Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

nutarimas

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2004 M. KOVO 17 D. NUTARIMO NR. 285 „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ORO ERDVĖS ORGANIZAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2018 m. gruodžio 5 d.  Nr. 1243

Vilnius

 

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. kovo 17 d. nutarimą Nr. 285 „Dėl Lietuvos Respublikos oro erdvės organizavimo taisyklių patvirtinimo“ ir jį išdėstyti nauja redakcija (Lietuvos Respublikos oro erdvės organizavimo taisyklės nauja redakcija nedėstomos):

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

NUTARIMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ORO ERDVĖS ORGANIZAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos aviacijos įstatymo (toliau – Aviacijos įstatymas) 14 straipsnio 1 dalimi ir atsižvelgdama į 2005 m. gruodžio 23 d. Europos Komisijos reglamentą (EB) Nr. 2150/2005, nustatantį lankstaus oro erdvės naudojimo bendrąsias taisykles (OL 2005 L 342, p. 20) (toliau – Reglamentas (EB) Nr. 2150/2005), 2012 m. rugsėjo 26 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentą (ES) Nr. 923/2012, kuriuo nustatomos bendrosios skrydžių taisyklės ir veiklos nuostatos dėl oro navigacijos paslaugų ir procedūrų ir iš dalies keičiami Įgyvendinimo reglamentas (ES) Nr. 1035/2011 ir reglamentai (EB) Nr. 1265/2007, (EB) Nr. 1794/2006, (EB) Nr. 730/2006, (EB) Nr. 1033/2006 ir (ES) Nr. 255/2010 (OL 2012 L 281, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2016 m. liepos 20 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) 2016/1185 (OL 2016 L 196, p. 3), 2015 m. lapkričio 5 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentą (ES) 2015/1998, kuriuo nustatomos išsamios bendrųjų pagrindinių aviacijos saugumo standartų įgyvendinimo priemonės (OL 2015 L 299, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2018 m. sausio 9 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) 2018/55 (OL 2018 L 10, p. 5) (toliau – Reglamentas 2015/1998), ir 2014 m. balandžio 29 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 452/2014, kuriuo pagal Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EB) Nr. 216/2008 nustatomi su orlaivių naudojimu skrydžiams, vykdomiems trečiųjų šalių vežėjų, susiję techniniai reikalavimai ir administracinės procedūros (OL 2014 L 133, p. 12), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2016 m. liepos 15 d. Komisijos reglamentu (ES) 2016/1158 (OL 2016 L 192, p. 21) (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 452/2014), Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Patvirtinti Lietuvos Respublikos oro erdvės organizavimo taisykles (pridedama).

2. Pavesti Lietuvos transporto saugos administracijai iki 2018 m. gruodžio 31 d. patvirtinti Lietuvos Respublikos oro erdvės organizavimo taisyklėse numatytų civilinių orlaivių skrydžiams paraiškų, leidimų ir kitų dokumentų formas.“

1.2. Pakeisti nurodytu nutarimu patvirtintas Lietuvos Respublikos oro erdvės organizavimo taisykles:

1.2.1. Pakeisti 15 punktą ir jį išdėstyti taip:

15. Pagal skrydžių vykdymo sąlygas Lietuvos Respublikos oro eismo paslaugų oro erdvė skirstoma į klases, žymimas raidėmis nuo A iki G. Šiose oro eismo paslaugų oro erdvės klasėse skrydžių vykdymo sąlygas ir reikalavimus nustato Lietuvos transporto saugos administracija.

1.2.2. Pakeisti 17 punktą ir jį išdėstyti taip:

17. Draudžiamas, ribojamas ir pavojingas zonas nustato susisiekimo ministras Lietuvos transporto saugos administracijos teikimu, suderintu su Lietuvos kariuomenės vadu.

1.2.3. Pakeisti 19 punkto antrąją pastraipą ir ją išdėstyti taip:

Visais kitais atvejais turi būti gautas Lietuvos transporto saugos administracijos leidimas. Leidimus užsienio valstybių oro vežėjams vykdyti reguliarųjį oro susisiekimą į Lietuvos Respublikos teritoriją ir (arba) iš jos išduoda Lietuvos transporto saugos administracija, laikydamasi Lietuvos Respublikos tarptautinėse dvišalėse sutartyse nustatytų sąlygų. Jeigu su oro vežėjo valstybe Lietuvos Respublika nėra sudariusi tarptautinės sutarties dėl oro susisiekimo, Lietuvos transporto saugos administracija gali išduoti laikiną leidimą. Laikinas leidimas gali būti neišduodamas arba atšaukiamas mutatis mutandis šių Taisyklių 36.2–36.9 papunkčiuose nustatytais atvejais.“

1.2.4. Pakeisti 20 punktą ir jį išdėstyti taip:

20. Dvišalėje sutartyje nustatyta tvarka paskirti arba gavę laikiną leidimą užsienio valstybių oro vežėjai, prieš pradėdami vykdyti reguliarųjį oro susisiekimą, privalo pateikti Lietuvos transporto saugos administracijai šiuos dokumentus ir informaciją:

20.1. skrydžių tvarkaraštį;

20.2. siūlomus vežimo tarifus ir jų taikymo sąlygas;

20.3. duomenis apie susisiekimui naudojamų orlaivių tipus, jų talpą, nacionalinę priklausomybę ir registravimo ženklus;

20.4. civilinės atsakomybės, keleivių, bagažo ir krovinių draudimo sertifikatus.“

