LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS SAUGUMO DEPARTAMENTO
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS SAUGUMO DEPARTAMENTO MAŽOS VERTĖS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2019 m. sausio 23 d. Nr. 1-9
Vilnius
1. T v i r t i n u pridedamą Lietuvos Respublikos valstybės saugumo departamento mažos vertės viešųjų pirkimų tvarkos aprašą.
2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Lietuvos Respublikos valstybės saugumo departamento direktoriaus 2018 m. sausio 22 d. įsakymą Nr. 1-15 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės saugumo departamento mažos vertės viešųjų pirkimų tvarkos aprašo patvirtinimo“.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos valstybės saugumo
departamento direktoriaus
2019 m. sausio 23 d. įsakymu Nr. 1-9
LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS SAUGUMO DEPARTAMENTO
MAŽOS VERTĖS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos Respublikos valstybės saugumo departamento (toliau – VSD arba Perkančioji organizacija) mažos vertės viešųjų pirkimų tvarkos aprašas (toliau – Tvarka) nustato mažos vertės viešųjų pirkimų organizavimo tvarką.
2. Mažos vertės viešieji pirkimai vykdomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu, Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašu, patvirtintu 2017 m. birželio 28 d. Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus įsakymu Nr. 1S-97 „Dėl mažos vertės pirkimų tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Aprašas) ir kitais viešuosius pirkimus reglamentuojančiais teisės aktais.
3. Tvarkoje naudojamos sąvokos:
3.1. Pirkimo iniciatorius – VSD padalinio vadovas, kuris pagal savo veiklos sritį pateikia informaciją apie poreikį inicijuoti reikalingų prekių, paslaugų ar darbų pirkimą.
3.2. Pirkimo organizatorius – VSD direktoriaus įsakymu paskirtas žvalgybos pareigūnas, kuris nustatyta tvarka priima (patvirtina) sprendimą vykdyti mažos vertės pirkimus.
3.3. Pirkimo vykdytojas – VSD direktoriaus įsakymu paskirtas pareigūnas ar asmuo, dirbantis pagal darbo sutartį, kuris atlieka mažos vertės pirkimus pagal Perkančiosios organizacijos nustatytą tvarką ir pagal VSD direktoriaus įsakymu priskirtas pirkti prekes, paslaugas ar darbus.
3.4. Pirkimo paraiška – kompiuterinės VSD Finansų ir išteklių apskaitos bei planavimo sistemos (toliau – FIAPS) priemonėmis teikiamas ūkinės operacijos, kuria siekiama įsigyti prekes, paslaugas ar darbus, inicijavimo dokumentas.
3.5. Pirkimų žurnalas – VSD direktoriaus įsakymu patvirtintos formos dokumentas, kuriame registruojami VSD atlikti mažos vertės viešieji pirkimai.
3.6. Mažos vertės viešojo pirkimo pažyma – VSD direktoriaus įsakymu patvirtintos formos dokumentas, kuriuo užbaigiama mažos vertės pirkimo procedūra ir kurį užpildo Pirkimo vykdytojas.
3.7. Pirkimų planas – Perkančiosios organizacijos parengtas ir VSD direktoriaus ar jo įgalioto pavaduotojo patvirtintas Perkančiosios organizacijos einamaisiais biudžetiniais metais planuojamų įsigyti prekių, paslaugų ir darbų pirkimų sąrašas.
II SKYRIUS
PIRKIMŲ PLANAVIMAS
5. Pirkimų iniciatorius, teikdamas VSD resursų planavimo ir valdymo padaliniui informaciją dėl atitinkamais metais numatytų asignavimų paskirstymo ir planuojamų atlikti pirkimų, nurodo:
6. VSD resursų planavimo ir valdymo padalinio įgaliotas žvalgybos pareigūnas, atsakingas už pirkimų plano parengimą, gavęs informaciją, nurodytą Tvarkos 5.1 – 5.8 papunkčiuose parengia bendrą einamųjų metų Perkančiosios organizacijos pirkimų planą (toliau – Pirkimų planas). Parengtą Pirkimų planą tvirtina VSD direktorius ar jo įgaliotas pavaduotojas. Patvirtintas Pirkimų planas yra skelbiamas Centrinės viešųjų pirkimų informacinės sistemos (toliau – CVP IS) priemonėmis Viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka ir įkeliamas į FIAPS.
