LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO

MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2014 M. gRUODŽIO 3 D. ĮSAKYMO Nr. 3D-924 „DĖL PROJEKTO VYKDYTOJO, PRETENDUOJANČIO GAUTI PARAMĄ IŠ EUROPOS žemės ūkio fondo kaimo plėtrai PAGAL LIETUVOS KAIMO PLĖTROS
2014–2020 Metų PROGRAMOS PRiemones, PREKIŲ, PASLAUGŲ AR DARBŲ
Pirkimo TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2016 m. spalio 5 d. Nr. 3D-570

Vilnius

 

1. P a k e i č i u Projekto vykdytojo, pretenduojančio gauti paramą iš Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai pagal Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemones, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2014 m. gruodžio 3 d. įsakymu Nr. 3D-924 Dėl Projekto vykdytojo, pretenduojančio gauti paramą iš Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai pagal Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemones, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo taisyklių patvirtinimo“, ir jas išdėstau nauja redakcija (pridedama).

2. N u s t a t a u , kad šis įsakymas įsigalioja 2017 m. sausio 1 d.

 

 

 

Žemės ūkio ministrė                                                                                             Virginija Baltraitienė


 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2014 m. gruodžio 3 d. įsakymu Nr. 3D-924

(2016 m. spalio 5 d. įsakymo Nr. 3D-570 redakcija)

 

 

 

PROJEKTO VYKDYTOJO, PRETENDUOJANČIO GAUTI PARAMĄ IŠ EUROPOS žemės ūkio fondo kaimo plėtrai PAGAL LIETUVOS KAIMO PLĖTROS 2014–2020 METŲ programos PRiemones, PREKIŲ, PASLAUGŲ AR DARBŲ Pirkimo TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Projekto vykdytojo, pretenduojančio gauti paramą iš Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai pagal Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemones, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja visus projektų vykdytojų prekių, paslaugų ar darbų pirkimus, dėl kurių prašoma paramos, išskyrus pirkimus tų projektų vykdytojų, kurie, pirkdami prekes, paslaugas ar darbus, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu, taip pat tų, kuriems tinkamoms finansuoti išlaidoms taikomi įkainiai pagal Tinkamų finansuoti išlaidų pagal Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemones įkainių nustatymo metodiką, tvirtinamą Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu.

2. Šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos:

2.1. Agentūra – Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos;

2.2. Programa – Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programa;

2.3. PVM – pridėtinės vertės mokestis;

2.4. darbų objektas – statinys su inžineriniais tinklais, dėl kurio statybos, remonto, rekonstrukcijos ar nugriovimo yra parengtas ir patvirtintas projektas. Jeigu projektas nėra parengtas dėl to, kad perkant darbus planuojama kartu įsigyti ir projektavimo paslaugas – statinys su inžineriniais tinklais, dėl kurio perkamos projektavimo paslaugos ir atliekami darbai. Jeigu projekto pagal įstatymus rengti nereikia – statinys su inžineriniais tinklais, kuriam statyti, remontuoti, rekonstruoti ar nugriauti numatytas finansavimas (įvertinamas ir keleriems metams numatytas finansavimas);

2.5. Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemonės projekto vykdytojas (toliau – projekto vykdytojas) – ūkininkas ar kitas fizinis asmuo arba juridinis asmuo, pateikęs Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemonės projektą ir pretenduojantis gauti paramą iš Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai;

2.6. panašios prekės – prekės, kurios priklauso tai pačiai prekių grupei pagal 2002 m. lapkričio 5 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 2195/2002 dėl bendro viešųjų pirkimų žodyno (BVPŽ) (OL 2004 m. specialusis leidimas, 6 skyrius 5 tomas, p. 3) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2009 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (EB) Nr. 596/2009 (OL 2009 L 188, p. 14) (toliau – BVPŽ), skaitmeninio kodo pirmus tris skaitmenis. Jeigu prekių grupei priklauso skirtingos paskirties prekės, pareiškėjas tos pačios rūšies prekėmis gali laikyti prekes pagal jų naudojimo sritį, nustatomą atsižvelgiant į ne daugiau kaip pirmus penkis BVPŽ skaitmeninio kodo skaitmenis;

2.7. panašios paslaugos – paslaugos, kurios priklauso tai pačiai paslaugų kategorijai pagal BVPŽ skaitmeninį kodą ir Viešųjų pirkimų įstatymo 2 priedėlyje pateikiamą paslaugų klasifikavimo lentelę, taip pat pagal to paties tiekėjo suinteresuotumą teikti tam tikras paslaugas;

2.8. panaši prekių, paslaugų ar darbų pirkimo–pardavimo sutartis (toliau – panaši sutartis) prekių, paslaugų ar darbų pirkimo–pardavimo sutartis dėl tos pačios rūšies ir (arba) paskirties prekių, paslaugų arba su tuo pačiu darbų objektu susijusių darbų;

2.9. prekių, paslaugų ar darbų pirkimo komisija (toliau – pirkimo komisija) – fizinio asmens, juridinio asmens vadovo ar jo įgalioto asmens sudaroma komisija prekių, paslaugų ar darbų pirkimams pagal Taisykles organizuoti ir vykdyti;

2.10. prekių, paslaugų ar darbų pirkimo organizatorius (toliau – pirkimo organizatorius) – pareiškėjas arba paramos gavėjas (fizinis asmuo), organizuojantis ir (arba) vykdantis prekių, paslaugų ar darbų pirkimą pagal reikalavimus, nustatytus Taisyklėse;