1.2.5. Pakeisti 21 punktą ir jį išdėstyti taip:

21. Lietuvos transporto saugos administracija gali pareikalauti ir papildomų, nenurodytų   šių Taisyklių 20 punkte, dokumentų ar informacijos.“

1.2.6. Pakeisti 22 punktą ir jį išdėstyti taip:

22. Lietuvos Respublikos oro vežėjai, norėdami vykdyti reguliarųjį oro susisiekimą konkrečiu maršrutu, turi gauti Lietuvos transporto saugos administracijos leidimą. Lietuvos Respublikos oro vežėjai, norėdami gauti Lietuvos transporto saugos administracijos leidimą vykdyti reguliarųjį oro susisiekimą konkrečiu maršrutu, privalo pateikti jai dokumentus ir informaciją, nurodytus šių Taisyklių 20.1–20.4 papunkčiuose ir 21 punkte.“

1.2.7. Pakeisti 23 punktą ir jį išdėstyti taip:

23. Oro vežėjai, vykdantys reguliarųjį oro susisiekimą, ne vėliau kaip prieš 30 dienų iki kito sezono pradžios (vasaros sezono pradžia – paskutinis kovo sekmadienis; žiemos sezono pradžia – paskutinis spalio sekmadienis) turi pateikti Lietuvos transporto saugos administracijai skrydžių tvarkaraštį. Toks pat reikalavimas taikomas ir keičiant skrydžių tvarkaraščius.“

1.2.8. Pakeisti 24 punktą ir jį išdėstyti taip:

24. Apie numatomą skrydžio nukrypimą nuo skrydžių tvarkaraščio, atsisakymą skristi, maršruto pakeitimą, taip pat apie papildomus skrydžius ne vėliau kaip prieš 3 dienas iki skrydžio būtina pranešti Lietuvos transporto saugos administracijai ir gauti jos leidimą tai pakeisti.“

1.2.9. Pakeisti 25 punktą ir jį išdėstyti taip:

25. Lietuvos transporto saugos administracija turi nedelsdama informuoti oro eismo paslaugų teikėją apie išduotus leidimus arba oro vežėjų pateiktus skrydžių tvarkaraščius ir jų pakeitimus.“

1.2.10. Pakeisti 28 punktą ir jį išdėstyti taip:

28. Komerciniams skrydžiams su nutūpimu Lietuvos Respublikos teritorijoje reikia Lietuvos transporto saugos administracijos leidimo. Leidimas galioja tik jame nurodytam skrydžių skaičiui bei jame nurodytu laiku ir negali būti pratęstas.“

1.2.11. Pakeisti 31 punktą ir jį išdėstyti taip:

31. Rašytinė paraiška duoti leidimą šių Taisyklių 30.1 ir 30.2 papunkčiuose nurodytiems skrydžiams turi būti pateikiama Lietuvos transporto saugos administracijai ne vėliau kaip prieš 2 darbo dienas iki skrydžio dienos, o šių Taisyklių 30.3 papunktyje nurodytiems skrydžiams – ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas.“

1.2.12. Pakeisti 33 punktą ir jį išdėstyti taip:

33. Lietuvos transporto saugos administracija prireikus gali pareikalauti papildomos informacijos.“

1.2.13. Pakeisti 36 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstyti taip:

36. Lietuvos transporto saugos administracija gali nustatyti sąlygas ir apribojimus, taip pat atsisakyti suteikti arba atšaukti leidimą vykdyti nereguliarųjį komercinį skrydį, jeigu:“.

1.2.14. Pakeisti 37 punktą ir jį išdėstyti taip:

37. Lietuvos transporto saugos administracija nedelsdama informuoja apie išduotus leidimus oro eismo paslaugų teikėją, taip pat Karinių oro pajėgų vadą ar jo įgaliotą karininką ir pateikia jiems šių Taisyklių 32 punkte nurodytą informaciją.“

1.2.15. Pakeisti 38 punktą ir jį išdėstyti taip:

38. Jeigu yra pagrindo manyti, kad nereguliarųjį oro susisiekimą vykdantis orlaivis gabena draudžiamą krovinį, krašto apsaugos ministro įgalioto pareigūno nurodymu tokiam orlaiviui gali būti uždrausta įskristi į Lietuvos Respubliką arba jis gali būti nutupdytas patikrinti. Krašto apsaugos ministro įgaliotas pareigūnas nedelsdamas informuoja apie tai Lietuvos transporto saugos administraciją ir oro eismo paslaugų teikėją.“

1.2.16. Pakeisti 52 punktą ir jį išdėstyti taip:

52. Paraiškas rezervuojamajai oro erdvei nustatyti turi teisę pateikti Lietuvos kariuomenės vadas ar jo įgaliotas asmuo, Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Vidaus reikalų ministerijos Aviacijos eskadrilės vadas ar jo įgaliotas pareigūnas, aviacijos sporto šakų federacijos, aeroklubai, aviacijos sporto klubai, aviacijos įmonės, aviacijos mokymo įstaigos ir organizacijos.

Oro erdvės rezervavimo sąlygas ir tvarką nustato oro eismo paslaugų teikėjas, suderinęs su Lietuvos transporto saugos administracija ir Lietuvos kariuomene.

Sprendimas rezervuoti oro erdvę priimamas atsižvelgiant į bendrus oro erdvės naudotojų poreikius ir atitiktį skrydžių saugos reikalavimams.“

2. Šis nutarimas įsigalioja 2019 m. sausio 1 d.

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                      Saulius Skvernelis

 

 

Susisiekimo ministras                                                                      Rokas Masiulis