LIETUVOS TRANSPORTO SAUGOS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

įsakymas

DĖL LIETUVOS TRANSPORTO SAUGOS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS 2020 M. GRUODŽIO 23 D. ĮSAKYMO NR. 2BE-428 „DĖL ASMENŲ, PAGEIDAUJANČIŲ ATLIKTI GELEŽINKELIŲ RIEDMENŲ, NAUDOJAMŲ 1520 MM PLOČIO VĖŽĖS LIETUVOS RESPUBLIKOS GELEŽINKELIŲ TINKLE, TECHNINĘ PRIEŽIŪRĄ, PRAŠYMŲ VERTINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2022 m. liepos 7 d. Nr. 2BE-180

Vilnius

 

 

1. P a k e i č i u Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus 2020 m. gruodžio 23 d. įsakymą Nr. 2BE-428 „Dėl Asmenų, pageidaujančių atlikti geležinkelių riedmenų, naudojamų 1520 mm pločio vėžės Lietuvos Respublikos geležinkelių tinkle, techninę priežiūrą, prašymų vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“:

1.1.  pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintą Asmenų, pageidaujančių atlikti geležinkelių riedmenų, naudojamų 1520 mm pločio vėžės Lietuvos Respublikos geležinkelių tinkle, techninę priežiūrą, prašymų vertinimo tvarkos aprašą:

1.1.1. pripažįstu netekusiu galios 3 punktą;

1.1.2. papildau 7¹ punktu:

. Atlikęs pirminį vertinimą, atsakingas darbuotojas užpildo, į Administracijos informacinę sistemą įkelia ir pasirašo elektroninę Prašymo išduoti techninio prižiūrėtojo sertifikatą ir kartu su prašymu pateiktų dokumentų pirminio vertinimo pažymą (toliau – pirminio vertinimo pažyma) (4 priedas).“;

1.1.3.  pakeičiu 8 punktą ir jį išdėstau taip:

8. Nustačius, kad prašymas ir (ar) pateikti dokumentai neatitinka reikalavimų, dokumentuose yra netikslių ar klaidingų duomenų ir (arba) pateikti ne visi nurodyti dokumentai, atsakingas darbuotojas užpildytą pirminio vertinimo pažymą su pažymėtais trūkumais išsiunčia pareiškėjui su pasiūlymu ištaisyti nustatytus trūkumus ir nustato ne trumpesnį nei 20 darbo dienų terminą trūkumams pašalinti. Jei pareiškėjas per nustatytą terminą neištaisė trūkumų ir nepateikė motyvuoto prašymo pratęsti trūkumų šalinimo termino, atsakingas darbuotojas parengia pasiūlymą palikti prašymą nenagrinėtą.“;

1.1.4. pakeičiu 12 punktą ir jį išdėstau taip:

12. Atlikęs išsamų vertinimą, atsakingas darbuotojas užpildo, į Administracijos informacinę sistemą įkelia ir pasirašo elektroninę Techninės priežiūros sistemos aprašo atitikties nustatytiems kriterijams vertinimo pažymą (toliau – atitikties vertinimo pažyma) (5 priedas). Jeigu buvo atliktas patikrinimas vietoje, atitikties vertinimo pažymoje atsakingas darbuotojas pažymi, kurių kriterijų atitiktis buvo patikrinta patikrinimo vietoje metu, ir (arba) nurodo, ar atlikus patikrinimą pareiškėjo veiklos vietoje buvo pateikti įrodymai, patvirtinantys trūkumų pašalinimą, bei kaip šie trūkumai buvo pašalinti.“;

1.1.5. pakeičiu 27 punktą ir jį išdėstau taip:

27. Asmenų, pageidaujančių atlikti geležinkelių riedmenų, naudojamų 1 435 mm pločio vėžės Lietuvos Respublikos geležinkelių tinkle, techninę priežiūrą, prašymai teikiami, vertinimas atliekamas ir sprendimai priimami vadovaujantis Geležinkelių transporto eismo saugos įstatymo 17 straipsniu. Atsakingas darbuotojas, įvertinęs geležinkelių riedmenų, naudojamų 1 435 mm pločio vėžės Lietuvos Respublikos geležinkelių tinkle, techninės priežiūros sistemos atitiktį Geležinkelių transporto eismo saugos įstatymo 4 straipsnio 5 dalyje nustatytiems reikalavimams, užpildo, į Administracijos informacinę sistemą įkelia ir pasirašo elektroninę Geležinkelių riedmenų, naudojamų 1 435 mm pločio vėžės Lietuvos Respublikos geležinkelių tinkle, techninės priežiūros sistemos atitikties Komisijos įgyvendinimo reglamento (ES) 2019/779, kuriuo pagal Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą (ES) 2016/798 nustatomos išsamios už transporto priemonių techninę priežiūrą atsakingų subjektų sertifikavimo sistemos nuostatos ir panaikinamas Komisijos reglamentas (ES) Nr. 445/2011, II priede nustatytiems reikalavimams vertinimo pažymą (6 priedas). Kitiems Administracijos procedūriniams veiksmams mutatis mutandis taikomos šio Aprašo nuostatos.“;

1.1.6. pripažįstu netekusiu galios 28 punktą;

1.1.7. papildau nauju 4 priedu (pridedama);

1.1.8. buvusį 4 priedą laikau atitinkamai 5 priedu;

1.1.9. pripažįstu netekusia galios 5 priedo lentelės struktūrinę dalį „BENDROSIOS NUOSTATOS“;

1.1.10. papildau nauju 6 priedu (pridedama);

1.2. pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintą Prašymo išduoti, atnaujinti, pakeisti ir (ar) papildyti geležinkelių riedmenų, naudojamų 1 520 mm pločio vėžės Lietuvos Respublikos geležinkelių tinkle, techninio prižiūrėtojo sertifikatą formą ir ją išdėstau nauja redakcija (pridedama). 

2. P a v e d u  Bendrųjų reikalų skyriui su šiuo įsakymu supažindinti Lietuvos transporto saugos administracijos Paslaugų departamento Vilniaus skyriaus vedėją, valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, teikiančius geležinkelių transporto administracines paslaugas.

3. I n f o r m u o j u, kad šis įsakymas nustatyta tvarka skelbiamas Teisės aktų registre ir Lietuvos transporto saugos administracijos interneto svetainėje.

