PanevezioHerbas

 

PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS

ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

dĖL PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS būsto pritaikymo neįgaliesiems tvarkos AprašO PATVIRTINIMO IR SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS 2020 M. VASARIO 4 D. ĮSAKYMO nR. A-156 „dĖL PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS būsto pritaikymo neįgaliesiems tvarkos AprašO PATVIRTINIMO“ PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS

 

2022 m. kovo 7 d.  Nr. A-200

Panevėžys

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, atsižvelgdamas į Būsto pritaikymo neįgaliesiems tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2019 m. vasario 19 d. įsakymu Nr. A1-103 „Dėl Būsto pritaikymo neįgaliesiems tvarkos aprašo patvirtinimo“ (2022 m. sausio 18 d. įsakymo Nr. A1-37 redakcija):

1. T v i r t i n u  Panevėžio miesto savivaldybės būsto pritaikymo neįgaliesiems tvarkos aprašą (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Panevėžio miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2020 m. vasario 14 d. įsakymą Nr. A-156 „Dėl Panevėžio miesto savivaldybės būsto pritaikymo neįgaliesiems tvarkos aprašo patvirtinimo“.

3. N u s t a t a u, kad įsakymas skelbiamas Teisės aktų registre ir Panevėžio miesto savivaldybės interneto svetainėje.

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                               Tomas Jukna

 

 

PATVIRTINTA

Panevėžio miesto savivaldybės

administracijos direktoriaus

2022 m. kovo 7 d. įsakymu Nr. A-200

 

PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS būsto pritaikymo neįgaliesiems tvarkos Aprašas

 

I SKYRIUS

Bendrosios nuostatos

 

1. Panevėžio miesto savivaldybės būsto pritaikymo neįgaliesiems tvarkos aprašas (toliau – Savivaldybės tvarkos aprašas) reglamentuoja Panevėžio miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) vidinę tvarką pritaikant būstą neįgaliesiems, kurie turi teisę į būsto pritaikymą ir kurių nuolatinė gyvenamoji vieta yra Panevėžio mieste.

2. Savivaldybės tvarkos aprašas parengtas vadovaujantis Būsto pritaikymo neįgaliesiems tvarkos aprašu (toliau – Aprašas), patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2019 m. vasario 19 d. įsakymu Nr. A1-103 „Dėl Būsto pritaikymo neįgaliesiems tvarkos aprašo patvirtinimo“.

3. Vadovaujantis Aprašu nustatomi asmenys, kurie turi teisę į būsto pritaikymą, nustatomi būsto pritaikymo prioritetai, eiliškumas ir dažnumas, būsto pritaikymo organizavimo būdai ir reikalavimai būsto pritaikymo darbams, Savivaldybės administracijos direktoriaus sudarytos Būsto pritaikymo neįgaliems asmenims komisijos (toliau – Komisija) funkcijos, reglamentuojama Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų būstui pritaikyti naudojimo, būsto pritaikymo išlaidų planavimo ir finansavimo tvarka, paraiškos skirti lėšų būstui pritaikyti finansuoti pateikimo ir nagrinėjimo tvarka, atsiskaitymo už lėšų panaudojimą tvarka, savarankiškai atlikto būsto pritaikymo išlaidų kompensavimo ir būstų keitimo kainų skirtumo padengimo tvarka, būsto pritaikymo darbų vykdymas ir priėmimas.

4. Atsižvelgiant į technines galimybes ir asmens, kuriam pritaikomas būstas, individualius poreikius, visi būsto pritaikymo statybos darbų projektai rengiami ir statybos darbai atliekami vadovaujantis statybos ir remonto rangos darbus reglamentuojančių teisės aktų reikalavimais, atsižvelgiant į individualius asmens, kuris kreipėsi dėl būsto pritaikymo, poreikius. Rekomenduojama atsižvelgti į Statybos techninio reglamento STR 2.03.01:2019 „Statinių prieinamumas“, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2019 m. lapkričio 4 d. įsakymu Nr. D1-653 „Dėl statybos techninio reglamento STR 2.03.01:2019 „Statinių prieinamumas“ patvirtinimo“, reikalavimus.

5. Savivaldybės tvarkos apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatyme, Lietuvos Respublikos statybos įstatyme, Lietuvos Respublikos paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti įstatyme, Lietuvos Respublikos daugiabučių gyvenamųjų namų ir kitos paskirties pastatų savininkų bendrijų įstatyme.

 

II SKYRIUS

PRAŠYMO PATEIKIMAS IR NAGRINĖJIMAS

 

6. Savivaldybės administracija priima asmenų ar asmens atstovų prašymus ir konsultuoja asmenis ar atstovus dėl būsto pritaikymo darbų organizavimo būdų, tvarkos ir kitais su būsto pritaikymu susijusiais klausimais.

