VH3BW

 

VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

 

SPRENDIMAS

Dėl tarybos 2007-09-12 sprendimo nr. 1-211 „dėl triukšmo prevencijos viešosiose vietose taisyklių tvirtinimo“ pakeitimo

 

2013 m. vasario 15 d. Nr. 1-1090

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymo (Žin., 2004, Nr. 164-5971; 2010, Nr. 51-2479) 13 straipsnio 1 dalies 2 punktu, Vilniaus miesto savivaldybės taryba
n u s p r e n d ž i a:

Pakeisti Vilniaus miesto savivaldybės tarybos 2007 m. rugsėjo 12 d. sprendimu Nr. 1-211 patvirtintas Triukšmo prevencijos viešosiose vietose taisykles:

1. Išdėstyti 1 punktą taip:

1.   Triukšmo prevencijos viešosiose vietose taisyklės (toliau – taisyklės) parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymu (Žin., 2004, Nr. 164-5971), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 564 „Dėl Valstybinės triukšmo prevencijos veiksmų 2007–2013 metų programos patvirtinimo“ (Žin., 2007, Nr. 67-2614), Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2011 m. birželio 13 d. įsakymu Nr. V-604 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 33:2011 „Triukšmo ribiniai dydžiai gyvenamuosiuose ir visuomeninės paskirties pastatuose bei jų aplinkoje“ patvirtinimo“ (2011, Nr. 75-3638).“

2. Išdėstyti 15 punktą taip:

15. Siekdama apsaugoti žmonių sveikatą ir aplinką, kai viršijami triukšmo ribiniai dydžiai, Vilniaus miesto savivaldybės administracija (toliau – Savivaldybės administracija) kartu su Vilniaus visuomenės sveikatos centru turi teisę laikinai:

15.1.  suderinusios su Susisiekimo ministerija nustatytoje teritorijoje apriboti arba uždrausti transporto priemonių eismą;

15.2.  apriboti stacionarių triukšmo šaltinių veiklą;

15.3.  taikyti kitas triukšmo mažinimo priemones.“.

3. Išdėstyti 21 punktą taip:

21. Triukšmo šaltinių valdytojai, planuojantys statybos, remonto, montavimo darbus gyvenamosiose vietovėse, privalo ne vėliau kaip prieš 7 kalendorines dienas iki šių darbų pradžios raštu pateikti Savivaldybės administracijos Saugaus miesto departamento Administracinės veiklos skyriui pranešimą, kuriame turi būti nurodoma:

21.1.  informacija apie triukšmo šaltinių naudojimo vietą;

21.2.  planuojamas triukšmo lygis ir jo trukmė per parą;

21.3.  triukšmo mažinimo priemonės.“.

4. Išdėstyti 24, 25, 26 ir 27 punktus taip:

24. Savivaldybės administracijos Saugaus miesto departamento Administracinės veiklos skyrius, gavęs informaciją apie planuojamus statybos, remonto, montavimo darbus gyvenamosiose vietovėse ir su tuo susijusių triukšmo šaltinių naudojimo vietą, planuojamą triukšmo lygį, jo trukmę per parą, triukšmo mažinimo priemones:

24.1.  kaupia gautą informaciją, ją sistemina, analizuoja;

24.2.  triukšmo šaltinių valdytojams siūlo pašalinti nustatytus trūkumus, pateikti papildomą informaciją;

24.3.  organizuoja nurodytų triukšmo mažinimo priemonių įgyvendinimo kontrolę;

24.4.  apie galimus pažeidimus informuoja Vilniaus apskrities vyriausiąjį policijos komisariatą, kad būtų įgyvendintos triukšmo mažinimo priemonės.

25. Viešosiose vietose renginiai gali būti organizuojami tik tuo laiku, kurį nustato Vilniaus miesto savivaldybės tarybos patvirtintų Tvarkymo ir švaros taisyklių reikalavimai renginiams.

26. Teikiant paslaugas viešosiose vietose ar vykdant prekybą viešosiose vietose draudžiama leisti muziką, groti muzikiniais instrumentais, skleisti garsinę informaciją ar reklamą, išskyrus renginius, kuriems Vilniaus miesto savivaldybės tarybos patvirtintų Tvarkymo ir švaros taisyklių nustatyta tvarka yra išduotas leidimas (pažymėjimas) „Dėl suderintos susirinkimo (renginio) vietos, laiko ir formos“.

27. Uždarose patalpose draudžiama leisti muziką, skleisti garsinę informaciją ar reklamą, jei patalpose įrengti langai ar durys yra atidaryti, o garsas tokiu būdu sklinda į išorinę aplinką.“.

5. Išdėstyti 35 punktą taip:

35. Taisyklių vykdymo kontrolę atlieka Savivaldybės administracija ir Vilniaus apskrities vyriausiasis policijos komisariatas.“.