2.11. prekių, paslaugų ar darbų pirkimo–pardavimo sutartis (toliau – pirkimo sutartis) – projekto vykdytojo ir konkursą arba apklausą laimėjusio tiekėjo sutartis dėl prekių pirkimo, paslaugų teikimo ar darbų atlikimo;

2.12. prekių, paslaugų ar darbų pirkimo vykdytojas (toliau – pirkimo vykdytojas) – pareiškėjo arba paramos gavėjo (juridinio asmens) paskirtas darbuotojas, kuriam pavesta vykdyti pirkimą apklausos būdu;

2.13. techninė specifikacija – dokumentas, kuriame nurodyti perkamos prekės, paslaugos ar darbo techniniai reikalavimai;

2.14. tiekėjas – ūkio subjektas – fizinis ar juridinis asmuo arba tokių asmenų grupė, galintys siūlyti arba siūlantys prekes, paslaugas ar darbus;

2.15. tiekėjo pasiūlymas (toliau – pasiūlymas) – tiekėjo raštu pateikiamų dokumentų ir (arba) elektroninėmis priemonėmis pateikiamų dokumentų bei duomenų visuma ir (arba) žodžiu pateikiamas siūlymas tiekti prekes, teikti paslaugas ar atlikti darbus pagal prekių, paslaugų ar darbų pirkimo dokumentuose nustatytas sąlygas;

2.16. vietos plėtros strategijos vykdytoja – vietos veiklos grupė, gavusi paramą vietos plėtros strategijai įgyvendinti;

2.17. vietos projektas – pareiškėjo vietos veiklos grupei teikiamas strategiją atitinkantis verslo planas ir (arba) vietos projekto paraiška, kuriuose nurodomi planuojamos veiklos tikslai, uždaviniai ir pagrindžiamos jiems įgyvendinti reikalingos išlaidos.

3. Taisyklėse nurodyti prekių, paslaugų ar darbų pirkimai turi būti atliekami vadovaujantis lygiateisiškumo, nediskriminavimo ir skaidrumo principais.

 

II SKYRIUS

PIRKIMO PRADŽIA IR PABAIGA

 

4. Perkant konkurso būdu, pirkimas pradedamas apie jį paskelbus Agentūros interneto svetainėje www.nma.lt, skiltyje „Projektų vykdytojų pirkimai“  (toliau – Agentūros interneto svetainė), išskyrus pirkimą pagal Programos priemonę „Rizikos valdymas“. Perkant konkurso būdu pagal Programos priemonę „Rizikos valdymas“, pirkimas pradedamas apie jį paskelbus nacionaliniame laikraštyje, platinamame teritorijoje, kurioje gyvena daugiau kaip 60 procentų Lietuvos Respublikos gyventojų ir (arba) periodiškai leidžiamame ir platinamame žemės ūkio srities laikraštyje (toliau kartu – spauda). Perkant apklausos būdu, pirkimas pradedamas, kai pirkimo komisija, pirkimo vykdytojas ar pirkimo organizatorius kreipiasi į tiekėją (-us) tiesiogiai prašydamas pateikti perkamų prekių, paslaugų ar darbų kainas ir sąlygas arba apie pirkimą paskelbus Agentūros interneto svetainėje.

5. Pirkimas pasibaigia, kai:

5.1. sudaroma pirkimo sutartis;

5.2. atmetami visi pasiūlymai;

5.3. per nustatytą terminą nepateikiamas nė vienas pasiūlymas;

5.4. pasibaigia pasiūlymų galiojimo laikas ir pirkimo sutartis nesudaroma dėl priežasčių, kurios priklauso nuo tiekėjų valios;

5.5. visi tiekėjai atsiima pasiūlymus ar atsisako sudaryti pirkimo sutartį;

5.6. pirkimo komisija, pirkimo vykdytojas ar pirkimo organizatorius pirkimo procedūras nutraukia dėl svarbių ir objektyvių aplinkybių, kurios nebuvo žinomos pirkimo pradžioje.

 

III SKYRIUS

PREKIŲ, PASLAUGŲ AR DARBŲ PIRKIMo VERTĖS NUSTATYMAS

 

6. Pirkimo vertė skaičiuojama eurais be PVM.

7. Jeigu pirkimo sutartis sudaroma dėl kelių rūšių prekių, paslaugų, tai šio pirkimo vertė yra visų prekių, paslaugų, dėl kurių sudaroma ši sutartis, verčių suma.

8. Jeigu prekės, paslaugos ar darbai per einamuosius finansinius metus perkami vieną kartą ir sudaromos pirkimo sutarties nenumatoma atnaujinti, šio pirkimo vertė yra numatomos sudaryti pirkimo sutarties vertė.

9. Jeigu prekės ar paslaugos perkamos nuolat (per einamuosius finansinius metus du ar daugiau kartų) arba kai sudarytas pirkimo sutartis numatoma atnaujinti, pirkimo vertė yra faktinė panašių pirkimo sutarčių, sudarytų per einamuosius finansinius metus, vertė, pakoreguota (jeigu įmanoma) atsižvelgus į pirkimo metu sudaromoje pirkimo sutartyje numatomus perkamų prekių ar paslaugų kiekio ir (ar) vertės pokyčius per 12 mėnesių nuo šios pirkimo sutarties sudarymo.

10. Darbų pirkimo vertė yra visų dėl to paties darbų objekto sudaromų darbų pirkimo sutarčių, nesvarbu, per kokį laikotarpį jos bus sudaromos, verčių suma.

