LIETUVOS TRANSPORTO SAUGOS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

įsakymas

DĖL LIETUVOS TRANSPORTO SAUGOS ADMINISTRACIJOS MAŽOS VERTĖS PIRKIMŲ, ATLIEKAMŲ GYNYBOS IR SAUGUMO SRITYJE, VYKDYMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2021 m. gruodžio 17 d. Nr. 2BE-345

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymo 17 straipsnio 4 dalimi:

1.  T v i r t i n u Lietuvos transporto saugos administracijos mažos vertės pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, vykdymo taisykles (pridedama).

2.  P r i p a ž į s t u  netekusiu galios Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus 2018 m. gegužės 14 d. įsakymą Nr. 2BBE-10 „Dėl Lietuvos transporto saugos administracijos mažos vertės pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, vykdymo taisyklių patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

3.  N u s t a t a u, kad šis įsakymas įsigalioja 2022 m. sausio 1 d.

4.  P a v e d u  Bendrųjų reikalų skyriui su šiuo įsakymu supažindinti Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus pavaduotojus, kanclerį, padalinių vadovus, pirkimų organizatorius, Viešųjų pirkimų komisijos narius.

5.  I n f o r m u o j u, kad šis įsakymas nustatyta tvarka skelbiamas Teisės aktų registre ir Lietuvos transporto saugos administracijos interneto svetainėje.

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                                      Genius Lukošius

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos transporto saugos administracijos

direktoriaus 2021 m. gruodžio 17 d. įsakymu

Nr. 2BE-345

 

 

LIETUVOS TRANSPORTO SAUGOS ADMINISTRACIJOS

MAŽOS VERTĖS PIRKIMŲ, ATLIEKAMŲ GYNYBOS IR SAUGUMO SRITYJE, VYKDYMO TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.         Lietuvos transporto saugos administracijos mažos vertės viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, vykdymo taisyklės (toliau – Taisyklės)  nustato prekių, paslaugų ar darbų mažos vertės viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje (toliau – mažos vertės pirkimai), vykdymo Lietuvos transporto saugos administracijoje (toliau – Administracija) tvarką,  pirkimo būdus, pirkimų dokumentų rengimo ir teikimo tiekėjams reikalavimus, pirkimo procedūrų atlikimo ir ginčų nagrinėjimo tvarką.

2.         Atlikdama mažos vertės pirkimus Administracija vadovaujasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymu (toliau – VPGSĮ), Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymu (toliau – Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymas), Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu, kitais įstatymais ir juos įgyvendinančiais teisės aktais, šiomis Taisyklėmis. Atliekant mažos vertės pirkimus, privalomai taikomos VPGSĮ I skyriaus (išskyrus 12 straipsnį), 33, 34 straipsnių (išskyrus šio straipsnio 1 dalį), 35, 36, 37, 40, 43, 47, 48 straipsnių, 52 straipsnio 4, 5, 6, 8 dalių, IV skyriaus ir kitų Taisyklėse nurodytų VPGSĮ straipsnių ar jų dalių nuostatos.

3.         Taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos VPGSĮ, Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatyme, Lietuvos transporto saugos administracijos viešųjų pirkimų organizavimo ir vidaus kontrolės taisyklėse, patvirtintose Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus 2021 m. gruodžio 16 d. įsakymu Nr. 2BE-342 „Dėl Lietuvos transporto saugos administracijos viešųjų pirkimų organizavimo ir vidaus kontrolės taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Pirkimų organizavimo ir vidaus kontrolės taisyklės), ir kituose viešuosius pirkimus reglamentuojančiuose teisės aktuose.

4.         Mažos vertės pirkimai atliekami laikantis lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo ir skaidrumo principų, konfidencialumo ir nešališkumo reikalavimų, kartu nepažeidžiant įslaptintos informacijos apsaugos ir teikimo patikimumo reikalavimų.

5.         Mažos vertės pirkimus galima atlikti, kai numatoma viešojo pirkimo ir pardavimo sutarties (toliau – pirkimo sutartis) ar preliminarios sutarties vertė, apskaičiuota vadovaujantis Numatomos viešojo pirkimo ir pirkimo vertės skaičiavimo metodika, patvirtinta Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2017 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. 1S-94 „Dėl Numatomos viešojo pirkimo ir pirkimo vertės skaičiavimo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Numatomos viešojo pirkimo ir pirkimo vertės skaičiavimo metodika), yra ne didesnė, nei nurodyta VPGSĮ 16 straipsnio 3 dalyje.

6.         Mažos vertės pirkimo procedūrų pradžią ir pabaigą reglamentuoja VPGSĮ 8 straipsnis.

7.         Administracija bet kuriuo metu iki pirkimo sutarties (preliminariosios sutarties) sudarymo turi teisę savo iniciatyva nutraukti mažos vertės pirkimo procedūras, jeigu atsirado aplinkybių, kurių nebuvo galima numatyti iki pirkimo pradžios (pvz., perkamas objektas tapo nereikalingas arba pasikeitė reikalavimai, nėra lėšų už jį sumokėti ir panašiai), ir privalo tai padaryti, jeigu buvo pažeisti VPGSĮ 6 straipsnio 1 dalyje ir Taisyklių 4 punkte nustatyti principai ir šios padėties negalima ištaisyti.

8.         Administracijos vykdomuose mažos vertės pirkimuose turi teisę dalyvauti fiziniai asmenys, privatūs juridiniai asmenys, viešieji juridiniai asmenys, kitos organizacijos ar jų padaliniai ar tokių asmenų grupės. Administracija turi teisę neleisti pirkimuose dalyvauti tiekėjams (juridiniams asmenims), kurie nėra registruoti Europos Sąjungos valstybėje narėje (toliau – valstybė narė), ir tiekėjams (fiziniams asmenims), kurie nėra deklaravę gyvenamosios vietos valstybėje narėje, ar neleisti tiekėjams pasitelkti tokių subrangovų, prekių subtiekėjų, paslaugų subteikėjų (toliau – subtiekėjai). Pasiūlymui pateikti ūkio subjektų grupė neprivalo įsteigti juridinio asmens. Administracija gali reikalauti, kad, ūkio subjektų grupės pasiūlymą pripažinus geriausiu ir Administracijai pasiūlius pasirašyti pirkimo sutartį, ši ūkio subjektų grupė įgytų tam tikrą teisinę formą, jei tai yra būtina siekiant tinkamai įvykdyti pirkimo sutartį.

9.         Administracija privalo užtikrinti įslaptintos informacijos apsaugą, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos teisės aktais, taip pat kai pirkimo procedūrų ar pirkimo sutarties vykdymo metu bus naudojama ar sukuriama įslaptinta informacija, Administracija privalo laikytis įslaptintų sandorių organizavimui ir vykdymui (įslaptintų sandorių saugumui) keliamų reikalavimų, įtvirtintų Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo septintajame skirsnyje.

10.       Jei pirkimo procedūrų metu tiekėjui nebus pateikta įslaptinta informacija, toks pirkimas gali būti vykdomas naudojantis Centrinės viešųjų pirkimų informacinės sistemos (toliau – CVP IS) priemonėmis.

11.       Jei pirkimo procedūrų metu naudojama ar sukuriama įslaptinta informacija, tokiu atveju CVP IS priemonėmis gali būti paskelbta tik ta informacija, kuri nėra įslaptinta.

 

II SKYRIUS

MAŽOS VERTĖS PIRKIMŲ INICIJAVIMAS, ORGANIZAVIMAS IR VYKDYMAS

 

12.       Pirkimus organizuoja ir atlieka Administracijos direktoriaus sudaryta Viešųjų pirkimų komisija (toliau – Komisija) arba Administracijos direktoriaus paskirtas pirkimų organizatorius (toliau – Pirkimų organizatorius). Sudarant Komisiją ir paskiriant Pirkimų organizatorių, vadovaujamasi VPGSĮ 10 straipsnio reikalavimais.

13.       Mažos vertės pirkimus, kurių numatoma pirkimo sutarties vertė lygi arba didesnė nei              15 000 (penkiolika tūkstančių) Eur be PVM, vykdo Komisija, mažos vertės pirkimus, kurių numatoma pirkimo sutarties vertė mažesnė nei 15 000 (penkiolika tūkstančių) Eur be PVM, vykdo Pirkimų organizatorius.

