herbas

ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2019 M. BIRŽELIO 6 D. SPRENDIMO NR. T-270 „DĖL ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBOS VEIKLOS REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO 

 

2020 m. liepos 2 d. Nr. T-307

Šiauliai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 1 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Šiaulių miesto savivaldybės taryba nusprendžia:

Pakeisti Šiaulių miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamentą, patvirtintą Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2019 m. birželio 6 d. sprendimu Nr. T-270 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“:

1. Pakeisti 7 punktą ir jį išdėstyti taip:

7. Tarybos veikla tarp Tarybos posėdžių tęsiama komitetuose ir komisijose, taip pat Tarybos nariams bendraujant su rinkėjais, atstovaujant Tarybą įstatymų nustatytose regioninėse tarybose, komisijose. Taryba savo sprendimu deleguoja Tarybos narius į įstatymų nustatytas regionines tarybas, komisijas ir tuo pačiu sprendimu, kuriuo juos deleguoja, suteikia jiems įgaliojimus veikti savarankiškai arba apibrėžia jų įgaliojimų ribas.“

2. Pakeisti 14 punktą ir jį išdėstyti taip:

14. Tarybos įgaliojimus nustato Vietos savivaldos įstatymas ir kiti teisės aktai. Konkrečius įgaliojimus, priskirtus Tarybos paprastajai kompetencijai, Taryba savo sprendimu gali pavesti vykdyti direktoriui arba direktoriaus pavaduotojui (-ams), jeigu ši (šios) pareigybė (-ės) steigiama (-os). Tarybos sprendimo projektas, kuriuo siūloma paprastajai Tarybos kompetencijai priskirtus įgaliojimus pavesti vykdyti direktoriui arba direktoriaus pavaduotojui (-ams), jeigu ši (šios) pareigybė (-ės) steigiama (-os), priimamas mero teikimu ir įsigalioja ne anksčiau kaip po vieno mėnesio nuo priėmimo. Jeigu savivaldybės vykdomoji institucija negali (dėl viešųjų ir privačių interesų konflikto) įvykdyti Tarybos paprastajai kompetencijai priskirtų ir vykdomajai institucijai perduotų įgaliojimų, šiuos įgaliojimus vykdo Taryba.“

3. Pakeisti 24 punktą ir jį išdėstyti taip:

24. Visi projektų rengėjai pateikia Sekretoriatui pasirašytą sprendimo projekto rengimo medžiagą (elektronine forma) ne vėliau kaip prieš 17 darbo dienų iki Tarybos posėdžio. Sprendimo projekto rengimo medžiaga derinama ir teikiama registruoti naudojantis automatizuota Savivaldybės dokumentų valdymo sistema. Alternatyvaus jau parengtam ir paskelbtam sprendimo projektui rengimo medžiaga pateikiama Sekretoriatui registruoti ne vėliau kaip 10 darbo dienų iki Tarybos posėdžio.

Mero sutikimu sprendimų projekto rengimo medžiaga gali būti pateikiama Sekretoriatui ir registruojama Tarybos sprendimų projektų registre vėliau, nei šiame punkte nustatytais terminais.“

4. Pakeisti 25 punktą ir jį išdėstyti taip:

25. Direktoriaus teikiamų registruoti sprendimų projektų rengimo medžiaga iki jų registravimo turi būti suderinta direktoriaus nustatyta tvarka.“

5. Pakeisti 26 punktą ir jį išdėstyti taip:

26. Kitų teikėjų parengta ir teikiama Sekretoriatui registruoti sprendimų projektų rengimo medžiaga turi būti suderinta (jei reikia) su Savivaldybės teisininku, Savivaldybės administracijos kalbos tvarkytoju ir Tarybos sekretoriumi. Kai sprendimui įgyvendinti reikalingos papildomos lėšos, sprendimo projekto rengimo medžiaga turi būti derinama su savivaldybės biudžeto ir strateginio planavimo funkcijas vykdančio (-ių) Savivaldybės administracijos padalinio (-ių) vadovu (-ais).

