LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL lietuvos respublikos ŪKIO ministro 2015 m. rugsėjo 4 d. įsakymo Nr. 4-558 „dėl Nacionalinio verslo konsultantų tinklo Veiklos Organizavimo ir administravimo tvarkos aprašo patvirtinimo“

pakeitimo

 

2016 m. liepos 13 d. Nr. 4-472

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2015 m. rugsėjo 4 d. įsakymą Nr. 4-558 „Dėl Nacionalinio verslo konsultantų tinklo veiklos organizavimo ir administravimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

dėl verslo konsultantų tinklo Veiklos Organizavimo ir administravimo tvarkos aprašo patvirtinimo

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 921 „Dėl Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 10.1 ir 10.3 papunkčiais ir Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą, taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą“, 6.30 papunkčiu,

t v i r t i n u Verslo konsultantų tinklo veiklos organizavimo ir administravimo tvarkos aprašą (pridedama).“

 

 

 

Ūkio ministras                                                                                                        Evaldas Gustas


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ūkio ministro

2015 m. rugsėjo 4 d. įsakymu Nr. 4-558

(Lietuvos Respublikos ūkio ministro

2016 m. liepos 13 d. įsakymo Nr. 4-472 redakcija)

 

VERSLO KONSULTANTŲ TINKLO VEIKLOS ORGANIZAVIMO IR ADMINISTRAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Verslo konsultantų tinklo veiklos organizavimo ir administravimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato verslo konsultantų atrankos į Verslo konsultantų tinklą (toliau – Tinklas) tvarką, verslo konsultantų pareigas, teikiamų paslaugų ir kokybės priežiūros tvarką.

2. Apraše vartojamos sąvokos:

2.1. Aukštos kokybės verslo konsultacija (toliau – konsultacija) – reikalingos informacijos ir patarimų teikimas individualiai paslaugų gavėjo, nustatyto Aprašo 2.3 papunktyje, vadovui ar atstovui, kai informaciją ir patarimus patogioje paslaugų gavėjui, nustatytam Aprašo 2.3 papunktyje, vietoje, patogiu laiku ir būdu teikia į Tinklą įtrauktas verslo konsultantas, naudodamas gerąją verslo praktiką, išsiaiškinęs paslaugų gavėjo poreikius ir lūkesčius bei prie jų prisitaikęs.

2.2. Kandidatas – fizinis ar juridinis asmuo, siekiantis būti įtrauktas į Tinklą ir Aprašo nustatyta tvarka teikti konsultacijas.

2.3. Paslaugų gavėjas:

2.3.1. verslo pradžios ar verslo plėtros tema (-omis) – ne ilgiau nei 5 metus veikiantis smulkiojo ir vidutinio verslo (toliau – SVV) subjektas, kuriam suteikiamos konsultacijos ir kuris atitinka Lietuvos Respublikos 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos priemonės (-ių), kuria (-iomis) remiamos verslo konsultacijos, projektų finansavimo sąlygų apraše nurodytus atrankos kriterijus;

2.3.2. eksporto ir ekoinovacijų tema (-omis) – labai maža, maža ar vidutinė įmonė, kuriai suteikiamos konsultacijos ir kuri atitinka Lietuvos Respublikos 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos priemonės (-ių), kuria (-iomis) remiamos verslo konsultacijos, projektų finansavimo sąlygų apraše nurodytus atrankos kriterijus.

2.4. SVV subjektas kaip ši sąvoka apibrėžta Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme.

2.5. Tinklas – Aprašo nustatyta tvarka atrinkti ir VšĮ „Versli Lietuva“ prižiūrimi konsultacijas SVV subjektams teikiantys fiziniai ir juridiniai asmenys.

2.6. Verslo konsultantas – Aprašo nustatyta tvarka atrinktas ir į Tinklą įtrauktas fizinis ar juridinis asmuo, teikiantis Apraše nustatytas konsultacijas.

 

II SKYRIUS

VERSLO KONSULTANTŲ ATRANKA

 

3. Verslo konsultantai atrenkami konsultuoti Aprašo 1–3 prieduose nurodytomis konsultavimo temomis (potemėmis).

4. Kandidatas prašymo įtraukti į Tinklą pateikimo dieną turi atitikti Aprašo 4–6 prieduose nustatytus atrankos kriterijus.

5. Verslo konsultantų atranką organizuoja ir atlieka VšĮ „Versli Lietuva“ pagal su Lietuvos Respublikos ūkio ministerija (toliau – Ūkio ministerija) suderintą ir VšĮ „Versli Lietuva“ generalinio direktoriaus įsakymu patvirtintą procedūrų vadovą (toliau – Procedūrų vadovas).

6. VšĮ „Versli Lietuva“ kvietimą teikti prašymus dėl įtraukimo į Tinklą (toliau – Kvietimas) skelbia interneto svetainėje www.verslilietuva.lt ir (ar) kitose visuomenės informavimo priemonėse ne rečiau kaip vieną kartą per kalendorinius metus. Kvietime nurodomas prašymo pateikimo terminas, sąlygos ir kita aktuali informacija.

7. Kandidatai raštu, elektroniniu paštu ir žodžiu gali pateikti VšĮ „Versli Lietuva“ klausimus dėl dalyvavimo kandidatų atrankoje tvarkos ir atrankos kriterijų. VšĮ „Versli Lietuva“, naudodamasi tomis pačiomis ryšio priemonėmis, kuriomis kandidatas pateikė klausimą, ne vėliau kaip per 7 dienas nuo klausimo gavimo dienos atsako į klausimą. Aktuali visiems kandidatams informacija taip pat skelbiama interneto svetainėje www.verslilietuva.lt. 

8. Kandidatas, norėdamas dalyvauti atrankoje, turi užpildyti ir pateikti atitinkamą (-us) prašymą (-us) įtraukti į Tinklą (toliau – prašymas (-ai), kurio (-ų) formą (-as) įsakymu tvirtina VšĮ „Versli Lietuva“ generalinis direktorius).

9. Kandidatas užpildytą prašymo formą ir joje pažymėtus priedus pateikia VšĮ „Versli Lietuva“, vadovaudamasis Kvietime nurodytomis sąlygomis ir terminais. Kandidatas turi pateikti vieną prašymo originalą. Prie prašymo pridedamų atitiktį atrankos kriterijams pagrindžiančių dokumentų kopijos turi būti patvirtintos tikrumo žyma, liudijančia dokumento kopijos tikrumą (tikrumo žymą sudaro žodžiai „Kopija tikra“ („Nuorašas (Išrašas) tikras“), dokumento kopijos, nuorašo ar išrašo tikrumą tvirtinančio įmonės vadovo ar kito tokius įgaliojimus turinčio asmens pareigų pavadinimas, parašas, vardas (vardo raidė) ir pavardė, data) arba pateiktos kaip elektroninis dokumentas, pasirašytas elektroninio pasirašymo priemonėmis su kvalifikuoto elektroninio parašo sertifikatais.

10. Aprašo 4–6 prieduose nustatyti specialieji atrankos kriterijai taikomi kiekvienai temai atskirai. Jei kandidatas yra juridinis asmuo ir ketina teikti konsultacijas verslo pradžios, verslo plėtros ar ekoinovacijų klausimais, bendrieji atrankos kriterijai taikomi pačiam juridiniam asmeniui, o specialiuosius atrankos kriterijus, nustatytus Aprašo 4 ir 6 prieduose, turi atitikti jo prašyme nurodytas (-i) darbuotojas (-ai). Jei kandidatas yra fizinis asmuo ir ketina teikti konsultacijas verslo pradžios, verslo plėtros ar ekoinovacijų klausimais, tai jam taikomi ir bendrieji, ir specialieji atrankos kriterijai. Jei kandidatas ketina teikti konsultacijas eksporto klausimais, jis turi atitikti Aprašo 5 priede nustatytus atrankos kriterijus.

11. Ar kandidatai pateikė tinkamai užpildytus prašymus bei kitus dokumentus, tikrina VšĮ „Versli Lietuva“ generalinio direktoriaus įsakymu paskirti darbuotojai.

12. Prašymai tikrinami ne ilgiau kaip 30 dienų nuo Kvietime nurodytos paskutinės prašymų pateikimo dienos. Nepavykus prašymų patikrinti per nustatytą terminą (kai tikrinant prašymus reikia kreiptis į kitas institucijas ar esant kitų objektyvių aplinkybių), patikrinimo terminas gali būti pratęstas VšĮ „Versli Lietuva“ generalinio direktoriaus įsakymu, bet ne ilgiau kaip 14 dienų. Apie naują prašymų tikrinimo terminą VšĮ „Versli Lietuva“ informuoja kandidatus raštu ir nurodo termino pratęsimo priežastis. 

13. Jeigu tikrinant prašymą nustatoma, kad pateikti ne visi reikiami dokumentai ir (ar) informacija, arba jei dėl prašyme pateiktos neišsamios ar netikslios informacijos, trūkstamų dokumentų VšĮ „Versli Lietuva“ negali tinkamai patikrinti prašymo, ji turi paprašyti kandidato per ne vėliau kaip 15 dienų pateikti papildomą informaciją ir (ar) dokumentus. Jei kandidatas per nurodytą terminą papildomos informacijos ir (ar) dokumentų nepateikia, galutinis sprendimas dėl kandidato atrankos į Tinklą priimamas vadovaujantis turimais duomenimis.

14. VšĮ „Versli Lietuva“ gali kreiptis į atitinkamas institucijas su prašymu pateikti papildomą informaciją apie kandidatą ir (ar) prašyme pateiktą informaciją bei naudotis kitais viešai prieinamais informacijos šaltiniais, siekiant patikrinti kandidato pateiktų duomenų ir informacijos pagrįstumą.

15. Patikrinusi kandidatų prašymus, VšĮ „Versli Lietuva“ per 7 dienas nuo prašymų tikrinimo pabaigos prašymus su priedais pateikia Prašymų baigiamojo vertinimo komisijai (toliau – Komisija). Komisija sudaroma iš 7 narių (įskaitant pirmininką). Į Komisijos sudėtį turi būti įtraukti trys nepriklausomi ekspertai, du Ūkio ministerijos atstovai bei du VšĮ „Versli Lietuva“ atstovai.

