TEISĖJŲ TARYBA

NUTARIMAS

DĖL TEISMINĖS MEdiacijos KOMISIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2018 m.  lapkričio 30 d. Nr. 13P-124-(7.1.2)

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos teismų įstatymo 120 straipsnio 1 dalies 8 punktu, Lietuvos Respublikos mediacijos įstatymo 3 straipsnio 3 dalimi ir Teisėjų tarybos darbo reglamento, patvirtinto Teisėjų tarybos 2017 m. vasario 24 d. nutarimu Nr. 13P-30-(7.1.2) „Dėl Teisėjų tarybos darbo reglamento patvirtinimo“, 21.8 papunkčiu, Teisėjų taryba n u t a r i a:

1. Patvirtinti Teisminės mediacijos komisijos nuostatus (pridedama).

2.    Pripažinti netekusiu galios Teisėjų tarybos 2014 m. rugsėjo 26 d. nutarimą Nr. 13P-123 (7.1.2) „Dėl Teisminės mediacijos komisijos nuostatų patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

3. Nustatyti, kad šis nutarimas įsigalioja 2019  m. sausio 1 d.

 

 

 

Pirmininkas                                                                                                        Rimvydas Norkus

 

 

 

Sekretorius                                                                                                        Ramūnas Gadliauskas

 

PATVIRTINTA

Teisėjų tarybos 2018 m. lapkričio 30 d.

nutarimu Nr. 13P-124-(7.1.2)

 

TEISMINĖS MEDIACIJOS KOMISIJOS NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Teisminės mediacijos komisijos (toliau – Komisija) nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Komisijos uždavinius, sudėtį, jos narių teises ir pareigas, darbo organizavimo tvarką.

2. Komisija yra Teisėjų tarybos sudaryta nuolatinė komisija, priimanti sprendimus dėl mediatoriaus statuso suteikimo teisėjams, pageidaujantiems vykdyti mediatoriaus veiklą, dėl mediatoriaus statuso panaikinimo, taip pat apibendrinanti teisminės mediacijos praktiką teismuose ir nagrinėjanti kitus klausimus, susijusius su teismine mediacija.

3. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos teismų įstatymu, Lietuvos Respublikos mediacijos įstatymu, kitais įstatymais bei teisės aktais ir šiais Nuostatais.

4. Komisijos veikla grindžiama kolegialumo, nešališkumo, nepriklausomumo, objektyvumo principais.

5. Komisija atskaitinga Teisėjų tarybai ir jai kasmet iki balandžio 1 d. teikia metinę Komisijos veiklos ataskaitą.

 

II SKYRIUS

 KOMISIJOS SUDĖTIS

 

6. Komisija sudaroma Teisėjų tarybos įgaliojimų laikui iš devynių narių, šeši iš jų turi būti teisėjai. Komisijos įgaliojimai baigiasi sudarius naujos sudėties Komisiją.

7. Komisijos narius skiria Teisėjų taryba. Iš paskirtų Komisijos narių teisėjų Teisėjų taryba skiria Komisijos pirmininką.

8. Kai Komisijos pirmininkas negali atlikti Nuostatuose nustatytų funkcijų, jo funkcijas atlieka Komisijos pirmininko paskirtas Komisijos narys, o jeigu toks nepaskirtas – vyriausias pagal amžių Komisijos narys – teisėjas.

 

III SKYRIUS

 KOMISIJOS PIRMININKO, KITŲ NARIŲ TEISĖS IR PAREIGOS BEI JŲ ĮGALIOJIMŲ PASIBAIGIMAS

 

9. Komisijos pirmininkas atsako už Komisijos veiklos organizavimą vykdant Komisijos kompetencijai priskirtas funkcijas.

10. Komisijos pirmininkas:

10.1. sudaro Komisijos posėdžių darbotvarkes;

10.2. organizuoja Komisijos posėdžius ir jiems pirmininkauja;

10.3. koordinuoja Komisijos posėdžiams reikalingos medžiagos rengimą;

10.4. duoda Komisijos nariams ir Komisijos sekretoriui su Komisijos veikla susijusius pavedimus;

10.5. kviečia dalyvauti Komisijos posėdžiuose reikalingus asmenis;

10.6. pasirašo Komisijos dokumentus;

10.7. atstovauja Komisijai santykiuose su institucijomis, įstaigomis, įmonėmis ar organizacijomis arba paveda tai atlikti kitam Komisijos nariui.

11. Komisijos narys turi šias teises ir pareigas:

11.1. dalyvauti Komisijos posėdžiuose, pasisakyti, teikti pasiūlymus ir balsuoti visais juose svarstomais klausimais; negalėdamas dalyvauti Komisijos posėdžiuose, jis privalo iš anksto, ne vėliau kaip iki posėdžio pradžios, apie tai informuoti Komisijos pirmininką arba Komisijos sekretorių ir nurodyti nedalyvavimo priežastis;

11.2. gauti medžiagą, susijusią su Komisijos posėdžiuose svarstomais klausimais;

11.3. negalėdamas dalyvauti Komisijos posėdyje, iki posėdžio pradžios balsuoti raštu dėl pateiktų Komisijos svarstomų klausimų (išskyrus klausimus dėl mediatoriaus statuso suteikimo ir panaikinimo teisėjui), taip pat raštu pateikti savo argumentuotą nuomonę, kuri turi būti paskelbta posėdyje;

11.4. siūlyti svarstyti su Komisijos kompetencija susijusį klausimą ir pateikti su juo susijusią medžiagą;

11.5. siūlyti kviesti į Komisijos posėdžius reikalingus asmenis;

11.6. prašyti kitų teisėjų ar asmenų pateikti Komisijai nuomonę Komisijoje svarstomais klausimais ir pateikti ją Komisijai;

11.7. vykdyti Komisijos pirmininko pavedimus, susijusius su Komisijos veikla.