III SKYRIUS
PIRKIMO INICIJAVIMAS IR PASIRENGIMAS PIRKIMUI
7. Pirkimai vykdomi tik pagal patvirtintą Pirkimų planą. Pirkimai, kurie neįtraukti į Pirkimų planą yra nevykdomi, išskyrus, kai dėl nenumatytų aplinkybių Perkančiajai organizacijai kyla poreikis ypač skubiai vykdyti Pirkimų plane nenumatytą pirkimą.
8. Prieš pradedant vykdyti pirkimą turi būti užpildyta Pirkimo paraiška. Pirkimo iniciatorius, atsakingas už skirtų asignavimų panaudojimą, paskiria Pirkimo organizatorių ir/arba Pirkimo vykdytoją, atsakingą už Pirkimo paraiškos pildymą.
9. Pirkimo vykdytojai vykdo mažos vertės prekių ar paslaugų pirkimus kai numatoma pirkimo vertė yra mažesnė kaip 58 000 Eur be PVM (penkiasdešimt aštuoni tūkstančiai eurų be pridėtinės vertės mokesčio), o darbų - mažesnė kaip 145 000 Eur be PVM (vienas šimtas keturiasdešimt penki tūkstančiai eurų be pridėtinės vertės mokesčio).
10. Pirkimo iniciatorius, prireikus įsigyti mažos vertės pirkimo ribose prekių, paslaugų ar darbų, numato pagrindinius perkamų prekių, paslaugų ar darbų kokybės, kiekybės kriterijus.
12. Jei kreipiamasi raštu, Pirkimo iniciatorius rašte dėl mažos vertės pirkimo atlikimo nurodo šią pagrindinę informaciją:
12.2. apibūdina pirkimo objektą, nurodant perkamų prekių, paslaugų ar darbų paskirtį, savybes, kokybės ir kitus reikalavimus (techninę specifikaciją);
12.3. nurodo reikalingus kiekius ar apimtis, atsižvelgiant į visą pirkimo sutarties trukmę su galimais pratęsimais;
12.6. Pirkimų plano eilutę, planuojamas (turimas) šiam pirkimui lėšas ir planuojamą šio pirkimo vertę;
12.7. terminus, per kuriuos turi būti pristatytos prekės, suteiktos paslaugos ar atlikti darbai, kitas sutarties sąlygas (prekių pristatymo, paslaugų suteikimo ar darbų atlikimo vietą, atsiskaitymo terminus ir pan.), reikalingas tinkamai įvykdyti pirkimą;
12.8. kriterijus pagal kuriuos vertinamas pasiūlymas (kai siūloma vertinti ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo kriterijumi – ekonominio naudingumo vertinimo kriterijus ir parametrus, jų lyginamuosius svorius ir įvertinimo tvarką);
12.9. už pirkimo sutarties vykdymą atsakingą VSD darbuotoją (vardas, pavardė, telefono numeris bei elektroninio pašto adresas);
12.10. argumentus, kodėl pirkimo objektas neperkamas iš Centrinės perkančiosios organizacijos (toliau – CPO) katalogo, jei jis yra CPO kataloge;
13. Jei pirkimo objektui keliami specialūs reikalavimai, be Tvarkos 12 punkte nurodytos informacijos, kartu turi būti pateikta bent viena iš 13.1 – 13.5 papunkčiuose įvardinta informacija:
13.4. nurodomas ne mažiau kaip 3 (trijų) tiekėjų sąrašas, kuriuos siūloma kviesti vykdant neskelbiamą apklausą;
14. Jei pirkimą ketinama vykdyti iš CPO, Pirkimo iniciatorius surašo raštą, kuriame pateikiama Tvarkos 12.1, 12.3-12.9 papunkčiuose nurodyta informacija bei CPO kataloge nurodytas kodas.
15. Jei pirkimą ketinama vykdyti per CVP IS skelbiamos arba neskelbiamos apklausos būdu, Pirkimo iniciatorius surašo raštą, kuriame:
IV SKYRIUS
PIRKIMŲ VYKDYMAS
17. Pirkimo vykdytojai, atlikdami mažos vertės pirkimo procedūras, pirkimo būdus pasirenka vadovaudamiesi Aprašu.
18. Apklausa gali būti atliekama rašytine arba žodine forma. Sprendimą dėl apklausos formos priima Pirkimo vykdytojas.
19. Pirkimai, kurių numatoma sutarties vertė yra mažesnė nei 10 000 Eurų be PVM, gali būti atliekami žodine arba rašytine forma.
