KALĖJIMŲ DEPARTAMENTO

PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL PROJEKTŲ, SKIRTŲ LAISVĖS ATĖMIMO BAUSMĘ ATLIEKANČIŲ UŽSIENIO ŠALIŲ PILIEČIŲ, ASMENŲ BE PILIETYBĖS IR VALSTYBINĖS KALBOS NEMOKANČIŲ ASMENŲ GEROVEI UŽTIKRINTI, ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2022 m. gruodžio 19 d. Nr. V-470

Vilnius

 

Atsižvelgdamas į 2014–2021 metų Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinio mechanizmo programos „Teisingumas ir vidaus reikalai“ tiesioginio finansavimo projekto „Lietuvos bausmių vykdymo sistemos kokybės gerinimas“ įgyvendinimo 2020 metų priemonių plano, patvirtinto Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos (toliau – Kalėjimų departamentas) direktoriaus 2020 m. vasario 28 d. įsakymu Nr. V-58 „Dėl 2014-2021 m. Europos Ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinio mechanizmo programos „Teisingumas ir vidaus reikalai“ tiesioginio finansavimo projekto „Lietuvos bausmių vykdymo sistemos kokybės gerinimas“ įgyvendinimo 2020 m. priemonių plano patvirtinimo“, 22 punktą, vadovaudamasis Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2012 m. vasario 28 d. įsakymu Nr. 1R-58 „Dėl Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 17.5 papunkčiu:

1. Tvirtinu Projektų, skirtų laisvės atėmimo bausmę atliekančių užsienio šalių piliečių, asmenų be pilietybės ir valstybinės kalbos nemokančių asmenų gerovei užtikrinti, atrankos konkurso organizavimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pavedu:

2.1. 2014-2021 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų lėšomis finansuojamos programos „Teisingumas ir vidaus reikalai“ tiesioginio finansavimo projekto „Lietuvos bausmių vykdymo sistemos kokybės gerinimas“ vadovui kontroliuoti šio įsakymo vykdymą;

2.2. Kalėjimų departamento Dokumentų valdymo skyriui su šiuo įsakymu supažindinti visas Kalėjimų departamentui pavaldžias įstaigas ir šį įsakymą paskelbti Teisės aktų registre.

 

 

 

Direktorius                                                                                          Virginijus Kulikauskas

 


PATVIRTINTA

Kalėjimų departamento

prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos direktoriaus

2022 m. gruodžio 19 d. įsakymu Nr. V-470

 

 

PROJEKTŲ, SKIRTŲ LAISVĖS ATĖMIMO BAUSMĘ ATLIEKANČIŲ UŽSIENIO ŠALIŲ PILIEČIŲ, ASMENŲ BE PILIETYBĖS IR VALSTYBINĖS KALBOS NEMOKANČIŲ ASMENŲ GEROVEI UŽTIKRINTI, ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.       Projektų, skirtų laisvės atėmimo bausmę atliekančių užsienio šalių piliečių, asmenų be pilietybės ir valstybinės kalbos nemokančių asmenų gerovei užtikrinti, atrankos konkurso organizavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato projektų atrankos bendrąsias nuostatas, prioritetus skiriant finansavimą pareiškėjams ir finansuojamas jų veiklas, reikalavimus pareiškėjams, paraiškoms ir projektams, taip pat paraiškų pateikimo, projektų atrankos ir vertinimo, konkurso atrankos komisijos (toliau – komisija) darbo organizavimo bei Europos Ekonominės Erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų programos „Teisingumas ir vidaus reikalai“ tiesioginio finansavimo projekto „Lietuvos bausmių vykdymo sistemos kokybės gerinimas“ biudžeto (toliau – biudžetas) lėšų paskirstymo projektams ir projektų vykdymo bei jo kontroliavimo tvarką.

2.  Šiame Apraše vartojamos sąvokos:

2.1.    pareiškėjas – nevyriausybinė organizacija (toliau – ir NVO), suprantama taip, kaip ši sąvoka yra apibrėžta Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme;

2.2.    paraiška – pareiškėjo ar jo įgalioto asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, užpildyta ir pateikta paraiškos forma;

2.3.    projektas – tikslinė pareiškėjo veikla, kuriai nustatyti pasirengimo ir įgyvendinimo terminai, iškelti tikslai bei numatyti finansavimo šaltinis, vykdytojai ir dalyviai;

2.4.    projekto vykdytojas – pareiškėjas, kuriam Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos (toliau – Kalėjimų departamentas) direktoriaus sprendimu skirta biudžeto lėšų projektui įgyvendinti ir su kurio pasirašyta biudžeto lėšų naudojimo sutartis (toliau – sutartis);

2.5.    paslauga – tarpusavyje susijusių paslaugų, kuriomis siekiama užsienio šalių piliečiams, asmenims be pilietybės ir valstybinės kalbos nemokantiems nuteistiesiems (toliau – nuteistieji), atliekantiems bausmę laisvės atėmimo vietų įstaigoje ir / ar pusiaukelės namuose, padėti prisitaikyti prie socialinės aplinkos, gauti reikiamą informaciją ir prisijungti prie socialinės paramos sistemos bei atkurti ir / ar sustiprinti ryšius su artimaisiais giminaičiais ir (ar) sugyventiniu / sutuoktiniu, taip pat ugdyti jų gebėjimus spręsti iškilusias socialines ir kitas problemas bei padėti įgyti integruotis į darbo rinką reikalingų įgūdžių, t. y. visapusiškai palengvinti nuteistųjų socialinę integraciją (resocializaciją), visuma;

2.6.    Kitos šiame Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos darbo kodekse, Lietuvos Respublikos bausmių vykdymo kodekse, Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos probacijos įstatyme bei kituose teisės aktuose.

3.  Projektų, skirtų laisvės atėmimo bausmę atliekančių užsienio šalių piliečių, asmenų be pilietybės ir valstybinės kalbos nemokančių asmenų gerovei užtikrinti, atrankos konkursą (toliau – konkursas) organizuoja Kalėjimų departamentas. Konkursas laikomas įvykusiu, jei pateikiama bent viena paraiška.

4.  Konkurso tikslas – atrinkti ir finansuoti projektus, skirtus nuteistiesiems paslaugoms teikti.

Siektinas konkurso rezultatas – atrinktas (-i) finansuoti geriausiai įvertintas (-i) projektas (-ai), kurio (kurių) vykdytojas (-ai) teiks paslaugas ir (ar) pagalbą bausmę atliekantiems nuteistiesiems jų gimtąja arba jiems suprantama kalba.

