LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖl Lietuvos Respublikos VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS 2014–2021 M. eUROPOS EKONOMINĖS ERDVĖS IR NORVEGIJOS FINANSINIŲ MECHANIZMŲ PROGRAMŲ „TEISINGUMAS IR VIDAUS REIKALAI“ IR „APLINKOSAUGA, ENERGETIKA, KLIMATO KAITA“ PARTNERIO FUNKCIJŲ APRAŠYMO IR lietuvos respublikos vidaus reikalų ministerijos išlaidų priskyrimo apmokėtinomis iš 2014–2021 m. europos ekonominės erdvės ir norvegijos finansinių mechanizmų programos valdymo lėšų metodikos PAtvirtinimo

 

2020 m. birželio 9 d. Nr. 1V-563

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos ir Islandijos Respublikos, Lichtenšteino Kunigaikštystės ir Norvegijos Karalystės 2018 m. balandžio 24 d. susitarimo memorandumu dėl 2014–2021 m. Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo įgyvendinimo, Lietuvos Respublikos ir Norvegijos Karalystės 2018 m. balandžio 24 d. susitarimo memorandumu dėl 2014–2021 m. Norvegijos finansinio mechanizmo įgyvendinimo ir Institucijų, atsakingų už 2014–2021 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų valdymą ir kontrolę Lietuvoje, funkcijų aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos finansų ministro 2018 m. lapkričio 12 d. įsakymu Nr. 1K-389 „Dėl 2014–2021 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų įgyvendinimo Lietuvoje, 22.5 papunkčiu:

1.Tvirtinu:

1.1. Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos 2014–2021 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų programų „Teisingumas ir vidaus reikalai“ ir „Aplinkosauga, energetika, klimato kaita“ partnerio funkcijų aprašymą (pridedama).

1.2. Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos išlaidų priskyrimo apmokėtinoms iš 2014–2021 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų programos valdymo lėšų metodiką (pridedama).

2. Pavedu:

2.1. Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos Europos Sąjungos investicijų ir tarptautinių programų departamentui atlikti 2014–2021 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų programos partnerio funkcijas programose „Teisingumas ir vidaus reikalai“ ir „Aplinkosauga, energetika, klimato kaita“;

2.2. Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos Administravimo departamentui, Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos Ekonomikos ir finansų departamentui, Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos Strateginės komunikacijos skyriui ir Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos Viešojo saugumo politikos grupei pagal kompetenciją prisidėti prie šio įsakymo 2.1 papunktyje nurodytų funkcijų vykdymo pagal šio įsakymo 1.1 papunktyje patvirtintą Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos 2014–2021 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų programos partnerio funkcijų aprašymą.

3.Nustatau, kad šio įsakymo 1.2 papunktyje patvirtinta Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos išlaidų priskyrimo apmokėtinoms iš 2014–2021 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų programos valdymo lėšų metodika vadovaujamasi, priskiriant Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos patirtas išlaidas apmokėtinoms iš atitinkamos programos valdymo lėšų nuo 2020 m. birželio 1 d.

 

 

 

Vidaus reikalų ministrė                                                                                            Rita Tamašunienė

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro

2020 m. birželio 9 d. įsakymu Nr. 1V-563

 

Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos 2014–2021 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų programų „Teisingumas ir vidaus reikalai“ ir „Aplinkosauga, energetika, klimato kaita“ partnerio funkcijų aprašymas

 

 

1. Vidaus reikalų ministerijos vidaus sistema.

 

1.1. Programos partnerio vidaus sistema. Programos partnerio organizacinė struktūra. Padalinių funkcijų įgyvendinant programą aprašymas.

 

Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – VRM) administracijos veiklą reglamentuoja Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos nuostatai, patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. kovo 14 d. nutarimu Nr. 291 „Dėl Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos nuostatų patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos darbo reglamentas, patvirtintas Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2015 m. liepos 17 d. įsakymu Nr. 1V-558 „Dėl Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“. VRM administracijos struktūra, padalinių nuostatai bei pareigybių aprašymai tvirtinami Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro įsakymu.

 

2014–2021 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinio mechanizmo programos „Teisingumas ir vidaus reikalai“ ir 2014–2021 m. Norvegijos finansinio mechanizmo programos „Aplinkosauga, energetika, klimato kaita“ (toliau – Programos) partnerio funkcijų vykdymas yra pavestas Europos Sąjungos investicijų ir tarptautinių programų departamentui (toliau – ESITPD). ESITPD yra tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas vidaus reikalų viceministrui. ESITPD struktūrinis padalinys Vidaus saugumo fondo (toliau – VSF) skyrius yra atsakingas už dalyvavimą įgyvendinant ES fondų programas ir tarptautines programas VRM kompetencijai priskirtose srityse. VSF skyrių sudaro skyriaus vedėjas, patarėjai, valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis. 