16. Nepriklausomų ekspertų atrankos tvarka nustatoma Procedūrų vadove.

17. Komisijos sudėtis, raštu suderinta su Ūkio ministerija, tvirtinama VšĮ „Versli Lietuva“ generalinio direktoriaus įsakymu. Komisiją techniškai aptarnauja VšĮ „Versli Lietuva“.

18. Į Komisijos sudėtį negali būti skiriamas asmuo, teikiantis konsultacijas ar darbo santykiais susijęs su įmone, įstaiga ar organizacija (išskyrus VšĮ „Versli Lietuva“), teikiančia verslo konsultavimo paslaugas.

19. Komisijos darbo tvarka nustatoma Komisijos darbo reglamente, kurį įsakymu tvirtina VšĮ „Versli Lietuva“ generalinis direktorius.

20. Komisija, išnagrinėjusi VšĮ „Versli Lietuva“ pateiktus prašymus ir priedus, įvertinusi kandidato atitiktį Aprašo 4–6 prieduose nustatytiems reikalavimams, priima sprendimą:

20.1. siūlyti VšĮ „Versli Lietuva“ generaliniam direktoriui įtraukti kandidatą į Tinklą, jeigu kandidatas atitinka visus jam taikomus atrankos kriterijus;

20.2. grąžinti kandidato prašymą patikslinti duomenis, nurodžius grąžinimo priežastį (-is);

20.3. siūlyti VšĮ „Versli Lietuva“ generaliniam direktoriui atmesti kandidato prašymą, jeigu kandidatas neatitinka jam taikomų atrankos kriterijų, ar paaiškėjus, kad kandidatas pateikė melagingą ar tikrovės neatitinkančią informaciją.

21. Komisijai priėmus sprendimą grąžinti kandidato prašymą patikslinti duomenis, VšĮ „Versli Lietuva“ per 3 darbo dienas nuo Komisijos sprendimo priėmimo kreipiasi į kandidatą prašydama per nustatytą terminą, bet ne ilgesnį kaip 14 dienų, patikslinti prašyme ar prieduose nurodytą informaciją.

22. Kandidatui nepateikus patikslinančios informacijos per VšĮ „Versli Lietuva“ nustatytą terminą, Komisija siūlo VšĮ „Versli Lietuva“ generaliniam direktoriui atmesti kandidato prašymą.

23. Galutinį sprendimą dėl kandidatų įtraukimo į Tinklą ar jų prašymų atmetimo priima VšĮ „Versli Lietuva“ generalinis direktorius įsakymu dėl verslo konsultantų ir jų darbuotojų (kai verslo konsultantas yra juridinis asmuo) sąrašo patvirtinimo. VšĮ „Versli Lietuva“ generalinio direktoriaus įsakyme nurodomas verslo konsultantų ir jų darbuotojų (kai verslo konsultantas yra juridinis asmuo) sąrašas bei kokia (-omis) tema (-omis) ir kurioje (-ose) savivaldybėje (-ėse) jie teikia konsultacijas.

24. VšĮ „Versli Lietuva“ per 5 dienas nuo VšĮ „Versli Lietuva“ generalinio direktoriaus įsakymo dėl verslo konsultantų ir jų darbuotojų (kai verslo konsultantas yra juridinis asmuo) sąrašo patvirtinimo raštu informuoja kandidatus apie priimtą sprendimą ir inicijuoja bendradarbiavimo sutarties parengimą ir pasirašymą su VšĮ „Versli Lietuva“ generalinio direktoriaus įsakyme nurodytais verslo konsultantais.

25. Jeigu priimamas sprendimas atmesti kandidato prašymą, VšĮ „Versli Lietuva“ per 5 dienas nuo VšĮ „Versli Lietuva“ generalinio direktoriaus įsakymo dėl kandidato prašymų atmetimo pasirašymo dienos raštu informuoja apie tai kandidatą ir nurodo prašymo atmetimo priežastį (-is).

26. Kandidatai VšĮ „Versli Lietuva“ generalinio direktoriaus sprendimus dėl prašymo atmetimo gali skųsti teismui teisės aktų nustatyta tvarka.

27. VšĮ „Versli Lietuva“ patvirtintą verslo konsultantų ir jų darbuotojų (kai verslo konsultantas yra juridinis asmuo) sąrašą, jiems patvirtintų konsultavimo temų ir savivaldybių, kuriose jie teiks konsultacijas, sąrašą bei verslo konsultantų kontaktinę ir kitą jų pageidaujamą nurodyti informaciją (informaciją apie turimą kvalifikaciją, turimus sertifikatus, patirtį, klientus ir panašiai) skelbia interneto svetainėje www.verslilietuva.lt ne vėliau kaip per 30 dienų nuo VšĮ „Versli Lietuva“ generalinio direktoriaus įsakymo dėl verslo konsultantų ir jų darbuotojų (kai verslo konsultantas yra juridinis asmuo) sąrašo patvirtinimo pasirašymo dienos.

28. Verslo konsultantai, norintys pakeisti paslaugų teikimo savivaldybę (-es), išplėsti konsultavimo temų sąrašą arba įtraukti papildomų verslo konsultanto darbuotojų, gali kreiptis į VšĮ „Versli Lietuva“ su atitinkamu prašymu naujo kvietimo metu.

 

III SKYRIUS

VERSLO KONSULTANTŲ PAREIGOS

 

29. Verslo konsultantas (kai verslo konsultantas yra fizinis asmuo) ar verslo konsultanto darbuotojas (kai verslo konsultantas yra juridinis asmuo) privalo:

29.1. teikti konsultacijas tik ta (-omis) tema (-omis), kuriai (-ioms) buvo patvirtintas;

29.2. veikti sąžiningai ir skaidriai;

29.3. teikti konsultacijas VšĮ „Versli Lietuva“ generalinio direktoriaus įsakyme nurodytoje (-ose) savivaldybėje (-ėse);

29.4. sudaryti VšĮ „Versli Lietuva“ darbuotojams sąlygas patikrinti konsultacijų teikimo faktą;

29.5. teikti VšĮ „Versli Lietuva“ informaciją apie numatomų konsultacijų datą, laiką ir vietą ne vėliau kaip likus 1 darbo dienai iki konsultacijų teikimo dienos;

29.6. baigus konsultaciją, išsiųsti paslaugų gavėjui elektroninę nuorodą į konsultacijų kokybės vertinimo apklausos formą;

29.7. nesinaudoti konsultacijų metu sužinotomis paslaugų gavėjo komercinėmis paslaptimis ne paslaugų gavėjo tikslams ir jų neviešinti;

29.8. pildyti informaciją apie suteiktas konsultacijas Tinklo informacinėje sistemoje (jeigu įdiegtos funkcinės galimybės interneto svetainėje www.verslilietuva.lt);

29.9. informuoti VšĮ „Versli Lietuva“ apie kontaktinės informacijos pasikeitimą;

29.10. kiekvienam ataskaitiniam mėnesiui pasibaigus teikti VšĮ „Versli Lietuva“ duomenis apie suteiktas konsultacijas ir už konsultacijas gautų mokėjimą įrodančių dokumentų (sąskaitos faktūros ir jos apmokėjimą įrodančio banko sąskaitos išrašo) kopijas.

30. Verslo konsultantas privalo informuoti VšĮ „Versli Lietuva“ apie pasikeitimus, galinčius turėti esminės įtakos konsultacijų teikimui:

30.1. iškėlus verslo konsultantui bankroto bylą, restruktūrizavimo bylą (kai verslo konsultantas yra juridinis asmuo) ar pradėjus verslo konsultanto likvidavimo procesą (kai verslo konsultantas yra juridinis asmuo);

30.2. atleidus iš darbo į Tinklą įrašytą (-us) darbuotoją (-us);

30.3. padarius konkurenciją, darbą, darbuotojų saugą ir sveikatą ar aplinkosaugą reguliuojančių teisės aktų pažeidimą, už kurį paskirta administracinė nuobauda ir (ar) ekonominė sankcija. 

31. Verslo konsultantas apie Aprašo 30 punkte nurodytus pasikeitimus turi informuoti VšĮ „Versli Lietuva“ raštu kaip galima greičiau, bet ne vėliau kaip per 10 dienų nuo jų atsiradimo dienos.

32. Konsultacijos Tinkle paprastai teikiamos žodžiu tiesiogiai susitikus verslo konsultantui ir SVV subjekto vadovui ar jo atstovui. Verslo konsultantas, prieš pradėdamas teikti konsultacijas Tinkle nuotoliniu būdu (telefonu, internetu ir kitais tinkamais (leidžiančiais patikrinti konsultacijų suteikimo faktą ir trukmę) būdais), turi įvykdyti Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo ir kitų asmens duomenų apsaugą bei asmens duomenų tvarkymą nustatančių teisės aktų reikalavimus.

33. Į Tinklą įtrauktiems verslo konsultantams savo veikloje rekomenduojama vadovautis standartu LST EN 16114:2011 „Vadybos konsultacijų paslaugos“.

 

IV SKYRIUS

VERSLO KONSULTANTŲ TEIKIAMŲ PASLAUGŲ KOKYBĖS PRIEŽIŪRA

 

34. VšĮ „Versli Lietuva“ prižiūri verslo konsultantų teikiamų paslaugų kokybę ir atlieka:

34.1. paslaugų gavėjų gautų konsultacijų kokybės vertinimo apklausas;

34.2. kitus paslaugų kokybės tyrimus (pvz., slapto pirkėjo tyrimas).

35. Paslaugų gavėjai visų verslo konsultanto ar darbuotojo (jei verslo konsultantas yra juridinis asmuo) suteiktų konsultacijų kokybę vertina balais (nuo 1 iki 5 balų), aukščiausias balas – 5.  

36. Verslo konsultantas ar verslo konsultanto darbuotojas (jei verslo konsultantas yra juridinis asmuo), kurio konsultacijų kokybės įvertinimo vidurkis du ketvirčius iš eilės yra mažesnis negu 4 balai, šalinami iš Tinklo. Sprendimą pašalinti verslo konsultantą iš Tinklo įsakymu priima VšĮ „Versli Lietuva“ generalinis direktorius.

37. Paslaugos gavėjo gautos konsultacijos kokybės vertinimo apklausos (neanoniminės) formą įsakymu tvirtina VšĮ „Versli Lietuva“ generalinis direktorius.