12. Komisijos pirmininkas ar nariai privalo nusišalinti tais atvejais, kai jų dalyvavimas Komisijos veikloje galėtų sukelti abejonių dėl Komisijos sprendimo nešališkumo ir objektyvumo. Komisijos nario nusišalinimą turi patvirtinti Komisijos pirmininkas, o jei nusišalina Komisijos pirmininkas – Komisija. Šiuo atveju Komisijos narių balsams pasiskirsčius po lygiai, sprendimą lemia vyriausio pagal amžių Komisijos nario – teisėjo – balsas.

13. Komisijos pirmininko ir Komisijos nario įgaliojimai pasibaigia:

13.1. pasibaigus Komisijos įgaliojimų laikui;

13.2. kai Teisėjų taryba atleidžia jį iš Komisijos nario pareigų.

 

IV SKYRIUS

 KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

14. Komisijos veiklos forma yra posėdžiai.

15. Komisijos posėdžiai gali vykti naudojant elektroninių ryšių technologijas, išskyrus atvejus, kai sprendžiami klausimai dėl mediatoriaus statuso suteikimo teisėjams.

16. Komisijos posėdžio datą ir vietą, o kai Komisijos posėdis vyksta naudojant elektroninių ryšių technologijas, – terminą balsuoti (argumentuotą nuomonę svarstomais klausimais pareikšti) nustato Komisijos pirmininkas arba jo pavedimu Komisijos sekretorius. Apie šaukiamą posėdį ir jame svarstytinus klausimus Komisijos nariai informuojami jų nurodytais elektroninio pašto adresais ne vėliau kaip prieš 15 darbo dienų iki posėdžio, o jei posėdis vyks naudojant elektroninių ryšių technologijas, – ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki paskutinės termino balsuoti dienos.

17. Turima Komisijos posėdžio medžiaga bei kita reikalinga informacija Komisijos nariams jų nurodytais elektroninio pašto adresais pateikiama arba sudaromos kitos galimybės su ja susipažinti ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki posėdžio.

18. Išimtiniais atvejais gali būti organizuojamas skubus Komisijos posėdis, apie kurį pranešama ir kurio medžiaga pateikiama Komisijos nariams ne vėliau kaip prieš vieną darbo dieną.

19. Komisijos posėdis laikomas teisėtu, kai jame dalyvauja ne mažiau kaip pusė Komisijos narių.

20. Komisijos sprendimai priimami posėdyje dalyvavusių Komisijos narių balsų dauguma. Komisijos posėdyje dalyvaujantis narys balsuojant dėl sprendimo negali susilaikyti. Jei balsai pasiskirsto po lygiai, priimtu laikomas sprendimas, už kurį balsavo Komisijos pirmininkas. Jei balsai pasiskirsto po lygiai Komisijos pirmininkui nedalyvaujant posėdyje, sprendimą lemia vyriausio pagal amžių Komisijos nario – teisėjo – balsas.

21. Komisijos sprendimai dėl mediatoriaus statuso suteikimo ar panaikinimo teisėjams įforminami Komisijos nutarimais, kiti sprendimai nėra įforminami atskirais dokumentais.

22. Komisijos posėdžio eigai fiksuoti daromas Komisijos posėdžio garso įrašas, jis saugomas Nacionalinėje teismų administracijoje. Jeigu Komisijos posėdis vyksta naudojant elektroninių ryšių technologijas, surašomas Komisijos posėdžio protokolas, kurį pasirašo Komisijos posėdžio pirmininkas ir Komisijos sekretorius. Komisijos posėdžio protokole nurodomas balsavimo terminas, balsuojant dalyvavę ir nedalyvavę Komisijos nariai, svarstomi klausimai, per posėdį priimti sprendimai ir balsavimo rezultatai.

 

V SKYRIUS

 KOMISIJOS APTARNAVIMAS

 

23. Komisiją aptarnauja Nacionalinė teismų administracija. Nacionalinė teismų administracija skiria Komisijos sekretorių, kuris nėra Komisijos narys.

24. Komisijos sekretorius:

24.1. tvarko Komisijos dokumentų apskaitą;

24.2. atlieka Komisijos posėdžių sekretoriaus funkcijas: jis atsakingas už posėdžių garso įrašus, protokoluoja posėdžius, kartu su Komisijos pirmininku pasirašo posėdžių protokolus, jei tokie rašomi;

24.3. rengia Komisijos dokumentus, atlieka kitus Komisijos pirmininko pavedimus, susijusius su Komisijos veikla.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

25. Komisijos dokumentai rengiami, tvarkomi, įtraukiami į apskaitą teisės aktų nustatyta tvarka.

 

____________________