LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

dėl 2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 8 PRIORITETO „SOCIALINĖS ĮTRAUKTIES DIDINIMAS IR KOVA SU SKURDU“ NR. 08.6.1-ESFA-T-910 PRIEMONĖS „VIETOS PLĖTROS STRATEGIJŲ ĮGYVENDINIMO ADMINISTRAVIMAS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO patvirtinimo

 

2016 m. liepos 7 d. Nr. 1V-483

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą, taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą“, 6.2.7 papunkčiu:

1. T v i r t i n u 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 8 prioriteto „Socialinės įtraukties didinimas ir kova su skurdu“ Nr. 08.6.1-ESFA-T-910 priemonės „Vietos plėtros strategijų įgyvendinimo administravimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašą (pridedama).

2. P a v e d u Vidaus reikalų ministerijos Regioninės politikos departamentui teikti paaiškinimus dėl šio įsakymo 1 punkte patvirtinto aprašo.

 

 

 

Vidaus reikalų ministras                                                                                              Tomas Žilinskas


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos vidaus reikalų

ministro 2016 m. liepos 7 d.

įsakymu Nr.1V-483

 

2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 8 PRIORITETO „SOCIALINĖS ĮTRAUKTIES DIDINIMAS IR KOVA SU SKURDU“ NR. 08.6.1-ESFA-T-910 PRIEMONĖS „VIETOS PLĖTROS STRATEGIJŲ ĮGYVENDINIMO ADMINISTRAVIMAS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.     2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 8 prioriteto „Socialinės įtraukties didinimas ir kova su skurdu“ Nr. 08.6.1-ESFA-T-910 priemonės „Vietos plėtros strategijų įgyvendinimo administravimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašas (toliau – Aprašas) nustato reikalavimus, kuriais turi vadovautis pareiškėjai, rengdami ir teikdami paraiškas finansuoti iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamus projektus (toliau – paraiška) pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2014 m. rugsėjo 8 d. sprendimu Nr. C(2014)6397, (toliau – Veiksmų programa) 8 prioriteto „Socialinės įtraukties didinimas ir kova su skurdu“ Nr. 08.6.1-ESFA-T-910 priemonės „Vietos plėtros strategijų įgyvendinimo administravimas“ (toliau – Priemonė) finansuojamas veiklas, Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų (toliau – projektai) vykdytojai, įgyvendindami pagal Aprašą finansuojamus projektus, taip pat institucijos, atliekančios paraiškų vertinimą ir projektų atranką ir jų įgyvendinimo priežiūrą.

2.     Aprašas parengtas atsižvelgiant į:

2.1.  2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 1303/2013, kuriuo nustatomos Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui, Europos žemės ūkio fondui kaimo plėtrai ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui bendros nuostatos ir Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui taikytinos bendrosios nuostatos ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1083/2006;

2.2.  Lietuvos Respublikos partnerystės sutartį, patvirtintą Europos Komisijos 2014 m. birželio 20 d. sprendimu Nr. 2014LT16M8PA001;

2.3.  Veiksmų programą;

2.42014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 3 d. nutarimu Nr. 1090 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Administravimo taisyklės);

2.5.  2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos priedą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. lapkričio 26 d. nutarimu Nr. 1326 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos priedo patvirtinimo“;

2.6.  Projektų administravimo ir finansavimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K–316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Projektų taisyklės);

2.7.  Vietos plėtros strategijų rengimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2015 m. sausio 22 d. įsakymu Nr. 1V-36 „Dėl Vietos plėtros strategijų rengimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Strategijų rengimo taisyklės);

2.8.  Vietos plėtros strategijų atrankos ir įgyvendinimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2015 m. gruodžio 11 d. įsakymu Nr. 1V-992 „Dėl Vietos plėtros strategijų atrankos ir įgyvendinimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Strategijų atrankos ir įgyvendinimo taisyklės);

2.9.  Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioritetų įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo planą, patvirtintą Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2015 m. kovo 6 d. įsakymu Nr. 1V-164 „Dėl Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioritetų įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo plano ir Nacionalinių stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“;

2.10.      Rekomendacijas dėl projektų išlaidų atitikties 2014–2020 m. Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams, kurios patvirtintos Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos, Ekonomikos augimo veiksmų programos, Sanglaudos skatinimo veiksmų programos ir 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos valdymo komitetų 2014 m. liepos 4 d. protokolu Nr. 34 (su vėlesniais pakeitimais) ir skelbiamos Europos Sąjungos struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt (toliau – interneto svetainė www.esinvesticijos.lt) (toliau – Rekomendacijos dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams).

3.     Apraše vartojamos sąvokos:

3.1Gyvenamosios vietovės bendruomenė – vietos plėtros strategijos įgyvendinimo teritorijoje gyvenantys fiziniai asmenys ir vietos plėtros strategijos įgyvendinimo teritorijoje veiklą vykdančių juridinių asmenų darbuotojai, valdymo organai ir valdymo organų nariai.

3.2Savanoriška veikla – vyresnio kaip 14 metų fizinio asmens neatlyginamai atliekama visuomenei naudinga veikla, kurios sąlygos (savanoriškos veiklos pobūdis, atlikimo tvarka) nustatytos savanorio ir savanoriškos veiklos organizatoriaus, atitinkančio Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatymo 6 straipsnio reikalavimus, sudarytoje rašytinėje savanoriškos veiklos sutartyje.

3.3Vietos plėtros strategijos įgyvendinimo teritorijavietos plėtros strategijoje apibrėžta teritorija, kurioje numatyta įgyvendinti vietos plėtros strategiją.

4.     Kitos Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Aprašo 2 punkte nurodytuose teisės aktuose ir Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą, taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą“.

5.     Priemonės įgyvendinimą administruoja Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija (toliau – Ministerija) ir Europos socialinio fondo agentūra (toliau – įgyvendinančioji institucija).

6.     Pagal Priemonę teikiamo finansavimo forma – negrąžinamoji subsidija.

7.     Projektų atranka pagal Priemonę bus atliekama tęstinės projektų atrankos būdu.

8.     Pagal Aprašą projektams įgyvendinti numatoma skirti iki 2 304 846 eurų (dviejų milijonų trijų šimtų keturių tūkstančių aštuonių šimtų keturiasdešimt šešių eurų), iš kurių iki 1 985 806 eurų (vieno milijono devynių šimtų aštuoniasdešimt penkių tūkstančių aštuonių šimtų šešių eurų) – Europos Sąjungos struktūrinių fondų (Europos socialinio fondo lėšos), iki 132 161 eurų (vieno šimto trisdešimt dviejų tūkstančių vieno šimto šešiasdešimt vieno euro) – Europos Sąjungos struktūrinių fondų veiklos lėšų rezervo lėšos, iki 175 218 eurų (vieno šimto septyniasdešimt penkių tūkstančių dviejų šimtų aštuoniolikos eurų) – Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos ir iki 11 661 euro (vienuolikos tūkstančių šešių šimtų šešiasdešimt vieno euro) – Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto veiklos lėšų rezervo lėšos. Projektų sutartys veiklos lėšų rezervo sumai gali būti pasirašomos Administravimo taisyklių XII skyriaus ketvirtajame skirsnyje nustatyta tvarka.

9.     Iš pagal Aprašą projektams įgyvendinti numatomos skirti sumos:

9.1. iki 700 000 eurų (septynių šimtų tūkstančių eurų), iš kurių 643 243,24 eurų (šeši šimtai keturiasdešimt trys tūkstančiai du šimtai keturiasdešimt trys eurai 24 ct) – Europos Sąjungos struktūrinių fondų (Europos socialinio fondo lėšos), 56 756,76 eurų (penkiasdešimt šeši tūkstančiai septyni šimtai penkiasdešimt šeši eurai 76 ct) – Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos, skiriama didžiųjų miestų, t. y. Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių, Panevėžio, vietos plėtros strategijų įgyvendinimo administravimui;

9.2. iki 1 604 846 eurų (vieno milijono šešių šimtų keturių tūkstančių aštuonių šimtų keturiasdešimt šešių eurų), iš kurių 1 342 562,59 eurai (vienas milijonas trys šimtai keturiasdešimt du tūkstančių penki šimtai šešiasdešimt du eurai 59 ct) – Europos Sąjungos struktūrinių fondų (Europos socialinio fondo lėšos), 132 161 eurai (vienas šimtas trisdešimt du tūkstančiai vienas šimtas šešiasdešimt vienas euras) – Europos Sąjungos struktūrinių fondų veiklos lėšų rezervo lėšos, 118 461,41 euras (vienas šimtas aštuoniolika tūkstančių keturi šimtai šešiasdešimt vienas euras 41 ct) – Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos ir 11 661 euras (vienuolika tūkstančių šeši šimtai šešiasdešimt vienas euras) – Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto veiklos lėšų rezervo lėšos, skiriama kitų, nei nurodyta Aprašo 9.1 papunktyje, vietos plėtros strategijų įgyvendinimo administravimui.

10.   Priemonės tikslas – sudaryti palankias sąlygas vietos plėtros strategijų, kurios įtrauktos į vidaus reikalų ministro įsakymu patvirtintus siūlomų finansuoti vietos plėtros strategijų sąrašus, įgyvendinimui.

