KAUNO MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

SPRENDIMAS

 

DĖL KAUNO MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2016 M. VASARIO 2 D. SPRENDIMO NR. T-43 „DĖL KAUNO MIESTO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2018 m. lapkričio 13 d. Nr. T-570

Kaunas

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi ir Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2018 m. rugsėjo 12 d. įsakymu Nr. V-758 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Kauno miesto savivaldybės taryba  n u s p r e n d ž i a:

Pakeisti Kauno miesto savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašą, patvirtintą Kauno miesto savivaldybės tarybos 2016 m. vasario 2 d. sprendimu Nr. T-43 „Dėl Kauno miesto savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“:

1. Pakeisti 25.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

25.1. įvertinti NVŠ programos atitiktį Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos nuostatoms pagal NVŠ programos atitikties reikalavimams vertinimo formoje (Aprašo 2 priedas) nurodytus NVŠ programos atitikties reikalavimams vertinimo kriterijus;“.

2. Pakeisti 27 punktą ir jį išdėstyti taip:

27. NVŠ teikėjas, turintis teisę teikti NVŠ programas ir siekiantis, kad būtų patvirtinta jo NVŠ programos atitiktis reikalavimams, Švietimo skyriui 2 egzemplioriais pateikia užpildytą NVŠ programos atitikties reikalavimams nustatymo paraišką (Aprašo 1 priedas). Vienai NVŠ programai pildoma viena paraiškos forma.

3. Pakeisti 35 punktą ir jį išdėstyti taip:

35. Priėmus teigiamą sprendimą dėl NVŠ programos atitikties reikalavimams NVŠ teikėjas sudaro mokymo sutartį su paslaugos gavėju, elektroniniu būdu užpildydamas Neformaliojo vaikų švietimo teikimo sutartį, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2018 m. rugsėjo 7 d. įsakymu Nr. V-741 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo nustatyta tvarka ir per 3 darbo dienas nuo sutarties pasirašymo registruoja vaiką Mokinių registre, pažymėdamas finansavimo NVŠ lėšomis požymį. Vaikui baigus programą ar nutraukus sutartį, NVŠ teikėjas per 3 darbo dienas Mokinių registre pašalina įrašą apie vaiko dalyvavimą NVŠ lėšomis finansuojamoje programoje.“

4. Pakeisti 1 priedą ir išdėstyti jį nauja redakcija (pridedama).

5. Pakeisti 2 priedą ir išdėstyti jį nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                            Visvaldas Matijošaitis

 

 

Kauno miesto savivaldybės neformaliojo

vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo

tvarkos aprašo

1 priedas

(Kauno miesto savivaldybės tarybos

2018 m. lapkričio 13 d.

sprendimo Nr. T-570

redakcija)

 

 

NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMOS ATITIKTIES REIKALAVIMAMS

PARAIŠKOS FORMA

 

I. INFORMACIJA APIE NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO (NŠT) TEIKĖJĄ

1.   NVŠ teikėjas – juridinis asmuo

1.1.

Pavadinimas

1.2.

Kodas

1.3.

Juridinis statusas

1.4.

Adresas

1.5.

Telefono numeris

1.6.

El. pašto adresas

1.7.

Interneto svetainės adresas

1.8.

Pagrindinė veiklos sritis (švietimas, sportas, kultūra, turizmas ir pan.)

1.9.

Teikėjo kodas Švietimo ir mokslo institucijų registre

NVŠ teikėjo (institucijos) vadovas

1.10.

Vardas ir pavardė

1.11.

El. pašto adresas

1.12.

Telefono numeris

2.   NVŠ teikėjas – fizinis asmuo

2.1.

Vardas ir pavardė

2.2.

Viešai skelbtinas adresas, telefono Nr., el. pašto adresas, interneto svetainės adresas

3.   NVŠ teikėjo (fizinio ar juridinio asmens) patirtis NVŠ srityje

3.1.

Patirtis įgyvendinti NVŠ programas

Yra

Nėra

3.2.

