VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS

ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VAIKO MINIMALIOS IR VIDUTINĖS PRIEŽIŪROS PRIEMONIŲ AR AUKLĖJAMOJO POVEIKIO PRIEMONĖS ĮGYVENDINIMO ORGANIZAVIMO, KOORDINAVIMO IR KONTROLĖS TVARKOS APRAŠO TVIRTINIMO

 

2018 m. sausio 2 d. Nr. 30-1

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo 28 straipsnio 1 punktu ir Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu:

1. T v i r t i n u  Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių ar auklėjamojo poveikio priemonės įgyvendinimo organizavimo, koordinavimo ir kontrolės tvarkos aprašą (pridedama).

2. L a i k a u netekusiu galios Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2011 m. balandžio 26 d. įsakymą Nr. 30-655 „Dėl vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių skyrimo, pratęsimo, pakeitimo ir panaikinimo tvarkos aprašo tvirtinimo“.

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                 Povilas Poderskis

 

 

Vilniaus miesto savivaldybės

administracijos direktoriaus

2018 m. sausio 2 d.

įsakymu Nr. 30-1

 

 

 

Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių ar auklėjamojo poveikio priemonės įgyvendinimo organizavimo, koordinavimo ir kontrolės TVARKOS APRAŠo

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių ar auklėjamojo poveikio priemonės įgyvendinimo organizavimo, koordinavimo ir kontrolės tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato vaiko minimalios priežiūros priemonių taikymą, vaiko minimalios priežiūros priemonių koordinavimą, vykdymo organizavimą ir priežiūrą, vaiko vidutinės priežiūros ar auklėjamojo poveikio priemonių įgyvendinimą Vilniaus miesto savivaldybėje, pagalbą vaiko atstovams pagal įstatymą, kai vaikui paskirtos minimalios ar vidutinės priežiūros priemonės.

2. Aprašas parengtas atsižvelgiant į Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių ar auklėjamojo poveikio priemonės įgyvendinimo savivaldybėje organizavimo, koordinavimo ir kontrolės rekomendacijas (toliau – Rekomendacijos), patvirtintas Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2017 m. liepos 5 d. įsakymu Nr. V-555, ir skirtas Vilniaus miesto  vaiko gerovės komisijai, tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatoriui (toliau – Koordinatorius) bei  vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros priemones ar auklėjamojo poveikio priemonę vykdantiems asmenims.

3. Vaikams, kuriems skirta auklėjamojo poveikio priemonė Lietuvos Respublikos baudžiamajame kodekse nustatytais atvejais, Aprašo nuostatos taikomos tiek, kiek jos neprieštarauja Lietuvos Respublikos baudžiamajam kodeksui ir Lietuvos Respublikos baudžiamojo proceso kodeksui.

4. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme, Lietuvos Respublikos vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatyme (toliau – Įstatymas).

 

II SKYRIUS

VAIKO MINIMALIOS PRIEŽIŪROS PRIEMONIŲ TAIKYMAS

 

5. Vaiko minimalios priežiūros priemones (toliau – Priemonės) skiria Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktorius pagal Vilniaus miesto vaiko gerovės komisijos (toliau – Komisija) siūlymą Įstatymo 12 straipsnio nustatyta tvarka.

6. Priemonių tikslas – padėti vaikui keisti nepageidaujamą elgesį, ugdyti prasmingo individualaus ir visuomeninio gyvenimo įgūdžius ir padėti formuoti socialiai priimtiną elgesį.

7. Vaiko nuomonės išklausymas, jo požiūris, įsipareigojimai ir motyvacija yra svarbi Priemonių įgyvendinimo veiksmingumo prielaida.

8. Svarstant Priemonių parinkimą identifikuojamos vaiko nepageidaujamo elgesio priežastys, parenkamos ir taikomos priemonės, skirtos apsauginiams veiksniams stiprinti ir rizikos veiksnių įtakai mažinti.

9. Svarstant Priemonės parinkimą įvertinami:               

9.1. vaiko amžius ir branda, psichikos ir fizinės savybės, gebėjimai, turimi socialiniai įgūdžiai, poreikiai, interesai, vaiko galios ir sunkumai;

9.2. šeimos gyvenimo sąlygos, tėvystės įgūdžiai, paslaugų gavimas, kiti socialinės rizikos veiksniai ar aplinkybės;

9.3. vaiko mokymasis, santykiai su bendraamžiais, suaugusiais asmenims bei galima jų įtaka vaiko elgesiui;

9.4. priemonių vykdymo laikas (mokymosi ar atostogų metas, tėvų ar kitų vaiko atstovų pagal įstatymą planuojamas kartu praleisti laikas, kiti svarbūs įvykiai).

