LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO

2015 M. SPALIO 7 D. ĮSAKYMO NR. A1-574 „DĖL PRIEGLOBSČIO, MIGRACIJOS IR INTEGRACIJOS FONDO 2014–2020 METŲ NACIONALINĖS PROGRAMOS 2 KONKRETAUS TIKSLO „TREČIŲJŲ ŠALIŲ PILIEČIŲ INTEGRACIJA IR TEISĖTA MIGRACIJA“ 1 NACIONALINIO TIKSLO „INTEGRACIJOS PRIEMONĖS“ 2 VEIKSMO „PASLAUGŲ TREČIŲJŲ ŠALIŲ PILIEČIAMS TEIKIMAS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO NR. PMIF-2.1.2-V-01 PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2020 m. gruodžio 7 d.Nr. A1-1209

Vilnius

 

 

1. P a k e i č i u  Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2014–2020 metų nacionalinės programos 2 konkretaus tikslo „Trečiųjų šalių piliečių integracija ir teisėta migracija“ 1 nacionalinio tikslo „Integracijos priemonės“ 2 veiksmo „Paslaugų trečiųjų šalių piliečiams teikimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašą Nr. PMIF-2.1.2-V-01, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2015 m. spalio 7 d. įsakymu Nr. A1-574 „Dėl Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2014–2020 metų nacionalinės programos 2 konkretaus tikslo „Trečiųjų šalių piliečių integracija ir teisėta migracija“ 1 nacionalinio tikslo „Integracijos priemonės“ 2 veiksmo „Paslaugų trečiųjų šalių piliečiams teikimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. PMIF-2.1.2-V-01 patvirtinimo“:

1.1. Pakeičiu 6 punktą ir jį išdėstau taip:

6. Pagal PFSA projektui įgyvendinti numatoma skirti iki 1 181 233 Eur (vieno milijono šimto aštuoniasdešimt vieno tūkstančio dviejų šimtų trisdešimt trijų eurų), iš kurių iki 885 924,75 Eur (aštuonių šimtų aštuoniasdešimt penkių tūkstančių devynių šimtų dvidešimt keturių eurų 75 ct) PMIF lėšos ir iki 295 308,25 Eur (dviejų šimtų devyniasdešimt penkių tūkstančių trijų šimtų aštuonių eurų 25 ct) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos.

1.2. Pakeičiu 8.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

8.1. PFSA 18 punkte nurodytų tikslinės grupės atstovų gyvenimo sąlygų gerinimas juos aprūpinant maistu (įskaitant maitinimo paslaugas), higienos reikmenimis, būtiniausiais drabužiais, avalyne ir pan.;“.

1.3. Pakeičiu 8.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

8.3. asmens sveikatos priežiūros paslaugos, medikamentai, vaistažolės, maisto papildai, vakcinos, odontologinės medžiagos ir kitos sveikatos priežiūrai ir medicinos pagalbai reikalingos priemonės;“.

1.4. Papildau 8.20 papunkčiu:

8.20. konsultacijos ir (ar) pagalba, teikiamos siekiant palengvinti užsieniečio ir priimančiosios bendruomenės supratimą, atsižvelgiant į kultūrinius skirtumus ir padedant užsieniečiui greičiau suprasti priimančiosios bendruomenės kultūrą, jos nulemtą visuomenės elgesį ir integracijos valstybėje priimtinas elgesio normas;“.

1.5. Papildau 8.21 papunkčiu:

8.21. Pabėgėlių priėmimo centro PFSA 18 punkte nurodytiems tikslinės grupės atstovams suteiktų gyvenamųjų patalpų nuomos ir (ar) jų išlaikymo išlaidų (gyvenamųjų patalpų eksploatavimo išlaidų, mokesčių už komunalines ir (ar) kitas paslaugas) apmokėjimas, prireikus − minėtų asmenų laikino apgyvendinimo išlaidų apmokėjimas.

1.6. Pakeičiu 9 punktą ir jį išdėstau taip:

9. Veiklos, nurodytos PFSA 8.1–8.9 papunkčiuose, privalo būti įtrauktos į paraišką ir būti vykdomos įgyvendinant projektą. Pareiškėjas paraiškoje taip pat gali numatyti veiklą (-as), nurodytą (-as) PFSA 8.10–8.21 papunkčiuose, kuri (-ios) skirta (‑os) PFSA 7 punkte numatytam veiksmo tikslui pasiekti ir būtina (-os) projekto tikslui įgyvendinti.

