LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS

 

 

 

ĮSAKYMAS

 

DĖL ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO 2011 M. LIEPOS 1 D. ĮSAKYMO NR. V-1193 „DĖL KONKURSO VALSTYBINIŲ IR SAVIVALDYBIŲ ŠVIETIMO ĮSTAIGŲ (IŠSKYRUS AUKŠTĄSIAS MOKYKLAS) VADOVŲ PAREIGOMS EITI TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

 

2015 m. balandžio  28  d. Nr. V-398

Vilnius

 

 

 

 

1. P a k e i č i u  Konkurso valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovų pareigoms eiti tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. V-1193 „Dėl Konkurso valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovų pareigoms eiti tvarkos aprašo patvirtinimo“:

 

1.1. Pakeičiu 7 punktą ir išdėstau jį taip:

 

„7. Konkursas skelbiamas per 30 dienų laikotarpį nuo dienos, kai švietimo įstaigos vadovo pareigybė įsteigiama, tampa laisva arba iš anksto žinoma (yra teisinis pagrindas), kad ji bus laisva, ir kai konkurso organizatorius suderina atrankos datą su Nacionaline mokyklų vertinimo agentūra (atrankos data turi būti ne vėliau kaip po 60 dienų nuo konkurso paskelbimo datos). Konkurso skelbimas paskelbimo dieną įdedamas į konkurso organizatoriaus interneto svetainę (pagrindinis skelbimas) ir papildomai į atitinkamos švietimo įstaigos bei Švietimo ir mokslo ministerijos (toliau – ministerija) interneto svetaines, taip pat į artimiausią regiono laikraščio numerį. Skelbimas paprastai išimamas dokumentų pateikimo pabaigos dieną.“

 

1.2. Pakeičiu 9.4 papunktį ir išdėstau jį taip:

 

„9.4. vadovavimo švietimo įstaigai gaires, kuriose išdėstyti pretendento siūlymai dėl atitinkamos švietimo įstaigos veiklos (tikslų, prioritetų, jų įgyvendinimo būdų ir kt.), taip pat pretendento nuostatos apie vadovavimą ir vadovo vaidmenį. Gairėse turi atsispindėti pretendento kompetencijos (strateginio švietimo įstaigos valdymo; vadovavimo pedagogų kvalifikacijos tobulinimui; švietimo įstaigos struktūros, procesų, išteklių valdymo; švietimo įstaigos partnerystės ir bendradarbiavimo; bendravimo ir informavimo (dalykinio bendravimo) įgūdžiai), numatytos Kvalifikacinių reikalavimų valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovams apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. V-1194 „Dėl Kvalifikacinių reikalavimų valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovams aprašo patvirtinimo“ (toliau – Kvalifikacinių reikalavimų valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų vadovams aprašas). Vadovavimo švietimo įstaigai gairių apimtis neturi būti didesnė kaip 10000 spaudos ženklų (iki 5 puslapių teksto);“.

 

1.3. Pakeičiu 10 punktą ir išdėstau jį taip:

 

„10. Pretendentas dokumentus skelbime nurodytu adresu pateikia tiesiogiai, elektroniniu paštu arba registruotu laišku ne vėliau kaip prieš 6 darbo dienas iki atrankos dienos. Dokumentų originalai pateikiami tiesiogiai teikiant dokumentus arba atrankos dieną ir sutikrinti su kopijomis grąžinami. Pretendentams, nepateikusiems visų 9 punkte nurodytų privalomų dokumentų, ar sutikrinant nustačius, kad pateikti dokumentų originalai neatitinka dokumentų kopijų, neleidžiama dalyvauti konkurse, tai pažymima 11 punkte nurodytame registre, kartu pridedamos neatitinkančių dokumentų kopijos.“

1.4. Pakeičiu 13 punktą ir išdėstau jį taip:

 

„13. Pretendentai, suderinę su vadovaujančiu švietimo įstaigai asmeniu iki atrankos:

 

13.1.  turi susipažinti su švietimo įstaigos veikla, poreikiais ir pristatyti švietimo įstaigos bendruomenei vadovavimo švietimo įstaigai gaires;

 

13.2. gali lankytis švietimo įstaigoje (ne ilgiau kaip 3 darbo dienas), bendrauti su darbuotojais, mokiniais (dalyvaujant mokytojams ar švietimo pagalbos specialistams), stebėti pamokas, kitą ugdomąją veiklą.“

 

1.5. Pakeičiu 15 punktą ir išdėstau jį taip:

 

„15. Konkursui vykdyti sudaroma 4–6 narių komisija.“

 

1.6. Pakeičiu 19 punktą ir išdėstau jį taip:

 

