HERB21

LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO 2003 M. RUGPJŪČIO 29 D. ĮSAKYMO NR. 437 „DĖL LIETUVOS APLINKOS APSAUGOS INVESTICIJŲ FONDO PROGRAMOS LĖŠOMIS FINANSUOJAMŲ INVESTICINIŲ PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO IR PRIEŽIŪROS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2018 m. balandžio 4 d. Nr. D1-264

Vilnius

 

 

Pakeičiu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. rugpjūčio 29 d. įsakymą Nr. 437 „Dėl Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo programos lėšomis finansuojamų investicinių projektų įgyvendinimo ir priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:

 

„LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS APLINKOS APSAUGOS INVESTICIJŲ FONDO PROGRAMOS LĖŠOMIS FINANSUOJAMŲ INVESTICINIŲ PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO IR PRIEŽIŪROS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos mokesčio už aplinkos teršimą įstatymo 10 straipsnio 1 dalies 1 punktu,

tvirtinu Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo programos lėšomis finansuojamų investicinių projektų įgyvendinimo ir priežiūros tvarkos aprašą (pridedama).“

 

 

 

Aplinkos ministras                                                                                                   Kęstutis Navickas

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. rugpjūčio 29 d.

įsakymu Nr. 437

(Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2018 m. balandžio 4 d.

įsakymo Nr. D1-264 redakcija)

 

 

LIETUVOS APLINKOS APSAUGOS INVESTICIJŲ FONDO PROGRAMOS LĖŠOMIS FINANSUOJAMŲ INVESTICINIŲ PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO IR PRIEŽIŪROS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

 

1. Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo programos lėšomis finansuojamų investicinių projektų įgyvendinimo ir priežiūros tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja aplinkos apsaugos investicinių projektų, finansuojamų pagal Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo programą, atranką, finansavimo sąlygas, įgyvendinimo priežiūrą ir nustato pareiškėjų ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūros (toliau – APVA) teises ir pareigas.

2. Tvarkos aprašas taikomas subsidijų forma finansuojamiems aplinkos apsaugos investiciniams projektams, kuriuos įgyvendinus sumažėja neigiamas ūkinės veiklos poveikis aplinkai ir užtikrinamas įgyvendinto projekto tęstinis aplinkos apsaugos efektas (toliau – Projektas).

3. Subsidija teikiama atsižvelgiant į valstybės pagalbos teikimo reikalavimus, nustatytus 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamente Nr. 1407/2013 dėl Sutarties 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai.

4. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:

4.1. finansavimo ir priežiūros sutartis – APVA nustatytos formos sutartis, kurią APVA sudaro su pareiškėju, dėl subsidijos suteikimo pareiškėjo Projektui įgyvendinti;

4.2. finansavimo kryptys – kasmet Lietuvos Respublikos aplinkos ministro įsakymu tvirtinamas dokumentas, kuriame nurodomos APVA finansuojamų Projektų rūšys ir kiekvienos rūšies Projektams skiriama subsidijos suma, paraiškų pateikimo ir atrankos būdai (konkursinis arba tęstinis);

4.3. galutinio įgyvendinimo ataskaita – APVA nustatytos formos dokumentas apie įgyvendinto Projekto pasiektą aplinkos apsaugos efektą. Ataskaitoje pateikiami įrenginių, kurių įsigijimui skirta subsidija, pirmųjų 12 mėnesių eksploatacijos rezultatai ir pridedami juos pagrindžiantys dokumentai;

4.4. paraiška projektui (toliau – Paraiška) – APVA nustatytos formos dokumentas, kurį užpildo pareiškėjas pateikdamas išsamius duomenis apie projektą, kurio įgyvendinimui prašo finansavimo pagal šį Tvarkos aprašą;

4.5. Projekto informacinė forma – APVA nustatytos formos dokumentas, kuriame pareiškėjas APVA pristato Projekto idėją ir pateikia bendrą informaciją apie ketinamą įgyvendinti Projektą;

4.6. Projekto įgyvendinimo laikotarpis – finansavimo ir priežiūros sutartyje nustatytas ne ilgesnis kaip 36 mėnesių laikotarpis, per kurį vykdomos Projekto veiklos rūšys, susijusios su Projekto įgyvendinimu (prekių, paslaugų įsigijimas, darbų atlikimas, įrenginių montavimas, derinimas, paleidimas, eksploatacija iki Projekto galutinio įgyvendinimo ataskaitos patvirtinimo). Projekto įgyvendinimo pradžia laikoma finansavimo ir priežiūros sutarties įsigaliojimo data. Projekto įgyvendinimo laikotarpio pabaiga laikoma Projekto galutinio įgyvendinimo ataskaitos patvirtinimo APVA data;

4.7. subsidija – Projektui įgyvendinti skirta tikslinė negrąžintina, išskyrus šiame Tvarkos apraše nurodytus atvejus, išmoka pareiškėjui;

4.8. techninio įgyvendinimo ataskaita – APVA nustatytos formos dokumentas, kuriame pateikta informacija apie Projekto įgyvendinimo eigą, įrenginių, kurių įsigijimui skirta subsidija, eksploatacijos pagal paskirtį pradžią ir patirtas Projekto išlaidas.

Kitos šiame Tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatyme ir Lietuvos Respublikos finansų įstaigų įstatyme vartojamas sąvokas.

 

II SKYRIUS

PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGOS

 

PIRMASIS SKIRSNIS

SUBSIDIJŲ TEIKIMO PAGRINDAI IR SĄLYGOS

 

5. Subsidijos teikiamos Lietuvos Respublikoje veikiantiems juridiniams asmenims arba Lietuvos Respublikoje įregistruotiems kitose Europos ekonominės erdvės valstybėse įsisteigusių įmonių filialams, įgyvendinantiems Projektus Lietuvos Respublikos teritorijoje, pagal Lietuvos Respublikos aplinkos ministro įsakymu patvirtintas finansavimo kryptis, kurios skelbiamos APVA  interneto svetainėje www.apva.lt.