11. Pirkimo organizatorius, pirkimo vykdytojas arba pirkimo komisija neturi teisės skaidyti tos pačios rūšies (paskirties) prekių ar paslaugų, taip pat darbų dėl to paties objekto pirkimo vertės į dalis, jeigu taip būtų galima išvengti šiomis Taisyklėmis nustatytos pirkimų tvarkos. Draudimas netaikomas, jei visoms išskaidytoms pirkimo dalims bus taikomas pirkimo būdas, parinktas pagal Taisyklių 12 punkto reikalavimus visai pirkimo vertei.

 

IV SKYRIUS

PREKIŲ, PASLAUGŲ IR DARBŲ PIRKIMO BŪDAI

 

12. Perkant prekes, paslaugas ar darbus, gali būti naudojami šie pirkimo būdai:

12.1. konkursas – kai prekių ar paslaugų pirkimo vertė viršija 58 000 Eur be PVM, o darbų – 145 000 Eur be PVM. Konkursas gali būti organizuojamas visais atvejais, neatsižvelgiant į pirkimo vertę;

12.2. apklausa – kai prekių ar paslaugų pirkimo vertė yra lygi arba mažesnė nei 58 000 Eur be PVM, o darbų – lygi arba mažesnė nei 145 000 Eur be PVM, taip pat neįvykus konkursui arba Taisyklių 47.1 papunktyje numatytu atveju arba kai perkamos panašios prekės, paslaugos ar perkami darbai dėl to paties darbų objekto yra suskirstyti į atskiras dalis, kurių kiekvienai numatoma sudaryti atskirą sutartį, jei bendra tokių pirkimo sutarčių vertė perkant panašias prekes ar paslaugas yra ne didesnė kaip 10 procentų bendros visų panašių pirkimo sutarčių vertės ir yra ne didesnė kaip 58 000 Eur be PVM, o perkant darbus dėl to paties darbų objekto – ne didesnė kaip 1,5 proc. bendros visų pirkimo sutarčių vertės ir ne didesnė kaip 145 000 Eur be PVM.

13. Projekto vykdytojas, prieš pradėdamas pirkimą, kurio vertė viršija 145 000 Eur be PVM, gali Agentūrai pateikti planuojamo pirkimo dokumentus išankstiniam vertinimui atlikti.

 

V SKYRIUS

KONKURSO ORGANIZAVIMAS

 

14. Kai projekto vykdytojas yra juridinis asmuo, prekių, paslaugų ar darbų pirkimui konkurso būdu organizuoti ir atlikti juridinio asmens vadovo sprendimu (potvarkiu, nutarimu, įsakymu) sudaroma pirkimo komisija (ne mažiau kaip iš 3 asmenų). Juridinio asmens vadovo sprendime (potvarkyje, nutarime, įsakyme) turi būti nurodoma komisijos personalinė sudėtis ir funkcijos.

 

15. Kai projekto vykdytojas yra pirkimo organizatorius, komisija gali būti nesudaroma.

16. Apie vykdomą konkursą privaloma skelbti Agentūros interneto svetainėje arba spaudoje, jei pirkimas vykdomas pagal Programos priemonę „Rizikos valdymas“.

17. Skelbime turi būti ši informacija:

17.1. projekto vykdytojo pavadinimas (vardas, pavardė/juridinio asmens pavadinimas), buveinė (adresas), telefono ir fakso numeriai, elektroninio pašto adresas (jei turi);

17.2. bendras pirkimo objekto apibūdinimas;

17.3. vokų su pasiūlymais atplėšimo data, kuri negali būti ankstesnė kaip 14 kalendorinių dienų nuo konkurso paskelbimo Agentūros interneto svetainėje arba spaudoje, jei pirkimas vykdomas pagal Programos priemonę „Rizikos valdymas“, dienos, bei tikslus laikas (valanda ir minutė).

18. Kvietime pateikti pasiūlymą, kuris skelbiamas Agentūros interneto svetainėje arba siunčiamas visiems į skelbimą atsiliepusiems tiekėjams, jei pirkimas vykdomas pagal Programos priemonę „Rizikos valdymas“, turi būti informacija, nurodyta šių Taisyklių 1 priede.

19. Kvietime pateikti pasiūlymą nurodoma informacija negali prieštarauti informacijai, nurodytai skelbime.

20. Pirkimo organizatorius arba pirkimo komisija pasiūlymus vertina pagal mažiausios kainos (kai pirkimo organizatorius arba pirkimo komisija pasirenka kvalifikacinius ir techninius reikalavimus atitikusį tiekėją, pasiūliusį mažiausią kainą) vertinimo kriterijų arba ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo (kai pirkimo organizatorius arba pirkimo komisija pasirenka kvalifikacinius ir techninius reikalavimus atitikusį tiekėją, pasiūliusį ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą) vertinimo kriterijų. Jei projekto vykdytojas yra PVM mokėtojas, turi būti vertinamos tiekėjų kainos be PVM. Jei projekto vykdytojas nėra PVM mokėtojas, turi būti vertinamos tiekėjų pasiūlymų kainos su PVM. Tuo atveju, kai siūlomos prekės, paslaugos ir (ar) darbai nėra apmokestinami PVM, turi būti vertinamos tiekėjų pasiūlymų kainos be PVM.

21. Pirkimo organizatorius ar pirkimo komisija gali išsiaiškinti, ar tiekėjas yra kompetentingas, patikimas ir pajėgus įvykdyti pirkimo sąlygas, nustatydami kvalifikacinius reikalavimus. Tiekėjams keliami kvalifikaciniai reikalavimai turi būti pagrįsti ir proporcingi pirkimo objektui.

