KAUNO MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL VIEŠŲJŲ PASLAUGŲ TEIKIMO VIETINIO SUSISIEKIMO MARŠRUTAIS ORGANIZAVIMO IR MARŠRUTŲ POREIKIO NUSTATYMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2024 m. balandžio 23 d. Nr. T-169

Kaunas

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 33 punktu, 15 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos kelių transporto kodekso 17¹ straipsnio 2 dalimi, Kauno miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Viešųjų paslaugų teikimo vietinio susisiekimo maršrutais organizavimo ir maršrutų poreikio nustatymo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Kauno miesto savivaldybės tarybos 2006 m. birželio 8 d. sprendimą Nr. T-245 „Dėl Leidimų vežti keleivius vietinio reguliaraus susisiekimo kelių transporto maršrutais išdavimo ir panaikinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

 

 

 

Savivaldybės tarybos narys, laikinai einantis

savivaldybės mero pareigas                                                                                      Benjaminas Želvys

 

PATVIRTINTA

Kauno miesto savivaldybės tarybos

2024 m. balandžio 23 d.

sprendimu Nr. T-169

 

VIEŠŲJŲ PASLAUGŲ TEIKIMO VIETINIO SUSISIEKIMO MARŠRUTAIS ORGANIZAVIMO IR MARŠRUTŲ POREIKIO NUSTATYMO  TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.     Viešųjų paslaugų teikimo vietinio susisiekimo maršrutais organizavimo ir maršrutų poreikio nustatymo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato viešųjų paslaugų teikimo vietinio susisiekimo maršrutais organizavimo, naujų vietinio miesto reguliaraus susisiekimo maršrutų Kauno mieste nustatymo, esamų keitimo, panaikinimo, maršrutų poreikio nustatymo tvarką.

2.   Apraše vartojamos sąvokos:

2.1Maršrutas – Kauno miesto savivaldybės vykdomosios institucijos arba jos įgalioto Kauno miesto savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu nustatyta gatvių (kelių) trasa, kuria vežami keleiviai.

2.2Kitos Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos kelių transporto kodekse (toliau – Kodeksas),  Lietuvos Respublikos transporto veiklos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme.

 

II SKYRIUS

VIEŠŲJŲ PASLAUGŲ TEIKIMO VIETINIO SUSISIEKIMO MARŠRUTAIS ORGANIZAVIMAS

 

3.     Keleivių vežimas maršrutais organizuojamas tik tomis gatvėmis ir keliais, kurie atitinka gatvėms ir keliams, kuriais vyksta reguliarusis keleivinio transporto eismas, keliamus reikalavimus, nustatytus Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2011 m. lapkričio 29 d. įsakymu Nr. 3-747 „Dėl Reikalavimų gatvėms ir keliams, kuriais vyksta reguliarusis keleivinio transporto eismas, patvirtinimo“.

4. Vežti keleivius maršrutais gali tik vežėjai turintys Kodekso 8 straipsnio 2 dalies 1 ar 4 punkte nurodytą galiojančią profesinės vežimo kelių transportu veiklos licenciją.

5. Kauno miesto savivaldybės vykdomoji institucija arba jos įgaliotas Kauno miesto savivaldybės administracijos direktorius (toliau – Savivaldybė), siekdama užtikrinti bendrus interesus tenkinančių keleivinio transporto viešųjų paslaugų teikimą, įvertinusi tai, kad paslaugas būtina teikti nuolat, kad jomis galėtų naudotis visi gyventojai, ir jos turi būti kokybiškos, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Kodeksu ir kitais teisės aktais, parenka vežėją.

6. Vežėjas teikti viešąsias paslaugas pagal viešųjų paslaugų įsipareigojimus parenkamas:

6.1. pasibaigus viešųjų paslaugų teikimo sutarties galiojimo terminui;

6.2. dėl esminių viešųjų paslaugų teikimo sutarties pažeidimų nutraukus  galiojančią viešųjų paslaugų teikimo sutartį; 

6.3. viešųjų paslaugų teikimo sutarčiai netekus galios Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse ir kituose teisės aktuose nustatytais atvejais;

6.4. vežėjui atsisakius vežti keleivius Savivaldybės nustatytu maršrutu;

6.5. Savivaldybei pratęsus, pakeitus arba sutrumpinus maršrutą, jeigu šiuo maršrutu keleivius vežantis vežėjas, jam pasiūlius, atsisako vežti keleivius pakeistu maršrutu;

6.6. Savivaldybei pradedant papildomus maršruto reisus, jei šiuo maršrutu keleivius vežantis vežėjas, jam pasiūlius, atsisako vežti keleivius papildomais reisais. Šiuo atveju vežėjas parenkamas vežti keleivius tik papildomais reisais.

7. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1370/2007 nustato viešųjų paslaugų sutarčių turinį, trukmę, jų sudarymo sąlygas, vežėjų nuostolių, patirtų vykdant viešųjų paslaugų įsipareigojimus, kompensacijai apskaičiuoti taikomas taisykles. 

8. Savivaldybė nustato būtinų keleivių vežimo autobusais ir troleibusais paslaugų apimtį Kauno mieste.

 

III SKYRIUS

VIEŠŲJŲ PASLAUGŲ TEIKIMO VIETINIO SUSISIEKIMO MARŠRUTAIS POREIKIO NUSTATYMAS

 

9. Savivaldybė, atsižvelgdama į Kauno miesto savivaldybės administracijos Transporto ir eismo organizavimo skyriaus (toliau – Transporto ir eismo organizavimo skyrius) pateiktas išvadas ir pasiūlymus, numato maršrutų poreikį, pradeda naujus maršrutus, esamus panaikina, pakeičia, pratęsia ar sutrumpina, panaikina stoteles arba papildo maršrutą naujomis stotelėmis, nustato reisų skaičių.

10. Transporto ir eismo organizavimo skyrius  formuoja viešojo transporto veiklos strategiją ir organizuoja jos įgyvendinimą, užtikrina keleivių vežimą maršrutais. Savivaldybė gali įgalioti Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėją nustatyti maršrutų reisų skaičių pagal poreikį.

11. Nauji maršrutai nustatomi arba esami keičiami, jei netenkinama keleivių paklausa arba paklausa tenkinama, tačiau važiavimo sąlygos yra netinkamos (keleiviai netelpa į transporto priemones ir t. t.), ir jeigu keleivių susisiekimo negalima užtikrinti pakeičiant vežimo esamais maršrutais sąlygas (trasą, dažnį, laiką, transporto priemonių talpą).

12. Planuojamų arba keičiamų maršrutų reisai turi būti priderinti prie esamų maršrutų reisų taip, kad transporto priemonių eismo intervalai atitiktų keleivių srautus.

13. Nustačius naują reguliaraus susisiekimo maršrutą, juo vežti keleivius siūloma vežėjui, su kuriuo yra pasirašyta galiojanti viešųjų paslaugų teikimo sutartis.

14. Savivaldybė, prieš pradėdama arba keisdama maršrutą, kurio dalis patenka į kitos savivaldybės teritoriją, šio maršruto tvarkaraščio projektą ir planuojamą maršruto trasą privalo iš anksto suderinti su savivaldybės, per kurios teritoriją numatoma maršruto trasa, institucijomis arba jų įgaliotais viešojo administravimo subjektais.

15. Maršrutai gali būti keičiami (sutrumpinami, pratęsiami, panaikinamos stotelės ar papildomos naujomis stotelėmis, nustatomas maršrutų reisų dažnumas, keičiami stotelių ir maršrutų pavadinimai) atsižvelgiant į:

15.1. gyventojų judumo matricą;

15.2. visuomenės interesus, poreikius;

15.3. sezoniškumą;

15.4. keleivių, vežamų maršrutu ar tam tikru reisu, skaičių;

15.5. Kauno miesto savivaldybės finansinius išteklius;

15.6. kitas objektyvias aplinkybes.

16. Maršrutai taip pat gali būti keičiami esant trumpalaikiam keleivių srautų padidėjimui.

17. Transporto ir eismo organizavimo skyrius nagrinėja gyventojų, organizacijų, bendruomenių pateiktus prašymus dėl naujų ir (ar) esamų maršrutų reikalingumo, įvertina jų naudą, preliminariai apskaičiuoja Kauno miesto savivaldybės biudžeto lėšų poreikį maršruto nuostolingumui kompensuoti, atlieka kitas analizes, ir teikia išvadas bei siūlymus dėl maršruto reikalingumo Savivaldybei.

18. Ne vėliau kaip prieš 14 darbo dienų iki naujo maršruto (ar jo dalies) atidarymo, atliekamas detalus maršruto matavimas. Maršruto matavimą atlieka Savivaldybės sudaryta nuolatinė Troleibusų ir autobusų vietinio susisiekimo maršrutų matavimo komisija.

19. Maršrutų eismo tvarkaraščiai, jų pasikeitimai skelbiami Savivaldybės ir vežėjo, vežančio keleivius maršrutu, interneto svetainėse.

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

20. Ginčai, susiję su Aprašo nuostatų taikymu, sprendžiami ir įgalioti asmenys, pažeidę šio Aprašo nuostatas, atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

21. Aprašas gali būti keičiamas ar pripažįstamas netekusiu galios Kauno miesto savivaldybės tarybos sprendimu.

______________________________