„19. Kai vykdomas konkursas į bendrojo ugdymo ir neformaliojo švietimo mokyklos vadovo pareigas, kandidatus į konkurso atrankos komisijos narius teikia:

 

19.1. du asmenis, turinčius vadovavimo patirties (iš kurių vienas yra švietimo padalinio, kuruojančio mokyklą, vadovas ar specialistas), – konkurso organizatorius;

 

19.2. vieną asmenį – atitinkamo švietimo įstaigos tipo ar vadovų asociacija – atestuotą švietimo įstaigos vadovą;

 

19.3. vieną narį – mokyklos taryba;

 

19.4. du asmenis – ministerija, išskyrus atvejus, kai ministerija pati yra konkurso organizatorė. Tokiais atvejais ministerija sprendžia, ar teikti abu narius, ar keisti vieną iš narių mokyklos socialinių partnerių atstovu.“

 

1.7. Pakeičiu 20 punktą ir išdėstau jį taip:

 

„20. Kai vykdomas konkursas į profesinio mokymo įstaigos vadovo pareigas, kandidatus į konkurso atrankos komisijos narius teikia:

 

20.1. du asmenis, turinčius vadovavimo patirties (iš kurių vienas yra švietimo padalinio, kuruojančio mokyklą, vadovas ar specialistas), – konkurso organizatorius;

 

20.2. vieną asmenį – atitinkamo švietimo įstaigos tipo ar vadovų asociacija – atestuotą švietimo įstaigos vadovą;

 

20.3. vieną narį – mokyklos taryba;

 

20.4. vieną asmenį – ministerija, išskyrus atvejus, kai ministerija pati yra konkurso organizatorė. Tokiais atvejais ministerija kviečia savivaldybės administracijos, kurios teritorijoje yra profesinio mokymo įstaiga, įgaliotą atstovą;

 

20.5. vieną asmenį – mokyklos socialiniai partneriai.“

 

1.8. Pakeičiu 21 punktą ir išdėstau jį taip:

 

„21. Kai vykdomas konkursas į švietimo pagalbos įstaigos vadovo pareigas, kandidatus į konkurso atrankos komisijos narius teikia:

 

21.1. du asmenis, turinčius vadovavimo patirties (iš kurių vienas yra švietimo padalinio, kuruojančio mokyklą, vadovas ar specialistas), – konkurso organizatorius;

 

21.2. vieną asmenį – atitinkamo švietimo įstaigos tipo ar vadovų asociacija;

 

21.3. du asmenis – ministerija, išskyrus atvejus, kai ministerija pati yra konkurso organizatorė. Tokiais atvejais ministerija sprendžia, ar teikti abu narius, ar vieną, ar vieną iš jų keisti švietimo pagalbos įstaigos socialinių partnerių atstovu.“

 

1.9. Pakeičiu 22 punktą ir išdėstau jį taip:

 

„22. Stebėtojų teisėmis komisijos posėdyje gali dalyvauti švietimo įstaigos profesinių sąjungų ar darbo tarybos atstovas.“

 

1.10. Pakeičiu 23 punktą ir išdėstau jį taip:

 

„23. Kandidatą į komisijos narius teikiantis subjektas, svarstydamas komisijos nario teikimą, aptaria švietimo įstaigos būklę, problemas ir veiklos perspektyvas, tačiau nesvarsto galimų pretendentų ir negali teikiamo komisijos nario įpareigoti palaikyti kurį nors iš pretendentų. Komisijos nariai (deleguoti į komisiją asmenys) gali dalyvauti pretendentų prisistatymuose švietimo įstaigos bendruomenei.“

 

1.11. Pakeičiu 26 punktą ir išdėstau jį taip:

 

„26. Konkurso organizatorius ne vėliau kaip prieš 10 darbo dienų iki atrankos posėdžio tvirtina komisijos sudėtį. Komisijos pirmininku skiriamas vienas iš komisijos narių.“

 

1.12. Pakeičiu 30 punktą ir išdėstau jį taip:

 

„30. Komisija savo sprendimus priima dviem būdais: pretendentai vertinami balais aprašo 34 ir 35 punktuose nustatyta tvarka, kiti sprendimai priimami visų komisijos narių balsų dauguma. Komisijos sprendimai teisėti, jei, juos priimant, dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 komisijos narių.“

 

1.13. Pakeičiu 32 punktą ir išdėstau jį taip:

 

„32. Atranka yra konkurso dalis, kurios metu komisija posėdyje atrenka pretendentą, geriausiai pasirengusį eiti konkrečios švietimo įstaigos vadovo pareigas. Vykdant atranką, kiekvienas komisijos narys analizuoja informaciją apie pretendentus, ja remdamasis, savarankiškai įvertina kiekvieno pretendento kompetencijas. Pretendentas tiesiogiai dalyvauja tik pokalbyje.“

