KLAIPĖDOS MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS TEIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2018 m. rugsėjo 27 d. Nr. T2-200

Klaipėda

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 43 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi ir Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 4 straipsnio 2 dalimi, 23 straipsnio 2 dalies 12 punktu ir 3 dalimi, Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo Nr. IX-1675 8, 10 ir 21 straipsnių pakeitimo įstatymo Nr. XIII-949 pakeitimo įstatymo Nr. XIII-1403 2 straipsnio 5 dalimi, Klaipėdos miesto savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Piniginės socialinės paramos teikimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos 2017 m. rugsėjo 14 d. sprendimą Nr. T2-205 „Dėl Piniginės socialinės paramos teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

3. Nustatyti, kad šis sprendimas įsigalioja 2018 m. spalio 1 d.

4. Skelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Klaipėdos miesto savivaldybės interneto svetainėje.

 

 

 

Savivaldybės mero pavaduotoja                                                                        Judita Simonavičiūtė


 

PATVIRTINTA

Klaipėdos miesto savivaldybės

tarybos 2018 m. rugsėjo 27 d.

sprendimu Nr. T2-200

 

 

piniginės socialinės paramos teikimo tvarkos aprašas

 

I SKYRIUS

bendrosios nuostatos

 

1. Piniginės socialinės paramos teikimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja:

1.1. piniginės socialinės paramos (socialinės pašalpos ir būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ir karšto vandens išlaidų kompensacijų (toliau – Kompensacijos) skyrimo ir mokėjimo tvarką;

1.2. pagrindus, kai piniginė socialinė parama skiriama Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo (toliau – Įstatymas) 23 straipsnio 3 dalyje nurodytais atvejais (išimties tvarka) bei šios paramos teikimo sąlygas ir tvarką;

1.3. bendrai gyvenančių asmenų ir vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygų, turimo turto ir užimtumo periodinio tikrinimo tvarką;

1.4. bendruomeninių organizacijų ir (ar) religinių bendruomenių, ir (ar) religinių bendrijų, ir (ar) kitų nevyriausybinių organizacijų atstovų, ir (ar) gyvenamosios vietovės bendruomenės narių, ir (ar) seniūnaičių, ir (ar) kitų suinteresuotų asmenų pasitelkimo dalyvauti svarstant klausimus dėl piniginės socialinės paramos skyrimo tvarką bei jų teises ir pareigas.

2. Tvarkos aprašas taikomas bendrai gyvenantiems asmenims arba vieniems gyvenantiems asmenims, kurie:

2.1. Lietuvos Respublikos gyvenamosios vietos deklaravimo įstatymo nustatyta tvarka deklaruoja gyvenamąją vietą arba yra įtraukti į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą Klaipėdos miesto savivaldybėje;

2.2. nedeklaravę gyvenamosios vietos ir neįtraukti į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą bei faktiškai gyvena Klaipėdos miesto savivaldybėje;

2.3. nuomojasi būstą Klaipėdos miesto savivaldybėje.

3. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka Įstatymo sąvokas.

 

II SKYRIUS

PRAŠYMŲ-PARAIŠKŲ PRIĖMIMO, TRŪKSTAMŲ DOKUMENTŲ, DUOMENŲ APIE TURTĄ PATEIKIMO TVARKA

 

4. Kreipdamasis dėl piniginės socialinės paramos, asmuo pateikia Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu patvirtintos formos prašymą-paraišką piniginei socialinei paramai gauti ir jos priedus (toliau – prašymas-paraiška), kuriame nurodo piniginei socialinei paramai skirti ir apskaičiuoti būtinus duomenis (dokumentus) apie:

4.1. save ir bendrai gyvenančius asmenis;

4.2. veiklos pobūdį;

4.3. turimą turtą (taip pat neįregistruotą turtą) ir Įstatymo 14 straipsnio 1 dalies 6–11 punktuose ir 2 dalyje nurodyto turto vertę Įstatymo nustatyta tvarka. Jeigu Įstatymo 14 straipsnyje nurodytas turtas yra užsienio valstybėse, būtina pateikti institucijų dokumentus apie mėnesio, einančio prieš prašymo-paraiškos pateikimo mėnesį, paskutinę dieną turimą turtą ir jo vertę.

Nesant pasikeitimų, šie duomenys pateikiami kas 12 mėnesių. Šiam terminui pasibaigus, socialinės paramos teikimo laikotarpiu iki paramos teikimo laikotarpio pabaigos naujų duomenų apie turimą turtą pateikti nereikia;

4.4. gaunamas pajamas;

4.5. kitą piniginei socialinei paramai gauti būtiną informaciją.

Prie prašymo-paraiškos pridedami bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens dokumentai (pažymos, asmeninių banko sąskaitų išrašai ir kiti dokumentai) apie Įstatymo 17 straipsnyje nurodytas pajamas, veiklos pobūdį, turimą turtą ir jo vertę ir kt., išskyrus atvejus, kai Klaipėdos miesto savivaldybės administracija (toliau – Savivaldybės administracija) duomenis gauna iš valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų. Visų prašyme-paraiškoje pateiktų duomenų teisingumą prašymą-paraišką pateikęs asmuo patvirtina savo parašu.

5. Prašymas-paraiška gali būti pateiktas asmeniškai, per atstovą, paštu arba per pasiuntinį ir elektroniniu būdu, kai valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama elektroninė paslauga:

5.1. jeigu prašymas-paraiška pateikiamas asmeniškai, pareiškėjas kreipimosi metu pateikia galiojantį asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (pasą, asmens tapatybės kortelę, teisę užsieniečiui nuolat arba laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje patvirtinantį dokumentą, jeigu tokį dokumentą privalo turėti pagal galiojančius teisės aktus, vairuotojo pažymėjimą ar kitą dokumentą (pažymėjimą), patvirtinantį pareiškėjo tapatybę (kuriame yra asmens nuotrauka, vardas, pavardė ir asmens kodas) (toliau – asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas);

5.2. jeigu prašymas-paraiška pateikiamas per atstovą, pateikiami galiojantys atstovo asmens tapatybę ir atstovavimą patvirtinantys dokumentai;

5.3. jeigu užpildytas ir pasirašytas prašymas-paraiška siunčiamas paštu arba per pasiuntinį, prie jo pridedama asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija, patvirtinta įstatymų nustatyta tvarka, ir visų reikiamų dokumentų originalai arba jų kopijos, patvirtintos notaro ar kita Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka;

5.4. jeigu prašymas-paraiška pateikiamas elektroniniu būdu, prie jo pridedami skenuoti (nuskaityti) visi reikiami dokumentai arba dokumentų kopijos, patvirtintos notaro ar kita Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

6. Gautas prašymas-paraiška užregistruojamas informacinėje sistemoje prašymo-paraiškos gavimo dieną (jeigu tai savaitgalis ar švenčių diena – kitą darbo dieną) ir prašymą-paraišką pateikusiam asmeniui įteikiamas informacinis lapelis. Jeigu pateikti ne visi reikiami dokumentai, informacija apie trūkstamus dokumentus (duomenis) įrašoma į informacinį lapelį. Kai prašymas-paraiška siunčiamas paštu, per pasiuntinį arba elektroniniu būdu, informacinis lapelis išsiunčiamas pareiškėjui prašyme-paraiškoje nurodytu informavimo būdu (jeigu pareiškėjas nenurodė informavimo būdo – paštu).

