LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL 2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 9 PRIORITETO „VISUOMENĖS ŠVIETIMAS IR ŽMOGIŠKŲJŲ IŠTEKLIŲ POTENCIALO DIDINIMAS“ 09.1.3-CPVA-V-704 PRIEMONĖS „ŠVIETIMO PRIEINAMUMO DIDINIMAS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO NR. 2 PATVIRTINIMO

 

2016 m. rugsėjo 22 d. Nr. V-812

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 3 d. nutarimu Nr. 1090 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“, 65 punktu,

t v i r t i n u 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 9 prioriteto „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas“ 09.1.3-CPVA-V-704 priemonės „Švietimo prieinamumo didinimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašą Nr. 2 (pridedama).  

 

 

 

Švietimo ir mokslo ministrė                                                                               Audronė Pitrėnienė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SUDERINTA                                                                     SUDERINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministerijos                          Viešosios įstaigos Centrinės projektų

2016 m. rugpjūčio 3 d. raštu                                                valdymo agentūros

Nr. ((24.37-01)-5K-1604969, 1611985, 1614748)-            2016 m. vasario 22 d. raštu Nr. 2016/2-986

6K-1605676 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro

2016 m. rugsėjo 22 d. d. įsakymu

Nr. V-812

 

 

2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 9 PRIORITETO „VISUOMENĖS ŠVIETIMAS IR ŽMOGIŠKŲJŲ IŠTEKLIŲ POTENCIALO DIDINIMAS09.1.3-CPVA-V-704 PRIEMONĖS „ŠVIETIMO PRIEINAMUMO DIDINIMAS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS NR. 2

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 9 prioriteto „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas“ 09.1.3-CPVA-V-704 priemonės „Švietimo prieinamumo didinimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašas Nr. 2 (toliau – Aprašas) nustato reikalavimus, kuriais turi vadovautis pareiškėjai, rengdami ir teikdami paraiškas finansuoti iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamus projektus (toliau – paraiška) pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos, patvirtintos 2014 m. rugsėjo 8 d. Europos Komisijos įgyvendinimo sprendimu, kuriuo patvirtinami tam tikri „2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos“ elementai, kad, siekiant investicijų į ekonomikos augimą ir darbo vietų kūrimą tikslo, iš Europos regioninės plėtros fondo, Sanglaudos fondo, Europos socialinio fondo ir specialaus asignavimo Jaunimo užimtumo iniciatyvai būtų teikiama parama Lietuvai (apie nurodytą sprendimą Europos Komisija pranešė dokumentu Nr. C(2014)6397), 9 prioriteto „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas“ 09.1.3-CPVA-V-704 priemonės „Švietimo prieinamumo didinimas“ (toliau – Priemonė) finansuojamas veiklas, iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų (toliau – projektai) vykdytojai, įgyvendindami pagal Aprašą finansuojamus projektus, taip pat institucijos, atliekančios paraiškų vertinimą, atranką ir projektų įgyvendinimo priežiūrą.

2. Aprašas yra parengtas atsižvelgiant į:

2.1. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo planą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2015 m. balandžio 23 d. įsakymu Nr. V-380 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo plano ir Nacionalinio stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“;

2.2. Nacionalinį stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2015 m. balandžio 23 d. įsakymu Nr. V-380 (toliau – Nacionalinis stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašas);

2.3. Projektų administravimo ir finansavimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Projektų taisyklės);

2.4. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. 1K-499 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“ (toliau – Veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašas);

2.5. Rekomendacijas dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams, patvirtintas Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos, Ekonomikos augimo veiksmų programos, Sanglaudos skatinimo veiksmų programos ir 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos valdymo komitetų 2014 m. liepos 4 d. protokolu Nr. 34 ir paskelbtas ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt (toliau – Rekomendacijos dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams);

2.6. Lietuvos Respublikos švietimo įstatymą;

2.7. Valstybės projektų atrankos tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2014 m. gruodžio 16 d. įsakymu Nr. V-1219 „Dėl Valstybės projektų atrankos tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Valstybės projektų atrankos tvarkos aprašas);

2.8. Bendrojo ugdymo mokyklų, vykdančių pradinio ir pagrindinio ugdymo programas, stiprinimo ir inkliuzinio ugdymo plėtros 2014–2016 metų veiksmų planą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2014 m. rugsėjo 5 d. įsakymu Nr. V-808 „Dėl Bendrojo ugdymo mokyklų, vykdančių pradinio ir pagrindinio ugdymo programas, stiprinimo ir inkliuzinio ugdymo plėtros 2014–2016 metų veiksmų plano patvirtinimo“ (toliau – Bendrojo ugdymo mokyklų, vykdančių pradinio ir pagrindinio ugdymo programas, stiprinimo ir inkliuzinio ugdymo plėtros 2014–2016 metų veiksmų planas);

2.9. Vaikų ir jaunimo socializacijos 2014–2016 metų veiksmų planą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2014 m. birželio 2 d. įsakymu Nr. V-485 „Dėl Vaikų ir jaunimo socializacijos 2014–2016 metų veiksmų plano patvirtinimo” (toliau – Vaikų ir jaunimo socializacijos 2014–2016 metų veiksmų planas);

2.10. Optimalios projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimo kokybės vertinimo metodiką, patvirtintą 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programos valdymo komiteto 2014 m. spalio 13 d. posėdžio sprendimo protokolu Nr. 35;

2.11. Švietimo aprūpinimo standartus, patvirtintus Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. V-2368 „Dėl Švietimo aprūpinimo standartų patvirtinimo“.

3. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Aprašo 2 punkte nurodytuose teisės aktuose, Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą, taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą“, ir 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 3 d. nutarimu Nr. 1090 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“.