Vykdydamas Programų partnerio funkcijas, VSF skyrius pagal kompetenciją:

– dalyvauja kuriant Programų valdymo ir kontrolės sistemą;

– dalyvauja rengiant Programų komunikacijos planą bei jo pakeitimus;

– vykdo Programų viešinimo veiklas, numatytas komunikacijos plane;

– rengia jam priskirtos srities, numatytos susitarimo memorandumuose, programos koncepcijos aprašo dalis, teikia jas ir kitą programos koncepcijos aprašui reikalingą informaciją programos operatoriui (toliau – PO), teikia pastabas ir pasiūlymus dėl programos koncepcijos aprašo projekto;

– užtikrina Programų valdymo ir Dvišalio bendradarbiavimo fondo išlaidų tinkamą panaudojimą;

– deleguoja atstovus į programos komitetą (kai atlieka 2014–2021 m. Norvegijos finansinio mechanizmo programos „Aplinkosauga, energetika, klimato kaita“ partnerio funkcijas) ar į Bendradarbiavimo komitetą (kai atlieka 2014–2021 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinio mechanizmo programos „Teisingumas ir vidaus reikalai“ partnerio funkcijas) ir dalyvauja jų veikloje;

– teikia informaciją apie Programų įgyvendinimo metu kylančias rizikas;

– derina su PO atliekamų veiksmų, įgyvendinant Programas, terminus ir kitus su Programų įgyvendinimo eiga susijusius klausimus;

– teikia nuomonę dėl projektų įgyvendinimo sutarčių pakeitimo 2014–2021 m. EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų administravimo ir finansavimo taisyklėse, tvirtinamose finansų ministro, numatytais atvejais;

– prižiūri, ar įgyvendinant Programas laikomasi Lietuvos Respublikos ir Islandijos, Lichtenšteino Kunigaikštystės ir Norvegijos Karalystės 2018 m. balandžio 24 d. susitarimo memorandumo dėl 2014–2021 m. EEE finansinio mechanizmo įgyvendinimo ir susitarimo memorandumo dėl 2014–2021 m. Norvegijos finansinio mechanizmo įgyvendinimo, 2014–2021 Norvegijos finansinio mechanizmo reglamento, patvirtinto 2016 m. rugsėjo 23 d. Norvegijos Karalystės užsienio reikalų ministerijos, 2014–2021 EEE finansinio mechanizmo reglamento, patvirtinto 2016 m. rugsėjo 8 d. EEE finansinio mechanizmo komiteto ir kitų su Programų įgyvendinimu susijusių teisės aktų ir dokumentų nuostatų;

– teikia pasiūlymus dėl Programų tęstinumo užtikrinimo;

– derina Programų sutarties ir Programų įgyvendinimo sutarties ar jų pakeitimo projektus;

– derina Finansų ministerijos parengtą 2014–2021 m. Norvegijos finansinio mechanizmo programų vertinimo planą;

– derina metinį Programų projektų stebėsenos planą, vykdo Vidaus reikalų ministerijos kompetencijai priskirtinų Programų sričių įgyvendinimo stebėseną;

– rengia informaciją metinėms ir galutinėms Programų įgyvendinimo ir strateginių mechanizmo ataskaitoms;

– teikia PO informaciją, reikalingą tikėtinų tarpinių mokėjimų sumų prognozėms ir tarpinėms finansinėms ataskaitoms parengti;

– organizuoja pažeidimų ištaisymą ir teikia informaciją apie pažeidimo ištaisymo veiksmus PO ar pažeidimų kontrolės institucijai;

– inicijuoja ir (arba) įgyvendina dvišalių santykių stiprinimo veiklas;

– atlieka kitas teisės aktais Programos partneriui priskirtas funkcijas.

 

Programas administruojant (t. y. planuojant, vertinant, įgyvendinant, valdant finansus) dalyvauja šie VRM administracijos padaliniai (toliau – atsakingi struktūriniai padaliniai):

Viešojo saugumo politikos grupė (toliau – VSPG) pagal kompetenciją teikia pasiūlymus dėl programų įgyvendinimo, vertina programoms įgyvendinti būtinų veiklų turinio aspektus, jų atitiktį planavimo dokumentams ir teikia atitinkamas pastabas ir pasiūlymus;

Ekonomikos ir finansų departamentas (toliau – EFD) pagal kompetenciją:

dalyvauja kuriant Programų valdymo ir kontrolės sistemą ir rengiant valdymo ir kontrolės sistemą reglamentuojančius teisės aktus;

– užtikrina strateginio planavimo proceso įgyvendinimą VRM, planuojant Programų projektų lėšas ir Programoms įgyvendinti reikalingas valdymo lėšas Lietuvos Respublikos valstybės biudžete;

– rengia ir tikslina Programų sąmatas, kontroliuoja, kaip jos vykdomos;

