LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL 2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 9 PRIORITETO „VISUOMENĖS ŠVIETIMAS IR ŽMOGIŠKŲJŲ IŠTEKLIŲ POTENCIALO DIDINIMAS“ 09.1.2-CPVA-V-721 PRIEMONĖS „SEKTORINIŲ PRAKTINIO MOKYMO CENTRŲ PLĖTRA“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2017 m. spalio 4 d. Nr. V-746

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 3 d. nutarimu Nr. 1090 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“, 65 punktu,

T v i r t i n u 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 9 prioriteto „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas“ 09.1.2-CPVA-V-721 priemonės „Sektorinių praktinio mokymo centrų plėtra“ projektų finansavimo sąlygų aprašą (pridedama).

 

 

 

Švietimo ir mokslo ministrė                                                                             Jurgita Petrauskienė

 

 

 

SUDERINTA                                                                    SUDERINTA

Viešosios įstaigos Centrinės projektų                                Lietuvos Respublikos finansų ministerijos

valdymo agentūros                                                             2017 m. rugsėjo 13 d. raštu

2017 m. rugpjūčio 2 d. raštu Nr. 2017/2-4899                   Nr. ((24.37-02)-5K-1716064)-6K-1705617

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos švietimo ir

mokslo ministro 2017 m. spalio 4 d.

įsakymu Nr. V-746

 

2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 9 PRIORITETO „VISUOMENĖS ŠVIETIMAS IR ŽMOGIŠKŲJŲ IŠTEKLIŲ POTENCIALO DIDINIMAS“ 09.1.2-CPVA-V-721 PRIEMONĖS „SEKTORINIŲ PRAKTINIO MOKYMO CENTRŲ PLĖTRA“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 9 prioriteto „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas“ 09.1.2-cpva-V-721 priemonės „Sektorinių praktinio mokymo centrų plėtra“ projektų finansavimo sąlygų aprašas (toliau – Aprašas) nustato reikalavimus, kuriais turi vadovautis pareiškėjai, rengdami ir teikdami paraiškas finansuoti iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamus projektus (toliau – paraiška) pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2014 m. rugsėjo 8 d. įgyvendinimo sprendimu, kuriuo patvirtinami tam tikri „2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos“ elementai, kad, siekiant investicijų į ekonomikos augimą ir darbo vietų kūrimą tikslo, iš Europos regioninės plėtros fondo, Sanglaudos fondo, Europos socialinio fondo ir specialaus asignavimo Jaunimo užimtumo iniciatyvai būtų teikiama parama Lietuvai (apie nurodytą sprendimą Europos Komisija pranešė dokumentu Nr. C(2014)6397) (toliau – Veiksmų programa), 9 prioriteto „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas“ 09.1.2-CPVA-V-721 priemonės „Sektorinių praktinio mokymo centrų plėtra“ (toliau – Priemonė) finansuojamas veiklas, iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų (toliau – projektai) vykdytojai, įgyvendindami pagal Aprašą finansuojamus projektus, taip pat institucijos, atliekančios paraiškų vertinimą, atranką ir projektų įgyvendinimo priežiūrą.

2. Aprašas yra parengtas atsižvelgiant į:

2.1. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo planą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2015 m. balandžio 23 d. įsakymu Nr. V-380 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo plano ir Nacionalinio stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“ (toliau – Priemonių įgyvendinimo planas);

2.2. Projektų administravimo ir finansavimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Projektų taisyklės);

2.3. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos priedą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. lapkričio 26 d. nutarimu Nr. 1326 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos priedo patvirtinimo“ (toliau – Veiksmų programos priedas);

2.4. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. 1K-499 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“ (toliau – Veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašas);

2.5. Nacionalinį stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2015 m. balandžio 23 d. įsakymu Nr. V-380 (toliau – Nacionalinis stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašas);

2.6. Rekomendacijas dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams, patvirtintas Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos, Ekonomikos augimo veiksmų programos, Sanglaudos skatinimo veiksmų programos ir 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos valdymo komitetų 2014 m. liepos 4 d. protokolu Nr. 34 ir paskelbtas ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt (toliau – Rekomendacijos dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams);

2.7. Lietuvos Respublikos švietimo įstatymą;

2.8. Lietuvos Respublikos profesinio mokymo įstatymą;

2.9. Mokymosi visą gyvenimą plėtros 2017–2020 metų veiksmų planą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2017 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. V-536 „Dėl Mokymosi visą gyvenimą plėtros 2017–2020 metų veiksmų plano patvirtinimo“ (toliau – Veiksmų planas);

2.10. Valstybės projektų atrankos tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2014 m. gruodžio 16 d. įsakymu Nr. V-1219 „Dėl Valstybės projektų atrankos tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Valstybės projektų atrankos tvarkos aprašas);

2.11. Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš Europos sąjungos struktūrinės paramos ir / ar valstybės biudžeto lėšų, rengimo metodiką, patvirtintą viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros direktoriaus 2014 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 2014/8-337  „Dėl Viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų rengimo ir įgyvendinimo metodinių rekomendacijų patvirtinimo“ (toliau – Investicijų projektų rengimo metodika);

2.12. Optimalios projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimo kokybės vertinimo metodiką, patvirtintą 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programos valdymo komiteto 2014 m. spalio 13 d. posėdžio sprendimo protokolu Nr. 35.

3. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Aprašo 2 punkte nurodytuose teisės aktuose, Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą, taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą“, ir 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 3 d. nutarimu Nr. 1090 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“.

4. Apraše vartojamos kitos sąvokos:

4.1. Sektorinis praktinio mokymo centras – Apraše suprantamas kaip vieno ar kelių Lietuvos ūkio sektorių modernia praktinio mokymo įranga aprūpinta profesinio mokymo įstaiga arba jos padalinys, teikiantis pirminio ir tęstinio praktinio profesinio mokymo paslaugas visiems Lietuvos gyventojams, siekiantiems įgyti kvalifikaciją ar ją tobulinti;

4.2. Universalus dizainas – suprantama taip, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos statybos įstatyme.

5. Priemonės įgyvendinimą administruoja Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija (toliau – Ministerija) ir viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra (toliau – įgyvendinančioji institucija).

6. Pagal Priemonę teikiamo finansavimo forma – negrąžinamoji subsidija.

7. Projektų atranka pagal Priemonę bus atliekama valstybės projektų planavimo būdu.

8. Pagal Aprašą projektams įgyvendinti numatoma skirti iki 48 949 505 eurų (keturiasdešimt aštuonių milijonų devynių šimtų keturiasdešimt devynių tūkstančių penkių šimtų penkių eurų), iš kurių iki 41 607 079 eurų (keturiasdešimt vieno milijono šešių šimtų septynių tūkstančių septyniasdešimt devynių eurų) - Europos Regioninės plėtros fondo lėšos, iki 7 342 426 eurų (septynių milijonų trijų šimtų keturiasdešimt dviejų tūkstančių keturių šimtų dvidešimt šešių eurų) - Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos. Iš jų 2 496 425 eurų (du milijonai keturi šimtai devyniasdešimt šeši tūkstančiai keturi šimtai dvidešimt penki eurai) Europos Regioninės plėtros fondo lėšų ir 440 546 eurų (keturi šimtai keturiasdešimt tūkstančių penki šimtai keturiasdešimt šeši eurai) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (toliau – veiklos lėšų rezervas) galės būti skirta projektams finansuoti tik Lietuvos Respublikos Vyriausybei patvirtinus Veiksmų programos priedo pakeitimą, kuriuo veiklos lėšų rezervas bus skirtas Veiksmų programos 9 prioritetui „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas“ įgyvendinti.

9. Priemonės tikslas – mokymosi sąlygų gerinimas jaunimui ir suaugusiems sektoriniuose praktinio mokymo centruose (toliau – SPMC).

10. Pagal Aprašą remiama veikla – SPMC plėtra, investicijos į sektorinius centrus turinčių profesinio mokymo įstaigų bendrabučius, kad juose galėtų apsistoti mokiniai iš kitų įstaigų ir tęstinio mokymosi programų dalyviai ir kitas susijusias centrų švietimo erdves.

11. Pagal Apraše nurodytą remiamą veiklą valstybės projektų sąrašus numatoma sudaryti:

11.1. ne vėliau kaip 2018 m. I ketvirtį, į valstybės projektų sąrašą įtraukiant projektus, kuriems skirti lėšų Veiksmų plano 3 skyriuje „Mokymosi visą gyvenimą plėtros 2017–2020 metų veiksmų plano 2.2 priemonės „Profesinių mokymo įstaigų tinklo pertvarka ir modernizavimas, kad būtų tenkinami darbo rinkos poreikiai ir užtikrintos mokymosi visą gyvenimą galimybės“ 2.2.1.2 veiksmo „Sektorinių praktinio mokymo centrų infrastruktūros plėtra“, projektų sąrašas“ (toliau – 3 skyrius) nurodyta I ir II etapais;

11.2. ne ankščiau nei bus patvirtintas Profesinio mokymo įstaigų tinklo pertvarkos planas, tačiau ne vėliau kaip 2018 m. II ketvirtį, į valstybės projektų sąrašą įtraukiant projektus, kuriems lėšos numatomos skirti pagal Veiksmų plano 3 skyriuje nustatytas papildomas sąlygas.

 

II SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR PARTNERIAMS

 

12. Pagal Aprašą galimi pareiškėjai yra profesinio mokymo įstaigos, įvardintos Veiksmų plano 3 skyriuje.

13. Galimi partneriai – profesinio mokymo įstaigos. Partnerio įtraukimo į projektą būtinumas turi būti pagrįstas projektiniame pasiūlyme dėl valstybės projekto įgyvendinimo (toliau - projektinis pasiūlymas) ir investicijų projekte.

14. Partneriams keliami tie patys reikalavimai kaip ir pareiškėjui. Atsakomybė už projekto įgyvendinimą tenka pareiškėjui.

