Pasvalio rajono savivaldybės taryba

 

sprendimas

DĖL PASVALIO RAJONO SAVIVALDYBĖS INFRASTRUKTŪROS PRIPAŽINIMO PRIORITETINE KRITERIJŲ IR PASVALIO RAJONO SAVIVALDYBĖS INFRASTRUKTŪROS PRIPAŽINIMO PRIORITETINE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2021 m. rugpjūčio 25 d. Nr. T1-148

Pasvalys

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 19 punktu, 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos savivaldybių infrastruktūros plėtros įstatymo 2 straipsnio 4 dalimi ir 4 straipsnio 2 dalies 2 punktu, Pasvalio rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1.       Patvirtinti, kad Pasvalio rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) infrastruktūra, kuri yra nurodyta kaip prioritetinė Savivaldybės teritorijos bendrajame plane, patvirtintame Savivaldybės tarybos 2008 m. kovo 26 d. sprendimu Nr. T1-47 „Dėl Pasvalio teritorijos bendrojo plano patvirtinimo“ (Pasvalio rajono savivaldybės tarybos 2021 m. vasario 24 d. sprendimo Nr. T1-21 redakcija), nuo bendrojo plano patvirtinimo Savivaldybės tarybos sprendimu dienos yra laikoma atitinkanti infrastruktūros pripažinimo prioritetine Savivaldybės infrastruktūra kriterijus ir prioritetine savivaldybės infrastruktūra.

2.       Patvirtinti šiuos Savivaldybės infrastruktūros pripažinimo prioritetine kriterijus, pagal kuriuos, atitikus bent vieną kriterijų, neprioritetinė Savivaldybės infrastruktūra gali būti pripažįstama prioritetine:

2.1.    Savivaldybės infrastruktūros plėtra yra būtina užtikrinti viešąjį interesą ir (ar) tokios konkrečiai įvardintos infrastruktūros įrengimas privalomas pagal Lietuvos Respublikos įstatymus, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus ar ministrų įsakymus;

2.2.    Savivaldybės infrastruktūros plėtra priskirta prioritetui Savivaldybės teritorijų planavimo dokumentuose, teritorijos bendrajame plane, Savivaldybės tarybos patvirtintuose specialiuosiuose planuose arba strateginio planavimo dokumentuose;

2.3.    atitinkamos Savivaldybės infrastruktūros numatomų naudotojų skaičius tam tikroje Savivaldybės teritorijoje (jos dalyje, sudarančioje ne mažiau kaip kvartalą) pasiekia 1/4 (vieną ketvirtadalį) Savivaldybės infrastruktūros naudotojų skaičiaus. Toks numatomų Savivaldybės infrastruktūros naudotojų skaičius nustatomas pagal rengiamus ar parengtus vietovės lygmens teritorijų planavimo dokumentus ar išduotus statybą leidžiančius dokumentus;

2.4.    Savivaldybės infrastruktūros plėtra yra būtina kompaktiškai užstatytos savivaldybės teritorijos (jos dalies) plėtrai, kurios vystymo potencialas, vertinant maksimalų užstatymo intensyvumą, yra didesnis už savivaldybės (jos dalies sudarančioje ne mažiau, kaip kvartalą) vidurkį ar kurios gyventojų tankis viršija Teritorijų planavimo normų, patvirtintų Aplinkos ministro 2014 m. sausio 2 d. įsakymu Nr. D1-7 „Dėl teritorijų planavimo normų patvirtinimo“, 18 punkte pateiktą dydį. Vertinami tik deklaravę gyvenamąją vietą atitinkamoje savivaldybės teritorijoje gyventojai;

2.5. Savivaldybės infrastruktūros plėtra finansuojama iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir (ar) Lietuvos Respublikos biudžeto programų, ir (ar) kitų fondų ar programų lėšų;

2.6. Savivaldybės infrastruktūros plėtra yra būtina užtikrinti valstybei svarbaus projekto arba regioninės svarbos projekto įgyvendinimą;

