LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

dėl VIDAUS REIKALŲ MINISTRO 2020 M. RUGSĖJO 11 D. ĮSAKYMO NR. 1V-928 „DĖL SIENŲ VALDYMO IR VIZŲ FINANSINĖS PARAMOS PRIEMONĖS, ĮTRAUKTOS Į INTEGRUOTO SIENŲ VALDYMO FONDĄ, FINANSINĖS PARAMOS lėšų skyrimo projektams papildomoms veiklos sąnaudoms finansuoti, mokėjimo ir jų apskaitos TAISYKLių patvirtinimo“ PAKEITIMO

 

2021 m. lapkričio 8 d. Nr. 1V-831

Vilnius

 

Pakeičiu  Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2020 m. rugsėjo 11 d. įsakymą Nr. 1V-928 „Dėl Sienų valdymo ir vizų finansinės paramos priemonės, įtrauktos į Integruoto sienų valdymo fondą, finansinės paramos lėšų skyrimo projektams papildomoms veiklos sąnaudoms finansuoti, mokėjimo ir jų apskaitos taisyklių patvirtinimo“:

1. Pakeičiu pavadinimą ir jį išdėstau taip:

DĖL SIENŲ VALDYMO IR VIZŲ POLITIKOS FINANSINĖS PARAMOS PRIEMONĖS, ĮTRAUKTOS Į INTEGRUOTO SIENŲ VALDYMO FONDĄ, FINANSINĖS PARAMOS lėšų skyrimo projektams papildomoms veiklos sąnaudoms finansuoti, mokėjimo ir jų apskaitos TAISYKLių patvirtinimo.“

2. Pakeičiu preambulės antrąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

„tvirtinu Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės, įtrauktos į Integruoto sienų valdymo fondą, finansinės paramos lėšų skyrimo projektams papildomoms veiklos sąnaudoms finansuoti, mokėjimo ir jų apskaitos taisykles (pridedama).“

3. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintas Sienų valdymo ir vizų finansinės paramos priemonės, įtrauktos į Integruoto sienų valdymo fondą, finansinės paramos lėšų skyrimo projektams papildomoms veiklos sąnaudoms finansuoti, mokėjimo ir jų apskaitos taisykles:

3.1. Pakeičiu pavadinimą ir jį išdėstau taip:

SIENŲ VALDYMO IR VIZŲ POLITIKOS FINANSINĖS PARAMOS PRIEMONĖS, ĮTRAUKTOS Į INTEGRUOTO SIENŲ VALDYMO FONDĄ, FINANSINĖS PARAMOS lėšų skyrimo projektams papildomoms veiklos sąnaudoms finansuoti, mokėjimo ir jų apskaitos TAISYKLĖS.“

3.2. Pakeičiu 1 punktą ir jį išdėstau taip:

1. Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės, įtrauktos į Integruoto sienų valdymo fondą, finansinės paramos lėšų skyrimo projektams papildomoms veiklos sąnaudoms finansuoti, mokėjimo ir jų apskaitos taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės, įtrauktos į Integruoto sienų valdymo fondą, (toliau – priemonė) projektų papildomoms veiklos sąnaudoms finansuoti iš Specialiai tranzito schemai skirtų lėšų (toliau – veiklos projektai) paraiškų teikimo, vertinimo ir atrankos, finansinės paramos lėšų skyrimo, mokėjimo veiklos projektų vykdytojams, apskaitos, atsiskaitymo už lėšų panaudojimą ir veiklos projektų vykdytojų gautų, bet nepanaudotų, ir kitų grąžintinų lėšų grąžinimo tvarką.“

3.3. Pakeičiu 2.13 papunktį ir jį išdėstau taip:

2.13. Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos ar vartojamos 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) Nr. 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės (toliau – reglamentas Nr. 2021/1060), 2021 m. liepos 7 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) Nr. 2021/1148, kuriuo sukuriama Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonė, įtraukta į Integruoto sienų valdymo fondą (toliau – reglamentas Nr. 2021/1148) ir LR Vyriausybės 2020 m. vasario 26 d. nutarime Nr. 164 „Dėl institucijų, atsakingų už Sienų valdymo ir vizų finansinės paramos priemonės, įtrauktos į Integruoto sienų valdymo fondą, programos ir Vidaus saugumo fondo programos valdymą ir kontrolę Lietuvoje, paskyrimo.“