 

1.14. Pakeičiu 34 punktą ir išdėstau jį taip:

 

„34. Atranką sudaro šie etapai:

 

34.1. pasirengimas. Jo metu komisija aptaria kompetencijas, nurodytas Kvalifikacinių reikalavimų valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų vadovams aprašo 5.1.5, 5.2.1, 5.2.3, 5.2.4 ir 5.2.5 papunkčiuose (toliau – kompetencijos), vertinimo kriterijus, pateikiamus klausimus, pokalbio struktūrą ir kitus atrankos metodinius aspektus, taip pat sutikrina, ar visi pretendentai yra pateikę reikalingus dokumentus ir atitinka teisės aktuose nustatytus reikalavimus;

 

34.2. rašytinės informacijos apie pretendentus analizė. Jos metu komisijos nariai išnagrinėja pretendentų pateiktus dokumentus, kitus apraše nurodytus duomenis ir Vertinimo pastabų lentelėje (3 priedas) pasižymi pradines savo pastabas apie kiekvieno pretendento kompetencijas;

 

34.3. pokalbis su pretendentu. Jo metu pretendentas atsako į komisijos narių teikiamus klausimus, skirtus pretendento kompetencijoms išsiaiškinti. Pagrindiniai klausimai visiems pretendentams yra vienodi, tikslinamieji gali skirtis. Pretendentas informuojamas apie konkurso organizatoriaus gautą informaciją iš jo buvusių ir esamų darbdavių, turi teisę su ja susipažinti ir pateikti savo paaiškinimus. Pokalbio su pretendentu eigai fiksuoti daromas skaitmeninis garso įrašas, kuris pridedamas prie posėdžio protokolo;

 

34.4. pretendentų įvertinimas. Jo metu komisija aptaria pagrindines pastabas ir komisijos nariai savarankiškai įvertina kiekvieno pretendento kompetencijas pagal 1–5 balų skalę, užpildydami Vertinimo pastabų lenteles (3 priedas). Su jomis turi teisę susipažinti visi komisijos nariai ir, jeigu komisijos nario vertinimas stipriai skiriasi nuo kitų vertinimų, jo gali būti prašoma argumentuoti savo vertinimą;

 

34.5. konkursinio balo skaičiavimas. Jo metu komisijos sekretorius komisijos narių Vertinimo pastabų lentelėse pateiktus balus ir 9.5 punkte nurodytoje Pretendento kompetencijų vertinimo ataskaitoje pateiktą vadovavimo švietimo įstaigai kompetencijų lygio vidurkį surašo į 2 priede pateiktą Vertinimo lentelę ir 35 punkte nustatyta tvarka apskaičiuoja kiekvieno pretendento konkursinį balą. Atspausdintos, komisijos pirmininko ir sekretoriaus pasirašytos Vertinimo lentelės pridedamos prie atrankos posėdžio protokolo.“

 

1.15. Pakeičiu 35 punktą ir išdėstau jį taip:

 

„35. Komisijos sekretorius, pildydamas Vertinimo lentelę, pateiktą 2 priede, surašo visų komisijos narių vertinimus, išveda vertinimo vidurkius, sutikrina, ar nė vienas iš jų nėra mažesnis nei 2 balai. Tada juos susumuoja, išveda jų vidurkį, kurį sumuoja su Pretendento kompetencijų vertinimo ataskaitoje pateikto vadovavimo švietimo įstaigai kompetencijų lygio vidurkiu. Ši suma yra galutinis pretendento konkursinis įvertinimas balais. Jei kurios nors kompetencijos vertinimo vidurkis yra mažesnis nei 2 balai, pretendentas laikomas nevykdančiu privalomo reikalavimo, nustatyto kvalifikacinių reikalavimų aprašo 7 punkte, ir toliau konkurse nebedalyvauja.“

 

1.16. Pakeičiu 2 priedą ir išdėstau jį nauja redakcija (pridedama).

 

1.17. Pakeičiu 3 priedą ir išdėstau jį nauja redakcija (pridedama).

 

2. N u s t a t a u, kad iki šio įsakymo įsigaliojimo paskelbti konkursai valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovų pareigoms eiti vykdomi iki šio įsakymo įsigaliojimo galiojusia tvarka.

 

3. Šis įsakymas įsigalioja 2015 m. birželio 29 dieną.