11.   Pagal Aprašą remiamos šios veiklos:

11.1.      vietos plėtros strategijos įgyvendinimui administruoti reikalingų procedūrų ir bendruomenės inicijuotos vietos plėtros projektų (toliau – vietos plėtros projektai) atrankos kriterijų rengimas;

11.2.      vietos plėtros projektų vertinimas, atranka ir įgyvendinimo stebėsena;

11.3.      vietos plėtros strategijos įgyvendinimo stebėsena, vertinimas, atnaujinimas;

11.4.      vietos plėtros projektų rengėjų ir vykdytojų gebėjimų, reikalingų rengti vietos plėtros projektus ir (ar) administruoti jų įgyvendinimą, stiprinimas;

11.5.      gyvenamosios vietovės bendruomenės (įskaitant vietos plėtros projektų rengėjus ir vykdytojus) informavimas apie Aprašo 11.1–11.4 ir 11.6 papunkčiuose nurodytų veiklų vykdymo eigą ir rezultatus;

11.6.      miesto vietos veiklos grupės (toliau – miesto VVG) darbuotojų, valdymo organų narių kompetencijų stiprinimas (mokymas, keitimasis su kitomis vietos veiklos grupėmis gerąja patirtimi), remiamas tiek, kiek reikalinga Aprašo 11.1–11.5 papunkčiuose nurodytoms veikloms vykdyti.

12.   Pagal Aprašo 11 punkte nurodytas remiamas veiklas kvietimą teikti paraiškas numatoma paskelbti per 2016 m. trečiąjį ketvirtį.

 

II SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR PARTNERIAMS

 

13.   Pagal Aprašą galimi pareiškėjai yra miesto VVG, kurių vietos plėtros strategijos yra įtrauktos į vidaus reikalų ministro įsakymu patvirtintą siūlomų finansuoti vietos plėtros strategijų sąrašą. Projektai pagal Priemonę įgyvendinami be partnerių.

14.   Pareiškėjas, teikdamas paraišką dėl projekto finansavimo ir įgyvendindamas projektą, turi atitikti Strategijų rengimo taisyklių 4 punkte nustatytus reikalavimus.

 

III SKYRIUS

PROJEKTAMS TAIKOMI REIKALAVIMAI

 

15.   Projektas turi atitikti Projektų taisyklių 10 skirsnyje nustatytus bendruosius reikalavimus.

16.   Projektas turi atitikti šiuos specialiuosius projektų atrankos kriterijus, patvirtintus 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos Stebėsenos komiteto 2015 m. spalio 28 d. posėdžio nutarimu Nr. 44P-9.1(11) (toliau – specialieji projektų atrankos kriterijai):

16.1.      Projekto pareiškėjas yra miesto VVG, kurios vietos plėtros strategija yra įtraukta į vidaus reikalų ministro įsakymu patvirtintą siūlomų finansuoti vietos plėtros strategijų sąrašą. Laikoma, kad vietos plėtros strategija įtraukta į siūlomų finansuoti vietos plėtros strategijų sąrašą, jei ji yra įtraukta į bent vieną iš vietos plėtros strategijų sąrašų, nurodytų Strategijų atrankos ir įgyvendinimo taisyklių 31.1–31.2 papunkčiuose.

16.2.      Projektas atitinka vietos plėtros strategijos, kuri yra įtraukta į vidaus reikalų ministro įsakymu patvirtintą siūlomų finansuoti vietos plėtros strategijų sąrašą, nuostatas. Laikoma, kad projektas atitinka šį reikalavimą, jei projekto tikslas atitinka vietos plėtros strategijos dalyje „Vietos plėtros strategijos valdymo ir stebėsenos tvarkos apibūdinimas“ nustatytus strategijos administravimo veiksmus, o projekto finansavimo Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis dydis neviršija vietos plėtros strategijos dalyje „Vietos plėtros strategijos finansinis planas“ strategijos administravimo išlaidoms numatytos Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų sumos.

17.   Pagal Priemonę finansuojamas vietos plėtros projektų rengėjų (potencialių projektų vykdytojų ir partnerių), kurie gyvena ir (ar) veiklą vykdo už projekto vykdytojo – miesto VVG veiklos teritorijos ribų, mokymas tik tuo atveju, kai vietos plėtros strategijai įgyvendinti rengiamas bendradarbiavimo projektas, t. y. kartu su partneriais iš kitų vietos veiklos grupių veiklos teritorijų numatomas įgyvendinti projektas, kurio veiklos peržengia projekto vykdytojo – miesto VVG veiklos teritorijos ribas.

18.   Teikiamų pagal Aprašą projektų veiklos turi būti baigtos ir galutinis mokėjimo prašymas įgyvendinančiajai institucijai turi būti pateiktas iki Projektų taisyklių 213.1 ir 213.5 papunkčiuose nurodytų terminų.

19.   Projekto veiklos turi būti vykdomos Lietuvos Respublikoje arba Europos Sąjungos valstybėse narėse, jei jas vykdant sukurti produktai, rezultatai ir nauda (ar jų dalis, proporcinga Lietuvos Respublikos finansiniam įnašui) atitenka Lietuvos Respublikai.

20.   Tinkamos projekto tikslinės grupės yra:

20.1.      miesto VVG darbuotojai, valdymo organai ir valdymo organų nariai;

20.2.      vietos plėtros projektų rengėjų ir (ar) vykdytojų atstovai;

20.3.      gyvenamosios vietovės bendruomenė (Aprašo 11.5 papunktyje nurodytos veiklos vykdymo atveju).

21.   Projektu turi būti siekiama visų toliau išvardytų Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklių:

21.1.      rezultato rodiklio – „Įgyvendintos vietos plėtros strategijos“ (rodiklio kodas – R.N.904);

21.2.      produkto rodiklio – „Mokymuose dalyvavę vietos plėtros projektų rengėjų ir vykdytojų atstovai“ (rodiklio kodas – P.N.903); minimali projekto siektina reikšmė – 10.

21.3.      produkto rodiklio – „Parengti vietos plėtros strategijoms įgyvendinti skirtų projektų sąrašai“ (rodiklio kodas – P.N.904);

21.4.      produkto rodiklio – „Parengtos vietos plėtros strategijų įgyvendinimo ataskaitos“ (rodiklio kodas – P.N.905); projekto siektina reikšmė turi būti ne mažesnė kaip kalendorinių metų, per kuriuos įgyvendinamas projektas, skaičius.

22.   Aprašo 21.1–21.4 papunkčiuose nurodyti Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodikliai skaičiuojami Nacionaliniame stebėsenos rodiklių skaičiavimo apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2015 m. kovo 6 d. įsakymu Nr. 1V-164 „Dėl Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioritetų įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo plano ir Nacionalinių stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“ ir paskelbtame  interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt, nustatyta tvarka.

23.   Reikalavimai projekto parengtumui nėra taikomi.

24.   Projekte negali būti numatyti apribojimai, kurie turėtų neigiamą poveikį lyčių lygybės ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principų įgyvendinimui. Vykdant Aprašo 11.5 papunktyje nurodytą veiklą turi būti siekiama, kad su teikiama informacija turėtų galimybę susipažinti kuo didesnė gyvenamosios vietovės bendruomenės dalis, įskaitant skirtingas funkcines galimybes turinčius gyventojus (pvz., vyresnio amžiaus gyventojus, judėjimo ar kitą negalią turinčius gyventojus).

25.   Projekte neturi būti numatyti veiksmai, kurie turėtų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principo įgyvendinimui.

26.   Projekte numatytos pagal Priemonę finansuojamos veiklos neturi būti finansuojamos ar finansuotos iš kitų nacionalinių, tarptautinių programų ir (arba) Europos Sąjungos fondų lėšų, dėl ko atsirastų rizika tas pačias išlaidas apmokėti antrą kartą.

27.   Pagal Aprašą valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo (OL 2010 C 83, p. 47) 107 straipsnyje, ir de minimis pagalba, kuri atitinka 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2013 L 352, p. 1) nuostatas, neteikiama.

 

IV SKYRIUS

TINKAMŲ FINANSUOTI PROJEKTO IŠLAIDŲ IR FINANSAVIMO REIKALAVIMAI

 

28.   Projekto išlaidos turi atitikti Projektų taisyklių VI skyriuje ir Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus.

29.   Didžiausia projektui galima skirti finansavimo lėšų suma yra 15 proc. visai vietos plėtros strategijai įgyvendinti reikalingos finansavimo lėšų (t. y. Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų) sumos, nurodytos atitinkamos vietos plėtros strategijos dalyje „Vietos plėtros strategijos finansinis planas“, bet ne daugiau 100 000 eurų (vieno šimto tūkstančių eurų).

30.   Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis sudaro 92,5 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. Pareiškėjas privalo savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis (savivaldybių biudžeto ir (ar) privačiomis lėšomis) (toliau – pareiškėjo lėšos), ir (arba) nepiniginiu įnašu prisidėti prie projekto finansavimo ne mažiau nei 7,5 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.

31.   Pareiškėjas savo iniciatyva ir savo lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo didesne, nei reikalaujama, lėšų suma.

32.   Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, ir netinkamos finansuoti išlaidos turi būti finansuojamos iš pareiškėjo lėšų.

33.   Kai didžiausia galima projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma neviršija 100 000 eurų (vieno šimto tūkstančių eurų), projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu įgyvendinančioji institucija, vadovaudamasi pareiškėjo pateiktais duomenimis arba projekto biudžetu, gali nustatyti projektui taikytinus fiksuotuosius įkainius ir (arba) fiksuotąsias sumas, išskyrus Projektų taisyklių 429 punkte numatytais atvejais.

34.   Iš Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams nurodytų išlaidų kategorijų (toliau – išlaidų kategorijos) pagal Aprašą tinkamų finansuoti išlaidų kategorijos yra šios:

34.1.      antroji išlaidų kategorija „Nekilnojamasis turtas“, į kurią gali būti įtraukiamas projekto įgyvendinimo metu naudojamas projekto vykdytojo valdomas nekilnojamasis turtas, kuris gali būti numatomas kaip projekto vykdytojo nuosavas nepiniginis įnašas, jeigu jis atitinka Projektų taisyklių 420.1 papunktyje nustatytus reikalavimus (kryžminis finansavimas).