5.  Konkurse negali dalyvauti NVO, kurios laimėjo 2022 m. rugpjūčio 16 d. Kalėjimų departamento organizuotą konkursą dėl Projektų, skirtų Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos bendradarbiavimo su nevyriausybinėmis organizacijomis koncepcijai įgyvendinti.[1]

6.  Apie konkursą viešai skelbiama Kalėjimų departamento interneto svetainėje.

7.  Skelbime pateikiami šie duomenys:

7.1. konkurso tikslas;

7.2. paraiškų priėmimo pradžia ir pabaiga (paraiškų priėmimo terminas turi būti ne trumpesnis kaip 20 darbo dienų, skaičiuojant nuo kvietimo teikti paraiškas paskelbimo dienos);

7.3. informacija apie tai, kad paraiškos Kalėjimų departamentui turi būti siunčiamos elektroniniu paštu, elektroninio pašto adresas, kuriuo turi būti siunčiamos paraiškos;

7.4. elektroninio pašto adresas pasiteirauti, informacija apie konsultacijų su konkursu susijusiais klausimais teikimo laiką;

7.5. nuoroda į Aprašą Teisės aktų registre;

7.6. konkursui numatyta skirti projekto biudžeto lėšų suma;

7.7. mažiausia vienam projektui galima skirti projekto biudžeto lėšų suma.

8.  Veiklos teritorija:

8.1. Vilniaus pataisos namai, Pravieniškių pataisos namų-atvirosios kolonijos III sektorius[2], prie šių įstaigų veikiantys pusiaukelės namai;

8.2. kitos Lietuvos Respublikos vietos, aktualios, kai būtina užtikrinti paslaugų teikimo tęstinumą iš laisvės atėmimo vietų įstaigos paleidžiamiems / paleistiems užsieniečiams.

9.    Konkursui numatyta skirti projekto biudžeto lėšų suma – 50 000 eurų.

10.  Mažiausia vienam projektui galima skirti projekto biudžeto lėšų suma – 25 000 eurų.

11.  Didžiausia vienam projektui galima skirti projekto biudžeto lėšų suma – 50 000 eurų.

12.  Didžiausia galima finansuoti projekto dalis yra 100 proc. visų reikiamų finansuoti projekto išlaidų.

13.  Projektų įgyvendinimo pradžia – ne vėliau kaip 2023 m. gegužės 1 d.

14.  Projektų įgyvendinimo terminas – ne vėliau kaip iki 2024 m. sausio 31 d.

15.  Už projekto įgyvendinimo metu vykdytą veiklą galutinai atsiskaitoma ir patirtos išlaidos kompensuojamos  iki 2024 m. vasario 15 d., prireikus šis terminas gali būti pratęstas iki 2024 m. kovo 6 d.

16.  Įgyvendinant projektą į visas NVO veiklas tūri būti įtraukta ne mažiau kaip 50 nuteistųjų.

17.     Projekto biudžeto lėšomis gali būti finansuojamos Aprašo 18 punkte numatytos veiklos.

 

II SKYRIUS

FINANSUOTINOS VEIKLOS SRITYS IR PRIORITETAI SKIRIANT FINANSAVIMĄ

 

18.     Įgyvendinant projektus, finansuojamos šios veiklos:

18.1.  nuteistųjų socialinių įgūdžių ugdymas ir jiems organizuojami mokymai (pvz., finansinio ir kompiuterinio raštingumo, pozityvios tėvystės ugdymo, santykių su šeima atkūrimo / stiprinimo / palaikymo, lietuvių kalbos mokymo, naudojant neformaliojo ugdymo metodikas, ir pan.);

18.2.  laisvės atėmimo vietų įstaigoje esamų erdvių pritaikymas įvairių tautybių ir kultūrų žmonėms;

18.3.  psichologinės, teisinės ir kitokios pagalbos (paslaugų) teikimas ir (ar) organizavimas nuteistiesiems, atliekantiems bausmę laisvės atėmimo vietų įstaigoje ir / ar pusiaukelės namuose, taip pat paleistiems nuteistiesiems (atvejo vadyba).

19.     NVO, teikdama paslaugas:

19.1.  pristato savo veiklas užsieniečiams, atliekantiems bausmę laisvės atėmimo vietų įstaigoje ir / ar pusiaukelės namuose. Pristatymo tikslas – supažindinti užsieniečius su laisvės atėmimo vietų įstaigoje veikiančia NVO, jos galimybėmis, veiklos būdais ir metodais;

19.2.  organizuoja grupinius užsiėmimus;

19.3.  vykdo atvejo vadybą.

20.     Prioritetai skiriant finansavimą teikiami pareiškėjui, kai jis:

20.1.  pats (pareiškėjas) ar jo nariai pastaruosius dvejus metus teikė pagalbą užsieniečiams, atliekantiems bausmę laisvės atėmimo vietų įstaigose ir (ar) išėjusiems iš jų (atlikusiems terminuoto laisvės atėmimo bausmę ar paleistiems lygtinai), įgyvendino ar įgyvendina bent vieną projektą, sietiną su socialinės pagalbos teikimu kitų šalių piliečiams arba asmenims be pilietybės;

20.2.  gauna papildomą finansavimą, užtikrinantį veiklos tęstinumą projektui pasibaigus.

21.  Vykdydamas Aprašo 18 punkte nurodytas veiklas pareiškėjas (projekto vykdytojas) užtikrina:

21.1.  reikiamą paslaugas ir (ar) bet koką pagalbą nuteistiesiems, atliekantiems bausmę laisvės atėmimo vietų įstaigoje ir / ar pusiaukelės namuose, teikiančių specialistų kvalifikaciją;

21.2.  asmens duomenų apsaugą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų laikymąsi ir konfidencialumą teikiant socialinės integracijos paslaugas ir (ar) bet kokią pagalbą nuteistiesiems, atliekantiems bausmę laisvės atėmimo vietų įstaigoje ir / ar pusiaukelės namuose;

21.3.  informacijos apie nuteistuosius, atliekančius bausmę laisvės atėmimo vietų įstaigoje ir / ar pusiaukelės namuose, kuriems teikiamos paslaugos ir (ar) bet kokia pagalba (pvz., susijusi su asmens duomenimis), perdavimą kitiems asmenims tik teisės aktų nustatyta tvarka;

21.4.  priemones (išskyrus priemones, susijusias su patalpomis, konferencijos ryšio priemones), reikalingas paslaugoms ir (ar) bet kokiai pagalbai nuteistiesiems, atliekantiems bausmę pataisos įstaigoje arba pusiaukelės namuose, teikti.