4. Apraše vartojamos kitos sąvokos:

4.1. Neformaliojo švietimo erdvė – švietimo įstaigų ar kitų švietimo teikėjų patalpos ar kitos erdvės, pritaikytos neformaliojo švietimo programų įgyvendinimui, sudarant sąlygas saviraiškai;

4.2. Vaikų vasaros edukacinė stovykla – tai stovykla, kurioje vyksta trumpalaikis ugdymas pagal neformaliojo vaikų švietimo programas;

4.3. Sveiką gyvenseną skatinanti neformaliojo švietimo erdvė – tai ugdymo įstaigos erdvė, kurioje vykdomos fizinio aktyvumo ir kitos vaikų sveikatą stiprinančios arba skatinančios veiklos.

5. Priemonės įgyvendinimą administruoja Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija (toliau – Ministerija) ir viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra (toliau – įgyvendinančioji institucija).

6. Pagal Priemonę teikiamo finansavimo forma – negrąžinamoji subsidija.

7. Projektų atranka pagal Priemonę bus atliekama valstybės projektų planavimo būdu.

8. Pagal Aprašą projektams įgyvendinti numatoma skirti iki 18 982 627,43 Eur (aštuoniolikos milijonų devynių šimtų aštuoniasdešimt dviejų tūkstančių šešių šimtų dvidešimt septynių eurų 43 ct), iš kurių iki 16 614 280,52 Eur (šešiolikos milijonų šešių šimtų keturiolikos tūkstančių dviejų šimtų aštuoniasdešimties eurų 52 ct) – Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinių fondų (Europos regioninės plėtros fondo) lėšos, iki 2 368 346,91 Eur (dviejų milijonų trijų šimtų šešiasdešimt aštuonių tūkstančių trijų šimtų keturiasdešimt šešių eurų 91 ct) – Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos.

9. Priemonės tikslas – didinti bendrojo ir neformalaus ugdymo įstaigų tinklo veiklos efektyvumą.

10. Pagal Aprašą remiamos šios veiklos:

10.1. specialiųjų mokymo priemonių ir ugdymui skirtų techninės pagalbos priemonių įsigijimas – numatoma skirti iki 2 901 660,00 Eur (dviejų milijonų devynių šimtų vieno tūkstančio šešių šimtų šešiasdešimties eurų 00 ct), iš kurių iki 2 539 637,54 Eur (dviejų milijonų penkių šimtų trisdešimt devynių tūkstančių šešių šimtų trisdešimt septynių eurų 54 ct) – ES struktūrinių fondų lėšos, iki 362 022,46 Eur (trijų šimtų šešiasdešimt dviejų tūkstančių dvidešimt dviejų eurų 46 ct) – Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos;

10.2. valstybinių vaikų vasaros edukacinių stovyklų ir sveiką gyvenseną skatinančių neformaliojo švietimo erdvių renovacija ir įrengimas – numatoma skirti iki 3 337 687,00 Eur (trijų milijonų trijų šimtų trisdešimt septynių tūkstančių šešių šimtų aštuoniasdešimt septynių eurų 00 ct), iš kurių iki 2 921 264,10 Eur (dviejų milijonų devynių šimtų dvidešimt vieno tūkstančio dviejų šimtų šešiasdešimt keturių eurų 10 ct) – ES struktūrinių fondų lėšos, iki 416 422,90 Eur (keturių šimtų šešiolikos tūkstančių keturių šimtų dvidešimt dviejų eurų 90 ct) – Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos;

10.3. vaikų socializacijos centrų infrastruktūros modernizavimas ir plėtra – numatoma skirti iki 5 792 400,00 Eur (penkių milijonų septynių šimtų devyniasdešimt dviejų tūkstančių keturių šimtų eurų 00 ct), iš kurių iki 5 069 717,50 Eur (penkių milijonų šešiasdešimt devynių tūkstančių septynių šimtų septyniolikos eurų 50 ct) – ES struktūrinių fondų lėšos, iki 722 682,50 Eur (septynių šimtų dvidešimt dviejų tūkstančių šešių šimtų aštuoniasdešimt dviejų eurų 50 ct) – Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos;

10.4. bendrojo ugdymo mokyklų aprūpinimas priemonėmis, skirtomis gamtos ir technologinių mokslų mokymui – numatoma skirti iki 6 950 880,43 Eur (šešių milijonų devynių šimtų penkiasdešimties tūkstančių aštuonių šimtų aštuoniasdešimties eurų 43 ct), iš kurių iki 6 083 661,38 Eur (šešių milijonų aštuoniasdešimt trijų tūkstančių šešių šimtų šešiasdešimt vieno euro 38 ct) – ES struktūrinių fondų lėšos, iki 867 219,05 Eur (aštuonių šimtų šešiasdešimt septynių tūkstančių dviejų šimtų devyniolikos eurų 5 ct) – Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos.

11. Pagal Apraše nurodytas remiamas veiklas valstybės projektų sąrašus numatoma sudaryti 2016 m. IV ketvirtį.

 

II SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR PARTNERIAMS

 

12. Pagal Aprašą galimi pareiškėjai ir partneriai:

12.1. pagal Aprašo 10.1 papunktyje numatomą finansuoti veiklą galimas pareiškėjas yra Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centras. Galimi partneriai – Lietuvos Respublikos savivaldybių administracijos, asociacijos ir kiti viešieji juridiniai asmenys, veikiantys švietimo srityje. Partnerio (-ių) įtraukimo į projektą būtinumas turi būti pagrįstas paraiškoje;

12.2. pagal Aprašo 10.2 papunktyje numatomą finansuoti veiklą galimi pareiškėjai yra Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras, Nacionalinė Mikalojaus Konstantino Čiurlionio menų mokykla. Galimi partneriai – Lietuvos Respublikos savivaldybių administracijos, asociacijos ir kiti viešieji juridiniai asmenys, veikiantys švietimo srityje. Partnerio (-ių) įtraukimo į projektą būtinumas turi būti pagrįstas paraiškoje;

12.3. pagal Aprašo 10.3 ir 10.4 papunkčiuose numatomas finansuoti veiklas galimas pareiškėjas yra Švietimo ir mokslo ministerijos Švietimo aprūpinimo centras. Galimi partneriai – Lietuvos Respublikos savivaldybių administracijos, asociacijos ir kiti viešieji juridiniai asmenys, veikiantys švietimo srityje. Partnerio (-ių) įtraukimo į projektą būtinumas turi būti pagrįstas paraiškoje.