7. Asmuo ar atstovas pateikia prašymą Savivaldybės administracijai pagal asmens nuolatinę gyvenamąją vietą. Prašyme nurodoma asmens, kuriam prašoma pritaikyti būstą, ir atstovo (jeigu kreipiasi atstovas) vardas, pavardė, nuolatinės gyvenamosios vietos adresas, asmens ar atstovo telefonas ar el. paštas, prašomo pritaikyti būsto adresas. Asmuo ar atstovas prašyme gali nurodyti būsto pritaikymo darbų organizavimo būdą arba šią informaciją turi pateikti Komisijai, jai atliekant prašomo pritaikyti būsto apžiūrą.

8. Kartu su prašymu asmuo ar atstovas pateikia šiuos dokumentus ar jų kopijas:

8.1. asmens ir atstovo, jeigu prašymą ir dokumentus teikia atstovas, asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (pasą, asmens tapatybės kortelę arba Lietuvos Respublikos ilgalaikio gyventojo leidimą gyventi Europos Sąjungoje);

8.2. dokumentus, pagrindžiančius, kad asmeniui turi būti teikiamas prioritetas pagal Aprašo 4.2–4.4 papunkčius (išrašą iš asmens medicininių dokumentų (forma Nr. 027/a „Medicinos dokumentų išrašas / siuntimas“, patvirtinta Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2014 m. sausio 27 d. įsakymu Nr. V-120 „Dėl privalomų sveikatos statistikos apskaitos ir kitų tipinių formų bei privalomų sveikatos statistikos ataskaitų formų patvirtinimo“ (toliau – Forma
Nr. 027/a), jei asmeniui paskirtos dializės procedūros arba jei kreipiamasi dėl pakartotinio būsto pritaikymo; pažymą ar kitą dokumentą
iš ugdymo įstaigos, patvirtinantį, kad asmuo mokosi pagal formaliojo švietimo programas (nurodomas asmens vardas, pavardė, gimimo data, patvirtinimas, kad asmuo mokymosi pagal formaliojo švietimo programą), pažymą iš darbdavio, patvirtinančią, kad asmuo dirba (nurodomas asmens vardas, pavardė, gimimo data, patvirtinimas, kad asmuo dirba);

8.3. išrašą iš asmens medicininių dokumentų (Formą Nr. 027/a) ar kitą gydytojo pažymą, jei kreipiamasi dėl pakartotinio būsto pritaikymo nepraėjus 10 metų nuo paskutinio sprendimo tenkinti būsto pritaikymo poreikį priėmimo dienos, kai asmeniui dėl pasikeitusios sveikatos būklės ar ugdymosi poreikių reikalingi papildomi būsto pritaikymo darbai;

8.4. laisvos formos rašytinį būsto savininko sutikimą leisti pritaikyti jam nuosavybės teise priklausantį būstą, jei prašoma pritaikyti būstą asmeniui, kuris nėra to būsto savininkas (nurodomas būsto savininko vardas, pavardė, gimimo data, būsto adresas ir sutikimas leisti pritaikyti jam nuosavybės teise priklausantį būstą), išskyrus atvejį, kai prašoma pritaikyti socialinį ar Savivaldybei nuosavybės teise priklausantį būstą;

8.5. dokumentą, patvirtinantį asmens atstovavimo pagrindą (pavyzdžiui, gimimo liudijimą, teismo sprendimą (nutartį), įgaliojimą, asmens ar atstovo raštišką sutikimą, kad būsto pritaikymo klausimais asmeniui atstovautų kitas asmuo (nurodomas atstovo ir atstovaujamojo vardas, pavardė, gimimo data), kai asmens vardu prašymą teikia atstovas.

9. Prašymas ir Savivaldybės tvarkos aprašo 8 punkte nurodyti dokumentai gali būti pateikti asmeniškai atvykus į Savivaldybės priimamąjį, paštu, el. paštu arba kitomis elektroninių ryšių priemonėmis, jei valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama tokia elektroninė paslauga, per kurjerį arba atstovą, kurio teisė atstovauti turi būti įrodoma Savivaldybės tvarkos aprašo 8.5 papunktyje nurodytu dokumentu.

Jeigu prašymas ir Savivaldybės tvarkos aprašo 8 punkte nurodyti dokumentai teikiami asmeniškai atvykus į Savivaldybės priimamąjį, padaromos ir patvirtinamos pateiktų dokumentų, išskyrus prašymą ir asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, kopijos, o dokumentai grąžinami juos pateikusiam asmeniui.

Jeigu prašymas ir dokumentai teikiami per atstovą arba siunčiami paštu, el. paštu arba kitomis elektroninių ryšių priemonėmis, arba per kurjerį, prie prašymo turi būti pridedamos visų reikiamų dokumentų kopijos, įskaitant asmens ir atstovo (jeigu taikoma) asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopiją, išskyrus šiame Savivaldybės tvarkos aprašo punkte nustatytus atvejus, kai asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija neteikiama.

Jeigu prašymas ir dokumentai siunčiami el. paštu, prašymas turi būti pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu, atitinkančiu 2014 m. liepos 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) Nr. 910/2014 dėl elektroninės atpažinties ir elektroninių operacijų patikimumo užtikrinimo paslaugų vidaus rinkoje, kuriuo panaikinama Direktyva 1999/93/E, nustatytus kvalifikuotam elektroniniam parašui keliamus reikalavimus, o prašymą ir dokumentus teikiančio asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija neteikiama.