 

III SKYRIUS

REIKALAVIMAI PARAIŠKŲ TURINIUI IR PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

22.     Projektai aprašomi užpildant paraiškos formą (Aprašo 1 priedas). Paraiška turi būti užpildyta lietuvių kalba ir pasirašyta pareiškėjo vadovo arba jo įgalioto asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu (nurodomi jo vardas, pavardė ir pareigos). Paraiška parengiama kompiuteriu Microsoft Word formatu ir Kalėjimų departamentui pateikiama PDF ar kitu formatu, kurį būtų galima atidaryti ir tekstą peržiūrėti naudojantis Microsoft Office programine įranga. Paraiška ir visi kiti kartu su ja privalomi pateikti dokumentai turi būti viename minėto formato faile. Visi dokumentai gali būti pateikti naudojant specialiąsias programas, pritaikytas siųsti didelės apimties bylas, ir (ar) mainavietes internete, kur jie būtų prieinami iki konkurso pabaigos. Jei paraiška ir kartu su ja pateikiami dokumentai siunčiami elektroninių ryšių priemonėmis, elektroninio laiško apimtis negali būti didesnė kaip 15 MB.

23.     Siekiant užtikrinti paraiškų vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų lygiateisiškumą, pareiškėjo iniciatyva taisyti, tikslinti, papildyti Kalėjimų departamentui pateiktų paraiškų arba pateikti papildomų dokumentų negalima.

24.     Paraiškoje nurodomi:

24.1.  projekto pavadinimas;

24.2.  informacija apie pareiškėją (juridinio asmens pavadinimas ir kodas) ir (ar) projekto vadovą (pareigos, vardas, pavardė, telefono ryšio numeris, elektroninio pašto adresas);

24.3.  banko sąskaitos, į kurią bus pervedamos projektui įgyvendinti skirtos biudžeto lėšos, numeris, banko pavadinimas, banko kodas;

24.4.  trumpas projekto aprašymas (santrauka);

24.5.  problemos iškėlimas ir pagrindimas;

24.6.  projekto tikslas;

24.7.  projekto uždaviniai;

24.8.  projekto tikslinė (-ės) grupė (-ės);

24.9.  projekto įgyvendinimo laikotarpis;

24.10.                      siektini projekto rezultatai ir veiklos tęstinumas;

24.11.                      veiklai vykdyti būtini ištekliai (pvz., darbuotojų ir savanorių skaičius, pan.);

24.12.                      projekto veiklų vadovo / pagrindinio (-ų) vykdytojo (-ų) kvalifikacija, patirtis ir gebėjimai įgyvendinti projektą (įgyta kvalifikacija, jos įgijimo data, laikotarpis, per kurį buvo sukaupta patirtis, turimų gebėjimų sritys);

24.13.                      informacija apie pareiškėjo dalyvavimą kitose su nuteistųjų resocializacija susijusiose veiklose;

24.14.                      projekto veiklų įgyvendinimo planas, kuriame turi būti nurodyti: projekto veiklos pavadinimas, jos pradžia, pabaiga, planuojama vieta, atsakingas (-i) vykdytojas (-ai) (juridinio (-ių) asmens (-ų) pavadinimas (-ai) ir kodas (-ai)), kokybiniai ir kiekybiniai projekto įgyvendinimo rodikliai, nustatyti atsižvelgiant į veiklas, nurodytas Aprašo 18 punkte;

24.15.                      detali projekto įgyvendinimo sąmata (nurodomi išlaidų rūšis ir prašomų iš biudžeto asignavimų lėšų kiekis (pateikiami dokumentai, įrodantys nurodytų priekių ir paslaugų kainas, darbo užmokesčio apskaičiavimą)), kuri turi būti apskaičiuojama vadovaujantis ekonomiškumo, efektyvumo ir našumo principais;

24.16.                      informacija, patvirtinanti pareiškėjo atitiktį Aprašo 20 punkte nustatytiems reikalavimams dėl prioritetų skiriant finansavimą teikimo (jei pareiškėjas pretenduoja juos atitikti);

24.17.                      pareiškėjo pateikiama papildoma informacija, susijusi su projektu.

25.     Kartu su paraiška pareiškėjas privalo pateikti šių dokumentų elektronines kopijas PDF ar kitu formatu, kurias būtų galima peržiūrėti naudojantis Microsoft Office programine įranga:

25.1.  pareiškėjo steigimo dokumentų (pvz., nuostatų, įstatų, steigimo sutarčių, išrašo iš VĮ „Registrų centras“, patvirtinančio NVO statusą) (religinės bendruomenės ir bendrijos gali pateikti Kanonų teisės kodekso ištrauką, kurioje būtų nurodyta, kad jos gali verstis atitinkama veikla);

25.2.  teismo sprendimo (jei toks yra) išrašo arba Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos išduoto dokumento, arba valstybės įmonės Registrų centro Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka išduoto dokumento, patvirtinančio jungtinius kompetentingų institucijų tvarkomus duomenis;

25.3.  jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, – dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti pareiškėjo vardu (pvz., įgaliojimo, sutarties);

25.4.  galiojančios sutarties, jei paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens;

25.5.  ne trumpesnį nei dvejų metų pagalbos teikimo laikotarpį patvirtinančių dokumentų (veiklos ataskaitų ir (ar) pagalbos teikimo minėtiems asmenims sutarčių bei (ar) pareiškėjo narių gyvenimo aprašymų, kitų tokią veiklą įrodančių dokumentų), jeigu Pareiškėjas atitinka Aprašo 20.1 papunktyje nustatytus reikalavimus dėl prioritetų skiriant finansavimą teikimo;

25.6.  dokumentų, patvirtinančių papildomo finansavimo, užtikrinančio veiklos tęstinumą projektui pasibaigus (finansavimo sutarčių ir (ar) kitos rašytinės informacijos) (jeigu atitinka Aprašo 20.2 papunktyje nustatytą prioritetą skirti finansavimą), gavimą;

25.7.  pasirašytos Asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, deklaracijos (Aprašo 2 priedas);

25.8.  kitų dokumentų, kuriuos, pareiškėjo nuomone, tikslinga pateikti.

26.     Paraiškos turi būti pateiktos iki skelbime apie organizuojamą atranką nurodytos paskutinės paraiškų pateikimo dienos 17.00 val.

27.     Pareiškėjai, rengdami paraiškas, turi teisę gauti informaciją ir konsultacijas su atranka susijusiais klausimais (el. pašto adresu norprojektai@kaldep.lt). Informacija pareiškėjams teikiama iki priešpaskutinės paraiškų pateikimo darbo dienos 16.30 val.

