ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ŠIAULIŲ MIESTO savivaldybės vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą IŠ ATLIEKŲ TURĖTOJŲ IR ATLIEKŲ TVARKYMĄ DYDŽIO NUSTATYMO METODIKOS IR ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS VIETINĖS RINKLIAVOS UŽ KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ SURINKIMĄ IR ATLIEKŲ TVARKYMĄ nuostatų patvirtinimo

 

2017 m. liepos 27 d. Nr. T-289

Šiauliai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 2 punktu, Lietuvos Respublikos rinkliavų įstatymo 12 straipsnio 2 punktu, 13 straipsniu, Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo 302  straipsniu, Vietinės rinkliavos ar kitos įmokos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžio nustatymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. liepos 24 d. nutarimu Nr. 711 „Dėl Rinkliavos ar kitos įmokos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžio nustatymo metodikos patvirtinimo“, Šiaulių miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti pridedamus:

1.1. Šiaulių miesto savivaldybės vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžio nustatymo metodiką;

1.2. Šiaulių miesto savivaldybės vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą ir atliekų tvarkymą nuostatus.

2. Pripažinti netekusiu galios Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2006 m. birželio 29 d. sprendimą Nr. T-209 „Dėl Vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą ir tvarkymą nuostatų“ su visais pakeitimais ir papildymais.

3. Nustatyti, kad šis sprendimas įsigalioja nuo 2018 m. sausio 1 d.

4. Nustatyti, kad šis sprendimas ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo jo įteikimo dienos gali būti skundžiamas paduodant skundą Šiaulių apygardos administraciniam teismui adresu: Dvaro g. 80, LT‑76298 Šiauliai.

 

 

 

Savivaldybės mero pavaduotojas,

pavaduojantis savivaldybės merą                                                                          Domas Griškevičius


 

PATVIRTINTA

Šiaulių miesto savivaldybės tarybos

2017 m. liepos 27 d. sprendimu Nr. T-289

 

 

 

ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS VIETINĖS RINKLIAVOS UŽ KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ SURINKIMĄ IR ATLIEKŲ TVARKYMĄ NUOSTATAI

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

 

1Vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą ir tvarkymą nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą ir tvarkymą mokėtojų registro (toliau – Vietinės rinkliavos registras) sudarymo, vietinės rinkliavos apskaičiavimo, mokėjimo, apskaitos ir išieškojimo tvarką.

2.  Nuostatai netaikomi juridiniams asmenims ir juridinių asmenų padaliniams, turintiems Taršos integruotos prevencijos ir kontrolės (toliau – TIPK) leidimus, kuriuose nustatyti atliekų tvarkymo reikalavimai negali būti įgyvendinti Šiaulių miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) organizuojamoje komunalinių atliekų tvarkymo sistemoje.

3Nuostatai galioja visoje Šiaulių miesto savivaldybės teritorijoje (toliau – savivaldybės teritorija).

 

II SKYRIUS

PAGRINDINĖS SĄVOKOS

 

 

4Nuostatuose vartojamos šios sąvokos:

4.1. apmokestinamasis parametras – parametras, pagal kurį apmokestinami nekilnojamojo turto objektų savininkai ar įgalioti asmenys;

4.2atliekų turėtojas – sąvoka suprantama, kaip ji apibrėžta galiojančioje Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo redakcijoje;

4.3atliekų tvarkymassąvoka suprantama, kaip ji apibrėžta galiojančioje Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo redakcijoje;

4.4individualus identifikuotas atliekų surinkimo konteineris – atliekų surinkimo konteineris, kurio duomenys įtraukti į Vietinės rinkliavos registro duomenų bazę, priskirtas konkrečiam mokėtojui;

4.5.    komunalinės atliekos – sąvoka suprantama, kaip ji apibrėžta galiojančioje Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo redakcijoje;

4.6.    kintamoji dedamoji vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą ir tvarkymą  (toliau – vietinė rinkliava) dedamoji, padengianti konkrečiam atliekų turėtojui tenkančią regiono su komunalinių atliekų tvarkymu susijusių būtinųjų sąnaudų dalį, patiriamą teikiant atliekų turėtojui komunalinių atliekų tvarkymo paslaugas;

4.7.    minimalus komunalinių atliekų tvarkymo paslaugų apimtis – tipinės komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos naudojantis individualiais identifikuotais atliekų surinkimo konteineriais, kurių minimali apimtis nustatoma atsižvelgiant į nekilnojamojo turto objektų rūšių komunalinių atliekų susikaupimo normas ir higienos normų bei kitų teisės aktų nustatytus komunalinių atliekų tvarkymo reikalavimus;

4.8.    pastovioji dedamoji – vietinės rinkliavos dedamoji, padengianti atliekų turėtojui tenkančią regiono su komunalinių atliekų tvarkymu susijusių būtinųjų sąnaudų dalį, kuri nepriklauso nuo komunalinių atliekų kiekio;

4.9.    rūšiuojamasis atliekų surinkimas – atliekų surinkimas, kai jos atskiriamos pagal rūšį ir pobūdį siekiant palengvinti specialų tos rūšies ir pobūdžio atliekų apdorojimą;

4.10vietinė rinkliava už komunalinių atliekų surinkimą ir tvarkymą – tai Savivaldybės tarybos sprendimu nustatyta kiekvienam atliekų turėtojui privaloma įmoka, kuri galioja visoje savivaldybės teritorijoje ir mokama Nuostatuose nustatyta tvarka;

4.11vietinės rinkliavos administratorius (toliau – rinkliavos administratorius) juridinis asmuo, kuriam teisės aktų nustatyta tvarka pavesta administruoti vietinės rinkliavos surinkimą;

4.12vietinės rinkliavos mokėtojai – atliekų turėtojai, pagal Nuostatus turintys pareigą mokėti vietinę rinkliavą;

4.13vietinės rinkliavos mokėtojų grupės – atliekų turėtojų, pagal Nuostatus turinčių pareigą mokėti vietinę rinkliavą, grupės.

 

III SKYRIUS

VIETINĖS RINKLIAVOS MOKĖTOJAI IR JŲ REGISTRAVIMAS

 

5.    Vietinė rinkliava nustatoma savivaldybės teritorijoje esančio nekilnojamojo turto objektų, kurių rūšių sąrašas ir apmokestinamieji parametrai nurodyti Nuostatų priede, savininkams, jų atstovams arba kitiems asmenims, kaip nustatyta Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo 301 straipsnio 1 dalyje (toliau – įgalioti asmenys). Vietinė rinkliava įskaitoma į Šiaulių miesto savivaldybės biudžetą (toliau – savivaldybės biudžetas).

6.    Vietinės rinkliavos mokėtojų registravimą, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo reikalavimu, organizuoja ir tvarko rinkliavos administratorius.

7.    Rinkliavos administratorius sudaro ir administruoja Vietinės rinkliavos registro duomenų bazę, kuriai sukurti gali naudotis VĮ Registrų centro, Savivaldybės administracijos seniūnijų ir kitų subjektų turimais duomenimis.

8.    Rinkliavos administratorius Vietinės rinkliavos registro duomenų bazėje registruoja ir tvarko šiuos vietinės rinkliavos mokėtojų duomenis:

8.1. nekilnojamojo turto savininko ar įgalioto asmens vardas, pavardė, gimimo data arba juridinio asmens pavadinimas, kodas, buveinės adresas;

8.2. mokėtojo kodas;

8.3. nekilnojamojo turto aprašymas;

8.4. nekilnojamojo turto unikalus numeris;

8.5. nekilnojamojo turto adresas;

8.6. nekilnojamojo turto pagrindinė naudojimo paskirtis;

8.7. nekilnojamojo turto vieneto adresu nuolatinę gyvenamąją vietą deklaravusių asmenų skaičius;

8.8. naudojamų atliekų surinkimo priemonių tūris, skaičius, ištuštinimų skaičius;

8.9. kiti duomenys, būtini Vietinės rinkliavos registrui administruoti ar neatskiriami nuo kitų tvarkomų duomenų.

9.    Vietinės rinkliavos registrui būtini nekilnojamojo turto vieneto adresu nuolatinę gyvenamąją vietą deklaravusių asmenų duomenys atnaujinami pagal kiekvieno mėnesio paskutinės dienos būklę, paaiškėjus naujoms faktinėms aplinkybėms arba vietinės rinkliavos mokėtojui pateikus informaciją rinkliavos administratoriui. 