6. Sunkumus patirianti įmonė, kaip tai apibrėžia Komisijos komunikatas – Bendrijos gairės dėl valstybės pagalbos sunkumus patiriančioms įmonėms sanuoti ir restruktūrizuoti (OL 2004 C 244, p. 2), negali būti pareiškėju subsidijai gauti šio Tvarkos aprašo nustatyta tvarka.

7. Bendrieji reikalavimai pareiškėjui:

7.1. pareiškėjas nėra bankrutavęs, bankrutuojantis, likviduojamas ir (arba) restruktūrizuojamas, neturi mokestinės nepriemokos valstybės ir (arba) savivaldybės biudžetui arba kitiems valstybės fondams (išskyrus atvejus, kai mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas). Jeigu pareiškėjas yra įsiskolinęs, parama gali būti teikiama tokiu atveju, kai pareiškėjas pateiks dokumentus, įrodančius, kad jis apmokėjo visus įsiskolinimus valstybei;

7.2. yra tinkamai įvykdęs arba vykdantis įsipareigojimus pagal Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo, Klimato kaitos specialiosios ar Atliekų tvarkymo programų nuostatas;

7.3. pareiškėjas nėra atsisakęs paramos, skirtos iš Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo programos, Atliekų tvarkymo ar Klimato kaitos specialiosios programų lėšų, kai tokia parama jau buvo paskirta;

7.4. pareiškėjas, pažeidęs 7.2 ir 7.3 papunkčiuose keliamus reikalavimus, neturi teisės kreiptis į APVA dėl paramos iš Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo programos lėšų skyrimo dvejus metus nuo galutinio sprendimo priėmimo.

8. Maksimali subsidijos suma vienam pareiškėjui yra 200 000 eurų, tačiau subsidijos dydis Projektui negali viršyti 80 (aštuoniasdešimt) procentų visų tinkamų finansuoti išlaidų. Finansavimo kryptyse gali būti nustatytas mažesnis skiriamos subsidijos dydis.

9. Subsidijos teikiamos laikantis šių sąlygų:

9.1. 60 procentų paskirtos subsidijos (toliau – Pirmoji subsidijos dalis) sumokama, kai pareiškėjas įsigijo, sumontavo ir pradėjo eksploatuoti pagal paskirtį Projekte numatytus įrenginius ir pateikė APVA mokėjimo prašymą. Pirmoji subsidijos dalis negali būti išmokėta anksčiau nei APVA direktorius patvirtina Projekto techninio įgyvendinimo ataskaitą;

9.2. 40 procentų paskirtos subsidijos (toliau – Antroji subsidijos dalis) sumokama, kai pareiškėjas pateikė APVA pirmųjų vienerių metų įrenginių, kurių įsigijimui skirta parama, eksploatacijos rezultatus apie faktiškai pasiektą aplinkos apsaugos efektą. Antroji subsidijos dalis negali būti išmokėta anksčiau nei APVA direktorius patvirtina Projekto galutinio įgyvendinimo ataskaitą.

10. Pirmoji subsidijos dalis sumokama, jeigu yra tenkinami šie reikalavimai:

10.1. teisės aktų nustatyta tvarka užbaigta statinio, kurio nauja statyba ar rekonstrukcija yra finansuojamo Projekto dalis, statyba;

10.2. pateikiama tinkamai užpildyta techninio įgyvendinimo ataskaita;

10.3. pareiškėjas yra galutinai atsiskaitęs su rangovais, darbų ir paslaugų tiekėjais;

10.4. Projekto išlaidos yra tinkamos finansuoti;

10.5. pareiškėjas pažymėjo Projektu įgytą įrangą, nurodydamas, kad ji finansuojama Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo lėšomis ir paskelbė straipsnį spaudoje apie įgyvendintą Projektą ir APVA suteiktą subsidiją;

10.6. išlaidos yra tinkamai dokumentuotos, t. y. visos pareiškėjų patirtos išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų pagrindimo ir jų apmokėjimo įrodymo ar lygiavertės įrodomosios vertės dokumentais ir turi būti užtikrinamas šių dokumentų atsekamumas.

11. Antroji subsidijos dalis sumokama, jeigu paraiškoje numatyti aplinkosaugos rodikliai įvykdomi ne mažiau kaip 95 proc. Kai Projekte numatyti aplinkosaugos rodikliai įvykdomi mažiau kaip 95 proc., bet ne mažiau kaip 50 proc., Antroji subsidijos dalis mažinama, subsidiją perskaičiuojant pagal APVA direktoriaus patvirtintą Aplinkos apsaugos investicinių projektų aplinkosaugos rodiklių vertinimo metodiką. Jeigu aplinkosaugos rodikliai vykdomi mažiau kaip 50 proc. arba finansavimo ir priežiūros sutartyje nustatytu terminu nepateikiama galutinio įgyvendinimo ataskaita, laikoma, kad aplinkos apsaugos efektas nepasiektas ir Antroji subsidijos dalis nesumokama. Šiuo atveju taip pat turi būti grąžinta išmokėta Pirmoji subsidijos dalis. Aplinkosaugos rodiklių įvykdymas procentais apskaičiuojamas palyginant Paraiškoje numatytus aplinkosaugos rodiklius su faktiškai pasiektais metiniais aplinkosaugos rodikliais.