10. Informacija apie vaiką, kuri nagrinėjama svarstant minimalios ar vidutinės priežiūros priemonių skyrimą, pateikiama 1 priede.

11. Priemonių taikymas:

11.1. lankytis pas specialistą. Priemonės taikymo tikslas – teikti vaiko poreikius atitinkančią švietimo pagalbą, socialines, sveikatos priežiūros ar kitas paslaugas. Ją gali vykdyti švietimo pagalbos specialistas (psichologas, socialinis pedagogas, specialusis pedagogas ar kitas specialistas), sveikatos priežiūros specialistas (gydytojas psichiatras, vaikų ir paauglių psichiatras, psichoterapeutas, psichologas, psichikos sveikatos specialistas, visuomenės sveikatos priežiūros specialistas ar kitas specialistas), socialinių paslaugų teikėjas, kiti pagalbą ir paslaugas teikiantys specialistai;

11.2 lankyti vaikų dienos centrą ar kitą švietimo, kultūros, sporto, socialines ar kitas paslaugas teikiančią arba darbinę veiklą bendruomenėje vykdančią įstaigą ar organizaciją, tarp jų – nevyriausybinę organizaciją, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme. Priemonė orientuota į vaiko pažinimo, ugdymosi, saviraiškos poreikių tenkinimą, ugdant ir plėtojant jo bendrąsias kompetencijas, užtikrinant prasmingą, aktyvų dalyvavimą vietos bendruomenėje. Priemonė gali būti vykdoma vaikų dienos centre, neformaliojo vaikų švietimo, kultūros, sporto, socialines ar kitas paslaugas vykdančiose valstybinėse ar nevalstybinėse įstaigose, nevyriausybinėse organizacijose, kito švietimo teikėjo;

11.3. tęsti mokymąsi toje pačioje ar kitoje bendrojo ugdymo mokykloje arba profesinio mokymo įstaigoje pagal privalomojo švietimo programas. Priemonės skyrimas turi būti pagrįstas mokyklos nelankymu ar nesimokymu pagal privalomojo švietimo programas, keičiant mokyklą – problemomis ir susiklosčiusia situacija bei santykiais mokykloje, kurie reikalauja tokio sprendimo. Priemonės tikslas – mažinti anksti iš švietimo sistemos pasitraukusių vaikų skaičių, grąžinti vaiką į mokyklą, siekiant jam padėti atkurti mokymosi motyvaciją, tapti visaverčiu mokyklos bendruomenės nariu. Priemonė vykdoma bendrojo ugdymo mokyklose ar profesinio mokymo įstaigose;

11.4. dalyvauti sporto, menų ar kitoje terapijoje, konkrečiose valstybės, savivaldybių institucijų, įstaigų, įmonių, organizacijų ir nevyriausybinių organizacijų vykdomose neformaliojo vaikų švietimo, elgesio keitimo, socialinio ugdymo, prevencijos programose, kuriomis siekiama įgyvendinti Įstatymo tikslus ir teigiamai veikti vaiko elgesį. Priemonės tikslas – ugdyti vaiko socialines ir emocines kompetencijas, didinti socialinį sąmoningumą, ugdyti gebėjimą kurti bendravimu ir bendradarbiavimu grįstus santykius, atsispirti socialiniam spaudimui, mokyti kritiškai mąstyti ir vertinti situaciją, priimti atsakingus sprendimus. Priemonė skiriama tais atvejais, kai yra galimybė vaikui pasiūlyti dalyvauti programoje, kurią sudaro sistemingų priemonių visuma, orientuota į vaiko asmenybės stiprinimą. Priemonė gali būti vykdoma valstybės, savivaldybių institucijose, įstaigose, įmonėse, nevyriausybinėse organizacijose, kito švietimo teikėjo, kurie vykdo tokias programas;

11.5. gydytis psichikos ir elgesio sutrikimus dėl psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo, patologinį potraukį azartiniams lošimams, kitus įpročių ir potraukių sutrikimus. Priemonė skiriama vaikams, kurie turi psichologinį potraukį vartoti psichoaktyviąsias medžiagas, yra organizmo funkcinės veiklos pakitimų ar socialinė priklausomybė. Ambulatorines ir stacionarias sveikatos priežiūros paslaugas, psichologinės socialinės reabilitacijos paslaugas vaikams, turintiems atitinkamą priklausomybę, patologinį potraukį, teikia pirminės psichikos sveikatos centrai ir vaikų ir paauglių psichiatrijos paslaugas teikiančios ambulatorinės ir stacionarinės (priklausomybių ligų centrai ir vaikų ir paauglių psichiatrijos skyriai) asmens sveikatos priežiūros įstaigos. Priemonė vaikui skiriama tais atvejais, kai vaikas yra motyvuotas, vaikas ir vaiko atstovai pagal įstatymą sutinka dėl gydymo įstatymų nustatyta tvarka;