34.2.      ketvirtoji išlaidų kategorija „Įranga, įrenginiai ir kitas turtas“, į kurią gali būti įtraukiamos projekto veikloms vykdyti reikalingų baldų, kompiuterinės ir biuro įrangos, taip pat programinės įrangos įsigijimo išlaidos, įskaitant jų transportavimo, projektavimo, sumontavimo, instaliavimo, paruošimo naudoti, išbandymo, apmokymo naudotis, saugos instruktažo, techninės priežiūros ir susijusias išlaidas (šios išlaidos gali sudaryti ne daugiau kaip 5 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų).

34.3.      penktoji išlaidų kategorija „Projekto vykdymas“, į kurią gali būti įtraukiamos:

34.3.1.   projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio ir susijusių darbdavio įsipareigojimų, apskaičiuotų ir išmokėtų už darbo laiką, kurio metu darbuotojai dalyvavo projekto veiklose, išlaidos. Projekto vykdytojo darbuotojų darbo užmokesčio išlaidos apmokamos taikant fiksuotąjį įkainį, kaip nustatyta Aprašo 39 ir 40 punktuose; Projekto veiklas vykdančių fizinių asmenų, dirbančių pagal autorines ar paslaugų sutartis, įskaitant mažųjų bendrijų vadovus ir asmenis, mažosiose bendrijose dirbančius pagal paslaugų (civilines) sutartis, išlaidos priskiriamos projektą vykdančio personalo išlaidoms;

34.3.2.   projektą vykdančių savanorių savanoriška veikla, kuri gali būti numatoma kaip projekto vykdytojo nuosavas nepiniginis įnašas; nepiniginio savanoriškos veiklos įnašo dydis apskaičiuojamas taikant fiksuotąjį įkainį, kaip nustatyta Aprašo 39 ir 40 punktuose;

34.3.3.   projektą vykdančio personalo (įskaitant projekto veiklas vykdančių savanorių) ir projekto veiklose dalyvaujančių asmenų kelionių, dalyvavimo renginiuose ir mokymuose, komandiruočių išlaidos; Projektą vykdančio personalo ir projekto veiklose dalyvaujančių asmenų kelionių Lietuvoje ir užsienio komandiruočių išlaidos apmokamos taikant fiksuotuosius įkainius, kaip nurodyta Aprašo 38 ir 40 punktuose;

34.3.4.   projekto veikloms vykdyti reikalingų patalpų nuomos išlaidos; šios išlaidos tinkamos finansuoti tuo atveju, kai projekto vykdytojas pats vykdo projekto veiklas (arba jų dalį), nepirkdamas paslaugų, ir jeigu pagrindžia, kad:

34.3.4.1.     projekto vykdytojo nuosavybės, patikėjimo ar panaudos teise valdomų patalpų ploto nepakanka projekto veikloms vykdyti arba nuosavybės, patikėjimo ar panaudos teise valdomos patalpos dėl numatomų vykdyti projekto veiklų pobūdžio ir šioms veikloms taikomų teisės aktuose nustatytų reikalavimų yra netinkamos;

34.3.4.2.     projekto vykdytojas, siekdamas įgyti teisę projekto veikloms vykdyti reikalingas patalpas valdyti panaudos ir (ar) patikėjimo teise, ėmėsi visų teisėtų priemonių, reikalingų tą teisę įgyti;

34.3.5.   mokymų, renginių organizavimo ir vykdymo, leidinių ir informacinių pranešimų rengimo, tyrimų ir apklausų vykdymo, televizijos bei radijo laidų rengimo ir transliavimo, straipsnių rengimo, publikavimo spaudoje, internete ir panašios išlaidos;

34.3.6.   mokymo ir ugdymo priemonių bei kito projekto veikloms vykdyti reikalingo trumpalaikio turto, išskyrus trumpalaikiam turtui priskiriamus baldus, įrangą ir įrenginius, įsigijimo ir nuomos išlaidos; šios išlaidos yra tinkamos finansuoti tik tuo atveju, jei projekto vykdytojas pats vykdo projekto veiklas (arba jų dalį), nepirkdamas paslaugų;

34.3.7.   projekto veiklas vykdančių savanorių maitinimo išlaidos. Savanorių maitinimo išlaidos kompensuojamos tik tuo atveju, kai savanoriška veikla trunka ne mažiau kaip 4 valandas per parą. Savanorių maitinimo išlaidos apmokamos taikant fiksuotąjį įkainį, kaip nurodyta Aprašo 37 ir 40 punktuose.

34.3.8.   projekto veikloms vykdyti reikalingų baldų, kompiuterinės ir biuro įrangos, taip pat programinės įrangos nuomos išlaidos;

34.3.9.   kitos projekto veikloms įvykdyti ir Aprašo 10 punkte nurodytam priemonės tikslui pasiekti būtinos ir pagrįstos išlaidos.

34.4.      šeštoji išlaidų kategorija „Informavimas apie projektą“, į kurią gali būti įtraukiamos privalomų viešinimo priemonių, nurodytų Projektų taisyklių 450.2 ir 450.6 papunkčiuose, rengimo išlaidos;

34.5.      septintoji išlaidų kategorija „Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją normą“; šiai kategorijai priskiriamos išlaidos, susijusios su projekto administravimu; Projektui taikoma fiksuotoji projekto išlaidų norma netiesioginėms išlaidoms skaičiuojama vadovaujantis Projektų taisyklių 10 priedu. Konkrečiam projektui taikomą fiksuotąją projekto išlaidų normą nustato įgyvendinančioji institucija projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu, remdamasi projekto biudžetu ir neviršydama Projektų taisyklių 10 priedo 3 punkte nustatytų didžiausių ribų.

35.   Aprašo 34.3 papunktyje nurodytai penktajai išlaidų kategorijai „Projekto vykdymas“ negali būti priskiriamos Aprašo 34.5 papunktyje nurodytos su projekto administravimu susijusios išlaidos. Jeigu tas pats darbuotojas vykdo ir Aprašo 11 punkte nurodytas, ir projekto administravimo veiklas, penktajai išlaidų kategorijai priskiriama tik tinkamų finansuoti išlaidų, planuojamų patirti vykdant tiesiogines projekto veiklas, suma.

36.   Kryžminis finansavimas, nurodytas Aprašo 34.1 papunktyje, gali sudaryti ne daugiau kaip 10 proc. visų projekto tinkamų finansuoti išlaidų.

37.   Aprašo 34.3.7 papunktyje nurodytos savanorių maitinimo išlaidos apmokamos taikant dalyvių maitinimo fiksuotąjį įkainį, kurio dydis – 5,7 euro per dieną arba 0,71 euro už vieną valandą. Dalyvių maitinimo fiksuotasis įkainis nustatytas vadovaujantis Komandiruočių sąnaudų atskaitymo iš pajamų taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. sausio 28 d. nutarimu Nr. 99 „Dėl Komandiruočių sąnaudų atskaitymo iš pajamų taisyklių patvirtinimo“, ir Tarnybinių komandiruočių išlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimu Nr. 526 „Dėl Tarnybinių komandiruočių išlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose taisyklių patvirtinimo“. Pasikeitus teisės aktams, kuriais vadovaujantis nustatytas fiksuotasis įkainis, atnaujintas įkainis taip pat taikomas projektams, dėl kurių projektų sutartys jau sudarytos;

38.   Aprašo 34.3.3 papunktyje numatytos užsienio komandiruočių ir kelionių Lietuvoje išlaidos finansuojamos pagal:

38.1.      trumpalaikių išvykų išlaidų fiksuotąjį įkainį ir ilgalaikių išvykų išlaidų fiksuotąjį įkainį, kurių dydžiai ir sudėtinės dalys (išlaidų kategorijos) nustatyti pagal Mokslinių išvykų išlaidų fiksuotųjų įkainių apskaičiavimo tyrimo ataskaitą, kuri skelbiama interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt (http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/supaprastinto-islaidu-apmokejimo -tyrimai) (taikoma, kai finansuojamos užsienio komandiruočių išlaidos);

38.2.      kuro ir viešojo transporto išlaidų fiksuotuosius įkainius, kurių dydžiai nustatyti Kuro ir viešojo transporto išlaidų fiksuotųjų įkainių nustatymo tyrimo ataskaitoje, kuri skelbiama interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt (http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/supaprastinto-islaidu-apmokejimo-tyrimai) (taikoma, kai finansuojamos kelionių Lietuvoje išlaidos).

39.   Aprašo 34.3.1 papunktyje nurodytos projekto vykdytojo darbuotojų darbo užmokesčio išlaidos finansuojamos ir Aprašo 34.3.2 papunktyje numatytos savanoriškos veiklos, kaip nuosavo įnašo, piniginė vertė apskaičiuojama taikant priemonei „Vietos plėtros strategijų įgyvendinimo administravimas“ nustatytą projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio ir savanoriško darbo įnašo fiksuotąjį įkainį, kurio dydis nustatytas Projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio ir savanoriško darbo įnašo fiksuotojo įkainio nustatymo tyrimo ataskaitoje, kuri skelbiama interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt (http://www.esinvesticijos.lt/lt/ dokumentai/supaprastinto-islaidu-apmokejimo-tyrimai).

40.   Išlaidos, apmokamos taikant Aprašo 37–39 punktuose nurodytus fiksuotuosius įkainius, turi atitikti Projektų taisyklių 35 skirsnį. Pareiškėjas turi teisę paraiškoje numatyti mažesnius fiksuotųjų įkainių dydžius, nei Aprašo 37–39 punktuose nustatyti dydžiai.

41.   Mažinant projekto finansavimą ar tvirtinant galutinį mokėjimo prašymą, patirtos išlaidos, kurios nurodytos Aprašo 34.1–34.3 papunkčiuose, nėra mažinamos, jei sumažinus kitas projekto išlaidas ar nepanaudojus dalies projekto išlaidoms finansuoti skirtų lėšų jų santykinė dalis projekte padidėja ir viršija nurodytuose Aprašo papunkčiuose numatytoms išlaidoms nustatytą tinkamų finansuoti projekto išlaidų dalį.