12. Pareiškėjo nuosavų lėšų šaltiniai, kuriais įgyvendinamas Projektas ar jo dalis, turi būti aiškiai apibrėžti, patikimi, tinkami Paraiškos pateikimo metu. Aiškiai apibrėžtais, patikimais ir tinkamais nuosavų lėšų finansavimo šaltiniais gali būti laikomi:

12.1. kredito įstaigos paskola. Jei pareiškėjo planuojamas lėšų šaltinis yra kredito įstaigos paskola, tokiu atveju pateikiamas preliminarus kredito įstaigos sprendimas suteikti paskolą. Po sprendimo skirti finansavimą priėmimo, bet ne vėliau kaip per APVA nustatytą terminą iki Projekto finansavimo ir priežiūros sutarties pasirašymo turi būti gauta paskola;

12.2. pareiškėjo piniginės lėšos. Su Paraiška pateikiamas sprendimas, patvirtintas juridinio asmens atitinkamo valdymo organo ar asmens (asmenų grupės), turinčio (turinčios) teisę priimti tokius sprendimus, kuriuo nutarta Projekto įgyvendinimui skirti tam tikrą lėšų sumą, ir (ar) informacija apie lėšų šaltinį (kredito įstaigos sąskaitos (-ų) išrašas ar kredito įstaigos pažyma apie pareiškėjo turimas lėšas, numatomos pajamos, pelnas, nepaskirstytini rezervai).

13. Pareiškėjai darbų, paslaugų bei prekių pirkimus, susijusius su Projekto įgyvendinimu, turi atlikti vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu, kai pareiškėjas yra perkančioji organizacija, arba vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos aplinkos ministro patvirtintu Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo programos pareiškėjų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, pirkimų tvarkos aprašu, kai pareiškėjas nėra perkančioji organizacija.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

REIKALAVIMAI PROJEKTO IŠLAIDOMS

 

14. Subsidija skiriama tik tinkamoms finansuoti Projekto išlaidoms kompensuoti. Tinkamos finansuoti Projekto išlaidos yra išlaidos, kurios patirtos ir apmokėtos po einamųjų metų finansavimo krypčių patvirtinimo iki Projekto įgyvendinimo laikotarpio pabaigos ir skirtos Projektu įgyjamų įrenginių finansavimui, kuriuos įdiegus mažėja neigiamas ūkinės veiklos poveikis aplinkai ir užtikrinamas tęstinis aplinkos apsaugos efektas, išskyrus 15 punkte nurodytas išlaidas.

15. Netinkamomis finansuoti Projekto išlaidomis laikoma:

15.1. žemės pirkimo arba nuomos ir su tuo susijusios išlaidos;

15.2. nekilnojamojo turto (pastatų, kitų statinių ar patalpų) pirkimo, nuomos arba lizingo (finansinės nuomos) ir eksploatavimo, statybos, rekonstravimo, kapitalinio ir paprastojo remonto išlaidos;

15.3. įrangos, įrenginių, ir kito turto lizingo (finansinės nuomos) išlaidos;

15.4. transporto priemonių pirkimo, lizingo (finansinės nuomos), eksploatavimo ir su tuo susijusios išlaidos (išskyrus specialios paskirties transporto priemones, skirtas tiesioginei projekto veiklai vykdyti);

15.5. paskolos suteikimas ar grąžinimas, palūkanos už gautą paskolą;

15.6. pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokestis, kurį pareiškėjas pagal Lietuvos Respublikos įstatymus turi teisę susigrąžinti (atskaityti);

15.7. naudoto turto įsigijimas;

15.8. nuostoliai ir užsienio valiutos keitimo išlaidos;

15.9. baudos, nuobaudos ir bylinėjimosi išlaidos;

15.10. išlaidos, tiesiogiai nesusijusios su Projekto vykdymu;

15.11. išlaidos, kurios anksčiau buvo finansuotos (apmokėtos) ar yra priimtas sprendimas finansuoti iš Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų ar išteklių fondų, Europos Sąjungos arba ne Europos Sąjungos šalių valstybės institucijų lėšų;

15.12. gamybos priemonių/įrenginių atnaujinimo, juos keičiant analogiškais naujais su panašiomis funkcijomis, išlaidos;

15.13. sutarčių administravimo mokesčiai;

15.14. su Projektu susijusios dokumentacijos parengimo išlaidos;

15.15. baldų įsigijimo, nuomos, lizingo (finansinės nuomos) ir su tuo susijusios išlaidos;

15.16. darbo santykiais su pareiškėju susijusių Projektą administruojančių ir vykdančių asmenų darbo užmokesčio, komandiruočių išlaidos;

15.17. sukurto turto draudimo išlaidos, pastato (statinio) inventorizacijos ir teisinės registracijos išlaidos ir pan.;

15.18. įrangos, įrenginių transportavimo išlaidos;

15.19. eksperimentinių, mokslo tiriamųjų darbų išlaidos;

15.20. eksperimentinės įrangos, laboratorinės įrangos, išskyrus įrangos, skirtos paramos gavėjų, kaip ūkio subjektų aplinkos monitoringo vykdymui, įsigijimo išlaidos;

15.21. su įgyvendinamu Projektu susijusių darbų, aplinkos sutvarkymo išlaidos (išskyrus atvejus, kuomet Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo programos lėšų naudojimo atitinkamų metų finansavimo kryptyse tokios išlaidos priskiriamos tinkamoms finansuoti);

15.22. išlaidos, patirtos įsigyjant įrenginius, neatitinkančius esminių Lietuvos Respublikos, Europos Sąjungos ir (ar) Europos ekonominės erdvės valstybių nustatytų standartų (nesertifikuotos).

 

III SKYRIUS

PARAIŠKŲ PRIĖMIMAS, VERTINIMAS IR SPRENDIMŲ DĖL PROJEKTŲ FINANSAVIMO PRIĖMIMAS

 

PIRMASIS SKIRSNIS

PROJEKTO INFORMACINĖS FORMOS IR PARAIŠKOS PRIĖMIMAS

 

16. Pareiškėjas, prieš pateikdamas Paraišką, raštu, telekomunikacijų įrenginiais arba elektroniniu būdu, pasirašius saugiu elektroniniu parašu, gali pateikti APVA užpildytą Projekto informacinę formą.