11.6. dalyvauti taikinamojo tarpininkavimo (mediacijos) procese. Priemonė skiriama taikiam konflikto tarp vaiko ir kito asmens sprendimui, esant abiejų konflikto šalių laisvam sutikimui, jiems suteikus visapusišką informaciją apie jų teises, pareigas, tarpininkavimo (mediacijos) proceso turinį, šalių priimamo sprendimo pasekmes ir pan. Priemonės taikymo
tikslas – ugdyti vaiko atsakomybę už savo veiksmus, skatinti aktyvų dalyvavimą sprendžiant savo veiksmais sukeltų padarinių sureguliavimo klausimus, išspręsti konfliktą.
Mediacija gali būti vykdoma bendrojo ugdymo mokyklose, profesinio mokymo įstaigose ar kitose įstaigose, organizacijose, kuriose dirba tam parengti asmenys, nešališki tarpininkavimo (mediacijos) šalims;

11.7. atlikti bendruomenei arba švietimo ar kitai įstaigai ar institucijai naudingą veiklą. Priemonės tikslas – skatinti vaikų socialiai prasmingą veiklą, padėti jiems ugdytis gyvenimo įgūdžius, savarankiškumą, integruotis į bendruomenę bei kurti pozityvius santykius su kitais. Vaikui skiriama nesudėtinga, jo brandą, amžių, fizines ir psichines savybes atitinkanti, nekelianti pavojaus sveikatai ir vystymuisi veikla, kuriai atlikti nereikalingas specialus pasirengimas. Priemonė gali būti vykdoma vietos bendruomenėje, švietimo, sveikatos priežiūros, globos, rūpybos ir kitose valstybinėse ar nevalstybinėse įstaigose ar organizacijose, kurios gali sudaryti tinkamas ir saugias sąlygas vaikui laisvu nuo mokymosi laiku.

12. Parenkant Priemonę vykdantį asmenį atsižvelgiama į jo kompetenciją, esamą santykį su vaiku bei vaiko atstovais pagal įstatymą, vaiko gyvenamąją vietą, vaiko ir vaiko atstovų pagal įstatymą nuomonę, kitas reikšmingas aplinkybes.

 

III SKYRIUS

PRIEMONIŲ KOORDINAVIMAS, VYKDYMO ORGANIZAVIMAS IR PRIEŽIŪRA

 

13. Priemonių įgyvendinimą koordinuoja ir prižiūri Koordinatorius.

14. Priemonių įgyvendinimo koordinavimas ir priežiūra organizuojami siekiant padėti Priemones vykdantiems asmenims veiksmingai atlikti savo darbą, aptarti ir spręsti bendras problemas, derinti veiksmus, formuoti gerąją praktiką, remiantis pasiteisinusiais sprendimų priėmimo ir veikimo modeliais.

15. Vaikui paskirtos Priemonės vykdymas:

15.1. Administracijos direktoriaus sprendimas dėl vaiko minimalios priežiūros priemonės skyrimo išsiunčiamas per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo vaiko atstovams pagal įstatymą. Administracijos direktoriaus sprendimas dėl vaiko minimalios priežiūros priemonės skyrimo, Komisijos posėdžio protokolo išrašas (kopija) ir kiti sprendimą pagrindžiantys dokumentai išsiunčiami (perduodami) per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo Koordinatoriui, vaiko minimalios priežiūros priemonę vykdančiam asmeniui;

15.2. Koordinatorius ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Administracijos direktoriaus sprendimo priėmimo dienos susitinka su vaiku, jo atstovais pagal įstatymą ir vaiko minimalios priežiūros priemones vykdančiais asmenimis, kurie kartu aptaria pagalbos vaikui ir jo atstovams pagal įstatymą galimybes ir kartu parengia individualų vaiko minimalios priežiūros vykdymo planą (toliau – Planas), kuris turi atitikti vaiko amžių, brandą, lytį, psichikos ir fizines savybes, sveikatą, ugdymosi poreikius, turimus socialinius įgūdžius (2 priedas);

15.3. vaikas ir jo atstovai pagal įstatymą pasirašytinai supažindinami su paskirtos vaiko minimalios priežiūros priemonės vykdymo tvarka, jos nevykdymo ar netinkamo vykdymo pasekmėmis, individualiu vaiko minimalios priežiūros vykdymo planu, jų teisėmis ir pareigomis vaiko minimalios priežiūros priemonės vykdymo metu.