2.7. Savivaldybės infrastruktūros plėtra yra būtina užtikrinti investicijas Savivaldybės teritorijoje (jos dalyje) vadovaujantis Lietuvos Respublikos investicijų įstatymu;

2.8. Savivaldybės infrastruktūros plėtra būtina užtikrinti Savivaldybės urbanizuotos teritorijos, kurioje pagal Savivaldybės teritorijos bendrąjį planą arba strateginio planavimo dokumentus yra numatoma teritorijų konversija, konversijos tikslus arba yra reikalinga Savivaldybės urbanizuotos teritorijos vidinės struktūros tobulinimui ir (ar) darniai plėtrai:

2.8.1. Socialinė savivaldybės infrastruktūra, skirta ugdymo poreikiams tenkinti  (ikimokyklinio, priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo įstaigų įrengimas, statyba ar rekonstrukcija, siekiant padidinti ugdymo vietų skaičių) ir šiai Savivaldybės funkcijai vykdyti užtikrinant darnų judumą mieste bei mažinant gyventojų mobilumo poreikius kompaktiškai užstatytose Savivaldybės teritorijose;

2.8.2. Socialinė savivaldybės infrastruktūra, skirta socialinėms Savivaldybės funkcijoms vykdyti (gydymo įstaigos, socialinis būstas, slaugos namai, dienos centrai ir kt.), kuri planuojama urbanizuotose teritorijose ir gyvenamųjų teritorijų centruose (pacentriuose), užtikrinant gerą pasiekimą viešuoju transportu ir bevariklėmis transporto priemonėmis Savivaldybės teritorijose; 

2.8.3.Savivaldybės infrastruktūra skirta užtikrinti sparčiai besivystančių urbanizuojamų mišrių gyvenamosios ir paslaugų funkcijos rajonų susisiekimui su miestų centrais ir kitais gyvenamaisiais rajonais, užtikrinant pasiekimą viešuoju transportu ir bevariklėmis transporto priemonėmis; pagrindinių ar aptarnaujančių gatvių su inžinerinių komunikacijų koridoriais ir inžineriniais tinklais juose bei viešojo transporto maršrutais įrengimas urbanizuojamose teritorijose, kuriose teritorijų planavimo dokumentais numatyta teritorijų plėtra yra įgyvendinta ne mažiau kaip ketvirtadaliu ir (ar) yra susiformavusių kompaktiškai užstatytų teritorijų;  

2.9. Savivaldybės infrastruktūros plėtra yra būtina užtikrinti nekilnojamojo kultūros paveldo objekto įveiklinimą, kai nekilnojamojo kultūros paveldo objekto vystymas yra finansuojamas iš  Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir (ar) Lietuvos Respublikos biudžeto programų lėšų.

3. Patvirtinti Pasvalio rajono savivaldybės infrastruktūros pripažinimo prioritetine tvarkos aprašą (pridedama).

4. Nustatyti, kad:

4.1. Savivaldybės infrastruktūra kuri atitinka šio sprendimo 2 dalyje numatytus savivaldybės infrastruktūros pripažinimo prioritetine kriterijus (vieną iš jų), Savivaldybės taryba turi teisę, bet ne pareigą, sprendimu pripažinti prioritetine, Savivaldybės infrastruktūros pripažinimo prioritetine tvarkos apraše nustatyta tvarka.

4.2. Savivaldybės infrastruktūra, kuri patenka į šiuo metu galiojančiame Savivaldybės bendrajame plane nurodytas prioritetinės plėtros teritorijas, iki 2023 m. sausio 1 d. Savivaldybės taryba turi teisę, bet ne pareigą, sprendimu pripažinti prioritetine, Savivaldybės infrastruktūros pripažinimo prioritetine tvarkos apraše nustatyta tvarka. Ši nuostata galioja iki 2023 m. sausio 1 d. arba iki ankstesnės dienos, kai įsigalioja Savivaldybės teritorijos bendrojo plano korektūra ar keitimas, kuriuo yra pakoreguojamos šiuo metu galiojančiame Savivaldybės bendrajame plane nurodytos prioritetinės plėtros teritorijos, atsižvelgiant į Savivaldybės galimybes užtikrinti šių teritorijų Savivaldybės infrastuktūros plėtrą pagal Lietuvos Respublikos savivaldybių infrastruktūros plėtros įstatymo reikalavimus.