Šiuo metu vykdomos ar per pastaruosius dvejus metus

vykdytos veiklos

(programos, projekto, veiklos pavadinimas) (išvardyti)

(trukmė )

3.3.

Ar gali pateikti turimos patirties ir veiklos įrodymus, rekomendacijas

Taip

Ne

3.4.

Institucijos, galinčios rekomenduoti NVŠ teikėją kaip kokybiškų NVŠ paslaugų teikėją ar bendradarbiavimo NVŠ srityje partnerį (įrašyti)

Pavadinimas

Adresas

Telefonas

El. paštas

Rekomenduoja

Bendradarbiauja

II. INFORMACIJA APIE NVŠ PROGRAMĄ

4.   Informacija apie NVŠ programos rengėją

4.1.

Vardas ir pavardė

4.2.

Išsilavinimas ir kvalifikacija

4.3.

El. pašto adresas

4.4.

Telefono numeris

4.5.

Darbovietė, pareigos

5.   Informacija apie NVŠ programos turinį

 

5.1.

Programos pavadinimas (konkretus, tiesiogiai susijęs su programos turiniu)

 

5.2.

Programos kodas Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (KTPRR)

 

5.3.

Programos anotacija (esmė, turinys, numatomos veiklos, naudos vaikams pagrindimas)

 

5.4.

Programos įgyvendinimo vieta (nurodyti vietą, jei įmanoma – ir adresą)

 

5.5.

Nuoroda į išsamesnę informaciją (interneto svetainė, kurioje pateikiama kita svarbi informacija apie programą) 

 

5.6.

Ugdymo kryptis (pagal NVŠ ugdymo krypčių klasifikatorių)

 

Muzika

Dailė

Šokis

Teatras

Sportas

Techninė kūryba

Turizmas ir kraštotyra

Gamta, ekologija

Saugus eismas

Informacinės technologijos

Technologijos

Medijos

Etnokultūra

Kalbos

Pilietiškumas

Kita (įrašyti) ______________

 

5.7.

Programos tikslas (aiškus teiginys, apibūdinantis programos visumą ir pagrindinę ugdomą kompetenciją)

 

5.8.

Programos uždaviniai (ne daugiau kaip 3 konkretūs uždaviniai, nurodantys trumpalaikį tikslo įgyvendinimo rezultatą. Uždaviniai išdėstomi taip, kad nuosekliai atspindėtų programos realizavimo galimybes)

 

5.9.

Pažymėkite, kurie programos uždaviniai atitinka šiuos Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. ISAK-2695 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos patvirtinimo“, apibrėžtus NVŠ uždavinius:

ugdyti ir plėtoti vaikų kompetencijas per saviraiškos poreikio tenkinimą;

ugdyti pagarbą žmogaus teisėms, orumą, pilietiškumą, tautiškumą, demokratišką požiūrį į pasaulėžiūrų, įsitikinimų ir gyvenimo būdo įvairovę;

ugdyti gebėjimą kritiškai mąstyti, rinktis ir orientuotis dinamiškoje visuomenėje;

spręsti socialinės integracijos problemas: mažiau galimybių turinčių (esančių iš kultūriškai, geografiškai, socialiai ir ekonomiškai nepalankios aplinkos ar turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių), ypatingų poreikių (itin gabių ir talentingų) vaikų, iškritusių iš švietimo sistemos, integravimas į visuomeninį gyvenimą, socialinių problemų sprendimas;

padėti spręsti integravimosi į darbo rinką problemas;

tobulinti tam tikros srities žinias, gebėjimus ir įgūdžius, suteikti asmeniui papildomų dalykinių kompetencijų

 

5.10.