28.     Per nurodytą terminą nepateikus visų priedų ir įrodančių dokumentų, paraiškos, pateiktos kitu būdu, nei nurodyta konkurso skelbime, Kalėjimų departamento dokumento valdymo sistemos registre neregistruojamos ir nenagrinėjamos. Informacija apie tai, kad paraiška gauta ir kad jai suteiktas numeris, Kalėjimų departamento interneto svetainėje paskelbiama per vieną darbo dieną nuo paskutinės skelbime nurodytos paraiškų pateikimo dienos (nurodomi pareiškėjo juridinio asmens pavadinimas ir kodas, paraiškos užregistravimo data ir paraiškai suteiktas registracijos numeris).

29.     Konkursui pasibaigus, paraiškos pareiškėjams negrąžinamos. Paraiškos, kurios nebuvo atrinktos finansavimui skirti, saugomos vienus metus, kitos – Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka ir terminais.

 

IV SKYRIUS

PROJEKTŲ ATITIKTIES FORMALIESIEMS REIKALAVIMAMS VERTINIMAS, PARAIŠKŲ ATMETIMO TVARKA IR PAGRINDAI

 

 

30.     Kalėjimų departamentas per 5 darbo dienas nuo paskutinės skelbime nurodytos paraiškų pateikimo dienos patikrina, ar:

30.1.  paraišką pateikė pareiškėjas, kuris patenka į subjektų, turinčių teisę teikti projektus, grupę;

30.2.  paraiška pateikta iki konkurso skelbime nurodytos paskutinės paraiškų pateikimo dienos 17.00 val.;

30.3.  paraiška atitinka Aprašo 24 punkte nustatytus reikalavimus;

30.4.  pareiškėjas nėra likviduojamas (remiantis viešais Juridinių asmenų registro duomenimis);

30.5.  pareiškėjas nėra skolingas Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui (remiantis viešais Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos duomenimis) daugiau nei 50 (penkiasdešimt) eurų ;

30.6.  pareiškėjas ar jo vadovas, asmuo, turintis teisę pareiškėjo vardu sudaryti sutartį, neturi neišnykusio arba nepanaikinto teistumo už sunkius ar labai sunkius nusikaltimus arba tyčinius nusikaltimus nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams interesams, ekonomikai ir verslo tvarkai, finansų sistemai, arba už korupcinio pobūdžio nusikalstamas veiklas (remiantis dokumentais, nurodytais Aprašo 25.2 papunktyje, IRD duomenimis);

30.7.  pareiškėjas pateikė visus Aprašo 25 punkte nurodytus dokumentus;

30.8.  tas pats pareiškėjas konkursui nėra pateikęs kelių paraiškų, kurių turinys tapatus;

30.9.  pareiškėjo prašoma skirti suma nėra mažesnė už Aprašo 10 punkte nurodytą mažiausią vienam projektui galimą skirti projekto biudžeto lėšų sumą;

30.10.                     pareiškėjo prašoma skirti suma nėra didesnė už Aprašo 11 punkte nurodytą didžiausią vienam projektui galimą skirti biudžeto lėšų sumą.

31.     Jeigu kartu su paraiška pateikti Aprašo 25 punkte nurodyti privalomi pateikti dokumentai yra tikslintini, Kalėjimų departamentas elektroninių ryšių priemonėmis kreipiasi į pareiškėją su prašymu per 3 darbo dienas nuo nurodymo gavimo dienos patikslinti dokumentus. Kalėjimų departamentas prašo pareiškėjo patikslinti dokumentus vieną kartą.

32.     Nustačius, kad tas pats pareiškėjas konkursui pateikė kelias tokio pat turinio paraiškas, nagrinėjama vėliausiai pateikta paraiška.

33.     Paraiškos atmetamos, nevertinamos ir lėšų projektams neskiriama esant bent vienam iš šių pagrindų:

33.1.  paraišką pateikė pareiškėjas, kuris nepatenka į subjektų, turinčių teisę teikti paraiškas, grupę;

33.2.  paraiška pateikta po paskutinės projektų pateikimo dienos 17.00 val.;

33.3.  pareiškėjas per 3 darbo dienas nuo Kalėjimų departamento nurodymo gavimo dienos nepateikė visų trūkstamų dokumentų ir (ar) paaiškinimų, patikslinimų;

33.4.  paraiška neatitinka Aprašo 24 punkte nustatytų reikalavimų;

33.5.  pareiškėjas yra likviduojamas;

33.6.  pareiškėjas ar jo vadovas, asmuo, turintis teisę pareiškėjo vardu sudaryti sutartį, turi neišnykusį arba nepanaikintą teistumą už sunkius ar labai sunkius nusikaltimus arba tyčinius nusikaltimus nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams interesams, ekonomikai ir verslo tvarkai, finansų sistemai, arba už korupcinio pobūdžio nusikalstamas veiklas;

33.7.  pareiškėjas yra skolingas Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui daugiau nei 50 (penkiasdešimt) eurų;

33.8.  pareiškėjo prašoma skirti suma yra mažesnė ar didesnė už Aprašo 10 ir 11 punktuose nurodytą mažiausią ar didžiausią vienam projektui galimą skirti biudžeto lėšų sumą.

34.     Kalėjimų departamentas elektroninių ryšių priemonėmis informuoja pareiškėją apie projektą (-us), kuris (-ie) neatitinka formaliųjų reikalavimų, nustatytų Aprašo 33 punkte, nurodydamas tokio projekto atmetimo priežastį (-is), bei supažindina su Kalėjimų departamento sprendimų apskundimo tvarka.

 

V SKYRIUS

PARAIŠKŲ NAGRINĖJIMO TVARKA

 

35.     Kalėjimų departamentas paraiškoms nagrinėti sudaro komisiją. Komisija sudaroma iš Kalėjimų departamento ir iš jam pavaldžių įstaigų, kuriose numatoma vykdyti projektą, darbuotojų, į komisiją taip pat gali būti kviečiama ir kitų institucijų ar įstaigų atstovų. Kalėjimų departamentas paskiria komisijos sekretorių, kuris nėra komisijos narys.

36.     Komisijos narys negali būti asmuo, susijęs su pareiškėju, kurio projektas svarstomas (pvz., iš pareiškėjo, kurio projektas vertinamas, komisijos narys ar jam artimi asmenys negali gauti bet kokių pajamų ar kitokios naudos).

37.     Komisija savo darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Aprašu, 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), kitais teisės aktais.

38.     Komisijos sekretorius, patikrinęs paraiškų atitiktį Aprašo 24 punkte nustatytiems reikalavimams ir nenustatęs, kad šios gali būti atmestos vadovaujantis Aprašo 33 punktu, perduoda jas vertinti komisijos pirmininkui ir nariams.