Kitų teikėjų parengtos sprendimų projektų rengimo medžiagos derinimo procedūrą organizuoja Sekretoriatas.

Meras, Tarybos komitetai, frakcijos gali siūlyti Tarybos posėdyje išklausyti valstybės institucijų padalinių, esančių savivaldybės teritorijoje, vadovų informaciją dėl jų veiklos ir teikti pasiūlymus dėl šių institucijų padalinių veiklos gerinimo. Toks siūlymas registruojamas Sekretoriate ne vėliau kaip prieš 17 darbo dienų iki Tarybos posėdžio. Mero sutikimu siūlymas gali būti pateikiamas Sekretoriatui ir registruojamas vėliau, nei šiame punkte nustatytu terminu. Institucijų vadovų pasisakymai ir Tarybos narių pasiūlymai yra fiksuojami Tarybos posėdžio protokole ir ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po Tarybos posėdžio protokolo pasirašymo perduodami institucijų vadovams.“

6. Pakeisti 35 punktą ir jį išdėstyti taip:

35. Tarybos posėdžiai vyksta valstybine kalba. Jos nemokantys svečiai turi teisę kalbėti kita kalba, bet turi būti užtikrintas vertimas į valstybinę kalbą. Sekretoriatas turi būti informuojamas apie tai, kad bus reikalingas vertėjas ne vėliau kaip prieš 3 dienas iki Tarybos posėdžio dienos. Vyriausybės atstovas Šiaulių ir Telšių apskrityse turi teisę, kai yra pagrindas, pranešti Tarybos nariams, kad svarstomi projektai neatitinka įstatymų ar Vyriausybės sprendimų.“

7. Pakeisti 37 punktą ir jį išdėstyti taip:

37. Kai dėl Tarybos posėdyje svarstomo klausimo yra norinčių pasisakyti asmenų, jiems leidžiama pasisakyti svarstomu klausimu, jeigu jie ne vėliau kaip 1 val. iki posėdžio pradžios informavo Sekretoriatą. Tokiu atveju vienu svarstomu klausimu kalbėti leidžiama ne daugiau kaip keturiems asmenims (du – „už“, du – „prieš“), o kiekvieno iš jų kalbėjimo trukmė negali viršyti 5 min. Šie asmenys pasisakyti ir užduoti klausimus pranešėjams gali tokia pat tvarka, kaip ir Tarybos nariai.“

8. Pakeisti 44.7 papunktį ir jį išdėstyti taip:

44.7. jeigu Taryba neprieštarauja, gali pratęsti kalbėjimo laiką arba nutraukti diskusijas svarstomu klausimu;“.

9. Pakeisti 48 punktą ir jį išdėstyti taip:

48. Tarybos nariui replikuoti po balsavimo, kalbėti dėl balsavimo motyvų, siūlyti atmesti sprendimo projektą ar grąžinti sprendimo projektą rengėjui tobulinti suteikiamos 3 minutės. Tarybos nariai gali kalbėti dėl balsavimo motyvų prieš kiekvieną balsavimą.“

10. Pakeisti 75 punktą ir jį išdėstyti taip:

75. Tarybos sprendimų įgyvendinimą ir kontrolę organizuoja Savivaldybės administracija. Tarybos sprendimus Sekretoriatas perduoda direktoriui, kuris skiria už vykdymą atsakingą Savivaldybės administracijos padalinį (tarnautoją), nustato įvykdymo terminą. Taryba prižiūri savivaldybės vykdomąsias institucijas ir kitus subjektus, tiesiogiai įgyvendinančius valstybines (perduotas savivaldybėms) funkcijas, išklausydama šių institucijų ir subjektų ataskaitas Tarybos posėdyje ir priimdama dėl šių ataskaitų sprendimus. Už šios funkcijos įgyvendinimo organizavimą yra atsakingas meras.“