Jeigu asmuo prašymą ir dokumentus teikia elektroninių ryšių priemonėmis ir jei valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama tokia elektroninė paslauga, leidžianti nustatyti asmens tapatybę, kartu su prašymu ir dokumentais teikti prašymo ir dokumentus teikiančio asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopijos nereikia.

Asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija, teikiant ją Aprašo 19 punkte nurodytais atvejais, turi būti padaryta taip, kad matytųsi tik asmens vardas, pavardė, gimimo data ir asmens kodas.

10. Jeigu Savivaldybės tvarkos aprašo 8 punkte nurodyti dokumentai ir informacija yra valstybės registruose (kadastruose), žinybiniuose registruose, valstybės informacinėse sistemose arba juos Savivaldybės administracija pagal prašymą ir (ar) duomenų teikimo sutartis gauna iš valstybės ir (ar) savivaldybės institucijų, įstaigų, įmonių ir organizacijų, asmuo ar atstovas šių dokumentų ir informacijos pateikti neprivalo. Valstybės registrų (kadastrų), žinybinių registrų, valstybės informacinių sistemų tvarkytojai, valstybės ir (ar) savivaldybių institucijos, įstaigos, įmonės ir organizacijos Savivaldybės administracijos prašymu (nurodomas asmens, dėl kurio kreipiamasi, vardas, pavardė, gimimo data, prašomų duomenų gavimo pagrindas, jų naudojimo tikslas, teikimo būdas ir duomenų apimtis) arba duomenų teikimo sutartyje nustatyta tvarka privalo nemokamai teikti Savivaldybės administracijai dokumentus ir informaciją, kurios reikia nustatant būsto pritaikymo poreikį.

11. Valstybės registrų (kadastrų), žinybinių registrų, valstybės informacinių sistemų tvarkytojai, valstybės ir (ar) savivaldybių institucijos, įstaigos, įmonės ir organizacijos, Savivaldybės administracijos prašymu arba duomenų teikimo sutartyje nustatyta tvarka teikiančios jai Savivaldybės tvarkos aprašo 8 punkte nurodytus dokumentus ir informaciją, gali pateikti elektroninius dokumentus, pasirašytus saugiu elektroniniu parašu, sukurtu saugia parašo formavimo įranga ir patvirtintu galiojančiu kvalifikuotu sertifikatu.

12. Savivaldybės administracijoje gautas prašymas užregistruojamas dokumentų valdymo sistemoje „Avilys“ (toliau – DVS „Avilys“) suteikiant registracijos numerį. Užregistruotas prašymas kartu su dokumentais perduodamas DVS „Avilys“ Savivaldybės administracijos Socialinių reikalų skyriui (toliau – Socialinių reikalų skyrius), o asmens prašomas pritaikyti būstas įrašomas į būsto pritaikymo eilę pagal Aprašo 4 punkte nurodytų prioritetų išdėstymo eilę.

13. Savivaldybės administracija, gavusi naujus prioriteto suteikimą asmeniui pagrindžiančius dokumentus, nurodytus Aprašo 18.2 ir 18.3 papunkčiuose, asmens prašymą pritaikyti būstą įrašo į būsto pritaikymo eilę pagal Aprašo 4 punkte nurodytų prioritetų išdėstymo eilę, atnaujindamas būsto pritaikymo eilę.

14. Socialinių reikalų skyrius Aprašo 31 punkte nustatyta tvarka preliminariai nustato asmenis, kuriems būstas galėtų būti pritaikytas einamaisiais metais. Jei Socialinių reikalų skyrius nustato, kad asmuo, kuriam būstas galėtų būti pritaikytas einamaisiais metais, ar atstovas nepateikė visų reikalingų dokumentų, nurodytų Savivaldybės tvarkos aprašo 8 punkte, arba dokumentuose pateikta informacija nepakankama, Socialinių reikalų skyrius raštu kreipiasi į asmenį ar atstovą, nurodydama, kokius trūkstamus dokumentus ar (ir) trūkstamą informaciją dokumentuose ir iki kada asmuo ar atstovas privalo pateikti (šis terminas turi būti ne trumpesnis nei 10 darbo dienų nuo Socialinių reikalų skyriaus rašto dėl trūkstamų dokumentų pateikimo gavimo dienos). Jei asmuo ar atstovas prašomų dokumentų ar (ir) trūkstamos informacijos dokumentuose nepateikia iki kreipimesi nurodyto termino, asmeniui ar atstovui per 5 darbo dienas nuo nustatytos datos pateikti dokumentus raštu pranešama, kad jo prašymas toliau nenagrinėjamas ir kad jis vėl bus nagrinėjamas tik asmeniui ar atstovui pateikus Socialinių reikalų skyriaus prašomus dokumentus.