7. Jeigu po prašymo-paraiškos pateikimo nustatoma, kad sprendimui priimti trūksta duomenų (dokumentų) arba pareiškėjas kreipimosi metu prašyme-paraiškoje nenurodė visos ir teisingos informacijos ir (ar) nepateikė visų reikiamų dokumentų, ar iki sprendimo dėl piniginės socialinės paramos priėmimo gaunama informacija apie aplinkybių, nurodytų prašymo-paraiškos pateikimo metu, pasikeitimą, pareiškėjas prašyme-paraiškoje nurodytu informavimo būdu (jeigu pareiškėjas nenurodė informavimo būdo – paštu) informuojamas apie trūkstamus dokumentus (duomenis) ir nurodoma data, iki kurios dokumentai (duomenys) turi būti pateikti.

Piniginei socialinei paramai gauti trūkstami dokumentai (duomenys) pateikiami Įstatymo nustatytais terminais.

8. Jeigu asmuo pateikia nepasirašytą prašymą-paraišką ir (ar) nenurodo kontaktinių duomenų (telefono, adreso, el. pašto), kuriais galima būtų informuoti apie trūkstamus dokumentus (duomenis), ir šių duomenų neturi Savivaldybės administracijos Socialinių reikalų departamento Socialinės paramos skyriaus (toliau – Socialinės paramos skyrius) Socialinių išmokų poskyris (toliau – Socialinių išmokų poskyris), ir (ar) per Įstatymo nustatytą terminą nepateikia trūkstamų dokumentų, per 5 darbo dienas priimamas sprendimas neteikti piniginės socialinės paramos ir asmeniui grąžinami jo pateikti dokumentai, o jo byloje paliekamos šių dokumentų kopijos (jeigu prašyme-paraiškoje pateikti kontaktiniai duomenys ar šie duomenys yra žinomi Socialinių išmokų poskyriui).

 

III SKYRIUS

PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS skyrimo ir mokėjimo tvarka

 

9. Socialinės pašalpos dydis apskaičiuojamas, vadovaujantis Įstatymu ir kitais piniginės socialinės paramos teikimą reglamentuojančiais teisės aktais bei atsižvelgiant į pareiškėjo pateiktus dokumentus (duomenis) ir Socialinių išmokų poskyrio specialistų surinktus duomenis, gaunamus iš atitinkamų institucijų pagal duomenų teikimo sutartis, sudarytas teisės aktų nustatyta tvarka.

10. Kompensacijų dydį, vadovaudamiesi Įstatymu ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu patvirtintomis formomis, apskaičiuoja:

10.1. šilumą, geriamąjį ir karštą vandenį tiekiančios įmonės (toliau – Įmonės), kai šilumą, geriamasis ir karštas vanduo tiekiami centralizuotai, pagal sutartis, sudarytas su Savivaldybės administracija;

10.2. Socialinių išmokų poskyris, kai būsto šildymui ir karšto vandens ruošimui naudojamos kitos energijos ir kuro rūšys (dujos, elektros energija ar kt.).

11. Socialinių išmokų poskyris, vadovaudamasis Įstatymu ir kitais piniginės socialinės paramos teikimą reglamentuojančiais teisės aktais ir atsižvelgdamas į pareiškėjo pateiktus dokumentus (duomenis) bei Socialinių išmokų poskyrio specialistų surinktus duomenis, gaunamus iš atitinkamų institucijų pagal duomenų teikimo sutartis, sudarytas teisės aktų nustatyta tvarka, parengia asmenų, kurie turi teisę gauti Kompensacijas, sąrašus (duomenis) ir perduoda juos Įmonėms sutartyse, sudarytose su Savivaldybės administracija, nustatytais terminais ir sąlygomis.

12. Įmonės Kompensacijų apskaičiavimo duomenis sutartyse, sudarytose su Savivaldybės administracija, nustatytais terminais ir sąlygomis teikia Socialinės paramos skyriui, kuris patikrina Įmonių pateiktų Kompensacijų skaičiavimo duomenų teisingumą. Jeigu Įmonių pateikti Kompensacijų skaičiavimo duomenys yra netikslūs, Socialinės paramos skyrius informuoja Įmones apie nustatytus netikslumus ir Įmonės kitą mėnesį pateikia Socialinės paramos skyriui patikslintus Kompensacijų skaičiavimo duomenis.

13. Jeigu būsto šildymui ir karšto vandens ruošimui naudojamos kitos energijos ir kuro rūšys (dujos, elektros energija ar kt.) arba namui šildyti ir (ar) karštam vandeniui paruošti yra įrengta bendra autonominė katilinė, asmenų, kurie turi teisę į Kompensacijas, sąrašai iki paskutinės einamojo mėnesio darbo dienos elektroniniu paštu pateikiami organizacijoms, kurios apskaito sunaudotą kuro, elektros energijos kiekį šildymui ir (ar) karštam vandeniui paruošti.

14. Tvarkos aprašo 13 punkte nurodytos organizacijos iki kito mėnesio 15 dienos pagal Socialinių išmokų poskyrio pateiktą sąrašą (duomenis) elektroniniu paštu Socialinių išmokų poskyriui pateikia duomenis, reikalingus Kompensacijoms apskaičiuoti (faktines dujų, elektros energijos ar kt. kuro sąnaudas, kainą, šilumos ir (ar) karšto vandens gamybos įrenginių naudingumo koeficientą pagal techninę dokumentaciją ir kt.).

15. Jeigu būsto šildymui ir karšto vandens ruošimui naudojamas kietasis ar kitoks kuras, kurio faktinės sąnaudos kiekvieną mėnesį nenustatomos, Kompensacijos apskaičiuojamos pagal Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos sprendimu patvirtintas vidutines kietojo ar kitokio kuro kainas.