6. Išdėstyti 39, 40, 41, 42, 43 ir 44 punktus taip:

39. Savivaldybės administracija, gavusi rašytinę ar žodinę informaciją apie statybų keliamą triukšmą:

39.1.  patikrina:

39.1.1. ar triukšmo šaltinio valdytojas, vykdantis statybos, remonto, montavimo darbus gyvenamosiose vietovėse, nustatytu laiku pateikė taisyklių 21 punkte nurodytą pranešimą;

39.1.2. jei tikslinga, faktinius duomenis vietoje pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 30 straipsnio reikalavimus;

39.2.  pradeda administracinio teisės pažeidimo bylos teiseną pagal Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso:

39.2.1. 424 straipsnį, jei gauna pakankamai įrodymų apie taisyklių ar Triukšmo valdymo įstatymo reikalavimų pažeidimą, kai statybos, remonto, montavimo darbai gyvenamojoje vietovėje atliekami, tačiau Savivaldybės administracija ne vėliau kaip prieš 7 kalendorines dienas iki šių darbų pradžios nebuvo gavusi informacijos apie triukšmo šaltinių naudojimo vietą, planuojamą triukšmo lygį ir jo trukmę per parą, triukšmo mažinimo priemones;

39.2.2. 183 straipsnį, jei tikrindama faktinius duomenis vietoje gauna pakankamai įrodymų apie statybų keliamo triukšmo trikdomą viešąją rimtį.

39.3. įsiteisėjus nutarimui administracinio teisės pažeidimo byloje, kuriuo triukšmo šaltinio valdytojas yra nubaudžiamas už Triukšmo valdymo įstatymo, taisyklių reikalavimų ar viešosios rimties trikdymo pažeidimus statybų metu, reikalauja, kad triukšmo šaltinio valdytojas taikytų triukšmo prevencijos ir mažinimo priemones, tikslintų ir keistų triukšmo šaltinių naudojimo trukmę ir konkretų šių šaltinių veiklos pradžios ir pabaigos laiką bei nustato reikalavimo įvykdymo terminą;

39.4.  jei per nurodytą terminą Savivaldybės administracijos reikalavimas, nurodytas taisyklių 39.3 punkte, nėra įvykdomas, pradedama administracinio teisės pažeidimo bylos teisena dėl Triukšmo valdymo įstatymo ir taisyklių pažeidimo;

39.5.  jei įsiteisėjus nutarimui administracinio teisės pažeidimo byloje dėl triukšmo šaltinio valdytojo nubaudimo už Triukšmo valdymo įstatymo ar taisyklių pažeidimą vis dar nėra įvykdyti nurodyti reikalavimai, Savivaldybės administracija dar kartą inicijuoja administracinio teisės pažeidimo bylos teiseną ir kreipiasi į Vilniaus miesto apylinkės prokuratūrą, kad, vadovaujantis Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu, būtų ginamas viešasis interesas bei pradedamas triukšmo šaltinio valdytojo veiklos tyrimas.

40.  Savivaldybės administracija, gavusi rašytinę ar žodinę informaciją apie gamybinį-komercinį triukšmą:

40.1.  Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka kreipiasi į Vilniaus visuomenės sveikatos centrą, pateikia gautos rašytinės informacijos kopiją ir prašo tarnybinės pagalbos įvertinant gamybinio-komercinio triukšmo lygį;

40.2.  Vilniaus visuomenės sveikatos centras pareikalauja, kad triukšmo šaltinio valdytojas taikytų triukšmo mažinimo priemones ir kontroliuoja, kaip šios priemonės įgyvendinamos;

40.3.  Vilniaus visuomenės sveikatos centras informaciją apie atliktus triukšmo lygio matavimus, užfiksuotus administracinius teisės pažeidimus, taikytas triukšmo mažinimo priemones ir jų vykdymą nedelsiant nusiunčia Savivaldybės administracijai;

40.4.  Savivaldybės administracija, gavusi informaciją apie užfiksuotus administracinius teisės pažeidimus, pareikalauja, kad triukšmo šaltinių valdytojai taikytų triukšmo prevencijos ir mažinimo priemones, tikslintų ir keistų triukšmo šaltinių naudojimo trukmę ir konkretų šių šaltinių veiklos pradžios ir pabaigos laiką bei nustato reikalavimo įvykdymo terminą;

40.5.  jei per nurodytą terminą Savivaldybės administracijos reikalavimas, nurodytas taisyklių 40.4 punkte, nėra įvykdomas, pradedama administracinio teisės pažeidimo bylos teisena dėl Triukšmo valdymo įstatymo ir taisyklių pažeidimo;

