PAKLAUSIMUS

 

68. Visuomenės informavimą su departamento veikla susijusiais klausimais organizuoja ir koordinuoja departamento Komunikacijos skyrius.

69. Viešosios informacijos rengėjams ir skleidėjams oficiali departamento informacija teikiama departamento direktoriaus nustatyta tvarka. 

70. Padalinių ir departamentui pavaldžių įstaigų vadovai ir darbuotojai Komunikacijos skyriui teikia aktualią informaciją apie valstybės ar savivaldybių institucijų ir įstaigų atstovų, kitų oficialių asmenų vizitus, susitikimus, pasitarimus, jų metu priimtus sprendimus, pasirašytus dokumentus, taip pat apie kitus įvykius, susijusius su valstybinės priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos veikla.

 

 

VIII SKYRIUS

ASMENŲ PRAŠYMŲ, SKUNDŲ IR PRANEŠIMŲ NAGRINĖJIMAS, KONSULTAVIMAS

 

71. Asmenų prašymai nagrinėjami vadovaujantis Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“, Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2018 m. lapkričio 28 d. įsakymu Nr. 1-434 „Dėl asmenų aptarnavimo“ ir kitais teisės aktais. Asmenų skundai ir pranešimai nagrinėjami pagal Viešojo administravimo įstatymo nustatytą administracinę procedūrą.

72.  Departamento direktorius asmenis priima departamente, savo darbo vietoje, du kartus per mėnesį. Asmenų priėmimas pas departamento direktorių organizuojamas pagal vidaus reikalų ministro patvirtintą asmenų priėmimo pas ministrą, viceministrus, ministerijos kanclerį, ministerijos administracijos padalinių, įstaigų prie ministerijos vadovus grafiką.

73. Departamento direktoriaus pavedimu pagal kompetenciją asmenis gali priimti departamento direktoriaus pavaduotojai ir padalinių vadovai.

74. Konsultacijos departamente teikiamos departamento direktoriaus nustatyta tvarka.

 

IX SKYRIUS

KOMANDIRUOTĖS

 

75. Departamento direktoriaus pavaduotojų, padalinių darbuotojų, departamentui pavaldžių įstaigų vadovų ir jų darbuotojų išvykimas į komandiruotes šalies teritorijoje ir į užsienio valstybes organizuojamas departamento direktoriaus nustatyta tvarka.

 

X SKYRIUS

ATOSTOGŲ IR PAPILDOMO POILSIO LAIKO SUTEIKIMO TVARKA

 

76.  Departamento padalinių vadovai kasmet iki gruodžio 15 d. pateikia vadovaujamo departamento padalinio darbuotojų metų kasmetinių atostogų grafiką (eilę), vizuotą darbuotojų šia tvarka:

76.1. departamento Teisės ir personalo skyriui – departamento struktūriniai padaliniai ir Elektrėnų priešgaisrinė gelbėjimo tarnyba;

76.2. priešgaisrinių gelbėjimo valdybų administraciniams skyriams – atitinkamos priešgaisrinės gelbėjimo valdybos struktūriniai padaliniai;

76.3. Mažeikių priešgaisrinės gelbėjimo valdybos darbuotojui, atsakingam už atostogų administravimą, – Mažeikių priešgaisrinės gelbėjimo valdybos struktūriniai padaliniai.

77. Departamento padalinių vadovai, kai keičiamas departamento padalinio darbuotojų metų kasmetinių atostogų grafikas (eilė), iki kiekvieno mėnesio 15 d. atitinkamai 76.1–76.3 papunkčiuose nurodytam departamento padaliniui ar darbuotojui, atsakingam už atostogų administravimą, pateikia pakoreguotą vadovaujamo departamento padalinio darbuotojų metų kasmetinių atostogų grafiką (eilę). 76.1–76.3 papunkčiuose nurodyti departamento padaliniai ar darbuotojas, atsakingas už atostogų administravimą, kiekvieno mėnesio kasmetinių atostogų grafiką (eilę) iki einamųjų metų kiekvieno mėnesio 20 d. pateikia įsakymu tvirtinti departamento direktoriui ar jo įgaliotam asmeniui.

78. Departamento direktoriaus pavaduotojų, departamento teritorinių struktūrinių padalinių vadovų ir departamentui pavaldžių įstaigų vadovų metų kasmetinių atostogų grafiką (eilę) sudaro departamento Teisės ir personalo skyrius.

79Departamento direktoriaus įsakymu tvirtinamas mėnesio departamento struktūrinių padalinių darbuotojų, teritorinių struktūrinių padalinių vadovų ir departamentui pavaldžių įstaigų vadovų kiekvieno mėnesio kasmetinių atostogų grafikas (eilė) (toliau – grafikas).

80. Departamento teritorinių struktūrinių padalinių ir departamento Materialinių išteklių ir logistikos grupės bei jos koordinuojamų skyrių darbuotojų kiekvieno mėnesio kasmetinių atostogų grafikus pagal kompetenciją tvirtina (direktoriaus įsakymą pasirašo) direktoriaus įgalioti šių padalinių vadovai.