 

 

 

Švietimo ir mokslo ministras                                                   Dainius Pavalkis

 

 


 

Konkurso valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovų pareigoms eiti tvarkos aprašo

2 priedas

 

VERTINIMO LENTELĖ

 

 

Pretendento vardas ir pavardė________________________

 

Vertinamosios pretendento charakteristikos

 

1 komisijos nario vertinimas

2 komisijos nario vertinimas

3 komisijos nario vertinimas

4 komisijos nario vertinimas

5 komisijos nario vertinimas

6 komisijos nario vertinimas

Balų vidur

kis

1. Strateginis konkrečios švietimo įstaigos valdymas

 

 

 

 

 

 

 

2. Konkrečios švietimo įstaigos struktūros, procesų, išteklių valdymas

 

 

 

 

 

 

 

3. Vadovavimas konkrečios švietimo įstaigos darbuotojų kvalifikacijos tobulinimui

 

 

 

 

 

 

 

4. Konkrečios švietimo įstaigos partnerystės  ir bendradarbiavimo kūrimas

 

 

 

 

 

 

 

5. Bendravimo ir informavimo (dalykinio bendravimo) įgūdžiai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bendras komisijos narių balų vidurkis

 

 

Pretendento kompetencijų vertinimo ataskaitos balas

 

Galutinis pretendento konkursinis įvertinimas

 

 

 

Komisijos pirmininkas             _______________          ________________________

(parašas)                                (vardas ir pavardė)           

 

 

Komisijos sekretorius              _______________          ________________________

(parašas)                                (vardas ir pavardė)           

_______________________________


 

Konkurso valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovų pareigoms eiti tvarkos aprašo

3 priedas

 

 

 

VERTINIMO PASTABŲ LENTELĖ

 

 

 

Pretendento vardas ir pavardė________________________

 

Vertinami kriterijai/aspektai

Pastabos

(pagal pokalbį, veiklos švietimo įstaigoje gaires, pretendento gyvenimo aprašymą, rekomendacijas, kitą apraše nurodytą informaciją)

Balas

1. Strateginis konkrečios švietimo įstaigos valdymas:

- gebėjimas numatyti švietimo įstaigos strateginę veiklos kryptį,

- analizuoti informaciją apie švietimo įstaigos veiklą,

- priimti ir įgyvendinti veiklos tobulinimo sprendimus.

 

 

2. Konkrečios švietimo įstaigos struktūros, procesų, išteklių valdymas:

- gebėjimas kurti, valdyti ir tobulinti švietimo įstaigos organizacinę struktūrą ir infrastruktūrą,

- formuoti ir įgyvendinti veiksmingą personalo politiką,

- nustatyti materialinių, finansinių ir kitų išteklių poreikį, jų šaltinius bei paskirstymo prioritetus.

 

 

3. Vadovavimas konkrečios švietimo įstaigos darbuotojų kvalifikacijos tobulinimui:

- gebėjimas motyvuoti darbuotojus,

- gebėjimas integruoti geriausias patirtis;

- siekis sudaryti palankias sąlygas darbuotojų profesinėms kompetencijoms ugdyti.

 

 

4. Konkrečios švietimo įstaigos partnerystės ir bendradarbiavimo kūrimas:

- gebėjimas dalytis veiksminga patirtimi,

- siekis partneriškai dirbti su kitomis švietimo įstaigomis,

- noras bendradarbiauti su tėvais (globėjais, rūpintojais), vietos bendruomene, verslo organizacijomis, socialiniais, užsienio ir kitais suinteresuotais partneriais,

- gebėjimas užtikrinti, kad mokinių mokymasis būtų siejamas su vietos (bendruomenės) kultūra.

 

 

5. Bendravimo ir informavimo (dalykinio bendravimo) įgūdžiai;

- gebėjimas išklausyti, išgirsti, suprasti;

- viešojo kalbėjimo įgūdžiai;

- gebėjimas rengti ir aiškiai, argumentuotai pateikti informaciją žodžiu bei raštu.

 

 

 

Vertinimo skalė:

1    – vertinamas kriterijus nepasireiškia arba pasireiškia labai silpnai;

2    – vertinamas kriterijus pasireiškia atskirais atvejais, silpnai;

3    – vertinamas kriterijus pasireiškia pakankamai, išryškėja esminiai principai, patenkinamai;

4    – vertinamas kriterijus pasireiškia visais atvejais, gerai;

5    – vertinamas kriterijus pasireiškia visais atvejais, demonstruojamas puikus supratimas, paremtas įžvalgomis plačiame kontekste, gali būti pavyzdys kitiems, labai gerai.

 

 

 

Komisijos narys                       _______________          ________________________

(parašas)                                (vardas ir pavardė)           

 

 

 

__________________________________