17. APVA, gavusi užpildytą Projekto informacinę formą, ją užregistruoja ir priima sprendimą dėl Projekto atitikimo finansavimo kryptims ir esminėms finansavimo sąlygoms ir ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Projekto informacinės formos gavimo dienos raštu arba telekomunikacijų įrenginiais, informuoja pareiškėją apie galimybę teikti Paraišką arba, kad Projektas neatitinka finansavimo krypčių ir (arba) esminių finansavimo sąlygų, nurodant to priežastis.

18. Kvietimas teikti Paraiškas pagal einamųjų metų finansavimo kryptis skelbiamas APVA interneto svetainėje www.apva.lt ir respublikinėje spaudoje. Jeigu pagal paskelbtą kvietimą surinktose paraiškose prašoma paramos suma mažesnė, nei numatyta paskirstyti einamųjų metų finansavimo kryptyse, APVA gali skelbti antrąjį kvietimą teikti paraiškas pagal einamųjų metų finansavimo kryptis.

19. Paraiška turi būti teikiama tik pagal Paraiškos pateikimo momentu galiojančias finansavimo kryptis, paraiškų pateikimo ir atrankos būdus, pateikimo terminus ir esmines finansavimo sąlygas.

20. Einamaisiais metais pareiškėjas gali teikti tik vieną paraišką kiekvienai Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo programos lėšų naudojimo finansavimo krypčiai.

21. Pagal APVA direktoriaus įsakymu patvirtintą formą užpildyta Projekto Paraiška pateikiama APVA kartu su privalomais pateikti dokumentais, nurodytais APVA interneto svetainėje www.apva.lt. Pareiškėjas arba jo įgaliotas asmuo APVA tiesiogiai, registruotu arba elektroniniu paštu turi pateikti:

21.1. Paraiškos originalo ir kartu su ja privalomų pateikti dokumentų popierinį egzempliorių ir Paraiškos elektroninę versiją MS Word formatu;

arba

21.2. Paraišką kartu su privalomais pateikti dokumentais, pasirašytais teisinę galią turinčiu saugiu elektroniniu parašu.

22. Paraiška pateikta kitu nei 20 punkte nurodytu būdu nepriimama. Paraiškos originalų ir elektroninės versijos turinys turi būti identiški. Nustačius, kad originalo ir elektroninės versijos turinys nėra identiškas, vadovaujamasi originale pateikta informacija.

23. Gautą Paraišką APVA registruoja gautų dokumentų registre ir Projektų registracijos žurnale. Apie paraiškos užregistravimą APVA raštu arba telekomunikacijų įrenginiais praneša pareiškėjui ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo paraiškos užregistravimo.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

24. Paraiškų vertinimą sudaro:

24.1. administracinės atitikties vertinimas;

24.2. aplinkosauginis – techninis vertinimas.

25. Paraiškų vertinimas atliekamas vadovaujantis Tvarkos aprašu, galiojančiu Paraiškos registracijos APVA metu.

26. Atliekant Paraiškų vertinimą, turi būti laikomasi šių principų:

26.1. skaidrumo ir nešališkumo – visi vertintojai privalo deklaruoti galimą interesų konfliktą;

26.2. konfidencialumo – turi būti užtikrintas Paraiškoje ir kituose pareiškėjo pateiktuose dokumentuose esančios informacijos naudojimas tik vertinimo tikslais.

27. Administracinės atitikties vertinimą atlieka APVA darbuotojas.

28. Nustatyta tvarka pateiktos Paraiškos vertinamos eilės tvarka pagal jų registracijos datą Projektų registracijos žurnale. Visų Paraiškų administracinės atitikties vertinimas negali trukti ilgiau kaip 20 darbo dienų (į šį terminą neįskaitomas administracinės atitikties vertinimo metu nustatytų trūkumų pašalinimui reikalingas laikas) nuo APVA kvietime nurodytos paraiškų priėmimo pabaigos. Administracinės atitikties vertinimo terminas gali būti pratęstas APVA direktoriaus sprendimu, atsižvelgiant į gautų Paraiškų skaičių. Administracinės atitikties vertinimo metu nustatoma, ar Paraiška yra tinkamai/pilnai užpildyta ir ar pateikti visi reikalaujami dokumentai. Jeigu atliekant administracinės atitikties vertinimą yra nustatoma, kad pateikti ne visi reikalaujami dokumentai ir (arba) Paraiška užpildyta netinkamai/nepilnai, pareiškėjui APVA siunčia pranešimą, kuriame paprašoma pareiškėjo per APVA nustatytą terminą pateikti patikslintą/papildytą paraišką, trūkstamus dokumentus ar informaciją. Terminas trūkumams pašalinti neturi būti trumpesnis kaip 5 darbo dienos ir ilgesnis kaip 15 darbo dienų, jeigu APVA ir pareiškėjo bendru sutarimu nenusprendžiama kitaip. Jeigu pareiškėjas per nustatytą terminą patikslintos/papildytos paraiškos, trūkstamų dokumentų ar informacijos nepateikia, Paraiška atmetama. APVA turi teisę paraiškos nevertinti ir atmesti ją, jei joje yra neužpildyta (arba užpildyta netinkamai) daugiau kaip pusė privalomų užpildyti punktų ir (arba) su paraiška nepateikiama (arba pateikiama netinkami) daugiau kaip pusė su paraiška privalomų pateikti dokumentų.