11. Pakeisti 79 punktą ir jį išdėstyti taip:

79. Taryba ne rečiau kaip vieną kartą per metus pateikia savivaldybės bendruomenei viešą atlikto darbo ataskaitą. Ataskaitą Tarybos vardu pateikia meras. Kartu su šia ataskaita meras pateikia rinkėjams ir bendruomenei Savivaldybės veiklos ataskaitą. Tarybos narys atsiskaito rinkėjams kartą per metus jo paties pasirinkta forma ir būdu.“

12. Pakeisti 90 punktą ir jį išdėstyti taip:

90. Komitetų, išskyrus Kontrolės komitetą, pirmininkus ir jų pavaduotojus mero siūlymu skiria komitetai.“

13. Pakeisti 98 punktą ir jį išdėstyti taip:

98. Komitetų posėdžiai, išskyrus Kontrolės komitetą, paprastai rengiami ne mažiau kaip 2 kartus per mėnesį, išskyrus tą mėnesį, kai nešaukiamas Tarybos posėdis. Posėdžiai šaukiami komiteto pirmininko arba ne mažiau kaip 2 komiteto narių reikalavimu, arba Tarybos pavedimu. Konkretų posėdžio laiką nustato pats komitetas.“

14. Pakeisti 99 punktą ir jį išdėstyti taip:

99. Komitetų posėdžiai yra teisėti, kai juose dalyvauja daugiau kaip pusė visų narių. Nesusirinkus komiteto kvorumui, posėdis nevyksta. Tai pažymima protokole. Jei komiteto posėdis neįvyko, laikoma, kad Tarybos narys, atvykęs į neįvykusį komiteto posėdį, faktiškai dirbo 1 val. Jei komiteto posėdžio metu nelieka daugiau kaip pusės visų narių, posėdis nutraukiamas, likę sprendimų projektai nebesvarstomi, tokiu atveju apmokama už faktiškai dirbtą laiką, bet ne mažiau kaip už 1 val.“

15. Pakeisti 109 punktą ir jį išdėstyti taip:

109. Į Kontrolės komitetą įeina vienodas visų Tarybos narių frakcijų ir Tarybos narių grupės, jeigu ją sudaro ne mažiau kaip 3 Tarybos nariai, deleguotų atstovų skaičius. Kontrolės komitetas dirba pagal Reglamentą ir už savo veiklą atsiskaito Tarybai, Savivaldybės interneto svetainėje viešai paskelbdamas praėjusių metų Kontrolės komiteto veiklos ataskaitą iki kovo 31 d. Kontrolės komitetas per posėdį, į kurį kviečiamas Savivaldybės kontrolierius (Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos) ar jo deleguotas asmuo, apsvarsto ir teikia pasiūlymus dėl Savivaldybės kontrolieriaus (Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos) kitų metų veiklos plano projekto ir su Kontrolės komiteto išvada iki einamųjų metų lapkričio 5 d. grąžina jį Savivaldybės kontrolieriui tvirtinti.“

16. Papildyti 1111 (prim) punktu ir jį išdėstyti taip:

1111. Vietos savivaldos įstatyme nurodytais atvejais Tarybos, komitetų ir komisijų posėdžiai vysta nuotoliniu būdu, laikantis visų Vietos savivaldos įstatyme ir Reglamente nustatytų reikalavimų. Nuotoliniu būdu vykdant Tarybos, komitetų ir komisijų posėdžius, turi būti užtikrintos jų narių tapatybės ir balsavimo rezultatų nustatymas.“

17. Pakeisti 114 punktą ir jį išdėstyti taip:

114. Etikos komisijoje ir Antikorupcijos komisijoje seniūnaičiai arba seniūnaičiai ir visuomenės atstovai turi sudaryti ne mažiau kaip 1/3 komisijos narių. Visuomenės atstovus į sudaromas Etikos ir Antikorupcijos komisijas teikia seniūnijos ir nevyriausybinės organizacijos. Apie komisijų sudarymą paskelbiama Savivaldybės interneto svetainėje ir nurodomas ne trumpesnis kaip 14 dienų terminas sudarant sąlygas seniūnams ir nevyriausybinėms organizacijos pateikti kandidatus į šias komisijas.“