 

IV SKYRIUS

VIETINĖS RINKLIAVOS DYDŽIO APSKAIČIAVIMAS

 

10 Taikoma dvinarė vietinė rinkliava, susidedanti iš pastoviosios dedamosios ir kintamosios dedamosios.

11.     Vietinės rinkliavos dedamųjų dydžiai, kurie apskaičiuoti pagal Vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą ir tvarkymą dydžių nustatymo metodiką, yra pateikiami Nuostatų 1 priede.

12.     Pastoviąją dedamąją moka visi nekilnojamojo turto savininkai ar jų įgalioti asmenys:

12.1.  gyvenamosios paskirties patalpų (daugiabučio namo butų, individualių namų), esančių savivaldybės teritorijoje, savininkams (jei šioms patalpoms nustatyta tvarka yra suteiktas adresas ar įregistruota nuosavybės teisė); savivaldybės gyvenamosios paskirties patalpų nuomininkams;

12.2.  gyvenamosios paskirties patalpų (individualių namų), esančių savivaldybės teritorijoje, vienam iš gyventojų (jei šios patalpos nustatyta tvarka nėra įregistruotos Nekilnojamojo turto registre arba nebaigta jų statyba);

12.3gyventojams, kurie yra įtraukti į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą Savivaldybėje ir kurių žinoma faktinė gyvenamoji vieta yra savivaldybės teritorijoje;

12.4.  fiziniams asmenims, kuriems išduotas verslo liudijimas ir (arba) individualiosios veiklos vykdymo pažyma veiklai savivaldybės teritorijoje;

12.5.  savivaldybės teritorijoje įregistruotiems juridiniams asmenims (įstaigoms, organizacijoms, įmonėms, sodininkų ir garažų bendrijoms ir kitiems) ir kitur įregistruotiems juridiniams asmenims, jei jie turi savivaldybės teritorijoje padalinių, filialų ir atstovybių arba jų neturi, tačiau veikia savivaldybės teritorijoje;

12.6asmenims, nuolat veikiantiems savivaldybės teritorijoje pagal jiems suteiktas licencijas ir leidimus (notarų biurams, advokatų kontoroms, antstolių kontoroms, jų padaliniams ir pan.).

13Pastovioji dedamoji už mokestinį laikotarpį apskaičiuojama patvirtintą vietinės rinkliavos dydį padauginus iš vietinės rinkliavos mokėtojų grupei taikomo parametro.

Tais atvejais, kai vietinės rinkliavos mokėtojų grupei taikomas gyventojų parametras, mokėtina pastovioji dedamoji apskaičiuojama taikant ne mažesnį parametrą negu 1.

14Kintamąją rinkliavos dedamąją moka nekilnojamojo turto objektų savininkai arba įgalioti asmenys, iš kurių gali būti paimamos komunalinės atliekos.

15.  Kintamoji dedamoji už mokestinį laikotarpį apskaičiuojama:

15.1. naudojantis individualiais identifikuotais atliekų konteineriais: Nuostatų priede nustatytą kintamąją kainą padauginus iš mišriųjų komunalinių atliekų konteinerių skaičiaus ir ištuštinimų skaičiaus;

15.2. naudojantis kolektyviniais konteineriais ir (arba) individualiais neidentifikuotais atliekų konteineriais: nustatytą vietinės rinkliavos mokėtojų grupei vietinės rinkliavos kintamosios dedamosios dydį padauginus iš atitinkamai vietinės rinkliavos mokėtojų grupei nustatyto parametro.

16Vietinės rinkliavos mokėtojų grupės, jiems taikomi vietinės rinkliavos dydžiai ir apmokestinamieji parametrai nurodyti Nuostatų 1 priede.

17.  Kai Nuostatų 12.1–12.2 papunkčiuose nurodytas nekilnojamojo turto objektas faktiškai naudojamas pagal kitą paskirtį, nei nurodyta VĮ Registrų centro duomenų bazėje, Vietinės rinkliavos registras tikslinamas vadovaujantis rinkliavos  administratoriaus nustatyta tvarka.

18.  Minimali komunalinių atliekų tvarkymo paslaugų apimtis, pagal kurią apskaičiuojama kintamoji dedamoji Nuostatų 12.112.2 papunkčiuose nurodytų vietinės rinkliavos mokėtojų grupių atliekų turėtojams, besinaudojantiems individualiais identifikuotais atliekų surinkimo konteineriais, ir mokėtina įmoka nustatoma pagal Nuostatų 2 priedą.

19.  Rinkliavos administratoriui pritarus, esant galimybei (įvertinus priežiūros, atliekų šalinimo kontrolės vykdymo galimybes, racionalumą, ekonomiškumą ir kt. aplinkybes), Nuostatų 12.412.5 papunkčiuose nurodytų vietinės rinkliavos mokėtojų grupių mokėtojams pagal prašymą gali būti skirti naudotis individualūs identifikuoti atliekų surinkimo konteineriai.

Pagal tokį prašymą individualūs identifikuoti atliekų surinkimo konteineriai gali būti skirti ir bendram naudojimui daugiabučių namų butų savininkų įgaliotam asmeniui (pvz., daugiabučio namo butų savininkų bendrijai). Tokiu atveju vietinės rinkliavos mokėtojų teises ir pareigas vykdo daugiabučių namų būtų savininkų įgaliotas asmuo.

Pastovioji dedamoji daugiabučio butų savininkų įgaliotam asmeniui apskaičiuojama pagal visų daugiabučio butų parametrų sumą; kintamoji dedamoji apskaičiuojama pagal Nuostatų 15.1 papunkčio nuostatas.

20.  Nesant galimybės pagal rinkliavos administratoriaus naudojamų registrų duomenis nustatyti ir (ar) vietinės rinkliavos mokėtojui neteikiant, netikslinant duomenų, pagal kuriuos nustatoma atliekų turėtojo rūšis (fizinis ar juridinis asmuo), komunalinių atliekų susikaupimo norma, nekilnojamojo turto parametrai, savininkų nuosavybės teisių rūšys ir dalys ar kiti parametrai, pagal kuriuos apskaičiuojama mokėtina vietinė rinkliava, rinkliavos administratoriaus sprendimu vietinės rinkliavos mokėtojui taikomi maksimalūs Nuostatuose nurodyti dydžiai pagal Vietinės rinkliavos registre nustatytus apmokestinamuosius parametrus ir toks objektas gali būti priskiriamas atliekų turėtojų grupei, kurios atliekų susikaupimo norma yra didžiausia.

21.  Vietinės rinkliavos mokėtojais pagal prašymą gali būti ir asmenys, nesantys nekilnojamojo turto objekto savininkai ar jų įgalioti asmenys. Tokiais atvejais mokėtina vietinė rinkliava apskaičiuojama vadovaujantis Nuostatais pagal tuos pačius kriterijus, kaip ir nekilnojamojo turto objekto savininkui ar jo įgaliotam asmeniui.

22Mažiausias laikotarpis, už kurį vietinės rinkliavos mokėtojui gali būti skaičiuojama vietinė rinkliava – vienas mėnuo.

23Jeigu rinkliavos administratorius nustato, kad rinkliavos mokėtojas naudojasi ne tik jam priskirtais rūšiuojamojo surinkimo konteineriais, kalendorinių metų, kuriais tai buvo nustatyta, vietinės rinkliavos dydis (pastovioji ir kintamoji dedamosios) yra indeksuojamas 2 kartus. Pirmą kartą nustačius pažeidimą, rinkliavos mokėtojas įspėjamas.

24Jeigu rinkliavos administratorius nustato, kad vietinės rinkliavos mokėtojas netinkamai rūšiuoja komunalines atliekas, šalina (meta) į konteinerius arba prie konteinerių komunalines atliekas, kurios pagal Atliekų tvarkymo taisyklių reikalavimus privalo būti pristatomos į didelių gabaritų surinkimo aikšteles ar sutvarkomos kitais būdais, to mėnesio, kurį tai buvo nustatyta, vietinės rinkliavos dydis (pastovioji ir kintamoji dedamosios) yra indeksuojamas 2 kartus. Pirmą kartą nustačius pažeidimą, rinkliavos mokėtojas įspėjamas.