5. Nustatyti, kad šis sprendimas įsigalioja 2021 m. rugsėjo 1 d.

Sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Gintautas Gegužinskas

 

 

PATVIRTINTA

Pasvalio rajono savivaldybės tarybos

2021 m. rugpjūčio 25 d. sprendimu Nr. T-148

 

PASVALIO rajono savivaldybės infrastruktūros pripažinimo prioritetine tvarkos aprašAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS 

 

1. Pasvalio rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) infrastruktūros pripažinimo prioritetine tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Savivaldybės infrastruktūros pripažinimo prioritetine tvarką pagal Savivaldybės tarybos patvirtintus savivaldybės infrastruktūros pripažinimo prioritetine kriterijus.

2. Sprendimą dėl konkrečios neprioritetinės Savivaldybės infrastruktūros pripažinimo prioritetine priima Savivaldybės taryba.

3. Aprašas yra taikomas kai Savivaldybės infrastruktūros pripažinimą prioritetine inicijuoja fizinis, juridinis asmuo (toliau – Suinteresuotas asmuo). Savivaldybės infrastruktūros pripažinimą prioritetine taip pat gali inicijuoti Savivaldybės infrastruktūros plėtros organizatorius (toliau – Organizatorius), priimdamas Aprašo 12 punkte nurodytą sprendimą, įvertinęs Organizatoriaus surinktą Aprašo 8 ir 9 punktuose nurodytą informaciją ir nustatęs, kad neegzistuoja Aprašo 11 punkte numatytos aplinkybės.

4. Savivaldybės infrastruktūra, kuri yra numatoma kaip prioritetinė Savivaldybės teritorijos bendrajame plane, patvirtintame Savivaldybės tarybos 2008 m. kovo 26 d. sprendimu Nr. T1-47 „Dėl Pasvalio teritorijos bendrojo plano patvirtinimo“ (Pasvalio rajono savivaldybės tarybos 2021 m. vasario 24 d. sprendimo Nr. T1-21 redakcija), nuo bendrojo plano patvirtinimo Savivaldybės tarybos sprendimu dienos yra laikoma prioritetine Savivaldybės infrastruktūra.

 

II SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS INFRASTRUKTŪROS PRIPAŽINIMO

PRIORITETINE TVARKA

 

5. Suinteresuotas asmuo inicijuoja procedūras, kad tam tikra neprioritetinė Savivaldybės infrastruktūra, kuri atitinka Savivaldybės tarybos patvirtintus kriterijus, būtų pripažinta prioritetine, pateikdamas pasiūlymą (toliau – Pasiūlymas) Organizatoriui.

6. Suinteresuoto asmens Pasiūlymas su Aprašo 8 ir 9 punktuose nurodytais pridedamais dokumentais ir informacija gali būti pateikiamas Organizatoriui tiesiogiai (pasirašytinai), paštu ar per kurjerius arba elektroninių ryšių priemonėmis. Elektroninių ryšių priemonėmis pateikti dokumentai turi būti pasirašyti saugiu elektroniniu parašu. Dokumentai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

7. Pasiūlyme turi būti nurodyta:

7.1. Suinteresuoto asmens duomenys:

7.1.1. Lietuvos Respublikos ar užsienio valstybės fizinio asmens: vardas, pavardė, asmens kodas arba gimimo data, kontaktiniai duomenys (adresas, telefono numeris, elektroninio pašto adresas, banko arba kitos kredito įstaigos pavadinimas ir atsiskaitomosios sąskaitos numeris);

7.1.2. Lietuvos Respublikos ar užsienio valstybės juridinio asmens, kitos organizacijos ar jų padalinio teisinė forma, pavadinimas, kodas, kontaktiniai duomenys (adresas, telefono numeris, elektroninio pašto adresas, banko arba kitos kredito įstaigos pavadinimas, atsiskaitomosios sąskaitos numeris), atstovaujančiojo asmens pareigos, vardas, pavardė, atstovavimo pagrindas;

7.2. informacija dėl konkrečios neprioritetinės Savivaldybės infrastruktūros, kurią prašoma pripažinti prioritetine;

7.3. informacija dėl konkrečios neprioritetinės Savivaldybės infrastruktūros, kurią prašoma pripažinti prioritetine, atitikties Savivaldybės tarybos patvirtintiems kriterijams ir plėtros išlaidų sumos.