16. Socialinė pašalpa asmenims teikiama pasirenkant vieną ar kelis iš šių būdų arba derinant teikimo formas:

16.1. pinigais;

16.2. nepinigine forma:

16.2.1. kortelėmis, skirtomis pirkti parduotuvėse (prekybos centruose) parduodamas prekes, išskyrus alkoholio, tabako gaminius bei loterijos bilietus, ir (ar) atsiskaityti už komunalinių bei telekomunikacijos paslaugų teikimą (toliau - socialinės kortelės);

16.2.2. prekėmis, kurios parduodamos parduotuvėse (prekybos centruose), išskyrus alkoholio, tabako gaminius bei loterijos bilietus;

16.2.3. apmokant už šilumos, kuro, geriamojo ir karšto vandens, dujų, elektros energijos tiekimą ir kitų komunalinių bei telekomunikacijos paslaugų teikimą;

16.2.4. apmokant už būsto nuomą;

16.2.5. apmokant vaiko (vaikų) maitinimo ir (ar) ugdymo išlaidas formaliojo ir (ar) neformaliojo švietimo įstaigoje (įstaigose) ar dienos centre (centruose);

16.2.6. apmokant gydymosi išlaidas ir (ar) socialines paslaugas;

16.2.7. apmokant studijas ir (ar) neformalųjį švietimą.

17. Kompensacijos asmenims (išskyrus asmenis, patiriančius socialinę riziką) teikiamos:

17.1. paskirtų kompensacijų sumas pervedant į Įmonių atsiskaitomąsias sąskaitas, kai šiluma, geriamasis ir karštas vanduo tiekiami centralizuotai;

17.2. pinigais, kai būsto šildymui ir karšto vandens ruošimui naudojamos kitos energijos ir kuro rūšys (elektros energija, dujos, kietasis ar kitoks kuras).

18. Socialinės pašalpos ir (ar) Kompensacijų teikimo būdą (būdus) pasirenka piniginės socialinės paramos gavėjas (išskyrus asmenis, patiriančius socialinę riziką). Jeigu socialinės pašalpos, teikiamos nepinigine forma, gavėjas atsisako pasirinkti teikimo būdą (būdus), jam socialinė pašalpa teikiama socialine kortele.

Socialinė pašalpa ir (ar) Kompensacijos asmenims, patiriantiems socialinę riziką, teikiamos Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos patvirtintame Socialinių išmokų teikimo asmenims, patiriantiems socialinę riziką, tvarkos apraše nustatyta tvarka.

19. Ne vėliau kaip per mėnesį nuo prašymo-paraiškos ir visų reikalingų dokumentų gavimo dienos:

19.1. priimamas sprendimas (įsakymas) dėl socialinės pašalpos;

19.2. nustatoma teisė į Kompensacijas ir parengiami asmenų, kurie turi teisę gauti Kompensacijas, sąrašai (duomenys).

Šis terminas gali būti pratęsiamas, jeigu prašymo nagrinėjimas susijęs su komisijos sudarymu, posėdžio sušaukimu, buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimu ar kitomis organizacinėmis priemonėmis, dėl kurių sprendimo priėmimas dėl socialinės pašalpos ir (ar) teisės į Kompensacijas nustatymas gali užsitęsti ilgiau kaip 1 mėnesį. Šiuo atveju asmuo yra informuojamas prašyme-paraiškoje nurodytu informavimo būdu (jeigu pareiškėjas nenurodė informavimo būdo – paštu) ir nurodomos prašymo-paraiškos nagrinėjimo pratęsimo priežastys.

20. Sprendimą (įsakymą) dėl socialinės pašalpos ir Kompensacijų priima Savivaldybės administracijos direktorius arba jo įgaliotas asmuo. Priimant sprendimą Tvarkos aprašo 28 punkte nurodytais atvejais, atsižvelgiama į Paramos teikimo komisijos siūlymą.

21. Prašymus-paraiškas pateikę asmenys apie priimtą sprendimą dėl socialinės pašalpos skyrimo informuojami prašyme-paraiškoje nurodytu informavimo būdu (jeigu pareiškėjas nenurodė informavimo būdo – paštu) ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos.

Kompensacijų gavėjams, būsto šildymui ir karšto vandens ruošimui naudojantiems kitas energijos ir kuro rūšis (elektros energiją, dujas, kietąjį ar kitokį kurą), duomenis apie paskirtą Kompensacijos dydį teikiami prašyme-paraiškoje nurodytu informavimo būdu (jeigu pareiškėjas nenurodė informavimo būdo – paštu) ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos.

Duomenis apie paskirtos Kompensacijos dydį kompensacijų gavėjams, kuriems šiluma, geriamasis ir karštas vanduo tiekiami centralizuotai, Įmonės teikia mokėjimo už būsto šildymą, geriamąjį ir karštą vandenį pranešimuose.

22. Jeigu socialinė pašalpa ir (ar) Kompensacijos neskiriamos, prašymus-paraiškas pateikę asmenys apie priimtą sprendimą informuojami prašyme-paraiškoje nurodytu informavimo būdu (jeigu pareiškėjas nenurodė informavimo būdo – paštu) ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos, nurodant neskyrimo priežastis ir šio sprendimo apskundimo tvarką. Pateikti dokumentai grąžinami prašymą-paraišką pateikusiam asmeniui, o jo byloje paliekamos šių dokumentų kopijos (jeigu prašyme-paraiškoje pateikti kontaktiniai duomenys ar šie duomenys yra žinomi Socialinių išmokų poskyriui).

23. Paskirta socialinė pašalpa išmokama (teikiama) už kiekvieną praėjusį mėnesį, jeigu dėl jos buvo kreiptasi ir visi reikalingi dokumentai (duomenys) pateikti bei iš kitų institucijų gauti iki kito mėnesio 15 dienos, išskyrus Tvarkos aprašo 28 punkte nurodytus atvejus.

24. Jeigu dėl socialinės pašalpos buvo kreiptasi ir visi reikalingi dokumentai (duomenys) pateikti bei iš kitų institucijų gauti vėliau, negu nurodyta Tvarkos aprašo 23 punkte, paskirta socialinė pašalpa išmokama (teikiama) dar kitą mėnesį už visus praėjusius mėnesius, kuriais bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo turi teisę į socialinę pašalpą.