22. Vykdant pirkimą konkurso būdu, draudžiamos derybos tarp pirkimo organizatoriaus ar pirkimo komisijos ir tiekėjų, pateikusių pasiūlymus, išskyrus Taisyklių 29 punkte numatytą atvejį.

23. Tiekėjai, teikiantys pasiūlymus, arba jų atstovai gali dalyvauti vokų atplėšimo procedūroje. Posėdyje, kuriame atplėšiami vokai, turi būti skelbiamas pasiūlymą pateikusio tiekėjo pavadinimas (vardas, pavardė/juridinio asmens pavadinimas) ir pasiūlyme nurodyta kaina (tuo atveju, kai pasiūlymo kaina, išreikšta skaičiais, neatitinka kainos, nurodytos žodžiais, teisinga laikoma kaina, nurodyta žodžiais), o jeigu pasiūlymai yra vertinami ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijumi, tai skelbiamos ir pagrindinės techninės pasiūlymo charakteristikos. Jeigu bent vienas tiekėjas ar jo atstovas pageidauja, turi būti paskelbtos visos pasiūlymų charakteristikos, į kurias bus atsižvelgta vertinant pasiūlymus.

24. Su elektroninėmis priemonėmis pateiktais pasiūlymais susipažįsta el. vokų atplėšimo posėdyje dalyvaujantys komisijos nariai ir (arba) pirkimo organizatorius. Pasiūlymų kainos turi būti fiksuojamos el. vokų atplėšimo posėdžio protokole arba sprendime, jei pirkimą vykdo pirkimo organizatorius.

25. Jeigu pirkimo organizatorius ar pirkimo komisija pasiūlymus vertina pagal ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijų, vokai su pasiūlymais turi būti atplėšiami dviejuose Komisijos posėdžiuose. Pirmame posėdyje atplėšiami tik tie vokai, kuriuose yra pateikti techniniai pasiūlymo duomenys ir kita informacija bei dokumentai, antrame posėdyje – vokai, kuriuose nurodytos kainos. Antras posėdis gali įvykti tik tada, kai pirkimo organizatorius ar pirkimo komisija patikrina, ar pateiktų pasiūlymų techniniai duomenys ir tiekėjų kvalifikacija atitinka pirkimo dokumentuose nustatytus reikalavimus, ir pagal pirkimo dokumentuose nustatytus reikalavimus įvertina pasiūlymų techninius duomenis.

26. Jeigu pirkimo organizatorius ar pirkimo komisija pasiūlymus vertina pagal ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijų, ji, patikrinusi ir įvertinusi pasiūlymų techninius duomenis ir informavusi tiekėjus apie šio patikrinimo ir įvertinimo rezultatus, atlieka bendrą pasiūlymo įvertinimą atsižvelgdama į pasiūlymo kainą.

27. Pasiūlymai vertinami tiekėjams nedalyvaujant.

28. Pirkimo organizatorius ar pirkimo komisija pasiūlymą atmeta, jeigu:

28.1. pasiūlymą pateikęs tiekėjas neatitinka pirkimo dokumentuose nustatytų kvalifikacinių reikalavimų arba, jei tiekėjas pirkimo organizatoriaus ar pirkimo komisijos prašymu nepatikslino pateiktų neišsamių ar netikslių duomenų apie savo kvalifikaciją (jeigu buvo nustatyti kvalifikaciniai reikalavimai);

28.2. pasiūlymas neatitinka pirkimo dokumentuose nustatytų reikalavimų;

28.3. tiekėjas pasiūlė per didelę, projekto vykdytojui nepriimtiną, kainą;

28.4. tiekėjas pasiūlė neįprastai mažą kainą:

28.4.1. pasiūlyme nurodyta prekių, paslaugų ar darbų neįprastai maža kaina – tai tiekėjo pasiūlyme nurodyta kaina, kuri pirkimo organizatoriaus ar pirkimo komisijos vertinimu gali būti nepakankama pirkimo sutarties tinkamam įvykdymui;

28.4.2. pasiūlyme nurodyta prekių, paslaugų ar darbų kaina visais atvejais turi būti laikoma neįprastai maža, jeigu ji atitinka bent vieną iš šių sąlygų:

28.4.2.1. yra 15 ir daugiau procentų mažesnė už visų tiekėjų, kurių pasiūlymai neatmesti dėl kitų priežasčių, pasiūlytų kainų aritmetinį vidurkį;

28.4.2.2. yra 30 ir daugiau procentų mažesnė nuo suplanuotų viešajam pirkimui skirti lėšų;

28.4.3. jeigu pateiktame pasiūlyme nurodyta prekių, paslaugų ar darbų kaina yra neįprastai maža, pirkimo organizatorius ar pirkimo komisija privalo kreiptis į tiekėją dėl neįprastai mažos kainos pagrindimo. Pirkimo organizatorius ar pirkimo komisija turi paprašyti pateikti pasiūlymo ekonomiškumo ir jo mažos kainos pagrindimo dokumentus. Tai gali būti:

28.4.3.1. ekonomiško gamybos proceso, teikiamų paslaugų ar statybos metodo aprašymas;

28.4.3.2. pasirinktų ekonomiškų techninių sprendimų aprašymas;

28.4.3.3. išskirtinai palankių sąlygų tiekti prekes, teikti paslaugas ar atlikti darbus pagrindimas (pavyzdžiui, susitarimai su tiekėjais);