38. VšĮ „Versli Lietuva“ ne vėliau kaip praėjus 5 dienoms po gautos konsultacijos kokybės vertinimo apklausos atnaujina informaciją apie verslo konsultanto suteiktų konsultacijų kokybės įvertinimo vidurkį interneto svetainėje www.verslilietuva.lt. VšĮ „Versli Lietuva“ ne rečiau kaip 2 kartus per mėnesį atlieka gautos konsultacijos kokybės vertinimo analizę.

39. Verslo konsultantas (kai verslo konsultantas yra juridinis asmuo) VšĮ „Versli Lietuva“ generalinio direktoriaus įsakymu šalinamas iš Tinklo:

39.1. kai verslo konsultanto darbuotojų konsultacijų kokybės įvertinimo vidurkis du ketvirčius iš eilės yra mažesnis negu 4 balai;

39.2. nustačius, kad verslo konsultantas nesilaiko Aprašo 29 punkte nurodytų pareigų;

39.3. kai verslo konsultantas atleidžia iš darbo vienintelį (paskutinį) į Tinklą įtrauktą darbuotoją;

39.4. kai pašalinamas iš Tinklo vienintelis (paskutinis) verslo konsultanto darbuotojas;

39.5. nustačius, kad verslo konsultantas ar jo vienintelis (paskutinis) darbuotojas nebeatitinka Aprašo 4–6 prieduose nustatytų atrankos kriterijų;

39.6. iškėlus verslo konsultantui bankroto bylą, restruktūrizavimo bylą ar pradėjus verslo konsultanto likvidavimo procesą.

40. Verslo konsultantas (kai verslo konsultantas yra fizinis asmuo) VšĮ „Versli Lietuva“ generalinio direktoriaus įsakymu šalinamas iš Tinklo:

40.1. kai konsultacijų kokybės įvertinimo vidurkis du ketvirčius iš eilės yra mažesnis negu 4 balai;

40.2. nustačius, kad verslo konsultantas nesilaiko Aprašo 29 punkte nurodytų pareigų;

40.3. nustačius, kad verslo konsultantas nebeatitinka Aprašo 4–6 prieduose nustatytų atrankos kriterijų.

41. Verslo konsultanto darbuotojas (kai verslo konsultantas yra juridinis asmuo) VšĮ „Versli Lietuva“ generalinio direktoriaus įsakymu šalinamas iš Tinklo:

41.1. kai verslo konsultanto darbuotojo konsultacijų kokybės įvertinimo vidurkis du ketvirčius iš eilės yra mažesnis negu 4 balai;

41.2. nustačius, kad verslo konsultanto darbuotojas nesilaiko Aprašo 29 punkte nurodytų pareigų;

41.3. nustačius, kad verslo konsultanto darbuotojas nebeatitinka Aprašo 4–6 prieduose nustatytų atrankos kriterijų.

42. Verslo konsultantas arba jo darbuotojas (kai verslo konsultantas yra juridinis asmuo) nebegali teikti konsultacijų paslaugų gavėjams nuo VšĮ „Versli Lietuva“ generalinio direktoriaus įsakymo pašalinti jį iš Tinklo priėmimo dienos.

43. Sprendimai dėl verslo konsultantų pašalinimo iš Tinklo yra skelbiami interneto svetainėje www.verslilietuva.lt.

44. Verslo konsultantai VšĮ „Versli Lietuva“ sprendimus dėl pašalinimo iš Tinklo gali skųsti teismui teisės aktų nustatyta tvarka.

45. Pašalintas iš Tinklo verslo konsultantas (tiek fizinis, tiek juridinis asmuo) gali teikti prašymą su nauju kvietimu, bet ne anksčiau kaip po 12 mėnesių nuo sprendimo jį pašalinti iš Tinklo priėmimo dienos (išskyrus atvejus, kai verslo konsultantas iš Tinklo (kai verslo konsultantas yra juridinis asmuo) pašalintas pagal Aprašo 39.3 papunktį. Tokiu atveju 12 mėnesių terminas netaikomas).

46. VšĮ „Versli Lietuva“ privalo užtikrinti Tinklo administravimo procese gautos informacijos apie fizinių ir juridinių asmenų veiklos ypatumus konfidencialumą ir komercinių paslapčių apsaugą.

47. VšĮ „Versli Lietuva“ privalo patikrinti į Tinklą įtraukto verslo konsultanto ir jo darbuotojo (-ų) atitiktį atrankos kriterijams, nustatytiems Aprašo 4–6 prieduose, jei per 12 mėnesių nuo įtraukimo į Tinklą VšĮ „Versli Lietuva“ generalinio direktoriaus įsakymu dėl verslo konsultantų ir jų darbuotojų (kai verslo konsultantas yra juridinis asmuo) sąrašo patvirtinimo verslo konsultantas ar jo darbuotojas (-jai) nekonsultavo nė vieno SVV subjekto.

48. VšĮ „Versli Lietuva“ ne rečiau kaip vieną kartą per 2 metus organizuoja patikrinimą, kurio metu tikrinama visų Tinkle esančių verslo konsultantų atitiktis Aprašo 4–6 prieduose nustatytiems atrankos kriterijams.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

49. VšĮ „Versli Lietuva“ teikia informaciją apie Tinkle esančius verslo konsultantus, jų suteiktų konsultacijų valandas, kokybę, skelbia sėkmės istorijas ir atlieka kitus viešinimo ir Tinklo populiarinimo veiksmus.

 

______________________


 

Verslo konsultantų tinklo veiklos

organizavimo ir administravimo

tvarkos aprašo

1 priedas

 

VERSLO PRADŽIOS IR VERSLO PLĖTROS KONSULTACIJŲ TEMŲ (POTEMIŲ) SĄRAŠAS

 

I SKYRIUS

VERSLO PRADŽIOS KONSULTACIJŲ, SKIRTŲ IKI 1 METŲ veikiantiems SMULKIOJO IR VIDUTINIO VERSLO subjektams, VERSLO PRADŽIOS TEMŲ (POTEMIŲ) SĄRAŠAS

 

1. Verslo planavimas:

1.1. verslo strategija;

1.2. verslo planų tipai, verslo plano rengimo tikslai;

1.3. verslo plano, aprašo arba pristatymo skaidrėmis struktūra ir būtini bei pasirinktini elementai;

1.4. fnansinio srauto skaičiavimas;

1.5. fiksuotų ir kintamų sąnaudų skaičiavimas;

1.6. biudžeto sudarymas ir išteklių paskirstymas;

1.7. verslo pradžios alternatyvų vertinimas – franšizės įsigijimo ir kitų verslo pradžios būdų palyginimas;

1.8. kokybiškas franšizės gavėjo veiksmų renkantis ir įsigyjant franšizę įgyvendinimas;

1.9. tinkamiausios franšizės pasirinkimas ir visapusiškas vertinimas

1.10. kitos su verslo planavimu susijusios potemės.

2. Mokesčiai ir buhalterinė apskaita:

2.1. svarbiausios mokestinės ir teisinės prievolės iš karto formalizavus veiklą (darbas su Valstybinio socialinio draudimo fondo valdyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos ir Valstybine mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, kitomis institucijomis, darbo saugos reikalavimų atitikimas);

2.2. pelno mokestis ir pelno mokesčio lengvata;

2.3. akcizų, gyventojų pajamų mokesčio, pridėtinės vertės mokesčio ir valstybinio socialinio draudimo fondo įmokų prievolės ir apskaita;

2.4. mokesčiai ir jų lengvatos, įstatymų išimtys ir interpretavimas;

2.5. mokesčių naujovės ir pasikeitimai;

2.6. įmonės bankroto ir likvidavimo aspektai;

2.7. bendrieji apskaitos principai: apskaitos tvarkymas; sąskaitų planas; paprastoji apskaita; dvejybinė apskaita; trumpalaikio ir (ar) ilgalaikio turto apskaita; kasos operacijų apskaita; atsargų apskaita; nuosavo kapitalo ir įsipareigojimų apskaita; pajamų ir sąnaudų apskaita; balanso sudarymo metodika; metinė finansinė ataskaita;

2.8. kitos su mokesčiais ir buhalterine apskaita susijusios potemės.

3. Parama verslui, verslo finansavimo šaltiniai:

3.1. verslo finansavimo galimybės;

3.2. verslo finansavimas naudojantis valstybės remiamais kreditais;

3.3. verslo finansavimas naudojantis uždarosios akcinės bedrovės „Investicijų ir verslo garantijos“ garantijomis;

3.4. rizikos kapitalo fondai;

3.5. Europos Sąjungos paramos verslui teikimo aktualijos;

3.6. Europos Sąjungos paramą administruojančios agentūros, jų veiklos pasiskirstymas pagal sektorius;

3.7. remiami verslo sektoriai ir sritys;

3.8. pasirengimas gauti Europos Sąjungos paramą;

3.9. paraiškų rengimas, teikimas ir administravimas;

3.10. savivaldybių teikiama parama verslui;

3.11. kitos su parama verslui, verslo finansavimo šaltiniais susijusios potemės.

4. Produkto, paslaugos tobulinimas:

4.1. produkto, paslaugos esmė, konkurencinis pranašumas, vieta kainos ir kokybės skalėje;

4.2. vertės pasiūlymas (išskirtinė vertė klientui);

4.3. palyginimas su konkurentais;

4.4. rinkos dydis;

4.5. augimo ir plėtros potencialas;

4.6. tiekėjų pasirinkimas, išskirtinių sąlygų jiems sudarymas;

4.7. intelektinės nuosavybės ir komercinių paslapčių apsauga (nekonkuravimo sutartys, konfidencialumo sutartys, patentavimas);

4.8. kitos su produkto, paslaugos tobulinimu susijusios potemės.

5. Pardavimas:

5.1. komercinio pasiūlymo rengimo ypatumai;

5.2. efektyvus įmonės, produkto ir (ar) paslaugų pristatymas; verslo ryšių užmezgimas ir palaikymas;

5.3. pardavimo plano rengimas;

5.4. netradiciniai pardavimo būdai (pajamų už produktą pasidalinimas, licencija, sėkmės mokestis);

5.5. derybos: pasirengimas deryboms; palankios derybų atmosferos kūrimas; sėkmingų derybų schema ir prielaidos; argumentavimo ir nuolaidų būdai; oponento pozicijos išsiaiškinimas ir prieštaravimų valdymas; derybų su keliais oponentais eiga; svarbiausi derybų klausimai ir taktika; pasiūlymo pateikimo taisyklės; derybų pabaiga;

5.6. kitos su pardavimu susijusios potemės.