16. Socialinių reikalų skyrius, preliminariai nustatęs asmenis, kuriems einamaisiais metais galėtų būti pritaikyti būstai, ir gavusi iš jų visus prašymui nagrinėti reikalingus dokumentus, nurodytus Savivaldybės tvarkos aprašo 8 punkte, papildomai prie prašymo prideda šiuos iš valstybės registrų (kadastrų), žinybinių registrų, kitų valstybės ar savivaldybių informacinių sistemų gautus dokumentus ar patvirtintas jų kopijas:

16.1. išrašą iš Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos duomenų bazės apie nustatytą neįgalumo arba darbingumo lygį ir apie nustatytą specialųjį nuolatinės slaugos poreikį ar specialųjį nuolatinės priežiūros (pagalbos) pirmojo lygio poreikį (nurodomas asmens vardas, pavardė, gimimo data ir nustatyto specialiojo poreikio pavadinimas) arba pažymą apie nustatytą specialųjį nuolatinės slaugos poreikį (arba jos kopiją), arba pažymą apie nustatytą specialųjį nuolatinės priežiūros (pagalbos) pirmojo lygio poreikį (arba jos kopiją);

16.2. Formos Nr. 027/a iš Savivaldybės administracijos ar Techninės pagalbos neįgaliesiems centro prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Techninės pagalbos neįgaliesiems centras) apie nustatytą judėjimo techninės pagalbos priemonių poreikį kopiją arba galiojančios asmens aprūpinimo judėjimo techninės pagalbos priemonėmis sutarties kopiją;

16.3. išrašą iš Lietuvos Respublikos gyventojų registro apie asmens nuolatinę gyvenamąją vietą (nuolatinės gyvenamosios vietos adresą);

16.4. išrašą iš Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos duomenų bazės arba Lietuvos Respublikos apdraustųjų valstybiniu socialiniu draudimu ir valstybinio socialinio draudimo išmokų gavėjų registro duomenų bazės apie asmens, draudžiamo nustatytų rūšių valstybiniu socialiniu draudimu, kategoriją (apdraustojo kategorija) ir asmens darbinį užimtumą (dirba ar nedirba);

16.5. Nekilnojamojo turto registro centrinio duomenų banko išrašą apie būstą, dėl kurio pritaikymo kreipėsi asmuo ar atstovas;

16.6. valstybinę žemę patikėjimo teise valdančio subjekto rašytinio sutikimo kopiją, jei numatomi ant valstybinės žemės pastatyto būsto pritaikymo darbai (pateikia Savivaldybės administracija).

17. Jeigu pagal asmens ar atstovo pateiktus ir Socialinių reikalų skyriaus surinktus dokumentus nustatoma, kad prašomas pritaikyti būstas neatitinka Aprašo 14 punkte nustatytų reikalavimų, prašymas toliau nenagrinėjamas. Socialinių reikalų skyriaus darbuotojas asmeniui, kurio prašymo nuspręsta toliau nenagrinėti, ar atstovui per 5 darbo dienas nuo tokio sprendimo priėmimo dienos paštu arba elektroninių ryšių priemonėmis išsiunčia Savivaldybės administracijai priimto sprendimo nenagrinėti prašymo kopiją ir nurodo sprendimo apskundimo tvarką.

18. Socialinių reikalų skyrius suformuoja asmens bylą.

 

III SKYRIUS

BŪSTO PRITAIKYMO POREIKIO VERTINIMAS IR NUSTATYMAS

 

19. Socialinių reikalų skyriui nustačius, kad asmuo ir prašomas pritaikyti būstas atitinka Aprašo 3 ir 14 punktuose keliamus reikalavimus, Komisija atlieka prašomo pritaikyti būsto apžiūrą.

20. Komisija su asmeniu ar atstovu suderintu laiku atvyksta į prašomą pritaikyti būstą, jį apžiūri ir užpildo vertinimo aktą (toliau – Aktas) (Aprašo 1 priedas). Apžiūrint būstą ir įvertinant jo pritaikymo poreikį, dalyvauja bent vienas Komisijos narys ir statybos darbų specialistas. Būsto apžiūroje nedalyvavę Komisijos nariai su būstu ir vertinimo aktu supažindinami Komisijos posėdžio metu, pateikiant prašomo pritaikyti būsto nuotraukas ir (ar) filmuotą medžiagą, užpildytą vertinimo aktą. Iškilus klausimų, Komisijos nariai turi teisę dar kartą atvykti į prašomą pritaikyti būstą arba susisiekti su asmeniu ar atstovu ir aptarti iškilusius klausimus, arba gauti papildomus dokumentus ir (ar) informaciją, reikalingą iškilusiems klausimams išspręsti.

21. Vertindami būsto pritaikymo poreikį, apžiūroje dalyvaujantys Komisijos nariai ir statybos darbų specialistas, atsižvelgdami į asmens sveikatos būklę, paprašo asmens ar atstovo atsakyti į vertinimo akto III dalyje pateiktus būsto pritaikymo poreikio nustatymo klausimus. Jei asmuo ar atstovas į vertinimo akto III dalyje pateiktą būsto pritaikymo poreikio nustatymo klausimą atsako „Taip“, vertinimo akte prie šio klausimo pažymima, kokios yra fizinės aplinkos kliūtys ir kokie būsto pritaikymo darbai ir (ar) įranga reikalingi. Jei vertinimo akto III dalyje į visus pateiktus klausimus atsakoma „Ne“, akte nurodoma, kad asmeniui būsto pritaikymo poreikio nėra, ir asmens ar asmens atstovo prašymą Komisija atmeta.