3.4. Papildau nauju IV skyriumi:

IV SKYRIUS

BENDRIEJI VEIKLOS PROJEKTŲ IŠLAIDŲ REIKALAVIMAI

 

54. Veiklos projekto išlaidų tinkamumo reikalavimai ir sąlygos yra apibrėžtos reglamentuose Nr. 2021/1060 ir Nr. 2021/1148, Taisyklėse, veiklos projekto sutartyje ir kituose priemonės finansinės paramos lėšų administravimą reglamentuojančiuose teisės aktuose.

55. Veiklos projektų išlaidų atitiktį išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimams vertina ir nustato tarpinė institucija, vertindama pareiškėjų paraiškas, tikrindama veiklos projektų vykdytojų teikiamus prašymus gauti priemonės finansinės paramos lėšas ir (ar) prašymus kompensuoti išlaidas, išlaidų deklaracijas ir atlikdama kitus priežiūros ir kontrolės veiksmus. Vertindama veiklos projektų išlaidų atitiktį jų tinkamumo finansuoti reikalavimams, tarpinė institucija vadovaujasi Taisyklių 54 punkte nurodytais teisės aktais.

56. Tinkamos finansuoti išlaidos privalo atitikti bendruosius išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimus, nustatytus Taisyklių 57–62 punktuose.

57. Išlaidos turi atitikti reglamento Nr. 2021/1148 finansavimo sritis ir jo tikslų taikymo sritį.

58. Išlaidos turi būti būtinos veiklos projektams įgyvendinti, t. y. prisidėti prie veiklos projekto tikslo, uždavinių ir rezultatų pasiekimo, ir turi būti numatytos veiklos projekto sutartyje.

59. Išlaidos turi būti patirtos ir apmokėtos tinkamu finansuoti laikotarpiu, kuris nustatomas veiklos projekto sutartyje.

60. Išlaidos turi būti patirtos veiklos projekto vykdytojų ir (ar) partnerių.

61. Išlaidos turi būti realios, t. y. nulemtos faktiškai įvykusios ūkinės operacijos, pagrįstos apmokėjimo įrodymo ir pagrindimo dokumentais.

62. Išlaidas turi būti įmanoma identifikuoti ir patikrinti, t. y. priemonės finansinės paramos lėšomis apmokamos išlaidos turi būti įtrauktos į apskaitą veiklos projekto vykdytojo sistemoje, vadovaujantis LR teisės aktų, reglamentuojančių buhalterinę apskaitą, nuostatomis, ir įtraukiamos į apskaitą taip, kad būtų įmanoma jas atskirti nuo kitų, su veiklos projekto įgyvendinimu nesusijusių, išlaidų.

63. Griežtesni, negu nustatyti šiame Taisyklių skyriuje, išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties apribojimai, nepažeidžiant Taisyklių, gali būti nustatomi veiklos projekto sutartyje.

64. Per veiklos projekto įgyvendinimo laikotarpį veiklos projekto vykdytojas negali gauti pajamų, t. y. veiklos projektai negali būti susiję su pelno siekimu. Jei veiklos projekto įgyvendinimo metu gaunamos pajamos, veiklos projekto sutartyje nustatyta tvarka jos turi būti grąžinamos. Visi veiklos projekto pajamų šaltiniai turi būti fiksuojami veiklos projekto vykdytojo sąskaitose ir (ar) finansiniuose dokumentuose, juos turi būti galima nustatyti ir patikrinti.

65. Veiklos projektų vykdymo išlaidų pavyzdžiai:

65.1. veiklos projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio ir atlygio, mokamo projektą vykdantiems fiziniams asmenims pagal paslaugų (civilines) ar kitas sutartis, išlaidos;

65.2. veiklos projektą vykdančio personalo komandiruočių, kelionių ar stažuočių išlaidos;

65.3. veiklos projektą vykdančio personalo apgyvendinimo užsienyje išlaidos;

65.4. patalpų nuomos išlaidos;

65.5. veiklos projekto viešinimo išlaidos;

65.6. veiklos projekto vykdytojui (partneriui) priklausančio ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudos;

