herbas_jb_sm

 

Joniškio rajono savivaldybės
TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL BUTŲ IR KITŲ PATALPŲ SAVININKŲ BENDRIJŲ VALDYMO ORGANŲ, JUNGTINĖS VEIKLOS SUTARTIMI ĮGALIOTŲ ASMENŲ IR SAVIVALDYBĖS VYKDOMOSIOS INSTITUCIJOS PASKIRTŲ BENDROJO NAUDOJIMO OBJEKTŲ ADMINISTRATORIŲ VEIKLOS, SUSIJUSIOS SU ĮSTATYMŲ IR KITŲ TEISĖS AKTŲ JIEMS PRISKIRTŲ FUNKCIJŲ VYKDYMU, PRIEŽIŪROS IR KONTROLĖS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2014 m. lapkričio 5 d.  Nr. T-218

Joniškis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 42 punktu, 16 straipsnio 2 dalies 36 punktu ir Butų ir kitų patalpų savininkų bendrijų valdymo organų, jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų asmenų ir savivaldybės vykdomosios institucijos paskirtų bendrojo naudojimo objektų administratorių veiklos, susijusios su įstatymų ir kitų teisės aktų jiems priskirtų funkcijų vykdymu, priežiūros ir kontrolės pavyzdinėmis taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2014 m. liepos 24 d. įsakymu Nr. D1-612, Joniškio rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a

patvirtinti Butų ir kitų patalpų savininkų bendrijų valdymo organų, jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų asmenų ir savivaldybės vykdomosios institucijos paskirtų bendrojo naudojimo objektų administratorių veiklos, susijusios su įstatymų ir kitų teisės aktų jiems priskirtų funkcijų vykdymu, priežiūros ir kontrolės taisykles (pridedama).

 

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo ar Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso  nustatyta tvarka ir sąlygomis.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Gediminas Čepulis

 

 

 

 


 

PATVIRTINTA

Joniškio rajono savivaldybės tarybos

2014 m. lapkričio 5 d. sprendimu Nr. T-218

 

 

BUTŲ IR KITŲ PATALPŲ SAVININKŲ BENDRIJŲ VALDYMO ORGANŲ, JUNGTINĖS VEIKLOS SUTARTIMI ĮGALIOTŲ ASMENŲ IR SAVIVALDYBĖS VYKDOMOSIOS INSTITUCIJOS PASKIRTŲ BENDROJO NAUDOJIMO OBJEKTŲ ADMINISTRATORIŲ VEIKLOS, SUSIJUSIOS SU ĮSTATYMŲ IR KITŲ TEISĖS AKTŲ JIEMS PRISKIRTŲ FUNKCIJŲ VYKDYMU, PRIEŽIŪROS IR KONTROLĖS TAISYKLĖS

 

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Butų ir kitų patalpų savininkų bendrijų valdymo organų, jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų asmenų ir savivaldybės vykdomosios institucijos paskirtų bendrojo naudojimo objektų administratorių veiklos, susijusios su įstatymų ir kitų teisės aktų jiems priskirtų funkcijų vykdymu, priežiūros ir kontrolės taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato Joniškio rajono savivaldybės administracijos pagal Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (toliau – Civilinis kodeksas) 4.83 straipsnio 3 dalį vykdomos daugiabučių namų butų ir kitų patalpų savininkų (toliau – Patalpų savininkai) bendrijų valdymo organų, jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų asmenų, Civilinio kodekso 4.84 straipsnyje nustatyta tvarka paskirtų administratorių (toliau – Valdytojas) veiklos, susijusios su įstatymų ir kitų teisės aktų jiems priskirtų funkcijų vykdymu, priežiūros ir kontrolės tvarką. Taisyklės galioja visoje Joniškio rajono savivaldybės teritorijoje ir yra privalomos visiems Valdytojams, valstybės tarnautojams ir darbuotojams dirbantiems pagal darbo sutartį, kuriems pavesta vykdyti Valdytojų veiklos priežiūrą ir kontrolę.

2. Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos, kaip jos apibrėžtos Civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos daugiabučių gyvenamųjų namų ir kitos paskirties pastatų savininkų bendrijų įstatyme, Lietuvos Respublikos statybos įstatyme.

