LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS

 

 

 

ĮSAKYMAS

 

DĖL REKOMENDACIJŲ DĖL UGDYMO PROCESO ORGANIZAVIMO 2019–2020 MOKSLO METŲ BIRŽELIO MĖNESĮ PATVIRTINIMO

 

 

2020 m. gegužės 8 d. Nr. V-694

Vilnius

 

 

 

 

 

 

 

Atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. kovo 14 d. nutarimo Nr. 207 „Dėl karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbimo“ 3.3 papunktį,

t v i r t i n u Rekomendacijas dėl ugdymo proceso organizavimo 2019–2020 mokslo metų birželio mėnesį (pridedama).

 

 

 

 

Švietimo, mokslo ir sporto ministras                                       Algirdas Monkevičius

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro

2020 m. gegužės 8 d. įsakymu Nr. V-694

 

 

REKOMENDACIJOS 

DĖL UGDYMO PROCESO ORGANIZAVIMO 2019–2020 MOKSLO METŲ BIRŽELIO MĖNESĮ

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Rekomendacijų dėl ugdymo proceso organizavimo 2019–2020 mokslo metų birželio mėnesį (toliau – Rekomendacijos) tikslas – paskatinti bendrojo ugdymo mokyklas baigiantis mokslo metams įvertinti ugdymo proceso įgyvendinimo nuotoliniu būdu kokybę ir palyginti su iki tol organizuotu ugdymu. Įvertinant nuotolinio ugdymo proceso kokybę rekomenduojama atkreipti dėmesį, ar visiems mokiniams vienodai buvo užtikrintas prieinamumas mokymuisi ir švietimo pagalbai nuotoliniu būdu, ar skirta pakankamai dėmesio visoms ugdymo sritims, pvz., emociniam intelektiniam ugdymui, kai mokiniai negalėjo lankyti mokyklos, ar mokiniai gebėjo mokytis nuotoliniu būdu, ar neliko mokymosi pasiekimų spragų ir kt.

2. Mokantis nuotoliniu būdu ugdymo procesas vyko lėčiau, todėl gali būti, kad dalis mokytojų išsikeltų ugdymo tikslų liko neįgyvendinta. Esant tokiai situacijai, mokytojai, švietimo pagalbos specialistai turėtų priimti sprendimus dėl jų įgyvendinimo per likusį ugdymui skirtą laiką birželio mėnesį arba dalį tikslų perkelti kitiems mokslo metams, siekiant nepalikti mokymosi spragų.

3. Ugdymo procesas 2019–2020 mokslo metų birželio mėnesį organizuojamas atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Vyriausybės sprendimus dėl karantino režimo.    

Rekomenduojama ugdymo procesą 2019–2020 mokslo metų birželio mėnesį organizuoti kitomis nei pamoka ugdymo formomis, individualizuoti užduotis, atliepiant mokinio galias ir mokymosi poreikius. Ypač atkreipiant dėmesį į specialiųjų ugdymosi poreikių turinčius mokinius, mokinius, kuriems teko mokytis nuotoliniu būdu nepalankioje edukacinėje aplinkoje namuose. Rekomenduojama kompensuoti pastebėtus mokinių mokymosi praradimus, mažinant karantino metu patirto streso padarinius, stiprinant socialines emocines kompetencijas, padėti siekti geresnių mokymosi rezultatų, ugdymą orientuoti į bendrųjų kompetencijų ugdymą.

4. Minimalus pamokų / valandų skaičius, numatytas dalyko programai įgyvendinti 2019–2020 ir 2020–2021 mokslo metų  pradinio ugdymo programos bendrojo ugdymo plane, patvirtintame Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2019 m. balandžio 15 d. įsakymu Nr. V-413 „Dėl 2019–2020 ir 2020–2021 mokslo metų pradinio ugdymo programų bendrųjų ugdymo planų patvirtinimo“, ir 2019–2020 ir 2020–2021 mokslo metų pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų bendruosiuose ugdymo planuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2019 m. balandžio 15 d. įsakymu Nr. V-417 „Dėl 2019–2020 ir 2020–2021 mokslo metų pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų bendrųjų ugdymo planų patvirtinimo“, per mokslo metus negali būti mažinamas.

 

 

II SKYRIUS

UGDYMO PROCESO ORGANIZAVIMO YPATUMAI 2019–2020 MOKSLO METŲ BIRŽELIO MĖNESĮ

 

5. Mokykla minimalų pamokų / valandų skaičių, numatytą dalyko programai, gali įgyvendinti per trumpesnį ugdymui skirtų dienų skaičių. Tai priklauso nuo mokykloje priimtų sprendimų, reglamentuojančių ugdymo proceso įgyvendinimą, pvz., dėl susitarimų intensyvinti ugdymo proceso įgyvendinimą.