29. Nustačius, kad Paraiška ir jos priedai neatitinka bent vieno administracinės atitikties vertinimo reikalavimo, APVA priima sprendimą atmesti Paraišką ir per 10 dienų parengia ir išsiunčia pareiškėjui raštą, kuriame nurodo priežastį, dėl ko Paraiška atmesta.

30. Pateiktoje paraiškoje nurodyti duomenys be APVA paklausimo po paraiškos pateikimo dienos negali būti koreguojami ar tikslinami.

31. Paraiška, atitinkanti administracinės atitikties vertinimo reikalavimus, teikiama aplinkosauginio-techninio vertinimo etapui. Jeigu Paraiška atitinka ne visus administracinės atitikties reikalavimus, tačiau tai netrukdo pereiti į aplinkosauginio techninio vertinimo etapą, APVA gali priimti sprendimą pradėti tokios paraiškos aplinkosauginį techninį vertinimą, galutinai nepabaigęs administracinės atitikties vertinimo. Tokiu atveju administracinės atitikties vertinimo reikalavimai turi būti įgyvendinti ne vėliau kaip iki Paraiškos aplinkosauginio techninio vertinimo pabaigos.

32. Esant konkursiniam atrankos būdui, Paraiškoms, atitinkančioms administracinės atitikties vertinimo reikalavimus ir Paraiškoms, kurios atitinka ne visus administracinės atitikties reikalavimus, tačiau tai netrukdo pereiti į aplinkosauginio techninio vertinimo etapą, APVA, vadovaudamasis APVA direktoriaus patvirtinta Aplinkos apsaugos investicinių projektų aplinkosaugos rodiklių vertinimo metodika ir Darbo su aplinkos apsaugos investiciniais projektais tvarkos aprašu, suteikia balus bei balų mažėjimo tvarka sudaro paraiškų eilę. Paraiškų eilė sudaroma vadovaujantis tik ta informacija, kurią pareiškėjas nurodė pateiktoje paraiškoje ir jos prieduose. Vertinamos tik tos sudarytoje eilėje paraiškos, kurioms pakanka Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo programos lėšų naudojimo finansavimo kryptyse konkrečiam projektų tipui skirtų lėšų sumos.

33. APVA, nustatęs, kad Paraiškoje pateikta klaidinga informacija arba trūksta informacijos, leidžiančios įvertinti planuojamo aplinkosauginio efekto pagrįstumą ir/arba tinkamai atlikti projekto aplinkosauginį techninį vertinimą, turi teisę prašyti patikslinti paraišką bei pateikti atitinkamus dokumentus. Terminas trūkumams pašalinti neturi būti trumpesnis kaip 5 darbo dienos ir ilgesnis kaip 15 darbo dienų, jeigu APVA ir pareiškėjo bendru sutarimu nenusprendžiama kitaip. Jeigu pareiškėjas per nustatytą terminą trūkstamų dokumentų ar patikslintos paraiškos bei informacijos nepateikia, APVA turi teisę nutraukti Paraiškos vertinimą. Sprendimas nutraukti Paraiškos vertinimą įforminamas APVA raštu, kuriame nurodomos Paraiškos vertinimo nutraukimo priežastys.

34. Tais atvejais, kai, atliekant Paraiškų, esančių sudarytoje eilėje, aplinkosauginį - techninį vertinimą, projekto balų skaičius pakinta ir dėl to pasikeičia pirminė paraiškų eilė, atliekamas kitų, patikslintoje eilėje esančių paraiškų, kurioms pakanka APVA  programos lėšų naudojimo finansavimo kryptyse konkrečiai finansavimo krypčiai skirtų lėšų sumos, aplinkosauginis techninis vertinimas. Atrankos komitetui teikiami tik tie projektai, kuriems po aplinkosauginio techninio vertinimo pakanka Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo programos lėšų naudojimo finansavimo kryptyse nurodytos lėšų sumos.

35. Aplinkosauginio-techninio vertinimo metu atliekamas kokybinis Paraiškos ir kartu pateiktų dokumentų vertinimas. Jo metu vertinama, ar Paraiškoje ir kartu su ja pateiktuose dokumentuose aprašytas projektas atitinka finansavimo kryptis ir ar, įdiegus projekte numatytą technologiją bei įrenginius, Paraiškoje nurodytas aplinkos apsaugos efektas yra objektyviai nustatytas ir realiai pasiektinas. Jeigu atliekant Paraiškos kokybinį vertinimą nustatoma, kad Projektas neatitinka finansavimo krypčių ir (arba) planuojamas aplinkos apsaugos efektas nebus realiai pasiektas, Paraiška toliau nevertinama ir apie tokį sprendimą APVA raštu nurodydamas priežastis informuoja pareiškėją.

36. Aplinkosauginio-techninio paraiškos vertinimo metu atsitiktine tvarka pasirenkama ne mažiau kaip 30 proc. paraiškų, kurių atveju APVA darbuotojas atlieka projekto įgyvendinimo vietos ir techninių sąlygų patikrą, apsilankant projekto įgyvendinimo vietoje ir patikrinant Paraiškoje ir kartu su ja pateiktuose dokumentuose esančios informacijos atitiktį esamai situacijai.

37. Aplinkosauginį – techninį vertinimą atlieka APVA darbuotojas.

38. Atlikę aplinkosauginį – techninį vertinimą, APVA darbuotojai per 5 darbo dienas raštu suformuluoja savo išvadas ir užpildo Projekto apibendrinimo formą. APVA darbuotojo užpildyta APVA direktoriaus patvirtinta Projekto apibendrinimo forma kartu su kita informacija apie Projektą teikiama:

38.1. Atrankos komitetui, jei paraiškų pateikimo ir atrankos būdas – konkursinis;

38.2. Lietuvos Respublikos aplinkos ministrui, jei paraiškų pateikimo ir atrankos būdas – tęstinis.

39. APVA turi užtikrinti, kad aplinkosauginis – techninis vertinimas truktų ne ilgiau kaip 60 darbo dienų nuo atlikto Paraiškos administracinės atitikties vertinimo datos. Šis terminas gali būti APVA direktoriaus motyvuotu sprendimu pratęstas, atsižvelgiant į gautų Paraiškų apimtis ir skaičių.