25. Paskirtos Kompensacijos, išskyrus atvejus, kai būsto šildymui ir karšto vandens ruošimui naudojamos kitos energijos ir kuro rūšys (elektros energija, dujos, kietasis ar kitoks kuras), teikiamos už kiekvieną praėjusį mėnesį, jeigu dėl Kompensacijų skyrimo buvo kreiptasi į Socialinių išmokų poskyrį ir visi reikalingi dokumentai (duomenys) pateikti bei iš kitų institucijų gauti iki einamojo mėnesio 20 dienos, išskyrus Tvarkos aprašo 28 punkte nurodytus atvejus.

Jeigu būsto šildymui ir karšto vandens ruošimui naudojamos kitos energijos ir kuro rūšys (elektros energija, dujos, kietasis ar kitoks kuras), būsto šildymo išlaidų ir karšto vandens išlaidų kompensacijos teikiamos Tvarkos aprašo 23 ir 24 punktuose nustatyta tvarka ir terminais.

26. Jeigu dėl Kompensacijų skyrimo kreiptasi į Socialinių išmokų poskyrį ir visi reikalingi dokumentai (duomenys) pateikti bei iš kitų institucijų gauti vėliau, negu nurodyta Tvarkos aprašo 25 punkte, paskirtos Kompensacijos teikiamos dar kitą mėnesį už visus praėjusius mėnesius, kuriais bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo turi teisę į Kompensacijas.

27. Paskirtą piniginę socialinę paramą Savivaldybės administracija perveda iki kiekvieno mėnesio 25 dienos:

27.1. į pareiškėjų atsiskaitomąsias sąskaitas mokėjimo ar kredito įstaigoje arba per kitą mokėjimo įstaigą, su kuria Savivaldybės administracija yra sudariusi sutartį dėl socialinių išmokų pristatymo, jeigu piniginė socialinė parama teikiama pinigais;

27.2. į prekybos centrų, su kuriais Savivaldybės administracija yra sudariusi sutartį, į komunalines, telekomunikacines paslaugas teikiančių įmonių, į šilumą, kurą, geriamąjį, karštą vandenį, dujas, elektros energiją ar kitokį kurą tiekiančių įmonių ar fizinių asmenų, į švietimo, socialines ar sveikatos paslaugas teikiančių įstaigų, dienos centrų bei būsto savininkų (fizinių ar juridinių asmenų), nuomojančių būstą, atsiskaitomąsias sąskaitas bankuose, jeigu piniginė socialinė parama teikiama nepinigine forma.

 

IV SKYRIUS

PAGRINDAI, KAI PINIGINĖ SOCIALINĖ PARAMA SKIRIAMA ĮSTATYMO 23 STRAIPSNIO 3 DALYJE NURODYTAIS ATVEJAIS (IŠIMTIES TVARKA), BEI ŠIOS PARAMOS TEIKIMO SĄLYGOS IR TVARKA

 

28. Sąlygos teisei į piniginę socialinę paramą Įstatymo 23 straipsnio 3 dalyje nurodytais atvejais (išimties tvarka), atsižvelgiant į Socialinių išmokų poskyrio ar kitos įstaigos (institucijos) specialistų surašytą buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, kai vienas gyvenantis asmuo arba bendrai gyvenantys asmenys, išskyrus Tvarkos aprašo 28.7 papunktyje nurodytą atvejį, vykdo Įstatymo 25 straipsnyje nustatytas pareigas:

28.1. vienas iš bendrai gyvenančių asmenų slaugo ar prižiūri asmenį, savo ar kito bendrai gyvenančio asmens vaiką arba vaiką, kuriam įstatymų nustatyta tvarka nustatyta globa ar rūpyba šeimoje, jeigu jiems yra mokamos slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinės kompensacijos, arba jeigu jis įstatymų nustatyta tvarka paskirtas asmens, pripažinto neveiksniu tam tikroje srityje, arba vaiko, kuriam įstatymų nustatyta tvarka nustatyta globa, globėju ar asmens arba vaiko, kuriam įstatymų nustatyta tvarka nustatyta rūpyba šeimoje, rūpintoju, jeigu kitas iš bendrai gyvenančių asmenų slaugo ar prižiūri kitą iš šiame papunktyje nurodytų asmenų;

28.2. yra užsienietis, neturintis Lietuvos Respublikos ilgalaikio gyventojo leidimo gyventi Europos Sąjungoje, arba Europos Sąjungos valstybės narės ar Europos ekonominei erdvei priklausančios Europos laisvosios prekybos asociacijos valstybės narės pilietis ar jo šeimos narys, kuriems teisės aktų nustatyta tvarka nėra išduoti dokumentai, patvirtinantys teisę gyventi Lietuvos Respublikoje, arba kurie gyvena Lietuvos Respublikoje mažiau kaip 3 mėnesius, kai toks reikalavimas yra taikomas, ar užsienietis, kuriam nėra suteiktas prieglobstis Lietuvos Respublikoje arba laikinoji apsauga, jeigu šie asmenys neatitinka nė vienos iš Įstatymo 8 straipsnio 1 dalyje nurodytų sąlygų.

Šiuo atveju šiam asmeniui socialinė pašalpa ir (ar) Kompensacijos neteikiamos, o apskaičiuojant bendrai gyvenančių asmenų vidutines mėnesio pajamas, jam tenkanti pajamų dalis iš bendrai gyvenančių asmenų pajamų atimama, socialinė pašalpa ir (ar) Kompensacijos skiriamos likusiems bendrai gyvenantiems asmenims;

28.3. asmenys, auginantys vaikus (įvaikius) iki 18 metų, kurie dėl išlaikymo ir (ar) tėvystės nustatymo kreipėsi į teismą, bet tėvystė nebuvo nustatyta ir (ar) išlaikymas nebuvo priteistas arba pareiškimas paliktas nenagrinėtas ar vaikas įvaikintas vieno gyvenančio asmens. Šiuo atveju socialinė pašalpa ir Kompensacijos skiriamos visiems bendrai gyvenantiems asmenims;

28.4. bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens įstatyme nurodyto nuosavybės teise turimo turto vertė ne daugiau kaip 10 procentų viršija turto vertės normatyvą, kai bendrai gyvenantiems asmenims ar vienam gyvenančiam asmeniui nuosavybės teise priklauso tik vienas būstas, kuriame jis (jie) faktiškai gyvena (išskyrus atvejus, kai pareiškėjas pateikia dokumentus, patvirtinančius, kad kitas būstas netinkamas gyventi (nukentėjęs nuo gaisro, stichinių nelaimių, nusikalstomos veiklos ir pan.) arba juo negalima disponuoti);