25Jeigu vietinės rinkliavos mokėtojai, kurie naudojasi kolektyviniais konteineriais, identifikuoja konkretų rinkliavos mokėtoją, kuris atliko veiksmus, numatytus Nuostatų 24 punkte, ir informavo apie tai rinkliavos administratorių bei Savivaldybę, kalendorinių metų, kuriais tai buvo nustatyta, vietinės rinkliavos dydis (pastovioji ir kintamoji dedamosios) yra indeksuojamas 2 kartus tik tam rinkliavos mokėtojui.

26.  Rinkliavos administratorius, remdamasis gautais duomenimis, perskaičiuoja vietinę rinkliavą. Susidarius nepriemokai, rinkliavos mokėtojui suformuojamas ir pateikiamas mokėjimo pranešimas.

Jeigu vietinė rinkliava perskaičiuojama dėl vietinės rinkliavos dydžiui turinčių reikšmės duomenų ir (arba) parametrų pasikeitimo, vietinė rinkliava priskaitoma arba perskaičiuojama ne daugiau kaip už einamuosius ir penkerius praėjusius kalendorinius metus, skaičiuojamus atgal nuo einamųjų metų sausio 1 dienos.

27Jeigu vietinės rinkliavos dydžiui turintys įtakos pasikeitimai įvyko nuo mėnesio 1 iki 15 dienos, vietinė rinkliava pagal šiuos pasikeitimus perskaičiuojama nuo to mėnesio 1 dienos, o pasikeitimams įvykus po mėnesio 16 dienos, perskaičiuojama nuo kito mėnesio 1 dienos.

28.  Bankrutavusioms ir likviduotoms įmonėms, bankrutavusiems fiziniams asmenims, susidarius mirusiųjų skoloms, mokėjimo pranešimai nesiunčiami ir jų susidariusios skolos pripažįstamos beviltiškomis vadovaujantis rinkliavos administratoriaus nustatyta tvarka.

29.  Perskaičiavus būtinąsias sąnaudas, Savivaldybės taryba atskiru sprendimu gali vietinės rinkliavos dydžius kartą per metus indeksuoti, taikydama metinį vartojimo kainų indeksą, jeigu jis didesnis negu 1,1. Perskaičiavus būtinąsias sąnaudas, vietinės rinkliavos dydžiai Savivaldybės tarybos atskiru sprendimu kartą per metus taip pat gali būti mažinami.

30Visą informaciją, susijusią su vietinės rinkliavos dydžių nustatymu, Savivaldybės administracija ir (arba) rinkliavos administratorius skelbia savo interneto svetainėje.

 

V SKYRIUS

VIETINĖS RINKLIAVOS MOKĖJIMO TVARKA

 

31Vietinės rinkliavos surinkimą ir išieškojimą organizuoja ir tvarko rinkliavos administratorius.

32Pagal Vietinės rinkliavos registro duomenis rinkliavos administratorius ne rečiau kaip kartą per metus parengia ir pateikia (I metų ketvirtį) vietinės rinkliavos mokėtojams objekto adresu arba kitu vietinės rinkliavos mokėtojo nurodytu adresu paprastuoju arba elektroniniu paštu nustatytos formos mokėjimo pranešimus apie apskaičiuotas mokėtinas vietinės rinkliavos įmokas ir mokėjimo terminus.

33Mokėjimo pranešime yra nurodomi šie duomenys:

33.1vietinės rinkliavos mokėtojo fizinio asmens vardas, pavardė arba juridinio asmens pavadinimas;

33.2vietinės rinkliavos mokėtojo kodas;

33.3vietinės rinkliavos mokėtojo adresas;

33.4nekilnojamojo turto objekto, už kurį skaičiuojama vietinė rinkliava, adresas;

33.5nekilnojamojo turto vieneto adresu nuolatinę gyvenamąją vietą deklaravusių asmenų skaičius;

33.6rinkliavos administratorius (pavadinimas, įmonės kodas, banko pavadinimas, sąskaitos numeris, įmokos kodas);

33.7naudojamų mišriųjų komunalinių atliekų surinkimo priemonių tūris, skaičius, ištuštinimų skaičius;

33.8.  pastovioji dedamoji;

33.9.  kintamoji dedamoji;

33.10.  pakuotės, stiklo ir antrinių žaliavų tvarkymo paslaugos dedamoji;

33.11mokėtina suma;

33.12duomenys apie skolą ar permoką.

34Vietinė rinkliava sumokama į rinkliavos administratoriaus mokėjimo pranešime nurodytą banko sąskaitą (-as) už pasirinktą laikotarpį:

34.1už visus einamuosius metus iki tų metų kovo 31 dienos sumokama visa vietinės rinkliavos suma;

34.2už pusmetį iki einamųjų metų kovo 31 dienos ir rugsėjo 30 dienos kiekvieną kartą sumokama suma, lygi pusei nustatyto vietinės rinkliavos metinio dydžio;

34.3už ketvirtį iki einamųjų metų kovo 31 dienos, birželio 30 dienos, rugsėjo 30 dienos ir gruodžio 31 dienos kiekvieną kartą sumokama suma, lygi ketvirtadaliui nustatyto vietinės rinkliavos metinio dydžio.

35Vietinė rinkliava sumokama į rinkliavos administratoriaus mokėjimo pranešime nurodytą banko sąskaitą (-as).

36Vietinė rinkliava gali būti sumokama bankų ir kitų kredito įstaigų skyriuose ar naudojantis elektroninės bankininkystės paslaugomis, pašto skyriuose arba kitose įmokų surinkimo vietose. Už įmokos priėmimo paslaugą moka vietinės rinkliavos mokėtojas pagal įmokas priimančio subjekto nustatytus tarifus. Rinkliavos mokėtojams, kurie naudojasi gyvenamosios paskirties objektais, vietinės rinkliavos pastovioji dedamoji mažinama 5 proc., kai mokėtojas rinkliavos el. aptarnavimo savitarnos svetainėje (nuoroda internete http://sratc.mokesta.lt/msavit/Account/Login?ReturnUrl=%2Fmsavit%2F) arba pateikęs prašymą rinkliavos administratoriui užsisako gauti mokėjimo pranešimus tik elektroniniu paštu ir viso laikotarpio rinkliavą, nurodytą pranešime, sumoka vienu pervedimu iki kovo 31 d., vietinės rinkliavos pastovioji dedamoji sumažinama apskaičiuojant kito laikotarpio mokėtiną sumą.

37Vietinės rinkliavos mokėtojai, nesumokėję arba pavėluotai sumokėję vietinę rinkliavą, už kiekvieną pradelstą dieną nuo visos laiku nesumokėtos sumos privalo mokėti 0,02 proc. dydžio delspinigius. Delspinigiai skaičiuojami nuo artimiausio po einamojo laikotarpio, už kurį vėluojama atsiskaityti, ne daugiau kaip už 180 dienų. Atleidimo nuo delspinigių mokėjimo atvejus ir tvarką, suderintą su Savivaldybės administracijos direktoriumi, nustato rinkliavos administratorius.

 

 

 

 

VI SKYRIUS

VIETINĖS RINKLIAVOS PERMOKŲ GRĄŽINIMO ATVEJAI

 

38Vietinės rinkliavos mokėtojui sumokėjus didesnio dydžio, nei mokėjimo pranešime nurodyta, vietinę rinkliavą arba jeigu ji neteisingai apskaičiuota, taip pat atlikus perskaičiavimą, permokėta suma įskaitoma kaip įmoka už būsimą laikotarpį arba rinkliavos mokėtojo raštišku prašymu jam grąžinama per 30 dienų nuo prašymo gavimo datos. Grąžinama permokėta suma vietinės rinkliavos mokėtojui pervedama į jo prašyme nurodytą banko sąskaitą.

39Prašymas dėl vietinės rinkliavos permokos grąžinimo turi būti pateiktas per vienerius metus nuo grąžinti prašomos įmokos sumokėjimo datos.

40Vietinės rinkliavos mokėtojų prašymus dėl permokų grąžinimo nagrinėja ir dėl vietinės rinkliavos įskaitymo ar jos permokos grąžinimo klausimus sprendžia rinkliavos administratorius.

 

VII SKYRIUS

VIETINĖS RINKLIAVOS MOKĖTOJŲ TEISĖS IR PAREIGOS

 

41Vietinės rinkliavos mokėtojai turi teisę:

41.1.      susipažinti su jų duomenimis, įregistruotais rinkliavos administratoriaus Vietinės rinkliavos registro duomenų bazėje, ir su visa informacija, susijusia su vietinės rinkliavos dydžiais;

41.2.      reikalauti iš rinkliavos administratoriaus pakeisti ar patikslinti įregistruotus jų duomenis, jei tokie duomenys yra neteisingi, netikslūs ar neišsamūs.