42.   Pagal Aprašą netinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos išlaidos, nustatytos Projektų taisyklių 34 skirsnyje.

43.   Projekto veiklos, įskaitant ir viešuosius pirkimus, gali būti pradėtos įgyvendinti ir projekto išlaidos gali būti patirtos iki projekto sutarties pasirašymo, bet ne anksčiau nei vietos plėtros strategija, kuriai įgyvendinti skirtas projektas, bus įtraukta į Strategijų atrankos ir įgyvendinimo taisyklėse nustatyta tvarka vidaus reikalų ministro patvirtintą siūlomų atrinkti ir finansuoti vietos plėtros strategijų sąrašą.

 

V SKYRIUS

PARAIŠKŲ RENGIMAS, PAREIŠKĖJŲ INFORMAVIMAS, KONSULTAVIMAS, PARAIŠKŲ TEIKIMAS IR VERTINIMAS

 

44.   Siekdamas gauti finansavimą pareiškėjas turi užpildyti paraišką, kurios iš dalies užpildyta forma PDF formatu skelbiama interneto svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Finansavimas“ prie paskelbto kvietimo teikti paraiškas „Susijusių dokumentų“.

45.   Pareiškėjas pildo paraišką ir kartu su Aprašo 48 punkte nurodytais priedais iki kvietimo teikti paraiškas skelbime nustatyto termino paskutinės dienos teikia ją per Iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų duomenų mainų svetainę (toliau – DMS), o jei nėra įdiegtos DMS funkcinės galimybės – įgyvendinančiajai institucijai raštu (kartu pateikdamas į elektroninę laikmeną įrašytą paraišką ir skenuotos jos priedus) Projektų taisyklių 12 skirsnyje nustatyta tvarka.

46.   Jei paraiškos gali būti teikiamos per DMS, pareiškėjas prie DMS jungiasi naudodamasis Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platforma ir užsiregistravęs tampa DMS naudotoju.

47.   Jei laikinai nėra užtikrintos DMS funkcinės galimybės ir dėl to pareiškėjai negali pateikti paraiškos ar jos priedo (-ų) paskutinę paraiškų pateikimo termino dieną, įgyvendinančioji institucija paraiškų pateikimo terminą pratęsia 7 dienų laikotarpiui ir (arba) sudaro galimybę paraiškas ar jų priedus pateikti kitu būdu bei apie tai paskelbia Projektų taisyklių 82 punkte nustatyta tvarka.

48.   Kartu su paraiška pareiškėjas turi pateikti:

48.1.      užpildytą klausimyną apie pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokesčio tinkamumą finansuoti iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir (arba) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, jei pareiškėjas prašo pridėtinės vertės mokesčio išlaidas pripažinti tinkamomis finansuoti, t. y. įtraukia šias išlaidas į projekto biudžetą (klausimyno forma skelbiama interneto svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Dokumentai“, ieškant dokumento tipo „paraiškų priedų formos“);

48.2.      deklaraciją apie nepasikeitusius pareiškėjo duomenis (Aprašo 2 priedas) (tuo atveju, jei pareiškėjo atitiktį Strategijų rengimo taisyklių 4 punkte nustatytiems reikalavimams buvo patvirtinusi įgyvendinančioji institucija, vertindama pareiškėjo paraišką dėl projekto finansavimo pagal Nr. 08.6.1-ESFA-T-909 priemonę „Vietos plėtros strategijų rengimas“ (toliau – paraiška dėl parengiamosios paramos), ir jei nuo paraiškos dėl parengiamosios paramos pateikimo įgyvendinančiajai institucijai dienos nepasikeitė pareiškėjo įstatai, nariai, kolegialaus valdymo organo nariai ir (arba) vadovas ar administracijas vadovas);

48.3.      dokumentus, patvirtinančius pareiškėjo atitiktį Strategijų rengimo taisyklių 4 punkte nustatytiems reikalavimams (tuo atveju, jei pareiškėjas nėra teikęs įgyvendinančiajai institucijai paraiškos dėl parengiamosios paramos arba jei įgyvendinančioji institucija, vertindama pareiškėjo paraišką dėl parengiamosios paramos, buvo nustačiusi, kad pareiškėjas neatitinka bent vieno iš Strategijų rengimo taisyklių 4 punkte nustatyto reikalavimo):

48.3.1.   užpildytą pareiškėjo atitikties Strategijų rengimo taisyklių reikalavimams deklaraciją (Aprašo 3 priedas);

48.3.2.   pareiškėjo sprendimo, kuriuo sudarytas pareiškėjo kolegialus valdymo organas, kopiją;

48.3.3.   pareiškėjo narių, delegavusių kolegialaus valdymo organo nariais išrinktus (paskirtus) asmenis, steigimo dokumentų kopijos (netaikoma, jeigu informacija apie pareiškėjo narius, delegavusius kolegialaus valdymo organo nariais išrinktus (paskirtus) asmenis, yra pateikiama pareiškėjo sprendime, kuriuo sudarytas pareiškėjo kolegialus valdymo organas);

48.3.4.   pareiškėjo sprendimo, kuriuo išrinktas (paskirtas) asmuo pareiškėjo vadovu, ar, kai taikoma, pareiškėjo administracijos vadovu, arba darbo sutarties kopiją;

48.3.5.   pareiškėjo vadovo ar pareiškėjo administracijos vadovo aukštojo mokslo diplomo kopiją;

48.3.6.   pareiškėjo vadovo ar pareiškėjo administracijos vadovo gyvenimo aprašymą, kuriame pateikiama informacija, kaip pareiškėjo vadovas atitinka Vietos plėtros strategijų rengimo taisyklių 4.6 papunktyje nustatytą reikalavimą.

49.   Jeigu vertinant paraišką nustatoma, kad vertinimui atlikti pateikti ne visi Aprašo 48 punkte nurodyti dokumentai – paraiška atmetama. Jei nesibaigęs paraiškų pateikimo terminas, pareiškėjas, papildęs paraišką trūkstamais dokumentais, gali teikti paraišką iš naujo.

50.   Paraiškų pateikimo paskutinė diena nustatoma kvietime teikti paraiškas, kuris skelbiamas interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt.

51.   Pareiškėjai informuojami ir konsultuojami Projektų taisyklių 5 skirsnyje nustatyta tvarka. Informacija apie konkrečius įgyvendinančiosios institucijos konsultuojančius asmenis ir jų kontaktus bus nurodyta kvietimo teikti paraiškas skelbime.

52.   Įgyvendinančioji institucija atlieka projekto tinkamumo finansuoti vertinimą Projektų taisyklių 14 ir 15 skirsniuose nustatyta tvarka pagal projekto tinkamumo finansuoti vertinimo lentelėje (Aprašo 1 priedas) nustatytus reikalavimus.

53.   Paraiškos vertinimo metu įgyvendinančioji institucija gali paprašyti pareiškėjo pateikti trūkstamą informaciją ir (arba) dokumentus. Pareiškėjas privalo pateikti šią informaciją ir (arba) dokumentus per įgyvendinančiosios institucijos nustatytą terminą.

54.   Paraiška atmetama neprašius pareiškėjo pateikti papildomų duomenų ar dokumentų, papildyti ar patikslinti paraiškoje pateiktos informacijos, jei:

54.1.      paraiška pateikta praėjus kvietimui teikti paraiškas terminui;

54.2.      paraiška išsiųsta ar pristatyta kitais nei Aprašo 45 punkte nurodytais būdais;

54.3.      dėl priežasčių, nurodytų Aprašo 49 punkte.

55.   Paraiškos pradedamos vertinti nuo kiekvienos paraiškos gavimo dienos. Paraiškos vertinamos ne ilgiau kaip 60 dienų nuo paraiškos gavimo dienos pagal paraiškų pateikimo eilę.

56.   Nepavykus paraiškų įvertinti per nustatytą terminą (kai paraiškų vertinimo metu reikia kreiptis į kitas institucijas, atliekama patikra projekto įgyvendinimo ir (ar) administravimo vietoje, taip pat kai buvo gauta paraiškų, kuriose projektams įgyvendini prašoma skirti finansavimo lėšų suma yra didesnė, nei kvietimui teikti paraiškas skirta lėšų suma), įgyvendinančiosios institucijos sprendimu vertinimo terminas gali būti pratęstas. Apie naują paraiškų vertinimo terminą įgyvendinančioji institucija informuoja pareiškėją raštu, vadovaudamasi Projektų taisyklių 13 punktu (jeigu įdiegtos funkcinės galimybės – per DMS).

57.   Paraiška atmetama dėl priežasčių, nustatytų Aprašo 54 punkte ir (arba) Projektų taisyklių 14–16 skirsniuose, juose nustatyta tvarka. Apie paraiškos atmetimą pareiškėjas informuojamas raštu (jeigu įdiegtos funkcinės galimybės – per DMS) per 3 darbo dienas nuo sprendimo dėl paraiškos atmetimo priėmimo dienos.

58.   Pareiškėjas sprendimą dėl paraiškos atmetimo gali apskųsti Projektų taisyklių 43 skirsnyje nustatyta tvarka ne vėliau kaip per 14 dienų nuo tos dienos, kurią pareiškėjas sužinojo ar turėjo sužinoti apie skundžiamus įgyvendinančiosios institucijos veiksmus ar neveikimą.

59.   Sprendimą dėl projekto finansavimo priima Ministerija Projektų taisyklių 17 skirsnyje nustatyta tvarka.

60.   Ministerijai priėmus sprendimą finansuoti projektą, įgyvendinančioji institucija per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo gavimo dienos raštu (jeigu įdiegtos funkcinės galimybės – per DMS) pateikia šį sprendimą pareiškėjui.