16. Priemonę vykdantis asmuo dalyvauja rengiant Planą ir užtikrina tinkamą jo įgyvendinimą, fiksuoja su Priemonės vykdymu susijusius veiksmus, vaiko elgesio pokyčius ir vykdo jų stebėseną. Plano įgyvendinimo metu jo vykdymo eiga periodiškai aptariama su vaiku, vaiko atstovais pagal įstatymą, jiems teikiamos konsultacijos ir rekomendacijos. Esant poreikiui kreipiamasi į Koordinatorių, kuris teikia konsultacijas, derina visų Priemonės vykdyme dalyvaujančiųjų asmenų tarpusavio veiksmus.

17. Pasibaigus Priemonės vykdymo terminui, Priemonę vykdantis asmuo kartu su Koordinatoriumi, vaiku, vaiko atstovais pagal įstatymą aptaria Priemonės vykdymo eigą ir rezultatus, vaiko elgesio pokyčius, išklauso vaiko nuomonę dėl Priemonės vykdymo veiksmingumo.

18. Vykdydamas Įstatymo 19 straipsnio 2 dalies 5 punkte numatytą pareigą raštu informuoti Koordinatorių apie Priemonės vykdymo eigą, vaiko elgesio pokyčius ir ne vėliau kaip per vieną mėnesį iki Priemonės vykdymo termino pabaigos raštu atsiskaityti Koordinatoriui už vaiko minimalios priežiūros priemonės vykdymą (3 priedas).

19. Jeigu vaiko atstovai pagal įstatymą nedalyvauja vykdant Priemonę, nevykdo arba netinkamai vykdo savo pareigas vaikui, Priemonę vykdantis asmuo apie tai raštu informuoja Vaiko teisių apsaugos skyrių ir Koordinatorių.

20. Priemonės vykdymo metu vaikui užtikrinamos saugios ir sveikos sąlygos, atitinkančios teisės aktuose nustatytus reikalavimus.

 

IV SKYRIUS

VAIKO VIDUTINĖS PRIEŽIŪROS AR AUKLĖJAMOJO POVEIKIO PRIEMONĖS ĮGYVENDINIMAS SAVIVALDYBĖJE

 

21. Vaiko vidutinės priežiūros ar auklėjamojo poveikio priemonės vykdymo pradžia:

21.1. sprendimas dėl vaiko vidutinės priežiūros priemonės skyrimo ar įsiteisėjęs teismo nuosprendis dėl auklėjamojo poveikio priemonės skyrimo per 3 darbo dienas nuo jų priėmimo arba gavimo išsiunčiamas (perduodamas) centrui, į kurį siunčiamas vaikas, Vaiko teisių apsaugos skyriui, Koordinatoriui, teritorinei policijos įstaigai, vaiko atstovams pagal įstatymą ir informuojama apie numatomą vaiko pristatymo į vaikų socializacijos centrą datą;

21.2. pristatant į centrą vaiką, kuriam paskirta vaiko vidutinės priežiūros priemonė, pateikiamas vaiko asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas, teismo leidimas ir Administracijos direktoriaus sprendimas dėl vaiko vidutinės priežiūros priemonės skyrimo, vaiko išsilavinimo pažymėjimas arba pažyma apie vaiko mokymosi pasiekimus, Pedagoginės psichologinės tarnybos (toliau – PPT) pažyma apie asmens specialiuosius ugdymo (ugdymosi) poreikius, jeigu buvo atliktas įvertinimas, pažyma iš mokyklos, kurioje vaikas mokėsi, apie jo išregistravimą iš Mokinių registro, Vaiko teisių apsaugos skyriaus ir Koordinatoriaus raštu pateiktos išvados, Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centro (toliau – SPPC) išvada, vaiko sveikatos pažymėjimas, vaiko charakteristika. Jeigu vaikui buvo taikyta vaiko minimalios priežiūros priemonė, turi būti pateikiama Priemonę vykdžiusio asmens ataskaita;