Užpildytą vertinimo aktą pasirašo visi būsto apžiūroje dalyvavę ir su būsto vertinimo aktu susipažinę Komisijos nariai, statybos darbų specialistas (jeigu jis nėra Komisijos narys). Komisijos sekretorius per 2 darbo dienas nuo Akto užpildymo dienos per DVS „Avilys“ supažindina Komisiją, Socialinių reikalų skyrių ir jį perduoda Savivaldybės administracijos Miesto infrastruktūros skyriui (toliau – Miesto infrastruktūros skyrius).

22. Jeigu būste gyvena daugiau asmenų, kuriems būtina pritaikyti būstą, pildomas vienas vertinimo aktas (pildoma tiek eilučių, kiek būste gyvena asmenų, kuriems būtina pritaikyti būstą), kuriame įvertinamas būsto pritaikymo poreikis visiems būste gyvenantiems asmenims.

23. Miesto infrastruktūros skyrius per 30 darbo dienų nuo vertinimo akto gavimo dienos pagal jame nurodytus asmeniui reikalingus būsto pritaikymo darbų ar (ir) įrangos aprašymus parengia preliminarų būsto pritaikymo darbų aprašo ir išlaidų sąmatos projektą, sudarytą atsižvelgiant į vidutines darbų, paslaugų ir (ar) prekių rinkos kainas. Būsto pritaikymo darbų projektas rengiamas, jei tai numatyta Statybos įstatyme.

24. Būsto pritaikymo darbų projektą (jei rengiamas), preliminarų būsto pritaikymo darbų aprašo ir išlaidų sąmatos projektą, Miesto infrastruktūros skyrius ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo jų parengimo teikia svarstyti Komisijai. Aprašo 18, 25 punktuose nurodytus dokumentus ar jų kopijas, Aktą, Socialinių reikalų skyrius tiesiogiai, elektroninių ryšių priemonėmis ar DVS „Avilys“ pateikia svarstyti Komisijai artimiausiame jos posėdyje.

25. Jeigu paaiškėja, kad daugiabučio namo, kuriame prašoma pritaikyti būstą, laiptinėje yra daugiau butų, kuriuose gyvena Aprašo 3 punkte nurodyti asmenys, pateikę prašymus, bendrojo naudojimo patalpų pritaikymo darbai numatomi įvertinus visų prašymus pateikusių bendrojo naudojimo patalpomis besinaudojančių asmenų būsto pritaikymo poreikius ir vykdomi pagal daugiausia prioritetų, nurodytų Aprašo 4 punkte, turinčio asmens eilę.

26. Jei asmens specialiesiems poreikiams prašoma pritaikyti daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektus, sprendimai dėl bendrojo naudojimo objektų valdymo ir naudojimo, taip pat dėl naujų bendrojo naudojimo objektų sukūrimo ir disponavimo jais priimami Civilinio kodekso nustatyta tvarka. Sprendimų priėmimo procedūrą organizuoja Miesto infrastruktūros skyrius. Jeigu butų ir kitų patalpų savininkai priima sprendimą nepritaikyti daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų asmens specialiesiems poreikiams, Miesto infrastruktūros skyrius tiesiogiai ar per DVS „Avilys“ pateikia šį sprendimą ar jo kopiją Komisijai.

27. Komisijos priimtą sprendimą tenkinti (arba netenkinti) būsto pritaikymo poreikį ir sprendimu patvirtintą (arba nepatvirtintą) preliminarų būsto pritaikymo darbų aprašą ir išlaidų sąmatą arba šių sprendimų kopijas, posėdžio protokolą su priedais (jei tokie yra) arba jo kopiją Komisijos sekretorius ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Komisijos posėdžio dienos tiesiogiai pateikia susipažinti per DVS „Avilys“ Socialinių reikalų skyriui ir Miesto infrastruktūros skyriui.

28. Miesto infrastruktūros skyrius, gavęs Aprašo 35 punkte nurodytą informaciją ir dokumentus, ir jeigu Komisijoje priimamas sprendimas tenkinti būsto pritaikymo poreikį, per 7 darbo dienas raštu apie tai informuoja asmenį ar atstovą, pateikia Komisijos sprendimo tenkinti būsto pritaikymo poreikį ir patvirtinto preliminaraus būsto pritaikymo darbų aprašo kopijas. Asmuo ar atstovas su Komisijos sprendimu tenkinti būsto pritaikymo poreikį ir patvirtintu preliminariu būsto pritaikymo darbų aprašu supažindinamas pasirašytinai. Kol asmuo ar atstovas nepasirašo, būsto pritaikymo darbai neatliekami.

29.Socialinių reikalų skyrius jeigu priimamas sprendimas netenkinti būsto pritaikymo poreikio, per 7 darbo dienas raštu apie tai informuoja asmenį ar atstovą ir paštu ar el. paštu pateikia Komisijos sprendimo netenkinti būsto pritaikymo poreikio kopiją, nurodydama sprendimo apskundimo tvarką ir terminus.