13. Pareiškėju (projekto vykdytoju) ir partneriu gali būti tik juridiniai asmenys. Pareiškėju (projekto vykdytoju) ir partneriu negali būti juridinių asmenų filialai arba atstovybės.

14. Partneriams keliami tie patys reikalavimai kaip ir pareiškėjui. Atsakomybė už projekto įgyvendinimą tenka pareiškėjui.

 

III SKYRIUS

PROJEKTAMS TAIKOMI REIKALAVIMAI

 

15. Projektas turi atitikti Projektų taisyklių 10 skirsnyje nustatytus bendruosius reikalavimus.

16. Projektas turi atitikti šiuos specialiuosius projektų atrankos kriterijus:

16.1. projektas, kurio metu numatoma vykdyti Aprašo 10.1 papunktyje numatytą veiklą, turi atitikti Bendrojo ugdymo mokyklų, vykdančių pradinio ir pagrindinio ugdymo programas, stiprinimo ir inkliuzinio ugdymo plėtros 2014–2016 metų veiksmų plano nuostatas. Laikoma, kad projektas atitinka šį specialųjį projektų atrankos kriterijų, jei projekto veiklos ir pareiškėjas atitinka Bendrojo ugdymo mokyklų, vykdančių pradinio ir pagrindinio ugdymo programas, stiprinimo ir inkliuzinio ugdymo plėtros 2014–2016 metų veiksmų plano 1 priedo 3.7.1 papunktyje nurodytą veiklą ir 3 priede prie veiklos srities 3.7.1 nurodytą pareiškėją;

16.2. projektas, kurio metu numatoma vykdyti Aprašo 10.2 papunktyje numatytą veiklą, turi atitikti Vaikų ir jaunimo socializacijos 2014–2016 metų veiksmų plano nuostatas. Laikoma, kad projektas atitinka šį specialųjį projektų atrankos kriterijų, jei projekto veiklos ir pareiškėjas atitinka Vaikų ir jaunimo socializacijos 2014–2016 metų veiksmų plano 1 priedo 1.1.4.3 papunktyje nurodytą veiklą ir 3 priede prie veiklos srities 1.1.4.3 nurodytą pareiškėją;

16.3. projektas, kurio metu numatoma vykdyti Aprašo 10.3 papunktyje numatytą veiklą, turi atitikti Vaikų ir jaunimo socializacijos 2014–2016 metų veiksmų plano nuostatas. Laikoma, kad projektas atitinka šį specialųjį projektų atrankos kriterijų, jei projekto veiklos atitinka bent vieną iš Vaikų ir jaunimo socializacijos 2014–2016 metų veiksmų plano 1 priedo 2.2.5.1, 2.2.5.2, 2.2.5.3 papunkčiuose nurodytų veiklų ir 3 priede prie veiklos sričių 2.2.5.1, 2.2.5.2, 2.2.5.3 nurodytą pareiškėją;

16.4. projektas, kurio metu numatoma vykdyti Aprašo 10.4 papunktyje numatytą veiklą, turi atitikti Bendrojo ugdymo mokyklų, vykdančių pradinio ir pagrindinio ugdymo programas, stiprinimo ir inkliuzinio ugdymo plėtros 2014–2016 metų veiksmų plano nuostatas. Laikoma, kad projektas atitinka šį specialųjį projektų atrankos kriterijų, jei projekto veiklos atitinka Bendrojo ugdymo mokyklų, vykdančių pradinio ir pagrindinio ugdymo programas, stiprinimo ir inkliuzinio ugdymo plėtros 2014–2016 metų veiksmų plano 1 priedo 3.3.1 papunktyje nurodytą veiklą ir 3 priede prie veiklos srities 3.3.1 nurodytą pareiškėją;

17. Pagal Aprašą nefinansuojami didelės apimties projektai.

18. Teikiamų pagal Aprašą projektų veiklų įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 36 mėnesiai nuo projekto sutarties pasirašymo dienos.

19. Tam tikrais atvejais dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti paraiškos pateikimo ir vertinimo metu, projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas Projektų taisyklių nustatyta tvarka ir nepažeidžiant Projektų taisyklių 213.1 ir 213.5 papunkčiuose nustatytų terminų.

20. Projekto veiklos turi būti vykdomos Lietuvos Respublikoje.

21. Projektais turi būti siekiama toliau išvardintų priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklių:

21.1. projektu, planuojamu pagal Aprašo 10.1 papunktyje numatomą finansuoti veiklą:

21.1.1.produkto rodiklio „Įsigyti specialiųjų mokymo priemonių ir ugdymui skirtų techninės pagalbos priemonių komplektai“ (rodiklio kodas P.N.732). Minimali siektina reikšmė – 20 komplektų; tarpinė siektina reikšmė iki 2018 m. birželio 1 d. – 4 komplektai;

21.2. projektu, planuojamu pagal Aprašo 10.2 papunktyje numatomą finansuoti veiklą:

21.2.1. produkto rodiklio „Investicijas gavusios vaikų priežiūros arba švietimo infrastruktūros pajėgumas“ (rodiklio kodas P.B.235). Minimali reikšmė nenustatoma;

21.2.2. produkto rodiklio „Pagal veiksmų programą ERPF lėšomis atnaujintos neformaliojo ugdymo įstaigos“ (rodiklio kodas P.N.723). Minimali siektina reikšmė – 1 įstaiga;

21.3. projektu, planuojamu pagal Aprašo 10.3 papunktyje numatomą finansuoti veiklą:

21.3.1. produkto rodiklio „Investicijas gavusios vaikų priežiūros arba švietimo infrastruktūros pajėgumas“ (rodiklio kodas P.B.235). Minimali reikšmė nenustatoma;

21.3.2. produkto rodiklio „Pagal veiksmų programą ERPF lėšomis atnaujintos bendrojo ugdymo mokyklos“ (rodiklio kodas P.N.722). Minimali siektina reikšmė – 1 mokykla;

21.4. projektu, planuojamu pagal Aprašo 10.4 papunktyje numatomą finansuoti veiklą:

21.4.1. produkto rodiklio „Investicijas gavusios vaikų priežiūros arba švietimo infrastruktūros pajėgumas“ (rodiklio kodas P.B.235). Minimali reikšmė nenustatoma;

21.4.2. produkto rodiklio „Pagal veiksmų programą ERPF lėšomis atnaujintos bendrojo ugdymo mokyklos“ (rodiklio P.N.722). Minimali siektina reikšmė – 10 mokyklų; tarpinė siektina reikšmė iki 2018 m. birželio 1 d. – 2 mokyklos.