 

 

 

Administracijos direktoriaus pavaduotojas,

pavaduojantis Administracijos direktorių                                                                                                            Justas Rašomavičius


 

Asmenų, pageidaujančių atlikti geležinkelių riedmenų, naudojamų 1 520 mm pločio vėžės Lietuvos Respublikos geležinkelių tinkle, techninę priežiūrą, prašymų vertinimo tvarkos aprašo

4 priedas

 

(Prašymo išduoti techninio prižiūrėtojo sertifikatą ir kartu su prašymu pateiktų dokumentų pirminio vertinimo pažymos formos pavyzdys)

 

Logo  Description automatically generated

 

LIETUVOS TRANSPORTO SAUGOS ADMINISTRACIJA

 

_______________________________ PRAŠYMO IŠDUOTI TECHNINIO PRIŽIŪRĖTOJO 

(pareiškėjo teisinė forma, pavadinimas / vardas, pavardė) SERTIFIKATĄ IR KARTU SU PRAŠYMU                     

PATEIKTŲ DOKUMENTŲ PIRMINIO VERTINIMO PAŽYMA

 

Eil. Nr.

Vertinamo dokumento pavadinimas

Pateikta (+) / nepateikta (-) / nevertinama (N)

Pastabos

(nurodoma, ar atitinka reikalavimus, arba aprašomi dokumentų trūkumai ir (ar) kt.)

1.

Prašymas išduoti geležinkelių riedmenų, naudojamų 1 520 mm pločio vėžės Lietuvos Respublikos geležinkelių tinkle, techninio prižiūrėtojo sertifikatą / Reglamento (ES) 2019/779[1] III priede nustatytos formos prašymas (teikiamas ECM sertifikato atveju)

(tikrinama, ar pateiktas nustatytos formos ir tinkamai užpildytas prašymas, ar jo turinys yra suprantamas)

 

 

2.

Geležinkelių riedmenų techninės priežiūros sistemos aprašas (toliau – Techninės priežiūros sistemos aprašas):

 

 

 

2.1.

Ar Techninės priežiūros sistemos aprašas įformintas raštu ir patvirtintas aukščiausio lygio vadovybės?

 

 

2.2.

Ar Techninės priežiūros sistemos aprašas  apima Techninių prižiūrėtojų sertifikavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2011 m. liepos 19 d. įsakymu Nr. 3-431 „Dėl Techninių prižiūrėtojų sertifikavimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Taisyklės), 3 punkte nustatytas priemones?

 

 

2.3.

Ar Techninės priežiūros sistemos aprašas  apima Asmenų, pageidaujančių atlikti geležinkelių riedmenų, naudojamų 1520 mm pločio vėžės Lietuvos Respublikos geležinkelių tinkle, techninę priežiūrą, prašymų vertinimo tvarkos aprašo[2] 1 priede nustatytus kriterijus?

 

 

2.4.

Ar Techninės priežiūros sistemos aprašo pakanka, kad būtų atliekamas išsamus prašymo ir kartu pateiktų dokumentų atitikties reikalavimams vertinimas?

 

 

2.5.

Ar yra pateikti papildomi dokumentai, leidžiantys įvertinti techninės priežiūros sistemos atitiktį reikalavimams, jei nusprendžiama, kad Techninės priežiūros sistemos aprašo nepakanka?

 

 

3.

Pridedami dokumentai

(tikrinama, ar pridedamų dokumentų turinys yra suprantamas, dokumentuose nėra netikslių ar klaidingų duomenų)

 

 

4.

Dokumentai, kuriais patvirtinama atitiktis Reglamento (ES) 2019/779 II priede nustatytiems reikalavimams ir procedūroms

(teikiami ECM sertifikato atveju)

 

 

5.

Valstybės rinkliavos apmokėjimą įrodantis dokumentas

 

 

 

Vertinimo išvada (nurodymas pareiškėjui per ne trumpesnį nei 20 darbo dienų terminą ištaisyti pirminio vertinimo pažymoje nurodytus trūkumus arba patvirtinimas, kad pateikti dokumentai atitinka reikalavimus ir leidžia atlikti išsamų prašymo ir kartu pateiktų dokumentų atitikties reikalavimams vertinimą):

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

 

 

Pirminį vertinimą atliko                                                  

 

_______________ _______________ ___________________

(pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)

 

__________

(data)

 

 

 

 

______________________________

 

part_187b7e2bd5dd4ce28382b9356f20f0ee_end


 

Asmenų, pageidaujančių atlikti geležinkelių riedmenų, naudojamų 1 520 mm pločio vėžės Lietuvos Respublikos geležinkelių tinkle,

techninę priežiūrą, prašymų vertinimo tvarkos aprašo

6 priedas

 

(Geležinkelių riedmenų, naudojamų 1 435 mm pločio vėžės Lietuvos Respublikos geležinkelių tinkle, techninės priežiūros sistemos atitikties Komisijos įgyvendinimo reglamento (ES) 2019/779, kuriuo pagal Europos parlamento ir Tarybos direktyvą (ES) 2016/798 nustatomos išsamios už transporto priemonių techninę priežiūrą atsakingų subjektų sertifikavimo sistemos nuostatos ir panaikinamas Komisijos reglamentas (ES) Nr. 445/2011, II priede nustatytiems reikalavimams vertinimo pažymos formos pavyzdys)

 

Logo  Description automatically generated

 

LIETUVOS TRANSPORTO SAUGOS ADMINISTRACIJA

 

GELEŽINKELIŲ RIEDMENŲ, NAUDOJAMŲ 1 435 MM PLOČIO VĖŽĖS LIETUVOS RESPUBLIKOS GELEŽINKELIŲ TINKLE, TECHNINĖS PRIEŽIŪROS SISTEMOS ATITIKTIES KOMISIJOS ĮGYVENDINIMO REGLAMENTO (ES) 2019/779, KURIUO PAGAL EUROPOS PARLAMENTO IR TARYBOS DIREKTYVĄ (ES) 2016/798 NUSTATOMOS IŠSAMIOS UŽ TRANSPORTO PRIEMONIŲ TECHNINĘ PRIEŽIŪRĄ ATSAKINGŲ SUBJEKTŲ SERTIFIKAVIMO SISTEMOS NUOSTATOS IR PANAIKINAMAS KOMISIJOS REGLAMENTAS (ES) NR. 445/2011, II PRIEDE NUSTATYTIEMS REIKALAVIMAMS

VERTINIMO PAŽYMA

____________________

(data)

_______________________________________________________

(pareiškėjo teisinė forma, pavadinimas / vardas, pavardė)

 

 

 

 

 

 

EIL. NR.