30. Asmeniui ar atstovui prašyme ar vertinimo akte nurodžius, kad būsto pritaikymo darbus organizuos savarankiškai, Komisijai priėmus sprendimą tenkinti būsto pritaikymo poreikį, Miesto infrastruktūros skyrius organizuoja sutarties dėl savarankiško būsto pritaikymo pasirašymą tarp Savivaldybės administracijos ir asmens ar atstovo.

31. Miesto infrastruktūros skyrius būsto pritaikymo darbus organizuoja tiems asmenims, kurie prašyme ar Akte nurodė, kad būsto pritaikymo darbus organizuotų Savivaldybės administracija.

32. Savivaldybės administracijos būsto pritaikymo darbų, asmens ar atstovo savarankiškai atliekamų būsto pritaikymo darbų ir kompensacijų išlaidos dengiamos iš šiam tikslui skirtų Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų lėšų. Jei yra keli būsto pritaikymo darbų vykdymo būdai (pavyzdžiui, jei gali būti pritaikomi keli sanitariniai mazgai arba į būstą galima patekti keliais būdais), atliekami pagal preliminarų būsto pritaikymo darbų aprašą ir išlaidų sąmatą mažiausiai kainuojantys būsto pritaikymo darbai.

33. Jei Savivaldybės administracija gauna papildomą finansavimą iš valstybės biudžeto ar gali skirti papildomų lėšų iš savivaldybės biudžeto, gali būti nagrinėjami asmenų ar atstovų prašymai, kurie nebuvo išnagrinėti iki einamųjų metų birželio 1 d.

 

IV SKYRIUS

SAVARANKIŠKAI ATLIKTO BŪSTO PRITAIKYMO IŠLAIDŲ KOMPENSAVIMAS

 

34. Savarankiškas būsto pritaikymas gali būti:

34.1. visiškas – kai asmuo ar atstovas savarankiškai organizuoja visus būsto pritaikymo darbus, įskaitant keltuvų (liftų) ir (ar) įvairaus tipo perkėlimo įrangos (mobilių keltuvų, perkėlimo sistemų, laiptų kopiklių) pirkimą ir įrengimą;

34.2. dalinis – kai asmuo ar atstovas savarankiškai organizuoja dalį būsto pritaikymo darbų (būste ar jo aplinkoje), pagal sudarytą būsto pritaikymo darbų sąmatą, o likusius būsto pritaikymo darbus organizuoja Miesto infrastruktūros skyrius pagal nustatytą būsto pritaikymo eilę.

35. Asmuo ar atstovas, nusprendęs savarankiškai organizuoti būsto pritaikymo darbus, tai pažymi prašyme arba vertinimo akte, nurodydamas, kokį Aprašo 63 punkte numatytą savarankiško būsto pritaikymą pasirinko. Komisijai Aprašo VII skyriuje nustatyta tvarka ir terminais priėmus sprendimą tenkinti būsto pritaikymo poreikį ir patvirtinus būsto pritaikymo darbų aprašą ir sąmatą, Miesto infrastruktūros skyrius ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo Komisijos sprendimo tenkinti būsto pritaikymo poreikį priėmimo dienos tiesiogiai, paštu ar elektroninių ryšių priemonėmis pateikia asmeniui ar atstovui pasirašyti sutartį dėl savarankiško būsto pritaikymo, būsto pritaikymo darbų aprašą ir sąmatą.

36. Pasirašant sutartį dėl savarankiško būsto pritaikymo, jei asmeniui pritaikomas būstas neįtrauktas į einamaisiais metais pritaikomų būstų sąrašą, asmuo ar atstovas papildomai pasirašytinai informuojamas apie tai, kad būsto pritaikymo darbų išlaidų suma, numatyta sutartyje dėl savarankiško būsto pritaikymo, bus išmokama:

36.1. jei asmeniui pritaikomas būstas, atėjus eilei, bus įtrauktas į einamaisiais metais pritaikomų būstų sąrašą, išskyrus Aprašo 42 punkte numatytą atvejį;

36.2. jei asmuo būsto įtraukimo į einamaisiais metais pritaikomų būstų sąrašą metu jame faktiškai ir pagal nuolatinės gyvenamosios vietos deklaraciją gyvens (išskyrus atvejį, kai asmuo dėl sveikatos būklės bus persikėlęs gyventi į slaugos ar globos įstaigą arba jam mirus);

36.3. asmens turto paveldėtojams, mirus asmeniui, tais metais, kai pritaikomas būstas, atėjus eilei, bus įtrauktas į einamaisiais metais pritaikomų būstų sąrašą;

36.4. asmeniui ar atstovui pagal įstatymą, mirus atstovui, organizavusiam būsto pritaikymo darbus;

36.5. jei būsto pritaikymo darbai bus atlikti ne vėliau kaip per 12 mėnesių nuo sutarties dėl savarankiško būsto pritaikymo pasirašymo, jeigu sutartyje nebus numatyta kitaip.

37. Jei būsto pritaikymo darbus atlieka asmuo, neturintis registruoto juridinio asmens statuso ar nesiverčiantis individualia veikla pagal pažymą arba verslo liudijimą, dengiamos tik būstui pritaikyti reikalingų prekių ir medžiagų išlaidos.