22. Aprašo 21.1.1, 21.2.2, 21.3.2, 21.4.2 papunkčiuose nurodytų priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklių skaičiavimui taikomas Nacionalinis stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašas. Aprašo 21.2.1, 21.3.1, 21.4.1 papunkčiuose nurodyto priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklio skaičiavimui taikomas Veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašas. Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašai skelbiami ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt.

23. Projekto parengtumui taikomi šie reikalavimai:

23.1. jei, vadovaujantis Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymu, privaloma atlikti poveikio aplinkai vertinimą, pareiškėjas turi būti parengęs planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo ataskaitą ir turėti atsakingos institucijos sprendimą ar atrankos išvadą;

23.2. jei planuojama veikla susijusi su įsteigtomis ar potencialiomis „Natura 2000“ teritorijomis ar artima tokių teritorijų aplinka, turi būti atliktas „Natura 2000“ teritorijų reikšmingumo nustatymas, vadovaujantis Planų ar programų ir planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio įstaigoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo nustatymo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. gegužės 22 d. įsakymu Nr. D1-255 „Dėl Planų ar programų ir planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio įstaigoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo nustatymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, nuostatomis ir turėti atsakingos institucijos Planų ar programų įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo išvadą.

24. Jei pareiškėjas planuoja statybos darbus, jis iki paraiškos pateikimo įgyvendinančiajai institucijai turi būti įgijęs teisę statyti, rekonstruoti, remontuoti ir ateityje naudoti finansuotiną turtą. Daiktinės pareiškėjo (partnerio) teisės į statinį ir (ar) žemę, kuriame įgyvendinant projektą bus vykdomi statybos darbai, turi būti įregistruotos įstatymų nustatyta tvarka ir galioti ne trumpiau kaip penkerius metus nuo projekto finansavimo pabaigos. Jei statinys ar žemės sklypas yra naudojamas pagal panaudos ar nuomos sutartį, pareiškėjas turi turėti panaudos davėjo ar nuomotojo raštišką sutikimą vykdyti projekto veiklas.

25. Negali būti numatyti projekto apribojimai, kurie turėtų neigiamą poveikį moterų ir vyrų lygybės ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principų įgyvendinimui. Projektas turi prisidėti prie moterų ir vyrų lygybės principo įgyvendinimo ir (arba) skatinti nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principo įgyvendinimą, t. y.:

25.1. įgyvendinant Aprašo 10.2 ir 10.3 papunkčiuose numatomas finansuoti veiklas, numatomas aktyvus prisidėjimas prie universalaus dizaino principo įgyvendinimo – naujai statomi / atnaujinami / įrengiami statiniai turi atitikti ne mažiau kaip 6 reikalavimus, pateikiamus Aprašo 25.1.1–25.1.12 papunkčiuose (atitikčiai projektų atrankos kriterijams įvertinti pildomas Aprašo 2 priedas):

25.1.1. kiekvienoje ugdymo patalpoje turi būti įrengta bent viena darbo vieta, kuria galėtų naudotis specialiųjų poreikių turintys asmenys. Šioje darbo vietoje darbastaliai / darbiniai paviršiai ir visų prietaisų jungikliai turėtų būti pasiekiami iš sėdimos pozicijos;

25.1.2. specialiųjų poreikių asmenims pritaikytose kompiuterizuotose darbo vietose turi būti ši papildoma adaptacinė įranga: alternatyvios kompiuterio valdymo priemonės (įvairios programos ir priedai kompiuteriams, leidžiantys kompiuterį valdyti asmenims, kurie dėl negalios ar kitos priežasties negali naudotis standartine kompiuterio klaviatūra ir pele), ekrano skaitytuvas;

25.1.3. jei ugdymo patalpoje yra demonstravimo lenta, turi būti įrengtas jos apšvietimas, kurio valdymas būtų nepriklausomas nuo bendro patalpos apšvietimo valdymo;

25.1.4. priešgaisrinės ir / ar kitos apsaugos sistemos turi turėti ir garsinį, ir vaizdinį (pvz., pavojaus atveju užsidegančios lempos ar ekranai) perspėjimą apie pavojų;

25.1.5. darbastalių ir įrangos išdėstymas ugdymo patalpoje turi būti toks, kad patekimas į darbo vietą būtų tiesus ir lengvas (kelyje link darbo vietos nebūtų kliūčių, pvz., spintelių);

25.1.6. specialiųjų poreikių asmenims skirtos darbo vietos turi būti įrengiamos ugdymo patalpos pradžioje arba kuo arčiau mokytojo stalo;

25.1.7. tarpai tarp stalų eilių arba darbastalių turi būti pakankami, kad galėtų judėti specialiosiomis judėjimo priemonėmis besinaudojantys asmenys;

25.1.8. jei projekto įgyvendinimo metu planuojama įrengti erdvę demonstravimui, darbo vietų išdėstymas toje patalpoje turi būti įrengiamas taip, kad visiems mokiniams mokytojas ir demonstruojama medžiaga būtų gerai matoma;

25.1.9. patalpa turi būti apšviesta tolygiai, kad nekristų šešėliai, darbo paviršiai turi būti matiniai, kad nesusidarytų atspindžiai;

25.1.10. turi būti sudaryta galimybė reguliuoti / kontroliuoti patalpos apšvietimo lygį (t. y. įrengiami būvio, šviesos davikliai arba jungikliai atskiroms šviestuvų grupėms);