14.       Komisija savo darbe vadovaujasi Lietuvos transporto saugos administracijos Viešųjų pirkimų komisijos darbo reglamentu, patvirtintu Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus 2018 m. vasario 9 d. įsakymu Nr. 2BE-53 „Dėl Lietuvos transporto saugos administracijos viešųjų pirkimų komisijos sudarymo“ (toliau – Reglamentas).

15.       Komisijos nariai ir Pirkimų organizatorius turi pasirašyti nešališkumo deklaraciją, konfidencialumo pasižadėjimą, nepriekaištingos reputacijos deklaraciją ir deklaruoti interesus, kaip nustatyta Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo 4 straipsnio 3 dalyje. Nurodytus dokumentus asmuo pasirašo, kai yra paskiriamas atlikti jam nustatytas pareigas.

16.       Mažos vertės pirkimas inicijuojamas Pirkimų organizavimo ir vidaus kontrolės taisyklių nustatyta tvarka.

17.       Komisija ar Pirkimų organizatorius, gavę Pirkimo paraišką, parengia pirkimo sąlygas ir organizuoja pirkimo procedūras Taisyklėse nustatyta tvarka.

 

III SKYRIUS

MAŽOS VERTĖS PIRKIMO BŪDAI

 

18.       Prekės, paslaugos ar darbai perkami šiais pirkimo būdais:

18.1. mažos vertės ribotas konkursas;

18.2. mažos vertės atviras konkursas;

18.3. mažos vertės skelbiamos derybos;

18.4. mažos vertės neskelbiamos derybos;

18.5. mažos vertės apklausa.

19.       Mažos vertės ribotą konkursą ir mažos vertės skelbiamas derybas Administracija gali vykdyti be apribojimų, atsižvelgusi į konkretaus pirkimo ypatumus.

20.       Mažos vertės atvirą konkursą Administracija gali vykdyti tik tuo atveju, kai pirkimo  procedūrų metu neatskleidžiama įslaptinta informacija.

21.       Mažos vertės neskelbiamas derybas Administracija gali vykdyti, kai tokia galimybė yra nustatyta VPGSĮ 19 straipsnyje ir kai pirkimo vertė neviršija 10 000 (dešimt tūkstančių) Eur be PVM.

22.       Pirkimas mažos vertės apklausos būdu gali būti vykdomas tik tuomet, kai pirkimo vertė neviršija 10 000 (dešimt tūkstančių) Eur be PVM.

 

IV SKYRIUS

Mažos vertės ribotas konkursas

 

23.       Vykdant mažos vertės pirkimą riboto konkurso būdu, vadovaujamasi VPGSĮ 21 straipsnio nuostatomis.

24.       Papildomos informacijos, susijusios su pirkimo dokumentais (patikslinimų, paaiškinimų, pataisymų), (toliau – papildoma informacija) pateikimo terminus nustato Taisyklių 77 punktas.

25.       Paraiškų ir pasiūlymų priėmimo terminas negali būti trumpesnis kaip 7 (septynios) darbo dienos nuo skelbimo paskelbimo CVP IS (jei taikoma) dienos arba nuo kvietimo pateikti pasiūlymą išsiuntimo kandidatams dienos.

26.       Administracija gali nevykdyti kvalifikacinės atrankos, o pasiūlymus pateikti kviesti visus minimalius kvalifikacijos reikalavimus atitinkančius kandidatus.

27.       Administracija pirkimo dokumentuose turi nurodyti, ar vertindama paraiškas taikys kvalifikacinę atranką ir ribos pasiūlymus pateikti kviečiamų kandidatų skaičių. Jei Administracija nusprendžia riboti dalyvių skaičių, ji vykdo kvalifikacinę atranką, o pirkimo dokumentuose nustato kvalifikacinės atrankos kriterijus.

28.       Skelbime apie pirkimą Administracija nurodo objektyvius ir nediskriminacinius kriterijus ir taisykles, kuriuos ji ketina taikyti atrinkdama kandidatus, mažiausią ir, jeigu reikia, didžiausią kviečiamų kandidatų skaičių.

29.       Administracija, esant objektyvioms aplinkybėms, turi teisę nustatyti mažesnį kviečiamų pateikti pasiūlymus kandidatų skaičių nei tas, kuris nustatytas VPGSĮ 21 straipsnio 1 dalyje, tačiau šis skaičius negali būti mažesnis kaip du. Ši nuostata yra taikoma kartu su VPGSĮ 21 straipsnio 2 dalies nuostatomis.

 

V SKYRIUS

MAŽOS VERTĖS ATVIRAS KONKURSAS

 

30.       Vykdant mažos vertės pirkimą atviro konkurso būdu, vadovaujamasi VPGSĮ 20 straipsnio nuostatomis.

31.       Papildomos informacijos pateikimo terminus nustato Taisyklių 77 punktas.

32.       Pasiūlymų priėmimo terminas negali būti trumpesnis kaip 7 (septynios) darbo dienos nuo skelbimo apie pirkimą paskelbimo CVP IS dienos.

33.       Vykdant mažos vertės pirkimą atviro konkurso būdu dalyvių skaičius neribojamas. Administracija vertina visų minimalius kvalifikacijos reikalavimus atitinkančių tiekėjų pasiūlymus, pateiktus pagal pirkimo dokumentuose nustatytus reikalavimus.

 

VI SKYRIUS

MAŽOS VERTĖS SKELBIAMOS DERYBOS

 

34.       Vykdant mažos vertės skelbiamas derybas vadovaujamasi VPGSĮ 22 straipsnio nuostatomis.

35.       Papildomos informacijos pateikimo terminus nustato Taisyklių 77 punktas.

36.       Paraiškų ir pasiūlymų priėmimo terminas negali būti trumpesnis kaip 7 (septynios) darbo dienos nuo pranešimo paskelbimo CVP IS (jei taikoma) arba nuo kvietimo dalyvauti derybose išsiuntimo dienos.

37.       Administracija gali nevykdyti kvalifikacinės atrankos, o pasiūlymus pateikti kviesti visus minimalius kvalifikacijos reikalavimus atitinkančius kandidatus.

38.       Jei Administracija nusprendžia riboti kandidatų skaičių, ji vykdo kvalifikacinę atranką, o pirkimo dokumentuose nustato kvalifikacinės atrankos kriterijus.

39.       Skelbime apie pirkimą Administracija nurodo objektyvius ir nediskriminacinius kriterijus ir taisykles, kuriuos ji ketina taikyti atrinkdama kandidatus, mažiausią ir, jeigu reikia, didžiausią kviečiamų kandidatų skaičių.

40.       Administracija, esant objektyvioms aplinkybėms, turi teisę nustatyti mažesnį kviečiamų pateikti pasiūlymus kandidatų skaičių nei tas, kuris nustatytas VPGSĮ 22 straipsnio 4 dalyje, tačiau šis skaičius negali būti mažesnis kaip du. Ši nuostata yra taikoma kartu su VPGSĮ 22 straipsnio 5 dalies nuostatomis.

41.       Administracija, ketindama baigti derybas, nustato terminą, iki kada dalyviai turi pateikti galutinius pasiūlymus, ir apie tai informuoja visus likusius dalyvius. Geriausias pasiūlymas nustatomas vadovaujantis pirkimo dokumentuose nustatyta pasiūlymų vertinimo tvarka ir kriterijais pagal derybų rezultatus, užfiksuotus galutiniuose pasiūlymuose ir derybų protokoluose.

 

VII SKYRIUS

MAŽOS VERTĖS NESKELBIAMOS DERYBOS

 

42.       Dalyvauti pirkimo procedūrose neskelbiamų derybų būdu Administracija pasirenka tiekėjus pagal turimus rinkos būklės duomenis ir atsižvelgdama į kitą prieinamą informaciją.

43.       Vykdant mažos vertės pirkimą neskelbiamų derybų būdu, pasirinktiems tiekėjams siunčiamas kvietimas dalyvauti pirkimo procedūrose. Kartu su kvietimu tiekėjams pateikiamos pirkimo sąlygos, kuriose nurodoma, kaip bus tikrinama ir vertinama tiekėjų kvalifikacija, taip pat pateikiama kita pirkimo dokumentuose teiktina neįslaptinta informacija.