38. Asmuo ar atstovas turi teisę organizuoti būsto pritaikymo darbus savarankiškai būsto aplinkoje neįskaitant keltuvų (liftų) pirkimo ir įrengimo, nors jam ir buvo nustatytas keltuvo (lifto) įrengimo poreikis. Tokiu atveju keltuvų (liftų) pirkimą ir įrengimą organizuoja Miesto infrastruktūros skyrius, vadovaudamasis Aprašo VIII skyriaus nuostatomis ir atsižvelgdamas į sąrašą.

39. Savarankiškai atliekami būsto pritaikymo darbai turi būti vykdomi pagal Komisijos patvirtintą būsto pritaikymo darbų aprašą ir išlaidų sąmatą, kurie pridedami prie sutarties dėl savarankiško būsto pritaikymo.

40. Miesto infrastruktūros skyrius, gavęs asmens ar atstovo pateiktą (-us) būsto pritaikymo darbų apmokėjimo dokumentą (-us) (pavyzdžiui, sąskaitą faktūrą, išankstinę sąskaitą faktūrą, perdavimo–priėmimo aktą, pirkimo–pardavimo kvitą, čekį), kuriame (-iuose) nurodyti būsto pritaikymo darbų sąraše esantys darbai ir šių darbų kaina, turi teisę asmeniui ar atstovui organizuoti išmokėjimą iki 40 procentų šiame apmokėjimo dokumente nurodytos išlaidų sumos, pervedant lėšas į asmens ar atstovo nurodytą sąskaitą.

41. Išlaidos pagal apmokėjimo dokumentą ar dokumentus gali būti dengiamos tik einamaisiais metais pritaikomiems būstams ir naudojamos savivaldybės ar valstybės biudžetų lėšos. Likusi suma asmeniui ar atstovui išmokama Aprašo 72 punkte nustatyta tvarka.

42. Asmuo ar atstovas, baigęs būsto pritaikymo darbus, per 5 darbo dienas tiesiogiai ar elektroninių ryšių priemonėmis informuoja Miesto infrastruktūros skyrių apie darbų pabaigą (nurodomas asmens vardas, pavardė ir pritaikyto būsto adresas, darbų pabaigos data) ir sudaro sąlygas Komisijai atvykti ir įvertinti atliktus būsto pritaikymo darbus vadovaujantis Aprašo XII skyriaus nuostatomis.

43. Miesto infrastruktūros skyrius, gavęs Komisijos pasirašytą būsto pritaikymo darbų perdavimo–priėmimo aktą, parengtą pagal Būsto pritaikymo darbų perdavimo–priėmimo akto formą (Aprašo 6 priedas) (toliau – darbų perdavimo–priėmimo aktas), per 20 darbo dienų nuo jo gavimo dienos organizuoja padengimą būsto pritaikymo darbų išlaidų, pagal pateiktą (-us) darbų apmokėjimo dokumentą (-us) (pavyzdžiui, sąskaitą faktūrą, išankstinę sąskaitą faktūrą, pirkimo–pardavimo kvitą, čekį), pervedant lėšas į asmens ar atstovo nurodytą sąskaitą. Mokėjimo dokumente (-uose) turi būti nurodytas sutartį dėl būsto pritaikymo darbų atlikimo pasirašiusio asmens ar atstovo vardas ir pavardė arba fizinio asmens vardas, pavardė ar juridinio asmens pavadinimas.

 

V SKYRIUS

BŪSTO PRITAIKYMO DARBŲ VYKDYMAS IR PRIĖMIMAS

 

44. Komisija įvertina būsto pritaikymą – apžiūri pritaikytą būstą ir gali pateikti rangovui ar pačiam savarankiškai būsto pritaikymo darbus organizavusiam asmeniui ar atstovui pastabas ir pasiūlymus dėl darbų atlikimo kokybės, būsto pritaikymo tinkamumo.

45. Miesto infrastruktūros skyrius, gavęs Komisijos informaciją dėl netinkamai ar nekokybiškai atliekamų būsto pritaikymo darbų, per 5 darbo dienas nuo Komisijos informacijos gavimo dienos informuoja rangovą apie pateiktas pastabas ir nurodo jas ištaisyti.

46. Miesto infrastruktūros skyriui, asmeniui ar atstovui baigus būsto pritaikymo darbus, Komisijai sudaroma galimybė atvykti į pritaikytą būstą ir įvertinti atliktus būsto pritaikymo darbus. Komisija, įvertinusi atliktus būsto pritaikymo darbus:

46.1. pasirašo darbų perdavimo–priėmimo aktą, jeigu būsto pritaikymo darbai atlikti tinkamai;

46.2. surašo nustatytos formos būsto pritaikymo darbų neatitikties aktą ir nustato terminą šioms neatitiktims pašalinti, jeigu būsto pritaikymo darbai atlikti netinkamai. Pašalinus būsto pritaikymo darbų neatitiktis, Savivaldybės administracija, asmuo ar atstovas informuoja apie tai Komisiją raštu ir sudaro sąlygas Komisijai atvykti į pritaikytą būstą ir įvertinti, ar visos neatitiktys pašalintos. Darbų perdavimo–priėmimo aktas pasirašomas tik tuo atveju, jei buvo pašalintos visos neatitiktys (Savivaldybės tvarkos aprašo priedas).