61.   Pagal Aprašą finansuojamiems projektams įgyvendinti bus sudaromos dvišalės projektų sutartys (toliau – projekto sutartis) tarp pareiškėjo ir įgyvendinančiosios institucijos.

62.   Ministerijai priėmus sprendimą dėl projekto finansavimo, įgyvendinančioji institucija Projektų taisyklių 18 skirsnyje nustatyta tvarka pagal Projektų taisyklių 4 priede nustatytą formą parengia ir pateikia pareiškėjui projekto sutarties projektą ir nurodo pasiūlymo pasirašyti projekto sutartį galiojimo terminą. Pareiškėjui per įgyvendinančiosios institucijos nustatytą pasiūlymo galiojimo terminą nepasirašius projekto sutarties, pasiūlymas pasirašyti projekto sutartį netenka galios. Pareiškėjas turi teisę kreiptis į įgyvendinančiąją instituciją su prašymu dėl objektyvių priežasčių, nepriklausančių nuo pareiškėjo, pakeisti projekto sutarties pasirašymo terminą.

63.   Projekto sutarties originalas, priklausomai nuo to, kokią šio dokumentų formą pasirenka projekto vykdytojas, gali būti rengiamas ir teikiamas:

63.1.      kaip pasirašytas popierinis dokumentas arba

63.2.      kaip elektroninis dokumentas, pasirašytas saugiu elektroniniu parašu.

 

VI SKYRIUS

PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO REIKALAVIMAI

 

64.   Projektas įgyvendinamas pagal projekto sutartyje, Projektų taisyklėse, Apraše ir Strategijų atrankos ir įgyvendinimo taisyklėse nustatytus reikalavimus.

65.   Projekto įgyvendinimo metu pasikeitus projekto vykdytojo įstatams, nariams, kolegialaus valdymo organo nariams ir (arba) vadovui ar administracijos vadovui, projekto vykdytojas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų turi apie tai informuoti įgyvendinančiąją instituciją ir pateikti Aprašo 48.2 papunktyje nurodytus dokumentus, kuriais pagrindžiama ir (ar) deklaruojama, kad projekto vykdytojas ir toliau atitinka Strategijų rengimo taisyklių 4 punkte nustatytus reikalavimus.

66.   Projekto vykdytojas turi apdrausti projekto įgyvendinimui skirtą ilgalaikį materialųjį turtą, kuris įsigytas ar sukurtas iš projektui skirto finansavimo lėšų, maksimaliu turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų. Turtas turi būti apdraustas Projekto įgyvendinimo laikotarpiui nuo tada, kai yra sukuriamas ar įsigyjamas. Draudiminio įvykio atveju Projekto vykdytojas turi atkurti prarastą turtą.

67.   Projektui gali būti skiriamas papildomas finansavimas Projektų taisyklių 20 skirsnyje nustatyta tvarka, jei po vietos plėtros strategijos pakeitimo padidėja vietos plėtros strategijai įgyvendinti siūloma skirti finansavimo suma ir strategijos įgyvendinimo administravimui skirta suma. Skiriant projektui papildomą finansavimą negali būti viršijama Aprašo 29 punkte nurodyta didžiausia projektui galima skirti finansavimo lėšų suma.

68.   Pagal Priemonę įgyvendinamiems projektams projekto sutartyje gali būti numatytas avansas. Avanso suma negali viršyti 30 procentų projektui įgyvendinti skirtos projekto finansavimo lėšų sumos.

69.   Projekto vykdytojas, įgyvendindamas projektą, privalo imtis visų būtinų veiksmų Europos Sąjungos fondų finansavimui viešinti, kaip nustatyta Projektų taisyklėse ir projekto sutartyje. Gavęs finansavimą projekto vykdytojas privalo vykdyti šiuos informavimo apie projektą veiksmus:

69.1.      miesto VVG interneto svetainėje (jei projekto vykdytojas tokią turi) ir (ar) miesto VVG nario – savivaldybės administracijos interneto svetainėje paskelbti informaciją apie įgyvendinamą projektą, apibūdinti jo tikslus, rezultatus ir informuoti apie finansavimą iš Europos socialinio fondo lėšų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų;

69.2.      projekto įgyvendinimo pradžioje pakabinti bent vieną plakatą (ne mažesnį kaip A3 formato), kuriame turi būti pateikta informacija apie įgyvendinamą projektą ir finansavimą iš Europos socialinio fondo lėšų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų; plakatas turi būti pakabintas visuomenei gerai matomoje vietoje (pavyzdžiui, prie įėjimo į pastatą, kuriame yra projekto vykdytojo buveinė); plakatas turi kabėti visą projekto įgyvendinimo laikotarpį;

69.3.      užtikrinti, kad projektą įgyvendinantiems asmenims, projekto tikslinėms grupėms, projekto rezultatais besinaudojantiems asmenims būtų pranešta apie projekto finansavimą iš Europos socialinio fondo ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų; dokumentuose, skirtuose visuomenei ar projekto dalyviams informuoti, įskaitant dalyvavimo renginiuose patvirtinimo dokumentus ar kitus pažymėjimus, turi būti naudojamas Europos Sąjungos 2014–2020 metų struktūrinių fondų ženklas ir informuojama apie finansavimą iš Europos socialinio fondo lėšų

70.   Vykdydamas Aprašo 11.5 papunktyje ir 72 punkte nurodytus veiksmus Projekto vykdytojas turi užtikrinti, kad informacija apie miesto VVG narius, susijusius su komercine, ūkine ar profesine veikla, (t. y. informacija apie miesto VVG narių pavadinimus, veiklą, prekių, paslaugų ženklus) nebūtų skleidžiama tokių miesto VVG narių savireklamos ar reklamos tikslu, siekiant paskatinti pirkti prekių ar naudotis paslaugomis.

 

VII SKYRIUS

APRAŠO KEITIMO TVARKA

 

71.   Aprašo keitimo tvarka nustatyta Projektų taisyklių 11 skirsnyje.

72.   Jei Aprašas keičiamas jau atrinkus projektus, šie pakeitimai, nepažeidžiant lygiateisiškumo principo, taikomi ir įgyvendinamiems projektams Projektų taisyklių 91 punkte nustatytais atvejais.

 

_________________

 

2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų

veiksmų programos 8 prioriteto „Socialinės įtraukties

didinimas ir kova su skurdu“ Nr. 08.6.1-ESFA-T-910

priemonės „Vietos plėtros strategijų įgyvendinimo

administravimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašo

1 priedas

 

PROJEKTO TINKAMUMO FINANSUOTI VERTINIMO LENTELĖ

 

Paraiškos kodas

 

Pareiškėjo pavadinimas

 

Projekto pavadinimas

 

Projektą planuojama įgyvendinti:

 su partneriu (-iais)               be partnerio (-ių)

 PIRMINĖ               PATIKSLINTA

 

Bendrasis reikalavimas /

specialusis projektų atrankos kriterijus (toliau – specialusis kriterijus), jo vertinimo aspektai ir paaiškinimai

Bendrojo reikalavimo / specialiojo kriterijaus detalizavimas

 

Bendrojo reikalavimo / specialiojo kriterijaus vertinimas

Taip / Ne / Netaikoma / Taip su išlyga

Komentarai

 

 

 

 

1. Planuojamu finansuoti projektu prisidedama prie bent vieno 2014–2020 metų Europos Sąjungos investicijų veiksmų programos (toliau – veiksmų programa) prioriteto konkretaus uždavinio įgyvendinimo, rezultato pasiekimo ir įgyvendinama bent viena pagal projektų finansavimo sąlygų aprašą numatoma finansuoti veikla.

1.1. Projekto tikslai ir uždaviniai atitinka bent vieną veiksmų programos prioriteto konkretų uždavinį ir siekiamą rezultatą.

Projekto tikslas ir uždaviniai turi atitikti veiksmų programos 8 prioriteto „Socialinės įtrauktiems didinimas ir kova su skurdu“ 8.6.1 konkretų uždavinį „Pagerinti vietines įsidarbinimo galimybes ir didinti bendruomenių socialinę integraciją, išnaudojant vietos bendruomenių, verslo ir vietos valdžios ryšius“ ir siekiamą rezultatą.

 

 

 

1.2. Projekto tikslai, uždaviniai ir veiklos atitinka bent vieną iš projektų finansavimo sąlygų apraše nurodytų veiklų.

Projekto tikslas, uždaviniai ir veiklos turi atitikti bent vieną iš veiklų, nurodytų 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 8 prioriteto „Socialinės įtraukties didinimas ir kova su skurdu“ Nr. 08.6.1-ESFA-T-910 priemonės „Vietos plėtros strategijų įgyvendinimo administravimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašo (toliau – Aprašas) 11 punkte.

 

 

1.3. Projektas atitinka kitus su projekto veiklomis susijusius projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus.  

 

 

 

2. Projektas atitinka strateginio planavimo dokumentų nuostatas.

2.1. Projektas atitinka strateginio planavimo dokumentų nuostatas.

Projektas turi atitikti specialiuosius projektų atrankos kriterijus, nurodytus Aprašo 16 punkte.

 

 

2.2. Projektu prisidedama prie bent vieno 2009 m. spalio 30 d. Europos Vadovų Tarybos išvadomis Nr. 15265/09 patvirtintos Europos Sąjungos Baltijos jūros regiono strategijos, atnaujintos Europos Komisijos 2012 m. kovo 23 d. komunikatu Nr. COM (2012) 128 (toliau – ES BJRS), tikslo įgyvendinimo pagal bent vieną ES BJRS veiksmų plane, patvirtintame Europos Komisijos 2015 m. rugsėjo 10 d. sprendimu Nr. SWD(2015)177, numatytą politinę sritį, horizontalųjį veiksmą ar įgyvendinimo pavyzdį.

Netaikoma.