8. Kartu su Pasiūlymu pateikiama:

8.1. asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas (pasas arba asmens tapatybės kortelė), kai Pasiūlymą tiesiogiai (pasirašytinai) teikia fizinis asmuo (asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopiją padaro Pasiūlymą priimantis subjektas) arba teisės aktų nustatyta tvarka patvirtinta dokumento kopija (kai Pasiūlymas teikiamas paštu ar per kurjerius arba elektroninių ryšių priemonėmis);

8.2. atstovavimą patvirtinantis dokumentas, kai Pasiūlymą teikia atstovaujantis asmuo, nurodant Tvarkos aprašo 8.1 papunktyje nurodytus atstovaujančiojo asmens duomenis, asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas (pasas arba asmens tapatybės kortelė), kai Pasiūlymą tiesiogiai (pasirašytinai) teikia fizinis asmuo, asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopiją padaro Pasiūlymą priimantis subjektas arba teisės aktų nustatyta tvarka patvirtinta dokumento kopija (kai Pasiūlymas teikiamas paštu ar per kurjerius arba elektroninių ryšių priemonėmis);

8.3. teritorijų planavimo dokumento, kuriuo suplanuota siūloma pripažinti prioritetine Savivaldybės infrastruktūra, numeris Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų registre ir administracinio akto, kuriuo atitinkamas dokumentas buvo patvirtintas data ir numeris, ar siūlomos pripažinti prioritetine Savivaldybės infrastruktūros schema, kai teritorijų planavimo dokumento sprendinių nepakanka šios Savivaldybės infrastruktūros plėtrai;

8.4. suinteresuotumą pagrindžiantys dokumentai (nuosavybės ar kitokias teises pagrindžiantys dokumentai dėl nekilnojamojo turto objekto, kuriam yra reikalinga Savivaldybės infrastruktūros, kurią prašoma pripažinti prioritetine, plėtra ar kt.).

9. Organizatorius, priimdamas svarstymui Pasiūlymą, įvertina jo atitiktį Aprašo 8 ir 9 punktų reikalavimams. Kai Pasiūlymas neatitinka šių reikalavimų ir trūkumus galima ištaisyti, Organizatorius per 5 darbo dienas nuo Pasiūlymo pateikimo dienos apie tai informuoja Suinteresuotą asmenį, nustatydamas ne trumpesnį kaip 10 darbo dienų nuo šio informavimo dienos terminą trūkumams ištaisyti. Kai Suinteresuotas asmuo per nustatytą terminą ištaiso trūkumus, laikoma, kad Pasiūlymas gautas tą dieną, kai pateiktas pataisytas Pasiūlymas. Kai trūkumų ištaisyti negalima arba per nustatytą terminą jie neištaisomi, Pasiūlymas paliekamas nenagrinėtu ir apie tai ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šio termino pabaigos pasirinktu informavimo būdu informuojamas Suinteresuotas asmuo.

10. Organizatorius per 15 darbo dienų nuo Pasiūlymo gavimo dienos raštu informuoja Suinteresuotą asmenį apie Pasiūlymo priėmimą arba apie motyvuotą Pasiūlymo atmetimą. Sprendimas atmesti Pasiūlymą laikomas motyvuotu, kai:

10.1. nėra tenkinamas nei vienas Savivaldybės tarybos patvirtintas kriterijus;

10.2. nėra teritorijų planavimo dokumento, kuriuo būtų suplanuota siūloma pripažinti prioritetine Savivaldybės infrastruktūra;

10.3. konkrečios Savivaldybės infrastruktūros pripažinimo prioritetine procedūros jau yra inicijuotos;