28.5. pilnametis vaikas (įvaikis) iki 24 metų, kuris mokosi pagal bendrojo ugdymo programą (įskaitant laikotarpį nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos) ar pagal formaliojo profesinio mokymo programą arba studijuoja aukštojoje mokykloje (įskaitant akademinių atostogų dėl ligos ar nėštumo laikotarpį), kai mirė vienas iš jo tėvų (įtėvių), o kitas iš tėvų kartu negyvena, neteikia išlaikymo ir pan. Šiuo atveju socialinė pašalpa ir Kompensacijos skiriamos kaip vienam gyvenančiam asmeniui, nevertinant kito iš tėvų teisės į piniginę socialinę paramą, pajamų ir nuosavybės teise priklausančio turto;

28.6. bendrai gyvenančių asmenų, auginančių vaiką (vaikus), santuokos nutraukimo bylos nagrinėjimo teisme metu esant ginčui. Šiuo atveju socialinė pašalpa skiriama vaikui (vaikams) ir mokama vaiką (vaikus) auginantiems tėvams atskirai, atsižvelgiant į vaiko (vaikų) interesus, nevertinant kito sutuoktinio teisės į piniginę socialinę paramą, pajamų ir nuosavybės teise priklausančio turto ir apskaičiuojant bendrai gyvenančių asmenų vidutines mėnesio pajamas, jam tenkanti pajamų dalis nenustatoma;

28.7. asmenys, auginantys vaikus (įvaikius) iki 18 metų, nėra sudarę teismo patvirtintos sutarties dėl vaiko (įvaikio) materialinio išlaikymo arba dėl išlaikymo ir (ar) tėvystės nustatymo nesikreipė į teismą. Šiuo atveju Kompensacijos skiriamos visiems bendrai gyvenantiems asmenims, jeigu bendrai gyvenantys asmenys vykdo Įstatymo 25 straipsnio 2–7 punktuose nustatytas pareigas, bet ne ilgiau kaip 3 mėnesiams. Šis terminas gali būti pratęsiamas dar 3 mėnesiams, jeigu vaikui (įvaikiui), kuriam nėra nustatyta tėvystė ir (ar) išlaikymas nėra priteistas, iki 18 metų liko ne daugiau kaip 3 mėnesiai;

28.8. gyvenamąją vietą būste deklaravęs ir jame faktiškai gyvenantis būsto savininkas, kuris dėl pateisinamų priežasčių (gydėsi stacionarinėje asmens sveikatos priežiūros įstaigoje, buvo išvykęs į komandiruotę arba studijuoti (mokytis) ir pan.) nedalyvavo susirinkime svarstant ir priimant sprendimą dėl daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto įgyvendinimo ir dėl šių veiksmų (neveikimo) daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektas nebuvo pradėtas įgyvendinti;

28.9. vaikai (įvaikiai) nuo 16 iki 18 metų, kurie nesimoko, nedirba, nėra įsiregistravę Užimtumo tarnyboje prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau - Užimtumo tarnyba) ar kitos valstybės valstybinėje įdarbinimo tarnyboje, išskyrus atvejus, kai vaikui yra nustatytas neįgalumas; nėštumo metu arba kai augina savo vaiką ar vaikus.

Šiuo atveju šiam vaikui (įvaikiui) socialinė pašalpa ir (ar) Kompensacijos neteikiamos, o apskaičiuojant bendrai gyvenančių asmenų vidutines mėnesio pajamas, šio asmens gaunamos pajamos į bendrai gyvenančių asmenų pajamas neįskaitomos ir jam tenkanti pajamų dalis nenustatoma, o socialinė pašalpa ir (ar) Kompensacijos skiriamos likusiems bendrai gyvenantiems asmenims;

28.10. bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens (išskyrus vaikus, kuriems nustatyta (globa) rūpyba) vidutinės pajamos per mėnesį ne daugiau kaip 50 procentų viršija valstybės remiamų pajamų (toliau – VRP) dydį ir bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo atitinka Įstatymo 6 straipsnio 1 ir 3 punktuose ir (ar) Tvarkos apraše nustatytus reikalavimus piniginei socialinei paramai gauti.

Šiuo atveju socialinės pašalpos dydis:

- vienam gyvenančiam asmeniu ir dviem bendrai gyvenantiems asmenims – 25 procentų VRP dydžio;

- trims ir keturiems bendrai gyvenantiems asmenims – 50 procentų VRP dydžio;

- penkiems ir daugiau bendrai gyvenantiems asmenims – 70 procentų VRP dydžio;

28.11. bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo, jeigu jie deklaruoja gyvenamąją vietą būste arba nuomojasi būstą, kuris Nekilnojamojo turto registre nėra įregistruotas kaip gyvenamosios patalpos arba atskira gyvenamoji patalpa, kai bendraturčių nuosavybės teisės dalys nėra nustatytos.

Šiuo atveju Kompensacijos skiriamos, jeigu vienas gyvenantis asmuo arba bent vienas iš bendrai gyvenančių asmenų neturi nuosavybės teise priklausančio būsto, Nekilnojamojo turto registre įregistruoto kaip gyvenamosios patalpos arba atskira gyvenamoji patalpa;

28.12. asmuo laikotarpiu, už kurį skiriama ir (ar) mokama piniginė socialinė parama, ar iki sprendimo dėl piniginės socialinės paramos priėmimo, nutraukęs registraciją Užimtumo tarnyboje ar kitos valstybės valstybinėje įdarbinimo tarnyboje dėl to, kad įsidarbino arba pradėjo dirbti savarankiškai ir dirba (dirbo) ne visą darbo laiką, ir (ar) dirbo mažiau kaip 1 mėn.

Šiuo atveju piniginė socialinė parama skiriama, jeigu asmuo registruotas Užimtumo tarnyboje ar kitos valstybės valstybinėje įdarbinimo tarnyboje;

28.13. asmuo, kuriam nustatytas 45–55 procentų darbingumo lygis (iki 2005-07-01 pripažintas III grupės invalidu), jeigu jis neatitinka nė vienos iš Įstatymo 8 straipsnio 1 dalyje nurodytų sąlygų;

28.14. vyresnis kaip 24 metų asmuo, kuris mokosi pagal formaliojo profesinio mokymo programą arba studijuoja aukštojoje mokykloje pagal nuolatinės formos studijų programas (įskaitant akademinių atostogų dėl ligos ar nėštumo laikotarpį), kol jam sukaks 26 metai, jeigu jis neatitinka nė vienos iš Įstatymo 8 straipsnio 1 dalyje nurodytų sąlygų.