Pažymėkite kompetencijas, kurias įgis arba patobulins vaikai, baigę programą

 

Kompetencijų sritis

Kompetencijos

 

Asmeninės kompetencijos

Pažinti save ir save gerbti

Įvertinti savo jėgas ir priimti iššūkius

Kryptingai siekti tikslų

Atsispirti neigiamai įtakai, laikytis duoto žodžio

Valdyti emocijas ir jausmus

Kita (įrašyti) ____________________________

 

Socialinės kompetencijos

Gerbti kitų jausmus, poreikius ir įsitikinimus

Pozityviai bendrauti, būti atsakingam, valdyti konfliktus

Padėti kitiems ir priimti pagalbą

Dalyvauti bendruomenės ir visuomenės gyvenime

Kita (įrašyti) _________________________________

Iniciatyvumo ir kūrybingumo kompetencijos

Mąstyti kūrybingai, drąsiai kelti idėjas

Inicijuoti idėjų įgyvendinimą, įtraukti kitus

Aktyviai ir kūrybingai veikti

Pagrįstai rizikuoti, mokytis iš nesėkmių

Kita (įrašyti) ______________________________

Komunikavimo kompetencijos

Išsakyti mintis

Išklausyti

Tinkamai naudoti ir suprasti kūno kalbą

Parinkti tinkamą kalbos stilių

Kita (įrašyti) ___________________________________

Pažinimo kompetencijos

Klausti ir ieškoti atsakymų

Daryti išvadas

Plėsti akiratį

Stebėti, vertinti

Būti atkakliam ir turėti teigiamą požiūrį į mokymąsi

Kita (įrašyti) ____________________________

Mokėjimo mokytis kompetencijos

Mokytis noriai, pasitikėti savo jėgomis

Išsikelti realius mokymosi tikslus

Pasirinkti mokymosi strategiją ir priemones

Vertinti mokymosi pažangą

Numatyti tolesnius žingsnius

Kita (įrašyti) ________________________________

Dalykinės kompetencijos

(Įrašyti)

5.11.

Programos turinys (turinio sudėtinės dalys turi sietis su programos uždaviniais, veiklų pobūdis ir trukmė turi būti subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas, protinė veikla ir dvasinis tobulėjimas; pateikiamas ne užsiėmimo, bet visos teikiamos programos turinys)

Eil. Nr.

Sudėtinė dalis

(tema)

Veiklos apibūdinimas

Metodai

Ugdomos bendrosios ir dalykinės kompetencijos

Trukmė

(val.)

Iš viso (val.)

5.12.

Programos apimtis ir trukmė

Valandos per savaitę

Kartai per mėnesį

Mėnesių skaičius

Mažiausia 2 val. per savaitę

Mažiausia 8 val. per mėnesį

Mažiausia 3 mėn.

5.13.

Vaikų amžius (metais; galimi keli pasirinkimai)

6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19

20 21 (tik specialiųjų ugdymosi poreikių turintys asmenys)

5.14.

Vaikų, kuriems skiriama NVŠ programa, lytis (galimi keli pasirinkimai)

Berniukai  Mergaitės

5.15.

Kita svarbi informacija (nurodoma, jeigu yra specialių reikalavimų programos dalyviams ar specifinės informacijos apie programą)

5.16.

Numatomas grupės dydis (vaikų skaičius grupėje)

5.17. 

Numatomas grupių skaičius

5.18.

Numatoma paslaugos kaina asmeniui

5.19.

Vaikų vaidmuo įgyvendinant programą (galimybės atsiskleisti jų iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti ugdymo metodus, koreguoti turinį ir pan.)

5.20.

Vaikų pažangos skatinimas, vertinimas ir įsivertinimas (kaip bus skatinama visų programoje dalyvaujančių vaikų motyvacija dalyvauti ir siekti pažangos, kokiais būdais vertinama pažanga, kaip bus atliekamas įsivertinimas, paliudijami ugdytinių pasiekimai ugdymo procese)

5.21.

NVŠ mokytojų kvalifikacija (nurodyti išsilavinimą, patirtį ir kvalifikaciją, kompetencijas)

5.22.

5.22.1.

5.22.2.

 

5.22.3.

 

5.22.4.

 

5.22.5.

 

5.22.6.

5.22.7.

 

5.22.8.