 

III SKYRIUS

PROJEKTAMS TAIKOMI REIKALAVIMAI

 

15.  Projektas turi atitikti Projektų taisyklių 10 skirsnyje nustatytus bendruosius reikalavimus.

16.  Projektas turi atitikti specialųjį projektų atrankos kriterijų, patvirtintą Veiksmų programos stebėsenos komiteto 2017 m. liepos 11 d. posėdžio nutarimu Nr. 44P-4.1 (26) t. y. projektas turi atitikti Veiksmų plano nuostatas. Vertinama, ar projektas, projekto veiklos ir vykdytojas atitinka Veiksmų plano 3 skyriuje numatytus projektus, projektų veiklas ir galimus projektų vykdytojus.

17. Pagal Aprašą nefinansuojami didelės apimties projektai.

18. Teikiamų pagal Aprašą projektų veiklų įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 36 mėnesiai nuo projekto sutarties pasirašymo dienos.

19. Tam tikrais atvejais dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti paraiškos pateikimo ir vertinimo metu, projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas Projektų taisyklių nustatyta tvarka, bet ne ilgiau kaip 12 mėnesių, ir nepažeidžiant Projektų taisyklių 213.1 ir 213.5 papunkčiuose nustatytų terminų.

20. Projekto veiklos turi būti vykdomos Lietuvos Respublikoje.

21. Projektu turi būti siekiama toliau išvardintų priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklių:

21.1. produkto rodiklio „Investicijas gavusios vaikų priežiūros arba švietimo infrastruktūros pajėgumas“ (rodiklio kodas P.B.235). Minimali rodiklio reikšmė – nenustatoma;

21.2. pasirinktinai vieno iš rodiklių:

21.2.1. produkto rodiklio „Bent už 289 tūkst. eurų pagal veiksmų programą ERPF lėšomis atnaujintos profesinio mokymo įstaigos” (rodiklio kodas P.S.378). Minimali rodiklio reikšmė – 1 įstaiga;

21.2.2. produkto rodiklio „Profesinio mokymo įstaigos, kuriose pagal veiksmų programą ERPF lėšomis atnaujinta infrastruktūra“ (rodiklio kodas P.N.721). Minimali rodiklio reikšmė – 1 įstaiga.

22. Aprašo 21.2.2 papunktyje nurodyto Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklio skaičiavimui taikomas Nacionalinis stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašas. Aprašo 21.1 ir 21.2.1 papunkčiuose nurodytų Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklių skaičiavimui taikomas Veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašas. Visų Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašai skelbiami ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt.

23. Projekto parengtumui taikomas reikalavimas: jei pareiškėjas projekto įgyvendinimo metu planuoja vykdyti statybos darbus, jis iki paraiškos pateikimo įgyvendinančiajai institucijai turi būti įgijęs teisę statyti, rekonstruoti, remontuoti ir ateityje naudoti finansuotiną turtą. Daiktinės pareiškėjo (partnerio) teisės į statinį ir (ar) žemę, kuriame įgyvendinant projektą bus vykdomi statybos darbai, turi būti įregistruotos įstatymų nustatyta tvarka ir galioti ne trumpiau kaip penkerius metus nuo projekto finansavimo pabaigos. Jei statinys ar žemės sklypas yra naudojamas pagal panaudos ar nuomos sutartį, pareiškėjas turi turėti panaudos davėjo ar nuomotojo raštišką sutikimą vykdyti projekto veiklas.

24. Negali būti numatyti projekto apribojimai, kurie turėtų neigiamą poveikį moterų ir vyrų lygybės ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principų įgyvendinimui.

25. Projektas turi prisidėti prie moterų ir vyrų lygybės principo įgyvendinimo ir (arba) skatinti nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principo įgyvendinimą, t. y.:

25.1. jeigu planuojamos išlaidos bendrabučio statybos darbams yra didesnės nei 580 000 eurų (penki šimtai aštuoniasdešimt tūkstančių eurų), o kitų statinių didesnės nei 452 000 eurų (keturi šimtai penkiasdešimt du tūkstančiai eurų), ir jeigu statiniai neatitinka Statybos techninio reglamento STR 2.03.01:2001 Statiniai ir teritorijos. Reikalavimai žmonių su negalia reikmėms, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2001 m. birželio 14 d. įsakymu Nr. 317 „Dėl STR 2.03.01:2001 „Statiniai ir teritorijos. Reikalavimai žmonių su negalia reikmėms“ patvirtinimo“ (toliau - STR 2.03.01:2001) reikalavimų, jie turi atitikti Aprašo 25.1.1 – 25.1.4 papunkčiuose nurodytus reikalavimus:

25.1.1. įrengiami pandusai, atitinkantys STR 2.03.01:2001 116-117 punktų reikalavimus; pritaikomi išorės laiptai, įrengiamos atramos, turėklai;

25.1.2. išorės ir vidaus (už projektui skirtas lėšas atnaujintoje / pastatytoje statinio dalyje ir prieigose iki jos) durys turi atitikti STR 2.03.01:2001 136 punkto reikalavimus, būti lengvai varstomos arba slankiojančiosios;

25.1.3. bent viename SPMC ir jam priklausančio bendrabučio pastato aukšte žmonėms su negalia turi būti pritaikytas bent vienas (atskirai vyrams ir moterims arba vienas - skirtas tiktai žmonėms su negalia) sanitarinis mazgas bei užtikrinta prieiga prie jo. Jei suprojektuotas kabinų tipo sanitarinis mazgas, kabinų patalpoje žmonėms su negalia pritaikyta ne mažiau kaip viena kabina;