 

 

REIKALAVIMAS, VERTINIMO KRITERIJUS

 

NUORODA Į DOKUMENTUOJAMĄ INFORMACIJĄ

ATITINKA / ATITINKA IŠ DALIES / NEATITINKA / NEAKTUALU

 

 

PASTABOS, KOMENTARAI, TRŪKUMAI

I. Valdymo funkciją vykdančiam subjektui taikomi reikalavimai ir vertinimo kriterijai

1. VADOVAVIMAS – įsipareigojimai plėtoti ir taikyti organizacijos techninės priežiūros sistemą ir nuolat didinti jos veiksmingumą.

Organizacija turi nustatytą tvarką, pagal kurią:

a)

būtų nustatyta ir organizacijos generalinio direktoriaus (-ės) arba jo ar jos atstovo patvirtinta techninės priežiūros politika, kuri atitiktų organizacijos tipą ir paslaugų mastą;

 

 

 

b)

būtų užtikrinta, kad pagal teisinę sistemą būtų nustatyti saugos tikslai, kurie atitiktų organizacijos tipą, veiklos mastą ir susijusius pavojus;

 

 

 

c)

atsižvelgiant į bendrus organizacijos saugos tikslus, sauga būtų įvertinta pagal bendruosius saugos rodiklius;

 

 

 

d)

būtų rengiami planai ir procedūros organizacijos saugos tikslams pasiekti;

 

 

 

e)

būtų užtikrinti ištekliai, reikalingi visiems procesams, kuriais užtikrinama atitiktis šiame priede išdėstytiems reikalavimams, vykdyti;

 

 

 

f)

būtų nustatytas ir valdomas kitos valdymo veiklos poveikis techninės priežiūros sistemai;

 

 

 

g)

būtų užtikrinta, kad aukščiausioji vadovybė būtų susipažinusi su veiklos stebėsenos ir audito rezultatais ir prisiimtų bendrą atsakomybę už techninės priežiūros sistemos pakeitimų įgyvendinimą;

 

 

 

h)

būtų užtikrinta, kad darbuotojams ir darbuotojų atstovams būtų tinkamai atstovaujama ir su jais būtų konsultuojamasi nustatant, plėtojant, stebint ir peržiūrint visų susijusių procesų, kuriuose gali dalyvauti personalas, saugos aspektus.

 

 

 

2. PAVOJAUS VALDYMAS – struktūrinis su transporto priemonių technine priežiūra susijusių pavojų, įskaitant tiesiogiai su eksploatavimo procesais susijusį ir dėl kitų organizacijų arba asmenų veiklos kylantį pavojų, vertinimo ir tinkamų pavojaus kontrolės priemonių nustatymo metodas.

2.1.

Organizacija turi nustatyti tvarką ir priemones, kad galėtų pripažinti poreikį ir įsipareigojimą bendradarbiauti su geležinkelių transporto priemonių valdytojais, geležinkelio įmonėmis, geležinkelių infrastruktūros valdytojais, transporto priemonių ir komponentų kūrėjais ir gamintojais ar kitomis suinteresuotomis šalimis.

 

 

 

2.2.

Organizacija turi nustatyti pavojaus valdymo tvarką, pagal kurią būtų tvarkomi techninės priežiūros bylos, įskaitant techninės priežiūros planus, įrangą, procedūras, organizavimą, personalo parinkimą ar sąsajas, pakeitimai ir taikomi bendrieji saugos būdai, susiję su pavojaus lygio nustatymo ir vertinimo metodais, patvirtintais pagal Direktyvos (ES) 2016/798 6 straipsnio 1 dalies a punktą.

 

 

 

2.3.

Organizacija turi nustatyti tvarką, pagal kurią vertinant pavojų būtų atsižvelgta į poreikį nustatyti, sudaryti ir palaikyti tinkamą darbo aplinką, atitinkančią Europos Sąjungos ir nacionalinės teisės aktų, visų pirma Tarybos direktyvos 89/391/EEB, reikalavimus.

 

 

 

3. STEBĖSENA – struktūrinis užtikrinimo, kad būtų nustatytos ir tinkamai veiktų pavojaus kontrolės priemonės, kurios padėtų siekti organizacijos tikslų, metodas.

3.1.

Organizacija turi nustatyti tvarką, pagal kurią būtų reguliariai renkami, stebimi ir analizuojami atitinkami saugos duomenys, įskaitant:

a)

duomenis apie atitinkamų procesų veikimą;

 

 

 

b)

procesų rezultatus (įskaitant visas pagal sutartis teikiamas paslaugas ir produktus);

 

 

 

c)

duomenis apie pavojaus kontrolės priemonių veiksmingumą;

 

 

 

d)

informaciją apie patirtį, gedimus, defektus ir taisymą, susijusius su kasdieniniu įrenginių eksploatavimu ir technine priežiūra.

 

 

 

3.2.

Organizacija turi nustatyti tvarką, kuri užtikrintų, kad apie avarijas, riktus, vos neįvykusias avarijas ir kitus pavojingus įvykius būtų pranešama, jie būtų registruojami, tiriami ir analizuojami.

 

 

 

3.3.

Kad galėtų periodiškai peržiūrėti visus procesus, organizacija turi nustatyti nepriklausomą, nešališką ir skaidriai veikiančią vidaus audito sistemą. Ši sistema turi būti grindžiama tvarka, pagal kurią būtų:

a)

rengiamas vidaus audito planas, kurį būtų galima persvarstyti, atsižvelgiant į ankstesnio audito rezultatus ir veiklos stebėjimą;

 

 

 

b)

analizuojami ir vertinami audito rezultatai;

 

 

 

c)

siūlomos ir įgyvendinamos specialios taisomosios priemonės arba veiksmai;

 

 

 

d)

tikrinamas ankstesnių priemonių arba veiksmų veiksmingumas.

 

 

 

3.4.