44.       Kvietime dalyvauti mažos vertės neskelbiamose derybose taip pat turi būti nurodyta:

44.1.    pasiūlymų pateikimo terminas, adresas, kuriuo pateikiami pasiūlymai, ir kalba (kalbos), kuria (kuriomis) pasiūlymai turi būti parengti;

44.2.    kokius kvalifikaciją patvirtinančius papildomus dokumentus turi pateikti tiekėjai (jei taikoma);

44.3.    pasiūlymų vertinimo tvarka, vertinimo kriterijai, vertinimo kriterijų lyginamasis svoris arba VPGSĮ 28 straipsnio 2 dalyje nustatytais atvejais – šių kriterijų reikšmingumas mažėjimo tvarka, jeigu jie nebuvo pateikti prieš tai;

44.4.    kita, Administracijos nuomone, reikalinga informacija.

45.       Vykdant mažos vertės pirkimą neskelbiamų derybų būdu paraiškų / pasiūlymų dalyvauti pirkime pateikimo terminas turi būti proporcingas pirkimo dokumentuose nustatytiems kvalifikacijos reikalavimams, protingas, kad rūpestingas ir atidus tiekėjas galėtų išnagrinėti pirkimo dokumentus bei parengti ir pateikti pasiūlymą, ir negali būti trumpesnis kaip 3 (trys) darbo dienos nuo kvietimo išsiuntimo dienos.

46.       Administracija papildomą informaciją teikėjo prašymu pateikia ne vėliau kaip likus 1 (vienai) darbo dienai iki pasiūlymų priėmimo termino pabaigos, jeigu papildomos informacijos buvo paprašyta likus ne vėliau kaip 2 (dviem) darbo dienoms iki pasiūlymų priėmimo termino pabaigos.

47.       Kai mažos vertės neskelbiamos derybos vykdomos po mažos vertės atviro ar riboto konkurso ar mažos vertės skelbiamų derybų, negavus nė vieno tinkamo (atitinkančio keliamus reikalavimus, kurie būtini Administracijos poreikiams patenkinti) pasiūlymo arba paraiškos, į tiekėjus, atitinkančius minimalius kvalifikacijos reikalavimus, kreipiamasi pateikti patvirtinimą apie sutikimą dalyvauti pirkime. Tokiu atveju galima nerengti pirkimo dokumentų, o kvietime pateikti patvirtinimą apie sutikimą dalyvauti pirkime nurodoma, kad pirkimo dokumentai bus mažos vertės atviro ar riboto konkurso ar mažos vertės skelbiamų derybų pirkimo dokumentai su būtinais pataisymais (pvz.: terminai, pasiūlymų pateikimo reikalavimai, derybų eiga).

48.       Tuo atveju, kai pirkimo metu tiekėjams nėra keliami kvalifikaciniai reikalavimai, susiję su teise susipažinti su įslaptinta informacija, Administracija gali kviesti dalyvius pateikti pasiūlymus, nevykdydama paraiškų pateikimo ir vertinimo etapo.

49.       Vykdant mažos vertės neskelbiamas derybas vadovaujamasi VPGSĮ 22 straipsnio nuostatomis.

50.       Administracija, ketindama baigti derybas, nustato terminą, iki kada dalyviai turi pateikti galutinius pasiūlymus, ir apie tai informuoja visus likusius dalyvius. Geriausias pasiūlymas nustatomas vadovaujantis pirkimo dokumentuose nustatyta pasiūlymų vertinimo tvarka ir kriterijais pagal derybų rezultatus, užfiksuotus pasiūlymuose ir derybų protokoluose.

 

VIII SKYRIUS

MAŽOS VERTĖS APKLAUSA

 

51.       Mažos vertės apklausa gali būti vykdoma apklausiant vieną arba kelis tiekėjus, kai prašoma pateikti pasiūlymus pagal Administracijos pirkimo objektui keliamus reikalavimus. Šie reikalavimai išdėstomi vadovaujantis Taisyklių XI skyriaus „Techninė specifikacija“ nuostatomis. 

52.       Jei atitinkamoje rinkoje yra pakankamas potencialių tiekėjų, atitinkančių įslaptintos informacijos apsaugos reikalavimus ir turinčių įmonės patikimumą patvirtinančius pažymėjimus, skaičius, vykdant pirkimą mažos vertės apklausos būdu kreipiamasi į 3 (tris) tiekėjus. Į mažiau nei 3 (tris) tiekėjus kreipiamasi, jei rinkoje yra mažiau tiekėjų, atitinkančių įslaptintos informacijos apsaugos reikalavimus ir turinčių įmonės patikimumą patvirtinančius pažymėjimus, kurie gali tiekti reikalingas prekes, suteikti paslaugas ar atlikti darbus.

53.       Mažos vertės apklausa, kai apklausiamas tik vienas tiekėjas, gali būti vykdoma šiais atvejais:

53.1.    jei yra tik vienas konkretus tiekėjas, kuris gali pateikti reikalingas prekes, suteikti paslaugas ar atlikti darbus, ir nėra jokios kitos priimtinos alternatyvos;

53.2.    kai dėl įvykių, kurių Administracija negalėjo iš anksto numatyti, būtina ypač skubiai įsigyti prekių, paslaugų ar darbų. Aplinkybės, kuriomis grindžiama ypatinga skuba, negali priklausyti nuo Administracijos;

53.3.    kai dėl aplinkybių, kurių nebuvo galima numatyti, paaiškėja, kad yra reikalingi papildomi darbai ar paslaugos, kurie nebuvo įrašyti į pirkimo sutartį. Papildomų darbų ir paslaugų pirkimo kaina iš to paties tiekėjo neturėtų būti didesnė kaip 50 procentų pagrindinės pirkimo sutarties vertės;

53.4.    kai pirkimo vertė yra ne didesnė nei 3 000 (trys tūkstančiai) Eur be PVM.

54.       Mažos vertės apklausa gali būti vykdoma tik raštu. Vykdant apklausą ir bendraujant su tiekėju, pasiūlymus gali būti prašoma pateikti paštu, faksu, elektroniniu paštu, CVP IS priemonėmis arba vokuose.

55.       Vykdant mažos vertės pirkimą apklausos būdu pasiūlymų pateikimo terminas turi būti proporcingas pirkimo dokumentuose nustatytiems reikalavimams, protingas, kad rūpestingas ir atidus tiekėjas galėtų išnagrinėti pirkimo dokumentus bei parengti ir pateikti pasiūlymą, ir negali būti trumpesnis kaip 3 (trys) darbo dienos nuo kvietimo išsiuntimo dienos.

56.       Administracija papildomą informaciją teikėjo prašymu pateikia ne vėliau kaip likus 1 (vienai) darbo dienai iki pasiūlymų priėmimo termino pabaigos, jeigu papildomos informacijos buvo paprašyta likus ne vėliau kaip 2 (dviem) darbo dienoms iki pasiūlymų priėmimo termino pabaigos.

57.       Vykdant mažos vertės pirkimą apklausos būdu apie pirkimą neprivaloma skelbti. 

58.       Vykdant mažos vertės pirkimą apklausos būdu tiekėjai raštu kviečiami pateikti paraiškas ir (ar) pasiūlymus. Vykdant apklausą, tiekėjams turi būti pateikiama bent jau informacija, nurodyta Taisyklių 68.1, 68.2, 68.8–68.11 papunkčiuose. Vykdant mažos vertės pirkimą apklausos būdu galima derėtis.

59.       Jei pirkimo procedūrų metu tiekėjams numatoma pateikti įslaptintą informaciją, vykdant mažos vertės pirkimą apklausos būdu, kreipiamasi į tiekėjus (tiekėją), prašant pateikti paraiškas dalyvauti pirkime. Kartu su kvietimu pateikti paraišką pateikiami pirkimo dokumentai, kuriuose nėra įslaptintos informacijos. Įslaptinta informacija pateikiama tik patikrinus ir įsitikinus, kad tiekėjai atitinka įslaptintos informacijos apsaugos reikalavimus. Jei įslaptinta informacija bus pateikiama, naudojama ir (ar) sukuriama tik pirkimo sutarties vykdymo metu, vykdant apklausą, kreipiamasi į tiekėjus (tiekėją) ir iš karto prašoma pateikti pasiūlymus. Dokumentus ir kitus įrodymus, patvirtinančius atitiktį kvalifikacijos reikalavimams, įskaitant atitiktį įslaptintos informacijos apsaugos reikalavimams, tiekėjo prašoma pateikti kartu su pasiūlymu. Bet kokie sprendimai, susiję su pasiūlymų nagrinėjimu ir vertinimu, yra priimami tik patikrinus tiekėjų kvalifikaciją, įskaitant atitiktį įslaptintos informacijos apsaugos reikalavimams. Jei tiekėjas nustatytų kvalifikacijos reikalavimų, įskaitant įslaptintos informacijos apsaugos reikalavimus, neatitinka, jo pasiūlymas atmetamas ir toliau nenagrinėjamas.