42Vietinės rinkliavos mokėtojai privalo:

42.1.      teikti rinkliavos administratoriui visus duomenis, reikalingus vietinei rinkliavai apskaičiuoti;

42.2.      kai vietinės rinkliavos mokėtojas yra juridinis asmuo – teikti rinkliavos administratoriui duomenis apie darbuotojų pasiskirstymą nekilnojamojo turo objektuose pagal jų paskirtį;

42.3.      pasikeitus duomenims, pagal kuriuos apskaičiuojama vietinė rinkliava, apie pasikeitimus ne vėliau kaip per vieną mėnesį informuoti rinkliavos administratorių;

42.4.      sumokėti vietinę rinkliavą nustatyta tvarka ir terminais;

42.5.      kilus neaiškumams dėl vietinės rinkliavos dydžio ar mokėjimo tvarkos arba negavus mokėjimo pranešimo, nedelsiant kreiptis į rinkliavos administratorių;

42.6.      perleisdami nekilnojamąjį turtą, informuoti naująjį savininką (naudotoją) apie prievolės mokėti vietinę rinkliavą įvykdymą, o naujasis savininkas (naudotojas) turi informuoti rinkliavos administratorių apie prievolės pradžią ar pasikeitimą.

43Asmenys, nepateikę duomenų ar pateikę neteisingus duomenis vietinei rinkliavai apskaičiuoti, ir asmenys, laiku nemokantys vietinės rinkliavos, pažeidžia Nuostatus bei kitus atliekų tvarkymą reglamentuojančius teisės aktus ir už tai atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

VIII SKYRIUS

ATLEIDIMAS NUO VIETINĖS RINKLIAVOS MOKĖJIMO

 

44Nuo kintamosios dedamosios mokėjimo atleidžiami vietinės rinkliavos mokėtojai, rinkliavos administratoriui deklaravę, kad tam tikru laikotarpiu (ne trumpesniu nei vienas metų ketvirtis ir ne ilgesniu nei vieneri metai) nebus naudojamasi nekilnojamojo turto objektu arba turėtų būti taikomas mažesnis parametras (mažesnis gyventojų ar darbuotojų skaičius), ir iš šio objekto tuo laikotarpiu komunalinės atliekos neimamos. Nesinaudojimą nekilnojamuoju turtu (arba mažesnio apmokestinamojo parametro taikymą) deklaruojantys nekilnojamojo turto objektų savininkai arba jų įgalioti asmenys privalo pateikti nesinaudojimą nekilnojamuoju turtu (arba mažesnio apmokestinamojo parametro taikymą) įrodančius dokumentus.

45.  Nekilnojamojo turto objektų savininkų ar jų įgaliotų asmenų deklaravimas, kad nekilnojamuoju turtu nebus naudojamasi, patvirtina, kad naudojimosi šiuo nekilnojamojo turto objektu teisės neperleidžiamos tretiesiems asmenims.

46.  Apie nesinaudojimą nekilnojamojo turto objektu (arba mažesnio apmokestinamojo parametro taikymą) deklaruoti galima ir ilgesnį nei vieneri metai laikotarpį, jeigu asmuo pateikia rinkliavos administratoriui išvykimą į užsienį ar į kitą Lietuvos vietovę įrodančius dokumentus (ar jų kopijas arba skaitmenines kopijas). Jeigu deklaruojamas laikotarpis ilgesnis negu metai, nesinaudojimą nekilnojamuoju turtu (arba mažesnio apmokestinamojo parametro taikymą) įrodančius dokumentus nekilnojamojo turto objektų savininkai arba jų įgalioti asmenys turi pristatyti periodiškai, ne rečiau nei 1 kartą per apmokestinamuosius metus.

47Nuo kintamosios dedamosios mokėjimo atleidžiama (arba koreguojamas apmokestinamasis parametras) deklaravus nesinaudojimą nekilnojamojo turto objektu, kai gyventojas, už kurį skaičiuojama vietinė rinkliava:

47.1.  atlieka privalomąją karo tarnybą;

47.2.  gydosi sveikatos priežiūros įstaigos stacionare arba apgyvendintas ar slaugomas stacionariose globos, auklėjimo ar slaugos įstaigose;

47.3.  yra suimtas ar atlieka laisvės atėmimo bausmę;

47.4.  mokosi ne Šiaulių regiono teritorijoje esančioje dieninėje arba vakarinėje mokymo įstaigoje;

47.5.  yra išvykęs stažuotis;

47.6.  yra išvykęs dirbti (pagal darbo pobūdžio santykius su darbdaviu nuolatinė darbo vieta – ne Šiaulių regione).

48Nuo kintamosios dedamosios mokėjimo atleidžiama (arba koreguojamas apmokestinamasis parametras) deklaravus, kad darbuotojas, už kurį skaičiuojama vietinė rinkliava:

48.1.  yra vaiko priežiūros atostogose;

48.2.  pagal darbo sutartį darbuotojo darbo vieta yra ne Šiaulių regione;

48.3.  dirba transporto įmonėje ir pagal darbo pobūdžio santykius su darbdaviu, daugiau nei pusę darbo laiko praleidžia išvykęs į užsienį.

49. Aplinkybes įrodančių dokumentų sąrašą ir pateikimo tvarką, suderintą su Savivaldybės administracijos direktoriumi, nustato rinkliavos administratorius.

 

IX SKYRIUS

VIETINĖS RINKLIAVOS LENGVATOS

 

50.  Pagal vietinės rinkliavos mokėtojo prašymą už gyvenamosios paskirties nekilnojamojo turto objektą, kuriame deklaruotas asmuo, turintis 3 ir daugiau nepilnamečių vaikų (deklaruotų tame pačiame objekte), pastovioji ir kintamoji dedamoji gali būti skaičiuojamos ne daugiau kaip už 2 tokio asmens vaikus. Toks prašymas galioja ne ilgiau kaip vienerius metus ir gali būti teikiamas kasmet, kol egzistuoja aplinkybės, suteikiančios teisę lengvatai. Šios lengvatos kompensuojamos iš savivaldybės biudžeto tik tuo atveju, jeigu joms kompensuoti nepakanka surinktų einamųjų metų vietinės rinkliavos lėšų.

51.  Metinė vietinė rinkliava negali viršyti 1 procento disponuojamų namų ūkio pajamų. Jeigu už metus priskaičiuota vietinė rinkliava viršija 1 procentą praėjusių metų metinių namų ūkio pajamų, nekilnojamojo turto savininko ar jo įgalioto asmens prašymu gali būti pritaikyta lengvata. Lengvata taikoma metinės vietinės rinkliavos daliai, kuri viršija 1 procentą praėjusių metų metinių namų ūkio pajamų, išskyrus dalį, apskaičiuotą indeksavus mokėtinos vietinės rinkliavos sumą Nuostatų 23–25 punktų atvejais. Dėl lengvatos pritaikymo nekilnojamojo turto savininkas ar jo įgaliotas asmuo gali kreiptis į rinkliavos administratorių, pateikdamas:

51.1.  prašymą;

51.2.  dokumentą, patvirtinantį asmens tapatybę;

51.3.  visų namų ūkyje gyvenančių asmenų gyvenamosios vietos deklaracijas;

51.4.  visų namų ūkyje gyvenančių asmenų (išskyrus nedarbingo amžiaus vaikus) pažymas apie visas gautas pajamas per praėjusius kalendorinius metus.

Šiame punkte įtvirtintos nuostatos taikomos tik Šiaulių mieste gyvenamąją vietą deklaravusiems asmenims už ne daugiau kaip 3 skirtingų rūšių nekilnojamojo turto vienetus (butą daugiabučiame name, individualų namą, sodų paskirties objektą, garažą garažų bendrijoje ir kt.).

Šios lengvatos kompensuojamos iš savivaldybės biudžeto tik tuo atveju, jeigu joms kompensuoti nepakanka surinktų einamųjų metų vietinės rinkliavos lėšų.

52Kitas vietinės rinkliavos lengvatas nustato ir taiko Savivaldybės taryba atskiru sprendimu.

53Suteikiamos lengvatos kompensuojamos iš savivaldybės biudžeto.