81. Darbuotojai, dėl svarbių priežasčių negalintys departamento direktoriaus įsakymu patvirtintame grafike nustatytu laiku pasinaudoti atostogomis, turi ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki numatytų kasmetinių atostogų pradžios (jei svarbios aplinkybės paaiškėja iki numatytų kasmetinių atostogų pradžios likus mažiau kaip 3 darbo dienoms – nedelsdami) pateikti departamento direktoriui ar jo įgaliotam asmeniui raštišką tiesioginio vadovo ir atitinkamo padalinio vadovo vizuotą prašymą, kuriame būtų nurodytos svarbios atostogų grafiko keitimo priežastys. Įstaigos vadovo ar jo įgalioto asmens atsisakymas pakeisti atostogų datą, numatytą grafike, ar perkelti atostogas turi būti motyvuotas ir išdėstytas raštu (viza, rezoliucija ir t. t.).

82. Padalinių vadovai turi užtikrinti, kad jų vadovaujamų padalinių darbuotojams duoti pavedimai jų atostogų metu būtų perduoti vykdyti kitiems darbuotojams.

83. Darbuotojai, turintys teisę į Lietuvos Respublikos darbo kodekso 138 straipsnio 3 dalyje numatytas papildomas poilsio dienas per mėnesį (sutrumpintą savaitės darbo laiką) ir norintys pasinaudoti šia teise, ne vėliau kaip prieš 10 kalendorinių dienų, išskyrus atvejus, kai susitariama dėl kito termino, apie tai praneša tiesioginiam vadovui ir departamento direktoriui ar jo įgaliotam asmeniui pateikia tiesioginio vadovo ir atitinkamo departamento padalinio vadovo vizuotą prašymą su šią teisę įrodančių dokumentų kopijomis. 76.1–76.3 papunkčiuose nurodyti departamento padaliniai ar darbuotojas, atsakingas už atostogų administravimą, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo pateikimo dienos parengia departamento direktoriaus įsakymo projektą, kuriuo darbuotojui suteikiamos papildomos poilsio dienos (sutrumpinamas savaitės darbo laikas) tam tikram laikotarpiui (1 metams). Konkrečios papildomų  poilsio dienų per mėnesį datos (sutrumpintas savaitės darbo laikas) nustatomos darbuotojo ir jo tiesioginio vadovo žodiniu susitarimu ir atitinkamai pažymima darbo laiko apskaitos žiniaraštyje. Departamento direktoriui ar jo įgaliotam asmeniui tiesiogiai pavaldiems valstybės tarnautojams ar darbuotojams konkreti papildomos poilsio dienos per mėnesį data (sutrumpintas savaitės darbo laikas) nustatoma jų žodiniu susitarimu ir atitinkamai pažymima darbo laiko apskaitos žiniaraštyje. 

 

XI SKYRIUS

DEPARTAMENTO DARBUOTOJŲ ATSAKOMYBĖ

 

84. Departamento valstybės tarnautojai už tarnybinius nusižengimus gali būti traukiami tarnybinėn atsakomybėn, o už departamentui padarytą materialinę žalą – materialinėn atsakomybėn Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo ir Vidaus tarnybos statuto nustatyta tvarka.

85. Departamento darbuotojai už darbo pareigų pažeidimus atsako Darbo kodekso nustatyta tvarka.

 

XII SKYRIUS

REIKALŲ PERDAVIMAS KEIČIANTIS DEPARTAMENTO DIREKTORIUI, DEPARTAMENTO DIREKTORIAUS PAVADUOTOJAMS IR KITIEMS DEPARTAMENTO VALSTYBĖS TARNAUTOJAMS AR DARBUOTOJAMS

 

86. Keičiantis departamento direktoriui, reikalų perdavimas organizuojamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka.

87. Keičiantis departamento direktoriaus pavaduotojui reikalai ir dokumentai perduodami pagal reikalų perdavimo ir perėmimo aktą kitam departamento direktoriaus pavaduotojui arba kitam departamento direktoriaus įgaliotam darbuotojui.

88. Atleidžiami iš pareigų arba perkeliami į kitas pareigas darbuotojai privalo padalinio vadovui perduoti reikalus (nebaigtus vykdyti dokumentus, nebaigtus spręsti klausimus), turimus dokumentus ir bylas, informacinę ir norminę medžiagą, knygas, įgytas už departamento lėšas, antspaudus ir spaudus, kitą turtą, kurį turi, ir atsiskaityti su atitinkamais departamento padaliniais departamento direktoriaus nustatyta tvarka.

 

XIII SKYRIUS

ANTSPAUDO NAUDOJIMAS

 

89. Departamentas turi antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir papildomą herbinį antspaudą su skaitmeniu „02“.

90. Departamento antspaudus saugo ir už jų naudojimą atsako departamento Dokumentų valdymo skyriaus patarėjas ir departamento Darbo užmokesčio skyriaus vadovas. Jų nesant, departamento antspaudus saugo ir už jų naudojimą atsako departamento direktoriaus įgalioti darbuotojai.

 

XIV SKYRIUS

ARCHYVO TVARKYMAS

 

91. Departamente archyvą tvarko departamento Dokumentų valdymo skyrius.

92. Archyviniai dokumentai tvarkomi, naudojami ir saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo, Lietuvos vyriausiojo archyvaro, vidaus reikalų ministro įsakymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

93. Dokumentų ir bylų apskaitos dokumentų duomenis su valstybės archyvu departamento Dokumentų valdymo skyrius derina per Elektroninio archyvo informacinę sistemą.

________________________________________