 

IX SKYRIUS

TIEKĖJŲ KVALIFIKACIJA

 

60.       Nustatant reikalavimus tiekėjo kvalifikacijai vadovaujamasi VPGSĮ 33, 34 (išskyrus šio straipsnio 1 dalį), 35–37 straipsniais.

61.       Reikalavimų tiekėjų kvalifikacijai nustatyti neprivaloma, kai:

61.1.    dėl objektyvių priežasčių tik konkretus tiekėjas gali patiekti reikalingas prekes, suteikti paslaugas ar atlikti darbus ir kai nėra jokios kitos alternatyvos;

61.2.      Administracija pagal ankstesnę pirkimo sutartį iš kokio nors tiekėjo pirko prekių arba paslaugų ir nustatė, kad iš jo tikslinga pirkti papildomai, techniniu požiūriu derinant su jau turimomis prekėmis ir suteiktomis paslaugomis, ir jeigu ankstesnieji pirkimai buvo efektyvūs, iš esmės nesikeičia prekių ar paslaugų kainos ir kitos sąlygos, o alternatyvūs pirkimai dėl techninio nesuderinamumo su ankstesniaisiais būtų nepriimtini, nes Administracijai įsigijus skirtingų techninių charakteristikų prekių ar paslaugų, ji negalėtų naudotis anksčiau pirktomis prekėmis ar paslaugomis ar patirtų didelių nuostolių;

61.3.    vykdomi mažos vertės pirkimai, kurių numatoma pirkimo ar preliminariosios sutarties vertė mažesnė nei 10 000 Eur (be PVM).

62.       Administracija privalo išsiaiškinti ir nustatyti, ar tiekėjas yra kompetentingas, patikimas ir pajėgus įvykdyti reikalavimus, nurodytus pirkimo sąlygose. Administracija, atsižvelgdama į pirkimo objektą, su pirkimu susijusias aplinkybes, pati pasirenka, kurias iš VPGSĮ 34 straipsnyje nurodytas sąlygas, 35–37 straipsniuose nurodytus reikalavimus nustatys pirkimo dokumentuose. Administracija savo skelbime apie pirkimą ar kituose pirkimo dokumentuose gali:

62.1.    nustatyti, kurias iš VPGSĮ 34 straipsnio 2 dalyje nurodytų sąlygų atitinkančių tiekėjų pateiktos paraiškos ir pasiūlymai bus atmetami;

62.2.    pareikalauti, kad kandidatai ar dalyviai turėtų teisę verstis ta veikla, kuri reikalinga pirkimo sutarčiai įvykdyti, ir šią teisę įrodytų VPGSĮ 35 straipsnyje nurodytais būdais;

62.3.    nustatyti minimalius kandidatų ar dalyvių ekonominės ir finansinės būklės, techninio ir profesinio pajėgumo reikalavimus ir pareikalauti, kad kandidatai ar dalyviai pateiktų pirkimo dokumentuose nurodytą informaciją ir kvalifikaciją patvirtinančius dokumentus. Minimalūs kvalifikacijos reikalavimai ir juos patvirtinantys dokumentai nustatomi vadovaujantis VPGSĮ 36, 37 straipsnių nuostatomis;

62.4.    nustatyti kandidatų ar dalyvių ekonominės ir finansinės būklės bei techninio ir profesinio pajėgumo vertinimo taisykles ir kriterijus, kuriais vadovaujantis bus atrenkami kandidatai, jeigu Administracija numato riboti dalyvių skaičių VPGSĮ 21, 22 straipsniuose nustatytais atvejais;

62.5.    reikalauti, kad kandidatas ar dalyvis pateiktų nepriklausomos sertifikavimo įstaigos išduotus sertifikatus, patvirtinančius jo taikomos kokybės vadybos sistemos ir (arba) aplinkos apsaugos vadybos sistemos atitiktį standartams;

62.6.    su įslaptinta informacija susijusių pirkimų atvejais nustatyti, kad nebus kviečiami pateikti pasiūlymų kandidatai, kurie yra registruoti ir veikia valstybėse, su kuriomis Lietuvos Respublika nėra sudariusi dvišalių sutarčių dėl abipusės informacijos apsaugos, išskyrus Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo 4 straipsnyje nustatytus atvejus, taip pat kandidatai, kurie neturi Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatyme nustatyto tiekėjo patikimumo pažymėjimo ar įslaptintos informacijos, žymimos slaptumo žyma „Riboto naudojimo“, apsaugos reikalavimų atitiktį patvirtinančios pažymos, ar leidimo dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija.

63.       Jeigu pirkimo metu bus sudaromas įslaptintas sandoris, kaip jį apibrėžia Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymas, turi būti nustatomas VPGSĮ 37 straipsnio 1 dalies 12 punkte nurodytas reikalavimas.

64.       Nustatyti kandidatų ar dalyvių minimalūs kvalifikacijos reikalavimai negali dirbtinai riboti konkurencijos. Jie turi būti pagrįsti ir proporcingi pirkimo objektui, tikslūs ir aiškūs. Keliami reikalavimai negali pažeisti tiekėjo teisės saugoti intelektinę nuosavybę, gamybos ir komercinę paslaptį.

65.       Jeigu kandidatas ar dalyvis dėl pateisinamų priežasčių negali pateikti reikalaujamų dokumentų, jis turi vietoj jų pateikti kitus Administracijai priimtinus dokumentus ar informaciją, kuri patvirtintų, kad kandidato ar dalyvio kvalifikacija atitinka keliamus reikalavimus.

 

X SKYRIUS

PIRKIMO DOKUMENTŲ RENGIMAS, PAAIŠKINIMAI, TEIKIMAS

 

66.       Pirkimo dokumentus, vadovaudamiesi VPGSĮ 24 straipsnio ir Taisyklių nuostatomis, rengia Komisija ar Pirkimų organizatorius.

67.       Pirkimo dokumentai turi būti tikslūs, aiškūs, be dviprasmybių, kad tiekėjai galėtų pateikti pasiūlymus, juose pateikiama visa informacija apie pirkimo sąlygas ir procedūras.

68.       Pirkimo dokumentuose turi būti nurodyta:

68.1.    pasirinktas pirkimo būdas;

68.2.    paraiškų ir (ar) pasiūlymų teikimo ir priėmimo reikalavimai;

68.3.    tiekėjų kvalifikacijos reikalavimai, tarp jų ir reikalavimai atskiriems bendrą paraišką ar pasiūlymą pateikiantiems tiekėjams;

68.4.    pirkimo procedūrose naudojamos įslaptintos informacijos apsaugos reikalavimai;

68.5.    tiekėjų kvalifikacijos reikalavimai, susiję su informacijos apsauga ir tiekimo patikimumu (jeigu reikalaujama), nustatomi pagal VPGSĮ 43 ir 44 straipsniuose nurodytus reikalavimus;

68.6.    tiekėjų kvalifikacijos vertinimo tvarka ir mažiausias pateikti pasiūlymus kviečiamų kandidatų skaičius, kai Administracija numato riboti pirkimo dalyvių skaičių;

68.7.    tiekėjų kvalifikaciją patvirtinančių dokumentų sąrašas ir, jeigu taikoma VPGSĮ 33 straipsnio 8 dalis, informacija, kad turi būti pateikiama pirkimo dokumentuose nurodytų minimalių kvalifikacijos reikalavimų atitikties deklaracija;

68.8.    prekių, paslaugų ar darbų pavadinimas, kiekis (apimtis), su prekėmis teiktinų paslaugų pobūdis, prekių tiekimo, paslaugų teikimo ar darbų atlikimo terminai;

68.9.    techninė specifikacija arba aprašomasis dokumentas;

68.10pasiūlymų vertinimo kriterijai ir sąlygos;

68.11Administracijos pagal VPGSĮ 52 straipsnio 5 dalies ir Taisyklių nuostatas reikalaujamos pirkimo sutarties sąlygos ar pirkimo sutarties projektas, jeigu jis yra parengtas;

68.12subrangovų parinkimo ir jų pakeitimo sąlygos, kurios, vadovaujantis VPGSĮ 42 straipsnio nuostatomis, nustatomos laimėjusiam pasiūlymui;