– teikia Valstybės iždo departamentui mokėjimo paraiškas dėl Programų projektų lėšų ir programos valdymo lėšų išdavimo;

rengia Programos valdymo lėšų ir 2014–2021 m. Europos ekonominės erdvės (toliau – EEE) ir Norvegijos finansinių mechanizmų dvišalio bendradarbiavimo fondo iniciatyvų išlaidų deklaracijas, teikia jas išorės audito paslaugos teikėjui, PO;

– atlieka finansų kontrolę dėl Programų valdymo ir Dvišalio bendradarbiavimo fondo išlaidų tinkamo panaudojimo, užtikrina tinkamą šių lėšų apskaitą;

– atlieka Programų finansų valdymą, projekto vykdytojams išmokėtų, grąžintinų, grąžintų Programų projektų lėšų buhalterinę apskaitą;

– atlieka kitus lentelėje nurodytus EFD priskirtus veiksmus.

– Administravimo departamentas (toliau – AD) organizuoja ir koordinuoja VRM dokumentų valdymą pagal teisės aktų ir metodinių dokumentų reikalavimus, tvarko gaunamą ir siunčiamą korespondenciją, kaupia, tvarko, apskaito ir saugo nuolat, ilgai ir trumpai saugomus archyvinius dokumentus; pagal kompetenciją konsultuoja VSF skyrių teisės aktų ir sutarčių rengimo, keitimo ir vykdymo klausimais;

– Strateginės komunikacijos skyrius (toliau – SKS) pagal kompetenciją dalyvauja rengiant Programų komunikacijos planą bei jo pakeitimus, vykdo programų viešinimo veiklas, numatytas komunikacijos plane.

 

1.2. Audito seka.

 

Procesas

 

Veiksmai

Veiksmų atlikimo aprašymas

Dokumentas (-ai), patvirtinantis (-ys) veiksmo atlikimą

Kokia institucija ir padalinys (-iai) atsakingi už veiksmo atlikimą

Audito seka

Dokumentų saugojimas

Dokumentai saugomi vadovaujantis dokumentacijos planu, kuris kiekvienais metais patvirtinamas Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos kanclerio ir kuris yra suderinamas su Lietuvos valstybės naujuoju archyvu.

 

Programų dokumentai saugomi bylose (popierinėse arba elektroninėse).

VRM administracijos padaliniai, dalyvaujantys administruojant Programas.

 

2. Programos partnerio funkcijos

 

VRM, vykdydama Programų partnerio (toliau – PP) funkcijas, pagal kompetenciją dalyvauja veiklose, nurodytose Institucijų, atsakingų už 2014–2021 m. EEE ir Norvegijos finansinius mechanizmus, funkcijų apraše (toliau – Funkcijų aprašas) ir 2014–2021 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų administravimo ir finansavimo taisyklėse (toliau – MAFT), patvirtintose Lietuvos Respublikos finansų ministro 2018 m. lapkričio 12 d. įsakymu Nr. 1K-389 „Dėl 2014-2021 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų įgyvendinimo Lietuvoje“. PP funkcijos išdėstytos lentelėje.

 

Lentelė. PP funkcijos.

 

Procesas

 

Veiksmai

Veiksmų atlikimo aprašymas

Dokumentas (-ai), patvirtinantis (-ys) veiksmo atlikimą

Kokia institucija ir padalinys (-iai) atsakingi už veiksmo atlikimą

Programos sutarties sudarymas ir keitimas. Programos įgyvendinimo sutarties sudarymas

Programos sutarties sudarymas ir keitimas

PP prireikus inicijuoja programos sutarties pakeitimą ir per GRACE koordinavimo institucijai pateikia prašymą pakeisti programos sutartį ir argumentus dėl Poreikio pakeisti programos sutartį.

Raštas, el. laiškai

VSF skyrius

Programos įgyvendinimo sutarties sudarymas

PP suderina pateiktą Programos įgyvendinimo sutarties projektą. Prireikus teikia nuomonę ir (arba) argumentus dėl Programos įgyvendinimo sutarties pakeitimo.

 

Raštas, el. laiškai

VSF skyrius

Tikėtinų tarpinių sumų prognozavimas

Informacijos apie planuojamas patirti programos valdymo lėšas teikimas PO

PP iki sausio 25 d., kovo 25 d., rugpjūčio 25 d., spalio 25 d. teikia PO informaciją, reikalingą tikėtinų tarpinių mokėjimų pagal teikiamas finansines ataskaitas, sumų prognozėms parengti.

 

Raštas ir (arba) el. laiškai

VSF skyrius

 

Tarpinių finansinių ataskaitų teikimas

Informacijos, reikalingos tarpinei finansinei ataskaitai parengti, PO teikimas

PP kasmet iki sausio 31 d. ir iki liepos 31 d. PO jo nustatyta tvarka teikia informaciją, reikalingą atitinkamų ataskaitinių laikotarpių nuo sausio 1 d. iki birželio 30 d. ir nuo liepos 1 d. iki gruodžio 31 d. finansinei ataskaitai, nurodytai Reglamentų 9.3 straipsnių 2 dalyse, parengti.