25.1.4. jeigu bendrabučio pastate numatyta įrengti dušus, žmogui neįgaliojo vežimėlyje užtikrinta prieiga prie dušo patalpos (t. y. į aukštą, kuriame įrengti dušai užtikrintas patekimas liftu ar kitu žmogui su negalia pritaikytu būdu, koridoriaus plotis turi būti ne mažesnis kaip 1 500 mm), taip pat bent viena dušo kabina turi būti pakankamo dydžio įvažiuoti ir apsisukti žmogui neįgaliojo vežimėlyje, šioje dušo kabinoje esanti dušo įranga turi būti lengvai pasiekiama iš sėdimos pozicijos);

25.2. jeigu planuojamos statybos darbų išlaidos yra didesnės už nurodytas Aprašo 25.1 papunktyje, turi būti numatytas aktyvus prisidėjimas prie universalaus dizaino principo įgyvendinimo – kiekvienas pastatas, kuriame planuojama vykdyti statybos darbus, turi atitikti ne mažiau kaip 2 reikalavimus, nurodytus Aprašo 25.2.1–25.2.7 papunkčiuose, pasirinktinai:

25.2.1. pastatuose turi būti įrengti avarinius išėjimus žymintys ženklai, kuriuos sudaro raidiniai ar simboliniai ženklai (jie gali būti apšviečiami avarinio apšvietimo šviestuvais (išoriniais ar vidiniais), įmontuotais į tuos ženklus, ar švytinčiomis medžiagomis. Ženklai turi būti matomi sutrikus elektros energijos tiekimui, jie turi būti atsparūs smūgiams; suteikti žmonėms aiškias, lengvai pastebimas ir matomas evakuacijos kelių ir išėjimų nuorodas) ir tualetus žymintys ženklai, įrengti 1 500–4 500 mm nuo grindų (prie durų šie ženklai turi būti kabinami ant sienos iš tos pusės, kur yra durų rankena. Pakabinti informacijos ženklai neturi sumažinti žmonių su negalia judėjimo trasų mažiausių leistinų pločių bei aukščių, manevrams skirtų aikštelių mažiausių plotų ar kitaip kliudyti žmonėms su negalia. Informacijos ženklų, nuorodų, užrašų, schemų raidės, skaičiai, matmenys, piešiniai turi būti kontrastingi (šviesūs tamsiame fone arba atvirkščiai), ženklų paviršius matinis, neblizgus. Šriftas turi būti aiškus ir gerai įskaitomas. Raidžių ir skaitmenų, skirtų skaityti iš 10 m atstumo, aukštis turi būti 120–150 mm, skaitomų iš 20 m atstumo – 200–250 mm, skaitomų iš 40 m – 500–600 mm.). Informacijos ženklai turi būti ne mažesni kaip 150 x 150 mm. Ant informacijos ženklų, įrengtų žmonėms su negalia pasiekiamumo zonoje, esanti informacija turi būti pateikta ir taktiline forma – Brailio raštu;

25.2.2. jei SPMC ar jam priklausančiame bendrabutyje planuojama įrengti liftus, jų valdymo skydeliai ir (arba) mygtukai turi būti iš sėdimos padėties lengvai pasiekiamame aukštyje, visi mygtukai ir lifto valdymo skydeliai turi turėti iškilias detales, tinkamas žmonėms su regos negalia;

25.2.3. atnaujintose pagrindinės paskirties patalpose, judėjimui skirtose patalpose ir zonose, žmonėms su negalia skirtuose sanitariniuose mazguose bei visose kitose atnaujintose / įrengtose lankytojų aptarnavimo patalpose turi būti įrengta pavojaus signalizacija. Pavojaus signalas turi turėti ir garsinį, ir vaizdinį perspėjimą apie pavojų (pvz., pavojaus atveju užsidegančios lempos ar ekranai);

25.2.4. kiekvienoje atnaujintoje teorinio mokymo patalpoje turi būti įrengta bent viena darbo vieta, kuria galėtų naudotis specialiųjų poreikių turintys asmenys. Šioje darbo vietoje darbastaliai / darbiniai paviršiai ir visų prietaisų jungikliai turėtų būti pasiekiami iš sėdimos pozicijos;

25.2.5. jei mokymo patalpoje yra demonstravimo lenta, turi būti įrengtas jos apšvietimas, kurio valdymas būtų nepriklausomas nuo bendro patalpos apšvietimo valdymo (įrengtas atskiras jungtukas);

25.2.6. atnaujintose patalpose sudaryta galimybė reguliuoti / kontroliuoti patalpos apšvietimo lygį (t. y. įrengiami jungikliai atskiroms šviestuvų grupėms);

25.2.7. tarpai tarp darbo vietų turi būti pakankami, kad galėtų judėti specialiosiomis judėjimo priemonėmis besinaudojantys asmenys.

26. Neturi būti numatyti projekto veiksmai, kurie turėtų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principo įgyvendinimui.

27. Pagal šį Aprašą valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo (OL 2010 C 83, p. 47) 107 straipsnyje, ir de minimis pagalba, kuri atitinka 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2013 L 352, p. 1) nuostatas, neteikiama.

