LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL TEISINGUMO MINISTRO 2008 M. VASARIO 5 D. ĮSAKYMO NR. 1R-68 „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS NESĄŽININGOS KOMERCINĖS VEIKLOS VARTOTOJAMS DRAUDIMO ĮSTATYMO PAŽEIDIMŲ NAGRINĖJIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2014 m. vasario 10 d. Nr. 1R-31

Vilnius

 

1. P a k e i č i u Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2008 m. vasario 5 d. įsakymą Nr. 1R-68 „Dėl Lietuvos Respublikos nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo pažeidimų nagrinėjimo taisyklių patvirtinimo“ ir išdėstau jį nauja redakcija:

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS NESĄŽININGOS KOMERCINĖS VEIKLOS VARTOTOJAMS DRAUDIMO ĮSTATYMO PAŽEIDIMŲ NAGRINĖJIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo 14 straipsniu,

tvirtinu Lietuvos Respublikos nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo pažeidimų nagrinėjimo taisykles (pridedama).“

 

2. N u s t a t a u, kad iki šio įsakymo įsigaliojimo pradėtos, bet nebaigtos Lietuvos Respublikos nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo pažeidimų nagrinėjimo procedūros baigiamos pagal teisės normas, galiojusias iki šio įsakymo įsigaliojimo.

 

 

 

Teisingumo ministras                                                                                                     Juozas Bernatonis


 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos teisingumo ministro

2008 m. vasario 5 d. įsakymu Nr. 1R-68

(Lietuvos Respublikos

teisingumo ministro

2014 m. vasario 10 d. įsakymo Nr. 1R-31 redakcija)

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS Nesąžiningos komercinės veiklos

VARTOTOJAMS draudimo įstatymo pažeidimų nagrinėjimo TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos Respublikos nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo pažeidimų nagrinėjimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato Lietuvos Respublikos nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo (toliau – Įstatymas) pažeidimų, priskirtų Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai (toliau – Tarnyba) pagal Įstatymo 9 straipsnio 1 dalį, nagrinėjimo ir baudų bei įspėjimų skyrimo tvarką.

2. Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Įstatyme.

3. Įstatymo pažeidimus nagrinėja Tarnybos direktoriaus įsakymu iš Tarnybos darbuotojų sudaryta komisija (toliau – Komisija). Komisiją sudaro pirmininkas ir ne mažiau nei 5 nariai. Visi Komisijos sprendimai priimami paprasta balsų dauguma. Balsams pasidalijus po lygiai, lemiamas yra Komisijos pirmininko balsas.

4. Komisijos nariai negali nagrinėti prašymo (skundo) ir turi nedelsdami nusišalinti arba būti nušalinami pagal Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymą, jeigu jie patys tiesiogiai ar netiesiogiai suinteresuoti prašymo (skundo) nagrinėjimo procedūros (toliau – procedūra) baigtimi arba yra aplinkybių, kurios kelia abejonių šių asmenų nešališkumu. Nušalinimas ar nusišalinimas turi būti motyvuotas ir pareikštas iki Komisija priims nutarimą, kuriuo prašymas (skundas) išnagrinėjamas iš esmės. Sprendimą dėl Komisijos nario nušalinimo priima Komisijos pirmininkas. Pareiškus nušalinimą Komisijos pirmininkui, sprendimą dėl jo nušalinimo priima Komisijos nariai paprasta balsų dauguma.

5. Visi Komisijos priimti nutarimai turi būti motyvuoti ir juose nurodyta jų apskundimo tvarka. Apie Komisijos priimtus nutarimus būtina pranešti procedūros dalyviams ne vėliau kaip per tris darbo dienas nuo nutarimo priėmimo dienos.

6. Procedūros dalyviai ar jų atstovai privalo raštu informuoti Tarnybą apie savo adreso pasikeitimą procedūros metu. Nesant tokios informacijos, pranešimai siunčiami paskutiniu Tarnybai žinomu adresu ir laikoma, kad procedūros dalyvis buvo tinkamai informuotas.

 

II skyrius

PRAŠYMŲ (SKUNDŲ) IŠTIRTI NESĄŽININGĄ KOMERCINĘ VEIKLĄ PATEIKIMAS

 

7. Kreiptis į Tarnybą dėl komercinės veiklos subjekto nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams turi teisę vartotojai, valstybės ir savivaldybės institucijos ir įstaigos, vartotojų asociacijos (toliau – pareiškėjas), pateikdami Tarnybai prašymą (skundą) raštu. Prašymas (skundas) Tarnyboje registruojamas teisės aktų nustatyta tvarka.

