LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO 2011 M. GRUODŽIO 2 D. ĮSAKYMO NR. D1-933 „DĖL STATYBOS TECHNINIO REGLAMENTO STR 2.06.04:2014 „GATVĖS IR VIETINĖS REIKŠMĖS KELIAI. BENDRIEJI REIKALAVIMAI“ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2024 m. kovo 7 d. Nr. D1-76

Vilnius

 

P a k e i č i u statybos techninį reglamentą STR 2.06.04:2014 „Gatvės ir vietinės reikšmės keliai. Bendrieji reikalavimai“, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2011 m. gruodžio 2 d. įsakymu Nr. D1-933 „Dėl statybos techninio reglamento STR 2.06.04:2014 „Gatvės ir vietinės reikšmės keliai. Bendrieji reikalavimai“ patvirtinimo“, ir 29 punktą išdėstau taip:

29. Atstumai tarp sankryžų bei įvažiavimų/išvažiavimų dešiniaisiais posūkiais turi būti ne mažesni nei 6 lentelėje. Kai B kategorijos gatvėje nėra galimybių išlaikyti 6 lentelėje nurodyto 150 m atstumo, atstumas tarp įvažiavimų/išvažiavimų dešiniaisiais posūkiais gali būti mažinamas iki 100 m (6 lentelės 2 punkte tai nurodyta skliausteliuose), projektuotojui pagrindus, kad tai nedarys neigiamo poveikio eismo saugumui.

6 lentelė. Minimalūs atstumai tarp sankryžų ir įvažiavimų/išvažiavimų

Eil. Nr.

Kategorija

Minimalus atstumas tarp sankryžų, m

Minimalus atstumas tarp įvažiavimų/išvažiavimų dešiniaisiais3, 4 posūkiais, m1

1.

A

1000 (S)

N

2.

B

600

150 (1005)

3.

C

200

100 (502)

4.

D

50

-

5.

DS

-

-

Pastabos:

1.    6 lentelėje raidėmis ir simboliais pažymėtos reikšmės:

S – skirtingų lygių sankryžos; N – negalimas (išimtys taikomos įrengiant degalines su lėtėjimo ir greitėjimo juostomis); - – nereglamentuojama.

2.    6 lentelėje žodžių ir skaičių viršuje pažymėtų skaitmenų reikšmės:

1 – Nurodytos reikšmės taip pat taikomos pirmam įvažiavimui/išvažiavimui prieš sankryžą ir už sankryžos įrengti. Įrengiant išvažiavimą prieš sankryžą, reikia įvertinti besiformuojančių automobilių eilių ilgį.

2 – Įvažiavimą į D kategorijos gatvę iš aukštesnės kategorijos gatvės būtina suprojektuoti pėsčiųjų ir dviračių takų lygyje per bendrą takų plotį.

3 – Įvažiavimai/išvažiavimai kairiaisiais posūkiais be šviesoforinio reguliavimo gali būti įrengiami 6 lentelėje nurodytais atstumais, kai yra visos šios sąlygos: gatvės eismo juostų skaičius abiem kryptimis neviršija 4 eismo juostų; leistinas greitis neviršija 50 km/h; jei tai nėra avaringas ruožas.

4 – Jei įvažiavimams kairiaisiais posūkiais įrengti reikalingas šviesoforinis reguliavimas, minimaliems atstumams tarp įvažiavimų taikomi tokie patys reikalavimai, kaip ir atstumams tarp sankryžų.

5 – Jei yra galimybė įrengti įvažiavimus/išvažiavimus dešiniaisiais posūkiais iš žemesnės kategorijos gatvių, privažiuoti nustatytais ar numatomais kelio servitutais ar kitais būdais, įvažiavimai/išvažiavimai B kategorijos gatvėje neįrengiami mažesniu už 6 lentelės 2 punkte nurodytą atstumą.

 

 

Aplinkos ministras                                                                                                Simonas Gentvilas