10.4. konkrečios Savivaldybės infrastruktūros, kurią prašoma pripažinti prioritetine, plėtra yra įgyvendinama arba įgyvendinta sudarytos Savivaldybės infrastruktūros plėtros sutarties ar sutarčių pagrindu;

10.5. Suinteresuotas asmuo nepagrindžia suinteresuotumo dėl Savivaldybės infrastruktūros, kurią prašoma pripažinti prioritetine, plėtros;

10.6. pasiūlymas prieštarauja įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimams, patvirtintiems strateginiams Savivaldybės plėtros planams;

10.7. kitais atvejais, kai atmetimas pagrįstas dokumentais ar administraciniais aktais nustatytais juridiniais faktais;

10.8. nesuplanuotos lėšos.

11. Organizatorius, priėmęs Pasiūlymą, inicijuoja Savivaldybės tarybos sprendimo dėl savivaldybės infrastruktūros pripažinimo prioritetine (toliau – Sprendimas) projekto rengimo procedūrą. Kartu su Sprendimo projektu projekto rengėjai teikia susijusius dokumentus:

11.1. Suinteresuoto asmens Pasiūlymą su visais priedais;

11.2. informaciją apie konkrečios Savivaldybės infrastruktūros, kurią siekiama pripažinti prioritetine, plėtros išlaidų sumą, apskaičiuotą Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintame Kompensacijos savivaldybių infrastruktūros plėtros iniciatoriams už jų patirtas išlaidas apskaičiavimo ir išmokėjimo tvarkos apraše nustatyta tvarka;

11.3. Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos išvadą dėl galimybės Savivaldybei prisiimti papildomus finansinius įsipareigojimus dėl prioritetinės Savivaldybės infrastruktūros plėtros (toliau – Išvada). Išvadoje privalo būti įvertinta Organizatoriaus  pateiktas Pasiūlymas su priedais, informacija apie konkrečią infrastruktūrą, kurios plėtrą turės užtikrinti Savivaldybė, kuomet infrastruktūra bus pripažinta prioritetine, jos plėtros išlaidas, ir pateikta tarnybos išvada, ar Savivaldybė bus pajėgi prisiimti papildomus finansinius įsipareigojimus dėl Savivaldybės infrastruktūros, kurią siekiama pripažinti prioritetine, plėtros per ateinančius 3 metus.

12. Sprendimo projektas rengiamas, derinamas ir tvirtinamas teisės aktuose nustatyta tvarka.

13. Savivaldybės tarybai priėmus Sprendimą ir jam įsigaliojus, Savivaldybės infrastruktūra yra pripažįstama prioritetine. Savivaldybės infrastruktūros, kuri buvo pripažinta prioritetine, plėtra turi būti įgyvendinta per 3 (tris) metus nuo Sprendimo įsigaliojimo dienos, nebent Sprendime yra nurodytas kitas terminas, kuris negali būti ilgesnis kaip 5 (penki) metai.

14. Savivaldybės tarybai priėmus sprendimą dėl pateikto Sprendimo projekto, Organizatorius per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos apie tai informuoja Suinteresuotą asmenį.

15. Organizatorius informaciją apie einamaisiais metais priimtus Savivaldybės tarybos administracinius sprendimus dėl Savivaldybės infrastruktūros pripažinimo prioritetine įtraukia į Savivaldybės infrastruktūros plėtros rėmimo programos lėšų panaudojimo planą (toliau – Planas) ir Savivaldybės infrastruktūros plėtros priemonių planą (toliau – Priemonių planas). Planą ir Priemonių planą Lietuvos Respublikos savivaldybių infrastruktūros plėtros įstatymo nustatyta tvarka patikrina Programos komisija ir patvirtina Savivaldybės taryba. Organizatorius yra atsakingas už priimto Sprendimo įgyvendinimo užtikrinimą.

 

III SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

16.     Organizatoriaus įsakymai ir Savivaldybės tarybos sprendimai gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

17.     Tvarkos aprašas keičiamas, papildomas ar pripažįstamas netekusiu galios Savivaldybės tarybos sprendimu.

 

______________________