8. Prašyme (skunde) turi būti nurodyta:

8.1. pareiškėjo – vartotojo vardas, pavardė, gyvenamosios vietos adresas arba pareiškėjo – juridinio asmens pavadinimas, buveinės adresas, taip pat duomenys ryšiui palaikyti;

8.2. komercinės veiklos subjekto, kurio komercinė veikla skundžiama, vardas, pavardė ar pavadinimas ir gyvenamosios vietos, buveinės ar prekybos vietos adresas;

8.3. konkretūs skundžiami komercinės veiklos subjekto veiksmai (neveikimas), elgesys ar pareiškimas, jų padarymo data;

8.4. pareiškėjui žinomos nesąžiningos komercinės veiklos faktinės aplinkybės, kuriomis jis grindžia savo prašymą (skundą), ir pridedami tai patvirtinantys pareiškėjo turimi dokumentai.

9. Prašymą (skundą) pasirašo pareiškėjas arba jo atstovas. Prie atstovo pasirašyto prašymo (skundo) turi būti pridedamas įgaliojimas ar kitoks dokumentas, patvirtinantis atstovo įgaliojimus.

10. Gavusi prašymą (skundą), Tarnyba suformuoja bylą, kuri gali būti tvarkoma elektronine arba popierine forma. Elektroninėje byloje saugoma visa su prašymo (skundo) nagrinėjimu susijusi suskaitmeninta informacija, išskyrus dokumentus, kurių dėl teisės aktų nustatytų reikalavimų negalima skaitmeninti.

11. Jeigu pateiktas prašymas (skundas) neatitinka Taisyklių 7–9 punktuose nustatytų reikalavimų, Tarnyba nustato ne trumpesnį kaip septynių dienų terminą trūkumams pašalinti.

12. Komisija ne vėliau kaip per trisdešimt dienų nuo prašymo (skundo), atitinkančio Taisyklių 7–9 punktuose nustatytus reikalavimus, pateikimo Tarnybai dienos priima motyvuotą nutarimą pradėti arba atsisakyti pradėti procedūrą. Komisija turi teisę priimti motyvuotą nutarimą sujungti prašymų (skundų) dėl to paties komercinės veiklos subjekto ir dėl to paties dalyko nagrinėjimą.

13. Nutarime pradėti procedūrą nurodoma:

13.1. Tarnybos pavadinimas ir Komisijos sudėtis;

13.2. nutarimo priėmimo data;

13.3. pareiškėjo vardas, pavardė, gyvenamoji vieta (jeigu kreipiasi vartotojas) arba pavadinimas, kodas, buveinės adresas (jeigu kreipiasi juridinis asmuo), arba aplinkybė, kad procedūra pradedama Tarnybos iniciatyva;

13.4. komercinės veiklos subjekto, kurio komercinė veikla skundžiama, vardas, pavardė ar pavadinimas ir gyvenamosios vietos, buveinės ar prekybos vietos adresas;

13.5. aplinkybės, kuriomis grindžiamas nutarimas pradėti procedūrą;

13.6. jei taikoma, aplinkybės, kuriomis grindžiamas nutarimas sujungti prašymų (skundų) dėl to paties komercinės veiklos subjekto ir dėl to paties dalyko nagrinėjimą;

14. Pradėti procedūrą atsisakoma, jeigu:

14.1. prašymas (skundas) neatitinka Taisyklių 7–9 punktuose nustatytų reikalavimų ir šie trūkumai nepašalinami per Tarnybos nustatytą terminą;

14.2. prašyme (skunde) nurodyto pažeidimo nagrinėjimas nepriskirtas Tarnybos kompetencijai;

14.3. prašyme (skunde) nurodyti faktiniai duomenys jau buvo patikrinti ir dėl jų priimtas nutarimas;

14.4. prašyme (skunde) nėra faktinių duomenų, kurie leistų pagrįstai įtarti Įstatymo pažeidimą (prašymas (skundas) yra akivaizdžiai nepagrįstas), arba Tarnyba prašymą (skundą), atsižvelgdama į jo esmę, nagrinėja kitų įstatymų nustatyta tvarka;

14.5. nuo dienos, kurią pareiškėjas sužinojo arba turėjo sužinoti apie prašyme (skunde) nurodytą Įstatymo pažeidimą, iki prašymo (skundo) padavimo yra praėję daugiau kaip šeši mėnesiai, ir visais atvejais – daugiau kaip treji metai nuo pažeidimo padarymo dienos.