47. Jeigu einamaisiais metais atlikti ne visi būsto pritaikymo darbai, Komisija gali priimti sprendimą pasirašyti darbų perdavimo–priėmimo aktą už baigtus būsto pritaikymo darbus, sumokėti iš einamųjų metų asignavimų, o likusius darbus perkelti į kitus metus ir už juos sumokėti iš kitais metais valstybės ir savivaldybės biudžetų skirtų asignavimų.

48. Jeigu, nebaigus būsto pritaikymo darbų, asmuo, kuriam pritaikomas būstas, išsikėlė iš šio būsto ar mirė, statybos rangovas baigia pradėtus darbus, bet nepradeda likusių darbų, nors sąmatoje jie buvo numatyti, ir nepablogina būsto būklės, buvusios prieš pradedant pritaikymo darbus. Miesto infrastruktūros skyrius organizuoja sumontuotų keltuvų (liftų) išmontavimą. Jei būstas nebuvo baigtas pritaikyti dėl to, kad asmuo, kuriam nustatytas būsto pritaikymo poreikis, iš šio būsto išsikėlė, tam pačiam asmeniui būstas gali būti pritaikomas ne anksčiau kaip po 10 metų.

Jeigu asmuo, kuriam buvo pritaikytas būstas, išsikėlė iš šio būsto ar mirė, asmuo ar jo turto paveldėtojai privalo raštu nedelsdami informuoti keltuvo (lifto) įrengimą organizavusį Miesto infrastruktūros skyrių apie nereikalingą keltuvą (liftą). Jeigu asmuo, kuriam buvo pritaikytas būstas, išsikėlė iš šio būsto, jis, informuodamas apie šiame punkte nurodytas aplinkybes, nurodo savo vardą, pavardę, gimimo datą, būsto adresą. Asmeniui, kuriam buvo pritaikytas būstas, mirus, asmens turto paveldėtojai, informuodami apie šiame punkte nurodytas aplinkybes, nurodo savo ir asmens, kuriam buvo pritaikytas būstas, vardą, pavardę, gimimo datą, būsto adresą, asmens mirties datą.

Jeigu asmuo, kuriam buvo pritaikytas būstas, ar atstovas po 10 metų Savivaldybės tvarkos aprašo nustatyta tvarka pakartotinai kreipiasi dėl būsto pritaikymo ir prašo, kad būtų pritaikomas kitas būstas ir nurodo, kad prieš tai pritaikytame būste jis ar asmuo, jei kreipiasi atstovas, kartais arba tam tikrais laikotarpiais gyvena, prieš tai pritaikytame būste keltuvas (liftas), kurio įrengimą organizavo Savivaldybės administracija neišmontuojamas.

49. Duomenis apie asmeniui pritaikytą būstą Socialinių reikalų skyrius registruoja Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje (SPIS) (nurodomas vardas, pavardė ir pritaikyto būsto adresas).

50. Atlikus būsto pritaikymo darbus, asmuo ar atstovas įsipareigoja atlikti rekonstruotų patalpų kadastrinius matavimus, Nekilnojamojo turto registre užregistruoti pertvarkytas patalpas ir organizuoti jų pripažinimą tinkamomis naudoti. Šis reikalavimas netaikomas, jei atliekant būsto pritaikymo darbus sumontuotą keltuvą (liftą) perima Savivaldybės administracija.

 

VI SKYRIUS

TURTO PERDAVIMAS IR JO EKSPLOATAVIMAS

 

51. Miesto infrastruktūros skyrius teisės aktų nustatyta tvarka organizuoja turto perdavimą Panevėžio socialinių paslaugų centrui (toliau – Centras).

52. Centras tvarko įsigyto ilgalaikio turto apskaitą ir užtikrina tinkamą šio turto būklę, vykdydamas nuolatinę jo techninę priežiūrą ir techninės būklės keltuvų patikrą, jei reikia – jų demontavimą, einamuosius keltuvų remontus ir skubių iškvietimų keltuvų remontus.

53. Jei keltuvo (lifto) pirkimą ir įrengimą organizavo asmuo ar atstovas, įsigytas ir įrengtas keltuvas (liftas) atitenka jo nuosavybėn ir jis atsako už keltuvo (lifto) eksploataciją, priežiūrą ir su tuo susijusias išlaidas.

 

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

54. Savivaldybės administracija atsako už duomenų, pateiktų apie neįgaliuosius ir jų šeimos narius dėl būsto pritaikymo, konfidencialumą.

55. Sprendimai dėl būsto pritaikymo neįgaliesiems gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

56. Būsto pritaikymo neįgaliesiems organizavimo tikslais renkami asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis Europos Parlamento ir Tarybos 2016 m. balandžio 27 d. reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB, Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų tvarkymą ir apsaugą, laikymąsi ir įgyvendinimą.

 

_____________________________