 

Raštas ir (arba) el. laiškai

EFD, VSF skyrius

Programos lėšų administravimas 

Programos lėšų ir programos valdymo lėšų planavimas ir apskaita

 

Pagal Lietuvos Respublikos biudžeto sudarymą ir vykdymą reglamentuojančius teisės aktus PP pagal poreikį planuoja tam tikrų metų programoms įgyvendinti reikalingas programų lėšas (lėšas programos projektams PP planuoja pagal PO pateiktą informaciją) ir programų valdymo lėšas.

 

PP užtikrina projekto vykdytojams išmokėtų, grąžintinų, grąžintų Programų projektų lėšų buhalterinę apskaitą; taip pat PP užtikrina, kad programų valdymo išlaidos, patirtos PP, būtų įtraukiamos į PP apskaitą pagal patvirtintus asignavimus, finansavimo šaltinių proporcijas, identifikuojamos ir patikrinamos, pagrįstos apskaitos dokumentais,  turinčiais privalomuosius rekvizitus, numatytus Buhalterinės apskaitos įstatyme, ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentais.

 

Jei išlaidų deklaracijoje, kurioje deklaruojamos PP valdymo lėšos, nustatomos netinkamos finansuoti išlaidos, PP einamaisiais metais atlieka finansavimo šaltinių keitimą Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklėse nustatyta tvarka arba atlieka lėšų pervedimą, jei finansavimo šaltinių keitimas pasibaigus biudžetiniams metams nėra galimas.

 

Raštas ir (arba) el. laiškai

VSF skyrius, EFD

 

 

 

 

 

 

 

 

 

EFD

Išlaidų deklaracijų, kuriose deklaruojamos PP patirtos programos valdymo, Programos dvišalio bendradarbiavimo fondo išlaidos, rengimas ir teikimas PO kartu su audito išvada dėl į išlaidų deklaraciją įtrauktų išlaidų tinkamumo finansuoti

 

Per 15 darbo dienų nuo atitinkamo ataskaitinio laikotarpio pabaigos, nurodytos MAFT 55 punkte, parengiama atitinkamo ataskaitinio laikotarpio išlaidų deklaracija, į kurią įtraukiama atitinkamu laikotarpiu VRM padarytos Programų valdymo, programų dvišalio bendradarbiavimo fondo išlaidos ir pateikiama auditui;

gavus auditoriaus išvadą, išlaidų deklaracija kartu su auditoriaus išvada per 3 darbo dienas teikiama PO.

Paskutinę Programos išlaidų

deklaraciją kartu su auditoriaus išvada Programos partneris teikia PO ne vėliau kaip per 25 darbo dienas nuo galutinio Programos valdymo išlaidų tinkamumo finansuoti termino.

 

Išlaidų deklaracija kartu su audito išvada

EFD, VSF skyrius

Mokėjimo paraiškų iždui rengimas ir teikimas pagal PO patvirtintus mokėjimo duomenis (projekto avanso, tarpinis, galutinis mokėjimo prašymas)

 

PP pagal PO patvirtintus projekto paraiškos asignavimų valdytojui duomenis Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklėse nustatyta tvarka VBAMS parengia mokėjimo paraišką, ją patvirtina ir pateikia Valstybės iždo departamentui.

Mokėjimo paraiškos

EFD

Mechanizmų ir bendrojo finansavimo lėšų programų sąmatose administravimas

 

 

 

 

 

 

 

 

Grąžintinų ir grąžintų lėšų administravimas

 

Užtikrinamas pakankamas likutis / programų sąmatų pakeitimai –  tais atvejais, kai projekto finansavimo lėšos negali būti išmokėtos projekto vykdytojui dėl to, kad valstybės biudžeto lėšų sąmatose numatytos asignavimų sumos yra nepakankamos, PP, kai programos projektams mokėtinos lėšos planuojamos PP valstybės biudžeto lėšų sąmatose, turi atlikti reikalingus valstybės biudžeto lėšų sąmatų pakeitimus.

 

MAFT XIX skyrius 6 skirsnis;

grąžintinų / grąžintų lėšų (sprendimą priima PO) administravimas pagal MAFT XXII skyrių.

 

Gavęs iš PO informaciją apie priimtą sprendimą dėl lėšų susigrąžinimo, registruoja grąžintinas lėšas apskaitoje. Kai grąžintinos lėšos išskaičiuojamos iš sumos, mokėtinos pagal projekto vykdytojo pateiktą mokėjimo prašymą, ar pervedamos į PP sąskaitą, PP apskaitoje registruoja grąžintas lėšas.