 

IV SKYRIUS

TINKAMŲ FINANSUOTI PROJEKTO IŠLAIDŲ IR FINANSAVIMO

REIKALAVIMAI

 

28. Projekto išlaidos turi atitikti Projektų taisyklių VI skyriuje ir Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus.

29. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis sudaro 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.

30. Pareiškėjas ir (arba) partneris savo iniciatyva ir savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo.

31. Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojama iš projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) lėšų.

32. Pagal Aprašą tinkamų arba netinkamų finansuoti išlaidų kategorijos yra šios:

Išlaidų kategorijos Nr.

Išlaidų kategorijos pavadinimas

Reikalavimai ir paaiškinimai

1.

Žemė

Netinkama finansuoti.

2.

Nekilnojamasis turtas

Netinkama finansuoti.

3.

Statyba, rekonstravimas, remontas ir kiti darbai

Tinkama finansuoti.

Naujų pastatų, naujų pastato aukštų, rūsių ar priestatų statybos darbų išlaidos yra tinkamos finansuoti tik tuomet, kai tokių išlaidų būtinumas yra pagrindžiamas investicijų projekte ir jos yra nurodytos projektiniame pasiūlyme.

4.

Įranga, įrenginiai ir kitas turtas

Tinkama finansuoti.

5.

Projekto vykdymas

Tinkamos finansuoti tik investicinio projekto parengimo išlaidos. Projektinio pasiūlymo  ir paraiškos parengimo (pildymo) išlaidos netinkamos finansuoti.

6.

Informavimas apie projektą

Tinkamos finansuoti tik privalomos informavimo apie projektą priemonės pagal Projektų taisyklių 37 skirsnio 450 punktą.

7.

Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą

Netiesioginėms projekto išlaidoms apmokėti taikoma fiksuotoji projekto išlaidų norma apskaičiuojama pagal Projektų taisyklių 10 priedą.

Pastaba: Paraiškos formos projekto biudžeto lentelė pildoma vadovaujantis instrukcija Projekto biudžeto formos pildymas, pateikta Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams.

 

33. Pagal Aprašą kryžminis finansavimas netaikomas.

34. Projektinio pasiūlymo ir paraiškos parengimo išlaidos yra netinkamos finansuoti, išskyrus projektinio pasiūlymo priedo – investicijų projekto, parengimo / pirkimo išlaidas, jeigu šios išlaidos yra patirtos ne anksčiau kaip 2014 m. sausio 1 d. Šio priedo rengimo / pirkimo išlaidas pareiškėjas gali įtraukti į projekto biudžetą.

35. Pajamoms iš projekto veiklų, gautoms projekto įgyvendinimo metu ir po projekto finansavimo pabaigos, taikomi reikalavimai nustatyti Projektų taisyklių 36 skirsnyje.

36. Įgyvendinant projektų veiklas vykdančiojo personalo darbo užmokesčio už kasmetines atostogas ir (ar) kompensacijos už nepanaudotas kasmetines atostogas išmokos bei papildomų poilsio dienų išmokos apmokamos taikant kasmetinių atostogų išmokų ir papildomų poilsio dienų išmokų fiksuotąją normą, kuri nustatoma atsižvelgiant į konkrečiam darbuotojui priklausantį kasmetinių atostogų dienų skaičių, jam nustatytos darbo savaitės trukmę bei jam suteiktų papildomų poilsio dienų trukmę. Fiksuotoji norma nustatyta vadovaujantis 2016 m. sausio 19 d. Lietuvos Respublikos finansų ministerijos patvirtinta Kasmetinių atostogų ir papildomų poilsio dienų išmokų fiksuotųjų normų nustatymo tyrimo ataskaita, kuri skelbiama ES struktūrinių fondų svetainėje http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/supaprastinto-islaidu-apmokejimo-tyrimai.

37. Pagal fiksuotąsias normas apmokamos projekto išlaidos turi atitikti Projektų taisyklių 35 skirsnio nuostatas.

 

V SKYRIUS

PARAIŠKŲ RENGIMAS, PAREIŠKĖJŲ INFORMAVIMAS, KONSULTAVIMAS, PARAIŠKŲ TEIKIMAS IR VERTINIMAS

 

38. Galimi pareiškėjai iki Ministerijos kvietime teikti projektinį pasiūlymą nustatytos datos turi Ministerijai raštu pateikti projektinį pasiūlymą dėl valstybės projekto įgyvendinimo (toliau – projektinis pasiūlymas) pagal formą, nustatytą Valstybės projektų atrankos tvarkos apraše, kuris skelbiamas ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt.