29. Asmenų prašymus dėl piniginės socialinės paramos skyrimo Tvarkos aprašo 28 punkte numatytais atvejais, dokumentus bei Socialinių išmokų poskyrio ar kitos įstaigos (institucijos) specialistų apsilankymo pas pareiškėjus metu surašytus buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktus nagrinėja Paramos teikimo komisija.

30. Paramos teikimo komisijos darbo organizavimo tvarką, teises ir pareigas nustato šis Tvarkos aprašas bei Savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtinti Paramos teikimo komisijos nuostatai.

 

V SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS TEISĖS TEIKIANT PINIGINĘ SOCIALINĘ PARAMĄ ir paramos teikimo TVARKA

 

31. Savivaldybės administracija, teikdama piniginę socialinę paramą:

31.1. pasitelkia visuomenei naudingai veiklai asmenis Įstatyme, Socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintame Telkimo visuomenei naudingai veiklai atlikti tvarkos apraše bei Savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintame Klaipėdos miesto savivaldybės telkimo visuomenei naudingai veiklai atlikti tvarkos apraše nurodytomis sąlygomis ir tvarka;

31.2. socialinės pašalpos ir (ar) Kompensacijų:

31.2.1. neteikia arba nutraukia jų teikimą vienam gyvenančiam asmeniui arba bendrai gyvenantiems asmenims, jeigu bent vienas iš bendrai gyvenančių asmenų arba vienas gyvenantis asmuo nevykdo Įstatymo 25 straipsnio 1, 4–6 punktuose nustatytų pareigų, kol pareigos bus įvykdytos;

31.2.2. 3 mėnesius neteikia arba 3 mėnesiams nutraukia jų teikimą vienam gyvenančiam asmeniui arba bendrai gyvenantiems asmenims, jeigu bent vienas iš bendrai gyvenančių asmenų arba vienas gyvenantis asmuo nevykdo Įstatymo 25 straipsnio 7 punkte nustatytos pareigos.

Jeigu šiame papunktyje nurodytais atvejais bendrai gyvenantys asmenys augina vaikus, socialinė pašalpa skiriama tik vaikui (įvaikiui) ar vaikams (įvaikiams), įskaitant pilnamečius vaikus (įvaikius), kai jie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą, ir laikotarpiu nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos ir teikiama nepinigine forma, kol pareigos bus įvykdytos;

31.3. jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo deklaruoja gyvenamąją vietą būste arba jį išsinuomoja (su nuomotoju raštu sudaręs gyvenamųjų patalpų nuomos sutartį ir ją įregistravęs viešame registre), bet jame faktiškai negyvena, arba būste nuolat faktiškai gyvena asmuo (asmenys), kuris (kurie) nėra deklaravęs (deklaravę) gyvenamosios vietos būste arba jo nesinuomoja (su nuomotoju raštu nėra sudaręs gyvenamųjų patalpų nuomos sutarties ir įregistravęs viešame registre), Kompensacijų neteikia ar nutraukia jų teikimą;

31.4. jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo piniginės socialinės paramos teikimo laikotarpiu nuosavybės teise įgijo privalomą registruoti turtą, kurio vertė didesnė nei piniginių lėšų normatyvas, nustatytas Įstatymo 16 straipsnio 5 dalyje, socialinės pašalpos ir (ar) Kompensacijų 6 mėnesius neteikia ar 6 mėnesiams nutraukia jų teikimą. Ši tvarka taikoma ir tais atvejais, kai turtas įgytas už lėšų sumą, mažesnę nei šio turto vertė, apskaičiuota vadovaujantis Įstatymo 20 straipsnio 5 dalimi.

Ši tvarka netaikoma, jeigu privalomai registruoti turtas gautas dovanų ar paveldėtas arba įgyjamas už paveldėtas lėšas, lėšas, gautas perleidus nuosavybėn kitam asmeniui Įstatymo 14 straipsnio 1 dalies 1–7 punktuose nurodytą turtą (turto dalį) ir duomenys apie šias lėšas buvo pateikti prašyme-paraiškoje, arba už pinigines lėšas, turimas bankuose (kredito įstaigose) ir ne bankuose (kredito įstaigose), ir duomenys apie šias lėšas iki turto įsigijimo buvo pateikti prašyme‑paraiškoje;

31.5. 6 mėnesius neteikti socialinės pašalpos ir (ar) Kompensacijų ar 6 mėnesiams nutraukti jų teikimą, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo piniginės socialinės paramos teikimo laikotarpiu nuosavybės teise turimą privalomą registruoti nekilnojamąjį turtą perleido nuosavybėn kitam asmeniui už lėšų sumą, mažesnę nei pusė šio turto vertės, apskaičiuotos vadovaujantis Įstatymo 20 straipsnio 5 dalimi.

Ši tvarka netaikoma, jeigu perleistas turtas buvo nukentėjęs nuo gaisro, stichinių nelaimių, nusikalstomos veiklos, buvo sugriuvęs, apleistas arba parduotas iš varžytinių.

32. Jeigu iš nelegalaus darbo kontrolę ir prevenciją vykdančių ar kitų institucijų gaunama informacija apie piniginės socialinės paramos teikimo laikotarpiu nelegaliai gautas ar gaunamas pajamas ir (ar) nelegalų darbą, neteisėtą veiklą, susijusią su pajamų gavimu, socialinė pašalpa, paskirta vaikui (įvaikiui) ar vaikams (įvaikiams), įskaitant pilnamečius vaikus (įvaikius), kai jie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ir laikotarpiu nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos, 6 mėnesius teikiama nepinigine forma.

33. Piniginė socialinė parama Įstatymo 23 straipsnio 1 dalies 3 ir 4 punktuose ir Tvarkos aprašo 31.2–31.5 papunkčiuose nustatytais atvejais skiriama iš naujo nuo kito mėnesio po aplinkybių pasikeitimo, o nutraukiama nuo informacijos iš pareiškėjo, fizinių ir (ar) juridinių asmenų (institucijų) gavimo mėnesio pirmos dienos.

34. Piniginė socialinė parama gali būti skiriama ilgesniam kaip 3 mėnesių laikotarpiui, bet ne ilgiau kaip 7 mėnesiams, bendrai gyvenantiems arba vieniems gyvenantiems asmenims, gaunantiems bet kokios rūšies pensiją, pensijų išmokas ir (ar) šalpos išmokas, išskyrus pensijas, paskirtas asmenims, kuriems nustatytas 45–55 procentų darbingumo lygis (iki 2005-07-01 pripažintiems III grupės invalidais), našlių ar našlaičių pensijas ir už tarnybą paskirtas pareigūnų ir karių valstybines pensijas, jeigu nesikeičia bendrai gyvenančių asmenų sudėtis arba vieno gyvenančio asmens šeiminė padėtis, jų (jo) pajamų šaltinis (bet ne jo dydis), turtas ar kitos aplinkybės, dėl kurių asmenys neteks teisės į piniginę socialinę paramą arba piniginės socialinės paramos dydis pasikeis.

