PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2011 M. RUGPJŪČIO 25 D. SPRENDIMO NR. T-163 „DĖL PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS VEIKLOS REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2015 m. gegužės 7 d. Nr. T-97

Panevėžys

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1.   Pakeisti Panevėžio rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamentą, patvirtintą Panevėžio rajono savivaldybės tarybos 2011 m. rugpjūčio 25 d. sprendimu Nr. T-163 „Dėl Panevėžio rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“:

1.1pakeisti 25.2 punktą ir jį išdėstyti taip:

25.2. mero atleidimas iš pareigų prieš terminą, mero darbo užmokesčio nustatymas;“

1.2. pakeisti 25.11 punktą ir jį išdėstyti taip:

25.11. sprendimų dėl mero politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų pareigybių skaičiaus nustatymo bei savivaldybės tarybos ir mero sekretoriato sudarymo ir jo pareigybių skaičiaus nustatymo priėmimas mero siūlymu;“

1.3. pakeisti 25.21 punktą ir jį išdėstyti taip:

25.21. savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė), savivaldybės įmonių, akcinių bendrovių, uždarųjų akcinių bendrovių (toliau – savivaldybės juridiniai asmenys) steigimas, reorganizavimas, likvidavimas ir jų priežiūra, savivaldybės mokymo ir auklėjimo (toliau – švietimo) įstaigų vadovų skyrimas į pareigas ir atleidimas iš jų teisės aktų nustatyta tvarka, dalyvavimas steigiant, reorganizuojant ir likviduojant viešuosius ir privačius juridinius asmenis;“

1.4. pakeisti 25.32 punktą ir jį išdėstyti taip:

25.32. savivaldybės bendrojo plano ar savivaldybės dalių bendrųjų planų tvirtinimas įstatymų nustatyta tvarka;“

1.5. pakeisti 25.35 punktą ir jį išdėstyti taip:

25.35. savivaldybės triukšmo prevencijos ir mažinimo priemonių, triukšmo savivaldybės teritorijoje rodiklių, aglomeracijų strateginių triukšmo žemėlapių, gyvenamųjų vietovių teritorijų, kuriose būtina įgyvendinti triukšmo prevencijos ir mažinimo priemones (triukšmo prevencijos zonų), ir triukšmo prevencijos viešosiose vietose taisyklių tvirtinimas, tyliųjų zonų nustatymas. Savivaldybės vykdomosios institucijos, kitų pavaldžių viešojo administravimo subjektų funkcijų triukšmo valdymo srityje įgyvendinimo priežiūra;“

1.6. pakeisti 25.40 punktą ir jį išdėstyti taip:

25.40. savivaldybės strateginių plėtros ir veiklos planų, savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų tvirtinimas ir ataskaitų dėl jų įgyvendinimo išklausymas ir sprendimų dėl jų priėmimas;“

1.7. pakeisti 25.41 punktą ir jį išdėstyti taip:

25.41. Strateginio planavimo savivaldybėje organizavimo tvarkos aprašo tvirtinimas;“

1.8. pakeisti 26.8 punktą ir jį išdėstyti taip:

26.8. savivaldybės ir vietovės lygmens specialiojo teritorijų planavimo dokumentų tvirtinimas, išskyrus įstatymų nustatytus atvejus;“

1.9. pakeisti 50 punktą ir jį išdėstyti taip:

50. Kitus savivaldybės tarybos posėdžius prireikus, bet ne rečiau kaip kas 3 mėnesiai, šaukia meras, o kai jo nėra, – mero pavaduotojas, o kai šio nėra, – laikinai mero pareigas einantis tarybos narys. Savivaldybės tarybos posėdžiams pirmininkauja meras, o kai jo nėra, – mero pavaduotojas, o kai šio nėra, – laikinai mero pareigas einantis tarybos narys. Meras, o kai jo nėra, – mero pavaduotojas, o kai šio nėra, – laikinai einantis mero pareigas tarybos narys privalo sušaukti savivaldybės tarybos posėdį, jeigu to raštu reikalauja ne mažiau kaip 1/3 išrinktų tarybos narių pateikdami svarstytinus klausimus kartu su sprendimų projektais, ne vėliau kaip per dvi savaites nuo tarybos narių reikalavimo gavimo. Jeigu per nustatytą laiką meras ar jo pavaduotojas arba laikinai mero pareigas einantis tarybos narys savivaldybės tarybos posėdžio nesušaukia, jį gali šaukti ne mažiau kaip 1/3 išrinktų tarybos narių. Jeigu meras ar jo pavaduotojas arba laikinai mero pareigas einantis tarybos narys tarybos posėdyje nedalyvauja, posėdžiui pirmininkauja ir visus posėdyje priimtus dokumentus pasirašo savivaldybės tarybos paskirtas tarybos narys;“

1.10. pakeisti 67 punktą ir jį išdėstyti taip:

67. Savivaldybės tarybos posėdyje svarstytini klausimai ir įregistruoti sprendimų projektai kartu su aiškinamaisiais raštais, visa papildoma medžiaga bei vizomis pateikiami merui ne vėliau kaip prieš 4 darbo dienas iki posėdžio, kuriuos meras privalo įtraukti į posėdžio darbotvarkę. Jeigu meras svarstytinų klausimų į posėdžio darbotvarkę neįtraukia, dėl jų įtraukimo į darbotvarkę sprendžia savivaldybės taryba reglamento 59 punkto nustatyta tvarka. Savivaldybės tarybos posėdžio darbotvarkė ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki savivaldybės tarybos posėdžio paskelbiama savivaldybės interneto svetainėje;“

1.11. pakeisti 81 punktą ir jį išdėstyti taip:

81. Slapto balsavimo procedūra vykdoma tokia pat tvarka kaip ir renkant mero pavaduotoją;“

1.12. pakeisti 94 punktą ir jį išdėstyti taip:

94. Tarybos sprendimus pasirašo posėdžio pirmininkas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po posėdžio;“

1.13. pakeisti 97 punktą ir jį išdėstyti taip:

97. Meras yra atskaitingas savivaldybės tarybai ir bendruomenei už savo ir savivaldybės veiklą.“

1.14. pakeisti 98.5 punktą ir jį išdėstyti taip:

98.5. tvirtina sekretoriato nuostatus, Valstybės tarnybos įstatymo ir darbo kodekso nustatyta tvarka skiria į pareigas ir atleidžia iš jų sekretoriato darbuotojus, mero politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojus;“

1.15. pakeisti 98.11 punktą ir jį išdėstyti taip:

98.11. nustato mero pavaduotojo (pavaduotojų) veiklos sritis;“

1.16. pakeisti 98.13 punktą ir jį išdėstyti taip:

98.13. teikia savivaldybės tarybai siūlymus dėl sekretoriato sudarymo ir jo pareigybių skaičiaus nustatymo arba mero politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų pareigybių skaičiaus nustatymo (jeigu sekretoriatas nesudaromas);“

1.17. pakeisti 99.2 punktą ir jį išdėstyti taip:

99.2. laiku ir tinkamai būtų rengiami savivaldybės strateginio planavimo dokumentai, užtikrinama šių dokumentų ir juose numatytų pasiekti rezultatų įgyvendinimo kontrolė;“

1.18. pakeisti 100 punktą ir jį išdėstyti taip:

100. Meras ne rečiau kaip kartą per metus atsiskaito savivaldybės tarybai ir bendruomenei už savo veiklą, taip pat rengia ir pateikia rinkėjams ir savivaldybės bendruomenei savivaldybės veiklos ataskaitą.“

1.19. pakeisti 101 punktą ir jį išdėstyti taip:

101. Mero pavaduotojas atlieka mero nustatytas funkcijas ir pavedimus. Meras mero pavaduotojo funkcijas nustato mero pavaduotojo kadencijos laikotarpiui ir gali jas keisti. Kai meras negali eiti pareigų, mero pavaduotojas ar laikinai mero pareigas einantis savivaldybės tarybos narys atlieka visas mero pareigas, išskyrus 98.4–98.6, 98.11, 98.12, 98.13 ir 98.17–98.24 punktuose numatytus įgaliojimus. Tokiu atveju 98.17–98.24 punktuose nustatytus mero įgaliojimus atlieka savivaldybės taryba. Merui nesant (atostogų, komandiruočių, stažuočių ir kitais atvejais) mero pavaduotojas eina mero pareigas be atskiro pavedimo. Mero pareigas laikinai eina savivaldybės tarybos posėdyje dalyvaujančių tarybos narių balsų dauguma išrinktas savivaldybės tarybos narys, kai:

1) meras dėl laikinojo nedarbingumo ar kitų pateisinamų priežasčių laikinai, ne daugiau kaip šimtą dvidešimt kalendorinių dienų, negali eiti savo pareigų ir nėra paskirtas mero pavaduotojas;

2) Savivaldybių tarybų rinkimų įstatymo nustatyta tvarka rinkimai vienmandatėje rinkimų apygardoje pripažįstami negaliojančiais ir skelbiami pakartotiniai rinkimai;

3) meras netenka savivaldybės tarybos nario mandato Vietos savivaldos įstatymo nustatyta tvarka.“

1.20. pakeisti 102 punktą ir jį išdėstyti taip:

102. Meras ir mero pavaduotojas negali dirbti kitose institucijose, įstaigose, įmonėse ir organizacijose ir gauti kito atlyginimo, išskyrus atlyginimo už mokslinę, pedagoginę ar kūrybinę veiklą. Ši nuostata netaikoma, jeigu mero pavaduotojas pareigas atlieka visuomeniniais pagrindais.“

1.21. pakeisti 15 skyrių ir jį išdėstyti taip:

15 skyrius. MERO, MERO PAVADUOTOJO, SAVIVALDYBĖS TARYBOS NARIO, ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS IR ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS PAVADUOTOJO (-Ų) ĮGALIOJIMŲ NETEKIMAS PRIEŠ TERMINĄ

108. Meras prieš terminą netenka savo įgaliojimų ir savivaldybės tarybos nario mandato savivaldybės tarybos sprendimu, jeigu už tai balsuoja visų savivaldybės tarybos narių dauguma, kai meras dėl laikinojo nedarbingumo neina pareigų daugiau kaip šimtą dvidešimt kalendorinių dienų iš eilės arba daugiau kaip šimtą keturiasdešimt dienų per paskutinius dvylika mėnesių. Taip pat meras netenka savo įgaliojimų ir savivaldybės tarybos nario mandato, jeigu jis netenka Lietuvos Respublikos pilietybės.

109. Meras visų savivaldybės tarybos narių balsų dauguma gali būti nušalinamas nuo pareigų, jeigu jam pareiškiami oficialūs įtarimai padarius nusikaltimą. Nušalinimas galioja iki teismo nuosprendžio, nutarties ar sprendimo, kuriuo baigiama byla, įsiteisėjimo arba ikiteisminio tyrimo nutraukimo. Nušalinimo laikotarpiu jis netenka visų merui suteiktų įgaliojimų. Nušalinimo laikotarpiu mero pareigas laikinai eina mero pavaduotojas, o jeigu jo nėra, – kitas savivaldybės tarybos paskirtas savivaldybės tarybos narys. Nušalinimo procedūra vykdoma pagal reglamento 114 punkte nustatytą tvarką.