Šio skirsnio 3.1, 3.2 ir 3.3 punktuose nurodyta tvarka turi atitikti bendruosius saugos būdus, susijusius su pavojaus lygio nustatymo ir vertinimo metodais, patvirtintais pagal Direktyvos (ES) 2016/798 6 straipsnio 1 dalies a punktą, ir su geležinkelio operatorių saugos lygio bei veiklos rezultatų saugos srityje vertinimo nacionaliniu ir Sąjungos lygiu metodais, patvirtintais pagal tos direktyvos 6 straipsnio 1 dalies d punktą.

 

 

 

4. NUOLATINIS GERINIMAS – struktūrinis informacijos, surinktos vykdant reguliarią stebėseną ir auditą arba iš kitų atitinkamų šaltinių, analizavimo ir rezultatų panaudojimo žinioms kaupti ir imtis prevencinių arba korekcinių veiksmų, kad būtų išlaikyta arba pagerinta sauga, metodas.

Organizacija turi nustatyti tvarką, pagal kurią būtų užtikrinta, kad:

a)

būtų ištaisyti nustatyti trūkumai;

 

 

 

b)

būtų įgyvendinti nauji pasiekimai saugos srityje;

 

 

 

c)

vidaus audito rezultatai būtų naudojami sistemai tobulinti;

 

 

 

d)

prireikus būtų įgyvendinami prevenciniai arba korekciniai veiksmai siekiant užtikrinti, kad per visą įrangos eksploatavimo ir veiklos vykdymo laiką geležinkelių sistema atitiktų standartus ir kitus reikalavimus;

 

 

 

e)

atitinkama su avarijų, riktų, vos neįvykusių avarijų ir kitų pavojingų įvykių tyrimu ir priežastimis susijusi informacija būtų panaudota žinioms kaupti ir prireikus priimti saugai pagerinti skirtas priemones;

 

 

 

f)

rekomendacijos, kurias pateikia nacionalinė saugos institucija, nacionalinė tyrimo institucija, taip pat rekomendacijos, pateiktos atlikus pramonės sektoriaus arba vidaus tyrimus, būtų įvertintos ir, jei reikia, įgyvendintos;

 

 

 

g)

geležinkelio įmonių ir (arba) geležinkelių infrastruktūros valdytojų ir geležinkelių transporto priemonių valdytojų pateiktos arba iš kitų susijusių šaltinių gautos atitinkamos ataskaitos ir (arba) informacija būtų įvertintos ir į jas būtų atsižvelgta.

 

 

 

5. STRUKTŪRA IR ATSAKOMYBĖ – struktūrinis atskirų asmenų ir asmenų grupių atsakomybės nustatymo siekiant užtikrinti organizacijos saugos tikslų įgyvendinimą metodas.

5.1.

Organizacija turi nustatyti atsakomybės už visus susijusius procesus paskirstymo visoje organizacijoje tvarką.

 

 

 

5.2.

Organizacija turi nustatyti aiškaus su sauga susijusių atsakomybės sričių nustatymo, aiškaus atsakomybės paskirstymo konkrečioms su ja susijusioms funkcijoms ir jų sąsajų nustatymo tvarką. Ši tvarka apima 2.1 punkte nurodytą organizacijos ir geležinkelių transporto priemonių valdytojų, taip pat, jei taikoma, geležinkelio įmonių ir geležinkelių infrastruktūros valdytojų santykiams taikomą tvarką.

 

 

 

5.3.

Organizacija turi nustatyti užtikrinimo, kad deleguotą atsakomybę turintys organizacijos darbuotojai turėtų įgaliojimus, kompetenciją ir reikiamus išteklius savo pareigoms vykdyti, tvarką. Atsakomybė ir kompetencija turėtų būti tarpusavyje susijusios ir suderintos su paskirta funkcija, o įgaliojimas turi būti raštiškas.

 

 

 

5.4.

Organizacija turi nustatyti veiklos, susijusios su atitinkamais organizacijoje vykstančiais procesais, koordinavimo užtikrinimo tvarką.

 

 

 

5.5.

Organizacija turi nustatyti tvarką, pagal kurią saugos valdymo pareigas einantys asmenys būtų atskaitingi už savo veiklos rezultatus.

 

 

 

6. KOMPETENCIJOS VALDYMAS – struktūrinis užtikrinimo, kad darbuotojai turėtų reikiamų gebėjimų, būtinų siekiant bet kokiomis aplinkybėmis saugiai, efektyviai ir veiksmingai įgyvendinti organizacijos tikslus, metodas.

6.1.

Organizacija turi nustatyti kompetencijos valdymo sistemą, pagal kurią būtų numatyta:

a)

nustatyti pareigas, kurias vykdantis personalas būtų atsakingas už visų sistemos procesų, būtinų siekiant laikytis šiame priede nustatytų reikalavimų, vykdymą;

 

 

 

b)

nustatyti pareigas, susijusias su saugos užduotimis;

 

 

 

c)

atitinkamas užduotis skirti reikiamą kompetenciją turintiems darbuotojams.

 

 

 

6.2.

Organizacijos kompetencijos valdymo sistemoje turi būti nustatyta darbuotojų kompetencijos valdymo tvarka, kuri apimtų bent:

a)

žinių, įgūdžių ir patirties, atitinkančių pareigas ir būtinų vykdant su sauga susijusias užduotis, nustatymą;

 

 

 

b)

atrankos principus, įskaitant pagrindinį išsilavinimo lygį, psichologinį tinkamumą ir gerą fizinę būklę;

 

 

 

c)

pradinį parengimą ir kvalifikacijos suteikimą arba įgytos kompetencijos bei įgūdžių patvirtinimą;

 

 

 

d)

užtikrinimą, kad visi darbuotojai suprastų, kokia aktuali ir svarbi yra jų veikla ir kaip jie prisideda prie saugos tikslų įgyvendinimo;

 

 

 

e)

tęstinį mokymą ir periodinį žinių bei įgūdžių atnaujinimą;

 

 

 

f)

kai tinkama – periodinį kompetencijos, psichologinio tinkamumo ir fizinės būklės tikrinimą;

 

 

 

g)

kai reikia – specialiąsias priemones avarijų ir (arba) riktų atvejais arba ilgai nesant darbe.

 

 

 

7. INFORMAVIMAS – struktūrinis užtikrinimo, kad visais organizacijos lygmenimis nuomones teikiantys ir sprendimus priimantys asmenys galėtų susipažinti su svarbia informacija, metodas.

7.1.

