Logo  Description automatically generated

LIETUVOS RESPUBLIKOS Ekonomikos ir inovacijų MINISTRAS

 

įsakymas

DĖL Ekonomikos ir inovacijų MINISTRO

2013 M. GRUODŽIO 20 D. ĮSAKYMO NR. 4-1100 „DĖL valstybės valdomų įmonių, jų dukterinių bendrovių IR SAVIVALDYBIŲ valdomų įmonių specialiųjų įpareigojimų nustatymo ir informacijos pateikimo rekomendacijų PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2023 m. liepos 14 d. Nr. 4-392

Vilnius

 

P a k e i č i u  Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2013 m. gruodžio 20 d. įsakymą Nr. 4-1100 „Dėl Valstybės valdomų įmonių, jų dukterinių bendrovių ir savivaldybių valdomų įmonių specialiųjų įpareigojimų nustatymo ir informacijos pateikimo rekomendacijų patvirtinimo“:

1. Pakeičiu preambulę ir ją išdėstau taip:

„Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo 23 straipsnio 5 dalies 12 ir 15 punktais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. liepos 14 d. nutarimo Nr. 1052 „Dėl Valstybės valdomų įmonių veiklos skaidrumo užtikrinimo gairių aprašo patvirtinimo“ 2.7 papunkčiu ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. birželio 6 d. nutarimo Nr. 567 „Dėl Savivaldybių turtinių ir neturtinių teisių įgyvendinimo savivaldybių valdomose įmonėse tvarkos aprašo patvirtinimo“ 3.2 papunkčiu,“.

2. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintas Valstybės valdomų įmonių, jų dukterinių bendrovių ir savivaldybių valdomų įmonių specialiųjų įpareigojimų nustatymo ir informacijos pateikimo rekomendacijas:

2.1. Pakeičiu 1 punktą ir jį išdėstau taip:

1. Valstybės valdomų įmonių, jų dukterinių bendrovių ir savivaldybių valdomų įmonių specialiųjų įpareigojimų nustatymo ir informacijos pateikimo rekomendacijos (toliau – Rekomendacijos) skirtos padėti ūkinę komercinę veiklą vykdančioms valstybės valdomoms įmonėms, jų dukterinėms bendrovėms (toliau kartu – VVĮ, valstybės valdomos įmonės) ir savivaldybių valdomoms įmonėms (toliau – SVĮ) (toliau kartu – įmonė), taip pat Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliotoms institucijoms ir savivaldybių vykdomosioms institucijoms, įgyvendinančioms valstybės ar savivaldybės, kaip juridinio asmens dalyvės, turtines ir neturtines teises ir pareigas valstybės įmonėse, savivaldybės įmonėse, akcinėse bendrovėse ir uždarosiose akcinėse bendrovėse (toliau – valstybei arba savivaldybei atstovaujanti institucija), identifikuoti įmonės vykdomus specialiuosius įpareigojimus ir atskirai įvertinti finansinius rezultatus (pelną ar nuostolius), gautus įmonei atliekant jai įstatymais, Vyriausybės nutarimais arba savivaldybės tarybos sprendimais pavestas funkcijas (specialiuosius įpareigojimus ir valstybės arba savivaldybės pavestą komercinę funkciją).“

2.2. Papildau 7.21 papunkčiu:

7.21. Nepaskirstyta dalis, įtraukta į įmonės finansines ataskaitas – pajamų, sąnaudų, turto ar kita finansinės ataskaitos eilutė, kuri nėra priskiriama nei vykdomai komercinei veiklai, nei pavestai komercinei funkcijai, nei specialiesiems įpareigojimams.“

2.3. Pakeičiu 7.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

7.3Nepriklausoma reguliuojančioji institucija – valstybės institucija, kuri neįgyvendina valstybės valdomų įmonių savininko ar akcininko teisių ir pareigų ir kuriai teisės aktais yra pavesta reguliuoti tam tikrų veiklų kainas bei vykdymo sąlygas.“

2.4. Pakeičiu 8 punktą ir jį išdėstau taip:

8. VVĮ atliekama funkcija priskirtina specialiesiems įpareigojimams, jeigu ji atitinka Valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo 23 straipsnio 5 dalies 12 punkte įtvirtintą specialiojo įpareigojimo sampratą ir atliekant šią funkciją yra tenkinamas bent vienas iš šių kriterijų:“.

2.5. Pakeičiu 8.5 papunktį ir jį išdėstau taip:

8.5. funkcijos atlikimas Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme nustatytose viešojo administravimo srityse.“

2.6. Pakeičiu 81.5 papunktį ir jį išdėstau taip:

81.5. funkcijos atlikimas Viešojo administravimo įstatyme nustatytose viešojo administravimo srityse.“

2.7. Pakeičiu 11 punktą ir jį išdėstau taip:

11. VVĮ, raštu arba elektroninio ryšio priemonėmis suderinusi su valstybei atstovaujančia institucija, naudodamasi Atliekamų funkcijų aprašymo pagal kriterijus ir požymius forma (Rekomendacijų 1 priedas), raštu arba elektroninio ryšio priemonėmis pateikia VšĮ Valdymo koordinavimo centrui (toliau – Valdymo koordinavimo centras) informaciją apie VVĮ atliekamas funkcijas, priskirtinas specialiesiems įpareigojimams. Valdymo koordinavimo centras pagal Rekomendacijų 8, 9 ir 10 punktus per 10 darbo dienų įvertina gautą informaciją ir raštu arba elektroninio ryšio priemonėmis informuoja VVĮ ir valstybei atstovaujančią instituciją, ar pritaria, kad VVĮ atliekama funkcija būtų laikoma specialiuoju įpareigojimu. Valdymo koordinavimo centras, pritaręs, kad VVĮ atliekama funkcija būtų laikoma specialiuoju įpareigojimu, per 5 darbo dienas raštu informuoja Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministeriją, kuri, atsižvelgdama į Valdymo koordinavimo centro pateiktą informaciją, parengia ekonomikos ir inovacijų ministro tvirtinamo specialiųjų įpareigojimų sąrašo (toliau – Sąrašas) pakeitimo projektą. Nuo įtraukimo į Sąrašą VVĮ atliekama funkcija laikoma specialiuoju įpareigojimu. Šio punkto nuostatos taikomos ir tais atvejais, kai siekiama pakeisti ar pašalinti specialųjį įpareigojimą iš Sąrašo.“

2.8. Pakeičiu 12 punktą ir jį išdėstau taip:

12. Rekomenduojama SVĮ ir savivaldybių vykdomosioms institucijoms, siekiant identifikuoti SVĮ vykdomus specialiuosius įpareigojimus ir atskirai įvertinti finansinius rezultatus, mutatis mutandis vadovautis Rekomendacijų V, VI, VII ir VIII skyrių nuostatomis, naudotis Rekomendacijų prieduose esančiomis formomis ir konsultuotis su Valdymo koordinavimo centru. Savivaldybių administracijai rekomenduojama sudaryti ir savivaldybės interneto svetainėje skelbti SVĮ vykdomų specialiųjų įpareigojimų sąrašą.“

2.9. Pakeičiu 18 punktą ir jį išdėstau taip:

18.  Apskaičiuojant kiekvienos VVĮ atliekamos funkcijos finansinius rezultatus (pelną ir nuostolius), turi būti įvertinami vidiniai pervedimai, taip pat vidaus sandoriai, kaip jie apibrėžti Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme. Vidinis pervedimas suprantamas kaip vieno VVĮ struktūrinio padalinio kitam VVĮ padaliniui teikiamos paslaugos pajamų arba sąnaudų perkėlimas (pervedimas) iš gaunančio VVĮ padalinio pajamų sąskaitos į teikiančio VVĮ padalinio pajamų sąskaitas ir iš teikiančio VVĮ padalinio sąnaudų sąskaitos į gaunančio VVĮ padalinio sąnaudų sąskaitas. Kiekvienas vidinis pervedimas ir vidaus sandoris turi būti aiškiai ekonomiškai pagrįstas, logiškai pateisinamas ir nustatytas nediskriminaciniais pagrindais.

3. Pakeičiu 2 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

4. Pakeičiu 3 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Ekonomikos ir inovacijų ministrė                                                                            Aušrinė Armonaitė

 


 

Valstybės valdomų įmonių, jų dukterinių

bendrovių ir savivaldybių valdomų įmonių

specialiųjų įpareigojimų nustatymo ir informacijos

pateikimo rekomendacijų

2 priedas

 

(Finansinės informacijos (iš balanso) pagal atliekamas funkcijas pateikimo forma)

 

 

_______________________________________________

(įmonės pavadinimas)

 

FINANSINĖ INFORMACIJA (IŠ BALANSO) PAGAL ATLIEKAMAS FUNKCIJAS

 

20___m. ______________________ ____ d.