15. Nutarime atsisakyti pradėti procedūrą nurodoma:

15.1. Tarnybos pavadinimas ir Komisijos sudėtis;

15.2. nutarimo priėmimo data;

15.3. pareiškėjo vardas, pavardė, gyvenamoji vieta (jeigu kreipėsi vartotojas) arba pavadinimas, kodas, buveinės adresas (jeigu kreipėsi juridinis asmuo);

15.4. komercinės veiklos subjekto, kurio komercinė veikla skundžiama, vardas, pavardė ar pavadinimas ir gyvenamosios vietos, buveinės ar prekybos vietos adresas;

15.5. aplinkybės, kuriomis grindžiamas nutarimas atsisakyti pradėti procedūrą;

15.6. nutarimo apskundimo tvarka.

16. Kai Tarnyba Įstatymo pažeidimo nagrinėjimą pradeda savo iniciatyva pagal Įstatymo 15 straipsnio 2 ar 3 dalį, Taisyklių nuostatos taikomos mutatis mutandis.

 

III SKYRIUS

PASIRENGIMAS NAGRINĖTI BYLĄ KOMISIJOS POSĖDYJE

 

17. Komisijai priėmus nutarimą pradėti procedūrą, Tarnybos direktorius nedelsdamas, bet ne vėliau nei kitą darbo dieną, skiria Tarnybos valstybės tarnautoją ar darbuotoją, dirbantį pagal darbo sutartį, kuriam pavedama parengti medžiagą, būtiną bylai dėl Įstatymo pažeidimo (toliau – byla) nagrinėti Komisijos posėdyje, (toliau  – įgaliotas darbuotojas).

18. Pradėjus procedūrą, neatidėliotinais atvejais iki procedūros pabaigos, kai yra pakankamai duomenų apie Įstatymo pažeidimą ir siekiant išvengti esminės žalos arba nepataisomų pasekmių vartotojų interesams, Komisija motyvuotu nutarimu gali nustatyti laikinojo pobūdžio priemonę – įpareigojimą sustabdyti galimai nesąžiningą komercinę veiklą. Nutarimas dėl laikinojo pobūdžio priemonės nustatymo priimamas rašytinio proceso tvarka.

Prieš priimdama nutarimą nustatyti laikinojo pobūdžio priemonę, Tarnyba privalo raštu paprašyti komercinės veiklos subjekto pateikti paaiškinimus per ne trumpesnį kaip trijų darbo dienų terminą.

19. Siekiant tinkamai pasirengti nagrinėti bylą Komisijos posėdyje, atliekami tokie veiksmai:

19.1. raštu kreipiamasi į valstybės instituciją, kuri įstatymų numatytais atvejais atlieka tokios komercinės veiklos priežiūrą, prašant pateikti išvadą per ne trumpesnį kaip keturiolikos dienų terminą;

19.2. raštu kreipiamasi į valstybės ir savivaldybių institucijas bei įstaigas, kitus asmenis, prašant pateikti informaciją ir dokumentus, reikalingus bylai nagrinėti Komisijos posėdyje, per ne trumpesnį kaip keturiolikos dienų terminą;

19.3. raštu kreipiamasi į komercinės veiklos subjektą, prašant pateikti informaciją ir dokumentus, o prireikus – ir prekių pavyzdžius, reikalingus bylai nagrinėti Komisijos posėdyje, per ne trumpesnį kaip keturiolikos dienų terminą;

19.4. jeigu reikia, raštu kreipiamasi į komercinės veiklos subjektą, prašant, kad komercinės veiklos subjektas  pagrįstų savo teiginius, susijusius su komercine veikla, pašalintų neaiškumus arba kad komercinės veiklos subjektai ir kiti už komercinę veiklą atsakingi asmenys atvyktų ir pateiktų žodinius ar rašytinius paaiškinimus;

19.5. raštu kreipiamasi į procedūros dalyvius, prašant jų pateikti nuomonę dėl bylos nagrinėjimo tvarkos (rašytinio proceso arba žodinio proceso tvarka);

19.6. atliekami kiti veiksmai, būtini tinkamai pasirengti nagrinėti bylą Komisijos posėdyje.

20. Įgaliotas darbuotojas, atlikęs veiksmus, būtinus pasirengti nagrinėti bylą Komisijos posėdyje, parengia ir teikia svarstyti Komisijai surinktą medžiagą ir pranešimą dėl bylos nagrinėjimo Komisijos posėdyje (toliau – Pranešimas).