39. Galimi pareiškėjai kartu su projektiniu pasiūlymu turi pateikti investicijų projektą, parengtą pagal Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir / ar valstybės biudžeto lėšų,  rengimo metodiką (toliau – Investicijų projektų rengimo metodika), kuri skelbiama ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt, jei projektu siekiama investuoti į ilgalaikį materialųjį ar nematerialųjį turtą, reikalingą viešosioms paslaugoms, kaip jos apibrėžtos Viešojo administravimo įstatyme, teikti ir (arba) viešojo administravimo funkcijoms vykdyti, ir kuriam įgyvendinti suplanuotų investicijų į nurodytus investavimo objektus išlaidų suma, išskyrus (atėmus) joms tenkantį pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokestį ir išlaidas, kurios apmokamos supaprastintai pagal iš anksto nustatytus dydžius (fiksuotuosius įkainius, fiksuotąsias sumas arba fiksuotąsias normas), viršija 300 000 eurų (trys šimtai tūkstančių eurų). Kartu pateikiamas į elektroninę laikmeną įrašytas investicijų projektas, taip pat jo priedai – sąnaudų naudos analizės ir (arba) sąnaudų efektyvumo analizės rezultatų lentelės MS Excel formatu. Investicijų projekte turi būti išnagrinėtos ir palygintos Investicijų projektų rengimo metodikos 4 priedo lentelėje „Minimaliai privalomos išnagrinėti ir palyginti projekto įgyvendinimo alternatyvos pagal investavimo objekto tipą“ nurodytos projekto įgyvendinimo alternatyvos. Pareiškėjas savo nuožiūra gali nagrinėti ir kitas (papildomas) alternatyvas.

40. Investicijų projekte veikloms, susijusioms su SPMC plėtra (investicijomis į centrų švietimo erdves, įrangą, įrenginius, baldus, transporto priemones ir kitą turtą) taikomas  socialinės-ekonominės naudos / žalos komponentas „Pagerintų įgūdžių dėka pasiektas darbo užmokesčio padidėjimas“. Veikloms, susijusioms su investicijomis į sektorinius centrus turinčių profesinio mokymo įstaigų bendrabučius taikomas socialinės-ekonominės naudos / žalos komponentas „Pagerintos socialiai pažeidžiamų asmenų galimybės apsirūpinti būstu“.

41. Ministerija, įvertinusi projektinius pasiūlymus, priims sprendimą dėl valstybės projektų sąrašo (-ų) sudarymo. Į valstybės projektų sąrašą gali būti įtraukti tik Projektų taisyklių 37 punkte nustatytus reikalavimus atitinkantys projektai. Pareiškėjai, kurių projektai įtraukti į valstybės projektų sąrašą, įgis teisę teikti paraišką finansuoti projektą.

42. Siekdamas gauti finansavimą pareiškėjas turi užpildyti paraišką, kurios iš dalies užpildyta forma PDF formatu skelbiama ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt. skiltyje „Finansavimas / Planuojami valstybės (regionų) projektai“ prie konkretaus planuojamo projekto „Susijusių dokumentų“.

43. Pareiškėjas pildo paraišką ir kartu su Aprašo 46 punkte nurodytais priedais iki valstybės projektų sąraše nustatyto termino teikia ją per Iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų duomenų mainų svetainę (toliau – DMS) Projektų taisyklių 12 skirsnyje nustatyta tvarka. Paraiška ir jos priedai pildomi lietuvių kalba.

44. Pareiškėjas prie DMS jungiasi naudodamasis Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platforma ir užsiregistravęs tampa DMS naudotoju.

45. Jei laikinai nėra užtikrintos DMS funkcinės galimybės ir dėl to pareiškėjai negali pateikti paraiškos ar jos priedo (-ų) paskutinę paraiškų pateikimo termino dieną, įgyvendinančioji institucija paraiškų pateikimo terminą pratęsia 7 dienų laikotarpiui ir (arba) sudaro galimybę paraiškas ar jų priedus pateikti kitu būdu apie tai informuoja pareiškėjus raštu / per DMS, jei DMS funkcinės galimybės laikinai nėra užtikrintos – raštu.

46. Kartu su paraiška pareiškėjas turi pateikti šiuos priedus (Aprašo 46.1–46.3 papunkčiuose nurodytų paraiškos priedų formos skelbiamos ES struktūrinių fondų svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Dokumentai“, ieškant dokumento tipo „paraiškų priedų formos“):

46.1. partnerio (-ių) deklaraciją (-as), jei projektą numatyta įgyvendinti kartu su partneriais (Partnerio deklaracijos forma integruota į pildomą paraiškos formą);

46.2. klausimyną apie pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokesčio tinkamumą finansuoti iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir (arba) Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų, jei pareiškėjas prašo PVM išlaidas pripažinti tinkamomis finansuoti, t. y. įtraukia šias išlaidas į projekto biudžetą;

46.3. informaciją apie iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų gaunamas pajamas. Šis paraiškos priedas pildomas ir teikiamas kartu su paraiška, kai iš ERPF finansuojamo projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma iki pajamų įvertinimo viršija 1 mln. eurų;

46.4. dokumentus, pagrindžiančius projekto biudžeto pagrįstumą (komercinius pasiūlymus, nuorodas į viešai prieinamas rinkos kainas, statybos skaičiuojamosios kainos objektines ir lokalines sąmatas, pasirašytas sutartis, jeigu įvykdyti viešieji pirkimai ir kitus išlaidas pagrindžiančius dokumentus);

46.5. viešųjų pirkimų, viršijančių tarptautinio pirkimo vertę, apibrėžtą Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 4 straipsnyje, kurių prašoma finansuoti projekte suma viršija 175 000,00 eurų (vieną šimtą septyniasdešimt penkis tūkstančius eurų 00 ct) dokumentus, jeigu šie pirkimai teikiant projekto paraišką yra įvykdyti;