 

Jei projekto vykdytojui išmokėtos lėšos grąžinamos jas pervedant į sprendime dėl lėšų grąžinimo nurodytą valstybės biudžeto asignavimų valdytojo vadovaujamos įstaigos sąskaitą (PP), PP nuo visų ar dalies lėšų grąžinimo dienos per 3 darbo dienas per NORIS turi informuoti PO ir grąžintas lėšas per 5 darbo dienas nuo jų gavimo dienos turi pervesti į valstybės iždo sąskaitą, iš kurios jos gautos, vadovaudamasis finansų ministro 2006 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. 1K-429.

 

 

Gavęs iš PO raštą dėl suderinimo atidėti lėšų grąžinimo terminą, PP, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 30 d. nutarimu Nr. 590, parengia atsakymą dėl pritarimo arba nepritarimo lėšų grąžinimo termino atidėjimui ir išsiunčia jį PO.

 

Raštai, el. laiškai

EFD

VSF skyrius

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

EFD

 

 

 

 

 

 

 

 

 

EFD

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VSF skyrius, EFD

Projektų sutarčių keitimas

Projekto sutarties keitimo poreikio vertinimas

PP vertina sutarties keitimo poreikį ir teikia savo išvadas PO.

Raštai, el. laiškai

VSF, konsultuodamasis su atsakingais struktūriniais padaliniais.

Pasiūlymų PO inicijuoti projekto sutarties keitimą teikimas ir keitimo priežasčių aprašymas

PP, inicijuodamas projekto sutarties pakeitimą, išsiunčia PO informacinį raštą apie inicijuojamą projekto sutarties pakeitimą ir nurodo pakeitimo priežastis.

Raštai, el. laiškai

VSF, konsultuodamasis su atsakingais struktūriniais padaliniais (pagal poreikį)

Sutarties nutraukimo inicijavimas

 

PP, inicijuodamas sutarties nutraukimą, išsiunčia PO informacinį raštą apie inicijuojamą projekto įgyvendinimo sutarties nutraukimą ir nurodo nutraukimo priežastis.

 

Raštai, el. laiškai

VSF, konsultuodamasis su VSPG ir AD Teisės ir personalo skyriumi (pagal poreikį)

Pritarimo arba nepritarimo sutarties nutraukimui teikimas, kai projekto sutarties nutraukimo iniciatorius yra PO arba projekto vykdytojas

 

PP pateikia savo nuomonę per 10 darbo dienų arba per sutartą terminą nuo PO kreipimosi dienos

Raštai, el. laiškai

VSF, konsultuodamasis su AD Teisės ir personalo skyriumi (pagal poreikį)

Informavimas ir viešinimas

 

Informavimo veiklų apie programą įgyvendinimas ir dalyvavimas jas įgyvendinant

 

PP skelbia aktualią visuomenei informaciją apie Programos ir (arba) Priemonių įgyvendinimo eigą.

VRM interneto svetainė

SKS, VSF skyrius

Stebėsena

Projektų rizikos vertinimas

 

PP vertina savo programos srities projektų rizikas, informuoja PO apie galimas projektų rizikas, inicijuoja reikalingus veiksmus rizikų poveikiui sumažinti ar rizikoms pašalinti ar imasi tokių veiksmų.

 

Raštai, el. laiškai

VSF skyrius, prireikus konsultuodamasis su VSPG

Programos įgyvendinimo ataskaitos regimas

PP parengia ir ne vėliau kaip iki sausio 15 d. pateikia PO metinės Programos įgyvendinimo ataskaitos dalį apie Programos partnerio kompetencijai priskirtinų veiklų įgyvendinimą su juo susijusioje Programos srityje.

 

PP ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo galutinio programos valdymo išlaidų tinkamumo finansuoti termino pabaigos parengia ir PO pateikia galutinės Programos įgyvendinimo ataskaitos dalį apie PP kompetencijai priskirtinų veiklų įgyvendinimą su juo susijusioje Programos srityje.

 

Raštai, el. laiškai dėl Programos įgyvendinimo ataskaitų pildymo, derinimo ir pateikimo, metinės programų įgyvendinimo ataskaitos

VSF skyrius

Strateginės įgyvendinimo ataskaitos rengimas

PP per koordinavimo institucijos nurodytą terminą pateikia koordinavimo institucijai prašomą informaciją, reikalingą metinei ar galutinei strateginei ataskaitai parengti anglų kalba.

 

Raštai, el. laiškai

VSF skyrius

Pažeidimų valdymas

Informacijos apie įtariamus pažeidimus teikimas

 

Informacija apie įtariamus pažeidimus rengiama vadovaujantis MAFT 327–328 punktais.

Pranešimas apie įtariamą pažeidimą

VSF skyrius, konsultuodamasis su AD Teisės ir personalo skyriumi, atsakingais struktūriniais padaliniais.