39.     Komisijos pirmininkas vertintinas paraiškas perduoda Kalėjimų departamento Finansų ir / ar Planavimo ir projektų skyrių atstovams, atsakingiems už biudžeto lėšų paskirstymą projektams, projektų sąmatos pagrįstumui nustatyti ir užpildo Projekto paraiškos vertinimo anketos I–II dalis (Aprašo 3 priedas).

Projekto sąmatos pagrįstumas įvertinamas per 5 darbo dienas nuo vertintinų projektų pateikimo dienos. Jeigu Finansų ir / ar Planavimo ir projektų skyrių atstovų siūlymu pareiškėjo prašoma finansavimo suma mažinama, turi būti pateikiami tokio sprendimo argumentai, nurodoma (-os) tokio siūlymo priežastis (-ys).

Komisijos pirmininkas, atsižvelgęs į gautų projektų skaičių ir jų apimtį, dokumentų valdymo sistemos priemonėmis projektų sąmatų pagrįstumo vertinimo terminą gali pratęsti, bet ne ilgiau kaip 5 darbo dienoms.

40.     Komisijos nariai projektus vertina gavę Finansų ir / ar Planavimo ir projektų skyrių išvadą dėl sąmatos pagrįstumo, užpildydami Projekto paraiškos vertinimo anketos III dalį (Aprašo 3 priedas). Projekto paraiškos vertinimo anketoje pateikiamas išsamus kiekvieno komisijos nario skiriamo balo pagrindimas.

41.     Projektai įvertinami per 10 darbo dienų nuo vertintinų projektų pateikimo komisijos nariams dienos.

42.     Komisijos pirmininkas, gavęs komisijos narių užpildytas vertinimo anketas, per 3 darbo dienas sušaukia komisijos posėdį, per kurį jos nariai parengia vertinimo suvestinę, kurioje išvedamas skirtų balų vidurkis, ir pritaria arba nepritaria svarstomų projektų įgyvendinimui skiriant prašomą lėšų sumą bei priima protokolinį sprendimą dėl lėšų skyrimo ir pateikia jį Kalėjimų departamento direktoriui.

43.     Komisijos pirmininkas, atsižvelgdamas į siūlomų svarstyti projektų skaičių ir apimtį, gali sušaukti kelis komisijos posėdžius, o protokolinį sprendimą priimti per paskutinį posėdį.

44.     Komisijos pirmininkas, atsižvelgdamas į siūlomų svarstyti projektų skaičių ir apimtį, projektų svarstymo terminą gali pratęsti, bet ne ilgiau kaip 5 darbo dienoms.

45.     Projektai reitinguojami komisijos narių skirtų balų vidurkių mažėjimo tvarka. Galimas didžiausias projektui skirtinų balų skaičius – 42 balai. Privaloma surinkti minimali balų suma – 24 balai. Projektai, nesurinkę minimalaus balų skaičiaus, nefinansuojami.

46.     Jei, įvertinus projektus, kelių pareiškėjų projektams skiriamų balų vidurkis yra vienodas ir neužtenka konkursui vykdyti numatytų biudžeto lėšų, pirmenybė teikiama tam projektui, kurio sąmatoje administravimui numatyta lėšų dalis yra mažesnė.

47.     Komisija, vertindama paraišką ir atsižvelgdama į išlaidų pagrįstumą, gali pasiūlyti mažinti tam tikroms išlaidoms numatytas lėšas arba jų neskirti, jei išlaidos planuojamos ne Aprašo 18 punkte nurodytoms veikloms.

48.     Komisijos sekretorius nedelsdamas, bet ne vėliau nei per 3 darbo dienas nuo komisijos sprendimo siūlyti Kalėjimų departamento direktoriui skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų priėmimo dienos elektroninių ryšių priemonėmis informuoja pareiškėją apie komisijos siūlomą skirti lėšų dydį, nurodo, kokias veiklas ir (ar) išlaidas siūloma finansuoti, ir prašo patvirtinti, kad pareiškėjas sutinka su siūloma skirti lėšų suma ir kad siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Aprašo 18 punkte nurodytas veiklas bei projekte numatytus tikslus, taip pat prašo atsižvelgiant į komisijos priimtą protokolinį sprendimą patikslinti sąmatas ir (ar) veiklų planus.

49.     Jei pareiškėjas sutinka su komisijos siūloma skirti lėšų suma, jis per 3 darbo dienas nuo komisijos sekretoriaus pranešimo gavimo dienos komisijai elektroninių ryšių priemonėmis patvirtina, kad sutinka su siūloma skirti suma ir kad komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Aprašo 18 punkte nurodytas veiklas bei projekte numatytus tikslus, bei, atsižvelgdamas į komisijos priimtą protokolinį sprendimą, pateikia patikslintą sąmatą ir (ar) veiklų planą.

50.     Komisijos sekretoriui iš pareiškėjo elektroninių ryšių priemonėmis gavus patvirtinimą, kad jis sutinka su komisijos siūloma skirti lėšų suma ir kad komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Aprašo 18 punkte bei projekte numatytus tikslus, taip pat patikslintas sąmatas ir (ar) veiklų planus, ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo patikslintų sąmatų ir (ar) veiklų planų gavimo dienos šie dokumentai perduodami įvertinti Finansų, Planavimo ir projektų skyrių atstovams, kurie Aprašo 39 punkte nustatyta tvarka įvertina finansinį pagrįstumą. Komisijos nariai patikslintas sąmatas ir (ar) veiklų planus apsvarsto per 3 darbo dienas nuo patikslintų sąmatų ir (ar) veiklų planų gavimo dienos ir komisijos posėdyje jiems pritaria arba nepritaria.

51.     Pareiškėjui per Aprašo 48 punkte nurodytą terminą nepatvirtinus, kad jis sutinka su komisijos siūloma skirti lėšų suma ir (ar) kad komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos vykdant projekte ir Aprašo 18 punkte numatytas veiklas bei įgyvendinant tikslus, ir (ar) nepatikslinus sąmatos ir (ar) veiklų plano, laikoma, kad jis nesutinka su komisijos siūloma skirti lėšų suma. Jei pareiškėjas nesutinka su komisijos priimtu sprendimu siūlyti Kalėjimų departamentui skirti jam dalį projektui įgyvendinti prašomų lėšų arba jei komisija nepritaria pareiškėjo patikslintoms sąmatoms ir (ar) veiklų planams, projektui lėšų neskiriama ir jis įtraukiamas į nefinansuotinų projektų sąrašą.