40.6.  jei įsiteisėjus nutarimui administracinio teisės pažeidimo byloje dėl triukšmo šaltinio valdytojo nubaudimo už Triukšmo valdymo įstatymo ar taisyklių pažeidimą vis dar nėra įvykdyti nurodyti reikalavimai, Savivaldybės administracija nurodo laikinai apriboti stacionaraus triukšmo šaltinio veiklą arba taikyti kitas triukšmo mažinimo priemones;

40.7.  triukšmo šaltinio valdytojui nevykdant Savivaldybės administracijos nurodymo laikinai apriboti stacionaraus triukšmo šaltinio veiklą ar taikyti kitas triukšmo mažinimo priemones, Savivaldybės administracija kreipiasi į Vilniaus miesto apylinkės prokuratūrą, kad, vadovaujantis Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu, būtų ginamas viešasis interesas bei pradedamas triukšmo šaltinio valdytojo veiklos tyrimas.

41.  Viešojo administravimo subjektas, gavęs rašytinę ar žodinę informaciją apie laisvalaikio ar buitinį triukšmą, šią informaciją persiunčia Vilniaus apskrities vyriausiajam policijos komisariatui, jei pats viešojo administravimo subjektas nėra įgaliotas surašyti administracinių teisės pažeidimų protokolų už administracinius teisės pažeidimus, nurodytus Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 183 straipsnyje (viešosios rimties trikdymas).

42.  Vilniaus apskrities vyriausiasis policijos komisariatas nedelsiant raštu informuoja Savivaldybės administraciją apie nubaustus asmenis ir nustatytus pažeidimus, susijusius su laisvalaikio veiklos (kavinių, barų, restoranų, klubų, viešbučių ir kt.) triukšmu.

43.  Savivaldybės administracija, gavusi informaciją apie nubaustus asmenis ir pažeidimus dėl laisvalaikio veiklos sukelto triukšmo arba savo iniciatyva nustačiusi tokio pobūdžio pažeidimus:

43.1.  pareikalauja, kad triukšmo šaltinių valdytojai taikytų triukšmo prevencijos ir mažinimo priemones, tikslintų ir keistų triukšmo šaltinių naudojimo trukmę ir konkretų šių šaltinių veiklos pradžios ir pabaigos laiką bei nustato reikalavimo įvykdymo terminą;

43.2. jei per nurodytą terminą Savivaldybės administracijos reikalavimas, nurodytas taisyklių 43.1 punkte, nėra įvykdomas, pradedama administracinio teisės pažeidimo bylos teisena dėl Triukšmo valdymo įstatymo ir taisyklių pažeidimo;

43.3.  jei įsiteisėjus nutarimui administracinio teisės pažeidimo byloje dėl triukšmo šaltinio valdytojo nubaudimo už Triukšmo valdymo įstatymo ar taisyklių pažeidimą nėra įvykdyti nurodyti reikalavimai, Savivaldybės administracija kartu su Vilniaus visuomenės sveikatos centru sprendžia, ar tikslinga laikina apriboti stacionaraus triukšmo šaltinio veiklą;

43.4. triukšmo šaltinio valdytojui nevykdant Savivaldybės administracijos nurodymo laikinai apriboti stacionaraus triukšmo šaltinio veiklą ar taikyti kitas triukšmo mažinimo priemones, Savivaldybės administracija pradeda administracinio teisės pažeidimo bylos teiseną pagal Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 18816 straipsnį (kliudymas savivaldybės vykdomosios institucijos ar jos įgaliotiems pareigūnams atlikti pavestas pareigas arba šių pareigūnų teisėtų reikalavimų nevykdymas). Įsiteisėjus nutarimui administracinio teisės pažeidimo byloje ir asmeniui toliau nevykdant Savivaldybės administracijos pareigūnų teisėtų reikalavimų, Savivaldybės administracija kreipiasi į Vilniaus miesto apylinkės prokuratūrą, kad, vadovaujantis Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu, būtų ginamas viešasis interesas bei inicijuojamas triukšmo šaltinio valdytojo veiklos tyrimas.

44.  Savivaldybės administracija, gavusi informaciją apie eisenų, ceremonijų ir kitų renginių, kuriems nustatyta tvarka buvo išduotas leidimas (pažymėjimas) „Dėl suderintos susirinkimo (renginio) vietos, laiko ir formos“, metu sukeltą triukšmą ir tuo pagrindu nustatytus pažeidimus:

44.1.  kaupia gautą informaciją, ją sistemina, analizuoja;

44.2.  nagrinėdama renginių organizatorių prašymus atsižvelgia į gautą informaciją apie pažeidimus ir sprendžia klausimą dėl leidimo (pažymėjimo) neišdavimo konkrečiam renginių organizatoriui.“.

 

 

 

Meras                                                                                                                             Artūras Zuokas