Rekomendacijos dėl ugdymo intensyvinimo pateiktos Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos tinklalapyje https://www.smm.lt/uploads/documents/svietimas/pagrindinis/Rekomendacijos%20ugdymo%20procesui%20intensyvinti.pdf.

6. Ugdymo procesą, trunkantį ilgiau nei numatyta pagal tvarkaraštį, organizuojamą kita forma ar kitose aplinkose, mokykla gali perskaičiuoti į atitinkamo dalyko pamokų skaičių pagal tai, kiek realiai veiklos truko, pvz., ilgiau trukusį mokymąsi muziejuje.

7. Siekiant užtikrinti mokinių mokymosi ir tobulėjimo tęstinumą, rekomenduojama pasinaudoti geriausiųjų atvejų praktika – mokytojų bendradarbiavimo su kolegomis ir tėvais, įgyta mokant nuotoliniu būdu, plėtoti ją kitomis ugdymo sąlygomis. Svarbu tęsti bendravimą tarp mokyklų ir tėvų, siekiant numatytų mokinių mokymosi pasiekimų, užtikrinant, kad tėvai galėtų padėti savo vaikams mokytis.

8. Rekomenduojama ugdymo procesą 2019–2020 mokslo metų birželio mėnesį organizuoti kitomis ugdymo formomis, atsižvelgiant į mokinių mokymosi poreikius, pvz., vykdyti projektinius darbus, tiriamąją, patyriminę, pažintinę ir kitas veiklas, kurios būtų nukreiptos į užduočių atlikimą mažose grupelėse, kuriose reikėtų priimti sprendimus, pateikti bendrą darbo rezultatą. Dirbant grupelėmis kontaktiniu būdu būtina laikytis visų saugumą užtikrinančių reikalavimų (atstumo, higienos ir pan.).

Rekomenduojama organizuoti veiklas, kurio skatintų mokinius kelti mokymosi tikslus reflektuoti, įsivertinti.

9. Mokyklai, siekiant skatinti mokinių mokymosi motyvaciją, priklausomai nuo mokinių amžiaus ir epidemiologinės situacijos šalyje, ugdymo procese pasirinktu mokyklos būdu rekomenduojama organizuoti:

9.1. veiklas muziejuose;

9.2. edukacines išvykas į muziejus;

9.3. edukacines išvykas į parkus, gamtos saugomas teritorijas;

9.4. karjeros dienas;

9.5. dalykines konferencijas;

9.6. etnines kultūrines veiklas;

9.7. spektaklių stebėjimą ir aptarimą;

9.8. individualias ir / ar grupines švietimo pagalbos specialistų konsultacijas;

9.9. prevencinę veiklą, prevencinėms programoms įgyvendinti skirtas veiklas;

9.10. neformalųjį vaikų švietimą;

9.11. sveikatos (fizinės, psichinės, socialinės) ugdymui skirtas veiklas;

9.12. kitas veiklas, atliepiančias bendrųjų programų tikslus ir mokinių mokymosi poreikius.

10. Rekomenduojama organizuojant ugdymo procesą pasinaudoti Lietuvos radijo ir televizijos sukaupta medžiaga mediatekoje bei kitose platformose esančia ugdymo medžiaga. 

11. Pasibaigus ugdymo procesui, IV gimnazijos klasės mokiniams skiriamas laikas brandos egzaminams pasiruošti. Atliepdama mokinių, besiruošiančių laikyti brandos egzaminus, pageidavimus ir siekdama sudaryti kuo geresnes galimybes jiems pasiruošti, mokykla suteikia reikalingą mokymosi pagalbą: organizuoja individualias ir / ar grupines konsultacijas. Konsultacijų organizavimo būdas ir dažnis priklauso nuo jų poreikio mokiniams. Be konsultacijų mokykla gali siūlyti bei organizuoti mokiniams ir kitokios formos pasirengimo egzaminams veiklas.

12. Rekomenduojama į ugdymo proceso organizavimą įtraukti mokyklos socialinius partnerius, mokyklas partneres, esančias Lietuvoje ir užsienyje, nevyriausybines ir kitas organizacijas.

13. Įgyvendinant regiono, savivaldybės kuriamą ugdymo turinį, rekomenduojama inicijuoti ir organizuoti virtualias veiklas regiono / savivaldybės mokykloms ir tarp mokyklų.

14. Rekomenduojama mokykloms permąstyti savo praktikas mokant nuotoliniu būdu, perimti pozityvią patirtį ir ją taikyti ugdymo procese.

 

__________________________