Organizacija turi nustatyti tvarką, pagal kurią būtų nustatyti pranešimų teikimo kanalai ir taip užtikrinta, kad pačiame subjekte ir jam palaikant ryšius su kitais subjektais, įskaitant geležinkelių infrastruktūros valdytojus, geležinkelio įmones, geležinkelių transporto priemonių valdytojus ir transporto priemonių arba jų komponentų (arba ir vienų, ir kitų) kūrėjus arba gamintojus, prireikus būtų tinkamai ir neatidėliotinai keičiamasi aiškiai pateikiama informacija apie visus susijusius procesus ir ši informacija tiek savo organizacijoje, tiek kitose organizacijose būtų perduodama tinkamas pareigas einančiam asmeniui.

 

 

 

7.2.

Siekdama užtikrinti tinkamą keitimąsi informacija, organizacija turi nustatyti tvarką, pagal kurią:

a)

būtų gaunama ir apdorojama konkreti informacija;

 

 

 

b)

konkreti informacija būtų nustatoma, rengiama ir skleidžiama;

 

 

 

c)

būtų sudarytos sąlygos gauti patikimą ir naujausią informaciją.

 

 

 

7.3.

Organizacija turi nustatyti tvarką, kuri užtikrintų, kad pagrindinė veiklos informacija būtų:

a)

aktuali ir pagrįsta;

 

 

 

b)

tiksli;

 

 

 

c)

išsami;

 

 

 

d)

tinkamai atnaujinta;

 

 

 

e)

patikrinta;

 

 

 

f)

nuosekli ir lengvai suprantama (įskaitant vartojamą kalbą);

 

 

 

g)

prieš taikant pateikta susipažinti darbuotojams pagal jų atsakomybės sritis;

 

 

 

h)

lengvai prieinama darbuotojams ir prireikus jiems būtų pateikiamos dokumentų kopijos.

 

 

 

7.4.

Reikalavimai, išdėstyti 7.1, 7.2 ir 7.3 papunkčiuose, visų pirma taikomi šiai veiklos informacijai:

a)

informacijai, susijusiai su nacionaliniuose geležinkelių riedmenų registruose esančios transporto priemonių, kurių techninę priežiūrą atlieka organizacija, identifikavimo (įskaitant priemones) ir registracijos informacijos tikslumo ir išsamumo tikrinimu;

 

 

 

b)

techninės priežiūros dokumentams;

 

 

 

c)

informacijai apie paramą, teikiamą geležinkelių transporto priemonių valdytojams ir atitinkamais atvejais kitoms šalims, įskaitant geležinkelio įmones ir (arba) geležinkelių infrastruktūros valdytojus;

 

 

 

d)

informacijai apie darbuotojų kvalifikaciją ir vėliau vykdant techninės priežiūros plėtojimo veiklą atliekamą kontrolę;

 

 

 

e)

informacijai apie veiklą (įskaitant ridą, veiklos rūšis ir mastą, riktus arba avarijas) ir geležinkelio įmonių, geležinkelių transporto priemonių valdytojų bei geležinkelių infrastruktūros valdytojų prašymus;

 

 

 

f)

įrašams apie atliktą techninę priežiūrą, įskaitant informaciją apie vykdant patikras nustatytus trūkumus ir tokius geležinkelio įmonių arba geležinkelių infrastruktūros valdytojų taisomuosius veiksmus kaip traukinio patikros ir stebėsena prieš jam išvykstant arba esant kelyje;

 

 

 

g)

techninės priežiūros patvirtinimo ir grąžinimo eksploatuoti dokumentams;

 

 

 

h)

techninės priežiūros paslaugų užsakymams;

 

 

 

i)

techninei informacijai, kuri kaip techninės priežiūros nurodymai turi būti teikiama geležinkelio įmonėms ir (arba) infrastruktūros valdytojams ir geležinkelių transporto priemonių valdytojams;

 

 

 

j)

informacijai, teikiamai avariniais atvejais, kai pablogėja eksploatacinė sauga, kuri gali apimti:

i)

informaciją apie nustatytus eksploatavimo apribojimus arba specialias eksploatavimo sąlygas, taikomas transporto priemonėms, kurių techninę priežiūrą vykdo organizacija, arba kitoms tos pačios serijos transporto priemonėms, net jeigu jų techninę priežiūrą vykdo kiti už techninę priežiūrą atsakingi subjektai; ši informacija taip pat turi būti perduota visoms susijusioms šalims;

 

 

 

ii)

skubią informaciją tokiais su sauga susijusiais klausimais, kaip vykdant techninę priežiūrą nustatytas bendro kelių kategorijų ar serijų transporto priemonėms komponento defektas;

 

 

 

k)

visai susijusiai informacijai arba duomenims, kurie reikalingi siekiant sertifikavimo įstaigai ir atitinkamiems užsakovams (įskaitant geležinkelių transporto priemonių valdytojus) pateikti metinę techninės priežiūros ataskaitą; kai prašoma, ataskaita taip pat turi būti pateikiama nacionalinėms saugos institucijoms.

 

 

 

8. DOKUMENTAVIMAS – struktūrinis visos susijusios informacijos atsekamumo užtikrinimo metodas.

8.1.

Organizacija turi nustatyti tinkamą visų susijusių procesų tinkamo dokumentavimo tvarką.

 

 

 

8.2.

Organizacija turi nustatyti tinkamą tvarką, pagal kurią būtų:

a)

reguliariai stebimi ir atnaujinami visi susiję dokumentai;

 

 

 

b)

formuojami, rengiami ir platinami visi susiję dokumentai ir tvirtinami jų pakeitimai;

 

 

 

c)

priimami, renkami ir archyvuojami visi susiję dokumentai.

 

 

 

9. PAVEDIMAS VYKDYTI VEIKLĄ PAGAL SUTARTIS – struktūrinis tinkamo veiklos pagal subrangovus sutartis vykdymo, kad būtų įgyvendinti organizacijos tikslai, užtikrinimo metodas.

9.1.

Organizacija turi nustatyti tvarką, pagal kurią užtikrintų, kad būtų nustatyti su sauga susiję produktai ir paslaugos.

 

 

 

9.2.

Organizacija, kuriai rangovai arba tiekėjai (arba ir vieni, ir kiti) tiekia su sauga susijusius produktus ir teikia tokias paslaugas, turi nustatyti tvarką, pagal kurią vykdydama atranką patikrintų:

a)

rangovų, subrangovų ir tiekėjų kompetenciją;

 

 

 

b)

ar rangovų, subrangovų ir tiekėjų techninės priežiūros ir valdymo sistema yra tinkama ir patvirtinta dokumentais.