 

II. PRIEŽIŪROS IR KONTROLĖS ORGANIZAVIMAS IR VYKDYMAS

 

3. Priežiūros ir kontrolės vykdytoju Joniškio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu paskiriamas Joniškio rajono savivaldybės administracijos padalinys ar padalinio, susijusio su turto valdymu, darbuotojas (darbuotojai) (toliau – Priežiūros ir kontrolės vykdytojas).

4. Priežiūros ir kontrolės vykdytojas sudaro Valdytojų sąrašą. Informacija apie Valdytojus gaunama iš valstybės įmonės Registrų centro Juridinių asmenų registro ir Nekilnojamojo turto registro. Šis sąrašas atnaujinamas pasikeitus duomenims.

5. Priežiūros ir kontrolės vykdytojas, vadovaudamasis Valdytojų sąrašu, vykdo Valdytojų  veiklos priežiūrą ir kontrolę, kurios turinį sudaro:

5.1. kompleksinis planinis Valdytojų veiklos tikrinimas pagal Priežiūros ir kontrolės vykdytojo sudarytą grafiką ir užduotį  ne rečiau kaip kartą per 2 metus;

5.2. Patalpų savininkų skundų, prašymų ir pranešimų dėl Valdytojų veiklos nagrinėjimas, vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka ir iki nustatytų terminų, ir Valdytojų konsultavimas jų veiklos klausimais;

5.3. neplanuotas kompleksinis Valdytojų veiklos tikrinimas pagal Patalpų savininkų skundų ir pranešimų turinį, Priežiūros ir kontrolės vykdytojo ar savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu, ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo skundo ar pranešimo gavimo dienos.

6. Priežiūros ir kontrolės vykdytojas, prieš pradėdamas planinį kompleksinį Valdytojo veiklos tikrinimą ir iki jo likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų, raštu (paštu arba elektroniniu būdu) informuoja Valdytoją apie numatomą vykdyti tikrinimą.

7. Kompleksinio tikrinimo metu tikrinama:

7.1 Valdytojo paskyrimo ar išrinkimo atitiktis nustatytiems teisės aktų reikalavimams: tikrinami Valdytojo paskyrimo ar išrinkimo dokumentai, nustatytos kadencijos laikymasis (pagal

Patalpų savininkų sprendimo protokolus, jungtinės veiklos sutartį, Juridinių asmenų registro duomenis);

7.2. Patalpų savininkų, bendrijos narių apskaitos tvarkymas: ar yra Patalpų savininkų, bendrijos narių sąrašai, jų atitiktis nustatytiems reikalavimams;

7.3. daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų aprašo (toliau – Aprašas) sudarymas ir tvarkymas, jo atitiktis teisės aktų reikalavimams: ar Aprašas sudarytas, ar jo forma, turinys atitinka teisės aktų reikalavimus;

7.4. daugiabučio namo (toliau – Namas) bendrojo naudojimo objektų atnaujinimo pagal privalomuosius statinių naudojimo ir priežiūros reikalavimus planavimas ir lėšų kaupimo organizavimas: ar rengiami ir nustatyta tvarka teikiami Patalpų savininkams ilgalaikiai ir metiniai planai, pasiūlymai dėl lėšų kaupimo namui atnaujinti, ar sukauptos lėšos laikomos atskiroje sąskaitoje ir naudojamos pagal paskirtį;

7.5. namo bendrojo naudojimo objektų priežiūros paslaugų ir atnaujinimo darbų pirkimų organizavimas: ar yra parengtos bendrojo naudojimo objektų valdytojo patvirtintos paslaugų ir atnaujinimo  darbų pirkimo taisyklės (išskyrus atvejus, kai bendrojo naudojimo objektų valdytojas yra perkančioji organizacija pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą), ar paslaugos ir rangos darbai perkami vadovaujantis nustatyta tvarka;

7.6. informacijos Patalpų savininkams teikimas pagal teisės aktų reikalavimus: ar laikomasi nustatytų reikalavimų dėl informacijos teikimo Patalpų savininkams ir skelbimo apie savo veiklą (interneto svetainėje, el. paštu, skelbimų lentoje ir kitais būdais), ar gauta (jei gauta, nurodomas skaičius) skundų dėl informacijos pateikimo Patalpų savininkams;

7.7. metinės veiklos ataskaitos rengimas ir jos pateikimas Patalpų savininkams: ar rengiamos metinės veiklos ataskaitos, ar iki nustatytų terminų ir nustatyta tvarka teikiamos Patalpų savininkams, ar jų turinys atitinka teisės aktų ar Patalpų savininkų sprendimu nustatytus reikalavimus;

7.8. Patalpų savininkų susirinkimų ir balsavimo raštu organizavimas: ar šaukiami teisės aktų nustatytais atvejais ar Patalpų savininkų prašymu patalpų savininkų susirinkimai, ar organizuojamas balsavimas raštu, ar susirinkimai šaukiami tam tinkamose patalpose, ar yra skundų dėl Patalpų savininkų sprendimų priėmimo organizavimo;

7.9. dokumentų ir duomenų pateikimas Juridinių asmenų registrui: ar įstatymų nustatytais atvejais ir iki nustatytų terminų perregistruojami juridinio asmens (bendrijos) įstatai, pateikiami duomenys apie juridinio asmens buveinę, valdymo organus;

7.10. kiti Priežiūros ir kontrolės vykdytojo prašomi dokumentai.

8. Atlikus tikrinimą, surašomas nustatytos formos daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų valdytojo veiklos tikrinimo aktas (priedas) (toliau – Aktas), kuriame nurodomi reikalavimai ir terminas, ne trumpesnis kaip 10 darbo dienų, trūkumams pašalinti. Aktas surašomas 2 egzemplioriais. Vienas pateikiamas Valdytojui, antras saugomas Priežiūros ir kontrolės vykdytojo dokumentacijoje. Jeigu tikrinimas atliktas pagal pareiškėjo skundą, tikrinimo akto kopija pateikiama pareiškėjui.

9. Jei Valdytojas atsisako pasirašyti Aktą, tai pažymima Akte ir jis įteikiamas atsisakiusiam jį pasirašyti Valdytojui.

10. Valdytojas raštu privalo informuoti Priežiūros ir kontrolės vykdytoją apie Akte įrašytų reikalavimų įvykdymą, pridėdamas tai patvirtinančių dokumentų kopijas.

11. Priežiūros ir kontrolės vykdytojas turi teisę Administracinių teisės pažeidimų kodekso nustatytais atvejais ir tvarka surašyti administracinių teisės pažeidimų protokolus ir pateikti juos nagrinėti Joniškio rajono savivaldybės visuomeninei administracinių ginčų komisijai; kreiptis į teismą dėl bendrijos likvidavimo ar jungtinės veiklos sutarties pripažinimo netekusia galios, jei tikrinimo metu nustatoma, kad bendrijos valdymo organų ar jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų asmenų veikla neatitinka nustatytų reikalavimų ir kyla grėsmė pastato naudojimo funkcionalumui ir saugumui; teikti pasiūlymus Joniškio rajono savivaldybės administracijos direktoriui dėl bendrojo naudojimo objektų administratoriaus skyrimo ar keitimo.

12. Jei Valdytojas, vykdydamas savo funkcijas, padaro mažareikšmį pažeidimą, kuris nesukelia žalos namo butų ir kitų patalpų savininkų interesams ar padarytą pažeidimą ir jo padarinius jis ištaiso, Priežiūros ir kontrolės vykdytojas pateikia jam rašytinį įspėjimą, kuriame nurodo padarytą mažareikšmį pažeidimą ir jo ištaisymo būdą, nustatydamas ne ilgesnį kaip vieno mėnesio terminą ir reikalavimą pašalinus pažeidimą informuoti apie tai Priežiūros ir kontrolės vykdytoją. Jei Valdytojas per metus nuo padaryto mažareikšmio pažeidimo padaro kitų jo veiklos

pažeidimų, Priežiūros ir kontrolės vykdytojas taiko jam Taisyklių 8 punkte nurodytas poveikio priemones.

 

III. PRIEŽIŪROS IR KONTROLĖS APSKAITA IR ATSKAITOMYBĖ

 

13. Priežiūros ir kontrolės vykdytojas (-ai) registruoja aktus ir kartu su pridėtais dokumentais (pranešimai apie reikalavimų įvykdymą) saugo tam skirtuose segtuvuose ar kompiuterinėje laikmenoje.

14. Pasibaigus kalendoriniams metams, Priežiūros ir kontrolės vykdytojas per 15 darbo dienų nuo metų pabaigos parengia ir teikia Joniškio rajono savivaldybės administracijos direktoriui metinę veiklos ataskaitą.

 

 

_________________________

 


 

Butų ir kitų patalpų savininkų bendrijų valdymo organų, jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų asmenų ir savivaldybės vykdomosios institucijos paskirtų bendrojo naudojimo objektų administratorių veiklos, susijusios su įstatymų ir kitų teisės aktų jiems priskirtų funkcijų vykdymu, priežiūros ir kontrolės taisyklių

priedas

 

 

 

JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJA

 

DAUGIABUČIO NAMO BENDROJO NAUDOJIMO OBJEKTŲ VALDYTOJO

VEIKLOS TIKRINIMO

A K T A S  

 

20____m. ____________________d.  Nr._________

(Vieta)

 

 

Joniškio rajono daugiabučių namų bendrojo naudojimo objektų administratorių veiklos priežiūros ir kontrolės vykdytojas

______________________________________________________________________

(pareigos, vardas, pavardė)

 

patikrino _______________________________________________________________________________,

(bendrojo naudojimo objektų administratoriaus pavadinimas, buveinės adresas)

 

dalyvaujant _______________________________________________________________________________,

(bendrojo naudojimo objektų administratoriaus atstovo pareigos, vardas, pavardė, tel., el. p.)

 

veiklą, susijusią su įstatymų ir kitų teisės aktų jam priskirtų funkcijų vykdymu.

 

1. Bendrojo naudojimo objektų administratorius atsakingas už

________________________________________________________________________________

(namo adresas, plotas, butų ir kitų patalpų skaičius)  ________________________________________________________________________administravimą.

 

2. Bendrojo naudojimo objektų administratorius pateikė šią informaciją ir dokumentus:

 

2.1. valdytojo paskyrimo ar išrinkimo dokumentą (paskyrimo aktas, protokolas)

_______________________________________________________________________________;

 

2.2. butų ir kitų patalpų savininkų, bendrijos narių sąrašą (-us)

_______________________________________________________________________________;

2.3. bendrojo naudojimo objektų aprašą (-us)

_______________________________________________________________________________;

2.4. metinį namo (-ų) priežiūros ūkinį finansinį planą (-us)

_______________________________________________________________________________;

 

2.5. ilgalaikį namo (-ų) atnaujinimo planą (-us)

_______________________________________________________________________________;

2.6. kaupiamųjų lėšų namui atnaujinti sąskaitos (-ų) sutartį (-is)

_______________________________________________________________________________;

2.7. informaciją (išrašą) apie sukauptų lėšų naudojimą einamaisiais metais

_______________________________________________________________________________;

2.8. paslaugų ir rangos darbų pirkimo taisykles (išskyrus atvejus, kai valdytojas yra perkančioji organizacija pagal Viešųjų pirkimų įstatymą)

_______________________________________________________________________________;

2.9. informaciją ar dokumentus apie einamaisiais metais vykdytus pirkimus

_______________________________________________________________________________;

2.10. informaciją apie interneto svetainę, skelbimų lentas, taikomas informacijos pateikimo butų ir kitų patalpų savininkams priemones

_______________________________________________________________________________;

2.11. duomenis apie butų ir kitų patalpų savininkų pretenzijas dėl informacijos teikimo

_______________________________________________________________________________;

2.12. metinę veiklos ataskaitą, jos pateikimo butų ir kitų patalpų savininkams duomenis

_______________________________________________________________________________;

2.13. informaciją apie einamaisiais metais šauktus butų ir kitų patalpų savininkų bendrijos narių susirinkimus ar balsavimą raštu

_______________________________________________________________________________;

2.14. kitus dokumentus

_______________________________________________________________________________.

 

 

3. Bendrojo naudojimo objektų administratoriaus veiklos aprašymas ir įvertinimas (pagal šio akto 2 punkte pateiktą informaciją aprašoma, kaip vykdomos valdytojui pavestos funkcijos, kokie esminiai trūkumai).

 

 

4. Reikalavimai trūkumams pašalinti (nurodomi reikalavimai ir jų įvykdymo terminai).

 

 

 

 

Priežiūros ir kontrolės vykdytojas                                        ________________________________

(parašas, vardas ir pavardė)

 

 

 

Bendrojo naudojimo objektų administratoriaus  atstovas    ________________________________

(parašas, vardas ir pavardė)

 

 

____________________