20. Vykdant tiekėjų apklausą žodžiu, su tiekėjais yra bendraujama tiesiogiai arba telefonu ir jiems pateikiama tokia informacija:
20.3. būtinos sutarties sąlygos (terminai, per kuriuos turi būti pristatytos prekės, suteiktos paslaugos ar atlikti darbai, prekių pristatymo, paslaugų suteikimo ar darbų atlikimo vieta, atsiskaitymo terminas ir pan.);
21. Žodinei apklausai yra prilyginamas informacijos gavimas apie tiekėjų siūlomas prekes internete, spaudoje, reklaminėse skrajutėse (bukletuose) ir pan.
22. Vykdant tiekėjų apklausą raštu, su tiekėjais yra bendraujama elektroninėmis priemonėmis per CVP IS ir kitomis techninėmis priemonėmis arba įteikiant rašytinį paklausimą.
23. Visi pirkimai, kurių numatoma pirkimo sutarties vertė yra 10 000 Eur be PVM ir daugiau, vykdomi raštu per CVP IS vadovaujantis Aprašu.
24. Jei vykdant apklausą tiekėjas pateikia klausimus, susijusius su pirkimo objektu, Pirkimo vykdytojas privalo atsakyti į tiekėjo klausimus. Pirkimo vykdytojas gali neatsakyti į tiekėjo pateiktus klausimus, jei atsakymas į juos keltų grėsmę atskleisti komercinę, tarnybos ar valstybės paslaptį ar jei tokios informacijos atskleidimas pažeistų viešuosius interesus.
25. Vykdant apklausą tame pačiame pirkime dalyvaujantys tiekėjai turi būti apklausiami ta pačia forma. Taip pat jiems turi būti teikiama vienodo turinio informacija.
26. Gavus tiekėjų pasiūlymus, Pirkimo vykdytojai turi teisę derėtis dėl palankesnių tiekėjo siūlomų sąlygų ir/ar mažesnės kainos. Derybos turi būti vykdomos su visais tiekėjais, kurių pasiūlymai nebuvo atmesti.
V SKYRIUS
PIRKIMO UŽBAIGIMAS
28. Atlikus pirkimą visais atvejais turi būti pildoma Mažos vertės viešojo pirkimo pažyma (1 priedas), išskyrus šiuos atvejus:
28.1. kai perkant pagal tą patį BVPŽ kodą per einamųjų metų kalendorinį mėnesį pirkimo vertė neviršija 250 Eur be PVM ir pirkimas atliekamas žodžiu;
28.2. kai perkamos restoranų ir maisto tiekimo paslaugos ir kai pirkimo vertė neviršija 3000 Eur be PVM ir pirkimas atliekamas žodžiu;
29. Užpildęs Mažos vertės viešojo pirkimo pažymą, Pirkimo vykdytojas privalo:
29.1. pateikti Mažos vertės viešojo pirkimo pažymą bei visus su konkrečiu pirkimu susijusius dokumentus prevencinę pirkimo kontrolę atliekančiam žvalgybos pareigūnai ar darbuotojui, dirbančiam pagal darbo sutartį;
29.2. gavęs iš prevencinę pirkimų kontrolę atliekančio žvalgybos pareigūno ar darbuotojo, dirbančio pagal darbo sutartį pritarimą, kad pirkimo procedūra atlikta laikantis teisės aktų reikalavimų, Mažos vertės viešojo pirkimo pažymą pateikti Pirkimo organizatoriui tvirtinti;
29.3. patvirtintą Mažos vertės viešojo pirkimo pažymą perduoti registruoti VSD dokumentų valdymo skyriui;
29.4. sudarius rašytinę sutartį arba gavus pirkimo įvykdymą patvirtinantį dokumentą (sąskaitą faktūrą, kvitą, čekį ir kt.) užbaigti pildyti Mažos vertės viešojo pirkimo pažymą;
29.5. per 3 darbo dienas perduoti Mažos vertės viešojo pirkimo pažymą bei visus su konkrečiu pirkimu susijusius dokumentus saugoti VSD resursų planavimo ir valdymo padalinio atsakingiems žvalgybos pareigūnams arba darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartį;
30. VSD resursų planavimo ir valdymo padalinio atsakingi pareigūnai ir/ar darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis:
VI SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
31. Pirkimo organizatoriai ir Pirkimo vykdytojai yra atsakingi už visų mažos vertės pirkimo procedūrų tinkamą dokumentų įforminimą ir savalaikį sutartčių sudarymą.