52.     Pasiūlymus dėl lėšų skyrimo komisija pateikia Kalėjimų departamento direktoriui per vieną darbo dieną nuo posėdžio, kuriame priimtas protokolinis sprendimas dėl projektų finansavimo, protokolo pasirašymo ir užregistravimo dienos.

53.     Kalėjimų departamento direktorius per 5 darbo dienas nuo komisijos siūlymų pateikimo dienos priima sprendimą dėl lėšų projektui finansuoti skyrimo.

54.     Kalėjimų departamento direktoriaus sprendime dėl lėšų skyrimo projektui finansuoti nurodomi:

54.1.  sprendimo finansuoti projektą arba jo nefinansuoti pagrindas;

54.2.  finansuotinas projektas (nurodomi pareiškėjo juridinio asmens pavadinimas ir kodas, projekto pavadinimas, surinktų balų vidurkis, prašoma skirti ir skiriama lėšų sumos);

54.3.  nefinansuotinų projektų sąrašas (nurodomi pareiškėjų juridinio asmens pavadinimai ir kodai, projektų pavadinimai, surinktų balų vidurkis, prašomos sumos);

54.4.  atmestų projektų sąrašas (nurodomi pareiškėjų juridinio asmens pavadinimai ir kodai, projektų pavadinimai, prašomos skirti sumos (jei projektai atmesti pagal Aprašo 33 punktą).

55.     Projekto įgyvendinimo sutartį Pareiškėjas ir Kalėjimų departamentas sudaro per 20 darbo dienų nuo Kalėjimų departamento direktoriaus sprendimo dėl lėšų skyrimo projektui priėmimo dienos.

56.     Tais atvejais, kai pareiškėjas nesudaro sutarties per Aprašo 55 punkte nurodytą terminą, atsisako dalies skirtų lėšų ar toliau vykdyti finansuojamą projektą, taip pat kai nutraukiama sudaryta sutartis, likusios nepanaudotos lėšos komisijos siūlymu ir Kalėjimų departamento direktoriaus sprendimu skiriamos kitam geriausiai įvertintam projektui iš eilės. Kalėjimų departamento direktoriaus sprendimas dėl lėšų skyrimo projektui finansuoti priimamas per 3 darbo dienas nuo komisijos siūlymo gavimo dienos.

57.     Komisijos sekretorius raštu informuoja pareiškėją apie Kalėjimų departamento direktoriaus priimtą sprendimą dėl lėšų projektui finansuoti skyrimo per 3 darbo dienas nuo jo priėmimo dienos ir pateikia šio sprendimo išrašą. Pareiškėjai, kurių projektai buvo įrašyti į atmestinų ar nefinansuotinų projektų sąrašą, apie sprendimą informuojami raštu nurodant sprendimo projektą atmesti ar neskirti jam lėšų motyvus.

58.     Konkurso rezultatai paskelbiami Kalėjimų departamento interneto svetainėje per vieną darbo dieną nuo Kalėjimų departamento direktoriaus sprendimo dėl lėšų projektui finansuoti skyrimo priėmimo dienos.

 

VI SKYRIUS

PROJEKTŲ VYKDYMAS IR JO KONTROLIAVIMAS

 

59.     Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, kai jos patirtos ir apmokėtos nuo sutarties pasirašymo dienos, projekto vykdytojui įvertinus riziką tuo atveju, jeigu finansavimas projektui įgyvendinti nebūtų skirtas, iki biudžeto lėšų naudojimo sutartyje numatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2024 m. kovo 30 d. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos mokėjimą įrodančiais dokumentais (sąskaitomis faktūromis, darbo užmokesčio, įskaitant socialinio draudimo įmokas, pervedimo išrašais, vykdytas veiklas patvirtinančiais dokumentais ir pan.) arba jų kopijomis. Projekto vykdytojas paslaugų ir (ar) prekių turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus biudžeto lėšų panaudojimo principo. Su savanoriškos veiklos organizavimu susijusios išlaidos kompensuojamos Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatymo ir Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. A1-330 „Dėl Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

60.     Projektų vykdytojai gautas biudžeto lėšas privalo laikyti specialiai šioms lėšoms atidarytoje sąskaitoje ir naudoti tik sutartyje ir sutartimi patvirtintoje išlaidų sąmatoje nurodytoms veikloms vykdyti. Projekto vykdytojui skirtos lėšos išmokamos pateikus prašymą dėl mokėjimo. Pirmąjį kartą minėtas prašymas pateikiamas per 10 darbo dienų nuo sutarties pasirašymo dienos.

61.     Projektų vykdytojai atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais privalo atlikti vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.929 straipsniu ir kitais atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais reglamentuojančiais teisės aktais.

62.     Finansuojamos tik tinkamos finansuoti projektų vykdymo išlaidos. Jos turi būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir pagrįstos dokumentais.

63.     Tinkamomis finansuoti laikomos šios projekto išlaidos:

63.1.  projekto administravimo išlaidos, kurias sudaro projektą administruojančio personalo darbo užmokestis ar / ir su projekto administravimu susijusioms paslaugoms pirkti skirtos lėšos (gali sudaryti ne daugiau kaip 40 procentų projektui įgyvendinti skirtų biudžeto lėšų);

63.2.  išlaidos, patirtos įgyvendinant projektą (susijusios su Aprašo 18 punkte numatytų veiklų vykdymu):

63.2.1.                     darbuotojų, tiesiogiai vykdančių projekto veiklas, darbo užmokestis, įskaitant darbdavio socialinio draudimo įmokas ir įmoką į garantinį fondą (jei taikoma);

63.2.2.                     savanorių, tiesiogiai vykdančių projekto veiklas, veiklos išlaidos;

63.2.3.                     išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms (kanceliarinėms, ūkinėms prekėms, smulkiam inventoriui, įrangai ir kt.) ir (ar) paslaugoms (psichologų, psichoterapeutų, teisininkų, konsultantų, socialinių darbuotojų, lektorių ir kt.), tiesiogiai susijusioms su projekto veiklomis ir būtinoms projektui įgyvendinti, įsigyti, išskyrus ilgalaikį turtą, nurodytą Aprašo  64.5 papunktyje;

63.2.4.                     viešojo transporto bilietų ir degalų įsigijimo išlaidos, susijusios su Aprašo 18 punkte nurodytų veiklų įgyvendinimu (išlaidos degalams padengiamos atsižvelgiant į kelionėje nuvažiuotų kilometrų skaičių ir atitinkamos transporto priemonės gamintojo nurodytus transporto priemonės techninius duomenis (degalų sunaudojimo kiekį 100 kilometrų);

63.2.5.                     su komandiruotėmis (išskyrus tarptautines komandiruotes), kurių trukmė ne ilgesnė kaip 2 darbo dienos (1 nakvynė), susijusios išlaidos (kelionių bilietai, apgyvendinimo išlaidos, dienpinigiai);

63.2.6.                     išlaidos vienai komandiruotei (skiriama iki keturių nakvynių Norvegijoje pas Kalėjimų departamento vykdomo projekto „Lietuvos bausmių vykdymo sistemos kokybės gerinimas“ partnerius ne daugiau kaip 4 asmenims) (kelionių bilietai, apgyvendinimas, dienpinigiai);

63.2.7.                     su kompiuterinės ir programinės įrangos nuoma (nuomojimo laikotarpis negali trukti ilgiau kaip iki 2023 m. gruodžio 31 d.) susijusios išlaidos.

