ASMENS DOKUMENTŲ IŠRAŠYMO CENTRO

PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL prašymų IŠRAŠYTI Elektroninės atpažinties ir elektroninio parašo priemones TEIKIMO ASMENS DOKUMENTŲ IŠRAŠYMO CENTRUI PRIE lIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2021 m. sausio 21 d. Nr. 1-5

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos elektroninio rezidento statuso suteikimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2020 m. spalio 29 d. įsakymu Nr. 1V-1106 „Dėl Lietuvos Respublikos elektroninio rezidento statuso suteikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 22, 23, 24 ir 48 punktais,

tvirtinu Prašymų išrašyti elektroninės atpažinties ir elektroninio parašo priemones teikimo Asmens dokumentų išrašymo centrui prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Direktorius                                                                                                           Nerijus Rudaitis

 

 

PATVIRTINTA

Asmens dokumentų išrašymo centro prie

Lietuvos Respublikos vidaus reikalų

ministerijos direktoriaus

2021 m. sausio 21 d. įsakymu Nr. 1-5

 

 

prašymų IŠRAŠYTI Elektroninės atpažinties ir elektroninio parašo priemones TEIKIMO ASMENS DOKUMENTŲ IŠRAŠYMO CENTRUI PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

 

1. Prašymų išrašyti elektroninės atpažinties ir elektroninio parašo priemones teikimo Asmens dokumentų išrašymo centrui prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato prašymų išduoti elektroninės atpažinties ir elektroninio parašo priemones perdavimo Asmens dokumentų išrašymo centrui prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Asmens dokumentų išrašymo centras), prašymų grąžinimo procedūras ir elektroninės atpažinties ir elektroninio parašo priemonių perdavimo išorės paslaugų teikėjams ar Migracijos departamento struktūriniams padaliniams tvarką.

2. Apraše vartojamos sąvokos:

2.1. Elektroninės atpažinties ir elektroninio parašo priemonės išrašymas – duomenų, nurodytų Elektroninės atpažinties ir elektroninio parašo priemonės formoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2020 m. rugsėjo 11 d. įsakymu Nr. 1V-930 „Dėl Elektroninės atpažinties ir elektroninio parašo priemonės formos patvirtinimo“, ir Lietuvos Respublikos elektroninio rezidento statuso suteikimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2020 m. spalio 29 d. įsakymu Nr. 1V-1106 „Dėl Lietuvos Respublikos elektroninio rezidento statuso suteikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, įrašymas į elektroninės atpažinties ir elektroninio parašo priemonę, elektroninės atpažinties ir elektroninio parašo priemonės kontaktinės elektroninės laikmenos aktyvavimo duomenų (slaptažodžio) ir kontaktinės elektroninės laikmenos blokavimo panaikinimo duomenų (PUK kodo) perdavimas užsieniečiui į jo paskyrą MIGRIS.

2.2. Prašymas – prašymas išduoti elektroninės atpažinties ir elektroninio parašo priemonę.

2.3. Rinkinys – elektroninės atpažinties ir elektroninio parašo priemonė, lustinių kortelių skaitytuvas ir informacinis lapelis (lankstinukas), surinkti į vieną pakuotę.

2.4. Užsakymas – vienas arba daugiau prašymų, sujungtų į bendrą paraišką, suteikiant jai unikalų numerį.

2.5. Kitos Apraše vartojamos sąvokos atitinka sąvokas, apibrėžtas Lietuvos Respublikos įstatyme „Dėl užsieniečių teisinės padėties“.

 

 

 

 

II SKYRIUS

prašymų elektroninės atpažinties ir elektroninio parašo priemonėms IŠRAŠYTI PERDAVIMAS Asmens dokumentų išrašymo centrui

 

3. Užsieniečiui suteikus e. rezidento statusą, Asmens dokumentų išrašymo centrui automatiniu būdu per Lietuvos migracijos informacinės sistemos (toliau – MIGRIS) – Asmens dokumentų išdavimo sistemos (toliau – ADIS) sąsają pateikiamas prašymas išrašyti Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro nustatytos formos elektroninės atpažinties ir elektroninio parašo priemonę.

4. Gauti prašymai tą pačią dieną Asmens dokumentų išrašymo centre sujungiami į užsakymus pagal išorės paslaugų teikėjus ar Migracijos departamento struktūrinius padalinius, kuriems bus išsiunčiamos išrašytos elektroninės atpažinties ir elektroninio parašo priemonės.

 

III SKYRIUS

PRAŠYMŲ GRĄŽINIMAS ASMENS DOKUMENTŲ IŠRAŠYMO CENTRUI

 

5. Asmens dokumentų išrašymo centras savo iniciatyva gali automatiniu būdu per MIGRIS – ADIS sąsają grąžinti prašymą, jei iki elektroninės atpažinties ir elektroninio parašo priemonių išrašymo pastebėjo netikslius prašymo duomenis.