 

 

3. Projektu siekiama aiškių ir realių kiekybinių uždavinių.

3.1. Projektu prisidedama prie bent vieno projektų finansavimo sąlygų apraše nustatyto veiksmų programos ir (arba) ministerijos priemonių įgyvendinimo plane nurodyto nacionalinio produkto ir (arba) rezultato rodiklio pasiekimo.

Projektas turi siekti stebėsenos rodiklių ir minimalių jų siektinų reikšmių, nurodytų Aprašo 21 punkte.

 

 

3.2. Išlaikyta nuosekli vidinė projekto logika, t. y. projekto rezultatai yra projekto veiklų padarinys, projekto veiklos sudaro prielaidas įgyvendinti projekto uždavinius, o pastarieji – pasiekti nustatytą projekto tikslą.

 

 

 

3.3. Projekto uždaviniai yra specifiniai (parodo projekto esmę ir charakteristikas), išmatuojami (kiekybiškai išreikšti ir matuojami) ir įvykdomi, aiški veiklų pradžios ir pabaigos data.

 

 

 

4. Projektas atitinka horizontaliuosius (darnaus vystymosi bei moterų ir vyrų lygybės ir nediskriminavimo) principus, projekto įgyvendinimas yra suderinamas su Europos Sąjungos konkurencijos politikos nuostatomis.

4.1. Projekte nėra numatyti veiksmai, kurie turėtų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principo įgyvendinimui:

 

 

 

4.1.1. aplinkosaugos srityje (aplinkos kokybė ir gamtos ištekliai, kraštovaizdžio ir biologinės įvairovės apsauga, klimato kaita, aplinkos apsauga ir kt.);

Netaikoma.

 

 

4.1.2. socialinėje srityje (užimtumas, skurdas ir socialinė atskirtis, visuomenės sveikata, švietimas ir mokslas, kultūros savitumo išsaugojimas, tausojantis vartojimas);

 

 

 

4.1.3. ekonomikos srityje (darnus pagrindinių ūkio šakų ir regionų vystymas);

 

 

 

4.1.4. teritorijų vystymo srityje (aplinkosauginių, socialinių ir ekonominių skirtumų mažinimas);

 

 

 

4.1.5. informacinės ir žinių visuomenės srityje.

Netaikoma.

 

 

4.2. Pasiūlyti konkretūs veiksmai (pademonstruotas proaktyvus požiūris), kurie rodo, kad projektas skatina darnaus vystymosi principo įgyvendinimą.

Netaikoma.

 

 

4.3. Projekte nėra numatoma apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį moterų ir vyrų lygybės ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principų įgyvendinimui.

 

 

 

4.4. Pasiūlyti konkretūs veiksmai, kurie rodo, kad projektu prisidedama prie moterų ir vyrų lygybės principo įgyvendinimo ir (arba) skatinamas nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principo įgyvendinimas.

Projektu prisidedama prie nediskriminavimo dėl socialinės padėties, amžiaus, negalios principo įgyvendinimo Aprašo 24 punkte nustatyta tvarka.

 

 

4.5. Projektas suderinamas su Europos Sąjungos konkurencijos politikos nuostatomis:

4.5.1. teikiamas finansavimas neviršija nustatytų de minimis pagalbos ribų ir atitinka reikalavimus, taikomus de minimis pagalbai; arba

4.5.2. projektas finansuojamas pagal suderintą valstybės pagalbos schemą ar Europos Komisijos (toliau – EK) sprendimą arba pagal bendrąjį bendrosios išimties reglamentą, laikantis ten nustatytų reikalavimų; arba

4.5.3. projekto finansavimas nereiškia neteisėtos valstybės pagalbos ar de minimis pagalbos suteikimo.

Projekto finansavimas turi nereikšti neteisėtos valstybės pagalbos ar de minimis pagalbos suteikimo, kadangi šio Aprašo 27 punkte yra nustatyta, kad pagal Aprašą valstybės pagalba ir (ar) de minimis pagalba nėra teikiama.

 

 

 

5. Pareiškėjas ir partneris (-iai) organizaciniu požiūriu yra pajėgūs tinkamai ir laiku įgyvendinti teikiamą projektą ir atitinka jam (jiems) keliamus reikalavimus.

5.1. Pareiškėjas ir partneris (-iai) yra juridiniai asmenys, juridinio asmens filialai, atstovybės (toliau – juridinis asmuo) arba fiziniai asmenys, kurie verčiasi ūkine komercine veikla (toliau – fizinis asmuo), kaip nustatyta projektų finansavimo sąlygų apraše.

 

 

 

5.2. Pareiškėjas (partneris) atitinka tinkamų pareiškėjų sąrašą, nustatytą projektų finansavimo sąlygų apraše.

Tinkamų pareiškėjų sąrašas yra nurodytas Aprašo 13 punkte. Projektai pagal priemonę įgyvendinami be partnerių.

 

 

 

5.3. Pareiškėjas (partneris) turi teisinį pagrindą užsiimti ta veikla (atlikti funkcijas), kuriai pradėti ir (arba) vykdyti, ir (arba) plėtoti skirtas projektas.

Netaikoma.

 

 

5.4. Pareiškėjui ir partneriui (-iams) nėra apribojimų gauti finansavimą:

5.4.1. pareiškėjui ir partneriui (-iams), kurie yra juridiniai asmenys, nėra iškelta byla dėl bankroto arba restruktūrizavimo, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės komercinės veiklos arba jis (jie) nėra likviduojamas (-i), nėra priimtas kreditorių susirinkimo nutarimas bankroto procedūras vykdyti ne teismo tvarka (ši nuostata netaikoma biudžetinėms įstaigoms) / pareiškėjui ir partneriui (-iams), kurie yra fiziniai asmenys, nėra iškelta byla dėl bankroto, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės komercinės veiklos;

5.4.2. paraiškos vertinimo metu pareiškėjas ir partneris (-iai) yra įvykdęs (-ę) su mokesčių ir socialinio draudimo įmokų mokėjimu susijusius įsipareigojimus pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus arba pagal kitos valstybės teisės aktus, jei pareiškėjas ir partneris (-iai) yra užsienyje registruotas juridinis asmuo (asmenys) ar fizinis (-iai) asmuo (asmenys) yra užsienio pilietis (-čiai) (ši nuostata  netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų, ir (arba) valstybės pinigų fondų, ir juridiniams asmenims, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai);

5.4.3. paraiškos vertinimo metu pareiškėjas ir partneris (-iai), kurie yra fiziniai asmenys, arba pareiškėjo ir partnerio (-ių), kurie yra juridiniai asmenys, vadovas, ūkinės bendrijos tikrasis narys (-iai) ar mažosios bendrijos atstovas (-ai), turintis (-ys) teisę juridinio asmens vardu sudaryti sandorį, ar buhalteris (-iai), ar kitas (-i) asmuo (asmenys), turintis (-ys) teisę surašyti ir pasirašyti pareiškėjo apskaitos dokumentus, neturi neišnykusio arba nepanaikinto teistumo arba dėl pareiškėjo ir partnerio (-ių) per paskutinius 5 metus nebuvo priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis pagal veikas, nustatytas Finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 30 d. nutarimu Nr. 590 „Dėl Finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių patvirtinimo“, 3 priedo „Apribojimų skirti Europos Sąjungos finansinę paramą, 2004–2009 metų Europos ekonominės erdvės ir (ar) Norvegijos finansinių mechanizmų, 2009–2014 metų Europos ekonominės erdvės ir (ar) Norvegijos finansinių mechanizmų, 2007–2012 metų Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos finansinę paramą aprašas“ 2 punkte (jei pareiškėjo arba partnerio (-ių) veikla yra finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų, ir (arba) valstybės pinigų fondų, ši nuostata nėra taikoma);

5.4.4. paraiškos vertinimo metu pareiškėjui ir partneriui (-iams), jei jie perkėlė) gamybinę veiklą valstybėje narėje arba į kitą valstybę narę, nėra taikoma arba nebuvo taikoma išieškojimo procedūra (ši nuostata nėra taikoma viešiesiems juridiniams asmenims);

5.4.5. paraiškos vertinimo metu pareiškėjui ir partneriui (-iams) nėra taikomas apribojimas (iki 5 metų) neskirti ES finansinės paramos dėl trečiųjų šalių piliečių nelegalaus įdarbinimo (ši nuostata nėra taikoma viešiesiems juridiniams asmenims);

5.4.6. paraiškos vertinimo metu pareiškėjui ir partneriui (-iams) nėra taikomas apribojimas gauti finansavimą dėl to, kad per sprendime dėl lėšų grąžinimo nustatytą terminą lėšos nebuvo grąžintos arba grąžinta tik dalis lėšų (šis apribojimas netaikomas įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų ir (arba) valstybės pinigų fondų, įstaigoms, kurių veiklai finansuoti yra skiriama 2007–2013 metų ES fondų ar 2014–2020 metų ES struktūrinių fondų techninė parama, Europos investicijų fondui ir Europos investicijų bankui);

5.4.7. paraiškos vertinimo metu pareiškėjas ir partneris (-iai) Juridinių asmenų registrui yra pateikę metinių finansinių ataskaitų rinkinius, taip pat metinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinius, kaip nustatyta Juridinių asmenų registro nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. 1407 Dėl Juridinių asmenų registro įsteigimo ir Juridinių asmenų registro nuostatų patvirtinimo“ (ši nuostata netaikoma, kai pareiškėjas yra fizinis asmuo; ši nuostata taikoma tik tais atvejais, kai finansines ataskaitas būtina rengti pagal įstatymus, taikomus juridiniam asmeniui, užsienio juridiniam asmeniui ar kitai organizacijai arba jų filialui).

Vertinant techninės paramos projektus šis vertinimo aspektas vertinamas pagal galimų techninės paramos gavėjų pateiktuose sutikimuose įgyvendinti techninės paramos projektą esančią informaciją.