65.7. veiklos projekto veikloms vykdyti reikalingų transporto priemonių, patalpų eksploatavimo (komunalinių, ryšio paslaugų ir pan.) išlaidos;

65.8. veiklos projekto veikloms įvykdyti tiesiogiai su Specialios tranzito schemos projektų įgyvendinimu susijusios trumpalaikio turto, tokio kaip buitinė chemija, švaros, kanceliarinės prekės, uniformos, darbo priemonės, reglamentuotos patvirtintuose sąrašuose, įsigijimo išlaidos (netinkamomis išlaidomis būtų pripažįstama projektui sėkmingai įgyvendinti nebūtinos ir patikimo finansų valdymo principo neatitinkančios išlaidos, pavyzdžiui, veiklos projekto vykdytojo poreikius gerokai viršijančių techninių įrenginių, įrangos bei veiklos projekto vykdytojui nereikalingoms funkcijoms įsigijimo išlaidos (biuro įranga, elektros įranga, buitinės technikos, informacinių technologijų įrangos, baldų, sodo technika, reprezentacinės išlaidos prekėms, interjero detalės, sporto prekės).“

3.5. Buvusį IV skyrių laikau V skyriumi.

3.6. Buvusius 54–69 punktus laikau atitinkamai 66–81 punktais.

3.7. Pakeičiu 67.5 papunktį ir jį išdėstau taip:

67.5. Tarpinė institucija per 45 darbo dienas nuo Taisyklių 67.4 papunktyje nurodytų dokumentų gavimo dienos išnagrinėja veiklos projekto vykdytojo pateiktus dokumentus, nustato deklaruotų išlaidų tinkamumą finansuoti ir teikia vadovaujančiajai institucijai raštu savo išvadą dėl išlaidų tinkamumo (jos kopiją be priedų teikia veiklos projekto vykdytojui) kartu su veiklos projekto vykdytojo išlaidų deklaracijos kopija (teikdama vadovaujančiajai institucijai išvadą dėl išlaidų, nurodytų paskutinėje išlaidų deklaracijoje, tinkamumo, kartu pateikia veiklos projekto įgyvendinimo patikros vietoje atlikimo lapo kopiją). Šis terminas gali būti pratęstas, jeigu tarpinė institucija nurodo motyvuotas aplinkybes ir vadovaujančioji institucija tam neprieštarauja, bet ne ilgiau nei 10 darbo dienų. Šiame papunktyje minimų dokumentų kopijos gali būti neteikiamos, jei jas vadovaujančioji institucija ir veiklos projekto vykdytojas gali rasti įkeltus į VSFSVP IS.“

3.8. Pakeičiu 67.6 papunktį ir jį išdėstau taip:

67.6. Jeigu tarpinė institucija negali įvertinti patirtų išlaidų dėl veiklos projekto vykdytojo pateiktų netinkamai parengtų dokumentų ar dėl to, kad pateikti ne visi apmokėjimo įrodymo ir pagrindimo dokumentai, ji raštu ir (ar) elektroniniu paštu informuoja veiklos projekto vykdytoją apie patikrinimo metu nustatytus trūkumus ir prašo jį per jos nustatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 3 darbo dienos ir ilgesnis kaip 10 darbo dienų, patikslinti ir (ar) pateikti trūkstamus dokumentus. Veiklos projekto vykdytojui pašalinus nurodytus trūkumus ir pateikus patikslintus ir (ar) trūkstamus dokumentus, tarpinė institucija atlieka veiksmus, nustatytus Taisyklių 67.5 papunktyje. Jeigu veiklos projekto vykdytojas per nustatytą terminą nepatikslina dokumentų ir (ar) nepateikia prašomų trūkstamų dokumentų arba pateikia ne visus prašomus dokumentus, tarpinė institucija išlaidų deklaraciją atmeta, nurodydama atmetimo priežastis. Pašalinęs nurodytus trūkumus, veiklos projekto vykdytojas išlaidų deklaraciją gali pateikti pakartotinai. Tarpinė institucija pakartotinai pateiktą išlaidų deklaraciją tikrina Taisyklių 67.5 papunktyje nustatyta tvarka ir per nustatytus terminus.“