25.1.11. baldai turi atitikti Lietuvos standartus LST EN 527-2:2003 „Įstaigų baldai. Darbo stalai ir rašomieji stalai. 2 dalis. Saugos reikalavimai“, LST EN14073-2:2004 „Įstaigos baldai. Korpusiniai baldai. 2 dalis. Saugos reikalavimai“ arba juos atitinkančius analogus;

25.1.12. pastatuose turi būti įrengti išėjimus žymintys ženklai, atitinkantys Statybos techninių reikalavimų reglamento STR 2.01.01 (2):1999 „Esminiai statinio reikalavimai. Gaisrinė sauga“, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 1999 m. gruodžio 27 d. įsakymu Nr. 422 „Dėl reglamento str 2.01.01(2):1999 „Esminiai statinio reikalavimai. Gaisrinė sauga“ patvirtinimo“, 52.2 papunkčio reikalavimus ir tualetus žymintys ženklai, atitinkantys Statybos techninio reglamento STR 2.03.01:2001 „Statiniai ir teritorijos. Reikalavimai žmonių su negalia reikmėms”, patvirtinto  Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2001 m. birželio 14 d. įsakymu Nr. 317 „Dėl str 2.03.01:2001 "Statiniai ir teritorijos. Reikalavimai žmonių su negalia reikmėms" patvirtinimo”, 142, 143 punktų reikalavimus.

26. Neturi būti numatyti projekto veiksmai, kurie turėtų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principo įgyvendinimui.

27. Pagal Aprašą valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo (OL 2010 C 83, p. 47) 107 straipsnyje, ir de minimis pagalba, kuri atitinka 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2013 L 352, p. 1) nuostatas, neteikiama.

 

IV SKYRIUS

TINKAMŲ FINANSUOTI PROJEKTO IŠLAIDŲ IR FINANSAVIMO REIKALAVIMAI

 

28. Projekto išlaidos turi atitikti Projektų taisyklių VI skyriuje (pagal Aprašą Projektų taisyklių 405.2 papunktyje nustatytas reikalavimas išankstinėms sąskaitoms pateikti rangovo, prekių tiekėjo ar paslaugų teikėjo gautą kredito įstaigos išankstinio mokėjimo grąžinimo garantiją, laidavimo ar laidavimo draudimo dokumentą, netaikomas) ir Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus.

29. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis sudaro 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.

30. Pareiškėjas ir (arba) partneris savo iniciatyva ir savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo.

31. Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojama iš projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) lėšų.

32. Pagal Aprašą tinkamų arba netinkamų finansuoti išlaidų kategorijos yra šios:

 

Išlaidų katego-rijos Nr.

Išlaidų kategorijos pavadinimas

 

Reikalavimai ir paaiškinimai

1.

Žemė

Netinkama finansuoti.

2.

Nekilnojamasis turtas

Netinkama finansuoti.

3.

Statyba, rekonstravimas, remontas ir kiti darbai

Naujų pastatų, naujų pastato aukštų, rūsių ar priestatų statybos išlaidos yra tinkamos finansuoti tik tuomet, kai tokių išlaidų būtinumas yra pagrindžiamas investicijų projekte ir jos yra nurodytos patvirtintame projektiniame pasiūlyme.

 

Projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidoms taikoma kasmetinių atostogų išmokų fiksuotoji norma, vadovaujantis 2016 m. sausio 19 d. Lietuvos Respublikos finansų ministerijos patvirtinta Kasmetinių atostogų išmokų fiksuotųjų normų nustatymo tyrimo ataskaita (su vėlesniais pakeitimais), kuri skelbiama ES struktūrinių fondų svetainėje adresu http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/supaprastinto-islaidu-apmokejimo-tyrimai.

4.

Įranga, įrenginiai ir kitas turtas

Netinkamos finansuoti išlaidos:

- įsigyto turto draudimo išlaidos, ilgesniam nei projekto įgyvendinimo laikotarpiui;

- tikslinių transporto priemonių pirkimo, nuomos ir finansinės nuomos (lizingo) išlaidos.

 

Projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidoms taikoma kasmetinių atostogų išmokų fiksuotoji norma, vadovaujantis 2016 m. sausio 19 d. Lietuvos Respublikos finansų ministerijos patvirtinta Kasmetinių atostogų išmokų fiksuotųjų normų nustatymo tyrimo ataskaita (su vėlesniais pakeitimais), kuri skelbiama ES struktūrinių fondų svetainėje adresu http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/supaprastinto-islaidu-apmokejimo-tyrimai.

5.

Projekto vykdymas

Tinkamos finansuoti tik investicinio projekto parengimo išlaidos. Projektinio pasiūlymo dėl valstybės projekto įgyvendinimo (toliau – projektinis pasiūlymas) ir paraiškos parengimo (pildymo) išlaidos netinkamos finansuoti.

 

Pagal Aprašo 10.1, 10.3, 10.4 papunkčiuose nurodytas veiklas kryžminio finansavimo lėšomis tinkamos finansuoti šios išlaidos:

- mokomosios medžiagos parengimas;

- mokymų vykdymas apie projekto metu planuojamas įsigyti ir (ar) įsigytas mokymo priemones ir įrangą;

- kitos projekto veikloms (susijusioms su mokymo / švietimo veikla) įvykdyti būtinos išlaidos.

 

Projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidoms taikoma kasmetinių atostogų išmokų fiksuotoji norma, vadovaujantis 2016 m. sausio 19 d. Lietuvos Respublikos finansų ministerijos patvirtinta Kasmetinių atostogų išmokų fiksuotųjų normų nustatymo tyrimo ataskaita (su vėlesniais pakeitimais), kuri skelbiama ES struktūrinių fondų svetainėje adresu http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/supaprastinto-islaidu-apmokejimo-tyrimai.

6.

Informavimas apie projektą

Tinkamos finansuoti tik privalomos informavimo apie projektą priemonės pagal Projektų taisyklių 37 skirsnio 450 punktą.