68.13informacija, ar leidžiama vykdomam pirkimui pateikti alternatyvius pasiūlymus, šių pasiūlymų reikalavimai;

68.14informacija, ar leidžiama pateikti pasiūlymus parduoti tik dalį prekių, darbų ar paslaugų, šios dalies (dalių) apibūdinimas;

68.15informacija, kaip turi būti apskaičiuota ir išreikšta pasiūlymuose nurodoma kaina. Į kainą turi būti įskaityti visi tiekėjo mokami mokesčiai;

68.16pasiūlymų galiojimo užtikrinimo ir pirkimo sutarties įvykdymo užtikrinimo reikalavimai, jeigu reikalaujama;

68.17būdai, kuriais tiekėjai gali prašyti pirkimo dokumentų paaiškinimų, sužinoti, ar ketinama rengti dėl to susitikimą su tiekėjais, taip pat būdai, kuriais Komisija ar Pirkimų organizatorius savo iniciatyva gali paaiškinti (patikslinti) pirkimo dokumentus;

68.18data, iki kada turi galioti pasiūlymas, arba laikotarpis, kurį turi galioti pasiūlymas;

68.19Komisijos posėdžio, kuriame bus atplėšiami vokai su pasiūlymais arba susipažįstama su CVP IS priemonėmis pateiktais pasiūlymais, data, posėdžio pradžios valanda ir minutė;

68.20vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūra, kuri nurodoma vadovaujantis VPGSĮ 32 straipsnyje ir Taisyklių XIV skyriuje nustatytais reikalavimais;

68.21Administracijos atstovų, įgaliotų palaikyti tiesioginį ryšį su tiekėjais ir gauti iš jų (ne tarpininkų) skelbimus, susijusius su pirkimų procedūromis, vardai, pavardės, adresai, telefonų ir faksų numeriai ir kiti duomenys;

68.22informacija apie pirkimo sutarties sudarymo atidėjimo termino taikymą, ginčų sprendimo tvarką;

68.23kiti nustatyti reikalavimai vykdant viešuosius pirkimus pagal VPGSĮ ir kitus viešuosius pirkimus reglamentuojančius teisės aktus.

69.       Administracija gali nepateikti visos Taisyklių 68 punkte nurodytos informacijos, jei mano, kad ji nėra reikalinga.

70.       Pirkimo dokumentai rengiami lietuvių kalba.

71.       Parengti pirkimo dokumentai tvirtinami Pirkimų organizavimo ir vidaus kontrolės taisyklėse nustatyta tvarka.

72.       Jei pirkimo procedūrų vykdymo metu ar pirkimo sutarties vykdymo metu bus atskleista įslaptinta informacija, Administracija, vadovaudamasi Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymu, pirkimo dokumentuose privalo nustatyti sąlygas (šias sąlygas atitinkantiems kandidatams ar dalyviams galės būti pateikta įslaptinta informacija) ir įslaptintos informacijos apsaugos reikalavimus. Informacijos saugumo reikalavimai nustatomi vadovaujantis VPGSĮ 43 straipsnio nuostatomis. Pirkimo dokumentuose turi būti nurodyta:

72.1.    pirkime naudojamos įslaptintos informacijos slaptumo žyma;

72.2.    vieta, kur turės būti dirbama su įslaptinta informacija (Administracijos ir (arba) dalyvio patalpose);

72.3.    įslaptintos informacijos automatizuoto apdorojimo reikalavimai (ar tokie reikalavimai yra taikomi, ar netaikomi); tuo atveju, kai šie reikalavimai yra taikomi, jų taikymo vietą (dalyvio ir (arba) Administracijos patalpose).

73.       Pirkimo dokumentai ir papildoma informacija, kurių turinį sudaro įslaptinta informacija, pateikiami tik tam tiekėjui, kuris turi leidimą dirbti su įslaptinta informacija, žymima ne žemesne slaptumo žyma, negu pirkimo dokumentuose naudojama įslaptintos informacijos žyma.

74.       Administracija pirkimo dokumentus, kuriuos įmanoma pateikti elektroninėmis priemonėmis, įskaitant technines specifikacijas, informaciją, patikslinančią pirkimo dokumentus, taip pat atsakymus į tiekėjų prašymus dėl papildomos informacijos pateikimo skelbia CVP IS  kartu su skelbimu apie pirkimą.

75.       Jeigu nėra galimybės pirkimo dokumentų paskelbti CVP IS, vykdomas neskelbiamas pirkimas arba vykdomas pirkimas yra susijęs su įslaptinta informacija, Administracija pirkimo dokumentus tiekėjams pateikia kitomis priemonėmis (registruotu laišku, elektroniniu laišku ar faksu).

76.         Pirkimo dokumentai pateikiami to paprašiusiam tiekėjui nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 1 (vieną) darbo dieną, gavus prašymą. Kai pirkimo dokumentai skelbiami CVP IS, papildomai tiekėjams jie neteikiami. Pirkimo dokumentai ir papildoma informacija, kurių turinį sudaro įslaptinta informacija, pateikiami tik tam tiekėjui, kuris turi leidimą dirbti su įslaptinta informacija, žymima ne žemesne slaptumo žyma, negu pirkimo dokumentuose naudojama įslaptintos informacijos žyma.

77.       Tiekėjas gali paprašyti, kad Administracija pateiktų papildomą informaciją. Administracija atsako į kiekvieną tiekėjo rašytinį prašymą dėl papildomos informacijos, jeigu prašymas gautas ne vėliau kaip prieš 5 (penkias) darbo dienas (neskelbiamų derybų ar apklausos būdu vykdomiems pirkimams – ne vėliau kaip prieš 2 (dvi) darbo dienas) iki pasiūlymų priėmimo termino pabaigos. Administracija, atsakydama į tiekėjo prašymą dėl papildomos informacijos pateikimo, papildomą informaciją siunčia ir visiems kitiems tiekėjams, kuriems ji pateikė pirkimo dokumentus, bet nenurodo tiekėjo, kuris pateikė šį prašymą. Papildoma informacija turi būti siunčiama taip, kad tiekėjas ją gautų ne vėliau kaip likus 3 (trims) darbo dienoms (neskelbiamų derybų ar apklausos būdu vykdomiems pirkimams – ne vėliau kaip likus 1 (vienai) darbo dienai) iki pasiūlymų priėmimo termino pabaigos, jei papildomos informacijos buvo paprašyta laiku.

78.       Nesibaigus pasiūlymų priėmimo terminui, Administracija savo iniciatyva gali pateikti papildomos informacijos, kuri turi būti pateikta likus ne mažiau kaip 3 (trims) darbo dienoms (neskelbiamų derybų ar apklausos būdu vykdomiems pirkimams – ne vėliau kaip likus 1 (vienai) darbo dienai) iki pasiūlymų priėmimo termino pabaigos.

79.       Jei pirkimo dokumentuose pateiktos informacijos patikslinimo Administracija negali pateikti Taisyklių 77 ar 78 punktuose nustatytais terminais, ji prireikus turi pratęsti paraiškų ar pasiūlymų pateikimo terminą. Šis terminas nukeliamas protingumo kriterijų atitinkančiam laikui, per kurį tiekėjai, rengdami pirkimo pasiūlymus, galėtų atsižvelgti į patikslinimus ir tinkamai parengti paraiškas ar pasiūlymus.

80.       Jeigu pirkimo dokumentai skelbiami CVP IS, ten pat skelbiama apie pirkimo dokumentus tikslinančią informaciją ir prireikus pratęsiamas paraiškų ir pasiūlymų pateikimo terminas. Jeigu pirkimo dokumentai neskelbiami CVP IS, pranešimai apie pirkimo dokumentų tikslinančią informaciją ir prireikus termino pratęsimą išsiunčiami visiems tiekėjams, kuriems buvo pateikti pirkimo dokumentai, tuo būdu, kokiu buvo pateikti pirkimo dokumentai.

 

XI SKYRIUS

TECHNINĖ SPECIFIKACIJA

 

81.       Atliekant mažos vertės pirkimus, techninė specifikacija rengiama vadovaujantis VPGSĮ 40 straipsnio nuostatomis.

82.       Jeigu kartu su paslaugomis perkamos prekės ir (ar) darbai, su prekėmis – paslaugos ir (ar) darbai, o su darbais – prekės ir (ar) paslaugos, techninėje specifikacijoje atitinkamai nustatomi reikalavimai ir kartu perkamoms prekėms, darbams ar paslaugoms.

