VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS
VIRŠININKAS

 

ĮSAKYMAS

 

DĖL VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS VIRŠININKO 2004 M. BIRŽELIO 23 D. ĮSAKYMO NR. VA-128 „DĖL OPERATYVIŲ PATIKRINIMŲ ATLIKIMO, JŲ REZULTATŲ ĮFORMINIMO IR TVIRTINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2018 m. birželio 5 d. Nr. VA-44

Vilnius

 

 

Pakeičiu Operatyvių patikrinimų atlikimo, jų rezultatų įforminimo ir tvirtinimo taisykles, patvirtintas Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2004 m. birželio 23 d. įsakymu Nr. VA-128 „Dėl Operatyvių patikrinimų atlikimo, jų rezultatų įforminimo ir tvirtinimo taisyklių patvirtinimo“:

1. Pakeičiu 2 punktą ir jį išdėstau taip:

2. Taisyklės parengtos, vadovaujantis Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymu (toliau – MAĮ), Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodeksu (toliau – ANK), Lietuvos Respublikos alkoholio kontrolės įstatymu, Lietuvos Respublikos tabako kontrolės įstatymu, Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymu ir kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais.“

2. Pakeičiu 4 punktą ir jį išdėstau taip:

4. Operatyvius patikrinimus atlieka valstybinės mokesčių inspekcijos sistemos (toliau – VMI), kurią sudaro Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI prie FM) ir apskričių valstybinės mokesčių inspekcijos (toliau – AVMI), valstybės tarnautojai (toliau – pareigūnas).“

3. Pakeičiu 61 punktą ir jį išdėstau taip:

61. Apie numatomą atlikti operatyvų patikrinimą mokesčių mokėtojas informuojamas laisvos formos raštu. Raštas išsiunčiamas paštu ar telekomunikacijų galiniais įrenginiais. Jame nurodoma data ir laikas, kada mokesčių mokėtojas turi atvykti pas mokesčių administratorių ar būti savo patalpose, numatomas tikrinimo dalykas, reikalingų pateikti dokumentų (registrų) ar kitų duomenų sąrašas bei laikotarpis, už kurį jie turi būti pateikti. Taip pat rašte gali būti nurodoma ir kita mokesčių mokėtojui aktuali informacija.“

4. Pakeičiu 7 punktą ir jį išdėstau taip:

7. Pavedimas privalo būti pateiktas mokesčių mokėtojui susipažinti pasirašytinai arba telekomunikacijų galiniais įrenginiais. Tais atvejais, kai pagal šių taisyklių 6 punktą daromos pavedimo kopijos, su pavedimo kopijomis mokesčių mokėtojo vadovo supažindinti nebūtina, jei jis buvo supažindintas su pavedimo originalu. Mokesčių mokėtojui paprašius, jam leidžiama pasidaryti pavedimo kopiją. Tais atvejais, kai tikrinama kitoje teritorijoje įregistruoto mokesčių mokėtojo veiklos vykdymo vieta, kuri nesutampa su buveinės vieta, arba kai tikrinamas kitoje teritorijoje nei mokesčių administratoriaus buveinė įregistruotas mokesčių mokėtojas ir nėra galimybės su pavedimu mokesčių mokėtojo supažindinti pasirašytinai, su pavedimu jis turi būti supažindintas, pavedimo kopiją išsiunčiant registruotu laišku arba telekomunikacijų galiniais įrenginiais.

Jei patikrinimo metu dalyvauja tik mokesčių mokėtojo darbuotojas arba įtariama, kad vykdoma neteisėta veika, tai su pavedimu tikrinti supažindinamas darbuotojas, o mokesčių mokėtojas su pavedimu tikrinti supažindinamas vėliau, iki operatyvaus patikrinimo pabaigos. Tokiu atveju šių taisyklių nuostatos taikomos taip pat, kaip ir dalyvaujant mokesčių mokėtojui.“

5. Pakeičiu 91 punktą ir jį išdėstau taip:

91. Tais atvejais, kai atliekamas bendras patikrinimas su kita kontroliuojančia institucija ir patikrinime dalyvauja kitos institucijos pareigūnas, operatyvų patikrinimą atlikti gali būti skirtas vienas pareigūnas. Tais atvejais, kai atliekamas operatyvus patikrinimas dėl priešpriešinės informacijos surinkimo, dėl skiriamų pareigūnų skaičiaus sprendimą priima už operatyvios kontrolės organizavimą atsakingas valstybės tarnautojas. Visais kitais atvejais atlikti operatyvų patikrinimą turi būti skiriamas daugiau nei vienas pareigūnas.

