VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS

PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS

VIRŠININKAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS paslaugų teikimo gyventojams telefonu valstybės lygio EKSTREMALIosios SITUACIJos metu TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2020 m. gruodžio 3 d. Nr. VA-85

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 33 straipsnio 20 punktu, Lietuvos Respublikos žmonių užkrečiamųjų ligų profilaktikos ir kontrolės įstatymo 22 straipsnio 2 dalimi ir Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 1 punktu, Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 1997 m. liepos 29 d. įsakymu Nr. 110 „Dėl Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 18.11 papunkčiu ir siekdama užtikrinti nepertraukiamą paslaugų, kurios, esant įprastoms Valstybinės mokesčių inspekcijos veiklos sąlygoms, teikiamos aptarnavimo padaliniuose, esant Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. vasario 26 d. nutarimu Nr. 152 „Dėl valstybės lygio ekstremaliosios situacijos paskelbimo“ (toliau – Nutarimas) paskelbtai valstybės lygio ekstremaliajai situacijai,

1. T v i r t i n u Valstybinės mokesčių inspekcijos paslaugų teikimo gyventojams telefonu valstybės lygio ekstremaliosios situacijos metu tvarkos aprašą (toliau – aprašas) (pridedama).

2. Nustatau, kad aprašo nuostatomis vadovaujamasi iki tol, kol galioja Nutarimu visoje šalyje paskelbta valstybės lygio ekstremalioji situacija.

 

 

 

Viršininkė                                                                                                              Edita Janušienė

 

 

PATVIRTINTA

Valstybinės mokesčių inspekcijos prie

Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko

2020 m. gruodžio 3 d. įsakymu Nr. VA-85

 

 

VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS Paslaugų teikimo GYVENTOJAMS telefonu valstybės lygio EKSTREMALIosios SITUACIJos metu TVARKOS APRAŠas

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Valstybinės mokesčių inspekcijos paslaugų teikimo gyventojams telefonu valstybės lygio ekstremaliosios situacijos metu tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato gyventojų kreipimosi telefonu į Valstybinę mokesčių inspekciją (toliau – VMI) dėl jos teikiamų paslaugų, kai Lietuvos Respublikos Vyriausybės paskelbtos valstybės lygio ekstremaliosios situacijos metu visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje ar konkrečių savivaldybių teritorijose yra apribotas arba negalimas gyventojų aptarnavimas atvykus į apskričių valstybines mokesčių inspekcijas (toliau – AVMI), gavimo ir tokios paslaugos suteikimo tvarką. AVMI, kuriose apribotas arba negalimas gyventojų aptarnavimas atvykus, sąrašas skelbiamas VMI interneto svetainėje adresu https://www.vmi.lt/evmi/isankstine-rezervacija.

2. Apraše vartojamos sąvokos:

2.1. Paslauga – VMI teikiama administracinė paslauga, reikalinga mokesčių mokėtojui jo mokestinėms prievolėms ir kitoms pareigoms vykdyti ir / ar teisėms įgyvendinti.

2.2. Kitos Apraše vartojamos sąvokos atitinka mokesčių įstatymuose ir kituose teisės aktuose vartojamas sąvokas.

 

 

II skyrius

PAGRINDINIAI PASLAUGŲ TEIKIMO TELEFONU UŽTIKRINIMO PRINCIPAI

 

3. Gyventojų prašymai dėl paslaugų, kurios yra suteikiamos gyventojui atvykus į AVMI, tačiau dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės paskelbtos valstybės lygio ekstremaliosios situacijos nesant galimybių jų suteikti tokiu būdu (gyventojui atvykus į AVMI), priimami pokalbį įrašančiais telefonais, skambinant VMI telefonu 1882 arba +370 5 260 5060. Apie telefoninio pokalbio įrašą VMI valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį, gyventoją informuoja pokalbio pradžioje ir, tik gavęs jo sutikimą, toliau tęsia paslaugos teikimą telefonu. Pokalbių telefonu įrašai mokesčio (-ių) apskaičiavimo ir perskaičiavimo tikslu saugomi penkerius metus nuo jų įrašymo dienos.