21.3. pristatant į centrą vaiką, kuriam paskirta auklėjamojo poveikio priemonė, pateikiamas vaiko asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas, įsiteisėjęs teismo nuosprendis dėl auklėjamojo poveikio priemonės skyrimo, Administracijos direktoriaus sprendimas dėl vaiko vidutinės priežiūros priemonės skyrimo, vaiko išsilavinimo pažymėjimas arba pažyma apie vaiko mokymosi pasiekimus,  PPT pažyma apie asmens specialiuosius ugdymo (ugdymosi) poreikius, jeigu buvo atliktas įvertinimas, pažyma iš mokyklos, kurioje vaikas mokėsi, apie jo išregistravimą iš Mokinių registro, Vaiko teisių apsaugos skyriaus ir Koordinatoriaus raštu pateiktos išvados, SPPC išvada, vaiko sveikatos pažymėjimas, vaiko charakteristika. Jeigu vaikui buvo taikyta vaiko minimalios priežiūros priemonė, turi būti pateikiama Priemonę vykdžiusio asmens ataskaita;

21.4. jeigu Apraše nurodyti dokumentai nepateikiami, Komisija organizuoja šių dokumentų surinkimą ir pateikimą centrui ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo centro informavimo apie vaiko atvykimą dienos.

22. Koordinuodamas vaiko vidutinės priežiūros ar auklėjamojo poveikio priemonės įgyvendinimą ir vykdydamas jo stebėseną Koordinatorius:

22.1. dalyvauja rengiant individualų vaiko vidutinės priežiūros arba auklėjamojo poveikio priemonės vykdymo planą;

22.2. renka, analizuoja ir vertina vaikų socializacijos centro (toliau – centras) pateiktą informaciją apie vaiko vidutinės priežiūros ar auklėjamojo poveikio priemonės vykdymo eigą, rezultatus ir veiksmingumą, konsultuoja ir teikia rekomendacijas vaiko vidutinės priežiūros ar auklėjamojo poveikio priemonės įgyvendinime dalyvaujantiems asmenims;

22.3. renka ir analizuoja informaciją apie pagalbos priemonių vaiko atstovams pagal įstatymą vykdymo įgyvendinimą, vertina pagalbos priemonių veiksmingumą, derina visų šiame procese dalyvaujančių asmenų tarpusavio veiksmus.

23. Koordinatorius, gavęs iš centro informaciją apie vaiko elgesio pokyčius, poreikius ir galimybes bei rekomendacijas dėl vaiko integracijos į visuomenę, organizuoja susitikimą su vaiku, vaiko atstovais pagal įstatymą, švietimo pagalbos, socialinių, sveikatos priežiūros paslaugų, seniūnijos atstovais ir kitais suinteresuotais asmenimis, galinčiais padėti vaikui integruotis, ir kartu su jais dalyvauja rengiant vaiko socialinės integracijos planą. Vaiko socialinės integracijos plane nustatomi socialinės integracijos tikslai, uždaviniai, priemonės ir jų vykdytojai, laukiami rezultatai, terminai.

24. Koordinatorius, koordinuodamas socialinės integracijos plano įgyvendinimą, stebi ir kontroliuoja jo vykdymą, pagal poreikį organizuoja susitikimus su vaiku, jo atstovais pagal įstatymą, socialinės integracijos plano priemones vykdančiais asmenimis, aptaria vykdymo rezultatus, esant poreikiui, inicijuoja reikalingų paslaugų ar pagalbos vaikui ir jo atstovams pagal įstatymą teikimą Savivaldybėje.

 

V SKYRIUS

pagalba vaiko atstovams pagal įstatymą, kai vaikui paskirtos minimalios ar vidutinės priežiūros PRIEMONĖS

 

 

25. Sprendimą dėl pagalbos priemonių vaiko atstovams pagal įstatymą, kai vaikui paskirtos minimalios ar vidutinės priežiūros priemonės, numatytos Įstatymo 7 ir 9 straipsniuose, skyrimo priima Administracijos direktorius.

26. Pagalbos priemonių tikslas – padėti vaiko atstovams pagal įstatymą spręsti nepageidaujamo vaiko elgesio problemas, teikti jiems specialistų konsultacijas ir kitą reikalingą pagalbą, ugdyti pozityviosios tėvystės įgūdžius.

27. Kai dėl vaiko tėvų ar kitų jo atstovų pagal įstatymą pozityviosios tėvystės, socialinių arba kitų įgūdžių stokos ar jų nebuvimo, kitų socialinės rizikos veiksnių ar aplinkybių gali būti (yra) neveiksmingas vaikui paskirtos minimalios priežiūros priemonės vykdymas, vaikui ir šeimai koordinuotai teikiama švietimo pagalba, socialinės ir sveikatos priežiūros paslaugos švietimo ir mokslo ministro, socialinės apsaugos ir darbo ministro ir sveikatos apsaugos ministro nustatyta tvarka.