83.       Apibūdinant pirkimo objektą, techninėje specifikacijoje negali būti nurodytas konkretus modelis ar šaltinis, konkretus procesas ar prekių ženklas, patentas, tipai, konkreti kilmė ar gamyba, dėl kurių tam tikroms įmonėms ar tam tikriems produktams būtų sudarytos palankesnės sąlygos arba jie būtų atmesti. Tokia nuoroda yra leistina išimties tvarka, kai pirkimo objekto neįmanoma tiksliai ir suprantamai apibūdinti. Šiuo atveju nuoroda pateikiama kartu su žodžiais „arba lygiavertis“.

 

XII SKYRIUS

PRANEŠIMAI DĖL MAŽOS VERTĖS PIRKIMŲ

 

84.       Komisija ar Pirkimų organizatorius apie pirkimą skelbia, kai pirkimas yra vykdomas mažos vertės atviro, riboto konkurso ar mažos vertės skelbiamų derybų būdu. Informacija, kuri turi būti nurodyta skelbimuose, skelbimų standartinės formos ir skelbimų reikalavimai nustatyti Viešųjų pirkimų tarnybos priimtuose teisės aktuose.

 

XIII SKYRIUS

PARAIŠKŲ IR PASIŪLYMŲ PATEIKIMAS

 

85.       paraiška ar pasiūlymas turi būti pateikiami raštu ir pasirašyti tiekėjo ar jo įgalioto asmens. jei pasiūlymas yra pasirašytas tiekėjo įgalioto asmens, kartu su paraiška ar pasiūlymu turi būti pateiktas nustatyta tvarka patvirtintas įgaliojimas. jeigu pirkimas atliekamas CVP IS priemonėmis, pirkimo dokumentuose turi būti reikalaujama, kad paraiškos ir pasiūlymai būtų pasirašyti kvalifikuotu elektroniniu parašu, atitinkančiu 2014 m. liepos 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 910/2014 dėl elektroninės atpažinties ir elektroninių operacijų patikimumo užtikrinimo paslaugų vidaus rinkoje, kuriuo panaikinama Direktyva 1999/93/EB, reikalavimus.

86.       Kartu su paraiška pateikiami priedai – skelbime apie pirkimą arba pirkimo sąlygose nurodyti dokumentai ar jų kopijos, įrodantys kandidato atitiktį nustatytiems kvalifikacijos reikalavimams.

87.       Kartu su pasiūlymu pateikiami priedai – pirkimo dokumentuose nustatyti ar, tiekėjo manymu, reikalingi dokumentai, pagrindžiantys pasiūlyme nurodytą informaciją.

88.       Paraiškos ir pasiūlymai rengiami pagal pirkimo dokumentuose nurodytus reikalavimus.

89.       Paraiškos ir pasiūlymai priimami iki pirkimo dokumentuose nurodyto termino, kuris turi būti nustatytas ne trumpesnis kaip 7 (septynios) darbo dienos (neskelbiamų derybų ar apklausos būdu vykdomiems pirkimams – ne trumpesnis kaip 3 (trys) darbo dienos) nuo skelbimo paskelbimo CVP IS arba nuo kvietimo pateikti pasiūlymą ar dalyvauti derybose išsiuntimo kandidatams dienos.

90.       Pirkimo dokumentuose turi būti nurodyta, kad tiekėjas gali pateikti tik vieną pasiūlymą, o jeigu pirkimas suskirstytas į atskiras dalis – po vieną pasiūlymą kiekvienai pirkimo objekto daliai, išskyrus atvejus, kai pirkimo dokumentuose leidžiama pateikti alternatyvius pasiūlymus.

 

XIV SKYRIUS

SUSIPAŽINIMAS SU PARAIŠKOMIS AR PASIŪLYMAIS. PARAIŠKŲ AR PASIŪLYMŲ NAGRINĖJIMAS IR VERTINIMAS. INFORMAVIMAS APIE PIRKIMO PROCEDŪRAS

 

91.       Susipažinimo su paraiška ar pasiūlymu procedūrą atlieka, paraiškas ar pasiūlymus nagrinėja ir vertina pirkimą atliekanti Komisija arba Pirkimų organizatorius.

92.       Susipažinimo su paraiška ar pasiūlymu tvarką nustato VPGSĮ 32 straipsnis.

93.       Pradiniu susipažinimu su paraiškomis ar pasiūlymais, pateiktais ne elektroninėmis priemonėmis, laikomas vokų su paraiškomis ar pasiūlymais atplėšimas. Susipažinimas su paraiškomis ar pasiūlymais pradedamas pirkimo dokumentuose nurodytą dieną, valandą ir minutę. Jeigu paraiškos ir pasiūlymai teikiami ne elektroninėmis priemonėmis, Komisijos posėdžio diena ir valanda turi sutapti su paraiškų ar pasiūlymų pateikimo termino pabaiga. 

94.       Komisijos posėdyje, kuriame susipažįstama su ne elektroninėmis priemonėmis pateiktais pasiūlymais, turi teisę dalyvauti visi pasiūlymus pateikę tiekėjai arba jų įgalioti atstovai, išskyrus atvejus, kai pirkimas atliekamas mažos vertės derybų būdu.

95.       Jei pasiūlymai pateikiami elektroninėmis priemonėmis, tiekėjai nedalyvauja Komisijos posėdžiuose, kuriuose susipažįstama su elektroninėmis priemonėmis pateiktais pasiūlymais.

96.       Jei pradinį susipažinimą su pasiūlymais vykdo Pirkimo organizatorius, tiekėjai ar jų įgalioti atstovai šioje procedūroje nedalyvauja.

97.       Pasiūlymai turi būti priimami laikantis pirkimo dokumentuose nurodytos tvarkos:

97.1.    pavėluotai gauti vokai su pasiūlymais neatplėšiami ir grąžinami juos pateikusiems tiekėjams;

97.2.    neužklijuotuose, turinčiuose mechaninių ar kitokių pažeidimų, galinčių kelti abejonių dėl pasiūlymų slaptumo, vokuose pateikti pasiūlymai nepriimami ir grąžinami juos pateikusiems tiekėjams;

97.3.    jei buvo reikalaujama pasiūlymą pateikti elektroninėmis priemonėmis, o tiekėjas pasiūlymą pateikė voke, gautas vokas su pasiūlymu neatplėšiamas ir grąžinamas jį pateikusiam tiekėjui, o vertinamas elektroninėmis priemonėmis pateiktas pasiūlymas, jeigu jis buvo pateiktas.

98.       Susipažįstant su ne elektroninėmis priemonėmis pateiktais pasiūlymais, vokus atplėšia vienas iš Komisijos narių pasiūlymus pateikusių ir Komisijos posėdyje dalyvaujančių tiekėjų ar jų įgaliotų atstovų akivaizdoje. Pasiūlymo paskutinio lapo antrojoje pusėje pasirašo posėdyje dalyvaujantys Komisijos nariai.

99.       Susipažinimo su paraiškomis ar pasiūlymais procedūros rezultatus Komisija įformina protokolu. Jei pirkimą vykdo Pirkimų organizatorius, jis parengia pasiūlymų suvestinę. Paraiškos ar pasiūlymai nagrinėjami ir vertinami konfidencialiai, nedalyvaujant pasiūlymus pateikusiems tiekėjams ar jų atstovams.

100.     Vertinant kandidatų paraiškas, tikrinama:

100.1.  paraiškų atitiktis pirkimo dokumentuose nustatytiems reikalavimams;

100.2.  kandidatų atitiktis nustatytiems minimaliems kvalifikacijos reikalavimams, įskaitant įslaptintos informacijos apsaugos reikalavimus.

101.     Jeigu kandidatas pateikė netikslius ar neišsamius duomenis apie savo kvalifikaciją, Administracija privalo nepažeisdama VPGSĮ 6 straipsnyje nustatytų viešųjų pirkimų principų prašyti kandidatą per protingą terminą šiuos duomenis papildyti ar paaiškinti.

102.     Administracija turi atmesti kandidato ar dalyvio paraišką ar pasiūlymą, jeigu kandidato ar dalyvio kvalifikacija neatitinka pirkimo dokumentuose nustatytų minimalių kvalifikacijos reikalavimų arba jeigu kandidatas ar dalyvis Administracijos prašymu nepatikslino pateiktų netikslių ar neišsamių duomenų apie savo kvalifikaciją.