28.4.3.4. siūlomų prekių, paslaugų ar darbų originalumo įrodymai (pavyzdžiui, technologijos patentas);

28.4.3.5. įrodymai, kad tiekėjas laikosi norminių dokumentų reikalavimų dėl darbų saugos ir darbo sąlygų, galiojančių prekių tiekimo, paslaugų teikimo ar darbų atlikimo vietoje (pavyzdžiui, pažyma apie ketinamų pasitelkti darbuotojų darbo užmokesčio vidurkius);

28.4.3.6. informacija apie tiekėjo galimybę gauti valstybės pagalbą;

28.4.3.7. darbo jėgos pasitelkimo ir jos organizavimo sąlygų, kurios leistų sumažinti pasiūlymo kainą, aprašymas (pavyzdžiui, duomenys apie planuojamą pasitelkti darbo jėgą);

28.4.3.8. subrangovų ar paslaugų subteikėjų pasitelkimo sąlygų, kurios leistų sumažinti pasiūlymo kainą, aprašymas;

28.4.3.9. naudojimosi technine įranga (turima ar galima pasitelkti) sąlygų aprašymas;

28.4.3.10. nurodytų taikyti nuolaidų apskaičiavimo detalizavimas ir pagrindimas, ypač kai nuolaida suteikiama trečiojo asmens (subrangovo ar subteikėjo) atliekamoje dalyje;

28.4.3.11. kainos išskaidymas, kur matytųsi detalios sudedamosios kainos dalys (jeigu pasiūlyme yra nurodyta tik bendra kaina, jos nedetalizuojant) ir išskaidytos kainos pagrindimas;

28.4.4. pasiūlyme nurodytai prekių, paslaugų ar darbų neįprastai mažai kainai pagrįsti turi būti nustatytas ne trumpesnis kaip 3 darbo dienų terminas;

28.4.5. jeigu pirkimo organizatoriui ar pirkimo komisijai kyla neaiškumų dėl tiekėjo pateikto kainos pagrindimo (tiekėjas pateikia tinkamus pasiūlyme nurodytos prekių, paslaugų ar darbų kainos pagrįstumo įrodymus, tačiau jie nėra visiškai aiškūs), ji gali prašyti tiekėjo paaiškinti savo pateiktą pagrindimą;

28.4.6. pasiūlymas turi būti atmestas, jei tiekėjas nepateikia arba pateikia netinkamus pasiūlyme nurodytos prekių, paslaugų ar darbų kainos pagrįstumo įrodymus.

29. Tais atvejais, kai konkursas laikomas neįvykusiu (jei nepateikiamas nė vienas pasiūlymas arba visi pasiūlymai atmetami kaip neatitinkantys pirkimo dokumentuose nurodytų reikalavimų), ir pirkimo sąlygos iš esmės nekeičiamos, gali būti organizuojama apklausa Taisyklių VII skyriuje nustatyta tvarka. Jeigu konkursas laikomas neįvykusiu dėl pasiūlytos per didelės projekto vykdytojui nepriimtinos kainos ir pirkimo sąlygos iš esmės nekeičiamos, visi pasiūlymus pateikę tiekėjai, kurie atitinka projekto vykdytojo nustatytus minimalius kvalifikacijos reikalavimus (jei jie buvo keliami) ir kurių pasiūlymai atitinka pirkimo dokumentuose nustatytus reikalavimus, gali būti kviečiami į derybas. Dėl derybų susitikimo vietos ir laiko tiekėjai informuojami raštu. Tiekėjui sutikus, derybos gali būti vykdomos vaizdo ar telefoninės konferencijos būdu. Jų metu projekto vykdytojas, laikydamasis Taisyklių 3 punkte nustatytų principų, su kiekvienu tiekėju atskirai derasi dėl kainos, kuri negali būti didesnė nei nurodyta pasiūlyme. Derybos protokoluojamos. Protokolas pasirašomas derybų metu arba ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po derybų. Tuo atveju, jeigu tiekėjas atsisako pasirašyti protokolą, ar nepasirašo jo per nustatytą terminą, laikoma, jog derybos yra neįvykusios. Derybos laikomos įvykusiomis, jeigu yra bent vienas tiekėjas, kurio pasiūlymas ir derybų su juo rezultatai atitinka projekto vykdytojo reikalavimus.

30. Pirkimo komisijos sprendimai įforminami protokolais, o pirkimo organizatoriaus – sprendimais.

31. Pirkimo organizatorius ar pirkimo komisija per 7 kalendorines dienas nuo sprendimo dėl neįvykusio konkurso arba laimėtojo nustatymo priėmimo dienos turi apie tai raštu pranešti tiekėjams, dalyvavusiems konkurse (jeigu dalyvavo bent vienas).

 

VI SKYRIUS

TIEKĖJO KONKURSINIO PASIŪLYMO RENGIMAS IR PATEIKIMAS

 

32. Tiekėjas gali pateikti tik vieną pasiūlymą.

33. Jei tiekėjas yra fizinių ar juridinių asmenų grupė, jis gali pateikti pasiūlymą jungtinės veiklos sutarties pagrindu. Steigti naujo juridinio asmens nebūtina.

34. Pasiūlyme turi būti informacija, nurodyta šių Taisyklių 2 priede, kai taikomas mažiausios kainos vertinimo kriterijus, ir šių Taisyklių 4 ir 5 prieduose, kai taikomas ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijus.

