PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL SOCIALINĖS PARAMOS TEIKIMO ASMENIMS, PATIRIANTIEMS SOCIALINĘ RIZIKĄ, TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO IR SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2010 M. BIRŽELIO 10 D. SPRENDIMO NR. 1-53-8 PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS
2019 m. spalio 29 d. Nr. 1-396
Panevėžys
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 23 straipsnio 1 dalies 1 punktu ir Lietuvos Respublikos išmokų vaikams įstatymo 19 straipsnio 1 dalimi, Panevėžio miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti Socialinės paramos teikimo asmenims, patiriantiems socialinę riziką, tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Panevėžio miesto savivaldybės tarybos 2010 m. birželio 10 d. sprendimą Nr. 1-53-8 „Dėl Socialinės paramos teikimo Panevėžio socialinės rizikos šeimoms tvarkos aprašo patvirtinimo, Savivaldybės tarybos 2007 m. balandžio 26 d. sprendimo Nr. 1-3-13 pripažinimo netekusiu galios“.
PATVIRTINTA
Panevėžio miesto savivaldybės tarybos
2019 m. spalio 29 d. sprendimu Nr. 1-396
SOCIALINĖS PARAMOS TEIKIMO ASMENIMS, PATIRIANTIEMS SOCIALINĘ RIZIKĄ, TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Socialinės paramos teikimo asmenims, patiriantiems socialinę riziką, tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato socialinės paramos socialinės pašalpos, skiriamos ir mokamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymu, ir išmokų vaikams, skiriamų ir mokamų vadovaujantis Lietuvos Respublikos išmokų vaikams įstatymu, teikimo būdus, sąlygas ir organizavimą.
2. Socialinės paramos teikimas vienam gyvenančiam asmeniui arba bendrai gyvenantiems asmenims (toliau – asmenys), patiriantiems socialinę riziką, organizuojamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymu, Lietuvos Respublikos išmokų vaikams įstatymu, Išmokų vaikams skyrimo ir mokėjimo nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. birželio 28 d. nutarimu Nr. 801 (toliau – Išmokų vaikams skyrimo ir mokėjimo nuostatai), Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams teikimo tvarkos aprašu, patvirtintu Panevėžio miesto savivaldybės tarybos 2019 m. sausio 31 d. sprendimu Nr. 1-13 (toliau – Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams teikimo tvarkos aprašas), Socialinio darbo su šeimomis, taikant atvejo vadybą, Panevėžio miesto savivaldybėje tvarkos aprašu, patvirtintu Panevėžio miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2019 m. gegužės 2 d. įsakymu Nr. A-310 (toliau – Socialinio darbo su šeimomis, taikant atvejo vadybą, Panevėžio miesto savivaldybėje tvarkos aprašas), kitais Savivaldybės teisės aktais, reglamentuojančiais darbą su asmenimis, patiriančiais socialinę riziką, ir šiuo Tvarkos aprašu.
3. Bendrai gyvenantys asmenys, patiriantys socialinę riziką, – asmenys, kuriems vadovaujantis Socialinio darbo su šeimomis, taikant atvejo vadybą, Panevėžio miesto savivaldybėje tvarkos aprašu yra nustatytas 2 arba 3 socialinės rizikos veiksnių reiškimosi šeimoje lygis.
4. Vienas gyvenantis asmuo, patiriantis socialinę riziką, – asmuo, kuriam vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu nustatytas ne mažiau kaip vienas šio įstatymo 2 straipsnio 7 dalyje nurodytas socialinės rizikos veiksnys ar aplinkybė.
5. Bendrai gyvenantiems asmenims, faktiškai gyvenantiems Panevėžio miesto savivaldybės teritorijoje, socialinės rizikos veiksnių reiškimosi šeimoje lygį nustato Panevėžio socialinių paslaugų centras, vadovaudamasis Atvejo vadybos tvarkos aprašu ir Socialinio darbo su šeimomis, taikant atvejo vadybą, Panevėžio miesto savivaldybėje tvarkos aprašu, patvirtintu Socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. birželio 19 d. įsakymu Nr. A 1-296.
6. Vienam gyvenančiam asmeniui, faktiškai gyvenančiam Panevėžio miesto savivaldybės teritorijoje, socialinės rizikos veiksnius ar aplinkybes nustato Panevėžio socialinių paslaugų centras vadovaudamasis Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašu (toliau – Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašas), patvirtintu Socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A 1-94. Asmeniui nustatytas socialinės rizikos veiksnys (-iai) ar aplinkybė (-ės) nurodomi Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo 1 priedo Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo 8 punkte.