3.9. Pakeičiu 70.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

70.3. Tarpinė institucija per 45 darbo dienas nuo Taisyklių 70.2 papunktyje nurodytų dokumentų gavimo dienos išnagrinėja veiklos projekto vykdytojo pateiktus dokumentus, nustato deklaruotų išlaidų tinkamumą finansuoti ir teikia vadovaujančiajai institucijai raštu savo išvadą dėl išlaidų tinkamumo (jos kopiją be priedų teikia veiklos projekto vykdytojui) kartu su veiklos projekto vykdytojo parengto prašymo kompensuoti išlaidas kopija (teikdama vadovaujančiajai institucijai išvadą dėl išlaidų tinkamumo dėl galutinio prašymo kompensuoti išlaidas pagal veiklos projekto sutartį, kartu pateikia ir veiklos projekto įgyvendinimo patikros vietoje atlikimo lapo kopiją). Šis terminas gali būti pratęstas, jeigu tarpinė institucija nurodo motyvuotas aplinkybes ir vadovaujančioji institucija tam neprieštarauja, bet ne ilgiau nei 10 darbo dienų. Šiame papunktyje minimų dokumentų kopijos gali būti neteikiamos, jei jas vadovaujančioji institucija ir veiklos projekto vykdytojas gali rasti įkeltus į VSFSVP IS.“

3.10. Pakeičiu 70.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

70.4. Jeigu tarpinė institucija negali įvertinti patirtų išlaidų dėl veiklos projekto vykdytojo pateiktų dokumentų netinkamo parengimo ar dėl to, kad pateikti ne visi apmokėjimo įrodymo ir pagrindimo dokumentai, ji raštu ir (ar) elektroniniu paštu informuoja veiklos projekto vykdytoją apie patikrinimo metu nustatytus trūkumus ir prašo jį per jos nustatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 3 darbo dienos ir ilgesnis kaip 10 darbo dienų, patikslinti ir (ar) pateikti papildomus dokumentus. Veiklos projekto vykdytojui pašalinus nurodytus trūkumus ir pateikus patikslintus ir (ar) trūkstamus dokumentus, tarpinė institucija atlieka veiksmus, nustatytus Taisyklių 70.3 papunktyje. Jeigu veiklos projekto vykdytojas per nustatytą terminą nepatikslina dokumentų ir (ar) nepateikia prašomų trūkstamų dokumentų arba pateikia ne visus prašomus dokumentus, tarpinė institucija prašymą kompensuoti išlaidas atmeta, nurodydama atmetimo priežastis. Pašalinęs nurodytus trūkumus, veiklos projekto vykdytojas prašymą kompensuoti išlaidas gali pateikti pakartotinai. Tarpinė institucija pakartotinai pateiktą prašymą kompensuoti išlaidas tikrina Taisyklių 70.3 papunktyje nustatyta tvarka ir terminais.“

3.11. Pakeičiu 71 punktą ir jį išdėstau taip:

71. Vadovaujančioji institucija ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo išvados dėl išlaidų tinkamumo kartu su Taisyklių 70.3 papunktyje nurodytais dokumentais iš tarpinės institucijos gavimo dienos šiuos dokumentus išnagrinėja, užpildo patikros lapą ir, jeigu jie tinkamai parengti, Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklių nustatyta tvarka pateikia Finansų ministerijai mokėjimo paraišką kompensuoti tinkamomis pripažintas išlaidas.“

3.12. Pakeičiu 76 punktą ir jį išdėstau taip:

76. Vadovaujančioji institucija veiklos projekto vykdytojo grąžintas Taisyklių 75 punkte nurodytas lėšas, vadovaudamasi Europos Sąjungos, kitos tarptautinės finansinės paramos ir kitų valstybės biudžetui priskirtų lėšų tiesioginio pervedimo į valstybės iždą taisyklėmis, patvirtintomis LR finansų ministro 2006 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. 1K-429 „Dėl Europos Sąjungos, kitos tarptautinės finansinės paramos ir kitų valstybės biudžetui priskirtų lėšų tiesioginio pervedimo į valstybės iždą taisyklių ir įmokų kodų sąrašo patvirtinimo“, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas perveda į valstybės iždo sąskaitą, iš kurios šios lėšos buvo gautos.“

 

 

 

Vidaus reikalų ministrė                                                                                                   Agnė Bilotaitė