64.     Biudžeto lėšos negali būti panaudojamos:

64.1.  projekto vykdytojo įsiskolinimams padengti ar investiciniams projektams finansuoti;

64.2.  pastatų statybai, rekonstrukcijai, kapitaliniam ir einamajam remontui, techninei priežiūrai, pastatų aplinkai ir teritorijoms tvarkyti ir prižiūrėti;

64.3.  išperkamajai nuomai;

64.4.  patalpų, nuosavybės teise priklausančių projekto vykdytojui, nuomai vykdant projekto veiklą;

64.5.  ilgalaikiam turtui, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė 500 (penki šimtai) eurų, įsigyti;

64.6.  transporto priemonių techninei apžiūrai, draudimui ir remontui atlikti;

64.7.  išlaidoms, susijusioms su veikla, vykdyta parengiamajame projekto vykdymo etape, iki pateikiant paraišką konkursui, taip pat išlaidoms, patirtoms ir apmokėtoms iki Kalėjimų departamento direktoriaus sprendimo skirti lėšų priėmimo dienos, padengti;

64.8.  kitoms su projekto įgyvendinimu tiesiogiai nesusijusioms išlaidoms apmokėti.

65.     Norėdamas perskirstyti dar nepatirtas išlaidas, projekto vykdytojas Kalėjimų departamentui raštu pateikia pagrįstą prašymą (kuriame nurodo juridinio asmens pavadinimą, kodą ir projekto kodą) perskirstyti išlaidas ir išlaidų pakeitimą atspindintį lyginamąjį variantą.

66.     Kalėjimų departamentas projekto vykdytojo prašymą išnagrinėja per 20 darbo dienų nuo jo gavimo dienos ir apie leidimą perskirstyti išlaidas jį informuoja raštu.

67.     Projekto vykdytojas privalo raštu informuoti Kalėjimų departamentą, jei vykdomas ar numatomas vykdyti projekto vykdytojo reorganizavimas, ir pateikti informaciją bei dokumentus, įrodančius, kad po reorganizavimo veiksiantis juridinis asmuo (nurodomi juridinio asmens pavadinimas ir kodas), kuris perims projekto vykdytojo teises ir pareigas, bus pajėgus tinkamai vykdyti projekto veiklas.

68.     Projekto vykdytojas privalo raštu informuoti Kalėjimų departamentą tais atvejais, kai projekte numatytų veiklų vykdymas nutraukiamas ar sustabdomas, nurodydamas juridinio asmens pavadinimą ir kodą, projekto kodą, taip pat projekto veiklą, kurios vykdymas stabdomas, bei sustabdymo laikotarpį arba projekto veiklą, kurios vykdymas nutraukiamas, ir nutraukimo datą. Gavęs tokį pranešimą, Kalėjimų departamentas sustabdo projektui įgyvendinti skirtų biudžeto lėšų pervedimą projekto vykdytojui. Projekto vykdytojui pašalinus šiame punkte nurodytas priežastis ir atnaujinus veiklą bei apie tai raštu pranešus Kalėjimų departamentui, biudžeto lėšų pervedimas atnaujinamas. Šiuo laikotarpiu patirtos išlaidos pripažįstamos netinkamomis finansuoti.

69.     Projekto vykdytojas privalo:

69.1.  su paslaugų teikėjais sudaryti paslaugų teikimo sutartis, kuriose turi būti nurodyti suteiktų paslaugų skaičius, paslaugų teikimo periodiškumas, įkainiai, bendra suma;

69.2.  projektą įgyvendinti iki sutartyje nustatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2023 m. gruodžio 31 d.;

69.3.  teikti prašymus dėl mokėjimo ir veiklos ataskaitas (Aprašo 4 priedas) pagal iš anksto su Kalėjimų departamentu suderintą grafiką. Prašymų dėl mokėjimo pateikimo grafikas pateikiamas tvirtinti ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Sutarties pasirašymo dienos.

70.     Projekto vykdytojas pateikia:

70.1.  prašymą atlikti avansinį mokėjimą (kartu prideda ateinančio ataskaitinio laikotarpio mokėjimo išlaidų poreikio sąmatą);

70.2.  prašymą atlikti tarpinius mokėjimus (prideda ir ateinančių ataskaitinių laikotarpių mokėjimo išlaidų poreikio sąmatas);

70.3.  prašymą atlikti galutinį mokėjimą.

71.     Kartu su prašymais dėl tarpinių ir galutinio mokėjimų projekto vykdytojas privalo pateikti ataskaitinio laikotarpio išlaidų pagrindimą ir apmokėjimą įrodančių dokumentų kopijas, t. y. buhalterinės apskaitos dokumentų, patvirtinančių biudžeto lėšų panaudojimą, suvestinę, kurioje turi būti nurodyti: projekto biudžeto lėšų gavėjo pavadinimas, apskaitos dokumento (sąskaitos faktūros, sutarties, žiniaraščio ir kt.) data ir numeris, ūkinės operacijos turinys ir suma (informacija nurodama euro centų tikslumu).

72.  Kalėjimų departamentui nustačius, kad projekto vykdytojas skirtas projekto biudžeto lėšas panaudojo ne pagal paskirtį, pastarasis nepanaudotas ar netikslingai panaudotas projektui įgyvendinti skirtas biudžeto lėšas ir už banke, kitose kredito ar mokėjimo įstaigose laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas privalo grąžinti Kalėjimų departamentui per šio nustatytą tinkamą laikotarpį, bet ne vėliau kaip iki kitų kalendorinių metų, einančių po ataskaitinių kalendorinių metų, sausio 5 dienos, jas pervesdamas į sutartyje nurodytą Kalėjimų departamento banko sąskaitą. Negrąžintos valstybės biudžeto lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka. Projekto vykdytojas praranda teisę teikti paraiškas ir gauti finansavimą pagal visas Kalėjimų departamento programas trejus metus nuo teismo sprendimo, kuriuo Kalėjimų departamentui iš projekto vykdytojo priteisiamos neteisėtai (ne pagal paskirtį) panaudotos biudžeto lėšos, įsiteisėjimo dienos.