35. Kartu su pasiūlymu turi būti pateikiami tiekėjo kvalifikacijos patvirtinimo dokumentai, jei jų buvo prašoma.

36. Jei pirkimas vykdomas pagal Programos priemonę „Rizikos valdymas“, pasiūlymas, pasirašytas tiekėjo ar jo įgalioto asmens, pateikiamas užklijuotame ir užantspauduotame, jei tiekėjas turi antspaudą, voke. Ant voko turi būti užrašytas pirkimo pavadinimas, tiekėjo pavadinimas ir buveinė (vardas, pavardė arba juridinio asmens pavadinimas ir adresas). Vykdant pirkimą elektroninėmis priemonėmis, pasiūlymas pateikiamas Agentūros interneto svetainėje. Jeigu pirkimo organizatorius ar pirkimo komisija numato pasiūlymus vertinti pagal ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijų, pirkimo dokumentuose privalo nurodyti, kad tiekėjai pasiūlymo kainą pateiktų viename užklijuotame voke, jei pirkimas vykdomas pagal Programos priemonę „Rizikos valdymas“ arba viename el. voke, jei pasiūlymas pateikiamas Agentūros interneto svetainėje, o likusias pasiūlymo dalis (techninius pasiūlymo duomenis, kitą informaciją ir dokumentus) – kitame užklijuotame voke, jei pirkimas vykdomas pagal Programos priemonę „Rizikos valdymas“ arba kitame el. voke, jei pasiūlymas pateikiamas Agentūros interneto svetainėje. Vokai, teikiami ne Agentūros interneto svetainėje, turi būti įdėti į bendrą voką, jis taip pat užklijuojamas. Pasiūlymo (su priedais), teikiamo ne Agentūros interneto svetainėje , lapai turi būti sunumeruoti, susiūti ir paskutinio lapo antrojoje pusėje patvirtinti tiekėjo ar jo įgalioto asmens parašu, nurodytas tiekėjo ar jo įgalioto asmens vardas, pavardė, pareigos (jei yra) ir pasiūlymą sudarančių lapų skaičius.

37. Pasiūlymas, pasirašytas tiekėjo ar jo įgalioto asmens, turi būti pateiktas Agentūros interneto svetainėje, kai skelbimas apie pirkimą buvo publikuotas Agentūros interneto svetainėje arba raštu, jei pirkimas vykdomas pagal Programos priemonę „Rizikos valdymas“.

38. Prekių, paslaugų ar darbų kainos pateikiamos eurais. Jeigu pasiūlymuose kainos nurodytos užsienio valiuta, jos turi būti perskaičiuojamos eurais pagal Lietuvos banko nustatytą ir paskelbtą euro užsienio valiutos santykį paskutinę pasiūlymo pateikimo termino dieną.

39. Į prekių, paslaugų ar darbų kainą turi įeiti visi mokesčiai ir visos tiekėjo išlaidos (sandėliavimo, transportavimo, pakavimo ir kt.) bei nuolaidos.

40. Pasiūlymas turi būti pateiktas iki skelbime ir kvietime pateikti pasiūlymą nurodytos pasiūlymų pateikimo termino pabaigos. Pirkimo organizatorius arba pirkimo komisija neatsako už pašto vėlavimo ir Agentūros interneto svetainės sutrikimus ar kitus nenumatytus atvejus, dėl kurių pasiūlymai nebuvo gauti ar gauti pavėluotai. Vokai su konkursiniais pasiūlymais, pateikti pavėluotai, nepriimami.

41. Tiekėjas iki galutinio pasiūlymų pateikimo termino turi teisę pakeisti arba atšaukti savo pasiūlymą. Pakeitimas arba pranešimas, kad pasiūlymas atšaukiamas, pripažįstamas galiojančiu, jei jis gaunamas raštu iki pasiūlymų pateikimo termino pabaigos.

42. Pirkimo organizatorius arba pirkimo komisija turi teisę pratęsti pasiūlymų pateikimo terminą. Apie naują pasiūlymų pateikimo terminą pirkimo organizatorius arba pirkimo komisija praneša raštu visiems tiekėjams, atsiliepusiems į skelbimą.

 

VII SKYRIUS

APKLAUSOS ORGANIZAVIMAS

 

43. Apklausą vykdo pirkimo organizatorius, o jei projekto vykdytojas yra juridinis asmuo, apklausai vykdyti gali būti sudaroma komisija arba paskiriamas pirkimo vykdytojas.

44. Jei pirkimo vertė neviršija 28 962 Eur be PVM, tiekėjų apklausa gali būti atliekama žodžiu.

45. Jei pirkimo vertė viršija 28 962 Eur be PVM, tiekėjų apklausa turi būti atliekama raštu arba Agentūros interneto svetainėje. Apklausoje raštu dalyvaujantys tiekėjai, atsakydami į konkretų kvietimą, pasiūlymus turi pateikti raštu. Jeigu konkretus kvietimas buvo pateikiamas Agentūros interneto svetainėje, pasiūlymus privaloma pateikti elektroninėmis priemonėmis Agentūros interneto svetainėje.

46. Atliekant apklausą, turi būti apklausti ne mažiau kaip trys tiekėjai, faktiškai užsiimantys pirkimui aktualia veikla.

47. Apklausti vieną tiekėją, faktiškai užsiimantį pirkimui aktualia veikla, galima šiais atvejais:

47.1. kai prekes, paslaugas ar darbus dėl techninių, meninių ar kitų objektyvių priežasčių, neatsižvelgiant į pirkimo vertę, gali pateikti (tiekti, atlikti, suteikti) tik konkretus tiekėjas ir nėra kitos alternatyvos;

47.2. perkant pašto, telekomunikacijų, transporto paslaugas ar degalus.