 

Projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidoms taikoma kasmetinių atostogų išmokų fiksuotoji norma, vadovaujantis 2016 m. sausio 19 d. Lietuvos Respublikos finansų ministerijos patvirtinta Kasmetinių atostogų išmokų fiksuotųjų normų nustatymo tyrimo ataskaita (su vėlesniais pakeitimais), kuri skelbiama ES struktūrinių fondų svetainėje adresu http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/supaprastinto-islaidu-apmokejimo-tyrimai.

7.

Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą

Netiesioginėms projekto išlaidoms apmokėti taikoma fiksuotoji projekto išlaidų norma apskaičiuojama pagal Projektų taisyklių 10 priedą.

 

Pastaba. Paraiškos formos projekto biudžeto lentelė pildoma vadovaujantis instrukcija Projekto biudžeto formos pildymas, pateikta Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams.

 

33. Pagal Aprašo 10.1, 10.3, 10.4 papunkčiuose nurodytas veiklas galimas kryžminis finansavimas, kuris gali sudaryti iki 10 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.

34. Projektinio pasiūlymo ir paraiškos parengimo išlaidos yra netinkamos finansuoti, išskyrus projektinio pasiūlymo priedo – investicijų projekto, parengimo / pirkimo išlaidas, jeigu šios išlaidos yra patirtos ne anksčiau kaip 2014 m. sausio 1 d. Šio priedo rengimo / pirkimo išlaidas pareiškėjas gali įtraukti į projekto biudžetą.

35. Pajamoms iš projekto veiklų, gautoms projekto įgyvendinimo metu ir po projekto finansavimo pabaigos, taikomi reikalavimai nustatyti Projektų taisyklių 36 skirsnyje.

36. Išlaidos, apmokamos taikant Aprašo 32 punkte nurodytas fiksuotąsias normas, turi atitikti Projektų taisyklių 35 skirsnį.

 

 

 

V SKYRIUS

PARAIŠKŲ RENGIMAS, PAREIŠKĖJŲ INFORMAVIMAS, KONSULTAVIMAS, PARAIŠKŲ TEIKIMAS IR VERTINIMAS

 

37. Galimi pareiškėjai iki Ministerijos kvietime teikti projektinį pasiūlymą nustatytos datos turi Ministerijai raštu pateikti projektinį pasiūlymą pagal formą, nustatytą Valstybės projektų atrankos tvarkos apraše, kuris skelbiamas ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt. Kartu su projektiniu pasiūlymu galimi pareiškėjai turi pateikti:

37.1. investicijų projektą, parengtą pagal Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir / ar valstybės biudžeto lėšų, rengimo metodiką, kuri skelbiama ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt, jei projektu siekiama investuoti į turtą arba infrastruktūrą, reikalingą viešosioms paslaugoms, kaip jos apibrėžtos Viešojo administravimo įstatyme, teikti, ir projektui įgyvendinti suplanuotų investicijų į nurodytus investavimo objektus išlaidų suma, išskyrus (atėmus) joms tenkantį pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokestį (toliau – PVM) ir išlaidas, kurios apmokamos supaprastintai pagal iš anksto nustatytus dydžius (fiksuotuosius įkainius, fiksuotąsias sumas arba fiksuotąsias normas), viršija 300 000,00 Eur (tris šimtus tūkstančių eurų 00 ct). Kartu pateikiamas į elektroninę laikmeną įrašytas investicijų projektas, taip pat jo priedai – sąnaudų ir naudos analizės ir (arba) sąnaudų efektyvumo analizės rezultatų lentelės Excel formatu. Investicijų projekte pareiškėjas turi įvertinti šias projekto įgyvendinimo alternatyvas:

37.1.1. vertinant projekto investavimo objekto tipą – naujų pastatų statyba, minimaliai turi būti išnagrinėtos ir palygintos šios projekto įgyvendinimo alternatyvos:

37.1.1.1. naujų pastatų statyba;

37.1.1.2. nuotolinis projekto tikslinių grupių aptarnavimas;

37.1.1.3. esamo turto rekonstrukcija / pritaikymas;

37.1.1.4. turto nuoma / panauda;

37.1.1.5. turto įsigijimas;

37.1.2. vertinant projekto investavimo objekto tipą – esamų pastato techninių ir funkcinių savybių pagerinimas, minimaliai turi būti išnagrinėtos ir palygintos šios projekto įgyvendinimo alternatyvos:

37.1.2.1. esamo pastato techninių bei funkcinių savybių pagerinimas;

37.1.2.2. esamo pastato pardavimas ir naujo, reikalingas technines ir funkcines charakteristikas turinčio pastato įsigijimas;

37.1.2.3. įrangos įsigijimas trūkstamoms techninėms ir funkcinėms veiklos charakteristikoms užtikrinti;

37.1.3. vertinant projekto investavimo objekto tipą – esamo pastato bendrojo ploto padidinimas, minimaliai turi būti išnagrinėtos ir palygintos šios projekto įgyvendinimo alternatyvos:

37.1.3.1. esamo pastato bendrojo ploto padidinimas;

37.1.3.2. veiklos optimizavimas;

37.1.3.3. trūkstamų patalpų nuoma / panauda;

37.1.4. vertinant projekto investavimo objekto tipą – esamų pastatų paskirties pakeitimas, minimaliai turi būti išnagrinėtos ir palygintos šios projekto įgyvendinimo alternatyvos:

37.1.4.1 esamų pastatų paskirties pakeitimas;

37.1.4.2. trūkstamų patalpų nuoma / panauda;

37.1.5. vertinant projekto investavimo objekto tipą – naujų įrenginių įsigijimas arba esamų įrenginių pakeitimas, minimaliai turi būti išnagrinėtos ir palygintos šios projekto įgyvendinimo alternatyvos:

37.1.5.1. naujų įrenginių įsigijimas ar esamų įrenginių pakeitimas;

37.1.5.2. įrenginių nuoma;

37.1.5.3. kooperacija;

37.1.5.4. technologijos A įrenginių įsigijimas;

37.1.5.5. technologijos B įrenginių įsigijimas.