6. Rinkodara:

6.1. rinkos vertinimas ir prekės ar paslaugos vertės išskyrimas;

6.2. taktinė rinkodara ir rinkodaros biudžeto sudarymas;

6.3. įvairių rinkodaros priemonių naudojimas, klientų pritraukimas, saugojimas ir gausinimas. Rinkodaros planas, jo įgyvendinimas ir efektyvumo vertinimas;

6.4. reprezentaciniai įmonės veiklos elementai (interneto puslapis, reklaminiai stendai, informaciniai pranešimai, šių priemonių turinys ir specifika);

6.5. prekės ženklo ir įvaizdžio kūrimas;

6.6. prekės ženklo apsauga;

6.7. internetinė rinkodara ir tinklaraščiai;

6.8. kitos su rinkodara susijusios potemės.

7. Sutarčių sudarymas ir valdymas:

7.1. sutarčių turinys ir sąlygos;

7.2. sutarčių teisės principai;

7.3. aiškiai nurodytos ir numanomos sutarties sąlygos;

7.4. sutarčių aiškinimas ir sudarymas;

7.5. sutarčių vykdymas;

7.6. sutarčių vykdymo principai;

7.7. sutartinių įsipareigojimų vykdymas pasikeitus aplinkybėms;

7.8. sutartys su užsienyje veikiančiais verslo partneriais;

7.9. kitos su sutarčių sudarymu ir valdymu susijusios potemės.

8. Dokumentų rengimas ir valdymas:

8.1. įstaigos dokumentų rengimas;

8.2. įstaigos dokumentų tvarkymas, registravimas ir apskaita;

8.3. įstaigos dokumentų saugojimas;

8.4. elektroninių dokumentų valdymas;

8.5. akcininkų, įmonės adreso, pavadinimo ir kitų įmonės duomenų keitimas;

8.6. kitos su dokumentų rengimu ir valdymu susijusios potemės.

9. Personalo valdymas, darbo teisė ir sauga:

9.1. darbuotojų paieška, jų įtraukimas ir motyvavimas;

9.2. komandos formavimas;

9.3. savarankiškas ir (ar) komandinis darbas;

9.4. efektyvus užduočių paskirstymas;

9.5. darbuotojų motyvavimas, ugdymas ir kvalifikacijos kėlimas;

9.6. organizacinė struktūra ir pareigybės;

9.7. pareiginių nuostatų rengimas;

9.8. darbo sutartys, jų rūšys ir sudarymo ypatumai;

9.9. drausminės nuobaudos, atostogų skyrimo ypatumai;

9.10. darbo ginčai;

9.11. bendrieji darbo saugos organizavimo klausimai;

9.12. darbuotojų instruktavimas ir mokymas;

9.13. kaip pritraukti naujų darbuotojų, kokias taikyti darbuotojų motyvavimo schemas?

9.14. kaip išlaikyti esamus darbuotojus, esant mažam kolektyvui?

9.15. kaip užtikrinti kvalifikacijos kėlimą, esant mažiems finansiniams ištekliams?

9.16. kitos su personalo valdymu, darbo teise ir sauga susijusios potemės.

 

II SKYRIUS

VERSLO PLĖTROS KONSULTACIJŲ, SKIRTŲ NUO 1 IKI 5 METŲ veikiantiems SMULKIOJO IR VIDUTINIO VERSLO subjektams, VERSLO PlėtroS TEMŲ (POTEMIŲ) SĄRAŠAS

 

10. Įmonės strategija:

10.1. įmonės veiklos misijos ir vizijos identifikavimas ir aprašymas;

10.2. išorinės ir vidinės aplinkos bei jos įtakos įmonės veiklai analizė;

10.3. skirtingų analizės modelių pritaikymas (stiprybių, silpnybių, galimybių ir grėsmių; Porterio konkurencinė analizė ir panašios);

10.4. iniciatyvų plano, strateginių tikslų ir strateginių gairių rengimas;

10.5. įmonės veiklos strategijos kūrimas ir strateginių veiklos krypčių identifikavimas;

10.6. strategijos įgyvendinimas: procesas ir jo grafikas, strategijos peržiūrėjimo ir atnaujinimo klausimai, kontrolė ir grįžtamasis ryšys;

10.7. svarbiausių įmonės veiklos rodiklių kūrimas ir įgyvendinimas;

10.8. esamo verslo pasirengimo plėtrai franšizės būdu vertinimas; 

10.9. franšizės koncepcijos rengimas;

10.10. franšizės davėjo verslo finansinio modelio rengimas;

10.11. franšizės davėjo praktinės patirties matricos rengimas;

10.12. franšizės davėjo verslo plėtros plano rengimas;

10.13. veiklos žinynų rengimas;

10.14. kitos su įmonės strategija susijusios potemės.

11. Įmonės veiklos procesai ir veiklos efektyvumas:

11.1. kas yra procesas ir kuo reikšmingas procesinis valdymas;

11.2. vertės grandinė ir svarbiausių įmonės veiklos procesų formalizavimas;

11.3. įmonės veiklos procesų žemėlapių rengimas, vertinimas ir analizė;

11.4. procesų modeliavimo būdai ir priemonės;

11.5. įmonės veiklos ir finansinių rodiklių analizė;

11.6. įmonės veiklos produktyvumo didinimas ir procesų optimizavimas;

11.7. įmonės planavimo procesų valdymas ir analizė;

11.8. laiko paskirstymo ir prioritetų valdymo optimizavimas;

11.9. subalansuota verslo procesų valdymo sistema;

11.10. pažangios procesų analizės ir tobulinimo metodikos;

11.11. kitos su įmonės veiklos procesais ir veiklos efektyvumu susijusios potemės.

12. Rinkodara, įmonės įvaizdžio formavimas:

12.1. rinkos vertinimas ir prekės ar paslaugos vertės išskyrimas;

12.2. rinkos poreikių prognozavimas;

12.3. rinkodaros plano rengimas, jo įgyvendinimas ir efektyvumo vertinimas;

12.4. įmonės išskirtinis konkurencinis pranašumas;

12.5. konkurencinio pranašumo įsigijimo strategijos;

12.6. reprezentaciniai įmonės veiklos elementai (interneto puslapis, reklaminiai stendai, informaciniai pranešimai, šių priemonių turinys ir specifika);

12.7. prekės ženklo tipai, klasifikacija ir funkcijos;

12.8. prekės ženklo ir įvaizdžio kūrimas;

12.9. prekės ženklo registravimas ir apsauga;

12.10. klientų lojalumo programos: kaip išlaikyti klientą?

12.11. kitos su rinkodara, įmonės įvaizdžio kūrimu susijusios potemės.

13. Įmonės finansų valdymas:

13.1. finansų valdymo esmė, funkcijos ir tikslas;

13.2. finansinės ataskaitos ir jų turinys;

13.3. finansinių prognozių ir planų rengimas; biudžeto sudarymas;

13.4. trumpalaikio ir ilgalaikio turto finansinis valdymas;

13.5. investicinių projektų vertinimo būdai;

13.6. finansinių išteklių ir prekių kainų prognozavimas;

13.7. efektyvus įmonės finansų ir išteklių paskirstymas;

13.8. verslo aplinkos prognozavimo metodo parinkimas;

13.9. rizikos valdymo plano parengimas; finansinių priemonių taikymas;

13.10. kitos su įmonės finansų valdymu susijusios potemės.

14. Pardavimas ir derybos:

14.1. įmonės patirties pardavimo srityje vertinimas;

14.2. įmonės teikiamų paslaugų ir (ar) produktų pranašumų ir trūkumų vertinimas konkurencingumo požiūriu;

14.3. duomenų apie turimus ir potencialius klientus sistemos sukūrimas ir valdymas (CRM);

14.4. vartotojų pasitenkinimo ir kokybės vertinimo organizavimas;

14.5. klientų ir naujų užsakymų paieškos schemų identifikavimas;

14.6. pardavimo vertės grandinės strateginė analizė, problemų ir galimybių identifikavimas;

14.7. pardavimo pokalbio valdymas ir derybų vedimas;

14.8. pasirengimas deryboms;

14.9. derybų strategijos kūrimas;

14.10. efektyvaus bendravimo trukdžiai;

14.11. argumentavimo ir nuolaidų būdai;

14.12. derybų su keliais oponentais eiga;

14.13. pagrindiniai derybų klausimai ir taktika;

14.14. pasiūlymo pateikimo taisyklės;

14.15. derybų pabaiga;

14.16. derybų klaidos ir būdai jų išvengti;

14.17. rinkos poreikių vertinimas ir prognozavimas;

14.18. kitos su pardavimu ir derybomis susijusios potemės.

15. Investicijos ir finansavimo šaltiniai:

15.1. investicijų finansavimo šaltiniai ir jų skirtumas nuo kapitalo finansavimo;

15.2. finansavimo šaltinių kainos nustatymas ir pasirinkimas;

15.3. nuosavų finansavimo šaltinių kainos nustatymas;

15.4. verslo finansavimas naudojantis valstybės remiamais kreditais;

15.5. verslo finansavimas naudojantis uždarosios akcinės bendrovės „Investicijų ir verslo garantijos“ garantijomis;

15.6. rizikos kapitalo fondai;

15.7. pinigų srauto valdymas ir verslo finansavimo užtikrinimas tiekėjų lėšomis;

15.8. Europos Sąjungos paramos verslui teikimo aktualijos;

15.9. Europos Sąjungos paramą administruojančios agentūros, jų veiklos pasiskirstymas pagal sektorius;

15.10. remiami verslo sektoriai ir sritys;

15.11. pasirengimas gauti Europos Sąjungos paramą;

15.12. paraiškų rengimas, teikimas ir administravimas.

16. Teisiniai aspektai:

16.1. intelektinės nuosavybės ir komercinių paslapčių apsauga (patentavimas, licencijavimas, nekonkuravimo sutartys, konfidencialumo sutartys);

16.2. sutarčių aiškinimas ir sudarymas;

16.3. sutarčių vykdymas;

16.4. sutarčių vykdymo principai;

16.5. sutartinių įsipareigojimų vykdymas pasikeitus aplinkybėms;

16.6. ginčų su klientais ir tiekėjais sprendimas;

16.7. dalyvavimas viešuosiuose pirkimuose;

16.8. viešųjų pirkimų sutarties ypatumai;

16.9. viešųjų pirkimo dokumentų analizė; 

16.10. pasiūlymų pateikimas per centrinę viešųjų pirkimų informacinę sistemą;

16.11. kitos su teisiniais aspektais susijusios potemės.