 

 

TREČIASIS SKIRSNIS

SPRENDIMŲ DĖL PROJEKTŲ FINANSAVIMO PRIĖMIMAS

 

 

40. Paraiškas teikiant bei atrenkant konkurso būdu, APVA įvertintus projektus atrenka ir pasiūlymus skirti (neskirti) finansavimą rengia Lietuvos Respublikos aplinkos ministro įsakymu sudarytas Atrankos komitetas, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos aplinkos ministro patvirtintu Atrankos komiteto darbo reglamentu ir atsižvelgdamas į finansavimo kryptis, Paraiškas vertinusių APVA darbuotojų išvadas, Paraiškoje ir kartu su ja pateiktuose dokumentuose esančią informaciją, Projektui suteiktus aplinkosauginio – techninio vertinimo balus. Paraiškas teikiant bei atrenkant konkurso būdu, Atrankos komiteto atrinktus Projektus kartu su Atrankos komiteto pasiūlymais skirti (neskirti) finansavimą projektams, Paraiškas vertinusių APVA darbuotojų išvadomis ir kita su atrinktais Projektais susijusia informacija per 5 darbo dienas nuo projektų atrinkimo APVA teikia Lietuvos Respublikos aplinkos ministrui.

41. Paraiškas teikiant bei atrenkant tęstiniu būdu APVA parengia Projektų vertinimo išvadas, kartu su pasiūlymais skirti (neskirti) finansavimą, Paraiškas vertinusių APVA darbuotojų išvadomis ir kita su Projektais susijusia informacija ir teikia Lietuvos Respublikos aplinkos ministrui per 5 darbo dienas nuo pasiūlymų parengimo dienos.

42. Atsižvelgdamas į Atrankos komiteto ir/ar APVA pasiūlymus skirti (neskirti) finansavimą, finansavimo kryptis, Paraiškas vertinusių APVA darbuotojų išvadas bei kitą Projekto informaciją, ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo jų gavimo dienos Lietuvos Respublikos aplinkos ministras priima sprendimą skirti (neskirti) finansavimą Projektui. Sprendimas skirti finansavimą įforminamas Lietuvos Respublikos aplinkos ministro įsakymu. Skirdamas finansavimą Lietuvos Respublikos aplinkos ministras, atsižvelgdamas į APVA ir/ar Atrankos komiteto pateiktus pasiūlymus, Projekto vykdytojui įsakymu taip pat nustato kitas finansavimo ir priežiūros sutarties pasirašymui ir jos vykdymui, subsidijos išmokėjimui ir Projekto įgyvendinimui reikšmingas sąlygas. Sprendimas neskirti finansavimo įforminamas Aplinkos ministerijos raštu, kuriame nurodomi sprendimą pagrindžiantys objektyvūs duomenys, teisės aktų normos, sprendimo motyvai ir sprendimo apskundimo tvarka. Lietuvos Respublikos aplinkos ministro sprendimo skirti (neskirti) finansavimą projektą rengia APVA. Aplinkos ministerija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo skirti (neskirti) finansavimą priėmimo dienos apie šiuos sprendimus raštu informuoja pareiškėją ir APVA bei sprendimą skirti finansavimą paskelbia Aplinkos ministerijos interneto svetainėje.

43. Priėmus sprendimą skirti finansavimą, APVA ne vėliau kaip per 3 darbo dienas skiriamą subsidijos sumą registruoja Suteiktos valstybės pagalbos registre, vadovaudamasis Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos duomenų tvarkymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos 2015 m. lapkričio 13 d. nutarimu Nr. 1S-120/2015 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos duomenų tvarkymo taisyklių patvirtinimo“.

44. Informacija apie Projektus, kurių įgyvendinimui numatyta skirti subsidiją, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo skirti finansavimą gavimo dienos, taip pat turi būti paskelbiama APVA interneto svetainėje www.apva.lt. Šioje informacijoje turi būti nurodyti pareiškėjai, Projektų pavadinimai ir numatomų skirti subsidijų suma.

45. Lietuvos Respublikos aplinkos ministrui atmetus Projektą dėl informacijos trūkumo ar poreikio tikslinti Paraišką, APVA kreipiasi į pareiškėją, prašydamas per APVA nustatytą terminą pateikti trūkstamą informaciją ar patikslinti Paraišką ir, ją gavus, APVA pakartotinai vertina Projektą arba teikia Atrankos komitetui vertinti. Per APVA nustatytą terminą pareiškėjui nepateikus prašomos informacijos ar nepatikslinus Paraiškos, Paraiška pakartotinai nevertinama.

 

IV SKYRIUS

FINANSAVIMO IR PRIEŽIŪROS SUTARTIES SUDARYMAS, SUBSIDIJOS MOKĖJIMAS IR PROJEKTŲ PRIEŽIŪRA

 

PIRMASIS SKIRSNIS

FINANSAVIMO IR PRIEŽIŪROS SUTARTIES SUDARYMAS, PAKEITIMAI

 

46. APVA ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo sprendimo skirti Projektui finansavimą priėmimo dienos parengia finansavimo ir priežiūros sutarties projektą ir paštu arba tiesiogiai pateikia 2 sutarties egzempliorius pareiškėjui pasirašyti. Pareiškėjas turi pasirašyti ir grąžinti APVA pasirašytą antrąjį finansavimo ir priežiūros sutarties egzempliorių per 1 mėnesį nuo sutarties projekto gavimo dienos. To nepadarius laikoma, kad pareiškėjas finansavimo atsisako ir sprendimas skirti finansavimą Projektui netenka galios.