 

PP padarytų pažeidimų, susijusių su valdymo lėšomis, administravimas

Pažeidimų, susijusių su PP Programos valdymo lėšomis, administravimas bus vykdomas vadovaujantis Pažeidimų valdymo proceso, patvirtinto Procesų darbo grupės, nuostatomis.

 

Jei buvo nustatyta, kad pažeidimas gali būti ištaisytas, PP atlieka Sprendime dėl pažeidimo nurodytus pažeidimo ištaisymo veiksmus. Už PP atžvilgiu priimtame Sprendime dėl pažeidimo nurodytų pažeidimo ištaisymo veiksmų organizavimą yra atsakingas ESITPD VSF skyrius.

 

Pažeidimo ištaisymo veiksmai turi būti atlikti per Sprendime dėl pažeidimo nurodytą terminą. Jei per Sprendime dėl pažeidimo nurodytą terminą nėra įmanoma ištaisyti pažeidimą, PP atveju ESITPD VSF skyrius inicijuoja pažeidimų kontrolės institucijai adresuoto prašymo pratęsti pažeidimo ištaisymo terminą parengimą. Toks prašymas gali būti pateikiamas, jei pažeidimo ištaisymas priklauso nuo trečiųjų asmenų veiksmų, kurie negali būti įvykdyti per Sprendime dėl pažeidimo nurodytą terminą.

 

Už pažeidimo ištaisymo veiksmų atlikimą yra atsakingas PP ESITPD VSF skyrius.

 

Atlikus pažeidimo ištaisymo veiksmus, už pažeidimo ištaisymo veiksmų atlikimą atsakingas ESITPD VSF skyrius apie tai informuoja pažeidimų kontrolės instituciją NORIS priemonėmis. Kol NORIS atitinkamas funkcionalumas nėra įdiegtas arba jis neveikia, pažeidimų kontrolės institucija informuojama el. paštu.

 

Jei pažeidimas nėra ištaisomas ir priimtas Sprendimas dėl pažeidimo susigrąžinti su pažeidimu susijusias išmokėtas mechanizmų ir bendrojo finansavimo lėšas, vadovaujamasi Grąžintinų ir grąžintų lėšų administravimo procesu, patvirtintu Procesų darbo grupės. 

 

Jei pažeidimas nesusijęs su grąžintinomis lėšomis, netinkamų finansuoti išlaidų suma išskaičiuojama iš ID ir PP apskaitoje atlieka lėšų atkūrimą (einamaisiais metais) arba pervedimą. Už šių veiksmų atlikimą yra atsakingas EFD (PP atveju).

 

Jei pažeidimas susijęs su grąžintinomis lėšomis, netinkamos finansuoti grąžintinos lėšos išskaičiuojamos iš pateiktos ID ir (arba) PP grąžina sprendime nurodytas lėšas. Už šių veiksmų atlikimą yra atsakingas EFD (PP atveju).

Pažeidimų valdymo procesas

 

Grąžintinų ir grąžintų lėšų administravimo procesas

VSF skyrius

 

 

VSF skyrius

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro

2020 m. birželio 9 d. įsakymu Nr. 1V-563

 

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS IŠLAIDŲ PRISKYRIMO APMOKĖTINOMS IŠ 2014–2021 M. EUROPOS EKONOMINĖS ERDVĖS IR NORVEGIJOS FINANSINIŲ MECHANIZMŲ PROGRAMOS VALDYMO LĖŠŲ METODIKA

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos išlaidų priskyrimo apmokėtinoms iš 2014–2021 m. Europos ekonominės erdvės (toliau – EEE) ir Norvegijos (toliau – NOR) finansinių mechanizmų programos valdymo lėšų (toliau – valdymo lėšos) metodika (toliau – metodika) taikoma nustatant:

1.1. Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – ministerija) valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis (toliau – valstybės tarnautojai ir darbuotojai), pareigybių funkcijų susiejimo su institucijai pavestomis 2014–2021 m. EEE ir NOR finansinių mechanizmų programos partnerio funkcijomis programose „Teisingumas ir vidaus reikalai“ ir „Aplinkosauga, energetika, klimato kaita“ (toliau – programų partnerio funkcijos) nustatymo principus;

1.2. Ministerijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų darbo užmokesčio ir kitų susijusių išlaidų, išlaidų už įsigytas prekes, ilgalaikį turtą, gautas paslaugas ir (ar) pirktus darbus apmokėjimo valdymo lėšomis apskaičiavimo principus.

2. Metodika taikoma visoms ministerijos administracijos padalinių patirtoms išlaidoms, kurios atsiranda atliekant programų partnerio funkcijas, apskaičiuoti ir apmokėti.

3. Metodikoje vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2018 m. lapkričio 12 d. įsakyme Nr. 1K-389 „Dėl 2014–2021 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų įgyvendinimo Lietuvoje“.