46.6. pagrindinio projekto pirkimo, kurio prašoma finansuoti projekte suma sudaro didžiausią projekto biudžeto dalį, dokumentus, jeigu šis pirkimas teikiant projekto paraišką yra įvykdytas;

46.7. jei pareiškėjas (partneris) projekto įgyvendinimo metu planuoja vykdyti statybos darbus ir statinys ar žemės sklypas yra naudojamas pagal panaudos / nuomos sutartį, pareiškėjas turi pateikti panaudos / nuomos sutartį ir panaudos davėjo / nuomotojo raštišką sutikimą vykdyti projekto veiklas, jeigu panaudos / nuomos sutartyje toks sutikimas nenumatytas;

46.8. pareiškėjo ir (ar) partnerio (-ių) nuosavo įnašo finansavimo šaltinius (pareiškėjo / partnerio įnašą ir netinkamų išlaidų padengimą) pagrindžiančius dokumentus, jeigu pareiškėjo (partnerio) nuosavas įnašas ir (ar) netinkamos išlaidos numatytos paraiškoje;

46.9. informaciją, reikalingą projekto atitikčiai projektų atrankos kriterijams įvertinti (Aprašo 2 priedas).

47. Jeigu yra parengtas techninis projektas, jis teikiamas kartu su paraiška per DMS elektronine forma (PDF formatu). Jeigu DMS funkcinės galimybės laikinai neužtikrinamos, techninis projektas elektroninėje laikmenoje (PDF formatu) teikiamas įgyvendinančiajai institucijai raštu (su lydraščiu, kuriame nurodomas paraiškos kodas, projekto pavadinimas, teikiamo dokumento pavadinimas, data ir numeris).

48. Aprašo 46 punkte nurodyti priedai turi būti teikiami per DMS. Jei priedai teikiami ne kartu su paraiška, jie turi būti pateikti iki paraiškai teikti nustatyto termino paskutinės dienos.

49. Paraiškų pateikimo paskutinė diena nustatoma valstybės projektų sąraše, kuris skelbiamas ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt.

50. Pareiškėjai informuojami ir konsultuojami Projektų taisyklių 5 skirsnyje nustatyta tvarka. Informacija apie konkrečius įgyvendinančiosios institucijos konsultuojančius asmenis ir jų kontaktus bus nurodyta įgyvendinančiosios institucijos siunčiamame pasiūlyme teikti paraiškas pagal valstybės projektų sąrašą.

51. Įgyvendinančioji institucija atlieka projekto tinkamumo finansuoti vertinimą Projektų taisyklių 14 ir 15 skirsniuose nustatyta tvarka pagal Aprašo 1 priede nustatytus reikalavimus.

52. Paraiškos vertinimo metu įgyvendinančioji institucija gali paprašyti pareiškėjo pateikti trūkstamą informaciją ir (arba) dokumentus. Pareiškėjas privalo pateikti šią informaciją ir (arba) dokumentus per įgyvendinančiosios institucijos nustatytą terminą.

53. Paraiška atmetama neprašius pareiškėjo pateikti papildomų duomenų ar dokumentų, papildyti ar patikslinti paraiškoje pateiktos informacijos, jei paraiška neatitinka bent vieno Aprašo 1 priede nustatyto bendrojo projekto reikalavimo.

54. Paraiškos vertinamos ne ilgiau kaip 60 dienų nuo valstybės projekto paraiškos gavimo dienos.

55. Nepavykus paraiškų įvertinti per nustatytą terminą (kai paraiškų vertinimo metu reikia kreiptis į kitas institucijas, atliekama patikra projekto įgyvendinimo ir (ar) administravimo vietoje, pareiškėjas turi įvykdyti pirkimą iki paraiškos tinkamumo finansuoti vertinimo pabaigos, įgyvendinančioji institucija, vadovaudamasi vidaus procedūrų apraše nustatyta tvarka, paraiškos vertinimo metu įvertinusi įvykdyto pirkimo tinkamumą, nustato, kad pareiškėjas nesilaikė pirkimus reglamentuojančių teisės aktų), vertinimo terminas gali būti pratęstas įgyvendinančiosios institucijos sprendimu. Apie naują paraiškų vertinimo terminą įgyvendinančioji institucija informuoja pareiškėjus per DMS, jei DMS funkcinės galimybės laikinai nėra užtikrintos – raštu. 

56. Pareiškėjas turi teisę atsiimti paraišką bet kurio paraiškų vertinimo etapo metu, pateikdamas prašymą įgyvendinančiajai institucijai per DMS, jei DMS funkcinės galimybės laikinai nėra užtikrintos – raštu.

57. Paraiška atmetama dėl priežasčių, nustatytų Apraše ir (arba) Projektų taisyklių 14–16 skirsniuose, juose nustatyta tvarka. Apie paraiškos atmetimą pareiškėjas informuojamas per DMS, jei nėra įdiegtos DMS funkcinės galimybės arba jos laikinai nėra užtikrintos – raštu per 3 darbo dienas nuo sprendimo dėl paraiškos atmetimo priėmimo dienos.