Patvirtinkite, kad, vykdant programą, bus vadovaujamasi šiais NVŠ principais:

 savanoriškumo – vaikai laisvai renkasi švietimo teikėją ir jo siūlomas veiklas;

  prieinamumo – veiklos ir metodai yra prieinami visiems vaikams pagal amžių, išsilavinimą, turimą patirtį, nepaisant jų socialinės padėties;

 individualizavimo – ugdymas individualizuojamas pagal kiekvienam vaikui reikalingą kompetenciją, atsižvelgiant į jo asmenybę, galimybes, poreikius ir pasiekimus;

   aktualumo – veiklos, skirtos socialinėms, kultūrinėms, asmeninėms, edukacinėms, profesinėms ir kitoms kompetencijoms ugdyti;

  demokratiškumo – mokytojai, tėvai (globėjai, rūpintojai) ir vaikai yra aktyvūs ugdymo(si) proceso kūrėjai, kartu identifikuoja ugdymosi poreikius;

 patirties – ugdymas grindžiamas patyrimu ir jo refleksija;

  ugdymosi grupėje – mokomasi spręsti tarpasmeninius santykius, priimti bendrus sprendimus, dalytis darbais ir atsakomybe;  

  pozityvumo – ugdymosi procese kuriamos teigiamos emocijos, sudaromos sąlygos gerai vaiko savijautai                                                                                                      TAIP

 

Patvirtinkite, kad:

  vykdant NVŠ programą, teorinio mokymo seminarų, sporto varžybų, kultūros ir meno, politinių, religinių renginių bei renginių, skirtų akademinėms ir profesinėms žinioms ar patirčiai įgyti, organizavimas bus tik priemonė programos tikslams pasiekti, tačiau ne pagrindinis programos tikslas, uždavinys ir rezultatas;

 vykdant programą, nebus teikiamos korepetitoriaus paslaugos; 

programos įgyvendinimo priemonės:

 nekelia grėsmės žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai;

 jokiais būdais neišreiškia nepagarbos Lietuvos valstybės tautiniams ir religiniams jausmams ir simboliams;

jokiais būdais neišreiškia smurto, prievartos, neapykantos, nepopuliarina narkotikų ir kitų psichotropinių, toksinių ir kitų stipriai veikiančių medžiagų;

 jokiais kitais būdais nepažeidžia Lietuvos Respublikos Konstitucijos, įstatymų ir kitų teisės aktų                                                                                                               TAIP

 

5.23.

5.23.1.

 

 

 

5.23.2.

5.23.3.

5.23.3.1.

5.23.3.2.

 

5.23.3.3.

 

5.23.3.4.

5.24.

Patvirtinkite, kad prisiimate atsakomybę už tai, jog programą įgyvendins asmenys, pagal Švietimo įstatymą turintys teisę dirbti NVŠ mokytojais

TAIP

5.25.

Patvirtinkite, kad prisiimate atsakomybę už sveiką ir saugią vaikų mokymosi aplinką

TAIP

5.26.

Patvirtinkite, kad turite tinkamos įrangos ir priemonių NVŠ programai įgyvendinti

TAIP

5.27.

Patvirtinkite, kad turite lėšų NVŠ programos įgyvendinimo pradžiai (ne mažiau                    kaip mėn.)

TAIP

 

 

 

 

Institucijos vadovas /

laisvasis mokytojas

 

A. V.

 

__________________________

(vardas, pavardė)

 

__________________

(parašas)

________________________________________

 

Kauno miesto savivaldybės neformaliojo

vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo

tvarkos aprašo

2 priedas

(Kauno miesto savivaldybės tarybos

2018 m. lapkričio 13 d.

sprendimo Nr. T-570

redakcija)

 

Neformaliojo vaikų ŠVIETIMO programOS atitikties reikalavimams

VERTINIMO  FORMA

 

Neformaliojo vaikų švietimo programos (toliau – NVŠ programos) teikėjas

NVŠ programos pavadinimas

NVŠ programos kodas Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (KTPRR)

 

 

 

Vertinimo kriterijus

Kriterijaus

rodiklis

Apibūdinimas

Vertinimas

 