110. Mero pavaduotojas prieš terminą netenka savo įgaliojimų savivaldybės tarybos sprendimu, jeigu už tai balsuoja visų tarybos narių dauguma:

110.1. Vyriausybės arba Valstybės kontrolės siūlymu už įstatymų ar kitų teisės aktų pažeidimus, dėl kurių padaryta esminės žalos valstybės ar savivaldybės interesams ir nuosavybei;

110.2. kai dėl laikino nedarbingumo nedirba daugiau kaip šimtą dvidešimt kalendorinių dienų iš eilės arba daugiau kaip šimtą keturiasdešimt dienų per paskutinius dvylika mėnesių;

110.3. kai pateikia atsistatydinimo prašymą.

111. Mero pavaduotojas mero teikimu prieš terminą netenka savo įgaliojimų, jeigu už sprendimą atleisti mero pavaduotoją balsuoja visų tarybos narių dauguma.

112 Mero pavaduotojo įgaliojimai nutrūksta, jeigu jis netenka Lietuvos Respublikos pilietybės arba tarybos nario mandato.

113. Mero pavaduotojas netenka savo įgaliojimų prieš terminą, jeigu ne mažiau kaip 1/3 visų savivaldybės tarybos narių motyvuotai pareiškia nepasitikėjimą juo, savivaldybės taryba priima sprendimą atleisti mero pavaduotoją ir už tokį sprendimą slaptai balsuoja ne mažiau kaip 1/2 visų savivaldybės tarybos narių. Jeigu sprendimas atleisti mero pavaduotoją dėl nepasitikėjimo nepriimamas, šį klausimą pakartotinai svarstyti galima tik po pusės metų. Taryba, gavusi raštišką pareiškimą dėl nepasitikėjimo mero pavaduotoju privalo šį klausimą svarstyti pirmame planuotame tarybos posėdyje arba šaukti neeilinį tarybos posėdį:

113.1. nepasitikėjimo mero pavaduotoju klausimas svarstomas posėdžio pradžioje;

113.2. pirmiausia taryba supažindinama (iki 10 minučių) su pareiškimu dėl nepasitikėjimo mero pavaduotoju, kurį pateikia jo iniciatoriai;

113.3. vėliau mero pavaduotojas išdėsto (iki 10 minučių) savo argumentus svarstomu klausimu;

113.4. posėdžio pirmininkas skelbia diskusiją, kurios metu gali kalbėti (iki 5 minučių) visi tarybos nariai. Baigus diskusiją, žodis suteikiamas (po 5 minutes) klausimo iniciatoriui ir mero pavaduotojui;

113.5. po šių pasisakymų posėdžio pirmininkas skelbia slaptą balsavimą;

113.6. slapto balsavimo procedūra atliekama tokia pat tvarka kaip ir renkant mero pavaduotoją;

113.7. jei daugiau kaip pusė tarybos narių balsuoja už nepasitikėjimą mero pavaduotoju, mero pavaduotojas, tarybai patvirtinus balsavimo protokolą, netenka įgaliojimų;

113.8. mero pavaduotojui netekus įgaliojimų, posėdžio pirmininkas skelbia naujo mero pavaduotojo rinkimus. Tarybai nusprendus, rinkimai pagal šio reglamento 48 punktą gali vykti tame pačiame tarybos posėdyje arba kitame tarybos posėdyje;

113.9. jei pareikštam nepasitikėjimui mero pavaduotoju nepritarė daugiau kaip pusė visų tarybos narių, mero pavaduotojas tęsia darbą.

114. Nepasitikėjimo administracijos direktoriumi ar administracijos direktoriaus pavaduotoju (-ais) klausimas svarstomas analogiškai kaip ir nepasitikėjimo mero pavaduotoju klausimas. Posėdyje, kuriame svarstomas nepasitikėjimo mero pavaduotoju, administracijos direktoriumi ar administracijos direktoriaus pavaduotoju (-ais) klausimas, pirmininkauja meras arba kitas posėdyje išrinktas tarybos narys.