1.7. Pakeičiu 16 punktą ir jį išdėstau taip:

16. Pagal PFSA teikiami projektai turi būti įgyvendinami ne ilgiau nei iki 2022 m. gruodžio 31 d. imtinai.

1.8. Pakeičiu 18 punktą ir jį išdėstau taip:

18. Projekto tikslinė grupė yra trečiosios šalies (ne Europos Sąjungos valstybės narės) piliečiai arba asmenys be pilietybės:

18.1. kurie turi galiojantį leidimą laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje, išduotą ar pakeistą UTPĮ 40 straipsnyje nustatytais pagrindais;

18.2. kurie turi galiojantį leidimą nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje, išduotą ar pakeistą UTPĮ 53 straipsnyje nustatytais pagrindais;

18.3. kuriems leidimas laikinai gyventi išduotas 43 straipsnio 1 dalies 2, 3 arba 5 punkte nustatytais pagrindais;

18.4. kurie UTPĮ nustatyta tvarka yra pateikę prašymus suteikti prieglobstį ir dėl kurių dar nėra priimti galutiniai sprendimai;

18.5. kurie nurodyti Lietuvos Respublikos asmenų perkėlimo į Lietuvos Respubliką įstatymo (toliau – LR APĮ) 7 straipsnio 4 dalyje ir kuriems išduotas leidimas nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje (UTPĮ, LR APĮ 7 str. 4 d.).“

1.9. Pakeičiu 181 punktą ir jį išdėstau taip:

181. Į projekto įgyvendinimą įtraukus projekto dalyvius, kuriems leidimai laikinai gyventi ar leidimai nuolat gyventi buvo išduoti ar pakeisti kitais nei PFSA 18 punkte nurodytais pagrindais, projekto vykdytojas turi įsitikinti ir saugoti įrodymus, kad asmuo anksčiau turėjo leidimą laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje arba leidimą nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje, išduotą PFSA 18 punkte nurodytais pagrindais.“

1.10. Pripažįstu netekusiu galios 19 punktą.

1.11. Pakeičiu 21.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

21.1. PMIF programos rodiklio „Tikslinei grupei priklausančių asmenų, kuriems PMIF lėšomis buvo suteikta parama taikant integracijos priemones, vykdomas įgyvendinant nacionalines, vietos ir regionines strategijas“, kodas PR2.1 – ne mažiau nei 500 tikslinės grupės atstovų;“.

1.12. Pakeičiu 27 punkto lentelės 3 punktą ir jį išdėstau taip:

3.

Projekto vykdymas

Tinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos:

3.1. tiesiogines projekto veiklas vykdančio personalo, susijusio su projekto vykdytoju ar partneriu darbo santykiais, darbo užmokesčio išlaidos.

Valstybės ar savivaldybių biudžetinių įstaigų darbuotojui mokamo darbo užmokesčio dydis turi būti nustatomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo įstatymo (iki 2017 m. vasario 1 d. – Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1993 m. liepos 8 d. nutarimo Nr. 511 „Dėl biudžetinių įstaigų ir organizacijų darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos tobulinimo“) nuostatomis. Kitų institucijų darbuotojų darbo užmokesčio išlaidos neturi viršyti atitinkamos specializacijos ir kvalifikacijos darbuotojų vidutinio darbo užmokesčio, išskyrus tinkamai pagrįstus atvejus. Su darbuotojais, vykdančiais tiesiogines projekto veiklas, turi būti sudaromos atskiros darbo sutartys, jei darbas yra pagrindinis, arba papildomos esamos darbo sutartys, jei, be pagrindinių pareigų, sulygstama ir dėl papildomų funkcijų įgyvendinant projektą (tokiu atveju darbo sutartyje turi būti aiškiai įvardyta, kiek laiko dirbama prie projekto, nurodomas atlygis už papildomas funkcijas įgyvendinant projektą).

Atskiros sutartys biudžetinėse įstaigose sudaromos laikantis Instrukcijų dėl išlaidų atitikties 129 punkto reikalavimų.

Asmenims, einantiems valstybės tarnautojo pareigas projekto vykdytojo ar partnerio institucijoje, taikomos Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 19 straipsnio 1 dalies 2 punkto nuostatos ir atskiros darbo sutartys nesudaromos.

Tiesiogines projekto veiklas vykdančio personalo, susijusio su projekto vykdytoju ar partneriu darbo santykiais, darbo užmokestis už kasmetines atostogas ir (ar) kompensacijos už nepanaudotas kasmetines atostogas, jei darbo užmokesčio išlaidoms apmokėti netaikomi fiksuotieji įkainiai, mokami taikant kasmetinių atostogų išmokų fiksuotąsias normas, kurios apskaičiuojamos remiantis Kasmetinių atostogų ir papildomų poilsio dienų išmokų fiksuotųjų normų nustatymo tyrimu (ataskaita skelbiama interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt);

3.2. tiesiogines projekto veiklas vykdančio personalo, susijusio su projekto vykdytoju ar partneriu darbo santykiais arba dirbančio savanorystės pagrindais, komandiruočių, kelionių išlaidos. Netinkamos finansuoti yra darbuotojų kelionių į darbovietę ir iš jos išlaidos;