(data)

 

PRAĖJĘ FINANSINIAI METAI

Rodiklis

Iš viso įtraukta į įmonės finansines ataskaitas

Komercinė dalis, įtraukta į įmonės finansines ataskaitas

Nepaskirstyta dalis, įtraukta į įmonės finansines ataskaitas

1-oji reikšminga įmonės atliekama funkcija

n-toji reikšminga įmonės atliekama funkcija

Įtraukiama į įmonės finansines ataskaitas

Neįtraukiama į įmonės finansines ataskaitas

Įtraukiama į įmonės finansines ataskaitas

Neįtraukiama į įmonės finansines ataskaitas

Turtas, iš viso

Nuosavas kapitalas

Dotacijos, subsidijos

Įsipareigojimai

Iš jų – ilgalaikiai ir trumpalaikiai finansiniai įsipareigojimai

Įsipareigojimai ir nuosavas kapitalas, iš viso

 

 

 

 

 

 

FINANSINIAI METAI

Rodiklis

Iš viso įtraukta į įmonės finansines ataskaitas

Komercinė dalis, įtraukta į įmonės finansines ataskaitas

Nepaskirstyta dalis, įtraukta į įmonės finansines ataskaitas

1-oji reikšminga įmonės atliekama funkcija

n-toji reikšminga įmonės atliekama funkcija

Įtraukiama į įmonės finansines ataskaitas

Neįtraukiama į įmonės finansines ataskaitas

Įtraukiama į įmonės finansines ataskaitas

Neįtraukiama į įmonės finansines ataskaitas

Turtas, iš viso

Nuosavas kapitalas

Dotacijos, subsidijos

Įsipareigojimai

Iš jų – ilgalaikiai ir trumpalaikiai finansiniai įsipareigojimai

Įsipareigojimai ir nuosavas kapitalas, iš viso

 

________________________________________________

 

part_fa0351f8edf5401d9771cc8cd70fbbf6_end


 

Valstybės valdomų įmonių, jų dukterinių

bendrovių ir savivaldybių valdomų įmonių

specialiųjų įpareigojimų nustatymo ir

informacijos pateikimo rekomendacijų

3 priedas

 

(Pelno (nuostolių) ataskaitos finansinės informacijos pagal atliekamas funkcijas pateikimo forma)

 

 

_______________________________________________

(įmonės pavadinimas)

 

PELNO (NUOSTOLIŲ) ATASKAITOS FINANSINĖ INFORMACIJA PAGAL ATLIEKAMAS FUNKCIJAS

 

20___m. ______________________ ____ d.

(data)

 

PRAĖJĘ FINANSINIAI METAI

Rodiklis

Iš viso įtraukta į įmonės finansines ataskaitas

Komercinė dalis, įtraukta į įmonės finansines ataskaitas

Nepaskirstyta dalis, įtraukta į įmonės finansines ataskaitas

1-oji reikšminga įmonės atliekama funkcija

n-toji reikšminga įmonės atliekama funkcija

Specialiųjų įpareigojimų dalis

Kompensuotos pajamos ir sąnaudos

Specialiųjų įpareigojimų dalis

Kompensuotos pajamos ir sąnaudos

Pardavimo pajamos

Iš jų – vidinių pavedimų / vidaus sandorių pardavimo pajamos

Pardavimo savikaina

Iš jų – vidinių pavedimų / vidaus sandorių pardavimo savikaina

Bendrasis pelnas

Pardavimo sąnaudos

Iš jų – vidinių pavedimų / vidaus sandorių pardavimo sąnaudos

Bendrosios ir administracinės sąnaudos

Iš jų – vidinių pavedimų / vidaus sandorių bendrosios ir administracinės sąnaudos

Veiklos pelnas

Dotacijos, susijusios su pajamomis

Pelnas prieš apmokestinimą

Grynasis pelnas

Mokestis už valstybės turto naudojimą patikėjimo teise

Nusidėvėjimas ir amortizacija

 

FINANSINIAI METAI

Rodiklis

Iš viso įtraukta į įmonės finansines ataskaitas

Komercinė dalis, įtraukta į įmonės finansines ataskaitas

Nepaskirstyta dalis, įtraukta į įmonės finansines ataskaitas

1-oji reikšminga įmonės atliekama funkcija

n-toji reikšminga įmonės atliekama funkcija

Specialiųjų įpareigojimų dalis

Kompensuotos pajamos ir sąnaudos

Specialiųjų įpareigojimų dalis

Kompensuotos pajamos ir sąnaudos

Pardavimo pajamos

Iš jų – vidinių pavedimų / vidaus sandorių pardavimo pajamos

Pardavimo savikaina

Iš jų – vidinių pavedimų / vidaus sandorių pardavimo savikaina

Bendrasis pelnas

Pardavimo sąnaudos

Iš jų – vidinių pavedimų / vidaus sandorių pardavimo sąnaudos

Bendrosios ir administracinės sąnaudos

Iš jų – vidinių pavedimų / vidaus sandorių bendrosios ir administracinės sąnaudos

Veiklos pelnas

Dotacijos, susijusios su pajamomis

Pelnas prieš apmokestinimą

Grynasis pelnas

Mokestis už valstybės turto naudojimą patikėjimo teise

Nusidėvėjimas ir amortizacija

_____________________________

part_740432fed2094c0fabd7af4705bb6313_end