6. Grąžintas prašymas, jį pataisius, gali būti iš naujo perduotas Asmens dokumentų išrašymo centrui.

 

iV skyrius

elektroninės atpažinties ir elektroninio parašo priemonių išrašymas

 

7. Elektroninės atpažinties ir elektroninio parašo priemonės išrašomos per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo Asmens dokumentų išrašymo centre dienos.

8. Į elektroninės atpažinties ir elektroninio parašo priemonę įrašomi iš MIGRIS gaunami Elektroninės atpažinties ir elektroninio parašo priemonės formoje nustatyti duomenys ir iš Sertifikatų valdymo informacinės sistemos gaunami e. rezidento sertifikatai.

9. Į elektroninės atpažinties ir elektroninio parašo priemonę įrašomos elektroninės atpažinties ir elektroninio parašo priemonės išdavimo ir galiojimo datos suformuojamos elektroninės atpažinties ir elektroninio parašo priemonės išrašymo metu.

10. Išrašius elektroninės atpažinties ir elektroninio parašo priemonę, suformuojami elektroninės atpažinties ir elektroninio parašo priemonės kontaktinės elektroninės laikmenos aktyvavimo duomenys (slaptažodis) ir kontaktinės elektroninės laikmenos blokavimo panaikinimo duomenys (PUK kodas) ir perduodami užsieniečiui į jo paskyrą MIGRIS.

 

V SKYRIUS

elektroninės atpažinties ir elektroninio parašo priemonių PERDAVIMAS išorės paslaugų teikėjui ar Migracijos departamento struktūriniam padaliniui

 

11. Visi Asmens dokumentų išrašymo centre gauti prašymai elektroninės atpažinties ir elektroninio parašo priemonėms išrašyti pateikiami gamybos proceso valdymo ekrane, nurodant užsakymo suformavimo datą, prašymų kiekį užsakyme, išorės paslaugų teikėją ar Migracijos departamento struktūrinį padalinį, prašymų registracijos numerius. Gamybos proceso administratorius turi galimybę pasirinkti užsakymų vykdymo eilės tvarką.

12. Išrašius elektroninės atpažinties ir elektroninio parašo priemones, suformuojamas lydraštis, kuriame nurodomi visi į užsakymą įtraukti prašymai.

13. Lydraštyje (šio Aprašo 1 priedas) nurodoma: išorės paslaugų teikėjo ar Migracijos departamento struktūrinio padalinio, kuriam Asmens dokumentų išrašymo centras perduos lydraštyje nurodytas elektroninės atpažinties ir elektroninio parašo priemones, pavadinimas ir kodas, užsakymo įvykdymo data, lydraščio eilės numeris.

14. Prie įvykdytų prašymų lydraštyje nurodoma: prašymo registracijos MIGRIS numeris, interesų Lietuvoje turinčio užsieniečio (toliau – ILTU) kodas, elektroninės atpažinties ir elektroninio parašo priemonės išrašymo data, galiojimo terminas, išrašytos elektroninės atpažinties ir elektroninio parašo priemonės numeris, užsieniečio, kuriam išrašyta elektroninės atpažinties ir elektroninio parašo priemonė, vardas ir pavardė.

15. Rinkiniai, patikrinus elektroninės atpažinties ir elektroninio parašo priemonėse įrašytų duomenų bei išrašymo kokybę, kartu su vienu lydraščio egzemplioriumi supakuojami į laikinas pakuotes, prie pakuočių prisegant lapelį su nurodytu adresatu, užsakymo numeriu bei išrašytų elektroninės atpažinties ir elektroninio parašo priemonių lydraščio numeriu ir perduodami išsiųsti.

16. Ruošiant rinkinius išsiųsti, į vieną paketą (siuntą) kartu su lydraščiais pakuojami tik konkrečiam išorės paslaugų teikėjui ar Migracijos departamento struktūriniam padaliniui skirti rinkiniai.

Paketai su rinkiniais iki išsiuntimo ar perdavimo išorės paslaugų teikėjams ar Migracijos departamento struktūriniams padaliniams saugomi Asmens dokumentų išrašymo centre esančiame seife.

17. Antrieji išorės paslaugų teikėjui ar Migracijos departamento struktūriniam padaliniui skirti lydraščių egzemplioriai saugomi ADIS.

18. Siuntos suformuojamos ir išsiunčiamos ar perduodamos kurjeriams, vadovaujantis Prašymų asmens dokumentams išduoti, pakeisti, įforminti registravimo, užsakymų asmens dokumentams išrašyti formavimo ir duomenų apie asmens dokumentų galiojimą tvarkos aprašu, patvirtintu Asmens dokumentų išrašymo centro prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2009 m. birželio 12 d. įsakymu Nr. 1-26 „Dėl Prašymų asmens dokumentams išduoti, pakeisti, įforminti registravimo, užsakymų asmens dokumentams išrašyti formavimo ir duomenų apie asmens dokumentų galiojimą tvarkos aprašo patvirtinimo ir kai kurių teisės aktų pripažinimo netekusiais galios.