 

X SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

54Vietinės rinkliavos administravimo veiksmai, nereglamentuoti Nuostatuose, atliekami vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais.

55Rinkliavos administratorius yra atsakingas už Nuostatų vykdymą, vietinės rinkliavos dydžių rinkliavos mokėtojams apskaičiavimo teisingumą ir mokėjimo pranešimų vietinės rinkliavos mokėtojams pateikimą laiku, vietinės rinkliavos išieškojimą.

56Už vietinės rinkliavos mokėjimą laiku atsakingi visi atliekų turėtojai, pagal Nuostatus turintys pareigą mokėti vietinę rinkliavą.

57Nuostatų vykdymą kontroliuoja Savivaldybės kontrolierius (Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba).

 

 

_________________________


 

PATVIRTINTA

Šiaulių miesto savivaldybės tarybos

2017 m. liepos 27 d. sprendimu Nr. T-289

 

ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS VIETINĖS RINKLIAVOS UŽ KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ SURINKIMĄ IŠ ATLIEKŲ TURĖTOJŲ IR ATLIEKŲ TVARKYMĄ DYDŽIO NUSTATYMO METODIKA

I SKYRIUS

 

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

 

 

1. Rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžio nustatymo metodikos (toliau – Metodika) tikslas – nustatyti rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžio nustatymo principus ir apskaičiavimo tvarką.

2.Metodika vadovaujasi Šiaulių miesto savivaldybė (toliau – Savivaldybė) ar jos įgaliota institucija, nustatydama rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą (toliau – rinkliava) dydį Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

3. Rinkliava apskaičiuojama remiantis šiais principais:

3.1. sąnaudų susigražinimo principas– visos sąnaudos, susidarančios dėl atliekų tvarkymo arba kitaip susijusios su šia veikla, privalo būti padengtos atliekų turėtojų;

3.2. principas „teršėjas (arba atliekų turėtojas) moka“ – atliekų turėtojas, perduodantis atliekų tvarkytojams atliekas, privalo padengti su atliekų tvarkymu susijusias sąnaudas;

3.3. nediskriminavimo principas – tos pačios kategorijos atliekų turėtojams taikomos vienodos apmokestinimo sąlygos;

3.4.proporcingumo principas – apmokestinimas už atliekų tvarkymą turi būti proporcingas atliekų turėtojui susidarančiam atliekų kiekiui;

3.5. solidarumo principas– visiems atliekų turėtojams, gyvenantiems viename atliekų tvarkymo regione, turi būti nustatyta tokia pati atliekų tvarkymo kaina už tokios pačios kokybės paslaugas.

4. Metodikoje vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatyme ir kituose atliekų tvarkymą reglamentuojančiuose teisės aktuose.

 

 

II SKYRIUS

 

BŪTINŲJŲ SU KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ TVARKYMU SUSIJUSIŲ SĄNAUDŲ IR VIENOS TONOS KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ SUTVARKYMO KAINOS NUSTATYMAS

 

 

5. Būtinosios su komunalinių atliekų tvarkymu susijusios sąnaudos (toliau – būtinosios sąnaudos) – tiesiogiai su komunalinių atliekų tvarkymu susijusios ir pagrįstos sąnaudos, reikalingos komunalinių atliekų tvarkymo paslaugai suteikti, ilgalaikei, komunalinėms atliekoms tvarkyti skirtai infrastruktūrai eksploatuoti, jos atnaujinimui užtikrinti ir komunalinių atliekų turėtojams priimtinoms sąlygoms tvarkant komunalines atliekas sudaryti, taip pat aplinkos taršai mažinti.

6. Būtinosios sąnaudos apskaičiuojamos kaip atskirų komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos teikimo veiklos (surinkimo, vežimo, naudojimo, šalinimo, šių veiklų organizavimo, stebėsenos, šalinimo vietų vėlesnės priežiūros) rūšių ir rinkliavos administravimo, be kurių neįmanoma įgyvendinti komunalinių atliekų tvarkymo tikslų, uždavinių ir konkrečių priemonių, nustatytų regioniniame ir (ar) savivaldybės atliekų tvarkymo plane, bendrųjų sąnaudų suma.

7. Būtinosios sąnaudos, atsižvelgiant į taikomus komunalinių atliekų tvarkymo būdus ir priemones, apima šias komunalinių atliekų tvarkymo veiklos sąnaudas:

7.1. mišriųjų (po pirminio rūšiavimo likusių) komunalinių atliekų surinkimo ir vežimo, įskaitant perkrovimo įrenginių eksploatavimą, sąnaudas;

7.2. mišriųjų (po pirminio rūšiavimo likusių) komunalinių atliekų apdorojimo ir tolimesnio sutvarkymo sąnaudas;

7.3. mišriųjų (po pirminio rūšiavimo likusių) atliekų, kurių negalima apdoroti mechaniniu biologiniu būdu ir (arba) po mechaninio biologinio apdorojimo likusių energetinės vertės neturinčių ir perdirbti netinkamų atliekų šalinimo sąnaudas, įskaitant taršos mokestį už sąvartyne šalinamas komunalines atliekas, sąvartynų eksploatavimo sąnaudas, atidėjinius sąvartynui uždaryti, rekultivuoti ir prižiūrėti po uždarymo;

7.4. į mišriąsias komunalines atliekas patekusių antrinių žaliavų atskyrimo nuo mišriųjų komunalinių atliekų ir kitas tvarkymo sąnaudas, išskyrus tas sąnaudas, kurias teisės aktų nustatyta tvarka apmoka gamintojai ir importuotojai;

7.5. didelių gabaritų atliekų surinkimo aikštelių eksploatavimo sąnaudas, išskyrus tas sąnaudas, kurias teisės aktų nustatyta tvarka privalo apmokėti gamintojai ir importuotojai;

7.6. į komunalines atliekas patekusių pavojingų buitinių (buityje susidarančių) atliekų, didelių gabaritų atliekų, buityje susidarančių elektros ir elektroninės įrangos atliekų surinkimo apvažiavimo būdu ir tvarkymo sąnaudas, išskyrus tas atliekų tvarkymo sąnaudas, kurias teisės aktų nustatyta tvarka privalo apmokėti gamintojai ir importuotojai;

7.7. biologiškai skaidžių atliekų rūšiuojamojo surinkimo ir (ar) tvarkymo sąnaudas;

7.8. kompostavimo aikštelių eksploatavimo sąnaudas;

7.9. kitų komunalinių atliekų (maisto atliekų, tekstilės atliekų ir kitų) rūšiuojamojo surinkimo ir (ar) tvarkymo sąnaudas;

7.10. netinkamų eksploatuoti uždarytų sąvartynų priežiūros po uždarymo sąnaudas;

7.11. komunalinių atliekų tvarkymo infrastruktūros atnaujinimo sąnaudas;

7.12. visuomenės švietimo ir informavimo komunalinių atliekų tvarkymo klausimais sąnaudas, išskyrus tas visuomenės švietimo ir informavimo sąnaudas, kurias apmoka gamintojai ir importuotojai Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo ir Lietuvos Respublikos pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymo įstatymo nustatyta tvarka;

7.13. komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administravimo sąnaudas (komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administratoriaus (toliau – Administratorius) darbuotojų atlyginimų, biuro eksploatavimo, kuro sąnaudas);

7.14. rinkliavos administravimo sąnaudas;

7.15. į būtinąsias sąnaudas įtraukiamas Administratoriaus apskaičiuotas sąnaudas, turėtas organizuojant komunalinių atliekų tvarkymą regioniniu principu.

8. Atliekų, kurių turėtojo nustatyti neįmanoma arba kurių turėtojas neegzistuoja, tvarkymo sąnaudos negali būti įtraukiamos į būtinąsias sąnaudas.

9. Atsižvelgiant į tai, kad faktinės būtinosios sąnaudos paaiškėja tik pasibaigus kalendoriniams metams, o pajamas faktinėms sąnaudoms apmokėti būtina užtikrinti veiklos pradžioje, siekiant laiku užtikrinti būtinųjų sąnaudų apmokėjimą, būtinųjų sąnaudų dydis nustatomas iš anksto iki kiekvienų kalendorinių metų pabaigos kitiems kalendoriniams metams: jeigu apskaičiuojant einamųjų kalendorinių metų būtinąsias sąnaudas tų kalendorinių metų pabaigoje paaiškėja, kad iš anksto apskaičiuotos būtinosios sąnaudos skiriasi nuo faktinių tų kalendorinių metų sąnaudų (faktinės sąnaudos didesnės arba mažesnės už apskaičiuotas iš anksto sąnaudas), skirtumas išlyginamas apskaičiuojant kitų kalendorinių metų būtinąsias sąnaudas.