Ši tvarka taip pat taikoma, jeigu šiame punkte nurodyti bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo globoja (rūpinasi) vaiką (vaikus), kuriam (kuriems) įstatymų nustatyta tvarka nustatyta globa (rūpyba), jeigu nesikeičia vaiko (vaikų) pajamos ir turtas.

35. Mirus asmeniui, kurio vardu bendrai gyvenantiems asmenims teikiama piniginė socialinė parama, pinginės socialinės paramos teikimas nutraukiamas nuo kito mėnesio po jo mirties mėnesio pirmos dienos. Šiems bendrai gyvenantiems asmenims paskirta ir iki kito mėnesio po jo mirties neišmokėta piniginė socialinė parama, jeigu dėl jos buvo kreiptasi ne vėliau kaip per 3 mėnesius po piniginę socialinę paramą gavusio asmens mirties dienos, išmokamos mirusįjį laidojusiam vienam iš bendrai gyvenančių asmenų, pateikus laisvos formos prašymą, o jeigu tokio bendrai gyvenančio asmens nėra, pervedamos į vaiko (įvaikio) ar vaikų (įvaikių) vardu atidarytą sąskaitą banke. Mirus vienam gyvenančiam asmeniui, pinginės socialinės paramos teikimas nutraukiamas nuo jo mirties mėnesio pirmos dienos, o už praėjusį laikotarpį paskirta ir neatsiimta piniginė socialinė parama neišmokama.

 

 

VI SKYRIUS

neteisėtai gautos ar išmokėtos piniginės socialinės paramos išieškojimas

 

36. Nustačius, kad bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo piniginę socialinę paramą gavo neteisėtai, nes kreipimosi dėl piniginės socialinės paramos metu pateikė neteisingus duomenis apie turtą, gaunamas pajamas, bendrai gyvenančius asmenis arba kitus duomenis, reikalingus piniginei socialinei paramai skirti, arba per mėnesį nepranešė apie materialinės padėties pasikeitimą ar atsiradusias aplinkybes, turinčias įtakos teisei į piniginę socialinę paramą arba piniginės socialinės paramos dydžiui, bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo turi grąžinti neteisėtai gautą pinigų sumą arba ją sumokėti dalimis.

37. Neteisėtai gauta piniginė socialinė parama yra išskaičiuojama vadovaujantis Savivaldybės administracijos direktoriaus arba jo įgalioto asmens priimtu sprendimu, iš piniginę socialinę paramą gaunančiam asmeniui paskirtos piniginės socialinės paramos sumos išskaičiuojant ne daugiau kaip po 20 procentų mokėtinos sumos per mėnesį, jeigu nėra piniginę socialinę paramą gaunančio asmens raštu pateikto sutikimo išskaičiuoti didesnę mokėtinos sumos dalį per mėnesį ar visą mokėtiną sumą.

38. Neteisėtai gautos piniginės socialinės paramos suma gali būti išskaičiuojama iš kitų jam ar bendrai gyvenančiam asmeniui Savivaldybės administracijoje mokamų socialinių išmokų (esant rašytiniam asmens sutikimui) arba išskaičiuojama 100 procentų iš jam likusios neišmokėtos piniginės socialinės paramos, jeigu dėl jos nebuvo laiku kreiptasi Įstatymo nustatyta tvarka ir terminais.

39. Jeigu neteisėtai gauta piniginė socialinė parama negrąžinta arba neišskaičiuota, likusi skola išieškoma Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka, jeigu su išieškojimu susijusios administravimo išlaidos neviršija išieškotinos sumos.

40. Dėl Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų ir (ar) darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, kaltės neteisėtai išmokėtos piniginės socialinė paramos lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

VII SKYRIUS

BENDRUOMENINIŲ ORGANIZACIJŲ, BENDRUOMENIŲ IR KITŲ SUINTERESUOTŲ ASMENŲ PASITELKIMO DALYVAUTI SVARSTANT KLAUSIMUS DĖL PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS SKYRIMO TVARKA BEI JŲ TEISĖS IR PAREIGOS

 

41. Paramos teikimo komisiją sudaro 7 nariai. Šios komisijos nariais gali būti Savivaldybės administracijos, įstaigų ir organizacijų, bendruomeninių organizacijų ir (ar) religinių bendruomenių, ir (ar) religinių bendrijų, ir (ar) kitų nevyriausybinių organizacijų, dirbančių vaiko teisių, socialinėje ir užimtumo rėmimo srityje, atstovai, ir (ar) gyvenamosios vietovės bendruomenės nariai, ir (ar) seniūnaičiai, ir (ar) kiti suinteresuoti asmenys.

Savivaldybės administracijos direktoriui į Paramos teikimo komisiją siūlo:

41.1. 2 atstovus – bendruomeninės organizacijos ir (ar) religinės bendruomenės, ir (ar) religinės bendrijos, ir (ar) kitos nevyriausybinės organizacijos, ir (ar) gyvenamosios vietovės bendruomenės nariai, ir (ar) seniūnaičiai, ir (ar) kiti suinteresuoti asmenys;

41.2. 1 atstovą – Užimtumo tarnyba prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos ar kt.);

41.3. 1 atstovą – Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Klaipėdos apskrities vaiko teisių apsaugos skyrius;

41.4. 3 atstovus – Savivaldybės administracijos Socialinių reikalų departamentas.