47. Prie finansavimo ir priežiūros sutarties turi būti pridėti šie priedai:

47.1. Paraiška;

47.2. Projekto įgyvendinimo grafikas;

47.3. Projekto techninio įgyvendinimo ataskaitos forma;

47.4. Projekto galutinio įgyvendinimo ataskaitos forma.

48. Neleidžiami jokie su APVA nesuderinti nukrypimai nuo planuoto Projekto įgyvendinimo, keičiantys Projekto apimtį, Projekto išlaidas, pratęsiantys Projekto įgyvendinimo laikotarpį ar kitaip keičiantys Projektą ar finansavimo ir priežiūros sutartyje nustatytus pareiškėjo įsipareigojimus.

49. Finansavimo ir priežiūros sutarties pakeitimai atliekami sutarties šalims pasirašant susitarimą dėl sutarties pakeitimo, kai:

49.1. būtina pakeisti Projekto įgyvendinimo laikotarpį;

49.2. keičiasi pareiškėjo teisinė forma;

49.3. atsiranda kitų nenumatytų aplinkybių, turinčių įtakos Projekto įgyvendinimo nukrypimui nuo sutarties sąlygų.

50. Atsiradus šio Tvarkos aprašo 49 punkte numatytoms aplinkybėms, pareiškėjas privalo pateikti APVA raštišką prašymą pakeisti finansavimo ir priežiūros sutartį, nurodydamas tokio keitimo esmę, priežastis ir pagrindimą bei pridėdamas visus prašymą pagrindžiančius įrodymus. Sprendimą dėl finansavimo ir priežiūros sutarties keitimo priima APVA direktorius. Sutarties keitimui paprastai pritariama, jeigu nustatoma, kad pakeitus sutartį Projektas galėtų duoti tiek pat arba daugiau aplinkosauginės naudos.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

SUBSIDIJOS MOKĖJIMAS

 

51. Laisvos formos mokėjimo prašymą sumokėti Pirmąją subsidijos dalį pareiškėjas raštu pateikia APVA po to, kai pareiškėjas įsigijo, sumontavo ir pradėjo eksploatuoti pagal paskirtį Projekte numatytus įrenginius. Įrenginių eksploatacijos pagal paskirtį pradžia laikoma įrenginių įvedimo į eksploataciją akto pasirašymo data.

52. Prie mokėjimo prašymo pareiškėjas turi pridėti užpildytą techninio įgyvendinimo ataskaitą, šio Tvarkos aprašo 10.6 punkte nurodytų dokumentų pareiškėjo vadovo parašu patvirtintas kopijas.

53. APVA nustačius, kad pateikti ne visi prie mokėjimo prašymo pridėtini dokumentai, paprašo pareiškėjo per APVA nustatytą terminą pateikti trūkstamus dokumentus.

54. APVA, gavęs visus 51 ir 52 punktuose nurodytus dokumentus, atlieka Projekto techninio įgyvendinimo patikrą vietoje. Patikroje turi dalyvauti APVA darbuotojas. Patikros rezultatus APVA darbuotojas per 5 darbo dienas apibendrina užpildydami APVA direktoriaus patvirtintas ataskaitos formas, kur nurodo Projekto metu įdiegtos technologijos ir gamybos parametrų atitikimą/neatitikimą Paraiškoje numatytai technologijai ir parametrams ir Projekto atitikimą finansavimo ir priežiūros sutarčiai.

55. APVA direktorius, atsižvelgdamas į APVA darbuotojo ataskaitas, tvirtina Projekto techninio įgyvendinimo ataskaitą.

56. Laisvos formos mokėjimo prašymą sumokėti Antrąją subsidijos dalį pareiškėjas pateikia APVA kartu su užpildyta galutinio įgyvendinimo ataskaita ir šią ataskaitą pagrindžiančiais dokumentais.

57. APVA, gavęs visus 56 punkte nurodytus dokumentus, gali atlikti Projekto galutinio įgyvendinimo patikrą vietoje. Patikrą vietoje atlieka APVA darbuotojas. Patikros metu nustatę neatitikimų, kurie nepažeidžia finansavimo ir priežiūros sutarties ir gali būti pareiškėjo ištaisyti, APVA suformuluoja rekomendacijas neatitikimams pašalinti ir nustato terminą, per kurį šios rekomendacijos turi būti įgyvendintos. Patikros rezultatus APVA darbuotojas apibendrina ir suformuluoja išvadas, užpildydami APVA direktoriaus patvirtintos formos ataskaitas.

58. APVA direktoriaus sprendimu, atsižvelgiant į APVA darbuotojo pasiūlymus, išvados gali būti formuluojamos ir neatlikus Projekto galutinio įgyvendinimo patikros vietoje.

59. APVA direktorius, atsižvelgdamas į APVA darbuotojo išvadas, tvirtina Projekto galutinio įgyvendinimo ataskaitą.

60. Antroji subsidijos dalis išmokama arba neišmokama ir imamasi priemonių Pirmajai subsidijos daliai susigrąžinti remiantis APVA direktoriaus patvirtintos galutinio įgyvendinimo ataskaitos duomenimis pagal šio Tvarkos aprašo 11 punkto nuostatas.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

PROJEKTŲ PRIEŽIŪRA

 

61. Projektų priežiūrą sudaro šie etapai:

61.1. parengiamasis etapas, kuriame priežiūra atliekama šio Tvarkos aprašo 35 punkte nustatyta tvarka, šio etapo tikslas yra įvertinti pareiškėjo galimybes įgyvendinti Projektą;

61.2. techninio įgyvendinimo etapas, kuriame priežiūra atliekama šio Tvarkos aprašo 54 punkte nustatyta tvarka, šio etapo tikslas yra vertinti pareiškėjo Projekto techninio įgyvendinimo parametrus ir Projekto įgyvendinimo atitikimą Paraiškoje pateiktai informacijai;

61.3. galutinio įgyvendinimo etapas, kuriame priežiūra atliekama šio Tvarkos aprašo 57 punkte nustatyta tvarka, šio etapo tikslas yra vertinti pareiškėjo įrenginių, kurių įsigijimui buvo skirta subsidija, pirmųjų vienerių metų eksploatacijos rezultatus ir aplinkos apsaugos efektą.