10. Skaičiuojant būtinąsias sąnaudas, turi būti atsižvelgiama į:

10.1. praėjusių kalendorinių metų faktines komunalinių atliekų tvarkymo sąnaudas;

10.2. komunalinių atliekų tvarkymo sąnaudų pokyčius per praėjusius kalendorinius metus;

10.3. galiojančiose atliekų tvarkymo paslaugų ir (ar) darbų atlikimo sutartyse nustatytas kainas;

10.4. numatomų įsigyti ar įsigytų paslaugų, darbų atlikimo ar kitose sutartyse nustatytus įkainius ar tarifus;

10.5. regioniniuose ir (ar) savivaldybių atliekų tvarkymo planuose numatytas įgyvendinti naujas komunalinių atliekų tvarkymo priemones;

10.6. planuojamą atliekų, pateksiančių į organizuojamą komunalinių atliekų tvarkymo sistemą, kiekį pagal komunalinių atliekų rūšis (mišriosios komunalinės atliekos, antrinės žaliavos, biologiškai skaidžios atliekos, maisto atliekos, pavojingos buitinės (buityje susidarančios) atliekos, didelių gabaritų atliekos, tekstilės atliekos, buityje susidarančios elektros ir elektroninės įrangos atliekos ir kitos, išskyrus tas, kurių tvarkymo sąnaudas teisės aktų nustatyta tvarka privalo apmokėti gamintojai ir importuotojai) ir jų tvarkymo sąnaudas;

10.7. Finansų ministerijos skelbiamas ekonominių rodiklių projekcijas, Statistikos departamento skelbiamus kainų indeksus ir kitus patikimų šaltinių duomenis, projekcijas.

11. Būtinosios sąnaudos nustatomos pagal formulę:

(1),

kur:

BS – būtinosios su komunalinių atliekų tvarkymu susijusios sąnaudosEur;

PSp–atskiros komunalinių atliekų tvarkymo veiklos pastoviosios sąnaudosEur;

KSp–atskiros komunalinių atliekų tvarkymo veiklos kintamosios sąnaudosEur;

p – atskirų komunalinių atliekų tvarkymo veiklų indeksas p, kuris kinta nuo 1 iki n, atsižvelgiant į veiklų, į kurias padalyta komunalinių atliekų tvarkymo paslauga, skaičių.

12. Pastoviosios komunalinių atliekų tvarkymo sąnaudos– nuo komunalinių atliekų kiekio nepriklausančios komunalinių atliekų tvarkymo sąnaudos (pavyzdžiui, atliekų tvarkymo infrastruktūros objektų (atliekų sąvartyno, atliekų apdorojimo įrenginių, didelių gabaritų atliekų surinkimo aikštelių ir pan.) nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudos, bendrosios veiklos ir administracinės sąnaudos).

13. Apskaičiavus kiekvienos komunalinių atliekų tvarkymo veiklos pastoviąsias sąnaudas, nustatomos bendrosios pastoviosios sąnaudos, lygios visų komunalinių atliekų tvarkymo veiklų pastoviųjų sąnaudų sumai.

14. Kintamosios komunalinių atliekų tvarkymo sąnaudos – su komunalinių atliekų kiekiu susijusios komunalinių atliekų tvarkymo sąnaudos.

15. Apskaičiavus kiekvienos komunalinių atliekų tvarkymo veiklos kintamąsias sąnaudas, nustatomos bendrosios kintamosios sąnaudos, lygios visų komunalinių atliekų tvarkymo veiklų kintamųjų sąnaudų sumai.

16. Vienos tonos komunalinių atliekų sutvarkymo kainaapskaičiuojama būtinąsias sąnaudas padalijus iš pristatytų komunalinių atliekų kiekio.

(2),

kur:

VK – vienos tonos komunalinių atliekų sutvarkymo kainaEur/t;

BS – būtinosios su komunalinių atliekų tvarkymu susijusios sąnaudosEur;

KA – komunalinių atliekų, surinktų iš rinkliavos mokėtojų, metinis kiekis t.

 

III SKYRIUS

RINKLIAVOS MOKĖTOJŲ GRUPĖS

17. Mokant Savivaldybės nustatytą vietinę rinkliavą, atliekų turėtojams atstovauja jų naudojamo nekilnojamojo turto objekto savininkas arba nekilnojamojo turto objekto savininko atstovas, kaip nustatyta Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo 301 straipsnio 1 dalyje (toliau – įgalioti asmenys).

18. Nekilnojamojo turto objektų savininkai arba jų įgalioti asmenys suskirstomi į atliekų turėtojų kategorijas, pagal nekilnojamojo turto objekto rūšis ir (ar) jų paskirtį, vadovaujantis Nekilnojamojo turto objektų, kurių savininkas arba įgalioti asmenys privalo mokėti nustatytą rinkliavą, rūšių sąrašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2013 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. D1-150 „Dėl Nekilnojamojo turto objektų, kurių savininkas arba įgalioti asmenys privalo mokėti nustatytą rinkliavą arba sudaryti komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos teikimo sutartį, rūšių sąrašo patvirtinimo“ (pavyzdžiui, daugiabučio namo gyventojai ir įmonės, ūkinei veiklai naudojančios daugiabučių patalpas, sodų bendrijų nariai, besinaudojantys kolektyviniais konteineriais ir sodų bendrijų nariai, besinaudojantys individualiaisiais konteineriais, ir pan.).

19. Nekilnojamojo turto objektų, kurių savininkams ar jų įgaliotiems atstovams arba kitiems asmenims nustatoma vietinė rinkliava, atliekų turėtojų kategorijos (vietinės rinkliavos mokėtojų grupės):

19.1. gyvenamieji objektai:

19.2. daugiabučių gyvenamųjų namų butai;

19.3. individualieji gyvenamieji namai;

19.4. prekybiniai ir daugiafunkciai kompleksai, prekybos centrai, parduotuvės, kioskai;

19.5. turgavietės;

19.6. viešojo maitinimo įmonės;

19.7. gamybos, pramonės, statybos įmonės;

19.8. paslaugų įmonės;

19.9. administravimo įmonės;

19.10. kultūros įstaigos;

19.11. transporto įmonės;

19.12. prekybos įmonės;

19.13. kiti ūkiniai subjektai, įstaigos, organizacijos (juridiniai asmenys)ir asmenys, nuolat veikiantys Šiaulių miesto savivaldybėje pagal jiems suteiktas licencijas ir leidimus (notarų biurai, advokatų, antstolių kontoros, jų padaliniai ir pan.);

19.14. kiti subjektai: fiziniai asmenys, vykdantys ūkinę veiklą, kurie nepriskirti šiosąrašo kitoms kategorijoms, taip pat fiziniai asmenys, kuriems išduotas verslo liudijimas ir (arba) individualiosios veiklos pažyma;

19.15. viešbučiai, moteliai, svečių namai;

19.16. mokymo įstaigų bendrabučiai, internatinės mokyklos;

19.17. gydyklos (ligoninės, klinikos, slaugos namai, sanatorijos), globos namai, tardymo izoliatorius;

19.18. mokslo ir švietimo įstaigos, vaikų darželiai ir lopšeliai;

19.19. garažų bendrijos;

19.20. sodininkų bendrijos.

20. Rinkliavos dydžiai apskaičiuojami nekilnojamojo turto objektų savininkams arba jų įgaliotiems atstovams ar kitiems asmenims, kuriuos galima priskirtiMetodikos 26 punkte išvardytoms atliekų turėtojų kategorijoms (vietinės rinkliavos mokėtojų grupėms).

 

IV SKYRIUS

RINKLIAVOS DEDAMOSIOS

 

21. Apskaičiuojamarinkliava yra dvinarė, t.y. susidedanti iš pastoviosios ir kintamosios dedamųjų.

22. Pastovioji rinkliavosdedamoji nustatoma tokia, kad padengtų pastoviąsias su komunalinių atliekų tvarkymu susijusias sąnaudas.