42. Bendruomeninių organizacijų ir (ar) religinių bendruomenių, ir (ar) religinių bendrijų, ir (ar) kitų nevyriausybinių organizacijų, dirbančių vaiko teisių, socialinėje ir užimtumo rėmimo srityje, atstovų, ir (ar) gyvenamosios vietovės bendruomenės narių, ir (ar) seniūnaičių, ir (ar) kitų suinteresuotų asmenų atranka į Paramos teikimo komisijos narius organizuojama tokia tvarka:

42.1. Savivaldybės interneto svetainėje viešai skelbiama atranka į paramos teikimo komisijos narius;

42.2. bendruomeninės organizacijos ir (ar) religinės bendruomenės, ir (ar) religinės bendrijos, ir (ar) kitos nevyriausybinės organizacijos, dirbančios vaiko teisių, socialinėje ir užimtumo rėmimo srityje, ir (ar) gyvenamosios vietovės bendruomenės, ir (ar) seniūnaičiai, ir (ar) kiti suinteresuoti asmenys Savivaldybės administracijos direktoriui atstovus į paramos teikimo komisijos sudėtį siūlo raštu (nurodomas siūlomo asmens vardas, pavardė, kontaktai, pareigos organizacijoje (bendruomenėje, bendrijoje), organizacijos (bendruomenės, bendrijos) veiklos sritis);

42.3. esant daugiau siūlomų asmenų, nei yra kvotų, deleguoti asmenys patys vykdo atstovų atranką. Atrankai organizuoti, iš anksto suderinus, Savivaldybės administracija suteikia patalpas;

42.4. atrankos vykdytojai apie deleguojamus asmenis, neviršydami nustatytų kvotų, raštu informuoja Savivaldybės administracijos direktorių.

43. Paramos teikimo komisijos nariai turi teisę:

43.1. atsistatydinti arba juos gali atšaukti paskyrusi institucija, organizacija, bendruomenė ir pan., arba pasibaigia jų darbo ar kiti santykiai savivaldybės institucijoje, įstaigoje ar organizacijoje ir kt. Tokiu atveju renkamas naujas paramos teikimo komisijos narys šio Tvarkos aprašo 42 punkte nustatyta tvarka;

43.2. nagrinėjant pareiškėjų prašymus dėl piniginės socialinės paramos išimties tvarka ir (ar) socialinių išmokų teikimo būdo, susipažinti su komisijai pateikta medžiaga, pareikalauti pateikti papildomus dokumentus (duomenis), teikti komisijai pasiūlymus ir papildomą medžiagą, susijusią su komisijai nustatytų funkcijų vykdymu.

44. Paramos teikimo komisijos nariai privalo:

44.1. dalyvauti komisijos posėdžiuose. Jeigu komisijos narys dėl svarbių priežasčių negali dalyvauti posėdyje, jis privalo apie tai pranešti iš anksto;

44.2. informuoti, jeigu svarstomas klausimas yra susijęs su jo privačiaisiais interesais ir gali būti pažeistas nepriklausomumo principas, ir nusišalinti nuo tokio klausimo svarstymo ir balsavimo;

44.3. svarstant klausimus dėl piniginės socialinės paramos skyrimo (neskyrimo) ir (ar) teikimo būdo, vadovautis Įstatymo 3 straipsnyje nurodytais piniginės socialinės paramos teikimo principais ir saugoti asmens duomenų paslaptį.

 

VIII SKYRIUS

BENDRAI GYVENANČIŲ ASMENŲ IR VIENO GYVENANČIO ASMENS GYVENIMO SĄLYGŲ, TURIMO TURTO IR UŽIMTUMO PERIODINIO TIKRINIMO TVARKA

 

45. Siekdami įvertinti piniginės socialinės paramos teikimo veiksmingumą, Socialinių išmokų poskyrio specialistai periodiškai atlieka bendrai gyvenančių asmenų ir vieno gyvenančio asmens, gaunančio piniginę socialinę paramą ilgiau kaip 12 mėnesių, gyvenimo sąlygų, turimo turto, gaunamų pajamų ir jų gavimo šaltinio, bendrai gyvenančių asmenų sudėties bei užimtumo ir kitų aplinkybių patikrinimus.

46. Socialinių išmokų poskyrio specialistai taip pat turi teisę tikrinti bendrai gyvenančių asmenų ir vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas, turimą turtą, gaunamas pajamas ir jų gavimo šaltinį, bendrai gyvenančių asmenų sudėtį bei užimtumą šiais atvejais:

46.1. kai vienas gyvenantis asmuo ar bent vienas iš bendrai gyvenančių asmenų atitinka Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintus rizikos kriterijus;

46.2. gavę informaciją iš kitų institucijų, asmenų apie pareiškėjo pateiktus galimai netikslius duomenis;

46.3. atsižvelgę į išvadas ir rekomendacijas, pateiktas ankstesnio patikrinimo metu;

46.4. kilus pagrįstų įtarimų dėl bendrai gyvenančių asmenų ir vieno gyvenančio asmens pateiktų duomenų apie turimą turtą, gaunamas pajamas, bendrai gyvenančių asmenų sudėtį ir (ar) veiklos pobūdį ir kitais atvejais.

47. Socialinių išmokų poskyrio specialistai tikrinimo metu, vadovaujantis Savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintu Patikrinimų, siekiant įvertinti socialinės paramos teikimo veiksmingumą, apyrašu ir kitais teisės aktais, tikrina bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens buities ir gyvenimo sąlygas, bendrai gyvenančių asmenų sudėtį, turimą turtą ir užimtumą, surašo Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatytos formos buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, renka informaciją iš kitų institucijų ir (ar) asmenų, bendradarbiauja su nelegalaus darbo kontrolę ir prevenciją vykdančiomis ar kitomis institucijomis, surenka duomenis, gaunamus iš valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų ir kt..

 

IX SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

48. Piniginė socialinė parama finansuojama iš savivaldybės biudžeto lėšų. Savivaldybės biudžeto lėšos naudojamos:

48.1. socialinėms pašalpoms, Kompensacijoms ir kreditui, paimtam daugiabučiam namui atnaujinti (modernizuoti), ir palūkanoms mokėti (apmokėti);

48.2. piniginei socialinei paramai ir kitai socialinei paramai administruoti (Savivaldybės administracijos darbuotojų, organizuojančių socialinės paramos teikimą, darbo užmokesčiui, socialinio draudimo įmokoms, kvalifikacijai kelti, darbo sąlygoms gerinti, skatinti, komunalinėms paslaugoms, ryšių paslaugoms, spaudiniams, biuro, apskaitos ir kompiuterinei įrangai įsigyti bei kompiuterinei programinei įrangai ir jos licencijoms įsigyti, vertimo išlaidoms, susijusioms su piniginės socialinės paramos ar kitos socialinės paramos teikimu, išlaidoms (nuostoliams), susijusioms su permokėtos piniginės socialinės paramos ar kitos socialinės paramos išieškojimu (grąžinimu), ar kitoms bylinėjimosi išlaidoms apmokėti, kitoms prekėms ir paslaugoms, reikalingoms socialinei paramai administruoti);

48.3. kitai socialinei paramai finansuoti.

___________________________

part_599b099a48014dd79e2a15e3abde5381_end