114-1. Savivaldybės tarybos nario ar savivaldybės tarybos nario – mero įgaliojimų netekimas savivaldybės tarybos sprendimu vykdomas Vietos savivaldos įstatymo 25-1 straipsnio nustatyta tvarka ir pagrindais.“

1.22. pakeisti 123.2 punktą ir jį išdėstyti taip:

123.2. svarsto ir teikia siūlymus dėl savivaldybės strateginio planavimo dokumentų rengimo;“

1.23. pakeisti 206 punktą ir jį išdėstyti taip:

206. Apklausos paskelbimo iniciatyvos teisė priklauso savivaldybės gyventojams, tarybai, merui ir seniūnui.“

1.24. pakeisti 208.3 punktą ir jį išdėstyti taip:

208.3. meras, gavęs prašymą, skelbia apklausą Vietos savivaldos įstatymo nustatyta tvarka ir terminais.“

1.25. papildyti 27-1 punktu:

27-1. Savivaldybės taryba prižiūrėdama savivaldybės vykdomąsias institucijas ir kitus subjektus, tiesiogiai įgyvendinančius valstybines (perduotas savivaldybėms) funkcijas, turi teisę reikalauti atsiskaityti už veiklą, pateikiant veiklos ataskaitą, prašyti pateikti paaiškinimus, kaip vykdomi Tarybos sprendimai ir teisės aktų reikalavimai, susiję su šių subjektų funkcijų vykdymu, teikti paklausimus reglamento 20 skyriuje nustatyta tvarka, kitais būdais kontroliuoti jų veiklą savo kompetencijos ribose. Už šios funkcijos įgyvendinimo organizavimą yra atsakingas meras.“

1.26. papildyti 98.16–98.24 papunkčiais:

98.16. teikia komitetams, išskyrus Kontrolės komitetą, komitetų pirmininkų ir pavaduotojų kandidatūras;

98.17. tvirtina gyvenamųjų vietovių ar jų dalių suskirstymą (sugrupavimą) į seniūnaitijas savivaldybės administracijos direktoriaus teikimu;

98.18. skiria į pareigas ir atleidžia iš jų savivaldybės biudžetinių įstaigų, išskyrus švietimo įstaigas, vadovus, įgyvendina kitas funkcijas, susijusias su šių juridinių asmenų vadovų darbo santykiais, Darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka;

98.19. skiria į pareigas ir atleidžia iš jų savivaldybės viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė), išskyrus švietimo įstaigas, vadovus, įgyvendina kitas funkcijas, susijusias su šių juridinių asmenų vadovų darbo santykiais, Darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka;

98.20. atkuria savivaldybės valdomo išlikusio nekilnojamojo turto nuosavybės teises religinėms bendrijoms ir bendruomenėms;

98.21. išduoda leidimus naudoti žūklės plotus vandens telkiniuose, tvirtina žuvų išteklių naudojimo, atkūrimo ir apsaugos žuvininkystės vandens telkiniuose priemonių planus teisės aktų nustatyta tvarka;

98.22. keičia pagrindinę žemės naudojimo paskirtį ir būdą teisės aktų nustatytais atvejais ir tvarka;

98.23. suteikia patalpas Seimo nariams pagal Lietuvos Respublikos Seimo statutą;

98.24. skelbia vietos gyventojų apklausą.“

1.27. papildyti 150-1 punktu:

150-1. Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba teikiamą svarstyti klausimą ir visą su juo susijusią medžiagą (išvadas, finansinius ir veiklos auditus, ataskaitas, ir kt.) Kontrolės komiteto pirmininkui, savivaldybės administracijai bei subjektų, su kurių veikla susijęs svarstomas klausimas, vadovams privalo pateikti ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki Kontrolės komiteto posėdžio.“

2. Pripažinti netekusiais galios Panevėžio rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento, patvirtinto Panevėžio rajono savivaldybės tarybos 2011 m. rugpjūčio 25 d. sprendimu Nr. T-163 „Dėl Panevėžio rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“, 25.4, 25.14, 26.1, 26.3, 26.10–26.15, 208.4–208.7 punktus.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                  Povilas Žagunis