 

 

 

9.3.

Organizacija turi tokiems rangovams ir tiekėjams taikomų reikalavimų nustatymo tvarką.

 

 

 

9.4.

Organizacija turi nustatyti tiekėjų ir (arba) rangovų informuotumo apie pavojus, kuriuos jie gali sukelti organizacijos veiklai, stebėjimo tvarką.

 

 

 

9.5.

Jei rangovo arba tiekėjo techninės priežiūros arba valdymo sistema yra patvirtinta, 3 punkte nurodytas stebėsenos procesas gali apsiriboti tik 3.1 punkto b papunktyje nurodytais pagal sutartis vykdomos veiklos procesų rezultatais.

 

 

 

9.6.

Turi būti aiškiai apibrėžti, žinomi ir pagal susitariančiųjų šalių susitarimą paskirti bent pagrindiniai toliau nurodytiems procesams taikomi principai:

a)

su geležinkelio saugos klausimais susijusi atsakomybė ir užduotys;

 

 

 

b)

įsipareigojimai, susiję su aktualios informacijos perdavimu tarp abiejų šalių;

 

 

 

c)

su sauga susijusių dokumentų atsekamumas.

 

 

 

II. TECHNINĖS PRIEŽIŪROS PLĖTOJIMO FUNKCIJĄ VYKDANČIAM SUBJEKTUI TAIKOMI REIKALAVIMAI IR VERTINIMO KRITERIJAI

1. Organizacija turi nustatyti procedūrą, pagal kurią nustatytų ir valdytų:

a)

visą techninės priežiūros veiklą, turinčią įtakos saugai;

 

 

 

b)

visas saugai svarbias sudedamąsias dalis.

 

 

 

2. Organizacija turi nustatyti tvarką, pagal kurią užtikrintų, kad būtų laikomasi esminių sąveikos reikalavimų, įskaitant atnaujinimus per visą eksploatavimo laiką, imantis šių veiksmų:

a)

užtikrinant atitiktį specifikacijoms, susijusioms su atitinkamose techninėse sąveikos specifikacijose (TSS) nurodytais pagrindiniais sąveikos parametrais;

 

 

 

b)

bet kokiomis aplinkybėmis tikrinant techninės priežiūros bylos atitiktį leidimui, susijusiam su transporto priemone (įskaitant visus nacionalinius saugos reikalavimus), įskaitant atitiktį techninei bylai ir įrašų rūšiai pagal Europos patvirtintų transporto priemonių tipų registrą;

 

 

 

c)

valdant visus vykdant techninę priežiūrą atliekamus pakeitimus;

 

 

 

d)

nustatant poreikį atlikti pavojaus vertinimą, susijusį su galimu minėtų pakeitimų poveikiu geležinkelio sistemos saugai, taikant bendruosius saugos būdus, susijusius su pavojaus lygio nustatymo ir vertinimo metodais, patvirtintais pagal Direktyvos (ES) 2016/798 6 straipsnio 1 dalies a punktą;

 

 

 

e)

valdant visų techninių pakeitimų, turinčių poveikį transporto priemonės sistemų vientisumui, konfigūraciją.

 

 

 

3.

Organizacija turi nustatyti specialiai techninės priežiūros veiklai vykdyti skirtos ir reikalingos įrangos, įrenginių ir įrankių įsigijimo ir aprūpinimo jais rėmimo tvarką. Organizacija turi nustatyti tikrinimo, ar ši įranga, įrenginiai ir įrankiai naudojami, laikomi ir prižiūrimi pagal jų techninės priežiūros grafiką ir laikantis jų techninės priežiūros reikalavimų, tvarką.

 

 

 

4.

Pradėdama eksploatuoti transporto priemones, organizacija turi nustatyti tvarką, pagal kurią būtų:

a)

gauta prieiga prie pradiniuose dokumentuose pateiktų techninės priežiūros rekomendacijų ir surinkta pakankamai informacijos apie planuojamą veiklą;

 

 

 

b)

išanalizuotos tos pradiniuose dokumentuose pateiktos techninės priežiūros rekomendacijos ir, taikant bendruosius saugos būdus, susijusius su pavojaus lygio nustatymo ir vertinimo metodais, patvirtintais pagal Direktyvos (ES) 2016/798 6 straipsnio 1 dalies a punktą, parengta pirmosios techninės priežiūros byla, taip pat atsižvelgiant į visuose susijusiuose garantiniuose dokumentuose pateiktą informaciją;

 

 

 

c)

užtikrinta, kad pirmoji techninė priežiūra būtų atlikta taip, kaip nurodyta pirmosios techninės priežiūros byloje.

 

 

 

5.

Siekdama užtikrinti, kad techninės priežiūros byla būtų atnaujinama per visą transporto priemonės eksploatavimo laiką, organizacija turi nustatyti tvarką, pagal kurią būtų:

a)

renkama bent informacija, susijusi su:

 

 

 

i)

vykdomos veiklos rūšimi ir mastu, įskaitant avarijas, katastrofas ir riktus, bet jais neapsiribojant, kaip apibrėžta Direktyvoje (ES) 2016/798;

 

 

 

ii)

nustatytais komponentų gedimais;

 

 

 

iii)

planuojamos veiklos rūšimi ir mastu;

 

 

 

iv)

faktiškai atlikta technine priežiūra;

 

 

 

b)

nustatytas atnaujinimo poreikis, atsižvelgiant į sąveikos ribines vertes;

 

 

 

c)

teikiami ir tvirtinami pasiūlymai dėl pakeitimų ir šių pasiūlymų įgyvendinimo, siekiant priimti aiškiais kriterijais pagrįstą sprendimą, atsižvelgiant į pavojaus vertinimo, atlikto taikant bendruosius saugos būdus, susijusius su pavojaus lygio nustatymo ir vertinimo metodais, patvirtintais pagal Direktyvos (ES) 2016/798 6 straipsnio 1 dalies a punktą, rezultatus;

 

 

 

d)

užtikrinamas tinkamas pakeitimų įgyvendinimas;

 

 

 

e)

stebimas pakeitimų veiksmingumas, vykdant procesą, atitinkantį bendruosius saugos būdus, susijusius su geležinkelio operatorių saugos lygio ir veiklos rezultatų saugos srityje vertinimo nacionaliniu ir Sąjungos lygiu metodais, patvirtintais pagal Direktyvos (ES) 2016/798 6 straipsnio 1 dalies d punktą.