17. Projektų valdymas:

17.1. programų portfelio valdymas;

17.2. projekto gyvavimo ciklas, ištekliai ir dalyviai;

17.3. projekto valdymo būtinumas ir metodai;

17.4. projekto inicijavimas;

17.5. projekto planavimas ir projekto įgyvendinimo tvarkaraščio sudarymas;

17.6. projekto komandos kūrimas;

17.7. projekto reguliavimas ir kontrolė;

17.8. projekto integravimas organizacijoje;

17.9. projekto rizikos valdymas;

17.10. projekto suinteresuotųjų šalių valdymas;

17.11. projekto kontrolės valdymas;

17.12. projekto pokyčių valdymas;

17.13. projekto administravimas;

17.14. projekto pabaiga;

17.15. kitos su projektų valdymu susijusios potemės.

 

_____________________


 

Verslo konsultantų tinklo veiklos

organizavimo ir administravimo

tvarkos aprašo

2 priedas

 

EKSPORTO KONSULTACIJŲ TEMŲ (POTEMIŲ) SĄRAŠAS

 

I SKYRIUS

EKSPORTO KONSULTACIJŲ, SKIRTŲ IKI 3 METŲ veikiantiems SMULKIOJO IR VIDUTINIO VERSLO subjektams, TEMŲ (POTEMIŲ) SĄRAŠAS

 

 

1.    Pasirengimo eksportui veiksmų planas:

1.1. sektoriaus įmonių geroji eksporto praktika;

1.2. produktų ar paslaugų eksporto galimybių įvertinimas;

1.3. produkto (paslaugos) eksporto išorinė komunikacija ir galimų potencialių rinkų išskyrimas;

1.4. kitos su pasirengimo eksportui veiksmų plano susijusios potemės.

 

II SKYRIUS

EKSPORTO KONSULTACIJŲ, SKIRTŲ DAUGIAU KAIP 3 METUS veikiantiems SMULKIOJO IR VIDUTINIO VERSLO subjektams, TEMŲ (POTEMIŲ) SĄRAŠAS

 

2.    Eksporto strategija:

2.1. įmonės tikslai eksporto rinkose, eksporto strateginių veiklos krypčių nustatymas;

2.2. galimų eksporto rinkų pasirinkimas atsižvelgus į įmonės technologines, finansines ir kvalifikacines galimybes;

2.3. eksporto vertės grandinės išgryninimas, problemų ir galimybių identifikavimas;

2.4. eksporto biudžeto sudarymas;

2.5. ekonominio efektyvumo įvertinimas plėtojant eksportą;

2.6. eksporto strategijos įgyvendinimo priemonės ir veiksmų planas;

2.7. eksporto pardavimo planavimas (verslas–verslui, verslas–klientui);

2.8. kultūriniai, religiniai, politiniai ir kiti ypatumai eksporto kontekste;

2.9. kitos su eksporto strategija susijusios potemės.

3.    Tikslinių eksporto rinkų pasirinkimas ir išorinė komunikacija:

3.1. eksporto rinkų tyrimo tikslų išgryninimas: detali produkto ir (ar) segmento analizė, klientų poreikių ir paklausos analizė bei galimų pardavimo kanalų analizė;

3.2. eksporto rinkų tyrimo būdų parinkimas;

3.3. eksporto rinkų tyrėjų komandos sudarymas bei išorinių išteklių įtraukimas;

3.4. eksporto tyrimui reikalingų duomenų šaltinių analizė ir pasirinkimas;

3.5. eksporto rinkų tyrimų įgyvendinimo plano sudarymas ir įgyvendinimo priežiūra;

3.6. eksporto tyrimo rezultatų analizė ir išvados;

3.7. tikslinio rinkos segmento išskyrimas pagal kliento paslaugą ir (ar) produktą;

3.8. tikslinio eksporto segmento poreikių nustatymas ir apibendrinimas pagal kliento paslaugą ir (ar) produktą;

3.9. eksportui skirtų produktų ir (ar) paslaugų ir jų kainų nustatymas, įėjimo į rinką modelio pasirinkimas. Eksporto kanalų, paskirstymo ir realizavimo kanalų nustatymas;     

3.10.    klientų aptarnavimo standarto rengimo aspektai pagal konkrečios valstybės rinką (pagal kultūrinius, religinius, politinius ir kitus aspektus);

3.11.    eksporto rinkodaros priemonių ir biudžeto parengimas. Kompleksinė išorinė komunikacija konkrečiose eksporto rinkose. Kitos su tikslinių eksporto rinkų pasirinkimu ir išorine komunikacija susijusios potemės.

4.    Tarptautinės prekybos teisiniai aspektai ir sertifikavimas užsienio rinkose:

4.1. tarptautinės prekybos aspektai: tarptautinė prekyba ir Pasaulinė prekybos organizacija; Lietuvos narystės Europos Sąjungoje įtaka teisiniam prekybinių santykių reglamentavimui.

4.2. sutarčių su užsienio partneriais sudarymo ypatumai: sutartims taikytina teisė; pirkimo–pardavimo sutarčių ypatumai; ypatumai nustatant, kas turi juridinę teisę nagrinėti dėl sutarties kilusius ginčus; intelektinė nuosavybė ir komercinės paslaptys;

4.3. įėjimo į rinką juridinių klausimų (standartų, sertifikavimo, apmokestinimo) sprendimo būdai;

4.4. sertifikavimas;

4.5. kitos su tarptautinės prekybos teisiniais aspektais ir sertifikavimu užsienio rinkose susijusios potemės.

5.    Techniniai ir gamybiniai eksporto aspektai:

5.1. eksporto užsakymų įvykdymo terminų valdymas;

5.2. gamybos pajėgumų planavimas ir valdymas užtikrinant užsakymų vykdymą laiku;

5.3. žaliavų ir komplektuojančių dalių tiekimo valdymas eksporto užsakymams;

5.4. eksporto užsakymų priėmimo proceso valdymas;

5.5. gamybos efektyvumo didinimas;

5.6. užsakymų gamybos trukmės trumpinimas;

5.7. prekių pristatymo (INCOTERMS 2000) sąlygos;

5.8. kainų nustatymas;

5.9. prekių paruošimas gabenti: pakuotė; sustambintų krovinių vienetų paruošimas; krovinių transportinis ženklinimas;

5.10. transportavimo rūšies pasirinkimas;

5.11. eksporto dokumentacija: muitinės dokumentai; tarptautiniai krovinio gabenimo

dokumentai; prekybiniai tarptautinių vežimų dokumentai – sąskaita, pakavimo lapas; tarptautinio krovinio prekių sertifikatai; sandėliavimo dokumentai;

5.12. eksporto draudimas;

5.13. kitos su techniniais ir gamybiniais eksporto aspektais susijusios potemės.

6. Eksporto rizikos valdymas:

6.1. komercinės ir politinės eksporto rizika įvertinimas, jų įtaka eksporto krypties parinkimui ir eksporto plėtrai;

6.2. užsienio pirkėjų kreditavimo principai;

6.3. pirkėjų rizikos įvertinimo metodai;

6.4. patikimos informacijos apie užsienio pirkėjus surinkimas;

6.5. pagrindiniai informacijos šaltiniai;

6.6. pagrindiniai tarptautinėje praktikoje naudojami atsiskaitymo būdai, naudojami tarptautinėje praktikoje;

6.7. atsiskaitymų problemos ir užtikrinimo priemonės užsienio rinkose;

6.8. atskirų valstybių specifikos įvertinimas;

6.9. atsiskaitymų rizikos mažinimo priemonės (eksporto draudimas, faktoringas ir akredityvai);

6.10. kitos su eksporto rizikos valdymu susijusios potemės.

 

___________________


 

Verslo konsultantų tinklo veiklos organizavimo ir administravimo tvarkos aprašo

3 priedas

 

EKOINOVACIJŲ KONSULTACIJŲ TEMŲ (POTEMIŲ) SĄRAŠAS

 

1. Atliekų perdirbimas ir antrinis panaudojimas gamyboje:

1.1. atliekų prevencija;

1.2. produktyvus ir pakartotinis išteklių panaudojimas;

1.3. pažangus atliekų perdirbimas, kai atliekos perdirbamos pačiame procese ir grąžinamos atgal į gamybos procesą;

1.4. mažaatliekių technologijų diegimas;

1.5. gaminio gamybos ir naudojimo etapais sunaudojamos energijos ir medžiagų kiekio mažinimas;

1.6. produktų gamybai ir jos procesams naudojamų medžiagų, kurios yra pavojingos arba kurias sunku perdirbti, kiekio mažinimas;

1.7. poveikio aplinkai vertinimas.

2. Ekologinis gaminių projektavimas:

2.1. gaminio tobulinimas, apimantis dalinius jo pakeitimus esamoje rinkoje, nekeičiant paties gaminio ar gamybos technologijos;

2.2. gaminio projekto modifikavimas, kai esama gaminio koncepcija išlieka nepakitusi, tačiau gaminio komponentai gali būti patobulinti ar pakeisti, siekiant panaudoti mažiau aplinkai kenksmingas medžiagas, perdirbti ar lengviau išardyti gaminį, pritaikyti panaudoto gaminio dalis ar sumažinti energijos sąnaudas per visą gaminio būvio ciklą.

3. Taršos prevencija:

3.1. bet kurių pavojingų medžiagų, teršalų ar teršiančių medžiagų, esančių kiekviename taršos

sraute ar kitaip patenkančių į aplinką, kiekis prieš perdirbimą, valymą ar antrinį panaudojimą;

3.2. racionalus žaliavų ir energijos vartojimas, toksinių medžiagų šalinimas, atliekų ir išlakų kiekio bei toksiškumo mažinimas gamybos procesuose;

3.3. šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio mažinimas;

3.4. inventorinė analizė – naudojamos energijos, išteklių ir išlakų į orą, vandenį ir žemę kokybinis ir kiekybinis nustatymas;

3.5. poveikio analizė – poveikio aplinkai techninis kokybinis ir kiekybinis apibūdinimas ir įvertinimas;

3.6. gerinimo galimybių analizė – galimybių mažinti aplinkos apkrovą įvertinimas ir diegimas.