103.     Kandidatų ir dalyvių kvalifikaciniai duomenys vertinami vadovaujantis pirkimo dokumentuose nustatytais kriterijais ir procedūromis. Komisija ar Pirkimų organizatorius priima sprendimą dėl kiekvieno paraišką ar pasiūlymą pateikusio kandidato ar dalyvio kvalifikacinių duomenų ir kiekvienam iš jų ne vėliau kaip per 3 (tris) darbo dienas raštu praneša apie šio patikrinimo rezultatus, pagrįsdama priimtus sprendimus. Dalyvauti tolesnėse pirkimo procedūrose gali būti pakviesti tik tie kandidatai ar dalyviai, kurių kvalifikaciniai duomenys atitinka Administracijos keliamus reikalavimus.

104.     Pasiūlymai vertinami remiantis šiais kriterijais:

104.1.  ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo, kai pirkimo sutartį sudaro su dalyviu, pateikusiu Administracijai naudingiausią pasiūlymą, išrinktą pagal jos nustatytus kriterijus, susijusius su pirkimo objektu, – paprastai kokybės, kainos, techninių pranašumų, estetinių ir funkcinių charakteristikų, aplinkos apsaugos charakteristikų, eksploatavimo išlaidų, veiksmingumo, garantinio aptarnavimo ir techninės pagalbos, pristatymo datos, pristatymo laiko arba užbaigimo laiko, tiekimo patikimumo, sąveikos ir veikimo charakteristikomis;

104.2 mažiausios kainos.

105.     Pasiūlymai nagrinėjami šiais etapais:

105.1.  tikrinama, ar pasiūlymas atitinka pirkimo dokumentuose nustatytus pasiūlymo pateikimo reikalavimus;

105.2dalyvių atitiktis nustatytiems minimaliems kvalifikacijos reikalavimams, įskaitant įslaptintos informacijos apsaugos reikalavimus (jei pasirenkamas pirkimo būdas, kai kvalifikacijos reikalavimus pagrindžiantys dokumentai teikiami ne su paraiška, o su pasiūlymu);

105.3tikrinama, ar pasiūlyto pirkimo objekto techninė specifikacija atitinka pirkimo dokumentų techninėje specifikacijoje nustatytus reikalavimus pirkimo objektui;

105.4tikrinama, ar pasiūlyme nėra kainos apskaičiavimo klaidų;

105.5tikrinama, ar pasiūlyme nurodyta kaina nėra neįprastai maža;

105.6 tikrinama, ar pasiūlymo kaina nėra per didelė ir nepriimtina Administracijai.

106.     Administracija  gali prašyti, kad dalyviai paaiškintų savo pasiūlymus, tačiau negali prašyti, siūlyti arba leisti pakeisti pasiūlymo, pateikto mažos vertės atviro ar riboto konkurso metu, ar galutinio pasiūlymo skelbiamų ar neskelbiamų derybų esmės – pakeisti kainos arba padaryti kitų pakeitimų, dėl kurių pirkimo dokumentų reikalavimų neatitinkantis pasiūlymas taptų atitinkantis pirkimo dokumentų reikalavimus.

107.     Jeigu tiekėjas pateikė netikslius, neišsamius kartu su pasiūlymu teikiamus pirkimo dokumentuose nurodytus dokumentus (jungtinės veiklos sutartį, tiekėjo įgaliojimą pasirašyti paraišką ar pasiūlymą, pasiūlymo galiojimo užtikrinimą patvirtinantį dokumentą) arba jų nepateikė, Administracija privalo prašyti tiekėjo patikslinti, papildyti arba pateikti minėtus dokumentus per jos nustatytą protingą terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 3 (trys) darbo dienos nuo prašymo iš Administracijos gavimo.

108.     Administracija, radusi pasiūlyme nurodytos kainos apskaičiavimo klaidų, privalo paprašyti dalyvių per jos nurodytą terminą ištaisyti pasiūlyme pastebėtas aritmetines klaidas, nekeičiant vokų su pasiūlymais atplėšimo metu paskelbtos kainos. Taisydamas pasiūlyme nurodytas aritmetines klaidas, dalyvis neturi teisės atsisakyti kainos sudedamųjų dalių arba papildyti kainą naujomis dalimis. Jei dalyvis per Administracijos nurodytą terminą neištaiso aritmetinių klaidų ir (ar) nepaaiškina pasiūlymo, jo pasiūlymas atmetamas kaip neatitinkantis pirkimo dokumentuose nustatytų reikalavimų.

109.     Tuo atveju, kai pasiūlyme nurodyta kaina, išreikšta skaitmenimis, neatitinka kainos, nurodytos žodžiais, teisinga laikoma kaina, nurodyta žodžiais. Jei pirkimas vykdomas elektroninėmis priemonėmis ir pasiūlymo kaina, išreikšta skaičiais ar žodžiais pasiūlymo formoje, neatitinka pasiūlymo kainos, nurodytos skaičiais CVP IS langelyje „Pasiūlymo kaina“ (kai kainą prašoma nurodyti abiem būdais), teisinga bus laikoma kaina, nurodyta pasiūlymo formoje žodžiais.

110.     Administracija turi teisę pareikalauti, kad dalyvis pagrįstų neįprastai mažą kainą, jei Administracijai atrodo, kad ji yra neįprastai maža. Pasiūlyme nurodyta prekių, paslaugų ar darbų kaina laikoma neįprastai maža, jeigu ji yra 30 (trisdešimt) ar daugiau procentų mažesnė už visų tiekėjų, kurių pasiūlymai neatmesti dėl kitų priežasčių, pasiūlytų kainų aritmetinį vidurkį.

111.     Jeigu ekonomiškai naudingiausiame pasiūlyme nurodyta kaina yra per didelė ir nepriimtina ir Administracija pirkimo dokumentuose nėra nurodžiusi pirkimui skirtų lėšų sumos, kiti pasiūlymų eilėje esantys pasiūlymai negali būti nustatyti laimėjusiais. Laikoma, kad pasiūlyta kaina yra per didelė, jeigu ji viršija Administracijos pirkimui skirtas lėšas, nustatytas ir užfiksuotas Administracijos rengiamuose dokumentuose prieš pradedant pirkimo procedūrą. Pirkimui skirtų lėšų suma, jeigu ji yra nurodyta pirkimo dokumentuose, negali būti keičiama. Pirkimui skirtų lėšų suma, nustatyta ir užfiksuota Administracijos rengiamuose dokumentuose prieš pradedant pirkimo procedūras, gali būti keičiama, kai Administracijai tiekėjų pasiūlytos kainos yra priimtinos ir Administracija gali pagrįsti kainų priimtinumą.

112.     Pirkimo dokumentuose nustatytus reikalavimus atitikę tiekėjai kviečiami dalyvauti derybose (jeigu vykdomos derybos).

113.     Kvietimus dalyvauti derybose Komisija ar Pirkimų organizatorius išsiunčia raštu (arba CVP IS priemonėmis) vienu metu visiems kviečiamiems tiekėjams. Prie kvietimo teikti pasiūlymus pridedama pirkimo dokumentų kopija arba, jeigu Administracija sudaro galimybę su pirkimo dokumentais susipažinti elektroninėmis priemonėmis, pateikiama nuoroda, kur tiekėjai gali su jais susipažinti.

114.     Vedant derybas, Administracija turi laikytis reikalavimų, nurodytų VPGSĮ 22 straipsnio 12 dalyje.

115.     Geriausias pasiūlymas nustatomas vadovaujantis pirkimo dokumentuose nustatyta pasiūlymų vertinimo tvarka ir kriterijais pagal derybų rezultatus, užfiksuotus pasiūlymuose ir / ar derybų protokoluose (jeigu vykdomos derybos).