II. SOCIALINĖS PARAMOS ASMENIMS, PATIRIANTIEMS SOCIALINĘ RIZIKĄ, TEIKIMO BŪDAI IR SĄLYGOS
8. Asmenims, patiriantiems socialinę riziką, šio Aprašo 11 punkte išvardintos išmokos vaikams ir (ar) socialinė pašalpa teikiami šiais būdais:
8.1. maisto produktais, drabužiais, avalyne, higienos reikmenimis ir kitais vaikams būtinais daiktais;
9. Šio Aprašo 11 punkte išvardintos išmokos vaikams bendrai gyvenantiems asmenims, patiriantiems socialinę riziką, teikiamos šiais būdais:
10. Socialinė pašalpa asmenims, patiriantiems socialinę riziką, teikiama vienu iš šių būdų:
11. Išmokų vaikams teikimo būdai, nustatyti šio Aprašo 8 ir 9 punktuose, taikomi šioms Lietuvos Respublikos išmokų vaikams įstatymu nustatytoms išmokoms: vienkartinei išmokai vaikui, išmokai vaikui, išmokai gimus vienu metu daugiau kaip vienam vaikui, išmokai privalomosios pradinės karo tarnybos kario vaikui, išmokai besimokančio ar studijuojančio asmens vaiko priežiūrai, vienkartinei išmoka nėščiai moteriai, globos (rūpybos) išmokai, globos (rūpybos) išmokos tiksliniam priedui, išmokai įvaikinus vaiką.
12. Asmenims, patiriantiems socialinę riziką, išmokos vaikams dydis arba socialinės pašalpos dydis piniginėmis lėšomis negali viršyti 50 procentų paskirtos išmokos dydžio, išskyrus atvejus, kai atvejo vadybininkas, koordinuojantis atvejo vadybos procesą, rekomenduoja didesnę kaip 50 procentų paskirtos išmokos dydžio sumą mokėti piniginėmis lėšomis, o kai atvejo vadyba netaikoma – atsižvelgiant į socialinio darbuotojo, dirbančio su asmenimis, patiriančiais socialinę riziką, rekomendaciją.
13. Šio Tvarkos aprašo 8 ir 9 punktuose nurodyti išmokų vaikams, kai taikoma atvejo vadyba, teikimo būdai vaiko (vaikų) poreikiams užtikrinti atvejo vadybininko parenkami atsižvelgiant į socialinio darbuotojo, dirbančio su bendrai gyvenančiais asmenimis, patiriančiais socialinę riziką, rekomendacijas.
14. Šio Tvarkos aprašo 8 ir 10 punktuose nurodyti socialinės pašalpos teikimo, kai netaikoma atvejo vadyba, būdai parenkami, atsižvelgiant į socialinio darbuotojo, dirbančio su asmenimis, patiriančiais socialinę riziką, rekomendacijas arba į socialinio darbuotojo, atlikusio asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimą, rekomendacijas.
III. SOCIALINĖS PARAMOS TEIKIMO ASMENIMS, PATIRIANTIEMS SOCIALINĘ RIZIKĄ, ORGANIZAVIMAS
15. Socialinės paramos teikimo būdas asmenims, patiriantiems socialinę riziką, yra nustatomas Panevėžio miesto savivaldybės administracijos Socialinių reikalų skyriaus (toliau– Socialinių reikalų skyrius) Socialinių išmokų poskyrio vedėjo Socialinių išmokų sistemoje (toliau– SIS) „Parama“ nustatytos formos sprendimu.
16. Sprendimą dėl socialinės paramos teikimo būdo Socialinių reikalų skyrius priima atsižvelgdamas į Panevėžio socialinių paslaugų centro pateiktą rekomendaciją dėl išmokos teikimo būdo (Socialinio darbo su šeimomis, taikant atvejo vadybą, Panevėžio miesto savivaldybėje tvarkos aprašo 1 priedas) arba Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo (Asmens (šeimos) socialinių paslaugų nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo 1 priedas) 8 punktą.
Tais atvejais, kai asmenys, patiriantys socialinę riziką, negyvena Panevėžio miesto savivaldybės teritorijoje, Socialinių reikalų skyrius sprendimą dėl socialinės paramos teikimo būdo priima vadovaudamasis tos savivaldybės, kurios teritorijoje asmenys faktiškai gyvena, pateikta rašytine rekomendacija dėl socialinės paramos teikimo būdo ir formų.
17. Apie priimtą sprendimą dėl socialinės paramos teikimo būdo paramos gavėjas informuojamas Socialinių reikalų skyriaus Socialinių išmokų sistemos (toliau– SIS) „Parama“ nustatytos formos pranešimu per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo asmens prašyme socialinei paramai gauti nurodytu būdu.
18. Rekomendaciją dėl išmokos teikimo būdo atvejo vadybininkas, koordinuojantis atvejo vadybos procesą, parengia, atsižvelgdamas į asmenų, patiriančių socialinę riziką, poreikių pagalbai vertinimą, ir į socialinio darbuotojo, dirbančio su tokiais asmenimis, rekomendacijas.
19. Tai atvejais, kai atvejo vadyba netaikoma, rekomendaciją dėl išmokos teikimo būdo parengia socialinis darbuotojas, dirbantis su asmenimis, patiriančiais socialinę riziką, įvertinęs šių asmenų būtiniausių poreikių tenkinimą.
20. Socialinių reikalų skyriui rekomendacija dėl išmokos teikimo būdo ir asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimas pateikiami per Dokumentų valdymo sistemą „Avilys“ Panevėžio miesto savivaldybės dokumentų tvarkymo ir apskaitos dokumentų valdymo sistemos „Avilys“ tvarkos aprašo nustatyta tvarka.
IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
21. Socialinių reikalų skyrius atsako už socialinės paramos gavėjų, patiriančių socialinę riziką, pateiktų ir apie juos gautų duomenų paramai skirti konfidencialumą.
22. Sprendimai dėl socialinės paramos teikimo asmenims, patiriantiems socialinę riziką, gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka