VALSTYBINĖS ENERGETIKOS INSPEKCIJOS PRIE ENERGETIKOS MINISTERIJOS

VIRŠININKAS

 

ĮSAKYMAS

 

DĖL IŠANKSTINĖS PRIVALOMOS SKUNDŲ IR GINČŲ NAGRINĖJIMO NE TEISME TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2015 m. sausio 27 d. Nr. 1V-7

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos energetikos įstatymo 34 straipsnio 4 dalimi ir Valstybinės energetikos inspekcijos prie Energetikos ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2011 m. kovo 15 d. įsakymu Nr. 1-63, 20.4 punktu:

1. T v i r t i n u Išankstinės privalomos skundų ir ginčų nagrinėjimo ne teisme tvarkos aprašą (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Valstybinės energetikos inspekcijos prie Energetikos ministerijos viršininko 2012 m. lapkričio 20 d. įsakymą Nr. 1V-134 „Dėl išankstinės privalomos skundų ir ginčų nagrinėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

3. N u s t a t a u, kad skundai ar prašymai išspręsti ginčą, priimti nagrinėti Valstybinėje energetikos inspekcijoje prie Energetikos ministerijos iki šio įsakymo įsigaliojimo dienos, baigiami nagrinėti pagal teisės normas, galiojusias iki šio įsakymo įsigaliojimo dienos. Skundo ar ginčo nagrinėjimo pabaiga yra laikomas skundo ar ginčo nagrinėjimo rezultatus įtvirtinančio Valstybinės energetikos inspekcijos prie Energetikos ministerijos sprendimo priėmimas.

4. N u s t a t a u, kad Valstybinės energetikos inspekcijos prie Energetikos ministerijos skyrių vedėjai:

4.1. užtikrina šio įsakymo reikalavimų įgyvendinimą Valstybinės energetikos inspekcijos prie Energetikos ministerijos skyriuose;

4.2. pasirašytinai supažindina su šiuo įsakymu pavaldžius darbuotojus ir valstybės tarnautojus.

5. P a v e d u:

5.1. Valstybinės energetikos inspekcijos prie Energetikos ministerijos Bendrųjų reikalų skyriaus vedėjui šį įsakymą paskelbti Teisės aktų registre ir Valstybinės energetikos inspekcijos prie Energetikos ministerijos interneto svetainėje www.vei.lt;

5.2. įsakymo vykdymo kontrolę Valstybinės energetikos inspekcijos prie Energetikos ministerijos viršininko pavaduotojui ar jo įgaliotam asmeniui.

 

 

 

L. e. viršininko pareigas                                                                                           Ričardas Žoramskis


 

 

PATVIRTINTA

Valstybinės energetikos inspekcijos prie

Energetikos ministerijos viršininko

2015 m. sausio 27 d. įsakymu Nr. 1V-7

 

IŠANKSTINĖS PRIVALOMOS SKUNDŲ IR GINČŲ NAGRINĖJIMO NE TEISME TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Išankstinės privalomos skundų ir ginčų nagrinėjimo ne teisme tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja vartotojų ir energetikos įmonių skundų ir ginčų dėl energetikos objektų, įrenginių ir apskaitos priemonių gedimų, eksploatavimo, energijos kokybės reikalavimų, energijos apskaitos ir apmokėjimo už suvartotą energiją pažeidimų, avarijų, energijos tiekimo nutraukimo, sustabdymo ar ribojimo nagrinėjimą Valstybinėje energetikos inspekcijoje prie Energetikos ministerijos (toliau – VEI).

2. VEI, nagrinėdama skundus ir ginčus, vadovaujasi Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymu, Lietuvos Respublikos energetikos įstatymu, Lietuvos Respublikos šilumos ūkio įstatymu, Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatymu, Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatymu, kitais įstatymais ir teisės aktais.

3. Šiame Apraše vartojamos sąvokos:

3.1. pareiškėjas – asmuo, pateikęs VEI skundą arba prašymą nagrinėti ginčą;

3.2. pranešėjas – VEI tarnautojas ar darbuotojas, nagrinėjantis pareiškėjo skundą ar ginčą;

3.3. prašymas nagrinėti ginčą – rašytinis kreipimasis į VEI, nurodant, kad yra pažeistos pareiškėjo teisės ar teisėti interesai, ir prašant išspręsti vartotojo ir energetikos įmonės konfliktą;

3.4. procedūrinis sprendimas – rašytinės formos dokumentas, priimamas atskirais klausimais, kuriais nenagrinėjamas skundas ar ginčas iš esmės;

3.5. sprendimas – administracinis aktas, kuriame išreikšta VEI valia išnagrinėjus skundą ar ginčą iš esmės;

3.6. skundžiamas asmuo – energetikos įmonė, vartotojas ar kitas subjektas, dėl kurio veiksmų ar neveikimo yra pateiktas skundas arba kilęs ginčas;

3.7. suinteresuoti asmenys, dalyvaujantys skundo nagrinėjime ar ginčo sprendime – asmenys, kurių teisėms ir pareigoms gali turėti įtakos VEI sprendimas;

3.8. skundas – asmens rašytinis kreipimasis į VEI, kuriame nurodoma, kad yra pažeistos jo teisės ar teisėti interesai, ir prašoma juos apginti;

3.9. ginčas – pareiškėjo ir skundžiamo asmens konfliktas, kuris grindžiamas pažeistais teisiniais interesais ir kuris VEI nagrinėjamas Aprašo VI skyriuje numatyta tvarka;

4. Kitos Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip nurodyta Lietuvos Respublikos energetikos įstatyme, Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatyme ir kituose teisės aktuose.

5. Skundai dėl VEI veiksmais, neveikimu ar administraciniais sprendimais galimai padaryto asmens, nurodyto skunde, teisių ir teisėtų interesų pažeidimo nagrinėjami Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka.

6. Asmenų prašymai, nesusiję su teisių ar teisėtų interesų pažeidimu, prašant priimti individualų administracinį aktą, išduoti dokumentą ar atlikti kitus administracinius veiksmus, nagrinėjami pagal Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22d. nutarimu Nr. 875.

7. Šiame Apraše vartojama VEI sąvoka taip pat apima VEI skyrius.

 

II. VEI PRIIMAMŲ SPRENDIMŲ RŪŠYS

 

8. VEI, nagrinėdama skundą ar ginčą, priima šiuos sprendimus:

8.1. procedūrinį sprendimą, kurį priima VEI viršininkas arba jo įgaliotas asmuo, atskirais klausimais, kuriais nenagrinėjamas skundas ar ginčas iš esmės. Procedūriniai sprendimai įforminami VEI viršininko arba jo įgalioto asmens pasirašytu raštu;

8.2. sprendimą, kurį priima VEI viršininkas arba jo įgaliotas asmuo, išnagrinėjęs ginčą iš esmės. Sprendimai, priimti išnagrinėjus ginčą iš esmės, įforminami VEI viršininko arba jo įgalioto asmens pasirašytu sprendimu ir patvirtinamas antspaudu.

9. Procedūriniai sprendimai priimami nagrinėjant skundą ar ginčą, įskaitant sprendimus atsisakyti priimti skundą ar prašymą nagrinėti ginčą, palikti skundą ar prašymą nagrinėti ginčą nenagrinėtą, nutraukti ar sustabdyti skundo ar prašymo nagrinėti ginčą nagrinėjimą ir kitus sprendimus, užkertančius kelią tolesniam nagrinėjimui, taip pat sprendimą dėl skundo nagrinėjimo, kuriuo nusprendžiama dėl tolesnio ginčo nagrinėjimo. 

10. VEI atsisako priimti nagrinėti skundą ar prašymą nagrinėti ginčą, jeigu:

10.1. ji neturi įgaliojimų priimti sprendimą dėl pareiškėjo skunde ar prašyme nagrinėti ginčą nurodytų reikalavimų. Šiuo atveju VEI ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo skundo ar prašymo nagrinėti ginčą priėmimo perduoda jį kitam viešojo administravimo subjektui nagrinėti pagal kompetenciją ir apie tai praneša pareiškėjui;

10.2. yra įsigaliojęs VEI, teismo ar arbitražo sprendimas, priimtas dėl ginčo tarp tų pačių šalių, dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu, arba yra įsigaliojęs VEI sprendimas, teismo nutartis ar arbitražo sprendimas priimti pareiškėjo (ieškovo) pateiktą skundo ar prašymo nagrinėti ginčą atsisakymą, arba patvirtinti skundo ar ginčo šalių taikos sutartį. Šiuo atveju VEI ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo skundo ar prašymo nagrinėti ginčą priėmimo raštu informuoja pareiškėją apie atsisakymą nagrinėti ginčą ir nurodo atsisakymo pagrindą;

10.3. tų pačių šalių ginčą dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu nagrinėja kita ginčus nagrinėjanti institucija ar teismas. Šiuo atveju pareiškėjo skundas ar prašymas nagrinėti ginčą per 5 darbo dienas nuo jo priėmimo VEI dienos grąžinamas pareiškėjui ir nurodomas grąžinimo pagrindas;

10.4. šalys yra sudariusios susitarimą perduoti tą ginčą spręsti arbitražui ir skundžiama įmonė prieštarauja, kad ginčą nagrinėtų VEI, ir reikalauja laikytis arbitražo susitarimo, išskyrus ginčus, kurie pagal įstatymus negali būti nagrinėjami arbitraže;

10.5. asmens vardu skundą ar prašymą nagrinėti ginčą padavė neįgaliotas asmuo;

10.6. skunde ar prašyme nagrinėti ginčą nenurodytas pareiškėjo vardas ir pavardė, adresas, kreipimasis yra nepasirašytas, parašytas neįskaitomai, neatitinka šio Aprašo 32 punkto reikalavimų.

11. Atsisakymas priimti nagrinėti skundą ar prašymą nagrinėti ginčą pareiškėjui nekliudo vėl kreiptis į VEI tuo pačiu skundu ar prašymu nagrinėti ginčą, jeigu yra pašalintos arba išnyko aplinkybės, kliudžiusios priimti skundą ar prašymą nagrinėti ginčą.

12. VEI sustabdo skundo ar ginčo nagrinėjimą, jeigu:

12.1. pasibaigė viena iš ginčo šalių (nagrinėjimas sustabdomas, kol bus perimtos pasibaigusios ginčo šalies teisės ir pareigos arba paaiškės aplinkybės, dėl kurių teisės ir pareigos nebuvo perimtos). Jeigu šiuo atveju įmanoma išskirti reikalavimus, nesusijusius su pasibaigusia ginčo šalimi, VEI toliau atskirai nagrinėja ginčą dėl reikalavimų, nesusijusių su pasibaigusia ginčo šalimi;

12.2. VEI, kitoje skundus ar ginčus nagrinėjančioje institucijoje, teisme ar arbitraže nagrinėjamas kitas ginčas arba kita byla, kurių neišnagrinėjus negalima nagrinėti ginčo, kurio nagrinėjimas stabdomas. Tokiu atveju VEI kreipiasi į teismą, arbitražą ar kitą, ginčus nagrinėjančią instituciją, prašydama pateikti informaciją apie ginčo nagrinėjimą ir priimtus sprendimus, kurie susiję su VEI nagrinėjamu ginču.

13. Skundo ar ginčo nagrinėjimas atnaujinamas pašalinus ar išnykus aplinkybėms, dėl kurių jis buvo sustabdytas ginčo šalių pareiškimu arba VEI iniciatyva. Atnaujintas skundo ar ginčo nagrinėjimas vyksta pagal bendruosius Apraše nustatytus reikalavimus, o apie ginčo nagrinėjimo atnaujinimą informuojamos ginčo šalys.

14. VEI nutraukia skundo ar ginčo nagrinėjimą, jeigu:

14.1. nagrinėjant skundą ar ginčą paaiškėja Aprašo 10.1, 10.2, 10.3 punktuose nurodytos aplinkybės;

14.2. pareiškėjas atsisakė skundo ar prašymo nagrinėti ginčą ir VEI patvirtino gavusi tokį atsisakymą;

14.3. teismas nagrinėja ginčą tarp tų pačių šalių dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu;

14.4. šalys susitarė ginčą išspręsti taikiai;

14.5. jeigu mirus asmeniui, kuris buvo pareiškėjas, ginčo teisinis santykis neleidžia perimti teisių;

14.6. jeigu likvidavus juridinį asmenį, kuris buvo pareiškėjas, ginčo teisinis santykis neleidžia perimti teisių;

14.7. jeigu yra objektyvių aplinkybių, dėl kurių išnagrinėti ginčą neįmanoma.

15. VEI nutraukus skundo ar ginčo nagrinėjimą, vėl kreiptis į VEI dėl skundo ar ginčo nagrinėjimo tarp tų pačių šalių, dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu neleidžiama, tačiau tai nevaržo teisės kreiptis į teismą.

16. VEI palieka skundą ar ginčą nenagrinėtą, jeigu paaiškėja šio Aprašo 10.4, 10.5 punktuose nurodytos aplinkybės, taip pat jeigu:

16.1. VEI nagrinėja skundą ar ginčą tarp tų pačių šalių dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu. Tokiu atveju procedūrinis sprendimas dėl vėlesnio skundo ar prašymo nagrinėti ginčą nesiunčiamas. Šis skundas ar prašymas nagrinėti ginčą prijungiamas prie turimų dokumentų ir priimamas vienas sprendimas;

16.2. skunde ar prašyme nagrinėti ginčą yra trūkumų, ir pareiškėjas per VEI nustatytą terminą šių trūkumų nepašalina.

17. VEI palikus skundą ar ginčą nenagrinėtą, pareiškėjas turi teisę vėl kreiptis į VEI su skundu ar prašymu nagrinėti ginčą, pašalinęs aplinkybes, kurios buvo pagrindas skundą ar ginčą palikti nenagrinėtą.

18. VEI priimtas procedūrinis sprendimas įsigalioja ir yra privalomas vykdyti nuo jo priėmimo dienos.

 

III. VEI TEISĖS IR PAREIGOS

 

19. VEI turi teisę:

19.1. gauti iš skundo ar ginčo šalių visą su skundo ar ginčo nagrinėjimu susijusią informaciją;

19.2. kviesti į ginčo nagrinėjimo žodinio proceso tvarka posėdžius liudytojus, specialistus, ekspertus ar vertėjus;

19.3. sujungti kelių VEI žinioje esančių vienarūšių (dalyvauja tos pačios šalys, arba yra vieno pareiškėjo keli skundai ar prašymai nagrinėti ginčą skirtingiems skundžiamiems asmenims, arba yra skirtingų pareiškėjų skundai ar prašymai nagrinėti ginčą tam pačiam skundžiamam asmeniui) skundų ar ginčų nagrinėjimą, jeigu, VEI nuomone, skundų ar ginčų nagrinėjimą sujungus, jie bus išnagrinėti greičiau ir efektyviau;

19.4. siūlyti šalims ginčą spręsti taikiai;

19.5. gauti iš valstybės ir savivaldybės institucijų, įstaigų, įmonių, organizacijų ar kitų asmenų skundui ar ginčui nagrinėti reikalingą informaciją ar kitokią tarnybinę pagalbą;

19.6. priimti procedūrinius sprendimus;

19.7. atsisakyti priimti įrodymus, prašymus ir motyvus, jeigu jie galėjo būti pateikti anksčiau, o vėlesnis jų pateikimas užvilkins skundo ar ginčo nagrinėjimą;

19.8. pratęsti skundo ar ginčo nagrinėjimo terminą;

19.9. nagrinėjant skundą ar ginčą naudoti su nagrinėjimu susijusią kitais tikslais VEI gautą informaciją;

19.10. atlikti faktinių aplinkybių patikrinimą vietoje;

19.11. pagal VEI kompetenciją duoti nurodymą skundžiamam asmeniui, dėl kurio veiksmų (neveikimo) yra pateiktas skundas, pašalinti pažeidimus, priežastis ir sąlygas, dėl kurių pažeidžiamos pareiškėjo teisės ir teisėti interesai;

19.12. pagal kompetenciją duoti nurodymą pareiškėjui patikslinti skundo esmę, patikslinti reikalavimus, pateikti papildomus dokumentus;

19.13. kitas įstatymuose bei kituose teises aktuose nustatytas teises.

20. VEI privalo:

20.1. išnagrinėti skundą ar ginčą nešališkai, objektyviai, skaidriai, veiksmingai;

20.2. neatskleisti valstybės, tarnybos ir komercinių paslapčių, informacijos apie privatų asmens gyvenimą, taip pat bet kokios kitos informacijos, pripažintos konfidencialia;

20.3. išaiškinti asmenims jų pareigas, neatvykimo į ginčo nagrinėjimo žodinio proceso tvarka posėdį, reikalaujamos informacijos nepateikimo padarinius;

20.4. jeigu sprendimas, priimtas išnagrinėjus ginčą, gali pakeisti ginčo nagrinėjime nedalyvaujančių asmenų teisinį statusą, VEI viršininko arba jo įgalioto asmens sprendimu ginčo nagrinėjimą sustabdyti ir šiems asmenims raštu pranešti apie teisę dalyvauti ginčo nagrinėjime, o asmeniui, kuris pateikė VEI skundą ar prašymą nagrinėti ginčą – apie nagrinėjimo sustabdymo pagrindą. Nagrinėjimas tęsiamas, kai nurodyti asmenys pareiškia norą dalyvauti ginčo nagrinėjime arba raštu atsisako jame dalyvauti, arba jeigu per 10 dienų nuo rašto apie ginčo nagrinėjimo sustabdymą išsiuntimo dienos iš jų negautas atsakymas dėl pasiūlymo dalyvauti ginčo nagrinėjime;

20.5. vykdyti kitas pareigas, kurias nustato šis Aprašas bei kiti teisės aktai.

 

IV. ŠALIŲ, KITŲ SUINTERESUOTŲ ASMENŲ, ASMENŲ, DALYVAUJANČIŲ SKUNDO AR GINČO NAGRINĖJIME, TEISĖS IR PAREIGOS

 

21. Pareiškėjas turi teisę:

21.1. pakeisti skundo ar prašymo nagrinėti ginčą pagrindą arba dalyką per 10 kalendorinių dienų nuo skundo ar prašymo nagrinėti ginčą išsiuntimo VEI pateikdamas rašytinį prašymą. Pakeitus skundo ar prašymo nagrinėti ginčą pagrindą arba dalyką skundo ar ginčo nagrinėjimo terminas skaičiuojamas nuo rašytinio prašymo pakeisti skundo ar ginčo pagrindą arba dalyką pakeitimo dienos;

21.2. raštu atsisakyti skundo ar prašymo nagrinėti ginčą. Rašytiniame prašyme turi būti nurodyta, kad pareiškėjui yra žinomos skundo ar prašymo nagrinėti ginčą atsisakymo pasekmės.

22. Skundo ar ginčo šalis turi teisę:

22.1. susipažinti su skundo ar prašymo nagrinėti ginčą atsiliepimo tekstu, išskyrus tą atsiliepimo dalį, kurioje yra pateikta informacija, pripažintina komercine paslaptimi arba teisės aktų nustatyta tvarka patvirtinta esanti konfidencialia informacija;

22.2. bet kuriame skundo ar ginčo nagrinėjimo etape gali užbaigti skundo ar ginčo nagrinėjimą taikiai. Taikos sutartis ar susitarimas tvirtinamas VEI viršininko ar jo įgalioto asmens sprendimu.

23. Asmenys, dalyvaujantys skundo ar ginčo nagrinėjime, turi teisę:

23.1. susipažinti su skundo ar ginčo nagrinėjimo medžiaga, išskyrus medžiagą, kuri yra valstybės, tarnybos ar komercinė kitų ūkio subjektų paslaptis arba kurią atskleidus būtų pažeista fizinio asmens teisė į privataus gyvenimo neliečiamumą, bei medžiagą, kuri yra pripažinta konfidencialia, savo lėšomis daryti išrašus ir nuorašus;

23.2. teikti VEI įrodymus, paaiškinimus, prašymus, argumentus ir samprotavimus;

23.3. gauti VEI sprendimų, priimtų nagrinėjant skundą ar ginčą, nuorašus, apskųsti VEI sprendimus teisės aktų nustatyta tvarka;

23.4. VEI leidus, ginčą nagrinėjant žodinio proceso tvarka, kviestis savo iniciatyva ir sąskaita liudytojus, specialistus, ekspertus ir vertėjus;

23.5. naudotis kitomis teisėmis, kurias suteikia teisės aktai ir šis Aprašas.

24. Skundo ar ginčo šalys, kiti suinteresuoti asmenys ir asmenys, dalyvaujantys nagrinėjant skundą ar ginčą, privalo:

24.1. nustatytu laiku atvykti į ginčo nagrinėjimo žodinio proceso tvarka posėdį, o negalėdami jame dalyvauti, iš anksto pranešti apie negalėjimą dalyvauti posėdyje ir nurodyti nedalyvavimo priežastis. Jeigu šalims apie posėdį tinkamai pranešta, šalių nedalyvavimas posėdyje nėra kliūtis priimti sprendimą;

24.2. naudotis savo teisėmis sąžiningai ir jomis nepiktnaudžiauti.

25. Skundo ar ginčo šalys, kiti suinteresuoti asmenys ir asmenys, dalyvaujantys nagrinėjant skundą ar ginčą, teikdami VEI prašymus, įrodymus, paaiškinimus ir kitą su nagrinėjimu susijusią informaciją, turi nurodyti, kuri informacija yra konfidenciali ir negali būti viešinama.

26. Skundo ar ginčo šalys, kiti suinteresuoti asmenys ir asmenys, dalyvaujantys nagrinėjant skundą ar ginčą, norėdami susipažinti su skundo ar ginčo nagrinėjimo medžiaga, turi pateikti VEI asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą ir įgaliojimą, patvirtinantį asmens teisę atstovauti skundo ar ginčo šaliai. Draudžiama išsinešti medžiagą iš susipažinimui skirtos patalpos, perduoti medžiagą susipažinti neįgaliotiems asmenims, lankstyti lapus, rašyti pastabas, braukyti, plėšyti ar kitaip gadinti skundo ar ginčo nagrinėjimo medžiagos dokumentus. Susipažinus, skundo ar ginčo medžiaga turi būti grąžinta atsakingam asmeniui.

 

V. SKUNDO NAGRINĖJIMAS VEI

 

27. Įvertinant tai, kad ne kiekvieno rašytinio kreipimosi į VEI atveju būtinai kils ir ginčas tarp pareiškėjo ir skundžiamo asmens, pareiškėjo rašytinis kreipimasis, kuriame nurodoma esant pažeistas jo teises ar teisėtus interesus, yra laikomas skundu ir nagrinėjamas pagal šiame Aprašo skyriuje numatytas taisykles.

 

Skundo pateikimas, skundo formos ir turinio reikalavimai

 

28. Skundai VEI siunčiami paštu, elektroniniu paštu ar pateikiami asmeniškai. Elektroniniu paštu siunčiamas skundas turi būti patvirtintas elektroniniu parašu.

29. Asmenų priėmimo vietos adresas ir telefonų numeriai bei elektroninio pašto adresai skelbiami VEI interneto svetainėje www.vei.lt. Skundai nurodytoje vietoje priimami darbo dienomis VEI darbo valandomis. VEI taip pat skelbia apie papildomas skundų priėmimo valandas, kai galima kreiptis pasibaigus VEI darbo dienos laikui.

30. Skundas laikomas pateiktu jo priėmimo VEI dieną.

31. VEI pateiktame skunde (pagal Aprašo priedą) turi būti nurodyta:

31.1. institucijos, kuriai teikiamas skundas, pavadinimas;

31.2. pareiškėjo vardas, pavardė (pavadinimas), gyvenamoji vieta (buveinė), taip pat atstovo, jei jis yra, vardas, pavardė, adresas ir duomenys ryšiui palaikyti (telefono numeris, el. paštas);

31.3. skundžiamo asmens vardas, pavardė (pavadinimas), gyvenamoji vieta (buveinės adresas);

31.4. konkretus skundžiamas veiksmas ar neveikimas, teisių pažeidimas;

31.5. pareiškėjo reikalavimas, aplinkybės, kuriomis grindžiamas reikalavimas;

31.6. informacija, ar tų pačių šalių skundas dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu nėra nagrinėjamas ar nebuvo išnagrinėtas kitoje skundus nagrinėjančioje institucijoje;

31.7. informacija, ar skundo nagrinėjimas nebuvo nutrauktas;

31.8. informacija, ar teismas nėra priėmęs sprendimo dėl skundžiamo veiksmo ar neveikimo;

31.9. informacija, ar pareiškėjas prieš pateikdamas skundą VEI kreipėsi į skundžiamą įmonę;

31.10. pridedamų dokumentų kopijų (skundo priedų) sąrašas;

31.11. skundo surašymo vieta ir data.

32. Skundas turi būti išsamus ir konkretus, skundžiami veiksmai ar neveikimas turi būti nurodyti glaustai ir aiškiai, tiksliai suformuluotas reikalavimas pagal VEI suteiktą kompetenciją.

33. Skundą pasirašo pareiškėjas ar jo atstovas. Tais atvejais, kai skundą pasirašo pareiškėjo atstovas, prie pareiškėjo atstovo paduodamo skundo turi būti pridėtas teisės aktų nustatyta tvarka įformintas įgaliojimas ar kitas dokumentas, patvirtinantis jo įgaliojimus.

34. Kai pareiškėjo keliami reikalavimai yra susiję su jam nuosavybės teise priklausančių patalpų valdymu ar naudojimusi jomis, pareiškėjas su skundu privalo pateikti skundo pateikimo dieną galiojančio buto ar kitų patalpų nuosavybės ar kitą valdymo teisę patvirtinančio dokumento kopiją.

35. Skundas turi būti surašytas valstybine kalba (ši nuostata netaikoma skundams, siunčiamiems paštu). Paštu gauto nevalstybine kalba parašyto skundo visą tekstą į lietuvių kalbą išsiverčia VEI, jei pagal kompetenciją priklauso jį nagrinėti. Su skundu pateikiami dokumentai užsienio kalba turi būti išversti į lietuvių kalbą ir patvirtinti teisės aktų nustatyta tvarka. Ne valstybine kalba pateikti dokumentai nevertinami.

Kai asmuo nemoka ar nesupranta lietuvių kalbos arba dėl sensorinio ar kalbos sutrikimo negali suprantamai reikšti savo minčių, ginčo nagrinėjime žodinio proceso tvarka turi dalyvauti vertėjas. Vertėją pakviečia VEI arba asmuo, kuris kreipėsi į VEI, savo iniciatyva.

36. Jeigu pateiktas skundas neatitinka Aprašo 31, 32 ir 35 punktų reikalavimų arba nepateikti Aprašo 33 ir 34 punktuose nustatytus reikalavimus atitinkantys dokumentai, arba VEI mano, jog būtina patikslinti skundo esmę ar skundo reikalavimus, pateikti papildomus dokumentus ar duomenis, VEI raštu informuoja pareiškėją apie šalintinus skundo trūkumus ir nustato ne trumpesnį kaip 5 darbo dienų terminą jiems pašalinti. Jeigu pareiškėjas per VEI nustatytą terminą įvykdo VEI nurodymus, skundas laikomas priimtu nuo trūkumų pašalinimo dienos ir nuo tos dienos pradedamas skaičiuoti skundo nagrinėjimo terminas. Pareiškėjui per nustatytą terminą neįvykdžius nurodymų, VEI palieka skundą nenagrinėtą.

37. Skundo nagrinėjimo terminas pradedamas skaičiuoti nuo skundo priėmimo VEI dienos, išskyrus Aprašo 36 punkte nurodytus atvejus.

 

Skundo priėmimas ir perdavimas nagrinėti

 

38. Skundai priimami ir registruojami VEI. VEI gautas skundas yra registruojamas gautų skundų apskaitos dokumentuose ir jam suteikiamas numeris: ant priimto skundo pirmo lapo dedamas registracijos spaudas, jame įrašoma priėmimo data ir registracijos numeris. Skundų, pateiktų paštu, priėmimo faktas patvirtinamas raštu, priėmimo faktą patvirtinančią pažymą pareiškėjui išsiunčia VEI Bendrųjų reikalų skyriaus vyresnysis specialistas. Kai asmens skundas nagrinėti pavedamas VEI teritoriniam skyriui, skundo priėmimo faktą patvirtinančią pažymą asmeniui išsiunčia VEI teritorinio skyriaus vyresnysis specialistas, pažymoje nurodydamas, kuriam VEI teritoriniam skyriui yra pavesta skundą nagrinėti. Kai pareiškėjas skundą VEI pateikia asmeniškai, jo skundo antrame egzemplioriuje (kopijoje) dedamas registracijos spaudas su priėmimo data ir registracijos numeriu. Asmeniškai pateikto skundo priėmimo faktą patvirtinančią pažymą įteikia VEI Bendrųjų reikalų skyriaus vyresnysis specialistas ar teritorinio skyriaus vyresnysis specialistas, priimantis skundą, skundo priėmimo metu arba ant skundo kopijos uždedama priėmimo VEI žyma.

39. VEI darbuotojai, gavę skundus elektroniniu paštu, nedelsiant, bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną, privalo skundus perduoti registruoti VEI ar VEI teritorinio skyriaus vyresniajam specialistui.

40. VEI viršininkas ar jo įgaliotas asmuo ne vėliau kaip per 3 darbo dienas priima sprendimą dėl skundo priėmimo ir nagrinėjimo.

41. Skundus, kuriuose nenurodytas pareiškėjo vardas, pavardė ar pavadinimas, adresas arba pareiškėjo nepasirašytas, VEI viršininko arba jo įgalioto asmens sprendimu atsisakoma priimti nagrinėti. Apie sprendimą nenagrinėti skundo pareiškėjui pranešama ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo skundo priėmimo dienos, išskyrus atvejus, kai skunde nenurodyta jokių asmens kontaktinių duomenų.

42. Atsakymai į skundus, pateiktus elektroniniu paštu ir pasirašytus elektroniniu parašu, pateikiami pareiškėjo elektroniniu paštu, o pareiškėjo pageidavimu – siunčiami paštu skunde nurodytu adresu arba įteikiami asmeniškai. 

 

Skundo nagrinėjimas ir procedūrinio sprendimo dėl skundo nagrinėjimo priėmimas

 

43. Užregistruotas skundas perduodamas nagrinėti VEI tarnautojams ar darbuotojams pagal kompetenciją. Nagrinėti skundą neturi teisės tarnautojas ar darbuotojas, jeigu yra Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 25 straipsnyje nurodyti nusišalinimo pagrindai.

44. VEI skundą nagrinėja rašytinio proceso tvarka pagal pateiktus dokumentus.

45. Pranešėjas per 5 darbo dienas nuo skundo priėmimo VEI dienos raštu kreipiasi į skundžiamą asmenį ir:

45.1. informuoja apie gautą pareiškėjo skundą bei jam persiunčia skundą su priedais;

45.2. siūlo pasinaudoti galimybe susidariusią situaciją spręsti taikiai ir prašo apie susitarimą su pareiškėju ginčą spręsti taikiai VEI raštu informuoti per 10 kalendorinių dienų nuo pranešimo apie skundą gavimo dienos;

45.3. nurodo, jog nesutinkant susidariusią situaciją spręsti taikiai, per 10 kalendorinių dienų nuo pranešimo apie skundą gavimo dienos VEI raštu pateikti išsamius paaiškinimus ir juos pagrindžiančius dokumentus.

46. Apie pateiktą pranešimą skundžiamam asmeniui informuojamas ir pareiškėjas bei nurodomas terminas, per kurį pareiškėjas turi teisę pranešti VEI, ar sutinka su skundžiamo asmens siūlomu sprendimu.

47. Jeigu pranešėjas iš kartu su skundu gautų dokumentų turinio nustato, kad pareiškėjas dėl susidariusios situacijos sprendimo kreipėsi į skundžiamą asmenį ir gavo jo netenkinantį sprendimą, nuo kurio nepraėjo daugiau nei 6 mėnesiai, konstatuoja esant ginčą tarp pareiškėjo ir skundžiamo asmens. Tokiu atveju Aprašo 45-46 punktuose nurodyti veiksmai neatliekami, o Aprašo 48-50 punktuose nustatyta tvarka parengiamas procedūrinio sprendimo dėl skundo nagrinėjimo projektas, ir VEI viršininkas ar jo įgaliotas asmuo, kuriam yra pavesta priimti procedūrinį sprendimą dėl skundo nagrinėjimo, priima sprendimą pradėti ginčo nagrinėjimo procedūrą.

48. Skundas išnagrinėjamas ir priimamas sprendimas ne vėliau kaip per 30 dienų nuo skundo, atitinkančio Aprašo 31-35 punktų reikalavimus, VEI priėmimo dienos, išskyrus tuos atvejus, kai dėl išimtinių aplinkybių (pavyzdžiui, daug įrodymų, sudėtingos ginčo aplinkybės) skundui nagrinėti reikia ilgesnio laiko. Esant išimtinėms aplinkybėms, šį terminą motyvuotu procedūriniu sprendimu turi teisę pratęsti VEI viršininkas arba jo įgaliotas asmuo, kuriam yra pavesta priimti sprendimą dėl skundo nagrinėjimo.

49. Pasibaigus Aprašo 45 punkte nurodytam terminui, pranešėjas įvertina pareiškėjo bei skundžiamo asmens pateiktą informaciją, surašo procedūrinio sprendimo dėl skundo nagrinėjimo projektą, kuris teikiamas derinti tiesioginiam vadovui ir kitiems VEI skyriams pagal kompetenciją.

50. Procedūrinio sprendimo dėl skundo nagrinėjimo projekte turi būti nurodytos faktinės aplinkybės, grindžiamos pareiškėjo ir asmens, kurio veiksmai ar neveikimas skundžiami, pateikta informacija; teisės aktai, kuriais vadovaujantis parengtas procedūrinio sprendimo dėl skundo nagrinėjimo projektas; sprendimas dėl tolesnio ginčo nagrinėjimo.

51. Suderintas procedūrinio sprendimo dėl skundo nagrinėjimo projektas teikiamas VEI viršininkui ar jo įgaliotam asmeniui, kuriam yra pavesta priimti procedūrinį sprendimą dėl skundo nagrinėjimo.

52. Procedūrinis sprendimas dėl skundo nagrinėjimo privalo būti priimtas Aprašo 48 punkte nurodytais terminais.

53. Procedūrinis sprendimas dėl skundo nagrinėjimo pasirašomas VEI viršininko ar jo įgalioto asmens.

54. VEI viršininkas ar jo įgaliotas asmuo, kuriam yra pavesta priimti procedūrinį sprendimą dėl skundo nagrinėjimo, įvertinęs pateiktą procedūrinio sprendimo dėl skundo nagrinėjimo projektą, priima vieną iš šių sprendimų:

54.1. pradėti ginčo nagrinėjimo procedūrą:

54.1.1. kai skundžiamas asmuo per VEI nustatytą terminą nesutinka susidariusią situaciją spręsti taikiai;

54.1.2. kai skundžiamas asmuo per nustatytą terminą VEI neinformuoja apie sutikimą ginčą spęsti taikiai;

54.1.3. kai skundžiamas asmuo per nustatytą terminą VEI nepateikia išsamių paaiškinimų dėl pareiškėjo skunde nurodytų aplinkybių;

54.2. skundo nagrinėjimą nutraukti, kai skundžiamas asmuo VEI raštu informuoja, kad susidariusią situaciją su pareiškėju sutinka spręsti taikiai ir pareiškėjas su tokiu siūlymu sutinka VEI raštu išreikšdamas savo sutikimą.

55. Procedūriniame sprendime dėl skundo nagrinėjimo privalo būti nurodyta:

55.1. procedūrinio sprendimo priėmimo laikas ir vieta;

55.2. procedūrinį sprendimą priėmusios institucijos pavadinimas;

55.3. skundo šalys;

55.4. skundo esmė ir pareiškėjo reikalavimai;

55.5. teisės aktai, kuriais vadovautasi priimant sprendimą, kiti teisiniai argumentai;

55.6. VEI viršininko ar jo įgalioto asmens, kuriam yra pavesta priimti procedūrinį sprendimą dėl skundo nagrinėjimo, priimtas vienas iš Aprašo 54 punkte nurodytų sprendimų;

55.7. procedūrinio sprendimo dėl skundo nagrinėjimo apskundimo tvarka.

56. Procedūrinį sprendimą dėl skundo nagrinėjimo pasirašo VEI viršininkas ar jo įgaliotas asmuo, kuriam yra pavesta priimti procedūrinį sprendimą dėl skundo nagrinėjimo.

57. VEI procedūrinis sprendimas dėl skundo nagrinėjimo per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo pasirašymo išsiunčiami pareiškėjui ir skundžiamam asmeniui. 

 

VI. GINČO NAGRINĖJIMAS VEI

 

58. Pareiškėjų skundai nuo procedūrinio sprendimo dėl skundo nagrinėjimo, kuriuo nuspręsta pradėti ginčo nagrinėjimo procedūrą, priėmimo yra laikomi prašymais nagrinėti ginčą ir nagrinėjami pagal šiame Aprašo skyriuje numatytas nuostatas.

59. Prašymo nagrinėti ginčą nagrinėjimo terminas pradedamas skaičiuoti nuo pareiškėjo skundo priėmimo VEI dienos, išskyrus Aprašo 36 punkte nurodytus atvejus.

 

Pasirengimas nagrinėti ginčą

 

60. VEI, priėmusi procedūrinį sprendimą dėl skundo nagrinėjimo, kuriuo nuspręsta pradėti ginčo nagrinėjimo procedūrą, pradeda ginčą nagrinėti iš esmės.

61. Prieš pradėdama ginčo nagrinėjimą iš esmės, VEI:

61.1. sprendžia dėl kreipimosi į kitas valstybės ir savivaldybės institucijas, įstaigas ar įmones, ekspertus dėl išvados dėl pareiškėjo prašyme nagrinėti ginčą nurodytų reikalavimų ar kitokios būtinos pagalbos suteikimo;

61.2. sprendžia dėl kreipimosi į ginčo šalis, suinteresuotus asmenis, dalyvaujančius ginčo nagrinėjime, kitas valstybės ir savivaldybės institucijas, įstaigas ar įmones dėl papildomos informacijos ar dokumentų (jeigu minėti subjektai jais disponuoja), reikalingų ginčo nagrinėjimo procedūrai, pateikimo bei, esant būtinybei, ginčo šalių ar suinteresuotų asmenų nustatytu laiku atvykimo į VEI pateikti paaiškinimų;

61.3. atlieka faktinių aplinkybių patikrinimą vietoje, jeigu toks patikrinimas yra reikalingas ir tikslingas. Pareiškėjui ir suinteresuotiems asmenims pranešama apie patikrinimo laiką, kad jie galėtų, jei pageidauja, dalyvauti tikrinant faktinius duomenis vietoje. Patikrinimo metu nustatyti faktiniai duomenys turi būti užfiksuoti VEI darbuotojo surašytame patikrinimo akte, prie kurio pridedami rašytiniai paaiškinimai, jei tokių pateikta;

61.4. atlieka kitus veiksmus, reikalingus pasirengiant ginčo nagrinėjimo procedūrai.

62. Nagrinėti ginčą neturi teisės valstybės tarnautojas ar darbuotojas, jeigu yra Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 25 straipsnyje nurodyti nusišalinimo pagrindai.

63. Ginčo nagrinėjimo procedūra atliekama rašytinio proceso tvarka, išskyrus atvejus, kai bet kurios iš ginčo šalių ar kitų suinteresuotų asmenų prašymu VEI viršininkas ar jo įgaliotas asmuo nusprendžia, kad ginčas gali būti geriau išnagrinėtas posėdyje žodinio proceso tvarka. Ginčo šalys informuojamos apie ginčo nagrinėjimą žodinio proceso tvarka.

 

Ginčo nagrinėjimas rašytinio proceso tvarka

 

64. Nagrinėjant ginčą rašytinio proceso tvarka, ginčo šalys ir suinteresuotieji asmenys nagrinėjime nedalyvauja. Ginčas nagrinėjamas pagal VEI pateiktus rašytinius ir (ar) daiktinius įrodymus, faktinių aplinkybių patikrinimo metu nustatytas aplinkybes bei ginčo šalių motyvuotus rašytinius paaiškinimus.

65. Įvertinus rašytinius dokumentus ir nustačius, kad ginčas gali būti geriau išnagrinėtas ginčo nagrinėjimo žodinio proceso tvarka, VEI viršininkas ar jo įgaliotas asmuo gali nuspręsti ginčą nagrinėti žodinio proceso tvarka.

66. Išnagrinėjus ginčą, VEI priima sprendimą Aprašo 91-98 punktuose numatyta tvarka.

 

Ginčų nagrinėjimas žodinio proceso tvarka

 

67. Ginčo šalių prašymai dėl ginčo nagrinėjimo žodinio proceso tvarka pateikiami kartu su prašymu nagrinėti ginčą arba ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų nuo procedūrinio sprendimo dėl skundo nagrinėjimo, kuriuo nuspręsta pradėti ginčo nagrinėjimo procedūrą, priėmimo.

68. VEI, pasirengusi nagrinėti ginčą, jį nagrinėja žodinio proceso tvarka pagal jai pateiktus rašytinius ir (ar) daiktinius įrodymus, įvertindama pranešėjo pateiktą medžiagą bei ginčo šalių paaiškinimus. Apie posėdžio datą, laiką ir vietą ginčo šalims arba jų atstovams ir kitiems asmenims, kviečiamiems dalyvauti nagrinėjant ginčą, VEI praneša ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki planuojamo posėdžio dienos.

69. Posėdyje ginčai tarp šalių nagrinėjami viešai. VEI iniciatyva ar ginčo šalių prašymu VEI procedūriniu sprendimu gali paskelbti posėdį uždaru, kai VEI siekia apsaugoti valstybės, tarnybos ar komercines paslaptis arba užtikrinti asmens teisę į privataus gyvenimo neliečiamumą. Uždarame VEI posėdyje dalyvaujantys asmenys privalo neatskleisti posėdžio metu sužinotos valstybės, tarnybos ar komercinės paslapties arba informacijos apie asmens privatų gyvenimą.

70. Ginčo nagrinėjimas žodinio proceso tvarka vyksta lietuvių kalba.

71. Ginčo nagrinėjimo žodinio proceso tvarka posėdyje dalyvaujantys asmenys laikosi posėdžio pirmininko nustatytos posėdžio tvarkos.

72. Posėdžiui pirmininkauja VEI viršininkas arba jo įgaliotas asmuo.

73. Posėdžio pirmininkas pradeda posėdį paskelbdamas, koks ginčas nagrinėjamas, kas atvyko į posėdį. Posėdžio pirmininkas nustato atvykusiųjų tapatybę, patikrina atstovų įgaliojimus, kai šalis atstovauja įgalioti asmenys.

74. Jei pareiškėjas (jo atstovas), kuriam buvo tinkamai pranešta apie posėdžio vietą ir laiką, neatvyksta į ginčo nagrinėjimo žodinio proceso tvarka posėdį be pateisinamos priežasties arba nepateikia paaiškinimų ir kitų įrodymų, ir VEI nusprendus, kad ginčo nagrinėjimas pareiškėjui nedalyvaujant ar jam nepateikus paaiškinimų ar įrodymų nėra galimas, ginčo nagrinėjimas nutraukiamas. Jeigu skundžiamas asmuo (jo atstovas), kuriam buvo tinkamai pranešta apie posėdžio laiką ir vietą, neatvyksta į ginčo nagrinėjimo žodinio proceso tvarka posėdį arba nepateikia paaiškinimų ir kitų įrodymų, VEI turi teisę priimti sprendimą, atsižvelgdama į turimus įrodymus.

75. Posėdžio pirmininkas paskelbia VEI valstybės tarnautojų ar darbuotojų, dalyvaujančių nagrinėjant ginčą iš esmės, pavardes, praneša, kas yra posėdžio sekretorius, pranešėjas, specialistas, ekspertas ir vertėjas.

76. Posėdžio pirmininkas išaiškina posėdyje dalyvaujantiems asmenims jų teises ir pareigas, pasiteirauja, ar jie turi prašymų, susijusių su nagrinėjamu ginču.

77. Ginčo nagrinėjimas posėdyje pradedamas pranešėjo pranešimu apie ginčą. Po to posėdžio pirmininkas paklausia, ar pareiškėjas palaiko savo reikalavimus, ar skundžiamas asmuo pripažįsta pareiškėjo reikalavimus ir ar šalys sutinka baigti ginčą taikiai. Jeigu skundžiamas asmuo ir pareiškėjas ginčą užbaigia taikiu susitarimu, ginčo nagrinėjimas VEI procedūriniu sprendimu nutraukiamas.

78. Ginčą nagrinėjant žodinio proceso tvarka posėdyje išklausoma pareiškėjo, po to skundžiamo asmens paaiškinimų. Ginčo nagrinėjime dalyvaujantys asmenys turi teisę užduoti vienas kitam klausimus. Ginčo šalims turi būti suteikiama galimybė pareikšti savo nuomonę dėl kiekvieno kitos šalies pareiškimo.

79. Ištyrus ginčo esmę, posėdžio pirmininkas paskelbia ginčo nagrinėjimo procedūrą baigta ir praneša terminą, per kurį VEI priims sprendimą.

80. Jeigu ginčas sudėtingas ir per vieną posėdį jo išnagrinėti negalima, posėdžio pirmininkas skelbia kito posėdžio vietą ir laiką.

81. VEI imasi priemonių (pavyzdžiui, netenkina nepagrįstų prašymų suteikti laiko dokumentams pateikti ir taip atidėti posėdį, įvertina neatvykimo priežasčių svarbą ir pan.), kad ginčo šalys nepiktnaudžiautų savo teisėmis ir nevilkintų ginčo sprendimo, ir siekia, kad ginčas per įmanomai trumpiausią laiką būtų tinkamai išnagrinėtas.

82. Posėdžio pirmininkas turi teisę įspėti, o kai nepaisoma įspėjimo, nutraukti asmens, dalyvaujančio nagrinėjant ginčą, kalbą, jeigu tai nesusiję su ginčo nagrinėjimu, taip pat pašalinti iš posėdžio salės asmenį, pažeidžiantį posėdžio tvarką.

83. Ginčą nagrinėjant žodinio proceso tvarka posėdžio metu rašomas posėdžio protokolas. Ginčo nagrinėjimo žodinio proceso tvarka posėdžio protokole turi būti nurodyta posėdžio vieta ir data, asmenų, dalyvaujančių posėdyje vardai, pavardės (pavadinimas), informacija apie posėdyje turinčių dalyvauti asmenų neatvykimo priežastis, prašymo nagrinėti ginčą esmė ir reikalavimai, posėdyje dalyvavusių asmenų pareiškimai, paaiškinimai, nuomonės, išvados ir pasiūlymai dėl svarstomų posėdyje klausimų.

84. Ginčą nagrinėjant žodinio proceso tvarka posėdžio metu posėdžio sekretorius rašo posėdžio protokolą ir (arba) daro posėdžio garso įrašą.

85. Posėdyje dalyvaujančių asmenų reikalavimu į posėdžio protokolą turi būti įrašoma jų pareikalauta informacija.

86. Posėdžio protokolą pasirašo posėdžio sekretorius ir posėdžio pirmininkas.

87. Posėdžio protokolas turi būti surašytas ir pasirašytas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo ginčo nagrinėjimo žodinio proceso tvarka posėdžio dienos.

88. Asmenys, dalyvavę posėdyje, turi teisę pareikšti pastabas VEI dėl posėdžio protokolo, bet ne vėliau kaip per 3 kalendorines dienas nuo posėdžio protokolo pasirašymo dienos.

89. Pastabos dėl posėdžio protokolo pridedamos prie posėdžio protokolo.

90. Posėdžių protokolai registruojami Žodinio proceso protokolų registre.

 

Sprendimo priėmimas

 

91. VEI privalo išnagrinėti ginčą ir priimti sprendimą ne vėliau kaip per 4 mėnesius nuo pareiškėjo skundo (nuo procedūrinio sprendimo dėl skundo nagrinėjimo, kuriuo nuspręsta pradėti ginčo nagrinėjimo procedūrą laikomu prašymu nagrinėti ginčą), atitinkančio Aprašo 31-35 punktų reikalavimus, priėmimo dienos. Šį terminą pratęsti turi teisę VEI viršininkas įsakymu tais atvejais, kai dėl išimtinių aplinkybių (pavyzdžiui, daug įrodymų, sudėtingos ginčo aplinkybės) ginčui išnagrinėti reikia ilgesnio laiko.

92. Jei ginčas nagrinėjamas žodinio proceso tvarka, sprendimas priimamas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo paskutinio ginčo nagrinėjimo žodinio proceso tvarka posėdžio dienos.

93. Sprendimas įforminamas VEI viršininko ar jo įgalioto asmens, kuriam suteikta teisė priimti sprendimą dėl ginčo išnagrinėjimo iš esmės, sprendimu ir patvirtinamas antspaudu.

94. VEI sprendime dėl ginčo nagrinėjimo išankstine privaloma ginčų nagrinėjimo ne teisme tvarka privalo būti nurodyta:

94.1. sprendimo priėmimo data ir vieta;

94.2. sprendimą priėmusios institucijos pavadinimas;

94.3. ginčo šalys ir kiti įgalioti nagrinėjant ginčą dalyvavę asmenys;

94.4. ginčo esmė;

94.5. nustatytos faktinės aplinkybės (jei buvo atliktas patikrinimas);

94.6. teisės aktai, kuriais vadovautasi priimant sprendimą, kiti teisiniai argumentai;

94.7. VEI priimtas vienas iš Aprašo 95 punkte nurodytų sprendimų;

94.8. VEI sprendimo apskundimo tvarka.

95. VEI, išnagrinėjusi ginčą, priima vieną iš šių sprendimų:

95.1. patenkinti pareiškėjo reikalavimus;

95.2. iš dalies patenkinti pareiškėjo reikalavimus;

95.3. atmesti pareiškėjo prašymą nagrinėti ginčą kaip nepagrįstą.

96. VEI sprendimą priima atsižvelgdama į ginčo nagrinėjimo metu nustatytas aplinkybes ir jas pagrindžiančius įrodymus.

97. VEI sprendimas per 3 darbo dienas nuo sprendimo pasirašymo išsiunčiami pareiškėjui ir skundžiamam asmeniui. Kai sprendimo įgyvendinimas susijęs su kitų valstybės ar savivaldybių institucijų veikla, apie sprendimą informuojama ir suinteresuota valstybės ar savivaldybės institucija.

98. VEI gali savo iniciatyva ar ginčo šalių prašymu ištaisyti sprendime aptiktas rašymo ar aiškias aritmetines klaidas. Ištaisymų klausimas sprendžiamas nepranešus ginčo šalims VEI sprendimu. VEI sprendimas dėl rašymo ar aiškių aritmetinių klaidų ištaisymo ne vėliau kaip kitą darbo dieną po sprendimo priėmimo dienos siunčiamas visiems asmenims, kurie buvo informuoti apie VEI sprendimą.

 

VII. SKUNDŲ IR GINČŲ NAGRINĖJIMO KONTROLĖ IR ATSAKOMYBĖS TAIKYMAS

 

99. VEI valstybės tarnautojai ar darbuotojai, kuriems yra pavesta nagrinėti skundus ir ginčus, už šiame Apraše nustatytų pareigų nevykdymą arba netinkamą vykdymą atsako teisės aktų nustatyta tvarka. Šiame Apraše nurodytų pareigų vykdymo kontrolė ir jos vykdymas nustatomas atskiru VEI viršininko įsakymu.

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

100. Kreipimasis į teismą po VEI sprendimo priėmimo nelaikomas šios institucijos sprendimo apskundimu. Ginčo šalys per 30 dienų nuo VEI sprendimo, kuriuo ginčas išnagrinėjamas iš esmės ar ginčo nagrinėjimas nutraukiamas, priėmimo turi teisę kreiptis į Vilniaus apygardos teismą ir prašyti nagrinėti jų ginčą iš esmės.

101. VEI procedūriniai sprendimai, priimti nagrinėjant skundą ar ginčą, taip pat ir sprendimai atsisakyti priimti skundą ar prašymą nagrinėti ginčą, palikti skundą ar prašymą nagrinėti ginčą nenagrinėtą, nutraukti ar sustabdyti skundo ar ginčo nagrinėjimą, užkertantys kelią tolesniam skundo ar ginčo nagrinėjimui, taip pat sprendimą dėl skundo nagrinėjimo, kuriuo nusprendžiama dėl tolesnio ginčo nagrinėjimo, per 7 dienas nuo sprendimo įteikimo suinteresuotam asmeniui dienos gali būti skundžiami Vilniaus apygardos teismui.

102. Įsigaliojęs VEI sprendimas yra vykdomasis dokumentas. Jeigu šis sprendimas neįvykdomas, jis gali būti priverstinai vykdomas Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka.

__________________