21. Pranešime turi būti nurodyta:

21.1. Tarnybos pavadinimas, įgaliotas darbuotojas, Pranešimo surašymo data;

21.2. komercinės veiklos subjekto, kurio komercinė veikla skundžiama, vardas, pavardė ar pavadinimas ir gyvenamosios vietos, buveinės adresas;

21.3. kada ir kieno iniciatyva pradėta procedūra;

21.4. nustatytos aplinkybės, susijusios su skundžiama komercinės veiklos subjekto komercine veikla;

21.5. pareiškėjo, komercinės veiklos subjekto, kurio komercinė veikla skundžiama, kitų procedūroje dalyvaujančių asmenų paaiškinimai;

21.6. įrodymai ir motyvai, kuriais grindžiama išvada dėl galimo Įstatymo pažeidimo;

21.7. išvada dėl galimo Įstatymo pažeidimo;

21.8. motyvuotas siūlymas prašymą (skundą) nagrinėti rašytinio arba žodinio proceso tvarka.

22. Komisija, apsvarsčiusi Pranešimą, priima nutarimą:

22.1. procedūrą nutraukti;

22.2. surinkti papildomą medžiagą;

22.3. nagrinėti bylą Komisijos posėdyje.

23. Komisija priima nutarimą procedūrą nutraukti, jei paaiškėja Taisyklių 13 punkte išvardytos aplinkybės.

24. Komisija priima nutarimą surinkti papildomą medžiagą, jeigu paaiškėja, kad trūksta informacijos, įrodymų ar kitos medžiagos, būtinos tinkamai nagrinėti bylą Komisijos posėdyje. Komisija šiuo nutarimu nustato papildomos medžiagos surinkimo terminą.

25. Komisija priima nutarimą nagrinėti bylą Komisijos posėdyje, kai nustato, kad nėra kliūčių Įstatymo pažeidimui nagrinėti Komisijos posėdyje, ir nusprendžia dėl bylos nagrinėjimo tvarkos (rašytinio proceso arba žodinio proceso tvarka). Komisijos pirmininkas nustato Komisijos posėdžio laiką ir vietą.

26. Paskyrus bylos nagrinėjimo laiką ir vietą, procedūros dalyviams ne vėliau kaip prieš keturiolika dienų iki bylos nagrinėjimo Komisijos posėdyje dienos registruotu paštu pranešama apie bylos nagrinėjimo vietą ir laiką, bylos nagrinėjimo tvarką (rašytinio proceso arba žodinio proceso tvarka) ir kartu pridedamas Pranešimo nuorašas.

Pranešime dėl bylos nagrinėjimo taip pat nurodomos procedūros dalyvio teisės ir pareigos pagal teisės aktus.

27. Bylos medžiaga Komisijos nariams pateikiama susipažinti ne vėliau kaip prieš tris darbo dienas iki bylos nagrinėjimo posėdžio.

 

IV SKYRIUS

BYLŲ NAGRINĖJIMas Komisijos POSĖDŽIuose IR NUTARIMŲ PRIĖMIMAS

 

28. Bylos nagrinėjamos Komisijos posėdžiuose rašytinio proceso tvarka, išskyrus tuos atvejus, kai Komisija savo iniciatyva arba procedūros dalyvių motyvuotu prašymu nusprendžia nagrinėti bylą žodinio proceso tvarka.

29. Bylos nagrinėjamos valstybine kalba.

30. Bylos nagrinėjimas Komisijos posėdyje vyksta nenutrūkstamai, išskyrus poilsiui skiriamą laiką. Posėdžio pradžią, pertraukas ir pabaigą skelbia Komisijos pirmininkas.

 

PIRMASIS SKIRSNIS

BYLŲ NAGRINĖJIMAS RAŠYTINIO PROCESO TVARKA

 

31. Kai byla nagrinėjama rašytinio proceso tvarka, t. y. nekviečiant į Komisijos posėdį procedūros dalyvių, Komisijos posėdis yra laisvos formos. Nedaromas posėdžio garso įrašas ir nerašomas protokolas.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

BYLŲ NAGRINĖJIMAS ŽODINIO PROCESO TVARKA

 

32. Komisijos posėdžiai yra vieši. Tarnyba savo iniciatyva arba procedūros dalyvių prašymu gali paskelbti Komisijos posėdį arba jo dalį uždaru, jeigu tai būtina siekiant apsaugoti valstybės ar tarnybos paslaptį, komercinės veiklos subjekto komercinę paslaptį arba užtikrinti vartotojo teisę į privataus gyvenimo neliečiamumą.