73.     Kalėjimų departamentas konsultuoja pareiškėjus (projektų vykdytojus) projektų administravimo klausimais.

74.     Kalėjimų departamentas nutraukia sutartį su projekto vykdytoju ir skirtas projekto biudžeto lėšas pastarasis privalo grąžinti šiais atvejais:

74.1.  jei nustato, kad jos naudojamos ne pagal paskirtį;

74.2.  jei nustato, kad nesilaikoma Aprašo, sutarties ir (arba) galiojančių teisės aktų reikalavimų, turinčių esminę reikšmę vykdant sutartį;

74.3.  jei, vadovaujantis Aprašo 75 punktu, sutarties vykdymas sustabdomas ir neatnaujinamas;

74.4.  jei paaiškėja, kad Asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, deklaracijoje (Aprašo 2 priedas) pateikta klaidinama ir (ar) melaginga informacija, ar projekto vykdytojas, sudaręs sutartį, įgyja likviduojamo juridinio asmens statusą arba įsiteisėja teismo sprendimas, kuriuo iš projekto vykdytojo priteisiamos neteisėtai (ne pagal paskirtį) panaudotos projekto biudžeto lėšos.

75.     Kalėjimų departamentas, nustatęs, kad projekto vykdytojas netinkamai vykdo Aprašo, sutarties ir (arba) galiojančių teisės aktų, turinčių esminę reikšmę vykdant sutartį, reikalavimus ar turi pagrįstų įtarimų dėl to, sustabdo sutarties vykdymą ir apie tai raštu informuoja projekto vykdytoją bei nurodo jam terminą nustatytiems veiklos trūkumams pašalinti. Projekto vykdytojas, pašalinęs nustatytus veiklos trūkumus, apie tai ir apie pasirengimą toliau tinkamai vykdyti Apraše, sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminę reikšmę vykdant sutartį, nustatytus reikalavimus raštu informuoja Kalėjimų departamentą ir pateikia tai patvirtinančius įrodymus. Jei projekto vykdytojas per nustatytą terminą minėtų veiklos trūkumų nepašalina arba per 2 darbo dienas nuo jų pašalinimo dienos apie tai ir apie pasirengimą tinkamai vykdyti Apraše, sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminę reikšmę vykdant sutartį, nustatytus reikalavimus neinformuoja Kalėjimų departamento, šis vienašališkai nutraukia sutartį, apie tai projekto vykdytoją įspėjęs prieš 10 darbo dienų.

76.     Už informacijos ir su projektu bei jo įgyvendinimu susijusių duomenų tikslumą, teisėtumą, gautų projekto biudžeto lėšų buhalterinės apskaitos tinkamą tvarkymą atsako pareiškėjas (projekto vykdytojas). Dokumentus, susijusius su projektu bei jo įgyvendinimu (paraišką, Asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, deklaraciją (Aprašo 2 priedas), buhalterinės apskaitos dokumentus, darbo, paslaugų pirkimo ir (ar) teikimo sutartis, ataskaitas ir kt.), projekto vykdytojas privalo saugoti Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos vyriausiojo archyvaro nustatytais terminais, taip pat, Kalėjimų departamentui pareikalavus, pateikti konkursui pateiktų dokumentų bei su projekto įgyvendinimu susijusių dokumentų originalus ir (ar) patvirtintas jų kopijas projekto įgyvendinimo metu ir praėjus 24 mėnesiams nuo tada, kai projektas baigiamas įgyvendinti.

77.     Nustatomi projektų įgyvendinimo rodikliai:

77.1.  nuteistųjų, atliekančių bausmę pataisos namuose ir pusiaukelės namuose, kuriems suteikta konsultacijų ir (ar) metodinė pagalba, skaičius;

77.2.  surengtų užsiėmimų ir organizuoto pagalbos teikimo, numatytų Aprašo 18 punkte, atvejų skaičius.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

78.     Kalėjimų departamentas turi teisę atlikti veiklos įgyvendinimo ir projekto biudžeto lėšų panaudojimo teisingumo bei tikslingumo auditą.

79.     Kalėjimų departamento veiksmai ir sprendimai dėl lėšų projektui skyrimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

80.     Kalėjimų departamentas neprisiima atsakomybės tais atvejais, jei dėl projekto paraiškoje ir (ar) sutartyje nurodytų netikslių kontaktinių duomenų ryšiams palaikyti (veiklos vykdymo ar buveinės adreso, telefono ryšio numerio, fakso numerio, elektroninio pašto adreso) pareiškėjo (projekto vykdytojo) nepasiektų laiškai arba su juo nebūtų galima susisiekti kitu būdu.

81.     Kalėjimų departamento ir pareiškėjo bendradarbiavimo patirtimi dalinamasi bei jo rezultatai abipusiu sutarimu skelbiami Kalėjimų departamento ir NVO interneto svetainėse bei (arba) socialiniuose tinkluose.

_______________________

 

part_498fd960a2d84e768093af7580f3a5fe_end



[1] Projektų, skirtų Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos bendradarbiavimo su nevyriausybinėmis organizacijomis koncepcijai įgyvendinti, atrankos konkurso organizavimo tvarkos aprašas patvirtintas Kalėjimų departamento direktoriaus 2022 m. rugpjūčio 11 d. įsakymu Nr. V-296 „Dėl projektų, skirtų Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos bendradarbiavimo su nevyriausybinėmis organizacijomis koncepcijai įgyvendinti, atrankos konkurso organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

[2] Lietuvos Respublikos Vyriausybei 2022 m. liepos 20 d. nutarimu Nr. 769 sutikus reorganizuoti ir Lietuvos Respublikos teisingumo ministrui 2022 m. rugsėjo 7 d. įsakymu Nr. 1R-303 priėmus sprendimą reorganizuoti Kalėjimų departamentui pavaldžias įstaigas jas prijungiant prie Kalėjimų departamento, nuo 2023 m. sausio 1 d. Kalėjimų departamento pavadinimas bus Lietuvos kalėjimų tarnyba, Vilniaus pataisos namų – Vilniaus kalėjimas, Pravieniškių pataisos namų-atvirosios kolonijos I ir III sektorių – Pravieniškių 1-asis kalėjimas.