4. Jeigu ekstremaliosios situacijos metu VMI neturi galimybių užtikrinti telefoninių pokalbių įrašymo, paslauga teikiama be telefoninio pokalbio įrašymo. Kai paslauga teikiama be telefoninio pokalbio įrašymo, gyventojo išreikštą valią gauti atitinkamas paslaugas pagrindžia faktinių aplinkybių, svarbių konkrečiai paslaugai suteikti, visuma, pvz.: pokalbio telefonu metu gyventojo pateiktų duomenų fiksavimas VMI informacinėse sistemose (pvz., užfiksuota gyventojo nurodyta pageidaujamos vykdyti veiklos rūšis ir veiklos vykdymo laikotarpis), mokesčių ir / ar įmokų sumokėjimas, sutartu būdu gyventojo papildomai pateikti dokumentai, kurie būtini gyventojo pageidaujamai paslaugai suteikti, ir pan.

5. Gyventojų prašymai gauti paslaugą telefonu priimami ir nagrinėjami, jeigu:

5.1. gyventojas nėra Valstybinės mokesčių inspekcijos autorizuotų elektroninių paslaugų srities Mano VMI (toliau – Mano VMI), Valstybinės mokesčių inspekcijos elektroninės deklaravimo informacinės sistemos (toliau – EDS) naudotojas;

5.2. gyventojas identifikuojamas pagal Konsultacijų ir informacijos teikimo Valstybinėje mokesčių inspekcijoje taisyklių, patvirtintų Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2007 m. spalio 9 d. įsakymu Nr. VA-66 „Dėl Konsultacijų ir informacijos teikimo Valstybinėje mokesčių inspekcijoje taisyklių patvirtinimo“, 10.3 papunkčio nuostatas;

5.3. gyventojo, pageidaujančio gauti paslaugą telefonu, gyvenamoji vieta yra savivaldybės, kurioje yra nustatytas režimas, dėl kurio yra apribotas arba negalimas gyventojų aptarnavimas atvykus į toje savivaldybėje veikiančią AVMI, teritorijoje; 

5.4. asmuo, prisistatantis gyventojo atstovu ir pageidaujantis gauti paslaugą telefonu atstovaujamojo asmens vardu, turi atstovaujamojo gyventojo suteiktą teisę jam atstovauti ir tai VMI valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį, gali patikrinti VMI informacinėse sistemose.

6. Jeigu paslaugai, kurios prašoma telefonu, suteikti reikalingi papildomi dokumentai, gyventojas apie tai informuojamas pokalbio telefonu metu. Gyventojas dokumentų kopijas  privalo pateikti per 10 darbo dienų, skaičiuojant nuo tos dienos, kai yra informuojamas apie jų pateikimą, vienu iš šių būdų: paštu registruotu laišku, bendruoju VMI elektroniniu paštu vmi@vmi.lt, per Mano VMI, EDS (tais atvejais, kai gyventojas šių VMI informacinių sistemų naudotoju tampa po prašymo pateikimo dėl paslaugos suteikimo telefonu). Gyventojui nepateikus reikalingų papildomų dokumentų per nurodytą terminą, paslauga neteikiama. VMI turi teisę, esant poreikiui, pareikalauti, kad gyventojas pateiktų ir reikiamų dokumentų originalus per VMI nurodytą terminą, išsiųsdama apie tai gyventojui pranešimą elektroniniu paštu, paštu arba paskelbdama pranešimą Mano VMI (tais atvejais, kai gyventojas tampa VMI autorizuotų elektroninių paslaugų srities naudotoju po prašymo suteikti paslaugą telefonu pateikimo).

7. Jeigu, suteikus paslaugą, gyventojas pageidauja gauti su suteikta paslauga susijusius dokumentus, dokumentai pateikiami gyventojo nurodytu būdu.

 

III SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

8. Asmenys, pažeidę Aprašo nuostatas, atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

_________________