 

 

 

6.

Kai techninės priežiūros plėtojimo funkciją vykdančiam subjektui taikomas kompetencijos valdymo procesas, turi būti atsižvelgta bent į šiuos poveikį saugai turinčius veiksnius:

a)

bendrųjų saugos būdų, susijusių su pavojaus lygio nustatymo ir vertinimo metodais, patvirtintais pagal Direktyvos (ES) 2016/798 6 straipsnio 1 dalies a punktą, taikymą vertinant techninės priežiūros bylos pakeitimus;

 

 

 

b)

kompetenciją inžinerijos srityje, reikalingą techninės priežiūros bylos sudarymui ir pakeitimams, taip pat pakeitimų vykdant techninę priežiūrą parengimui, vertinimui, tikrinimui ir tvirtinimui valdyti;

 

 

 

c)

saugai svarbių sudedamųjų dalių techninės priežiūros veiklą;

 

 

 

d)

sujungimo technologijas (įskaitant suvirinimą ir sujungimą);

 

 

 

e)

neardomąjį bandymą.

 

 

 

7.

Kai techninės priežiūros plėtojimo funkciją vykdančiam subjektui taikomas dokumentavimo procesas, turi būti užtikrintas bent šių elementų atsekamumas:

a)

dokumentų, susijusių su pakeitimų vykdant techninę priežiūrą parengimu, vertinimu, tikrinimu ir tvirtinimu;

 

 

 

b)

transporto priemonių konfigūracijos, įskaitant saugai svarbias sudedamąsias dalis ir vidaus programinės įrangos pakeitimus, bet jais neapsiribojant;

 

 

 

c)

įrašų apie atliktus techninės priežiūros darbus;

 

 

 

d)

tyrimų, susijusių su sukaupta patirtimi, rezultatų;

 

 

 

e)

visų vėlesnių techninės priežiūros bylos, įskaitant pavojaus vertinimą, versijų;

 

 

 

f)

techninės priežiūros vykdymo ir geležinkelių riedmenų parko techninės priežiūros valdymo kompetencijos ir šiose srityse vykdomos veiklos kontrolės ataskaitų;

 

 

 

g)

techninės pagalbinės informacijos, kuri turi būti teikiama geležinkelių transporto priemonių valdytojams, geležinkelio įmonėms ir infrastruktūros valdytojams.

 

 

 

III. GELEŽINKELIŲ RIEDMENŲ PARKO TECHNINĖS PRIEŽIŪROS VALDYMO FUNKCIJĄ VYKDANČIAM SUBJEKTUI TAIKOMI REIKALAVIMAI IR VERTINIMO KRITERIJAI

1.

Organizacija turi nustatyti tvarką, pagal kurią prieš pateikdama techninės priežiūros paslaugų užsakymus galėtų patikrinti už techninės priežiūros vykdymą atsakingo subjekto kompetenciją, galimybes ir gebėjimus. Todėl techninės priežiūros dirbtuvės turi turėti reikiamą kvalifikaciją, kad galėtų priimti sprendimus dėl techninės priežiūros vykdymo funkciją atliekančiam subjektui taikomų techninės kompetencijos reikalavimų.

 

 

 

2.

Organizacija turi nustatyti tvarką, pagal kurią sudarytų darbų paketą ir parengtų bei teiktų techninės priežiūros paslaugų užsakymus.

 

 

 

3.

Organizacija turi nustatyti tvarką, pagal kurią transporto priemonės būtų tinkamu laiku atiduodamos techninei priežiūrai atlikti.

 

 

 

4.

Organizacija turi nustatyti tvarką, pagal kurią būtų nutraukiamas transporto priemonės eksploatavimas techninei priežiūrai atlikti arba tada, kai pablogėja eksploatacinė sauga, arba kai poreikis atlikti techninę priežiūrą daro poveikį įprastam eksploatavimui.

 

 

 

5.

Organizacija turi nustatyti tvarką, pagal kurią būtų nustatomos būtinos patikrinimo priemonės, taikomos atliekamai techninei transporto priemonių priežiūrai ir jų techninės priežiūros patvirtinimui.

 

 

 

6.

Organizacija turi nustatyti tvarką, pagal kurią būtų teikiamas pranešimas dėl grąžinimo eksploatuoti, kuriame būtų nurodyti eksploatavimo apribojimai, siekiant užtikrinti, kad transporto priemonė veiktų saugiai, atsižvelgiant į techninės priežiūros patvirtinimo dokumentaciją.

 

 

 

7.

Kai geležinkelių riedmenų parko techninės priežiūros valdymo funkciją vykdančiam subjektui taikomas kompetencijos valdymo procesas, turi būti atsižvelgiama bent į grąžinimą eksploatuoti, įskaitant naudojimo apribojimų nustatymą.

 

 

 

8.

Kai traukinių parko techninės priežiūros valdymo funkciją vykdančiam subjektui taikomas informavimo procesas, techninės priežiūros vykdymo funkciją vykdančiam subjektui turi būti pateikiama bent ši informacija:

a)

taikomos taisyklės ir techninės specifikacijos;

 

 

 

b)

kiekvienos transporto priemonės techninės priežiūros planas;

 

 

 

c)

atsarginių dalių sąrašas, įskaitant pakankamai išsamų kiekvienos atsarginės dalies aprašymą, kad jas būtų galima pakeisti lygiavertėmis dalimis, turinčiomis tokias pačias garantijas;

 

 

 

d)

medžiagų sąrašas, įskaitant pakankamai išsamų jų naudojimo aprašymą ir būtiną informaciją apie sveikatos apsaugą ir saugą;

 

 

 

e)

dokumentų rinkinys, kuriame būtų nustatytos poveikį saugai turinčios veiklos specifikacijos ir komponentams taikomi įsikišimo ir jų naudojimo
apribojimai;

 

 

 

f)

komponentų arba sistemų, kuriems taikomi teisiniai reikalavimai, sąrašas (įskaitant stabdžių rezervuarus ir cisternas pavojingiesiems kroviniams vežti) ir tų reikalavimų sąrašas;

 

 

 

g)

bendrųjų saugos būdų, susijusių su pavojaus lygio nustatymo ir vertinimo metodais, patvirtintais pagal Direktyvos (ES) 2016/798 6 straipsnio 1 dalies a punktą, taikomais vertinant pakeitimus, turinčius poveikį geležinkelių riedmenų parko techninės priežiūros valdymo funkcijai, taikymas.