23. Pastoviąją rinkliavos dalį moka visi nekilnojamojo turto objektų savininkai arba jų įgalioti asmenys:

23.1. gyvenamosios paskirties patalpų (daugiabučio namo butų, individualiųjų namų), esančių savivaldybės teritorijoje, savininkai (jei šioms patalpoms nustatyta tvarka yra suteiktas adresas ar įregistruota nuosavybės teisė); savivaldybės gyvenamosios paskirties patalpų nuomininkai;

23.2. gyvenamosios paskirties patalpų (individualiųjų namų), esančių savivaldybės teritorijoje, vienas iš gyventojų (jei šios patalpos nustatyta tvarka nėra įregistruotos nekilnojamojo turto registre arba nebaigta jų statyba);

23.3. gyventojai, kurie yra įtraukti į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą savivaldybėje ir kurių žinoma faktinė gyvenamoji vieta yra savivaldybės teritorijoje;

23.4. fiziniai asmenys, kuriems išduotas verslo liudijimas ir (arba) individualiosios veiklos vykdymo pažyma veiklai savivaldybės teritorijoje;

23.5. savivaldybės teritorijoje įregistruoti juridiniai asmenys (įstaigos, organizacijos, įmonės, sodininkų ir garažų bendrijos ir kiti) ir kitur įregistruoti juridiniai asmenys, jei jie turi savivaldybės teritorijoje padalinių, filialų ir atstovybių arba jų neturi, tačiau veikia savivaldybės teritorijoje;

23.6. asmenys, nuolat veikiantys savivaldybės teritorijoje pagal jiems suteiktas licencijas ir leidimus (notarų biurai, advokatų kontoros, antstolių kontoros, jų padalinai ir pan.).

24. Pastovioji rinkliavosdalis turi būti nustatoma vienodo dydžio visiems tos pačios kategorijos vietinės rinkliavos mokėtojų grupėms.

25. Kintamoji rinkliavos dedamoji nustatoma tokia, kad padengtų kintamąsias su komunalinių atliekų tvarkymu susijusias sąnaudas.

26. Vietinės rinkliavos mokėtojų grupėms priskirti pastoviejiir kintamiejirinkliavos administravimo parametrai:

Eil. Nr.

Objektai

Pastovusis parametras

Kintamasis parametras

1.

Daugiabučių gyvenamųjų namų butai

Deklaruotų gyventojų skaičius

Deklaruotų gyventojų skaičius

Individualieji gyvenamieji namai

Deklaruotų gyventojų skaičius

m3

2.

Prekybiniai ir daugiafunkciai kompleksai, prekybos centrai, parduotuvės, kioskai

Bendrasis plotas m2

Bendrasis plotas m2

m3

3.

Turgavietės

Bendrasis plotas m2

Bendrasis plotas m2

m3

4.

Viešojo maitinimo įmonės

Bendrasis plotas m2

Bendrasis plotas m2

m3

5.

Gamybos, pramonės, statybos įmonės

Darbuotojų skaičius

Darbuotojų skaičius

m3

6.

Paslaugų įmonės

Darbuotojų skaičius

Darbuotojų skaičius

m3

7.

Administravimo įmonės

Darbuotojų skaičius

Darbuotojų skaičius

m3

8.

Kultūros įstaigos

Darbuotojų skaičius

Darbuotojų skaičius

m3

9.

Transporto įmonės

Darbuotojų skaičius

Darbuotojų skaičius

m3

10.

Prekybos įmonės

Darbuotojų skaičius

Darbuotojų skaičius

m3

11.

Kiti ūkiniai subjektai, įstaigos, organizacijos ir juridiniai asmenys, nuolat veikiantys Šiaulių miesto savivaldybėje pagal jiems suteiktas licencijas ir leidimus (notarų biurai, advokatų, antstolių kontoros, jų padaliniai ir pan.)

Darbuotojų skaičius

Darbuotojų skaičius

m3

12.

Kiti subjektai: fiziniai asmenys, vykdantys ūkinę veiklą, kurie nepriskirti kitoms kategorijoms, išvardytoms šioje lentelėje, taip pat fiziniai asmenys, kuriems išduotas verslo liudijimas ir (arba) individualiosios veiklos pažyma

Darbuotojų skaičius, vienas fizinis asmuo

Darbuotojų skaičius, vienas fizinis asmuo

m3

13.

Viešbučiai, moteliai, svečių namai

Darbuotojų skaičius

Darbuotojų skaičius

m3

14.

Mokymo įstaigų bendrabučiai, internatinės mokyklos

Darbuotojų skaičius

Darbuotojų skaičius

m3

15.

Gydyklos (ligoninės, klinikos, slaugos namai, sanatorijos), globos namai, tardymo izoliatorius

Darbuotojų skaičius

Darbuotojų skaičius

m3

16.

Mokslo ir švietimo įstaigos, vaikų darželiai ir lopšeliai

Darbuotojų skaičius

Darbuotojų skaičius

m3

17.

Garažų bendrijos

Boksų skaičius

Boksų skaičius

m3

18.

Sodininkų bendrijos

Sodo sklypų skaičius

Sodo sklypų skaičius

m3

 

27. Jei atliekų turėtojų kategorija, kuri naudojasi kolektyviniais konteineriais, neturi įrengtos ir (arba) tik tai atliekų turėtojų kategorijai naudotis priskirtos konteinerių aikštelės ir (arba) ja turi dalytis su kita (kitomis) atliekų turėtojų kategorija (atliekų turėtojų kategorijomis), nustatant kintamąją rinkliavos dedamąją toms atliekų turėtojų kategorijoms, turi būti taikomas Metodikos 26punktolentelės 4 skiltyje pateiktas ir konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai priskirtas parametras.

 

V SKYRIUS

BŪTINŲJŲ SĄNAUDŲ PASKIRSTYMAS SKIRTINGOMS ATLIEKŲ TURĖTOJŲ KATEGORIJOMS

 

28. Pagal Savivaldybės nustatytas komunalinių atliekų susikaupimo normas kiekvienai atliekų turėtojų kategorijai įvertinamas per metus susikaupiantis atliekų kiekis.

29. Konkrečiaiatliekų turėtojų kategorijai per metus susikaupiantis atliekų kiekis nustatomas dauginant atliekų susikaupimo normą, kuri yra nustatyta atitinkamai atliekų turėtojų grupei, iš komunalinių atliekų susidarymo normą nusakančių parametrų skaičiaus, priskirto konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai.

(5),

kur:

MKAg – komunalinių atliekų kiekis, priskiriamas konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai;

Ng – komunalinių atliekų susidarymo norma, priskiriama konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai, t/Pg;

Pg – komunalinių atliekų susidarymo normą nusakančių parametrų skaičius, priskirtas konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai;

g – konkreti atliekų turėtojų kategorija.

Būtinosios sąnaudos, tenkančios konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai, apskaičiuojamos dauginant konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai susikaupiantį atliekų kiekį iš vienos tonos komunalinių atliekų sutvarkymo kainos.

(6),

kur:

BSg – būtinosios su komunalinių atliekų tvarkymu susijusios sąnaudos, priskirtos konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai, Eur;

MKAg – komunalinių atliekų kiekis, priskiriamas konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai, t;

VK – vienos tonos komunalinių atliekų sutvarkymo kainaEur/t;

g – konkreti atliekų turėtojų kategorija.

Šios sąnaudos turi būti padengtos atitinkamos atliekų turėtojų kategorijos, kuriai jos yra priskiriamos.

30. Būtinosios sąnaudos kiekvienai atliekų turėtojų kategorijai turi būti perskaičiuojamos ir iš naujo įvertinamos šiais atvejais:

30.1. pakitus atliekų susikaupimo normai;

30.2. pakitus atliekų susikaupimo normai priskiriamų parametrų sumai;

30.3. pakitus vienos tonos komunalinių atliekų sutvarkymo kainai.

31. Pastoviosios būtinosios sąnaudos priskirtos konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai nustatomos būtinąsias sąnaudas, priskirtas konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai, dauginant iš būtinųjų komunalinių atliekų tvarkymo veiklos sąnaudose esančių pastoviųjų sąnaudų dalies.

(7),

kur:

PBSg– pastoviosios būtinosios sąnaudos, priskirtos konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai, Eur;

BSg – būtinosios su komunalinių atliekų tvarkymu susijusios sąnaudos, priskirtos konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai, Eur;

PSD – būtinųjų komunalinių atliekų tvarkymo veiklos sąnaudose esančių pastoviųjų sąnaudų dalis proc.;

g – konkreti atliekų turėtojų kategorija.