18. Pakeisti 117 punktą ir jį išdėstyti taip:

117. Tarybos sudaromų komisijų ir kitų darinių (toliau – komisijos) nariais gali būti Tarybos nariai, valstybės tarnautojai, ekspertai, gyvenamųjų vietovių bendruomenių atstovai: seniūnaičiai, išplėstinės seniūnaičių sueigos deleguoti atstovai, visuomenės atstovai (Lietuvos Respublikoje įregistruotų viešųjų juridinių asmenų, išskyrus valstybės ar savivaldybės institucijas ar įstaigas, įgalioti atstovai), bendruomeninių organizacijų atstovai, kiti savivaldybės gyventojai. Komisijoje turi būti ne mažiau kaip trys nariai (įskaitant pirmininką).“

19. Pakeisti 134.4 papunktį ir jį išdėstyti taip:

134.4. Tarybos nario veiklai naudojamos transporto priemonės techninei priežiūrai, remontui, draudimui (neviršijant Tarybos nario kadencijos laikotarpio), degalams, automobilių stovėjimo ir saugojimo aikštelėse išlaidoms, taksi paslaugoms, viešojo transporto bilietams įsigyti;“

20. Pakeisti 178 punktą ir jį išdėstyti taip:

178. Mero pavaduotojas (-ai) atlieka mero nustatytas funkcijas ir pavedimus. Ypatingomis aplinkybėmis, kai nei meras, nei mero pavaduotojas (-ai) negali eiti savo pareigų dėl nuo jų nepriklausančių priežasčių, 1/3 Tarybos narių iniciatyva šaukiamas Tarybos posėdis. Posėdžiui pirmininkauja vyriausias iš Tarybos narių. Posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių balsų dauguma laikinai eiti mero pareigas pavedama vienam iš Tarybos narių. Kai meras negali eiti pareigų, jį pavaduojantis mero pavaduotojas ar laikinai mero pareigas einantis Tarybos narys atlieka visas mero pareigas, išskyrus Vietos savivaldos įstatyme nustatytas išimtis. Mero pavadavimas įforminamas mero potvarkiu, kuriame nurodomas konkretus mero pavaduotojas, pavaduojantis merą jo nebuvimą darbe pateisinančiais atvejais. Merui, mero pavaduotojui (-ams) atostogos suteikiamos mero potvarkiu, vadovaujantis Lietuvos Respublikos darbo kodekso nuostatomis. Informacija apie mero atostogas, komandiruotes ir jų metu mero funkcijas vykdantį mero pavaduotoją skelbiama viešai Savivaldybės interneto svetainėje.“

21. Pakeisti 192 punktą ir jį išdėstyti taip:

192. Strateginio planavimo ir finansų skyrius, pristatydamas komitetams Tarybos sprendimų projektus dėl biudžeto tvirtinimo, papildomų ir planą viršijančių biudžeto pajamų ir kitų piniginių lėšų paskirstymo, tikslinės paskirties ir specializuotų fondų sudarymo ir naudojimo, pateikia išvadas dėl gautų išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimų ir kitų gyventojų siūlymų. Komitetai, svarstydami sprendimų projektus dėl savivaldybės biudžeto patvirtinimo ar pakeitimo, papildomų ir planą viršijančių biudžeto pajamų ir kitų piniginių lėšų paskirstymo, tikslinės paskirties ir specializuotų fondų sudarymo ir naudojimo, turi apsvarstyti ir pateikti išvadą dėl gautų išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimų ir kitų gyventojų siūlymų.“

22. Papildyti XVIII skyriumi: 

XVIII SKYRIUS

PASIŪLYMŲ NUSTATYTI AR PANAIKINTI GYVENAMĄSIAS VIETOVES, NUSTATYTI IR KEISTI JŲ TERITORIJŲ RIBAS, SUTEIKTI IR KEISTI PAVADINIMUS GYVENAMOSIOMS VIETOVĖMS TEIKIMO IR NAGRINĖJIMO TVARKA

 

202. Iniciatyvos teisę Reglamento nustatyta tvarka teikti pasiūlymus Tarybai dėl siūlymų Vyriausybei nustatyti ar panaikinti gyvenamąsias vietoves, nustatyti ir keisti jų teritorijų ribas, suteikti ir keisti pavadinimus gyvenamosioms vietovėms (toliau – pasiūlymai) turi tų gyvenamųjų vietovių gyventojai, jose veikiantys juridiniai asmenys ir jose esančio nekilnojamojo turto savininkai. Iniciatyvos teisę šiais klausimais turi ir savivaldybės institucijos.