 

VI SKYRIUS

Elektroninės atpažinties ir elektroninio parašo priemonių GAVIMAS išorės paslaugų teikėjuje ar Migracijos departamento struktūriniame padalinyje

 

19. Iš Asmens dokumentų išrašymo centro gavus siuntą, patikrinama, ar nepažeista siuntos pakuotė, ji atplėšiama, suskaičiuojami rinkiniai, patikrinama, ar elektroninės atpažinties ir elektroninio parašo priemonių numeriai atitinka nurodytus lydraštyje. Esant neatitikimų, nedelsiant telefonu arba elektroniniu paštu informuojamas Asmens dokumentų išrašymo centras.

20. Jeigu paketas yra daugkartinio naudojimo (t. y. ne popierinis), jis per kurjerius, kurie pristato siuntas, turi būti grąžintas Asmens dokumentų išrašymo centrui.

21. Nustačius trūkumus bet kuriame perdavimo etape, tą pačią dieną surašomas aktas ir akto kopija elektroniniu paštu išsiunčiama Asmens dokumentų išrašymo centrui.

 

VII SKYRIUS

NEGALIOJANČIŲ elektroninės atpažinties ir elektroninio parašo priemonių SIUNTIMAS NAIKINTI

 

22. Migracijos departamentas, nustatęs, kad užsienietis per 6 mėnesius nuo elektroninės atpažinties ir elektroninio parašo priemonės išrašymo dienos neatvyko jos pasiimti, elektroninės atpažinties ir elektroninio parašo priemonę siunčia Asmens dokumentų išrašymo centrui sunaikinti. Siuntimo lydraštyje (šio Aprašo 2 priedas) turi būti nurodyti siunčiamos (-ų) elektroninės atpažinties ir elektroninio parašo priemonės (-ių) ILTU kodas (-iai), užsieniečio vardas (-ai) ir pavardė (-ės), elektroninės atpažinties ir elektroninio parašo priemonių kiekis, Migracijos departamento struktūrinio padalinio rekvizitai.

23. Siunčiamos naikinti elektroninės atpažinties ir elektroninio parašo priemonės turi būti specialiu prietaisu pažymėtos kaip negaliojančios: perdurtos ne mažiau kaip dviejose vietose arba perlaužtos.

_________________

 

Prašymų išrašyti elektroninės atpažinties ir

elektroninio parašo priemones teikimo Asmens

dokumentų išrašymo centrui prie Lietuvos

Respublikos vidaus reikalų ministerijos

tvarkos aprašas

1 priedas

 

(Lydraščio forma)

 

(Herbas)

 

________________________________________

(dokumento sudarytojo pavadinimas)

______________________________________________

(dokumento sudarytojo duomenys)

 

Įstaiga-adresatas

 

 

(data, Nr.)

 

 

Į _________________

 

 

(data, Nr.)

 

 

 

IŠRAŠYTŲ ELEKTRONINĖS ATPAŽINTIES IR ELEKTRONINIO PARAŠO PRIEMONIŲ LYDRAŠTIS

 

Eil.Nr.

Prašymo Nr.

ILTU kodas

Išrašymo data

Galiojimo terminas

Priemonės numeris

Vardas

Pavardė

Pastabos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso šiame lydraštyje išrašytų

elektroninės atpažinties ir elektroninio parašo priemonių

_______vnt.

 

 

 

 

 

(Įstaigos vadovas arba jo įgaliotas asmuo)

 

(parašas)

 

(vardas, pavardė)

 

_________________

 

Prašymų išrašyti elektroninės atpažinties ir

elektroninio parašo priemones teikimo Asmens

dokumentų išrašymo centrui prie Lietuvos

Respublikos vidaus reikalų ministerijos

tvarkos aprašas

2 priedas

 

(Lydraščio forma)

 

(Herbas)

 

______________________________________

(dokumento sudarytojo pavadinimas)

_________________________________________

(dokumento sudarytojo duomenys) 

 

(adresatas)

 

(data, Nr.)

 

NEGALIOJANČIŲ ELEKTRONINĖS ATPAŽINTIES IR ELEKTRONINIO PARAŠO PRIEMONIŲ LYDRAŠTIS

 

Eil.Nr.

ILTU kodas

Vardas

Pavardė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso šiame lydraštyje elektroninės atpažinties ir elektroninio parašo priemonių:_______vnt.

 

 

 

 

(Įstaigos vadovas arba jo įgaliotas asmuo)

 

(parašas)

 

(vardas, pavardė)

 

_________________