116.     Administracija atmeta paraišką ar pasiūlymą, jeigu:

116.1.  paraišką arba pasiūlymą pateikęs tiekėjas neatitinka pirkimo dokumentuose nustatytų minimalių kvalifikacijos reikalavimų arba Administracijos prašymu nepatikslino pateiktų netikslių ar neišsamių duomenų apie savo kvalifikaciją (gali būti taikoma tuo atveju, kai kvalifikaciniai reikalavimai buvo nustatyti pirkimo dokumentuose);

116.2.  pasiūlymas neatitinka pirkimo dokumentuose nustatytų reikalavimų;

116.3.  dalyvis per jos nustatytą terminą nepaaiškina pasiūlymo;

116.4.  tiekėjas per jos nustatytą terminą nepatikslino, nepapildė ar nepateikė kartu su pasiūlymu teikiamų pirkimo dokumentuose nurodytų dokumentų: jungtinės veiklos sutarties, tiekėjo įgaliojimą asmeniui pasirašyti paraišką ar pasiūlymą patvirtinančio dokumento, pasiūlymo galiojimo užtikrinimą patvirtinančio dokumento;

116.5.  buvo pasiūlyta neįprastai maža kaina ir tiekėjas Administracijos prašymu per jos nustatytą terminą nepagrindė neįprastai mažos kainos;

116.6.  pasiūlyme, kuris pasiūlymų eilėje yra pirmas, nurodyta kaina yra per didelė ir Administracijai nepriimtina;

116.7.  atsiranda kitų pirkimo dokumentuose, Taisyklėse nustatytų atmetimo priežasčių.

117.     Administracija gali nevertinti viso tiekėjo pasiūlymo, jeigu patikrinusi jo dalį nustato, kad, vadovaujantis VPGSĮ ir Taisyklių reikalavimais, pasiūlymas turi būti atmestas.

118.     Jeigu Administracija pasiūlymus vertina pagal ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijų, ji privalo, išskyrus atvejus, kai pirkimas atliekamas derybų būdu, iš pradžių patikrinti ir įvertinti tik pasiūlymų techninius duomenis ir po to, dalyviams pranešusi apie šio patikrinimo ir įvertinimo rezultatus, atsižvelgdama į pasiūlymo kainą, atlikti bendrą pasiūlymo įvertinimą.

119.     Administracija, vadovaudamasi pasiūlymų vertinimo kriterijais ir atsižvelgdama į VPGSĮ 29 ir 41 straipsniuose nustatytus reikalavimus, laimėjusiu pripažįsta pasiūlymą iš tų pasiūlymų, kurie nebuvo atmesti pagal VPGSĮ 33–37, 40 straipsniuose ir Taisyklėse nustatytus reikalavimus.

120.     Administracija suinteresuotiems kandidatams ir suinteresuotiems dalyviams, išskyrus atvejus, kai pirkimo sutartis sudaroma žodžiu, ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas raštu praneša apie priimtą sprendimą nustatyti laimėjusį pasiūlymą, dėl kurio bus sudaroma pirkimo sutartis ar preliminarioji sutartis, pateikia VPGSĮ 47 straipsnio 2 dalyje nurodytos atitinkamos informacijos, kuri dar nebuvo pateikta pirkimo procedūros metu, santrauką, nurodo nustatytą pasiūlymų eilę, laimėjusį pasiūlymą, pirkimo sutarties sudarymo atidėjimo terminą. Administracija taip pat turi nurodyti priežastis, dėl kurių buvo priimtas sprendimas nesudaryti pirkimo sutarties ar preliminariosios sutarties arba pradėti pirkimą iš naujo. Administracija  VPGSĮ 47 straipsnio 2 dalyje nurodytais atvejais negali teikti informacijos, jeigu jos atskleidimas prieštarauja teisės aktams, kenkia svarbiems visuomenės interesams, valstybės gynybos ir saugumo interesams, teisėtiems tiekėjų komerciniams interesams arba trukdo užtikrinti sąžiningą konkurenciją.

121.     Administracija, Komisija, jos nariai, ekspertai ir kiti asmenys, nepažeisdami VPGSĮ reikalavimų, susijusių su informacijos skelbimu ir su jos teikimu kandidatams ir dalyviams, negali tretiesiems asmenims atskleisti iš tiekėjų gautos informacijos, kurią jie nurodė kaip konfidencialią. Visas tiekėjo pasiūlymas ir paraiška negali būti laikomi konfidencialia informacija, tačiau tiekėjas gali nurodyti, kad tam tikra jo pasiūlyme pateikta informacija yra konfidenciali. Konfidencialia informacija gali būti, įskaitant, bet neapsiribojant, komercinė (gamybinė) paslaptis ir konfidencialieji pasiūlymų aspektai. Tiekėjas negali viešai skelbiamos ar visuomenei lengvai prieinamos informacijos nurodyti kaip konfidencialios.

122.     Susipažinti su visa su pirkimais susijusia informacija gali tik Komisijos nariai, Komisijos posėdžiuose dalyvaujantys stebėtojai ir Administracijos pakviesti ekspertai, Viešųjų pirkimų tarnybos atstovai, Administracijos vadovas, jo įgalioti asmenys, kiti asmenys ir institucijos, turinčios tokią teisę pagal jų veiklą reglamentuojančius Lietuvos Respublikos įstatymus, taip pat Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu įgalioti Europos Sąjungos ar atskirų valstybių finansinę paramą administruojantys viešieji juridiniai asmenys. Kiti asmenys gali susipažinti tik su ta su pirkimais susijusia informacija, kurią atskleisti leidžia VPGSĮ.

 

XV SKYRIUS

PIRKIMO SUTARTIS

 

123.     Administracija sudaryti pirkimo sutartį siūlo tam dalyviui, kurio pasiūlymas pripažintas laimėjusiu. Dalyvis sudaryti pirkimo sutarties kviečiamas raštu (išskyrus Taisyklių nustatytus atvejus, kai pirkimo sutartis sudaroma žodžiu) ir jam nurodomas laikas, iki kada reikia atvykti sudaryti pirkimo sutarties.

124.     Jeigu tiekėjas, kuriam buvo pasiūlyta sudaryti pirkimo sutartį, raštu atsisako ją sudaryti arba nepateikia pirkimo dokumentuose nustatyto pirkimo sutarties įvykdymo užtikrinimo (jei buvo reikalauta) arba jeigu tiekėjas iki Administracijos nurodyto laiko neatvyksta sudaryti pirkimo sutarties ar atsisako sudaryti pirkimo sutartį VPGSĮ ir pirkimo dokumentuose nustatytomis sąlygomis, arba jeigu ūkio subjektų grupė neįsteigia juridinio asmens, kaip nustatyta VPGSĮ 52 straipsnio 4 dalyje, laikoma, kad jis atsisakė sudaryti pirkimo sutartį. Tuo atveju Administracija, vadovaudamasi VPGSĮ 28 straipsnio nuostatomis ir pirkimo dokumentuose nustatytais kriterijais ir tvarka, siūlo sudaryti pirkimo sutartį tiekėjui, kurio pasiūlymas pagal nustatytą pasiūlymų eilę yra pirmas po tiekėjo, atsisakiusio sudaryti pirkimo sutartį.

125.     Sudarant pirkimo sutartį negali būti keičiama laimėjusio pasiūlymo kaina ir pirkimo dokumentuose bei pasiūlyme nustatytos pirkimo sąlygos.

126.     Pirkimo sutartis rengiama vadovaujantis VPGSĮ 52 straipsnio 5 dalyje nustatytais reikalavimais.

127.     Pirkimo sutarties sąlygos sutarties galiojimo laikotarpiu negali būti keičiamos, išskyrus tokias pirkimo sutarties sąlygas, kurias pakeitus nebūtų pažeisti VPGSĮ 6 straipsnyje nustatyti principai ir tikslai.

128.     Pirkimo sutartis turi būti sudaroma nedelsiant, bet ne anksčiau, negu pasibaigė pirkimo sutarties sudarymo atidėjimo terminas, kuris negali būti trumpesnis kaip 5 (penkios) darbo dienos. Atidėjimo terminas gali būti netaikomas, kai:

128.1.  pirkimo sutartis sudaroma preliminariosios sutarties pagrindu;

128.2pirkimo sutartis sudaroma žodžiu;

128.3vienintelis suinteresuotas dalyvis yra tas, su kuriuo sudaroma pirkimo sutartis, ir nėra suinteresuotų kandidatų.

129.     Pirkimo sutartis gali būti sudaroma žodžiu, kai mažos vertės pirkimo sutarties vertė mažesnė kaip 3 000 (trys tūkstančiai) eurų (be PVM).

 

XVI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

130.     Ginčų nagrinėjimas atliekamas vadovaujantis VPGSĮ IV skyriaus nuostatomis.

131.     Pasikeitus Taisyklėse minimiems teisės aktams, taikomos aktualios tų teisės aktų nuostatos.

132.     Visi su mažos vertės pirkimu susiję dokumentai registruojami ir saugomi teisės aktų nustatyta tvarka.

___________________________________