203. Gyventojų iniciatyvos teisę teikti pasiūlymus turi ne mažiau kaip 10 procentų atitinkamos gyvenamosios vietovės, dėl kurios teikiami pasiūlymai, gyventojų, turinčių teisę rinkti Tarybą. Gyventojai pasiūlymus teikia Savivaldybės administracijai, pagrįsdami pasiūlymų aktualumą ir reikalingumą bei pateikdami šiame punkte nurodytą kiekį gyventojų, pritariančių pasiūlymams, parašų. Gyventojai, pritariantys pasiūlymams, pasirašydami turi nurodyti savo vardą, pavardę, gimimo metus, gyvenamąją vietą ir pasirašyti.

204. Juridiniai asmenys, veikiantys gyvenamojoje vietovėje, dėl kurios teikiami pasiūlymai, kartu su pasiūlymais Savivaldybės administracijai turi pateikti atitinkamo savo valdymo organo, kuris pagal atitinkamų juridinių asmenų veiklą reglamentuojančius teisės aktus, įstatus (nuostatus) yra kompetentingas atstovauti juridiniam asmeniui, rašytinį kreipimąsi, pasirašytą juridinio asmens vadovo ar jo įgalioto asmens. Pasiūlymai turi būti argumentuoti, pagrįstas jų aktualumas ir reikalingumas. Juridiniai asmenys su pasiūlymais Savivaldybės administracijai pateikia savo įregistravimo Juridinių asmenų registre išrašo kopiją, patvirtintą teisės aktų nustatyta tvarka, taip pat duomenis, kurie pagrįstų, kad juridinis asmuo vykdo veiklą atitinkamos gyvenamosios vietovės, dėl kurios teikiami pasiūlymai, teritorijoje. Taip pat pateikiamas dokumentas dėl juridinio asmens vadovo skyrimo, o jei pasiūlymus pasirašo įgaliotas asmuo – ir įgaliojimas pasirašyti pasiūlymus.

205. Direktorius iniciatyvos teisę teikti pasiūlymus įgyvendina pagrįstai manydamas, kad yra tikslinga teikti pasiūlymus, ir organizuoja Tarybos sprendimo projekto dėl pritarimo pasiūlymams parengimą ir pateikimą Tarybai svarstyti.

206. Taryba Reglamento 202 punkte nurodytų pasiūlymų iniciatyvos teisę įgyvendina ne mažiau kaip 1/4 Tarybos narių reikalavimu, kuriame pagrindžiamas pasiūlymų aktualumas ir reikalingumas, atitiktis teisės aktų reikalavimams ir nurodoma, kokios yra galimybės įgyvendinti šiuos pasiūlymus. Reikalavimą pasirašo visi iniciatyvinės grupės nariai.

207. Pateiktus pasiūlymus preliminariai nagrinėja direktorius, raštu paprašo pasiūlymus pateikusių subjektų per 5 kalendorines dienas ištaisyti trūkumus. Jei trūkumai nustatytu laiku nepašalinami, pasiūlymai paliekami nenagrinėti.

208. Tarybos sprendimo projektas dėl pritarimo pasiūlymams nustatyti ar panaikinti gyvenamąsias vietoves, nustatyti ir keisti jų teritorijų ribas, suteikti ir keisti pavadinimus gyvenamosioms vietovėms rengiamas Reglamento nustatyta tvarka.

209. Įsigaliojus Tarybos sprendimui dėl pritarimo pasiūlymams ir vietos gyventojų apklausos paskelbimo, direktorius organizuoja vietos gyventojų apklausą.“

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Artūras Visockas