Kai pareigūnas pakeičiamas kitu (kai papildomas ir / ar priimamas sprendimas pratęsti operatyvų patikrinimą), turi būti užpildomas Operatyvaus patikrinimo pavedimo priedas (toliau – pavedimo priedas) ir su juo turi būti supažindinamas mokesčių mokėtojas vienu iš Taisyklių 7 punkte nurodytu būdu.“

6. Pakeičiu 10 punktą ir jį išdėstau taip:

10. Operatyvų patikrinimą atliekančio administracijos padalinio vadovas ar kitas atsakingas asmuo su operatyvų patikrinimą atliksiančiais pareigūnais turi aptarti patikrinimo tikslus, eigą, tikrintinas mokesčių mokėtojo ūkinės, finansinės, komercinės veiklos sritis, kitas operatyvaus patikrinimo atlikimo aplinkybes. Operatyviam patikrinimui privalo vadovauti pirmas pavedime įrašytas pareigūnas. Jis su kitais pavedime įrašytais pareigūnais suderina operatyvaus patikrinimo eigą, paskirsto darbus ir atsako už operatyvaus patikrinimo atlikimo kokybę.“

7. Pakeičiu 101 punktą ir jį išdėstau taip:

101. Nepažeidžiant MAĮ 119 straipsnyje nustatytų apribojimų, operatyvus patikrinimas gali būti pratęsiamas tuo atveju, kai mokesčių mokėtojas nevykdo ar iš dalies vykdo privalomus vykdyti mokesčių administratoriaus nurodymus, ar yra kitų objektyvių priežasčių, dėl kurių nėra galimybės operatyvų patikrinimą baigti per nustatytą terminą. Mokesčių mokėtojas per 5 darbo dienas turi būti supažindinamas su operatyvaus patikrinimo pratęsimu vienu iš Taisyklių 7 punkte nurodytu būdu.“

8. Pakeičiu 16.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

16.4. Be išankstinio įspėjimo mokesčių mokėtojo darbo valandomis nekliudomai įeiti į mokesčių mokėtojo patalpas, teritorijas (tarp jų nuomojamas ar naudojamas panaudos teisinių santykių pagrindu), taip pat į mokėtojo privačias patalpas ir teritoriją, jei jose vykdoma veikla (toliau – patalpos). Į fizinio asmens gyvenamąsias patalpas mokesčių administratoriaus pareigūnas turi teisę patekti tik fiziniam asmeniui sutikus, jei įstatymai nenustato kitaip. Mokesčių mokėtojo sutikimas mokesčių administratoriui patekti į fizinio asmens gyvenamąsias patalpas užfiksuojamas operatyvaus patikrinimo metu surašomoje faktų fiksavimo pažymoje arba kitame dokumente.

Operatyvaus patikrinimo metu pareigūnas turi teisę į minėtas mokesčių mokėtojo patalpas įeiti ir ne darbo valandomis, jei yra pagrįstų įtarimų, kad daromi teisės pažeidimai;“

9. Pakeičiu 25 punktą ir jį išdėstau taip:

25. Jeigu administracinėn atsakomybėn traukiamas asmuo patikrinime nedalyvauja, pareigūnas turi surašyti operatyvaus patikrinimo pažymą ir mokesčių mokėtojo atstovui palikti mokesčių administratoriaus nurodymą asmeniui per nustatytą terminą atvykti į VMI dėl AN protokolo surašymo. Administracinėn atsakomybėn traukiamam asmeniui neatvykus, MAĮ 164 straipsnio nustatytu būdu, turi būti įteikiamas pakartotinis nurodymas. Jeigu administracinėn atsakomybėn traukiamas asmuo atsisako nurodymą priimti ir / ar neatvyksta į VMI, pareigūnas gali kreiptis į vietos policiją, kuri, vadovaudamasi ANK 596 straipsniu, administracinėn atsakomybėn traukiamą asmenį gali pristatyti į VMI AN protokolui surašyti.“