38. Ministerija, įvertinusi projektinius pasiūlymus, priims sprendimą dėl valstybės projektų sąrašo sudarymo. Į valstybės projektų sąrašą gali būti įtraukti tik Projektų taisyklių 37 punkte nustatytus reikalavimus atitinkantys projektai. Pareiškėjai, kurių projektai įtraukti į valstybės projektų sąrašą, įgis teisę teikti paraišką finansuoti projektą.

39. Siekdamas gauti finansavimą pareiškėjas turi užpildyti paraišką, kurios iš dalies užpildyta forma PDF formatu skelbiama ES struktūrinių fondų svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Finansavimas / Planuojami valstybės (regionų) projektai“ prie konkretaus planuojamo projekto „Susijusių dokumentų“.

40. Pareiškėjas pildo paraišką ir kartu su Aprašo 43 punkte nurodytais priedais iki valstybės projektų sąraše nustatyto termino teikia ją per Iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų duomenų mainų svetainę (toliau – DMS), o jei nėra įdiegtos DMS funkcinės galimybės – įgyvendinančiajai institucijai raštu (kartu pateikdamas į elektroninę laikmeną įrašytą paraišką ir jos priedus) Projektų taisyklių 12 skirsnyje nustatyta tvarka.

41. Jei paraiškos gali būti teikiamos per DMS, pareiškėjas prie DMS jungiasi naudodamasis Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platforma ir užsiregistravęs tampa DMS naudotoju.

42. Jei laikinai nėra užtikrintos DMS funkcinės galimybės ir dėl to pareiškėjai negali pateikti paraiškos ar jos priedo (-ų) paskutinę paraiškų pateikimo termino dieną, įgyvendinančioji institucija paraiškų pateikimo terminą pratęsia 7 dienų laikotarpiui ir (arba) sudaro galimybę paraiškas ar jų priedus pateikti kitu būdu bei apie tai informuoja pareiškėjus raštu / per DMS.

43. Kartu su paraiška pareiškėjas turi pateikti šiuos priedus (Aprašo 43.2–43.4 papunkčiuose nurodytų paraiškos priedų formos skelbiamos ES struktūrinių fondų svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Dokumentai“, ieškant dokumento tipo „paraiškų priedų formos“):

43.1. Partnerio (-ių) deklaraciją (-as), jei projektą numatyta įgyvendinti kartu su partneriais (Partnerio deklaracijos forma integruota į pildomą paraiškos formą);

43.2. Klausimyną apie pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokesčio tinkamumą finansuoti iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir (arba) Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų, jei pareiškėjas prašo PVM išlaidas pripažinti tinkamomis finansuoti, t. y. įtraukia šias išlaidas į projekto biudžetą;

43.3. informaciją apie projektui taikomus aplinkosauginius reikalavimus, kaip nurodyta Projektų taisyklių 3 priede (jei taikoma);

43.4. informaciją apie iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų gaunamas pajamas;

43.5. dokumentą, kuriuo suteiktas įgaliojimas įgyvendinti Aprašo 10 punkte nurodytas veiklas;

43.6. dokumentus, pagrindžiančius projekto biudžeto pagrįstumą (komercinius pasiūlymus, nuorodas į rinkoje esančias kainas, pasirašytas sutartis, jeigu įvykdyti viešieji pirkimai ir kitus išlaidas pagrindžiančius dokumentus);

43.7. viešųjų pirkimų, viršijančių tarptautinio pirkimo vertę, apibrėžtą Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 11 str., kurių prašoma finansuoti projekte suma viršija 175 000,00 Eur (vieną šimtą septyniasdešimt penkis tūkstančius eurų 00 ct) dokumentus, jeigu šie pirkimai teikiant projekto paraišką yra įvykdyti;

43.8. pagrindinio projekto pirkimo, kurio prašoma finansuoti projekte suma sudaro didžiausią projekto biudžeto dalį, dokumentus, jeigu šis pirkimas teikiant projekto paraišką yra įvykdytas;

43.9. nuosavybės arba kitą valdymo ar naudojimo teisę patvirtinančius dokumentus, jei projekto metu vykdomos veiklos vykdomos ne nuosavybės teise valdomame statinyje / žemės sklype (jei taikoma);

43.10. informaciją, jei projektas prisideda prie 2014–2020 metų nacionalinės pažangos programos horizontaliojo prioriteto „Kultūra“ tarpinstitucinio veiklos plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. kovo 19 d. nutarimu Nr. 269 „Dėl 2014–2020 metų nacionalinės pažangos programos horizontaliojo prioriteto „Kultūra“ tarpinstitucinio veiklos plano patvirtinimo“, 1 priedo 2.3.1 priemonės, už kurią yra atsakinga Ministerija, įgyvendinimo;

43.11. informaciją, reikalingą projekto atitikčiai projektų atrankos kriterijams įvertinti.

44. Visi Aprašo 43 punkte nurodyti priedai turi būti teikiami per DMS. Jei priedai teikiami ne kartu su paraiška, jie turi būti pateikti iki paraiškai teikti nustatyto termino paskutinės dienos.

45. Paraiškų pateikimo paskutinė diena nustatoma valstybės projektų sąraše, kuris skelbiamas ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt.

46. Pareiškėjai informuojami ir konsultuojami Projektų taisyklių 5 skirsnyje nustatyta tvarka. Informacija apie konkrečius įgyvendinančiosios institucijos konsultuojančius asmenis ir jų kontaktus bus nurodyta įgyvendinančiosios institucijos siunčiamame pasiūlyme teikti paraiškas pagal valstybės projektų sąrašą.

47. Įgyvendinančioji institucija atlieka projekto tinkamumo finansuoti vertinimą Projektų taisyklių 14 ir 15 skirsniuose nustatyta tvarka pagal Aprašo 1 priede „Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo lentelė“ nustatytus reikalavimus.

48. Paraiškos vertinimo metu įgyvendinančioji institucija gali paprašyti pareiškėjo pateikti trūkstamą informaciją ir (arba) dokumentus. Pareiškėjas privalo pateikti šią informaciją ir (arba) dokumentus per įgyvendinančiosios institucijos nustatytą terminą.