4. Ekoinovacijų diegimas:

4.1. įrangos ir technologijų modifikavimo, žaliavų pakeitimo, procesų pakeitimo ir produkcijos modifikavimo pasiūlymai ir inovacijos;

4.2. naujų, aplinkai nekenksmingų gaminių kūrimas;

4.3. esamų žaliavų pakeitimas mažai toksiškomis ar atsinaujinančiomis medžiagomis arba naudojimas tokių papildomų medžiagų (pavyzdžiui, tepalų valiklių ir taip toliau), kurių poveikis procesui yra ilgesnis, t. y. sunaudojama mažiau medžiagų;

4.4. darbo procedūrų, įrangos instrukcijų modifikavimas ir įrašų apie procesus saugojimas siekiant pagerinti tų procesų efektyvumą bei sumažinti taršą;

4.5. poveikio aplinkai vertinimas.

5. Aplinkosaugos vadybos sistemų diegimas:

5.1. aplinkos apsaugos aspektų įmonei bei galimo poveikio ir pavojaus aplinkai nustatymas.

5.2. įmonės aplinkos apsaugos politikos įgyvendinimo tikslai ir uždaviniai, užtikrinant aplinkos apsaugos įstatymų atitiktį.

5.3. pagrindinių principų nustatymas, leidžiantis organizacijos tikslus labiau priartinti prie įsipareigojimo išsaugoti aplinką.

5.4. trumpalaikių, vidutinių ir ilgalaikių aplinkosauginio veiksmingumo gerinimo tikslų nustatymas, užtikrinant sąnaudų ir pelno pusiausvyrą ne tik organizacijai, bet ir įvairiems akcininkams bei investuotojams.

5.5. specialių užduočių, atsakomybės ir metodų nustatymas, kad būtų užtikrintas kiekvieno darbuotojo įnašas kasdieniniame darbe, mažinant įmonės daromą žalą aplinkai ar netgi jos išvengiant.

______________________


 

Verslo konsultantų tinklo veiklos

organizavimo ir administravimo

tvarkos aprašo

4 priedas

 

ATRANKOS KRITERIJAI KANDIDATAMS, SIEKIANTIEMS TEIKTI KONSULTACIJAS VERSLO PRADŽIOS AR VERSLO PLĖTROS TEMA (-OMIS)

 

Eil. Nr.

Atrankos kriterijus

Atitiktį atrankos kriterijams pagrindžiantys dokumentai arba informacijos šaltiniai

1.

BENDRIEJI ATRANKOS KRITERIJAI

1.1.

Teikiant prašymą kandidatui nėra iškelta bankroto byla arba restruktūrizavimo byla (taikoma tik juridiniam asmeniui), nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl galbūt įvykdyto nusikaltimo ekonomikai ar verslo tvarkai arba kandidatas nėra likviduojamas (taikoma tik juridiniam asmeniui), nėra priimtas kreditorių susirinkimo nutarimas bankroto procedūras atlikti ne teismo tvarka (taikoma tik juridiniam asmeniui).

Kandidato prašymas.

1.2.

Teikiantis prašymą kandidatas yra įvykdęs su mokesčių ir socialinio draudimo įmokų mokėjimu susijusius įsipareigojimus pagal teisės aktus arba pagal kitos valstybės teisės aktus, jei kandidatas yra užsienyje registruotas juridinis asmuo.

Kandidato prašymas.

1.3.

Kandidatas nėra padaręs konkurencijos, darbo, darbuotojų saugos ir sveikatos, aplinkosaugos teisės aktų pažeidimo, už kurį kandidatui yra paskirta administracinė nuobauda ir (ar)  ekonominė sankcija, nustatyta Lietuvos Respublikos įstatymuose, ir nuo sprendimo, kuriuo paskirta ši sankcija, įsiteisėjimo dienos praėjo mažiau kaip vieneri metai. Kitoje valstybėje registruotas kandidatas laikomas neatitinkančiu šio atrankos kriterijaus, jei jam buvo paskirta tokia pati ar panaši sankcija į tą, kuri nustatyta už tokio pobūdžio pažeidimus Lietuvos Respublikoje, ir nuo sankcijos įsiteisėjimo dienos praėjo mažiau kaip vieneri metai. 

Kandidato prašymas.

 

1.4.

Kandidato pajamos teikiant verslo konsultacijas (arba iš profesinės veiklos vykdant veiklą pagal konkrečią konsultavimo srities temą) turi būti ne mažesnės kaip 30 000 Eur (trisdešimt tūkstančių eurų) per paskutinius 3 ataskaitinius metus (jei buvo vykdyta ir profesinė veikla, ir teiktos konsultacijos konkrečia konsultavimo srities tema, pajamos ir iš profesinės, ir iš konsultavimo veiklos sumuojamos) arba pelnas iš paties sukurto sėkmingo verslo turi būti ne mažesnis kaip 1 000 000 Eur (vienas milijonas eurų).

Kandidato prašymas, 3 paskutinių ataskaitinių metų pelno (nuostolių) ataskaitų arba pajamų deklaracijų, kai prašymą teikia fizinis asmuo, kopijos arba valstybės, kurioje registruotas kandidatas, atitinkamų dokumentų kopijos.

Jei kandidato pagrindinė veiklos kryptis yra kita nei ta, kurios pobūdžio konsultacijas kandidatas ketina teikti, kandidatas turi pateikti sąrašą sutarčių ar kitų dokumentų, įrodančių kandidato ar jo darbuotojų (kai verslo konsultantas yra juridinis asmuo) pajamas už verslo konsultacijas arba profesinę veiklą pagal konkrečią konsultavimo srities temą. Sutarčių sąraše turi būti nurodyta įvykdytos (vykdomos) sutarties data, vertė (vykdomos sutarties suteiktų paslaugų vertė), užsakovo kontaktiniai duomenys.

1.5.

Kandidatas turi užtikrinti, kad teikdamas paslaugas turės konsultavimo paslaugų teikimo vietą, kuri negali būti nutolusi toliau nei 50 km nuo savivaldybės, kurioje norima teikti verslo konsultacijas, ribų.

Kandidato prašymas ir pirkimo ar nuomos sutarčių, preliminarių sutarčių ar kitokių nuomos ar panaudos galimybes patvirtinančių dokumentų kopijos.

 

2.

SPECIALIEJI ATRANKOS KRITERIJAI

2.1.

Kandidatas arba jo darbuotojas (-ai) (kai verslo konsultantas yra juridinis asmuo) turi turėti aukštąjį universitetinį arba jam prilygintą išsilavinimą.

Kandidato arba jo darbuotojo (-ų) išsilavinimą patvirtinančių dokumentų kopijos.

2.2.

Kandidatas arba jo darbuotojas (-ai) (kai verslo konsultantas yra juridinis asmuo)  turi turėti ne mažesnę kaip 3 metų konsultavimo patirtį konkrečia (-omis) tema (-omis), nurodyta (-omis) Verslo konsultantų tinklo veiklos organizavimo ir administravimo tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) 1 priede, arba ne mažesnę kaip 10 metų darbo patirtį profesinėje veikloje vykdant veiklą pagal konkrečią konsultavimo srities temą (-omis), arba paties sukurto sėkmingo verslo, iš kurio gavo ne mažiau kaip 1 000 000 Eur (vieną milijoną eurų) pelno per paskutinius 3 ataskaitinius metus, patirtį (tokiu atveju kandidatas gali siekti teikti konsultacijas Verslo konsultantų tinkle Aprašo 1 priede nurodytomis verslo planavimo, produkto, paslaugos tobulinimo, pardavimo strategijos, pardavimo ir derybų temomis).

Kandidato arba jo darbuotojo (-ų) (kai verslo konsultantas yra juridinis asmuo) gyvenimo aprašymas. 3 paskutinių ataskaitinių metų pelno (nuostolių) ataskaitų arba pajamų deklaracijų, kai prašymą teikia fizinis asmuo, kopijos arba šalies, kurioje registruotas kandidatas, atitinkamų dokumentų kopijos.

 

2.3.

Kandidatas arba jo darbuotojas (-ai) (kai verslo konsultantas yra juridinis asmuo) per paskutinius 3 metus (iki prašymo pateikimo dienos) turi būti konsultavęs daugiau kaip 10 smulkiojo ar vidutinio verslo (toliau – SVV) subjektų  ar didelių įmonių ne mažiau kaip 300 val. konkrečia tema, nurodyta Aprašo 1 priede. Kriterijus netaikomas kandidatui arba jo darbuotojui (kai verslo konsultantas yra juridinis asmuo), kuris turi ne mažesnę kaip 10 metų darbo vykdant veiklą pagal konkrečią konsultavimo srities temą arba paties sukurto sėkmingo verslo, iš kurio gavo ne mažiau kaip 1 000 000 Eur (vieną milijoną eurų) pelno per paskutinius 3 ataskaitinius metus, patirtį.

Kandidato arba jo darbuotojo (-ų) konsultuotų ūkio subjektų sąrašas pagal kiekvieną temą atskirai, kuriame nurodytas ūkio subjekto pavadinimas, konsultacijos suteikimo data (metais, mėnuo), suteiktų konsultacijų tema, konsultacijų trukmė ir ūkio subjekto kontaktiniai duomenys. Jeigu ūkio subjektų sąrašą teikia daugiau kaip vienas kandidato darbuotojas, kiekvieno darbuotojo sąrašai turi būti pateikti atskirai.

2.4.

Kandidatas arba jo darbuotojas (-ai) (kai verslo konsultantas yra juridinis asmuo) turi atitikti bent vieną papildomą reikalavimą:

 

2.4.1.

turėti tarptautinės konsultavimo paslaugų teikimo patirties ar profesinės patirties vykdant veiklą pagal konkrečią konsultavimo srities temą. Tarptautine konsultavimo paslaugų teikimo ar profesine patirtimi laikoma kelių valstybių teritorijose veikiančios įmonės, kurios patronuojančioji įmonė įsteigta ne Lietuvos Respublikoje, konsultavimo patirtis; profesinė patirtis ne Lietuvos Respublikoje dirbant pagal darbo ar paslaugų teikimo sutartį; užsienio įmonės konsultavimo patirtis;

Kandidato arba jo darbuotojo (-ų) gyvenimo aprašymas ir tarptautinę konsultavimo paslaugų teikimo ar profesinę patirtį pagrindžiančių dokumentų kopijos.