28. Kai vaikui skiriama vaiko minimalios ar vidutinės priežiūros priemonė, vaiko atstovams pagal įstatymą (išskyrus vaikų globos įstaigą) gali būti siūlomos kitos pagalbos priemonės: lankytis pas specialistą; lankyti bendravimo su vaikais tobulinimo kursus; dalyvauti meno ar kitoje terapijoje, pozityviosios tėvystės ugdymo, elgesio keitimo, prevencijos, reabilitacijos, reintegracijos ir kitose programose, priemonėse ar mokymuose; dalyvauti taikinamojo tarpininkavimo (mediacijos) procese; gauti mobilios pagalbos grupės, kurią sudaro įvairių sričių specialistai, paslaugas; gydytis nuo priklausomybės nuo alkoholio, narkotikų ir kitų psichiką veikiančių psichotropinių medžiagų, kitos pagalbos priemonės, turinčios teigiamą įtaką minimalios ar vidutinės priežiūros priemonės veiksmingam vykdymui, vaiko elgesio pokyčiams.

29. Vaikų globos įstaigai gali būti siūloma: tobulinti darbuotojų kvalifikaciją, dalyvauti taikinamojo tarpininkavimo (mediacijos) procese, inicijuoti prevencinių, socialinių įgūdžių ugdymo ar kitų programų įgyvendinimą įstaigoje, organizuoti darbuotojams konsultacijas ar teikti profesinio konsultavimo (supervizijų) paslaugas.

30. Skiriant pagalbos priemones, jos derinamos su vaiko atstovams pagal įstatymą koordinuotai teikiama švietimo pagalba, socialinėmis ir sveikatos priežiūros paslaugomis, jei tokios teikiamos. Vaiko atstovams pagal įstatymą paaiškinamas skirtų pagalbos priemonių tikslas, turinys, laukiami rezultatai, jų teisės ir pareigos bei atsakomybė.

31. Kai vaiko atstovai pagal įstatymą nedalyvauja ar vengia dalyvauti vykdant jiems paskirtas pagalbos priemones, nevykdo arba netinkamai vykdo savo pareigas vaikui, Vaiko teisių apsaugos skyrius sprendžia klausimą dėl įstatymuose numatytos atsakomybės ir (ar) kitų vaiko teisių ir teisėtų interesų apsaugai užtikrinti būtinų priemonių taikymo.

32. Koordinatorius koordinuoja ir analizuoja pagalbos vaiko atstovams pagal įstatymą, kai vaikui skiriama minimalios ar vidutinės priežiūros priemonė, teikimą Savivaldybėje ir teikia siūlymus Administracijos direktoriui dėl jos tobulinimo.

 

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

33. Visi dokumentai, esantys vaiko asmens byloje, ir duomenys, susiję su vaiku ir jo asmeniniu gyvenimu, yra konfidencialūs ir naudojami tiek, kiek būtina vaiko teisėms ir teisėtiems interesams apsaugoti ir Priemones įgyvendinančioms institucijoms pavestoms funkcijoms atlikti.

34.  Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimai dėl vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių skyrimo gali būti apskųsti Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

_________________________

 

Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių ar auklėjamojo poveikio priemonės įgyvendinimo Vilniaus miesto savivaldybėje organizavimo, koordinavimo ir kontrolės tvarkos aprašo

1 priedas

 

 

INFORMACIJA APIE VAIKĄ SVARSTANT MINIMALIOS AR VIDUTINĖS PRIEŽIŪROS PRIEMONIŲ SKYRIMĄ

 

Informaciją teikiančios įstaigos dokumentai

Informacijos turinys

1. Koordinatoriaus informacija

Išvada dėl vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių skyrimo, pratęsimo, pakeitimo ar panaikinimo, pagalbos priemonių vaiko atstovams pagal įstatymą veiksmingumo

 

Individualaus vaiko minimalios, vidutinės priežiūros ar auklėjamojo poveikio priemonės vykdymo plano įgyvendinimas

 

Socialinės integracijos plano įgyvendinimas

 

Pagalbos priemonių vaikui ir atstovams pagal įstatymą taikymo veiksmingumas

2. Bendrojo ugdymo mokyklos ar profesinio mokymo įstaigos pateikta vaiko charakteristika ir ją pagrindžiantys dokumentai (protokolų, išrašų, įsakymų, skundų, pranešimų, pažymų, lankymosi vaiko namuose aktų, vaiko pasiaiškinimų ir/ar pasižadėjimų kopijos)