33. Komisijos posėdyje dalyvauja:

33.1. procedūros dalyviai ir (ar) jų atstovai;

33.2. Komisijos sprendimu – kiti asmenys.

34. Byla Komisijos posėdyje nagrinėjama, jeigu procedūros dalyviams apie bylos nagrinėjimo Komisijos posėdyje laiką ir vietą buvo pranešta Įstatymo bei Taisyklių nustatyta tvarka. Kai į žodinį bylos nagrinėjimą neatvyksta kuris nors procedūros dalyvis ar jo atstovas, nors apie nors apie posėdžio laiką ir vietą jiems pranešta Įstatymo bei Taisyklių nustatyta tvarka, byla gali būti nagrinėjama Komisijos posėdyje jiems nedalyvaujant.

35. Komisijos posėdyje dalyvaujantys asmenys privalo pateikti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, o procedūros dalyvių atstovai – įgaliojimą, patvirtintą teisės aktų nustatyta tvarka.

36. Procedūros dalyviai, nemokantys valstybinės kalbos arba dėl sensorinio ar kalbos sutrikimo negalintys suprantamai reikšti savo minčių, turi teisę Komisijos posėdžio metu naudotis vertėjo paslaugomis. Vertėją pakviečia procedūros dalyvis, kuriam reikalingas vertėjas. Vertėją taip pat gali pakviesti Tarnyba.

37. Paskirtu laiku bylos posėdį pradeda Komisijos pirmininkas ir paskelbia, kokia byla bus nagrinėjama, kas atvyko į Komisijos posėdį. Komisijos pirmininkas nustato atvykusiųjų tapatybę, patikrina atstovų įgaliojimus. Jei kas nors iš procedūros dalyvių ar jų atstovų neatvyksta, bylos posėdžio sekretorius, kuris nėra Komisijos narys (toliau – posėdžio sekretorius), praneša, ar jie buvo tinkamai ir laiku Įstatymo ir Taisyklių nustatyta tvarka informuoti apie bylos nagrinėjimo vietą ir laiką, o Komisija sprendžia, ar galima be jų nagrinėti bylą.

38. Komisijos pirmininkas paskelbia Komisijos sudėtį, praneša, kas yra posėdžio sekretorius, nurodo pareiškėjui ir komercinės veiklos subjektui jų procesines teises ir pareigas.

39. Komisijos narys pristato esmines bylos aplinkybes. Paskui eilės tvarka išklausomi pareiškėjas, komercinės veiklos subjektas, kurio komercinė veikla skundžiama, kiti posėdyje dalyvaujantys asmenys. Kalbėjimo trukmė neribojama, tačiau Komisijos pirmininkas gali įspėti kalbantį asmenį, jeigu šis nukrypsta nuo bylos esmės.

40. Jeigu Komisijos posėdžio metu asmenys po Komisijos pirmininko įspėjimo pažeidžia tvarką, Komisijos pirmininkas turi teisę pašalinti juos iš Komisijos posėdžio salės.

41. Posėdyje dalyvaujantiems asmenims gali būti užduodami klausimai; pirma klausimus užduoda Komisijos pirmininkas ir Komisijos nariai, po jų – kiti procedūros dalyviai ar jų atstovai.

42. Komisija ištiria kitus įrodymus: išvadas, rašytinius įrodymus, daiktinius įrodymus, nuotraukas, peržiūri vaizdo įrašus, išklauso garso įrašus ir pan.

43. Prieš baigiant bylos nagrinėjimą, Komisijos pirmininkas paklausia, ar posėdyje dalyvaujantys asmenys nori pateikti papildomų prašymų ar paaiškinimų.

44. Išklausius posėdyje dalyvaujančių asmenų pranešimus ir paaiškinimus bei ištyrus kitus įrodymus, Komisijos pirmininkas skelbia posėdžio pabaigą ir praneša apie nutarimo priėmimo datą ir laiką. Nutarimas turi būti priimtas ne vėliau kaip per penkias darbo dienas nuo Komisijos posėdžio pabaigos.