48. Vykdant apklausą raštu, rengiamas ir tiekėjams siunčiamas arba Agentūros interneto svetainėje skelbiamas kvietimas teikti pasiūlymus, kuriame išdėstomos pagrindinės pirkimo sąlygos ir pirkimo objekto techninė specifikacija bei nustatomas ne trumpesnis kaip 3 kalendorinių dienų terminas pasiūlymams pateikti. Pirkimo objekto skaidymas į dalis ar leidimas pateikti alternatyvius pasiūlymus yra negalimas. Kvietimas turi būti pateikiamas asmeniškai, siunčiamas tiekėjams paštu ar faksu arba skelbiamas Agentūros interneto svetainėje.

49. Apklausa laikoma įvykusia, jei gautas bent vienas pasiūlymas, atitinkantis kvietime pateikti pasiūlymą nurodytas sąlygas. Pasiūlymai, pateikti pavėluotai arba pateikti ne Agentūros interneto svetainėje (kai juos privaloma buvo teikti Agentūros interneto svetainėje), nevertinami.

50. Pasiūlymai vertinami taikant mažiausios kainos vertinimo kriterijų. Jei projekto vykdytojas yra PVM mokėtojas, turi būti vertinamos tiekėjų kainos be PVM. Jei projekto vykdytojas nėra PVM mokėtojas, turi būti vertinamos tiekėjų pasiūlymų kainos su PVM.  Tuo atveju, kai siūlomos prekės, paslaugos ir (ar) darbai nėra apmokestinami PVM, turi būti vertinamos tiekėjų pasiūlymų kainos be PVM. Vertinami tik tie pasiūlymai, kurie atitinka projekto vykdytojo kvietime pateiktus reikalavimus perkamoms prekėms, paslaugoms ar darbams.

51. Žodžiu ir raštu pateikti tiekėjų pasiūlymai fiksuojami apklausos pažymoje, kurios forma pateikta Taisyklių 3 priede. Pažyma turi būti užpildyta pasibaigus pasiūlymų pateikimo terminui ne vėliau kaip iki sutarties sudarymo.

 

VIII SKYRIUS

SUTARTIES SUDARYMAS

 

52. Pirkimo organizatorius, pirkimų vykdytojas ar pirkimo komisija sutartį siūlo sudaryti tam tiekėjui, kurio pasiūlymas pripažintas laimėjusiu pagal šių Taisyklių nuostatas. Kai pirkimo vertė neviršija 2 896 Eur, sutartis gali būti sudaroma žodžiu. Tais atvejais, kai pirkimas vykdomas konkurso būdu ir pasiūlymą pateikia daugiau nei vienas tiekėjas, turi būti taikomas sutarties pasirašymo 5 darbo dienų atidėjimo terminas.

 

53. Jeigu tiekėjas, kuriam buvo pasiūlyta sudaryti sutartį, raštu atsisako ją sudaryti arba iki pirkimo organizatoriaus, pirkimų vykdytojo ar pirkimo komisijos nurodyto laiko neatvyksta sudaryti sutarties, arba atsisako sudaryti sutartį kvietime pateikti pasiūlymą bei pasiūlyme nurodytomis sąlygomis, pirkimo organizatorius, pirkimų vykdytojas ar pirkimo komisija siūlo sudaryti sutartį tiekėjui, kurio pasiūlymas yra pirmas po tiekėjo, atsisakiusio sudaryti sutartį.

54. Pirkimo objekto kaina, nurodyta sutartyje, turi būti tokia pat, kaip ir pirkimo objekto kaina, nurodyta pasiūlyme arba derybų protokole. Kitos sutarties sąlygos negali prieštarauti skelbime ir kvietime pateikti pasiūlymą nurodytai informacijai.

55. Pirkimo organizatorius ar pirkimo vykdytojas ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo pirkimo pabaigos Agentūros interneto svetainėje turi užpildyti ataskaitą apie pirkimo rezultatus, jeigu pirkimas buvo vykdytas Agentūros interneto svetainėje.

 

IX SKYRIUS

PRETENZIJŲ PATEIKIMO IR NAGRINĖJIMO TVARKA

 

56. Tiekėjai turi teisę paštu, faksu ar pasirašytinai tiesiogiai / per kurjerį pateikti pretenziją (-as) projekto vykdytojui iki pirkimo sutarties sudarymo dienos, o projekto vykdytojas ar jo įgalioti vykdyti pirkimą asmenys privalo išnagrinėti pretenziją (-as) ir priimti pagrįstą sprendimą ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pretenzijos gavimo dienos, o apie priimtą sprendimą ne vėliau kaip kitą darbo dieną raštu pranešti pretenziją (-as) pateikusiam tiekėjui.

57. Pirkimo organizatorius, gavęs pretenziją, nedelsdamas sustabdo pirkimo procedūras, kol bus išnagrinėta pretenzija (-os) ir priimtas sprendimas. Pirkimo organizatorius negali sudaryti pirkimo sutarties anksčiau negu po 15 kalendorinių dienų nuo rašytinio pranešimo apie jo priimtą sprendimą išsiuntimo pretenziją (-as) pateikusiam tiekėjui dienos.