10. Pakeičiu 26 punktą ir jį išdėstau taip:

26. Įstatymo pažeidimo protokolas surašomas, kai operatyvaus patikrinimo metu nustatomi Lietuvos Respublikos alkoholio kontrolės įstatymo, Lietuvos Respublikos tabako kontrolės įstatymo ir Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo pažeidimai. Surašytas įstatymo pažeidimo protokolas turi atitikti ANK 609 straipsnyje protokolo turiniui nustatytus reikalavimus.“

11. Pakeičiu 28 punktą ir jį išdėstau taip:

28. Operatyvaus patikrinimo rezultatus, įformintus atitinkamu dokumentu (operatyvaus patikrinimo pažyma ar priešpriešinės informacijos surinkimo pažyma), savo parašais turi patvirtinti tam įgalioti operatyvų patikrinimą atlikę pareigūnai. Tais atvejais, kai operatyvų patikrinimą atlieka keli pareigūnai, operatyvaus patikrinimo rezultatus surašo pirmas pavedime nurodytas pareigūnas, o juos tvirtina visi operatyvaus patikrinimo pavedime nurodyti pareigūnai, išskyrus atvejus, kai operatyvų patikrinimą atlieka pareigūnai iš skirtingų apskričių valstybinių mokesčių inspekcijų ar iš VMI prie FM ir apskričių valstybinių mokesčių inspekcijų.

12. Pripažįstu netekusiu galios 29 punktą.

13. Pakeičiu 31.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

31.2. įstatymo pažeidimo protokolu, kai už VMI pareigūnų nustatytus Lietuvos Respublikos alkoholio kontrolės įstatymo, Lietuvos Respublikos tabako kontrolės įstatymo ir Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo pažeidimus teisė taikyti ekonomines sankcijas suteikta VMI.“

14. Pakeičiu 34 punktą ir jį išdėstau taip:

34. Byla dėl Lietuvos Respublikos alkoholio kontrolės, Lietuvos Respublikos tabako kontrolės ir Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymų pažeidimų nagrinėjama ir nutarimas įforminamas, laikantis minėtuose įstatymuose nustatytų reikalavimų.“

15. Pakeičiu 35 punktą ir jį išdėstau taip:

35. Mokesčių mokėtojas, nesutinkantis su nutarimu dėl ekonominių sankcijų taikymo turi teisę nutarimą skųsti Lietuvos Respublikos alkoholio kontrolės, Lietuvos Respublikos tabako kontrolės ir Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymuose nustatyta tvarka.“

16. Pakeičiu 38 punktą ir jį išdėstau taip:

38. Jeigu, vadovaujantis Lietuvos Respublikos alkoholio kontrolės įstatymo, Lietuvos Respublikos tabako kontrolės įstatymo ir Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo nuostatomis, VMI nesuteikta teisė nagrinėti bylos ir skirti ekonominių sankcijų, tai surašytas įstatymo pažeidimo protokolas kartu su surinkta patikrinimo medžiaga (kopijos paliekamos VMI) ir lydraščiu ne vėliau kaip per tris dienas nuo jų surašymo su lydraščiu turi būti išsiųsti institucijai, įgaliotai nagrinėti bylas ir skirti ekonomines sankcijas.“

17. Pakeičiu 39 punktą ir jį išdėstau taip:

39. Operatyvių patikrinimų medžiaga ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų po patikrinimo pabaigos turi būti perduodama mokesčių mokėtojų bylas tvarkančiam administracijos padaliniui.“

 

 

 

Viršininkė                                                                                                                    Edita Janušienė