45. Komisijos posėdžio eigai fiksuoti daromas garso įrašas ar surašomas bylos nagrinėjimo posėdžio protokolas. Sprendimą dėl posėdžių eigos fiksavimo būdo priima Komisija. Procedūros dalyviai turi teisę susipažinti su Komisijos posėdžio protokolu ar garso įrašu, taip pat gauti jo kopijas.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

KOMISIJOS NUTARIMŲ PRIĖMIMAS

 

46. Komisija gali atidėti bylos nagrinėjimą, jeigu:

46.1. į posėdį, kuriame byla nagrinėjama žodinio proceso tvarka, neatvyko procedūros dalyvis, kai nėra duomenų, kad jam įteiktas pranešimas apie bylos nagrinėjimą;

46.2. kai būtina išreikalauti naujų įrodymų;

46.3. kitais būtinais atvejais.

47. Komisija, atidėdama bylos nagrinėjimą, paskiria kito Komisijos posėdžio datą ir laiką. Apie tai pranešama procedūros dalyviams registruotu paštu, o atidėjus posėdį, kuriame byla nagrinėjama žodinio proceso tvarka, apie tai Komisijos posėdyje dalyvaujantys procedūros dalyviai informuojami pasirašytinai.

48. Kai bylos nagrinėjimas atidedamas, nes būtina išreikalauti naujų įrodymų, Komisija nustato jų pateikimo terminą.

49. Komisija gali sustabdyti procedūrą, jei dokumentai, valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų veiksmai (neveikimas), būtini Įstatymo pažeidimui toliau nagrinėti, yra apskųsti teismui arba yra kitų aplinkybių, dėl kurių procedūra negali būti tęsiama. Procedūra atnaujinama išnykus aplinkybėms, dėl kurių ji buvo sustabdyta, procedūros dalyvių pareiškimu arba Komisijos iniciatyva. Atnaujinta procedūra toliau nagrinėjama Įstatymo ir Taisyklių nustatyta tvarka.

50. Procedūra negali trukti ilgiau kaip šešis mėnesius nuo nutarimo pradėti procedūrą priėmimo dienos. Komisija motyvuotu nutarimu šį terminą gali pratęsti ne ilgiau kaip trims mėnesiams.

51. Komisija, išnagrinėjusi bylą, priima vieną iš šių nutarimų:

51.1. skirti Įstatymo 13 straipsnyje nustatytą baudą;

51.2. skirti Įstatymo 13 straipsnyje nustatytą įspėjimą;

51.3. atsisakyti skirti baudą arba įspėjimą, kai nėra Įstatyme nustatyto pagrindo.

52. Komisijos priimtą nutarimą byloje pasirašo Tarnybos direktorius;

53. Komisijos narys, nesutinkantis su Komisijos nutarimu, gali išdėstyti raštu savo atskirąją nuomonę, kuri viešai neskelbiama, bet pridedama prie bylos. Komisijos nariai neturi teisės atskleisti kitų Komisijos narių nuomonių, pareikštų priimant nutarimą byloje.

54. Komisijos nutarimas turi atitikti Įstatymo 21 straipsnio 2 dalies reikalavimus, jame taip pat turi būti:

54.1. įžanginė dalis, kurioje nurodomas Tarnybos pavadinimas, Komisijos nutarimo priėmimo data ir vieta, Komisijos sudėtis, posėdžio sekretorius, bylos nagrinėjimo dalyviai, jų duomenys, bylos esmė;

54.2. motyvuojamoji dalis, kurioje nurodomos Komisijos nustatytos komercinės veiklos subjekto nesąžiningos komercinės veiklos faktinės aplinkybės, įrodymai ir pažeidimo faktą patvirtinantys duomenys, kuriais grindžiamas Komisijos nutarimas, bylos nagrinėjimo dalyvių paaiškinimai ir jų įvertinimas, teisės aktai, kuriais Komisija vadovavosi, nuorodos į konkrečias teisės normas, kurios taikomos, Įstatymo straipsnis, nustatantis atsakomybę už pažeidimą;

54.3. rezoliucinė dalis, kurioje nurodomas priimtas sprendimas, jo apskundimo terminas ir tvarka.

 

V skyrius

KOMISIJOS NUTARIMŲ SKELBIMAS

 

55. Komisijos nutarimai, priimti išnagrinėjus bylą, skelbiami Tarnybos interneto svetainėje www.vvtat.lt Tarnybos darbo reglamento nustatyta tvarka. Komisijos nutarimai skelbiami nepažeidžiant asmens duomenų apsaugos, valstybės, tarnybos, komercinės ir kitų įstatymų saugomų paslapčių apsaugos reikalavimų, taip pat laikantis kitų įstatymuose numatytų apribojimų ir draudimų.

______________