Netaikoma.

 

 

5.5. Pareiškėjas ir partneris (-iai) turi (gali užtikrinti) pakankamus administravimo gebėjimus vykdyti projektą.

 

 

 

5.6. Projekto parengtumas atitinka projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus.

Netaikoma.

 

 

 

 

5.7. Partnerystė projekte yra pagrįsta ir teikia naudą.

Netaikoma.

 

 

6. Projekto išlaidų finansavimo šaltiniai aiškiai nustatyti ir užtikrinti.

6.1. Pareiškėjo ir (ar) partnerio (-ių) įnašas atitinka projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus ir yra užtikrintas jo finansavimas.

Pareiškėjas turi prisidėti prie projekto įgyvendinimo Aprašo 30 punkte nurodyta lėšų dalimi.

 

 

6.2. Užtikrintas netinkamų finansuoti su projektu susijusių išlaidų padengimas.

 

 

 

6.3. Užtikrintas finansinis projekto (veiklų) rezultatų tęstinumas.

Netaikoma.

 

 

7. Užtikrintas efektyvus projektui įgyvendinti reikalingų lėšų panaudojimas.

7.1. Projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimas pagrįstas sąnaudų ir naudos analizės rezultatais:

Netaikoma.

 

 

7.1.1. projekto įgyvendinimo alternatyvoms įvertinti naudojamos pajamų, sąnaudų, finansavimo šaltinių, sukuriamos naudos ir kitos prielaidos yra pagrįstos;

Netaikoma.

 

 

7.1.2. projekto įgyvendinimo alternatyvoms įvertinti naudojamas vienodas pagrįstos trukmės analizės laikotarpis;

Netaikoma.

 

 

7.1.3. projekto įgyvendinimo alternatyvoms įvertinti naudojama vienoda pagrįsto dydžio diskonto norma;

(Netaikoma)

Netaikoma.

 

 

7.1.4. optimali projekto įgyvendinimo alternatyva pasirinkta pagal projekto įgyvendinimo alternatyvų finansinių ir (arba) ekonominių rodiklių (grynosios dabartinės vertės, vidinės grąžos normos, naudos ir sąnaudų santykio) reikšmes;

(Netaikoma)

Netaikoma.

 

 

7.1.5. pasirinktai projekto įgyvendinimo alternatyvai realizuoti nėra žinomų teisinių, techninių ir socialinių apribojimų.

(Netaikoma)

Netaikoma.

 

 

7.2. Projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimas pagrįstas sąnaudų efektyvumo rodikliu.

(Netaikoma)

Netaikoma.

 

 

7.3. Įvertintos pagrindinės projekto rizikos ir suplanuotos rizikų valdymo priemonės bei joms įgyvendinti reikalingi ištekliai.

 

 

 

7.4. Numatytos projekto veiklos atitinka tinkamoms finansuoti veikloms ir jų apimtims nustatytus reikalavimus. Išlaidos atitinka nustatytus reikalavimus ir yra būtinos projektams įgyvendinti. Veiklos ir išlaidos suplanuotos efektyviai ir pagrįstai, įvertinus ir iki paraiškos pateikimo pradėtas ar įvykdytas viešųjų pirkimų procedūras. Vertinant pareiškėjo ir partnerio (-ių) įgyvendintus ir (arba) įgyvendinamus projektus toms pačioms veikloms ir išlaidoms finansavimas nėra skiriamas pakartotinai.

 

 

 

7.5. Pareiškėjas gali įgyvendinti projekto tikslus, veiklas, uždavinius ir pasiekti rezultatus per projekto įgyvendinimo laikotarpį; projekto įgyvendinimo trukmė, vieta atitinka projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus.

Projekto įgyvendinimo pabaigos terminas turi atitikti Aprašo 18 punkte nustatytą terminą.

 

 

7.6. Projektas atitinka kryžminio finansavimo reikalavimus.

Projekte numatytas kryžminis finansavimas turi neviršyti Aprašo 36 punkte nurodyto procento.

 

 

7.7. Teisingai pritaikyti fiksuotoji projekto išlaidų norma, fiksuotieji projekto išlaidų vieneto įkainiai, fiksuotosios projekto išlaidų sumos ir (ar) apdovanojimai.

Projektui taikomi fiksuotieji projekto išlaidų vieneto įkainiai ir fiksuotoji norma turi atitikti reikalavimus, nustatytus Aprašo 34.3.1 – 34.3.3, 34.3.7, 34.5 papunkčiuose ir 37-40 punktuose.

 

 

7.8. Paraiškoje teisingai nurodyta projekto kategorija, iš projekto planuojamos gauti pajamos (taip pat ir grynosios pajamos) teisingai apskaičiuotos ir teisingai nustatytas projektui reikiamo finansavimo dydis, atsižvelgiant į tai, ar įgyvendinant projektą:

– negaunama pajamų;

– gaunama pajamų ir jos yra įvertintos iš anksto;

– gaunama pajamų, bet jų iš anksto neįmanoma apskaičiuoti.

(Netaikoma)

 

 

 

8. Projekto veiklos vykdomos veiksmų programos įgyvendinimo teritorijoje.

8.1. Projekto veiklos vykdomos Lietuvos Respublikoje arba ne Lietuvos Respublikoje, bet jas vykdant sukurti produktai, gauti rezultatai ir nauda (ar jų dalis, proporcinga Lietuvos Respublikos finansiniam įnašui) atitenka Lietuvos Respublikai ir projektas atitinka bent vieną iš šių sąlygų:

a) iš ERPF ir SF bendrai finansuojamo projekto veiklų, vykdomų ne Lietuvos Respublikoje, bet Europos Sąjungos teritorijoje, išlaidos neviršija procento, nustatyto projektų finansavimo sąlygų apraše; arba pagal projektų finansavimo sąlygų aprašą vykdomos reprezentacijai skirtos veiklos;

b) iš ESF bendrai finansuojamo projekto veiklos vykdomos:

Europos Sąjungos teritorijoje;

ne Europos Sąjungos teritorijoje, bet tokių veiklų išlaidos neviršija procento, nustatyto projektų finansavimo sąlygų apraše;

c) vykdomos techninės paramos projektų veiklos.

Projekto veiklų vykdymo teritorija turi atitikti šio Aprašo 19 punkte nustatytą reikalavimą.

 

 

 


 

GALUTINĖ PROJEKTO ATITIKTIES BENDRIESIEMS REIKALAVIMAMS VERTINIMO IŠVADA:

-   Ar paraiška atitinka projektinį pasiūlymą ir valstybės ar regionų projektų sąrašą?

 Taip                                                    Ne                                                               Taip su išlyga

Komentarai: ____________________________________________________________________

 

(Pildoma projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu. Galimas simbolių skaičius – 1000. Jei palyginus su projektiniu pasiūlymu paraiškoje yra atlikti esminiai pakeitimai (kaip jie apibrėžti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316, 122.2 papunktyje), žymima „Ne“ ir komentaro laukelyje nurodoma, kokie konkrečiai pakeitimai buvo atlikti.

Jei palyginus su valstybės ar regionų projektų sąrašu paraiškoje yra atlikti esminiai pakeitimai, t. y. kai keičiasi pareiškėjas, viršijama projektui numatomas skirti finansavimo lėšų suma, žymima „Ne“ ir komentaro laukelyje nurodoma, kokie konkrečiai pakeitimai buvo atlikti.

Jei palyginus su projektiniu pasiūlymu ir (ar) valstybės ar regionų projektų sąrašu paraiškoje yra atlikti neesminiai pakeitimai, žymima „Taip su išlyga“ ir komentaro laukelyje nurodoma, kokie konkrečiai pakeitimai buvo atlikti. Šis punktas taikomas tik valstybės ir regionų projektų planavimo būdu atrenkamiems projektams. Vertinant techninės paramos projektus šis klausimas netaikomas.)

 

 

-   Paraiška įvertinta teigiamai pagal visus bendruosius reikalavimus ir specialiuosius kriterijus:

 Taip                                                    Ne                                                               Taip su išlyga

Komentarai: ____________________________________________________________________

(Pildoma projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu. Galimas simbolių skaičius – 1000. Pildant lentelę SFMIS, jei nors viename lentelės 3 stulpelio laukelyje yra pažymėtas atsakymas „Ne“, šiame klausime automatiškai pažymima „Ne“, ir į komentarų laukelį perkeliami visi komentarai, pateikti prie „Ne“ atsakymų. Jei atsakymų „Ne“ nėra, tačiau nors viename lentelės 3 stulpelio laukelyje yra pažymėtas atsakymas „Taip su išlyga“, šiame klausime automatiškai pažymima „Taip su išlyga“ ir į komentarų laukelį perkeliami visi komentarai, pateikti prie „Taip su išlyga“ atsakymų. Visus į komentarų laukelį perkeltus atsakymus įgyvendinančioji institucija gali redaguoti. Kol toks funkcionalumas nebus realizuotas SFMIS, į šį klausimą įgyvendinančioji instituciją įrašo atsakymą pati (neautomatiškai), bet komentaro laukelio pildyti neprivaloma.)

 

-   Pareiškėjas nebandė gauti konfidencialios informacijos arba daryti poveikio vertinimą atliekančiai institucijai dabartinio paraiškų vertinimo arba atrankos proceso metu:

 Taip, nebandė

 Ne, bandė

Komentarai: ____________________________________________________________________

(Privaloma pildyti tik atsakius „Ne, bandė“, t. y. nurodomos faktinės aplinkybės. Pildoma projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu. Galimas simbolių skaičius – 1000.)