 

X SKYRIUS

KONKURSO AR APKLAUSOS ATASKAITINIŲ DOKUMENTŲ PATEIKIMAS

 

58. Projekto vykdytojas, atlikęs pirkimą, privalo Agentūrai arba institucijai, kuri nurodyta priemonės įgyvendinimo taisyklėse, pateikti:

58.1. jei vyko konkursas:

58.1.1. projekto vykdytojo vadovo sprendimo (potvarkio, nutarimo, įsakymo) dėl pirkimo komisijos sudarymo kopiją, jei pirkimą atliko pirkimo komisija;

58.1.2. skelbimo ir kvietimų pateikti pasiūlymus kopijas, jei pirkimas vykdomas pagal Programos priemonę „Rizikos valdymas“;

58.1.3. pasiūlymų, gautų iš tiekėjų, kopijas, jei pirkimas vykdomas pagal Programos priemonę „Rizikos valdymas“;

58.1.4. pirkimo organizatoriaus sprendimų arba pirkimo komisijos protokolų kopijas;

58.1.5. raštų, kuriais tiekėjai buvo informuoti apie laimėtojo nustatymą arba konkurso neįvykimo priežastis, kopijas;

58.1.6. pasirašytos pirkimo sutarties kopiją;

58.1.7. pretenzijų (jei tokių buvo gauta) ir atsakymų į jas kopijas;

58.2. jei vyko apklausa:

58.2.1. projekto vykdytojo vadovo sprendimo (potvarkio, nutarimo, įsakymo) dėl pirkimo komisijos sudarymo kopiją, jei pirkimą vykdė pirkimo komisija, arba projekto vykdytojo vadovo sprendimo (potvarkio, nutarimo, įsakymo) dėl pirkimo vykdytojo paskyrimo kopiją, jeigu pirkimą vykdė pirkimo vykdytojas;

58.2.2. kvietimo pateikti pasiūlymus kopijas, išskyrus atvejus, kai kvietimas pateikti pasiūlymus buvo skelbiamas Agentūros interneto svetainėje;

58.2.3. pasiūlymų, gautų iš tiekėjų, kopijas, išskyrus atvejus, kai pasiūlymai buvo teikiami Agentūros interneto svetainėje;

58.2.4. užpildytą tiekėjų apklausos pažymą pagal Taisyklių 3 priede pateiktą formą, išskyrus atvejus, kai pirkimas buvo vykdomas Agentūros interneto svetainėje;

58.2.5. pirkimo komisijos protokolus, jei pirkimą atliko komisija;

58.2.6. pasirašytos pirkimo sutarties kopiją, o jei sutartis nepasirašoma – mokėjimą patvirtinančio dokumento kopiją;

58.2.7. pretenzijų (jei tokių buvo gauta) ir atsakymų į jas kopijas.

59. Projekto vykdytojas ataskaitinius dokumentus turi pateikti su lydraščiu, įsegtus į segtuvą. Kiekviena dokumento kopija turi būti tinkamai patvirtinta.

60. Pirkime dalyvavusių tiekėjų reikalavimu, projekto vykdytojas turi juos supažindinti su kitų dalyvių pasiūlymais (išskyrus tą informaciją, kurią dalyviai nurodė kaip konfidencialią). 

61. Įtarusi Taisyklėse nustatytų reikalavimų pažeidimą arba įtarusi ir (ar) nustačiusi, kad sutarties su tiekėju kaina neatitinka analogiškų prekių, paslaugų ar darbų vidutinės rinkos kainos, Agentūra arba institucija, kuri nurodyta priemonės įgyvendinimo taisyklėse, turi teisę patikrinti, ar dalyvauti pirkime buvo kviesti potencialūs tiekėjai, iš projekto vykdytojo reikalauti papildomų pagrindimo dokumentų ir (ar) atlikti rinkos kainų patikrinimą. Agentūra arba institucija, kuri nurodyta priemonės įgyvendinimo taisyklėse, rinkos kainą viršijančią išlaidų dalį turi teisę pripažinti netinkamomis finansuoti išlaidomis.

 

Xi SKYRIUS

PIRKIMO SUTARTIES PAKEITIMAI PO KONKURSO AR APKLAUSOS

 

62. Pirkimo sutartis po konkurso ar apklausos gali būti keičiama tik paaiškėjus, kad jai tinkamai įvykdyti būtina daryti pirkimo sutarties pakeitimus, kurie iš esmės nekeis pirkimo objekto, jo tiesioginės paskirties, atitikties Europos Sąjungos standartams. Pirkimo sutarties pakeitimai prieš pasirašant sutarties šalims turi būti suderinti su atitinkamu Agentūros teritoriniu paramos administravimo skyriumi, o vietos projektų pirkimų atveju, pirkimo sutarties pakeitimai turi būti suderinti su atitinkama vietos plėtros strategijos vykdytoja. Pirkimo sutarties pakeitimų derinti nereikia, kai sutarties vertė neviršija 28 962 Eur, taip pat, kai keičiamo pirkimo objekto dalies vertė neviršija 5 proc. visos pirkimo sutarties vertės ir kai atlikus pirkimą, pirkimo dokumentai teikiami institucijai, nurodytai priemonės įgyvendinimo taisyklėse. Agentūra / vietos plėtros strategijos vykdytoja, vertindama pakeitimų būtinybę, atsižvelgia į tai, ar, atlikus numatomus pakeitimus, nebus pažeisti Taisyklių 3 punkte įtvirtinti pirkimų principai, ar bus pasiekti numatyti projekto tikslai bei uždaviniai, ar pakeitimai yra ekonomiškai pagrįsti bei naudingi, o aplinkybių, dėl kurių kilo pirkimo sutarties keitimo poreikis, negalima buvo numatyti vykdant konkursą ar apklausą.

 

_________________