49. Paraiška atmetama neprašius pareiškėjo pateikti papildomų duomenų ar dokumentų, papildyti ar patikslinti paraiškoje pateiktos informacijos, jei paraiška neatitinka bent vieno Aprašo 1 priede nustatyto bendrojo projekto reikalavimo.

50. Paraiškos vertinamos ne ilgiau kaip 60 dienų nuo valstybės projekto paraiškos gavimo dienos.

51. Nepavykus paraiškų įvertinti per nustatytą terminą (kai paraiškų vertinimo metu reikia kreiptis į kitas institucijas, atliekama patikra projekto įgyvendinimo ir (ar) administravimo vietoje), vertinimo terminas gali būti pratęstas įgyvendinančiosios institucijos sprendimu. Apie naują paraiškų vertinimo terminą įgyvendinančioji institucija informuoja pareiškėjus per DMS ir (arba) raštu.

52. Paraiška atmetama dėl priežasčių, nustatytų Apraše ir (arba) Projektų taisyklių 14–16 skirsniuose, juose nustatyta tvarka. Apie paraiškos atmetimą pareiškėjas informuojamas per DMS ir (arba) raštu per 3 darbo dienas nuo sprendimo dėl paraiškos atmetimo priėmimo dienos.

53. Pareiškėjas sprendimą dėl paraiškos atmetimo gali apskųsti Projektų taisyklių 43 skirsnyje nustatyta tvarka ne vėliau kaip per 14 dienų nuo tos dienos, kurią pareiškėjas sužinojo ar turėjo sužinoti apie skundžiamus įgyvendinančiosios institucijos veiksmus ar neveikimą.

54. Įgyvendinančiajai institucijai baigus paraiškų vertinimą, sprendimą dėl projekto finansavimo arba nefinansavimo priima Ministerija Projektų taisyklių 17 skirsnyje nustatyta tvarka.

55. Ministerijai priėmus sprendimą finansuoti projektą, įgyvendinančioji institucija per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo gavimo dienos per DMS ir (arba) raštu pateikia šį sprendimą pareiškėjams.

56. Pagal Aprašą finansuojamiems projektams įgyvendinti bus sudaromos dvišalės projektų sutartys tarp pareiškėjų ir įgyvendinančiosios institucijos.

57. Ministerijai priėmus sprendimą dėl projekto finansavimo, įgyvendinančioji institucija Projektų taisyklių 18 skirsnyje nustatyta tvarka pagal Projektų taisyklių 4 priede nustatytą formą parengia ir pateikia pareiškėjui projekto sutarties projektą ir nurodo pasiūlymo pasirašyti sutartį galiojimo terminą. Pareiškėjui per įgyvendinančiosios institucijos nustatytą pasiūlymo galiojimo terminą nepasirašius projekto sutarties, pasiūlymas pasirašyti projekto sutartį netenka galios. Pareiškėjas turi teisę kreiptis į įgyvendinančiąją instituciją su prašymu dėl objektyvių priežasčių, nepriklausančių nuo pareiškėjo, pakeisti projekto sutarties pasirašymo terminą.

58. Projekto sutarties originalas gali būti rengiamas ir teikiamas vienu iš žemiau nurodytų būdų, priklausomai nuo to, kokią šio dokumento formą pasirenka projekto vykdytojas:

58.1. kaip pasirašytas popierinis dokumentas;

58.2. kaip elektroninis dokumentas, pasirašytas elektroniniu parašu.

 

 

 

 

VI SKYRIUS

PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO REIKALAVIMAI

 

59. Projektas įgyvendinamas pagal projekto sutartyje, Apraše ir Projektų taisyklėse nustatytus reikalavimus.

60. 5 metus po projekto finansavimo pabaigos turi būti užtikrintas investicijų tęstinumas Projektų taisyklių 27 skirsnyje nustatyta tvarka.

61. Projekto sutartyje nustatomi terminai iki kada projekto vykdytojas turi pasirašyti projekto pirkimo, kurio planuojamos pirkimo sutarties vertė, finansuojama projekto lėšomis, yra didžiausia projekte, sutartį.

62. Projekto sutartyje nustatomas privalomas finansinis projekto lėšų įsisavinimo spartos rodiklis, t. y., nurodoma privaloma įsisavinti procentinė lėšų dalis nuo visų projektui įgyvendinti skirtų projekto finansavimo lėšų per 12 ir 24 mėnesius nuo projekto sutarties pasirašymo dienos.

63. Jeigu projekto vykdytojas nevykdo Aprašo 61, 62 punktuose nustatytų reikalavimų, įgyvendinančioji institucija, suderinusi su Ministerija, turi teisę vienašališkai nutraukti projekto sutartį.

64. Projektui gali būti skiriamas papildomas finansavimas ir (arba) leidžiama panaudoti sutaupytas lėšas Projektų taisyklių 20 skirsnyje nustatyta tvarka. Taip pat svarstant galimybę skirti projektui papildomą finansavimą ir (arba) leisti panaudoti sutaupytas lėšas įvertinama, kaip projekto vykdytojas vykdo projekto sutartyje nustatytus įsipareigojimus:

64.1. ar projekto įgyvendinimas vykdomas pagal projekto sutartyje nustatytą projekto veiklų įgyvendinimo grafiką;

64.2. ar pasiektas projekto sutartyje nustatytas finansinis projekto lėšų įsisavinimo spartos rodiklis;

64.3. ar pasiekti tarpiniai ir galutiniai stebėsenos rodikliai projekto sutartyje nustatytais terminais.

 

VII SKYRIUS

APRAŠO KEITIMO TVARKA

 

65. Aprašo keitimo tvarka nustatyta Projektų taisyklių 11 skirsnyje.

66. Jei Aprašas keičiamas jau atrinkus projektus, šie pakeitimai, nepažeidžiant lygiateisiškumo principo, taikomi ir įgyvendinamiems projektams Projektų taisyklių 91 punkte nustatytais atvejais.

 

______________________________________