58. Pareiškėjas sprendimą dėl paraiškos atmetimo gali apskųsti Projektų taisyklių 43 skirsnyje nustatyta tvarka ne vėliau kaip per 14 dienų nuo tos dienos, kurią pareiškėjas sužinojo ar turėjo sužinoti apie skundžiamus įgyvendinančiosios institucijos veiksmus ar neveikimą.

59. Įgyvendinančiajai institucijai baigus paraiškų vertinimą, sprendimą dėl projekto finansavimo arba nefinansavimo priima Ministerija Projektų taisyklių 17 skirsnyje nustatyta tvarka.

60. Ministerijai priėmus sprendimą finansuoti projektą, įgyvendinančioji institucija per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo gavimo dienos per DMS, jei DMS funkcinės galimybės laikinai nėra užtikrintos – raštu, pateikia šį sprendimą pareiškėjams.

61. Pagal Aprašą finansuojamiems projektui įgyvendinti bus sudaromos dvišalės projektų sutartys tarp pareiškėjo ir įgyvendinančiosios institucijos.

62. Ministerijai priėmus sprendimą dėl projekto finansavimo, įgyvendinančioji institucija Projektų taisyklių 18 skirsnyje nustatyta tvarka pagal Projektų taisyklių 4 priede nustatytą formą parengia ir pateikia pareiškėjui projekto sutarties projektą ir nurodo pasiūlymo pasirašyti projekto sutartį galiojimo terminą. Pareiškėjui per įgyvendinančiosios institucijos nustatytą pasiūlymo galiojimo terminą nepasirašius projekto sutarties, pasiūlymas pasirašyti projekto sutartį netenka galios. Pareiškėjas turi teisę kreiptis į įgyvendinančiąją instituciją su prašymu dėl objektyvių priežasčių, nepriklausančių nuo pareiškėjo, pakeisti projekto sutarties pasirašymo terminą.

63. Projekto sutarties originalas gali būti rengiamas ir teikiamas:

63.1. kaip pasirašytas raštu popierinėje laikmenoje arba;

63.2. kaip pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu (tik elektroninėje laikmenoje).

 

VI SKYRIUS

PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO REIKALAVIMAI

 

64. Projektas įgyvendinamas pagal projekto sutartyje, Apraše ir Projektų taisyklėse nustatytus reikalavimus.

65. 5 metus po projekto finansavimo pabaigos turi būti užtikrintas investicijų tęstinumas Projektų taisyklių 27 skirsnyje nustatyta tvarka.

66. Projekto sutartyje nustatomi terminai iki kada projekto vykdytojas turi pasirašyti projekto pirkimo, kurio planuojamos pirkimo sutarties vertė, finansuojama projekto lėšomis, yra didžiausia projekte, sutartį.

67. Projekto sutartyje nustatomas privalomas finansinis projekto lėšų įsisavinimo spartos rodiklis t. y. nurodoma privaloma įsisavinti procentinė lėšų dalis nuo visų projektui įgyvendinti skirtų projekto finansavimo lėšų per 12, 24 mėnesius nuo projekto sutarties pasirašymo dienos.

68. Jeigu projekto vykdytojas nevykdo Aprašo 66, 67 punktuose nustatytų reikalavimų, įgyvendinančioji institucija, suderinusi su Ministerija, turi teisę vienašališkai nutraukti projekto sutartį.

69. Projektui gali būti skiriamas papildomas finansavimas ir (arba) leidžiama panaudoti sutaupytas lėšas Projektų taisyklių 20 skirsnyje nustatyta tvarka ir įvertinus, kaip projekto vykdytojas vykdo projekto sutartyje nustatytus įsipareigojimus:

69.1 ar projekto įgyvendinimas vykdomas pagal projekto sutartyje nustatytą projekto veiklų įgyvendinimo grafiką;

69.2 ar pasiektas projekto sutartyje nustatytas finansinis projekto lėšų įsisavinimo spartos rodiklis;

69.3 ar pasiekti tarpiniai ir galutiniai stebėsenos rodikliai projekto sutartyje nustatytais terminais.

70. Projekto vykdytojas turi apdrausti projekto įgyvendinimui skirtą ilgalaikį materialųjį turtą, kurio vieneto vertė ne mažesnė kaip 50 000 eurų (penkiasdešimt tūkstančių eurų) ir kuris įsigytas ar sukurtas iš projektui skirto finansavimo lėšų, maksimaliu turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų. Turtas turi būti apdraustas projekto įgyvendinimo laikotarpiui nuo tada, kai yra sukuriamas ar įsigyjamas. Draudiminio įvykio atveju projekto vykdytojas turi atkurti prarastą turtą, taip pat turi užtikrinti, kad tokio įsipareigojimo laikytųsi ir partneris (-iai).

 

VII SKYRIUS

APRAŠO KEITIMO TVARKA

 

71. Aprašo keitimo tvarka nustatyta Projektų taisyklių 11 skirsnyje.

72. Jei Aprašas keičiamas jau atrinkus projektus, šie pakeitimai, nepažeidžiant lygiateisiškumo principo, taikomi ir įgyvendinamiems projektams Projektų taisyklių 91 punkte nustatytais atvejais.

 

___________________