32. Mažos vertės pirkimas yra baigiamas sudarius rašytinę sutartį ir atsiskaičius už pagal sutartį įsigytas prekes, paslaugas ar darbus, o jei pirkimas vykdomas žodine forma – atsiskaičius už pateiktas prekes, paslaugas ar darbus.
Tvarkos
1 priedas
LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS SAUGUMO DEPARTAMENTO
_________________________
(Padalinys)
TVIRTINU |
|
(pirkimo organizatoriaus pareigų pavadinimas) |
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
MAŽOS VERTĖS VIEŠOJO PIRKIMO PAŽYMA
20__ m._____________ d. Nr. _________
Vilnius
Pirkimo objekto pavadinimas: |
Pirkimo būdas ir jo pasirinkimo bei apklaustų ar kviečiamų tiekėjų skaičiaus pasirinkimo pagrindimas (vadovaujantis Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašu, patvirtintu Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus įsakymu (nurodyti punktus), nurodyti ar apklausa skelbiama(jei skelbiama, skelbimo numerį) ar neskelbiama).
|
Pirkimo objekto aprašymas (pagrindiniai kiekybiniai ir kokybiniai reikalavimai):
|
Pasiūlymų vertinimo kriterijus: |
Pirkimui numatytos lėšos: |
Pirkimo paraiškos Nr.: |
BVPŽ kodas: |
Pirkimas vykdomas CVP IS priemonėmis: |
taip |
|
ne |
|
|
Tiekėjai apklausti: žodžiu |
|
raštu |
|
Pirkimo paskelbimo data |
|
Apklausti/pateikę pasiūlymus tiekėjai:
Pavadinimas |
|
|
|
Adresas, telefonas, el. paštas ir kt. |
|
|
|
Pasiūlymą pateikusio asmens pareigos, vardas, pavardė |
|
|
|
Pasiūlymo pateikimo data |
|
|
|
Tiekėjų siūlymai:
Pirkimo objekto pavadinimas |
Kiekis |
Pasiūlytos kainos eurais su PVM |
|||||
Vnt. kaina |
Suma |
Vnt. kaina |
Suma |
Vnt. kaina |
Suma |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso |
|
|
|
|
|
|
|
Tinkamiausiu pripažintas tiekėjas: (tiekėjo pavadinimas) |
Pastabos: (nurodyti: pirkimo pagrindimą/poreikį, prašymo/rašto/užduoties vykdyti pirkimą data, Nr. ir kt., ar vyko derybos)
|
|
|
|
|
||||
(pirkimo vykdytojo pareigų pavadinimas) |
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
|||
Pildo prevencinę pirkimų kontrolę atliekantis asmuo
|
Pritariu |
|
Nepritariu |
Tikrinimo pastabos ir išvada ___________________________________________________ ____________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________
|
|
|
|
|
|
|||||
(prevencinę pirkimų kontrolę atliekančio asmens pareigų pavadinimas) |
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
|
||||
|
|
|
|||||||
(data) |
|
|
|||||||
Informacija apie pirkimo įvykdymą:
Prekių rūšis, paslaugos, darbų kategorija |
Sutartis ir/ar pirkimo įvykdymą patvirtinantis dokumentas (pvz., PVM sąskaita faktūra) |
||
Data |
Numeris |
Suma Eur (su PVM) |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
(pirkimo vykdytojo pareigų pavadinimas) |
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
||
Tvarkos
2 priedas
LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS SAUGUMO DEPARTAMENTAS
MAŽOS VERTĖS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ ŽURNALAS
Pradėtas pildyti____________
Baigtas pildyti____________
Eil. Nr. |
Pirkimo pavadinimas |
Prekės Paslaugos darbai |
BVPŽ kodas |
Tiekėjo pavadinimas |
Sutarties/ sąskaitos faktūros |
Pirkimą atlikęs padalinys |
MVVPP Data/ Nr. |
CVP IS (taip/ne) |
Pirkimo būdas (neskelbiama/skelbiama apklausa NA/ SA) |
||
Nr. |
Data |
Vertė |
|||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
_______________________________