4. Pagal programą „Teisingumas ir vidaus reikalai“ valdymo išlaidos apmokamos pagal proporciją: 14,98 proc. sudaro EEE finansinio mechanizmo lėšos (t. y. 85 proc. EEE mechanizmo lėšų ir 15 proc. bendrojo finansavimo lėšų) ir 85,02 proc. sudaro NOR finansinio mechanizmo lėšos (t. y. 85 proc. NOR finansinio mechanizmo lėšų ir 15 proc. bendrojo finansavimo lėšų).

5. Pagal programą „Aplinkosauga, energetika, klimato kaita“ valdymo išlaidas sudaro 85 proc. NOR finansinio mechanizmo lėšų ir 15 proc. bendrojo finansavimo lėšų.

 

II SKYRIUS

PAREIGYBIŲ FUNKCIJŲ SUSIEJIMO SU PROGRAMŲ PARTNERIO FUNKCIJOMIS NUSTATYMAS

 

6. Pareigybės funkcijų susiejimas nustatomas taip:

6.1. Ministerijos departamento skyriaus arba skyriaus, nesančio departamento struktūrine dalimi, vedėjas (toliau – skyriaus vedėjas), įvertinęs jam tiesiogiai pavaldžių ministerijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų (toliau – tiesiogiai pavaldūs darbuotojai) darbo laiko, skiriamo programų partnerio funkcijoms atlikti, ir darbo laiko, skiriamo kitoms funkcijoms atlikti, pasiskirstymą, apskaičiuoja jam pavaldžių darbuotojų pareigybių funkcijų susiejimą su programų partnerio funkcijomis (atitinkamai išskirstant pagal EEE ir (arba) NOR finansinius mechanizmus, taip pat ir pagal programą „Teisingumas ir vidaus reikalai“ ir (arba) programą „Aplinkosauga, energetika, klimato kaita“);

6.2. Ministerijos departamento direktorius (toliau – departamento direktorius), įvertinęs jam tiesiogiai pavaldžių darbuotojų darbo laiko, skiriamo programų partnerio funkcijoms atlikti, pasiskirstymą, apskaičiuoja minėtų pareigybių funkcijų susiejimą su programų partnerio funkcijomis (atitinkamai išskirstant pagal EEE ir (arba) NOR finansinius mechanizmus, taip pat ir pagal programą „Teisingumas ir vidaus reikalai“ ir (arba) programą „Aplinkosauga, energetika, klimato kaita“);

6.3. pareigybių funkcijų susiejimas su programų partnerio funkcijomis apskaičiuojamas procentine išraiška, apvalinant iki sveikojo skaičiaus.

7. Ministro įsakymą dėl pareigybių funkcijų susiejimo, atsižvelgdamas į iš ministerijos administracijos padalinių gautą informaciją, rengia ministerijos Europos Sąjungos investicijų ir tarptautinių programų departamentas.

 

III SKYRIUS

DARBO UŽMOKESČIO IR KITŲ SUSIJUSIŲ IŠLAIDŲ APMOKĖJIMAS

 

8. Ministerijos valstybės tarnautojo ir darbuotojo darbo užmokesčio ir kitos su darbo santykiais susijusios išlaidos apmokamos, vadovaujantis jo pareigybės funkcijų susiejimu su programų partnerio funkcijomis:

8.1. Ministerijos valstybės tarnautojo ir darbuotojo, kurio pareigybės funkcijų susiejimas su programa „Teisingumas ir vidaus reikalai“ ir (arba) programa „Aplinkosauga, energetika, klimato kaita“ bendrai sudaro 100 proc., darbo užmokesčio ir kitos su darbo santykiais susijusios išlaidos apmokamos valdymo lėšomis pagal Metodikos atitinkamai 4 ir (arba) 5 punkte nurodytą proporciją;

8.2. Ministerijos valstybės tarnautojo ir darbuotojo, kuris atlieka programų partnerio ir kitas su programų partnerio funkcijomis nesusijusias pareigybės funkcijas, darbo užmokesčio ir kitos su darbo santykiais susijusios išlaidos valdymo lėšomis apmokamos pagal jo pareigybės funkcijų susiejimą (atitinkamai pagal pareigybės funkcijų susiejimą su programa „Teisingumas ir vidaus reikalai“ ir (arba) programa „Aplinkosauga, energetika, klimato kaita“).

 

IV SKYRIUS

KVALIFIKACIJOS KĖLIMO, TARNYBINIŲ KOMANDIRUOČIŲ IŠLAIDŲ APMOKĖJIMAS

 

9. Kvalifikacijos kėlimo išlaidos apmokamos 100 proc. valdymo lėšomis (atitinkamai nurodant pagal programą „Teisingumas ir vidaus reikalai“ ir (ar) programą „Aplinkosauga, energetika, klimato kaita“), kai kvalifikacijos kėlimo išlaidos skirtos ministerijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, atliekančių programų partnerio funkcijas, administraciniams gebėjimams stiprinti ir kvalifikacijos kėlimas reikalingas jų vykdomoms funkcijoms tinkamai atlikti.