 

2.4.2.

būti įgijęs kvalifikaciją arba kėlęs kvalifikaciją konkrečia konsultavimo srities tema;

Kandidato arba jo darbuotojo (-ų) kvalifikacijos suteikimą arba kvalifikacijos kėlimą patvirtinančių dokumentų kopijos.

2.4.3.

turėti ne mažiau kaip 10 SVV subjektų ar didelių įmonių, konsultuotų konkrečia konsultavimo srities tema, rekomendacijas.

Kandidato arba jo darbuotojo (-ų) konsultuotų įmonių rekomendacijos.

 

_______________________


 

Verslo konsultantų tinklo veiklos

organizavimo ir administravimo

tvarkos aprašo

5 priedas

 

ATRANKOS KRITERIJAI KANDIDATAMS, SIEKIANTIEMS TEIKTI KONSULTACIJAS EKSPORTO TEMA (-OMIS)

 

I SKYRIUS

ATRANKOS KRITERIJAI KANDIDATAMS (JURIDINIAMS ASMENIMS), SIEKIANTIEMS TEIKTI KONSULTACIJAS EKSPORTO TEMA (-OMIS)

 

Eil. Nr.

Atrankos kriterijus

Atitiktį atrankos kriterijams pagrindžiantys dokumentai arba informacijos šaltiniai

1.

BENDRIEJI ATRANKOS KRITERIJAI

1.1.

Teikiant prašymą kandidatui nėra iškelta bankroto byla arba restruktūrizavimo byla (taikoma tik juridiniam asmeniui), nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl galimai įvykdyto nusikaltimo ekonomikai ar verslo tvarkai arba kandidatas nėra likviduojamas (taikoma tik juridiniam asmeniui), nėra priimtas kreditorių susirinkimo nutarimas bankroto procedūras atlikti ne teismo tvarka (taikoma tik juridiniam asmeniui).

Kandidato prašymas.

1.2.

Teikiantis prašymą kandidatas yra įvykdęs su mokesčių ir socialinio draudimo įmokų mokėjimu susijusius įsipareigojimus pagal teisės aktus arba pagal kitos valstybės teisės aktus, jei kandidatas yra užsienyje registruotas juridinis asmuo.

Kandidato prašymas.

1.3.

Kandidatas nėra padaręs konkurencijos, darbo, darbuotojų saugos ir sveikatos, aplinkosaugos teisės aktų pažeidimo, už kurį kandidatui yra paskirta administracinė nuobauda ir (ar) ekonominė sankcija, nustatyta Lietuvos Respublikos įstatymuose, ir nuo sprendimo, kuriuo paskirta ši sankcija, įsiteisėjimo dienos praėjo mažiau kaip vieneri metai. Kitoje valstybėje registruotas kandidatas laikomas neatitinkančiu šio atrankos kriterijaus, jei jam buvo paskirta tokia pati ar panaši sankcija į tą, kuri nustatyta už tokio pobūdžio pažeidimus Lietuvos Respublikoje, ir nuo sankcijos įsiteisėjimo dienos praėjo mažiau kaip vieneri metai. 

Kandidato prašymas.

1.4.

Kandidato pajamos teikiant verslo konsultacijas turi būti ne mažesnės kaip 30 000 Eur (trisdešimt tūkstančių eurų) per paskutinius 3 ataskaitinius metus.

Kandidato prašymas, 3 paskutinių ataskaitinių metų pelno (nuostolių) ataskaitų kopijos arba šalies, kurioje registruotas kandidatas, atitinkamų dokumentų kopijos.

Jei kandidato pagrindinė veiklos kryptis yra kita nei ta, kurios pobūdžio konsultacijas kandidatas ketina teikti, kandidatas turi pateikti sąrašą sutarčių ar kitų dokumentų, įrodančių kandidato pajamas už verslo konsultacijas arba profesinę veiklą pagal konkrečią konsultavimo srities temą. Sutarčių sąraše turi būti nurodyta įvykdytos (vykdomos) sutarties data, vertė (vykdomos sutarties suteiktų paslaugų vertė), užsakovo kontaktiniai duomenys.

2.

SPECIALIEJI ATRANKOS KRITERIJAI

2.1.

Kandidato darbuotojas (-ai) turi turėti aukštąjį universitetinį arba jam prilygintą išsilavinimą.

Kandidato darbuotojo (-ų) išsilavinimą patvirtinančių dokumentų kopijos.

2.2.

Kandidato darbuotojas (-ai) turi turėti ne mažesnę kaip 3 metų konsultavimo patirtį konkrečia (-iomis) tema (-omis), nurodyta (-omis) Verslo konsultantų tinklo veiklos organizavimo ir administravimo tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) 2 priede.

Kandidato darbuotojo (-ų) gyvenimo aprašymas (-ai).

 

2.3.

Kandidato darbuotojas (-ai) per paskutinius 3 metus turi būti konsultavęs ne mažiau kaip 6 įmones, kurios vykdo eksportą, ne mažiau kaip 180 val. konkrečia (-iomis) tema (-omis), kuria (-iomis) ketina teikti paslaugas, nurodyta (-omis) Aprašo 2 priede. 

Kandidato konsultuotų įmonių sąrašas pagal kiekvieną temą atskirai, kuriame nurodyta: įmonės pavadinimas, įmonės kontaktiniai duomenys, pagrindinis pramonės ar paslaugų sektoriaus pavadinimas, kuriame įmonė vykdo veiklą, esamos pagrindinės eksporto rinkos, suteiktų konsultacijų tema, konsultacijų suteikimo data, konsultacijų trukmė.

2.4.

Kandidato darbuotojas (-ai) turi atitikti bent vieną papildomą reikalavimą:

 

2.4.1.

turėti tarptautinės konsultavimo paslaugų teikimo patirties ar profesinės konsultavimo konkrečia srities tema patirties.

Tarptautine konsultavimo paslaugų teikimo ar profesine patirtimi laikoma užsienio valstybių teritorijose veikiančios įmonės, kurios patronuojančioji įmonė įsteigta ne Lietuvos Respublikoje, ar užsienio įmonės konsultavimo patirtis;

Kandidato darbuotojo (-ų) konsultuotų užsienio įmonių sąrašas pagal kiekvieną temą atskirai, kuriame nurodyta: įmonės pavadinimas, įmonės kontaktiniai duomenys, pagrindinis pramonės ar paslaugų sektorius, kuriame įmonė vykdo veiklą, esamos pagrindinės eksporto rinkos, suteiktų konsultacijų tema, konsultacijų suteikimo data, konsultacijų trukmė.

2.4.2.

būti įgijęs tarptautinę kvalifikaciją ir gavęs tarptautinį sertifikatą;

Kandidato darbuotojo (-ų) tarptautinės kvalifikacijos suteikimą ir sertifikato gavimą patvirtinančių dokumentų kopijos.

2.4.3.

turėti ne mažiau kaip 6 įmonių, vykdančių eksportą, konsultuotų per paskutinius 3 metus konkrečia konsultavimo srities tema, rekomendacijų kopijas.

Kandidato darbuotojo (-ų) konsultuotų įmonių rekomendacijų kopijos, patvirtintos įmonės vadovo.

 

II SKYRIUS

ATRANKOS KRITERIJAI KANDIDATAMS (FIZINIAMS ASMENIMS), SIEKIANTIEMS TEIKTI KONSULTACIJAS EKSPORTO TEMA (-OMIS)

 

Eil.

Nr.

Atrankos kriterijus

Atitiktį atrankos kriterijams pagrindžiantys dokumentai arba informacijos šaltiniai

1.

BENDRIEJI ATRANKOS KRITERIJAI

1.1.

Teikiant prašymą kandidatui nėra iškelta bankroto byla arba nėra vykdomas bankroto procesas ne teismo tvarka, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas, neturi teistumo (arba teistumas yra išnykęs ar panaikintas), nėra areštuotas asmeninis arba šeimos turtas arba kitaip apribotos jo naudojimo teisės.

Kandidato prašymas.

1.2.

Teikiantis prašymą kandidatas yra įvykdęs su mokesčių ir socialinio draudimo įmokų mokėjimu susijusius įsipareigojimus pagal teisės aktus arba pagal kitos valstybės teisės aktus, jei kandidatas yra užsienyje registruotas juridinis asmuo.

Kandidato prašymas.

1.3.

Kandidatas nėra padaręs konkurencijos, darbo, darbuotojų saugos ir sveikatos, aplinkosaugos teisės aktų pažeidimo, už kurį kandidatui yra paskirta administracinė nuobauda ir (ar)  ekonominė sankcija, nustatyta Lietuvos Respublikos įstatymuose, ir nuo sprendimo, kuriuo paskirta ši sankcija, įsiteisėjimo dienos praėjo mažiau kaip vieneri metai. Kitoje valstybėje registruotas kandidatas laikomas neatitinkančiu šio atrankos kriterijaus, jei jam buvo paskirta tokia pati ar panaši sankcija į tą, kuri nustatyta už tokio pobūdžio pažeidimus Lietuvos Respublikoje, ir nuo sankcijos įsiteisėjimo dienos praėjo mažiau kaip vieneri metai.

Kandidato prašymas.

1.4.

Kandidato pajamos teikiant verslo konsultacijas turi būti ne mažesnės kaip 30 000 Eur (trisdešimt tūkstančių eurų) per paskutinius 3 ataskaitinius metus.

Kandidato prašymas, 3 paskutinių ataskaitinių metų pajamų deklaracijos kopijos arba šalies, kurioje registruotas kandidatas, atitinkamų dokumentų kopijos.

2.

SPECIALIEJI ATRANKOS KRITERIJAI

2.1.

Kandidatas turi turėti aukštąjį universitetinį arba jam prilygintą išsilavinimą.

Kandidato išsilavinimą patvirtinančių dokumentų kopijos.

2.2.

Kandidatas turi turėti ne mažesnę kaip 3 metų konsultavimo patirtį konkrečia (-omis) tema (-omis), nurodyta (-omis) Aprašo 2 priede.

Kandidato gyvenimo aprašymas.

2.3.

Kandidatas per paskutinius 3 metus turi būti konsultavęs daugiau kaip 6 įmones, kurios vykdo eksportą, ne mažiau kaip 180 val. konkrečia (-iomis) tema (-omis), nurodyta (-omis) Aprašo 2 priede.