Data, kada pradėjo mokytis įstaigoje

Klasė, kurioje vaikas mokosi

Kalba, kuria vaikas mokosi

Ugdymo programa

Pamokų lankymas

Vaiko dalyvavimas neformaliajame vaikų švietime

Vaiko santykiai su klasės draugais, mokytojais, kitais mokyklos darbuotojais

Vaiko elgesio apibūdinimas (elgesys probleminėse situacijose, pasireiškimo dažnumas, vaiko netinkamo elgesio priežastys)

Mokyklos vaiko gerovės komisijos veikla sprendžiant vaiko elgesio problemas

Teikta švietimo (socialinė pedagoginė, psichologinė, specialioji, specialioji pedagoginė ) pagalba vaikui, vaiko atstovams pagal įstatymą bei jos įvertinimas (veiklos, vaiko ir vaiko atstovų pagal įstatymą dalyvavimas, vaiko elgesio pokyčiai)

Įstaigos bendradarbiavimas su kitomis savivaldybės įstaigomis pagalbos vaikui teikimo klausimais

Kita svarbi informacija

3. Pedagoginės-psichologinės tarnybos (PPT) dokumentai (pažyma dėl specialiųjų ugdymosi poreikių pirminio/pakartotinio įvertinimo; pažyma dėl specialiojo ugdymo ir (ar) švietimo pagalbos skyrimo)

Vaiko specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimas (jei yra)

Vaiko asmenybės problemų įvertinimas (jei yra)

Teiktos rekomendacijos dėl vaiko ugdymo(-si) formų, būdų, metodų ir švietimo pagalbos teikimo (jei yra)

Teikta švietimo (socialinė pedagoginė, psichologinė, specialioji, specialioji pedagoginė) pagalba vaikui, vaiko atstovams pagal įstatymą bei jos įvertinimas(jei yra)

Kita svarbi informacija

4. Sveikatos priežiūros įstaigos dokumentai (vaiko sveikatos pažymėjimas)

Bendras vaiko sveikatos būklės įvertinimas

Vaiko psichikos sveikatos būklės įvertinimas ir rekomendacijos

Kita svarbi informacija

5. Vaiko teisių apsaugos skyriaus dokumentai ir išvada (pažymų, vaiko buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktų, globojamo (rūpinamo) vaiko aplankymo aktų, vaiko laikinosios globos (rūpybos) plano, vaiko laikinosios arba nuolatinės globos (rūpybos) peržiūros aktų kopijos, įsakymo ar teismo nutarties kopija dėl vaiko globėjo (rūpintojo) paskyrimo ir vaiko globos (rūpybos) vietos nustatymo, vaiko nuomonės pateikimas)

 

Turima informacija apie vaiko atstovus pagal įstatymą

Informacija apie vaiko šeimos įrašymą į socialinės rizikos šeimų, auginančių vaikus, apskaitą (jei yra)

Informacija apie socialinės ar sveikatos priežiūros paslaugų, kitos pagalbos vaikui ir vaiko atstovams pagal įstatymą teikimą, jų teikimo įvertinimas (jei yra)

Informacija apie administracinių priemonių taikymą vaiko atstovams pagal įstatymą už tėvų valdžios nepanaudojimą ar panaudojimą priešingai vaiko interesams (globėjo pareigų nevykdymą ar vykdymą priešingai vaiko interesams), kitus vaiko teisių pažeidimus (jei yra)

Vaiko nuomonė (jei vaikas nedalyvauja savivaldybės  Vaiko gerovės komisijos posėdyje)

Išvada dėl vaiko minimalios ar vidutinės priežiūros priemonės skyrimo (jei yra)

Kita svarbi informacija

6. Socialinių paslaugų centro informacija

Gyvenamoji vieta

Turima informacija apie vaiką ir vaiko atstovus pagal įstatymą

Teiktos socialinės ar kitos paslaugos vaikui ir vaiko atstovams pagal įstatymą ir jų teikimo įvertinimas (jei yra)

Kita svarbi informacija

Vaiko padarytas nusikaltimas ar baudžiamasis nusižengimas (jei yra)

Vaiko padarytas administracinis nusižengimas (jei yra)

Informacija apie pradėtus ikiteisminius tyrimus ir pareikštus įtarimus vaiko atžvilgiu (jei yra)