10. Tarnybinių komandiruočių išlaidos apmokamos:

10.1. 100 proc. valdymo lėšomis (atitinkamai nurodant pagal programą „Teisingumas ir vidaus reikalai“ ir (arba) programą „Aplinkosauga, energetika, klimato kaita“), kai į tarnybinę komandiruotę vykstama kelti kvalifikacijos, išskyrus dalyvavimą darbo grupėse, darbo susitikimuose, posėdžiuose;

10.2. komandiruočių (išskyrus komandiruotes, kai vykstama kelti kvalifikacijos) išlaidos apmokamos ta dalimi, kuri yra tiesiogiai ir pagrįstai susijusi su programų partnerio funkcijų atlikimu (atitinkamai nurodant pagal programą „Teisingumas ir vidaus reikalai“ ir (arba) programą „Aplinkosauga, energetika, klimato kaita“).

 

V SKYRIUS

KONSULTAVIMO, VERTIMO, STUDIJŲ IR TYRIMŲ, AUDITO IR KITŲ PATIKRINIMŲ, RENGINIŲ ORGANIZAVIMO IŠLAIDŲ APMOKĖJIMAS

 

11. Konsultavimo, vertimo, studijų, tyrimų, audito ir kitų patikrinimų, renginių organizavimo paslaugų išlaidos apmokamos:

11.1. 100 proc. valdymo lėšomis, kai paslaugos skirtos tik programų partnerio funkcijoms atlikti (atitinkamai nurodant pagal programą „Teisingumas ir vidaus reikalai“ ir (ar) programą „Aplinkosauga, energetika, klimato kaita“);

11.2. valdymo lėšomis ta dalimi, kuri tiesiogiai ir pagrįstai susijusi su programų partnerio veiklomis, kai paslaugos skirtos ne tik programų partnerio funkcijoms atlikti (atitinkamai nurodant pagal programą „Teisingumas ir vidaus reikalai“ ir (arba) programą „Aplinkosauga, energetika, klimato kaita“).

 

VI SKYRIUS

PATALPŲ IR TRANSPORTO PRIEMONIŲ NUOMOS, NUSIDĖVĖJIMO, EKSPLOATAVIMO, DRAUDIMO IR REMONTO, KITŲ PASLAUGŲ BEI PRIEMONIŲ ĮSIGIJIMO IR NUOMOS IŠLAIDŲ APMOKĖJIMAS

 

12. Patalpų ir transporto priemonių nuomos, nusidėvėjimo, eksploatavimo, draudimo, remonto ir kitos išlaidos, taip pat turto įsigijimo išlaidos (išskyrus patalpų ir transporto priemonių įsigijimo išlaidas), nuomos, eksploatavimo, draudimo, remonto ir kitos susijusios išlaidos, biuro prekių, telekomunikacijų, pašto paslaugų, kitų paslaugų ir priemonių įsigijimo ir nuomos išlaidos apmokamos taip:

12.1. 100 proc. valdymo lėšomis, jeigu šios išlaidos tiesiogiai ir pagrįstai susijusios tik su programų partnerio funkcijomis (atitinkamai nurodant pagal programą „Teisingumas ir vidaus reikalai“ ir (arba) programą „Aplinkosauga, energetika, klimato kaita“);

12.2. kai tik dalis išlaidų tiesiogiai ir pagrįstai susijusi su programų partnerio funkcijomis ir yra galimybė apskaičiuoti, kuri išlaidų dalis susijusi su programų partnerio funkcijomis, 100 proc. valdymo lėšomis apmokama tik ta išlaidų dalis, kuri tiesiogiai ir pagrįstai susijusi su programų partnerio funkcijomis (atitinkamai  nurodant pagal programą „Teisingumas ir vidaus reikalai“ ir/ ar programą „Aplinkosauga, energetika, klimato kaita“);

12.3. kai tik dalis išlaidų tiesiogiai ir pagrįstai susijusi su programų partnerio funkcijomis ir nėra galimybės apskaičiuoti, kuri išlaidų dalis susijusi su programų partnerio funkcijomis, valdymo lėšomis apmokama išlaidų dalis apskaičiuojama visas išlaidas padauginus iš ministerijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų pareigybių funkcijų susiejimo su programų partnerio funkcijomis sumos ir ministerijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų pareigybių skaičiaus santykio (atitinkamai  nurodant pagal programą „Teisingumas ir vidaus reikalai“ ir (arba) programą „Aplinkosauga, energetika, klimato kaita“).

_____________