Kandidato konsultuotų įmonių sąrašas, kuriame nurodyta: įmonės pavadinimas, įmonės kontaktiniai duomenys, pagrindinis pramonės ar paslaugų sektoriaus pavadinimas, kuriame įmonė vykdo veiklą, esamos pagrindinės eksporto rinkos, suteiktų konsultacijų tema, konsultacijų suteikimo data, konsultacijų trukmė.

2.4.

Kandidatas turi turėti ne mažiau kaip 6 įmonių, vykdančių eksportą, konsultuotų konkrečia konsultavimo srities tema, rekomendacijas.

Kandidato konsultuotų įmonių rekomendacijos, patvirtintos įmonės vadovo.

2.5.

Kandidatas turi atitikti bent vieną papildomą reikalavimą:

 

2.5.1.

turėti tarptautinės konsultavimo paslaugų teikimo patirties ar profesinės konsultavimo konkrečia srities tema patirties.

Tarptautine konsultavimo paslaugų teikimo ar profesine patirtimi laikoma užsienio valstybių teritorijose veikiančios įmonės, kurios patronuojančioji įmonė įsteigta ne Lietuvos Respublikoje, ar užsienio įmonės konsultavimo patirtis;

Kandidato konsultuotų užsienio įmonių sąrašas, kuriame nurodyta: įmonės pavadinimas, įmonės kontaktiniai duomenys, pagrindinis pramonės ar paslaugų sektorius, kuriame įmonė vykdo veiklą, esamos pagrindinės eksporto rinkos, suteiktų konsultacijų tema, konsultacijų suteikimo data, konsultacijų trukmė.

2.5.2.

būti įgijęs tarptautinę kvalifikaciją ir gavęs tarptautinį sertifikatą;

Kandidato kvalifikacijos suteikimą ir sertifikato gavimą patvirtinančių dokumentų kopijos.

2.5.3.

kandidatas kaip fizinis asmuo per paskutinius 3 metus buvo samdomas konsultacinių įmonių teikti konsultacines paslaugas.

Konsultacijas teikiančios (-ių) įmonės (-ių) rekomendacijos apie kandidatą, patvirtintos įmonės vadovo.

 

______________________


 

Verslo konsultantų tinklo veiklos

organizavimo ir administravimo

tvarkos aprašo

6 priedas

 

 

ATRANKOS KRITERIJAI KANDIDATAMS, SIEKIANTIEMS TEIKTI KONSULTACIJAS EKOINOVACIJŲ TEMA (-OMIS)

 

 

Eil. Nr.

Atrankos kriterijus

Atitiktį atrankos kriterijams pagrindžiantys dokumentai arba informacijos šaltiniai

1.

BENDRIEJI ATRANKOS KRITERIJAI

1.1.

Teikiant prašymą kandidatui nėra iškelta bankroto byla arba restruktūrizavimo byla (taikoma tik juridiniam asmeniui), nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl galimai įvykdyto nusikaltimo ekonomikai ar verslo tvarkai arba kandidatas nėra likviduojamas (taikoma tik juridiniam asmeniui), nėra priimtas kreditorių susirinkimo nutarimas bankroto procedūras atlikti ne teismo tvarka (taikoma tik juridiniam asmeniui).

Kandidato prašymas.

1.2.

Teikiantis prašymą kandidatas yra įvykdęs su mokesčių ir socialinio draudimo įmokų mokėjimu susijusius įsipareigojimus pagal teisės aktus arba pagal kitos valstybės teisės aktus, jei kandidatas yra užsienyje registruotas juridinis asmuo.

Kandidato prašymas.

1.3.

Kandidatas nėra padaręs konkurencijos, darbo, darbuotojų saugos ir sveikatos, aplinkosaugos teisės aktų pažeidimo, už kurį kandidatui yra paskirta administracinė nuobauda ir (ar) ekonominė sankcija, nustatyta Lietuvos Respublikos įstatymuose, ir nuo sprendimo, kuriuo paskirta ši sankcija, įsiteisėjimo dienos praėjo mažiau kaip vieneri metai. Kitoje valstybėje registruotas kandidatas laikomas neatitinkančiu šio atrankos kriterijaus, jei jam buvo paskirta tokia pati ar panaši sankcija į tą, kuri nustatyta už tokio pobūdžio pažeidimus Lietuvos Respublikoje, ir nuo sankcijos įsiteisėjimo dienos praėjo mažiau kaip vieneri metai.

Kandidato prašymas.

1.4.

Kandidato pajamos teikiant aplinkosaugines konsultacijas (arba iš profesinės veiklos vykdant veiklą pagal konkrečią konsultavimo srities temą) turi būti ne mažesnės kaip 50 000 Eur (penkiasdešimt tūkstančių eurų) per paskutinius 3 ataskaitinius metus (jei buvo vykdyta ir profesinė veikla, ir teiktos konsultacijos konkrečia konsultavimo srities tema, pajamos ir iš profesinės, ir iš konsultavimo veiklos sumuojamos).

Kandidato prašymas, 3 paskutinių ataskaitinių metų pelno (nuostolių) ataskaitų arba pajamų deklaracijų, kai prašymą teikia fizinis asmuo, kopijos arba šalies, kurioje registruotas kandidatas, atitinkamų dokumentų kopijos.

Jei kandidato pagrindinė veiklos kryptis yra kita nei ta, kurios pobūdžio konsultacijas kandidatas ketina teikti, kandidatas turi pateikti sąrašą sutarčių ar kitų dokumentų, įrodančių kandidato ar jo darbuotojų (kai verslo konsultantas yra juridinis asmuo) pajamas už verslo konsultacijas arba profesinę veiklą pagal konkrečią konsultavimo srities temą. Sutarčių sąraše turi būti nurodyta įvykdytos (vykdomos) sutarties data, vertė (vykdomos sutarties suteiktų paslaugų vertė), užsakovo kontaktiniai duomenys.

1.5.

Kandidatas turi užtikrinti, kad teikdamas paslaugas turės konsultavimo paslaugų teikimo vietą, kuri negali būti nutolusi toliau nei 50 km nuo savivaldybės, kurioje norima teikti verslo konsultacijas, ribų.

Kandidato prašymas ir pirkimo ar nuomos sutarčių, preliminarių sutarčių ar kitokių nuomos ar panaudos galimybes patvirtinančių dokumentų kopijos.

 

2.

SPECIALIEJI ATRANKOS KRITERIJAI

2.1.

Kandidatas arba jo darbuotojas (-ai) (kai aplinkosaugos konsultantas yra juridinis asmuo) turi turėti aukštąjį universitetinį ar jam prilygintą fizinių mokslų srities gamtos mokslų krypties išsilavinimą (ne žemesnį kaip magistro ar jam prilyginamą kvalifikacinį laipsnį).

Kandidato arba jo darbuotojo (-ų) išsilavinimą patvirtinančių dokumentų kopijos.

2.2.

Kandidatas arba jo darbuotojas (-ai) (kai aplinkosaugos konsultantas yra juridinis asmuo) turi turėti ne mažesnę kaip 3 metų konsultavimo patirtį konkrečia (-omis) tema (-omis), nurodyta (-omis) Verslo konsultantų tinklo organizavimo ir administravimo tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) 3 priede, arba ne mažesnę kaip 10 metų konkrečios konsultavimo srities profesinės veiklos patirtį.

Kandidato arba jo darbuotojo (-ų) (kai verslo konsultantas yra juridinis asmuo) gyvenimo aprašymas. 3 paskutinių ataskaitinių metų pelno (nuostolių) ataskaitų arba pajamų deklaracijų, kai kandidatas yra fizinis asmuo, kopijos arba šalies, kurioje registruotas kandidatas, atitinkamų dokumentų kopijos.

2.3.

Kandidatas arba jo darbuotojas (-ai) (kai verslo konsultantas yra juridinis asmuo) per paskutinius 3 metus (iki prašymo pateikimo dienos) turi būti konsultavęs daugiau kaip 10 smulkiojo ar vidutinio verslo (toliau – SVV) subjektų  ar didelių įmonių ne mažiau kaip 300 val. konkrečia tema, nurodyta Aprašo 3 priede. Kriterijus netaikomas kandidatui arba jo darbuotojui (kai verslo konsultantas yra juridinis asmuo), kuris turi ne mažesnę kaip 10 metų darbo vykdant veiklą pagal konkrečią konsultavimo srities temą arba paties sukurto sėkmingo verslo, iš kurio gavo ne mažiau kaip 1 000 000 Eur (vieną milijoną eurų) pelno per paskutinius 3 ataskaitinius metus, patirtį.

Kandidato arba jo darbuotojo (-ų) konsultuotų ūkio subjektų sąrašas, kuriame nurodytas ūkio subjekto pavadinimas, konsultacijos suteikimo data, suteiktų konsultacijų tema, konsultacijų trukmė ir ūkio subjekto kontaktiniai duomenys.

2.4.

Kandidatas arba jo darbuotojas (-ai) (kai aplinkosaugos konsultantas yra juridinis asmuo) turi atitikti bent vieną papildomą reikalavimą:

2.4.1.

turėti tarptautinės konsultavimo paslaugų teikimo patirties ar profesinės patirties vykdant veiklą pagal konkrečią konsultavimo srities temą. Tarptautine konsultavimo paslaugų teikimo ar profesine patirtimi laikoma kelių valstybių teritorijose veikiančios įmonės, kurios patronuojančioji įmonė įsteigta ne Lietuvos Respublikoje, konsultavimo patirtis; profesinė patirtis ne Lietuvos Respublikoje dirbant pagal darbo ar paslaugų teikimo sutartį; užsienio įmonės konsultavimo patirtis;

Kandidato arba jo darbuotojo (-ų) gyvenimo aprašymas ir tarptautinę konsultavimo paslaugų teikimo ar profesinę patirtį pagrindžiančių dokumentų kopijos.

2.4.2.

būti įgijęs kvalifikaciją arba kėlęs kvalifikaciją konkrečia konsultavimo srities tema;

Kandidato arba jo darbuotojo (-ų) kvalifikacijos suteikimą arba kvalifikacijos kėlimą patvirtinančių dokumentų kopijos.

2.4.3.

turėti ne mažiau kaip 10 SVV subjektų ar didelių įmonių, konsultuotų konkrečia konsultavimo srities tema, rekomendacijas.

Kandidato arba jo darbuotojo (-ų) konsultuotų įmonių rekomendacijos.

 

____________________