Informacija apie vaiko atstovams pagal įstatymą taikytas administracinio poveikio priemones pagal Administracinių nusižengimų kodekso 73 str.ir 74 str. (jei yra)

Individualus darbas su vaiku, vaiko atstovais pagal įstatymą ir jo įvertinimas (jei yra)

Kita svarbi informacija

7. Policijos informacija

Vaiko padarytas administracinis nusižengimas (jei yra)

 

Vaiko padarytas nusikaltimas ar baudžiamasis nusižengimas (jei yra)

 

Informacija apie pradėtus ikiteisminius tyrimus ir pareikštus įtarimus vaiko atžvilgiu (jei yra)

 

 

Informacija apie vaiko atstovams pagal įstatymą taikytas administracinio poveikio priemones pagal Administracinių nusižengimų kodekso 73 str.ir 74 str. (jei yra)

 

Kita svarbi informacija

6. Probacijos tarnybos informacinis pranešimas

Informacija apie vaiko įtraukimą į probacijos tarnybų registrus (jei yra)

Vaikui skirtos auklėjamojo poveikio priemonės pagal Baudžiamojo kodekso 82 str. ir jų skyrimo pagrindai (jei yra)

Individualus darbas su vaiku ir vaiko atstovais pagal įstatymą, pasiektų rezultatų įvertinimas (jei yra)

Kita svarbi informacija

7. Prokuratūros dokumentai (prokuroro nutarimo atsisakyti pradėti ikiteisminį tyrimą arba nutarimo dėl ikiteisminio tyrimo nutraukimo kopija)

Informacija apie atsisakymą pradėti ikiteisminį tyrimą arba ikiteisminio tyrimo nutraukimą vaiko atžvilgiu (jei yra)

8. Vaiko minimalios ar vidutinės priežiūros priemonę vykdančio asmens ataskaita (jei yra)

Informacija apie vaiko minimalios ar vidutinės priežiūros priemonės (-ių) vykdymą

Kitos įstaigos

Kita svarbi informacija apie vaiką dėl minimalios ar vidutinės priežiūros skyrimo

 

_________________________

 

Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių ar auklėjamojo poveikio priemonės įgyvendinimo Vilniaus miesto savivaldybėje organizavimo, koordinavimo ir kontrolės tvarkos aprašo

2 priedas

 

 

INDIVIDUALAUS VAIKO MINIMALIOS PRIEŽIŪROS VYKDYMO PLANAS

 

 

 

Vaiko vardas, pavardė:

 

Skirta(-os) vaiko minimalios priežiūros priemonė (-ės):

 

Įgyvendinimo laikotarpis:

 

Tikslas:

 

Uždaviniai:

 

Veiklos sritys

Siekiami rezultatai

Metodai/formos

Dažnumas

Pasiekti rezultatai

Atsakingas asmuo

Individualus darbas su vaiku

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Darbas su vaiku grupėje

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Darbas su vaiko atstovais pagal įstatymą

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

__________________________________________

 

Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių ar auklėjamojo poveikio priemonės įgyvendinimo Vilniaus miesto savivaldybėje organizavimo, koordinavimo ir kontrolės tvarkos aprašo

3 priedas

 

 

minimalios priežiūros priemonę vykdANČIO ASMENS ataskaitA

 

 

1. Duomenys apie vaiką

 

Vardas ir pavardė:

Vaiko atstovai pagal įstatymą, kontaktai:

Skirta minimalios priežiūros priemonė:

Skirtos minimalios priežiūros priemonės terminas, vykdymo kartas:

Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo data ir numeris:

 

2. Vaiko minimalios priežiūros priemonės vykdymas

Minimalios priežiūros priemonę vykdančio asmens pavadinimas (jei fizinis asmuo – vardas, pavardė, pareigos): 

 

 

Veiklos pobūdis (individualus darbas, grupinis darbas, metodai, dažnumas):

 

 

 

Vaiko elgesio pokyčiai (įvertinti):

 

 

 

Vaiko atstovų pagal įstatymą dalyvavimas vykdant vaiko minimalios priežiūros priemonę,  jiems teiktos rekomendacijos, konsultacijos, kita pagalba (įvertinti):

 

 

 

Vaiko atstovų pagal įstatymą pareigų vykdymas:

 

 

 

3. Išvados ir rekomendacijos

 

Vaiko stipriosios pusės (gebėjimai, interesai):

Galimi sunkumai:

Siūlymai dėl švietimo ar kitos pagalbos vaikui teikimo:

Minimalios priežiūros priemonę vykdančio asmens parašas:

 

____________________________________