1. NVŠ programos tikslingumas

1.1. Prioritetai

Programa atitinka savivaldybės nustatytus prioritetus, jei tokie yra

 

1.2. Principai

Teikėjas deklaruoja, kad, vykdant programą, bus vadovaujamasi NVŠ principais

 

1.3. Tikslas

NVŠ programos tikslas formuluojamas aiškiai, atliepia programos visumą ir pagrindinę ugdomą kompetenciją

 

1.4. Uždaviniai

Uždaviniai konkretūs, atspindintys siekiamą rezultatą

 

Teikėjas patvirtina, kad programos uždaviniai atitinka paraiškoje pateiktus bendruosius NVŠ programos uždavinius

 

2. Ugdymo turinys

2.1. Temos ir veiklos

NVŠ programos sudėtinės dalys (temos) ir jas atskleisianti veikla siejasi su programos uždaviniais. Veiklų pobūdis ir trukmė subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas ir protinė veikla, dvasinis tobulėjimas)

 

2.2. Metodai

Atitinka numatytas ugdyti kompetencijas ir dera su NVŠ principais

 

2.3. Ugdomos kompetencijos

Įvardytos bendrosios (asmeninės, socialinės, iniciatyvumo ir kūrybingumo, komunikavimo, pažinimo, mokėjimo mokytis) kompetencijos

Aiškiai suformuluotos dalykinės kompetencijos. Deklaruojamos kompetencijos dera su veiklų temomis ir pobūdžiu

 

3. NVŠ programos apimtis

Intensyvumas ir bendra trukmė

NVŠ programa nuosekli, orientuota į ilgalaikį ugdymą, veiklos neepizodinės, vykdoma mažiausia 2 pedagoginio darbo val. per savaitę, mažiausia 8 pedagoginio darbo val. per mėnesį

 

4. Informacija apie vaikus

4.1. Vaikų amžius

Teikėjas numato, kokiai tikslinei grupei skiriama programa

 

4.2. Grupės dydis

Numatomas grupės dydis atitinka veiklos metodus ir padeda pasiekti geriausią rezultatą

 

4.3. Galimybės vaikų iniciatyvai

Numatyta galimybė atsiskleisti iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti ugdymo metodus, koreguoti turinį ir pan.

 

5. Pažangos skatinimas ir vertinimas

5.1. Pažangos skatinimas

Aprašyta, kokiais būdais vaikai bus motyvuojami dalyvauti programoje ir siekti pažangos

 

5.2. Pažangos vertinimas (įsivertinimas)

Numatytas vaikų pažangos vertinimas, dalyvavimas įsivertinime

 

5.3. Pasiekimų paliudijimas

Numatyta, kokiais būdais bus pažymimi pasiekimai, įgytos kompetencijos ir kokiomis priemonėmis jie galės būti paliudyti

 

6. Kokybė ir atsakomybė

6.1. NVŠ mokytojų kvalifikacija

Programą įgyvendinančių NVŠ mokytojų išsilavinimas, patirtis ir kvalifikacija tinkami sėkmingai įgyvendinti programą

 

Teikėjas deklaruoja, kad programą įgyvendins asmenys, turintys teisę pagal Švietimo įstatymą dirbti NVŠ mokytojais 

 

6.2. Mokymosi aplinka

Teikėjas deklaruoja, kad vaikai bus ugdomi sveikoje ir saugioje mokymo(si) aplinkoje ir jis turi tinkamos įrangos ir priemonių NVŠ programai įgyvendinti, turi lėšų NVŠ

 

6.3. Kitos teikėjo atsakomybės

Teikėjas deklaruoja, kad turi lėšų NVŠ programos įgyvendinimo pradžiai ir  vykdydamas programą laikysis Neformaliojo vaikų švietimo programos atitikties reikalavimams paraiškos formos nuostatų

 

 

__________________________

(vertintojo vardas, pavardė)

 

______________

(parašas)

 

__________________________

(vertintojo vardas, pavardė)

 

_______________

(parašas)

 

__________________________

(vertintojo vardas, pavardė)

 

_______________

(parašas)

____________________________