62. APVA bet kuriame Projekto įgyvendinimo etape gali atlikti papildomą Projekto priežiūrą, nenumatytą šio Tvarkos aprašo 35, 44 ir 57 punktuose. Papildomos Projekto priežiūros rezultatus APVA darbuotojas apibendrina užpildydami APVA direktoriaus patvirtintos formos ataskaitą. Ataskaitą pasirašo ir pareiškėjo atstovas, jeigu jis dalyvauja patikros metu. Papildomos Projektų priežiūros metu tikrinamos Projekto įgyvendinimo sąlygos.

63. Praėjus dvejiems metams nuo Pirmosios subsidijos dalies gavimo dienos, pareiškėjas privalo per 30 kalendorinių dienų raštu APVA pateikti antrųjų veiklos metų aplinkosaugos rodiklių vykdymo ataskaitą.

 

64. Pareiškėjui planuotus antrųjų veiklos metų  aplinkosaugos rodiklius pasiekus mažiau kaip 70 proc., jis privalo APVA sumokėti baudą, lygią 5 procentams išmokėtos antros subsidijos dalies vertės. Pareiškėjui, per 1 mėnesį praėjus dvejiems metams po pirmosios subsidijos dalies išmokėjimo nepateikus antrųjų veiklos metų Projekto aplinkos apsaugos efekto ataskaitos, taikomi 0,03 proc. delspinigiai nuo antrosios subsidijos dalies už kiekvieną pavėluotą dieną. Nepateikus antrųjų veiklos metų Projekto aplinkos apsaugos efekto ataskaitos ilgiau kaip 3 mėnesius, pareiškėjas privalo APVA sumokėti baudą, lygią 7 proc. išmokėtos antros subsidijos dalies vertės.

65. APVA ne vėliau kaip iki einamųjų metų kovo mėnesio 30 dienos apibendrina finansuojamų Projektų įgyvendinimo duomenis ir parengia bendrą metinę finansuojamų Projektų priežiūros ataskaitą bei pateikia ją Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijai. Šioje ataskaitoje turi būti nurodomos Projektų įvykdymo sąlygos, aplinkos apsaugos rodikliai, Projektų neįvykdymo priežastys.

 

V skyrius

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

66. APVA ir pareiškėjai visų su Projektų įgyvendinimu susijusių dokumentų saugojimą organizuoja vadovaudamiesi Dokumentų saugojimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. V-157 „Dėl Dokumentų saugojimo taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka ir Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklėje, patvirtintoje Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. V-100 „Dėl Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklės patvirtinimo“, nustatytais terminais.

67. APVA ir pareiškėjai turi užtikrinti su Projektų įgyvendinimu susijusių dokumentų saugumą ir prieinamumą Aplinkos ministerijos ir Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės atsakingiems pareigūnams.

68. Pareiškėjas privalo saugoti:

68.1. Paraiškos ir jos priedų kopijas;

68.2. finansavimo ir priežiūros sutarties ir jos pakeitimų originalus;

68.3. Projekto techninio įgyvendinimo ataskaitos, Projekto galutinio įgyvendinimo ataskaitos ir jų priedų kopijas ir kitus su šiomis ataskaitomis susijusius dokumentus;

68.4. šio Tvarkos aprašo 10.6 punkte nurodytų dokumentų originalus;

68.5. susirašinėjimo su APVA oficialių dokumentų kopijas;

68.6. pirkimų vykdymo dokumentų originalus arba kopijas.

69. APVA privalo saugoti:

69.1. Paraiškų registravimo ir vertinimo dokumentų originalus;

69.2. Paraiškų, įskaitant ir vertinimo metu atmestas Paraiškas, ir jų priedų originalus;

69.3. Projekto finansavimo ir priežiūros sutartis ir jų pakeitimų originalus;

69.4. prašymų pakeisti finansavimo ir priežiūros sutartį ir sprendimų dėl finansavimo ir priežiūros sutarties pakeitimo originalus arba kopijos ir kitus su tuo susijusius dokumentus;

69.5. mokėjimo prašymų originalus, šio Tvarkos aprašo 10.6 punkte nurodytų dokumentų kopijas;

69.6. Projekto techninio įgyvendinimo ir Projekto galutinio įgyvendinimo ataskaitų ir jų priedų originalus, įskaitant atliktų patikrinimų ataskaitų originalus ir kitus su tuo susijusius dokumentus;

69.7. subsidijos sumokėjimo dokumentų kopijas;

69.8. susirašinėjimo su pareiškėjais oficialių dokumentų kopijas;

69.9. Atrankos komiteto posėdžių protokolus.

70. Už suteiktos subsidijos lėšas materialų turtą pareiškėjas įsigyja savo nuosavybėn ir naudoja savo veikloje finansavimo ir priežiūros sutartyje nustatytais tikslais  ne mažiau kaip 3 (trejus) metus be APVA sutikimo neperleidžiant, neparduodant, neįkeičiant ar kitokiu būdu nesuvaržant daiktinių teisių į turtą.

71. APVA veiksmai arba neveikimas, susijęs su Paraiškos vertinimu; sprendimas skirti (neskirti) Projektui finansavimą, gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.