32. Vietinės rinkliavos dedamosios atskiroms atliekų turėtojų kategorijoms apskaičiuojamos pagal pasirinktus vietinės rinkliavos administravimo parametrus, nurodytus Metodikos 26punkte.

33. Vietinės rinkliavos dedamosios atskiroms atliekų turėtojų kategorijoms pagal pasirinktus vietinės rinkliavos administravimo parametrus skirstomos į pastoviąją ir kintamąją dedamąsias.

34. Vietinės rinkliavos pastovioji dedamoji apskaičiuojama konkrečiai atliekų turėtojų grupei priskirtas pastoviąsias būtinąsias sąnaudas dalijant iš tai atliekų turėtojų kategorijai priskirtų pastoviųjų administravimo parametrų sumos.

(9),

kur:

PRD – pastovioji rinkliavos dedamoji taikoma konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai;

PBSg– pastoviosios būtinosios sąnaudos, priskirtos konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai, Eur;

PAPg– atliekų turėtojų kategorijai priskirtų pastoviųjų administravimo parametrų suma m2, gyv. sk., vnt.

35. Vietinės rinkliavos kintamoji dedamoji apskaičiuojama konkrečiai atliekų turėtojų grupei priskirtas kintamąsias būtinąsias sąnaudas dalijant iš tai atliekų turėtojų kategorijai priskirtų kintamųjų administravimo parametrų sumos.

(10),

kur:

KRD – kintamoji rinkliavos dedamoji, taikoma konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai;

KBSg– kintamosios būtinosios sąnaudos, priskirtos konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai, Eur;

KAPg – atliekų turėtojų kategorijai priskirtų kintamųjų administravimo parametrų sumam3, t, vnt.

Į didelio gabarito atliekų surinkimo aikštelę ir į atliekų priėmimo punktus pristačius didesnį nei nustatytą leidžiamą pristatyti atliekų kiekį, už viršsvorį mokama pagal Savivaldybės patvirtintą vienos tonos komunalinių atliekų, išskyrus atskirai surenkamas biologiškai skaidžias atliekas, priėmimo ir apdorojimo įkainį. Pristačius daugiau, nei numatyta biologiškai skaidžių atliekų, mokama pagal patvirtintą biologiškai skaidžių atliekų šalinimo įkainį.

 

_________________


 

Šiaulių miesto savivaldybės vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą ir atliekų tvarkymą nuostatų   1 priedas

 

vietinės rinkliavos mokėtojų grupių VIETINĖS RINKLIAVOS UŽ KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ SURINKIMĄ IR TVARKYMĄ DYDŽIAI

 

Eil. nr.

Grupės

Apmokestinamieji parametrai

Vietinės rinkliavos už apmokestinamąjį parametrą dydžiai

Pastovus parametras

Kintamas parametras1

Pastovusis vietinės rinkliavos dydis Eur

Kintamasis vietinės rinkliavos dydis Eur

1.

Daugiabučių gyvenamųjų namų butai

Deklaruotų gyventojų skaičius

Deklaruotų gyventojų skaičius

14,00

6,00

Individualūs gyvenamieji namai

Deklaruotų gyventojų skaičius

0,12 m3 konteinerio ištuštinimas

14,00

0,60

0,24 m3 konteinerio ištuštinimas

14,00

1,30

1,1 m3 konteinerio ištuštinimas

14,00

6,00

Deklaruotų gyventojų skaičius

14,00

6,00

2.

Prekybiniai ir daugiafunkciai kompleksai, prekybos centrai, parduotuvės, kioskai

Bendrasis plotas m

Bendrasis plotas m2 

0,97

0,41

3.

Turgavietės

Bendrasis plotas m2

Bendrasis plotas m2

0,72

0,31

4.

Viešojo maitinimo įmonės 

Bendrasis plotas m2

Bendrasis plotas m2

0,58

0,25

5.

Gamybos, pramonės, statybos įmonės

Darbuotojų skaičius 

Darbuotojų skaičius 

9,66

4,14

6.

Paslaugų įmonės

Darbuotojų skaičius 

Darbuotojų skaičius 

9,66

4,14

7.

Administravimo įmonės

Darbuotojų skaičius 

Darbuotojų skaičius 

9,66

4,14

8.

Kultūros įstaigos

Darbuotojų skaičius 

Darbuotojų skaičius 

9,66

4,14

9.

Transporto įmonės

Darbuotojų skaičius 

Darbuotojų skaičius 

9,66

4,14

10.

Prekybos įmonės

Darbuotojų skaičius 

Darbuotojų skaičius 

9,66

4,14

11.

 

Kiti ūkiniai subjektai, įstaigos ir organizacijos, juridiniai asmenys, nuolat veikiantys Šiaulių miesto savivaldybėje pagal jiems suteiktas licencijas ir leidimus (notarų biurai, advokatų, antstolių kontoros, jų padaliniai ir pan.)

Darbuotojų skaičius 

Darbuotojų skaičius 

9,66

4,14

12.

 

Kiti subjektai: fiziniai asmenys, vykdantys ūkinę veiklą, kurie

neišvardyti šios lentelės kitose eilutėse, taip pat fiziniai asmenys, kuriems išduotas verslo liudijimas ir (arba) individualiosios veiklos pažyma

 

Darbuotojų skaičius, vienas fizinis asmuo

Darbuotojų skaičius, vienas fizinis asmuo

6,76

2,90

13.

Viešbučiai, moteliai, svečių namai 

Darbuotojų skaičius 

Darbuotojų skaičius 

51,68

22,15

14.

Mokymo įstaigų bendrabučiai, internatinės mokyklos

Darbuotojų skaičius 

Darbuotojų skaičius 

57,96

24,84

15.

Gydyklos (ligoninės, klinikos, slaugos namai, sanatorijos), globos namai, tardymo izoliatorius 

Darbuotojų skaičius 

Darbuotojų skaičius 

13,04

5,59

16.

 

Mokslo ir švietimo įstaigos, vaikų darželiai ir lopšeliai 

Darbuotojų skaičius 

Darbuotojų skaičius 

5,55

2,38

17.

Garažų bendrijos 

Boksų skaičius 

Boksų skaičius 

2,56

1,10

18.

Sodininkų bendrijos 

Sodo sklypų skaičius 

Sodo sklypų skaičius 

2,56

1,10

 

1Parametras taikomas tuo atveju, kai vietinės rinkliavos mokėtojas naudojasi kolektyviniais mišriųjų komunalinių atliekų surinkimo konteineriais. Naudojantiems individualius identifikuotus mišriųjų komunalinių atliekų konteinerius, kintamoji vieno konteinerio ištuštinimo kaina apskaičiuojama pagal konteinerio tūrį, taikant įkainį 4,78 Eur už m³.

_______________________


 

Šiaulių miesto savivaldybės vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą ir atliekų tvarkymą nuostatų   2 priedas

 

GYVENAMOSIOS PASKIRTIES grupių Vietinės rinkliavos UŽ KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ SURINKIMĄ IR TVARKYMĄ MOKĖTINŲ ĮMOKŲ LENTELĖ

 

Eil. nr.

Konteinerio tūris

Mato vnt.

1 konteinerio ištuštinimo kaina Eur

Min. ištuštinimų skaičius kartais per metus

Min. kintamoji dedamoji

 

Vietinės rinkliavos pastovioji dedamoji 1 gyventojui, besinaudojančiam individualiu mišriųjų komunalinių atliekų surinkimo konteineriu, 14,00 Eur per metus

 

Vietinės rinkliavos kintamoji dedamoji objektui, besinaudojančiam individualiu identifikuotu mišriųjų komunalinių atliekų surinkimo konteineriu:

 

1

0,12 m³

vnt.

0,60

12

7,20

 

2

0,24 m³

vnt.

1,30

12

15,60

 

3

1,1 m³

vnt.

6,00

12

72,00

 

Vietinės rinkliavos pastovioji dedamoji 1 gyventojui, besinaudojančiam kolektyviniu mišriųjų komunalinių atliekų surinkimo konteineriu, 14,00 Eur per metus

 

Vietinės rinkliavos kintamoji dedamoji 1 gyventojui, besinaudojančiam kolektyviniu mišriųjų komunalinių atliekų surinkimo konteineriu, 6,00 Eur per metus

 

 

______________________