 


 

2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų

veiksmų programos 8 prioriteto „Socialinės įtraukties

didinimas ir kova su skurdu“ Nr. 08.6.1-ESFA-T-910

priemonės „Vietos plėtros strategijų įgyvendinimo

administravimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašo

2 priedas

 

DEKLARACIJA APIE NEPASIKEITUSIUS PAREIŠKĖJO DUOMENIS

 

 

Patvirtinu, kad nuo dienos, kada ________(projekto pareiškėjo pavadinimas)________ (toliau – projekto pareiškėjas) įgyvendinančiajai institucijai pateikė paraišką dėl projekto ________(projekto pavadinimas)________ finansavimo pagal Nr. 08.6.1-ESFA-T-909 priemonę „Vietos plėtros strategijų rengimas“, t. y. _____(paraiškos dėl projekto finansavimo pateikimo Europos socialinio fondo agentūrai data)___, nesikeitė projekto pareiškėjo įstatai, projekto pareiškėjo nariai, kolegialaus valdymo organo nariai ir (arba) vadovas ar administracijas vadovas.

 

 

______________________________________________________ ______________________                               ___________________________

(pareiškėjo vadovo arba jo įgalioto asmens pareigų pavadinimas)                                                 (data)                                                                       (vardas ir pavardė, parašas)

 


 

2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų

veiksmų programos 8 prioriteto „Socialinės įtraukties

didinimas ir kova su skurdu“ Nr. 08.6.1-ESFA-T-910

priemonės „Vietos plėtros strategijų įgyvendinimo

administravimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašo

3 priedas

 

PAREIŠKĖJO ATITIKTIES VIETOS PLĖTROS STRATEGIJŲ RENGIMO TAISYKLIŲ REIKALAVIMAMS DEKLARACIJA

 

 

Patvirtinu, kad:

 

1. Projekto pareiškėjas ________(projekto pareiškėjo pavadinimas)________ (toliau – pareiškėjas) atitinka Vietos plėtros strategijų rengimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2015 m. sausio 22 d. įsakymu Nr. 1V-36 „Dėl Vietos plėtros strategijų rengimo taisyklių patvirtinimo“, (toliau – Taisyklės) 4.1–4.3 papunkčiuose nustatytus reikalavimus:

1.1. Pareiškėjo nariai yra visi pareiškėjo veiklos teritorijoje veiklą vykdantys trijų šalių partneriai, nurodyti Taisyklių 4.3 papunktyje.

1.2. Pareiškėjo nariai ......................................... atitinka Taisyklių 4.3.1 papunktyje nustatytą partnerių šalį „Bendruomeninės organizacijos ir (ar) kitos nevyriausybinės organizacijos“, t. y. kiekvienas iš jų:

1.2.1. yra nevyriausybinė organizacija, atitinkanti Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymo 2 straipsnio 1 dalyje apibrėžtą nevyriausybinės organizacijos sampratą, t. y.:

1.2.1.1. yra nuo valstybės ar savivaldybių institucijų ir įstaigų nepriklausomas savanoriškumo pagrindais visuomenės ar jos grupės naudai veikiantis viešasis juridinis asmuo, kurio tikslas nėra politinės valdžios siekimas arba vien tik religijos tikslų įgyvendinimas;

1.2.1.2. visuotiniame dalyvių susirinkime valstybė ar savivaldybė ir juridinis asmuo, kurio visuotiniame dalyvių susirinkime valstybė ar savivaldybė turi daugiau kaip 1/3 balsų, neturi daugiau kaip 1/3 balsų;

1.2.1.3. nėra susivienijimas, kurio daugiau kaip 1/3 dalyvių yra privatūs juridiniai asmenys, taip pat nėra politinė partija, profesinė sąjunga, darbdavių organizacija, darbdavių susivienijimas, sodininkų bendrija, daugiabučių gyvenamųjų namų ar kitos paskirties pastatų savininkų bendrija ar kitokia bendro nekilnojamojo turto valdymo tikslu įsteigta bendrija, šeimyna ar įstatymu nustatyta tvarka steigiama organizacija, kurios narystė yra privaloma tam tikros profesijos atstovams;

arba

1.2.1.4. bendruomeninė organizacija, atitinkanti Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 3 straipsnio 13 dalyje apibrėžtą bendruomeninės organizacijos sampratą, t. y. pareiškėjo (juridinio asmens) narys yra asociacija, kurios steigėjai ir nariai yra gyvenamosios vietovės bendruomenės (jos dalies arba kelių gyvenamųjų vietovių) gyventojai (jų atstovai), ir pareiškėjo (juridinio asmens) nario veiklos tikslai atitinka bendruomeninės organizacijos paskirtį – per iniciatyvas įgyvendinti viešuosius interesus, susijusius su gyvenimu kaimynystėje.

1.3. Pareiškėjo nariai ________(pareiškėjo nario pavadinimas)________ atitinka Taisyklių 4.3.2 papunktyje nustatytą partnerių šalį „Asocijuotos verslo struktūros ir (ar) įmonės“, t. y.:

1.3.1. kiekvieno iš jų veiklos paskirtis yra tenkinti privačius interesus (siekti pelno) ir (ar) atstovauti asmenis, kurių veiklos tikslas – tenkinti privačius interesus (siekti pelno);

1.3.2. kiekvienas iš jų nėra valstybės arba savivaldybės valdoma įmonė, t. y. duomenys apie pareiškėjo narį nėra pateikiami VĮ „Turto bankas“ Valdymo koordinavimo centro paskelbtoje naujausioje informacijoje „Visų valstybės valdomų įmonių (VVĮ) finansiniai rezultatai“ ir „Visų savivaldybės valdomų įmonių (SVĮ) finansiniai rezultatai“ (duomenų šaltinis: http://vkc.vtf.lt/vvi-portfelis/vvi-finansines-ataskaitos/finansiniai-rezultatai).

2. Projekto pareiškėjas turi kolegialų valdymo organą, kuris atitinka Taisyklių 4.4 papunktyje nustatytus reikalavimus, t. y.:

2.1. Kiekvieną Taisyklių 4.3 papunktyje nurodytą partnerių šalį atstovaujančių kolegialaus valdymo organo narių skaičius yra vienodas.

2.2. pareiškėjo įstatų nuostatomis užtikrinta, kad priimant pareiškėjo kolegialaus valdymo organo sprendimus valdymo organo narių, kurie atstovauja partnerių šalims „Bendruomeninės organizacijos ir (ar) kitos nevyriausybinės organizacijos“ ir „Asocijuotos verslo struktūros ir (ar) įmonės“, balsai sudaro ne mažiau kaip 50 proc. visų kolegialaus valdymo organo narių balsų.

2.3. Tų pareiškėjo narių, kurie veiklą vykdo teritorijoje, didesnėje, negu apibrėžta pareiškėjo veiklos teritorija, arba kurie neturi apibrėžtos veiklos teritorijos, į kolegialų valdymo organą deleguotas narys yra susijęs su pareiškėjo veiklos teritorija.

3. Pareiškėjas vadovaujasi Taisyklių 4.5 papunktyje nurodytais horizontaliaisiais principais:

3.1.  Pareiškėjo kolegialaus valdymo organas atitinka Taisyklių 4.5 papunktyje nustatytą reikalavimą, kad miesto vietos veiklos grupės kolegialiame valdymo organe nė vienos iš lyties atstovų nėra daugiau kaip 60 procentų.

3.2. Ne mažiau kaip vienas kolegialaus valdymo organo narys yra jaunesnis negu 29 metai arba ne mažiau kaip vieną narį į kolegialaus valdymo organą yra delegavusi jaunimo nevyriausybinė organizacija, kuri atitinka Jaunimo politikos pagrindų įstatymo 2 straipsnio 1 ir 3 dalyse pateikiamą jaunimo organizacijos sampratą, t. y. ne mažiau kaip 2/3 organizacijos narių sudaro jauni žmonės (asmenys nuo 14 iki 29 metų) ar visuomeninės jaunimo organizacijos ar asociacijos.

3.3. Pareiškėjo kolegialaus valdymo organo sudarymo principai, pareiškėjo (juridinio asmens) sprendimų priėmimo tvarka ir kitos pareiškėjo įstatų nuostatos užtikrina, kad pareiškėjui vykdant savo veiklą bus užkirstas kelias bet kokiai diskriminacijai dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos ir bus atsižvelgta į jaunimo grupių situaciją bei poreikius, suteikiant įvairioms socialinėms grupėms vienodas galimybes dalyvauti rengiant ir įgyvendinti vietos plėtros strategiją.

3.4. Pareiškėjo įstatų nuostatomis užtikrinta, kad pareiškėjo veikloje galėtų aktyviai dalyvauti neįgaliesiems, vyresnio amžiaus žmonėms, jaunimui bei kitiems, turintiems mažesnes funkcines galimybes arba dėl socialinių priežasčių mažiau įtrauktiems į jiems aktualių sprendimų priėmimą atstovaujantys asmenys.

4. Pareiškėjo vadovo arba administracijos vadovo (toliau – vadovas) kvalifikacija atitinka Taisyklių 4.6 papunktyje nurodytus reikalavimus:

4.1. vadovas atitinka Taisyklių 4.6 papunktyje nustatytą reikalavimą turėti aukštojo mokslo išsilavinimą, t. y. aukštąjį koleginį ar aukštąjį universitetinį išsilavinimą, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymo 4 straipsnio 2 ir 3 dalyse.

4.2. vadovas turi patirties rengiant ir įgyvendinant strateginio planavimo dokumentus, susijusius su Europos Sąjungos struktūrinių fondų ar kitos finansinės paramos valdymu ir panaudojimu arba turi ne mažesnę kaip 1 metų vadovaujamo darbo patirtį įmonėje, įstaigoje ar organizacijoje, turinčioje ne mažiau kaip 5 darbuotojus.

 

 

___________________________________________________ ______________________                                     ___________________________

(pareiškėjo vadovo arba jo įgalioto asmens pareigų pavadinimas)                                        (data)                                                                                (vardas ir pavardė, parašas)

 

 

 

__________________