3.3. mokymų ir (ar) renginių organizavimo ir vykdymo išlaidos: mokymo ir ugdymo priemonių bei kito trumpalaikio turto (išskyrus trumpalaikiam turtui priskiriamus baldus, įrangą ir įrenginius) pirkimo ir nuomos išlaidos, įrangos nuomos išlaidos, patalpų (salės, auditorijos ir pan.) nuomos išlaidos bei partnerio patalpų eksploatavimo (komunalinės, ryšio paslaugos ir pan.) išlaidos;

3.4. vertimo paslaugų išlaidos;

3.5. išlaidos tikslinės grupės atstovams, jei pagalbos teikimo tikslais atliekami pirkimai tikslinės grupės atstovų naudai arba kompensuojamos tikslinės grupės asmenų patirtos išlaidos (aprūpinimas maistu (įskaitant maitinimo paslaugas), higienos reikmenimis, būtiniausiais drabužiais, avalyne, medikamentais, vaistažolėmis, maisto papildais, vakcinomis, odontologinėmis medžiagomis ir kitomis sveikatos priežiūrai ir medicinos pagalbai reikalingomis priemonėmis, asmens sveikatos priežiūros paslaugų išlaidos ir kt. (tinkamomis finansuoti laikomos ir dėvėtų drabužių, avalynės įsigijimo išlaidos));

3.6. iš išorės tiekėjų perkamų paslaugų ir prekių, reikalingų PFSA 8 punkte nurodytoms veikloms įgyvendinti, išlaidos, jei jos atitinka PAFT ir Instrukcijose dėl išlaidų atitikties prekėms ir paslaugoms keliamus reikalavimus;

3.7. projekto dalyvių kelionių, apgyvendinimo ir pan. išlaidos, patirtos dalyvaujant PFSA 8 punkte nurodytose veiklose. Patirtos apgyvendinimo Lietuvoje išlaidos apmokamos taikant fiksuotuosius įkainius, nustatytus remiantis Apgyvendinimo Lietuvoje išlaidų fiksuotųjų įkainių nustatymo tyrimu, kurio ataskaita skelbiama interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt;

3.8. gyvenamųjų patalpų nuomos ir (ar) jų išlaikymo išlaidos (gyvenamųjų patalpų eksploatavimo išlaidos, mokesčiai už komunalines ir (ar) kitas paslaugas, pvz., už elektros energiją, dujas, gyvenamųjų patalpų šildymą, karštą vandenį, šaltą vandenį, valymo paslaugas, bendrojo naudojimo patalpų apšvietimą ir valymą, šiukšlių išvežimą, ryšių paslaugas ir kt.), taip pat Lietuvos Respublikos teisės aktuose numatyti privalomi sumokėti mokesčiai, susiję su patalpų nuoma.

Tinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos ir nekilnojamojo turto agentūrų paslaugų, susijusių su nekilnojamojo turto nuoma bei laikino apgyvendinimo paslaugų teikimu PFSA 18 punkte nurodytiems tikslinės grupės atstovams, išlaidos. Pabėgėlių priėmimo centro PFSA 18 punkte nurodytiems tikslinės grupės atstovams suteiktų gyvenamųjų patalpų nuomos ir (ar) jų išlaikymo išlaidos (gyvenamųjų patalpų eksploatavimo išlaidos, mokesčiai už komunalines ir (ar) kitas paslaugas) laikomos tinkamomis finansuoti, neatsižvelgiant į faktinį tose patalpose tikslinės grupės atstovų, nurodytų PFSA 18 punkte, gyventą laiką.

Tiesiogines projekto veiklas vykdančio personalo, susijusio su projekto vykdytoju ar partneriu darbo santykiais arba dirbančio savanorystės pagrindais, ir projekto dalyvių kelionių Lietuvos Respublikos teritorijoje išlaidos apmokamos taikant kuro ir viešojo transporto išlaidų fiksuotąjį įkainį, kuris nustatytas remiantis 2015 m. balandžio 24 d. atliktu Kuro ir viešojo transporto išlaidų fiksuotųjų įkainių nustatymo tyrimu (toliau – Tyrimas). Tyrimo ataskaita skelbiama interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt. Pareiškėjas gali nurodyti ir mažesnius transporto išlaidų fiksuotųjų įkainių dydžius (pvz., vadovaudamasis faktiniais dydžiais pareiškėjo institucijoje). Projekte visoms kelionių išlaidoms turi būti taikomas vienodas transporto išlaidų fiksuotasis įkainis.

 

 

2. N u s t a t a u, kad šis įsakymas taikomas ir iki jam įsigaliojant pradėtiems įgyvendinti projektams.

 

 

 

Laikinai einantis socialinės apsaugos ir darbo

ministro pareigas                                                                                                      Linas Kukuraitis