 

 

 

9.

Kai geležinkelių riedmenų parko techninės priežiūros valdymo funkciją vykdančiam subjektui taikomas informavimo procesas, suinteresuotąsias šalis reikia informuoti bent apie grąžinimą eksploatuoti ir, be kita ko, pateikti naudotojams (geležinkelio įmonėms ir geležinkelių infrastruktūros valdytojams) svarbią informaciją apie naudojimo apribojimus.

 

 

 

10.

Kai geležinkelių riedmenų parko techninės priežiūros valdymo funkciją vykdančiam subjektui taikomas dokumentavimo procesas, turi būti registruojama bent ši informacija:

a)

techninės priežiūros paslaugų užsakymai;

 

 

 

b)

informacija apie grąžinimą eksploatuoti, įskaitant geležinkelio įmonėms ir geležinkelių infrastruktūros valdytojams svarbią informaciją apie naudojimo apribojimus.

 

 

 

IV. TECHNINĖS PRIEŽIŪROS VYKDYMO FUNKCIJĄ VYKDANČIAM SUBJEKTUI TAIKOMI REIKALAVIMAI IR VERTINIMO KRITERIJAI

1.

Organizacija turi nustatyti tvarką, pagal kurią būtų:

a)

tikrinamas geležinkelių riedmenų parko techninės priežiūros valdymo funkciją vykdančio subjekto pateiktos informacijos, susijusios su užsakytomis paslaugomis, išsamumas ir tinkamumas;

 

 

 

b)

tikrinama, kaip naudojami atitinkami būtini techninės priežiūros dokumentai ir kiti standartai, kurie taikomi pagal techninės priežiūros paslaugų užsakymus teikiamoms techninės priežiūros paslaugoms;

 

 

 

c)

užtikrinama, kad visi susiję darbuotojai galėtų susipažinti su visomis techninės priežiūros paslaugų užsakymuose pateiktomis techninės priežiūros specifikacijomis, apibrėžtomis taikomuose nuostatuose ir specialiuose standartuose (pvz., jos būtų įtrauktos į vidaus darbo instrukcijas).

 

 

 

2.

Organizacija turi nustatyti tvarką, pagal kurią būtų užtikrinta, kad:

a)

komponentai (įskaitant atsargines dalis) ir medžiagos būtų naudojami kaip nurodyta techninės priežiūros paslaugų užsakymuose ir tiekėjo dokumentuose;

 

 

 

b)

komponentai ir medžiagos būtų laikomi, tvarkomi ir vežami taip, kad jie nesidėvėtų ir nebūtų gadinami, ir vadovaujantis techninės priežiūros paslaugų užsakymuose ir tiekėjo dokumentuose pateiktais nurodymais;

 

 

 

c)

visi komponentai ir medžiagos, įskaitant tuos, kuriuos pateikė užsakovas, atitiktų taikomose nacionalinėse ir tarptautinėse taisyklėse ir atitinkamuose techninės priežiūros paslaugų užsakymuose nustatytus reikalavimus.

 

 

 

3.

Organizacija turi nustatyti tvarką, pagal kurią nustatytų, identifikuotų, parūpintų, registruotų ir užtikrintų galimybę naudoti tinkamą įrangą, įrenginius ir priemones, kad pagal techninės priežiūros paslaugų užsakymus ir kitas taikomas specifikacijas galėtų teikti techninės priežiūros paslaugas ir užtikrinti:

a)

saugų techninės priežiūros vykdymą, įskaitant techninę priežiūrą atliekančių darbuotojų sveikatos apsaugą ir saugą;

 

 

 

b)

ergonomines sąlygas ir sveikatos apsaugą, įskaitant, be kita ko, sąsajas tarp naudotojų ir informacinių technologijų sistemų arba diagnostinės įrangos.

 

 

 

4.

Kai būtina užtikrinti pagrįstus rezultatus, organizacija turi nustatyti tvarką, pagal kurią užtikrintų, kad jos matavimo įranga būtų:

a)

kalibruojama arba tikrinama tiksliai nustatytais intervalais arba prieš ją naudojant, vadovaujantis tarptautiniais, nacionaliniais arba pramoniniais matavimo standartais; jeigu tokių standartų nėra, būtina registruoti, kuo remiantis atliekamas kalibravimas arba tikrinimas;

 

 

 

b)

suderinta arba, jei būtina, pakartotinai suderinta;

 

 

 

c)

identifikuota, kad būtų galima nustatyti kalibravimo statusą;

 

 

 

d)

apsaugota nuo derinimo, dėl kurio matavimo rezultatas taptų negaliojantis;

 

 

 

e)

saugoma nuo sugadinimo ir nusidėvėjimo ją tvarkant, prižiūrint ir laikant.

 

 

 

5.

Organizacija turi nustatyti tvarką, pagal kurią užtikrintų, kad visa įranga, įrenginiai ir priemonės būtų tinkamai naudojami, kalibruojami, saugomi ir prižiūrimi pagal dokumentuose nustatytas procedūras.

 

 

 

6.

Organizacija turi nustatyti tvarką, pagal kurią tikrintų, ar techninės priežiūros darbai yra vykdomi pagal techninės priežiūros paslaugų užsakymus, ir rengtų pranešimus dėl techninės priežiūros patvirtinimo. Techninės priežiūros patvirtinime turi būti pateikta visa informacija, naudinga nustatant eksploatavimo apribojimus.

 

 

 

7.

Kai techninės priežiūros vykdymo funkciją atliekančiam subjektui taikomas pavojaus vertinimo procesas (visų pirma, I skyriaus 2.2 ir 2.3 papunkčiai), darbo aplinka turi apimti ne tik dirbtuves, kuriose vykdomi techninės priežiūros darbai, bet ir prie dirbtuvių pastatų esančius geležinkelio kelius bei visas vietas, kuriose vykdoma techninės priežiūros veikla.

 

 

 

8.

Kai techninės priežiūros vykdymo funkciją vykdančiam subjektui taikomas kompetencijos valdymo procesas, prireikus turi būti atsižvelgta bent į šiuos poveikį saugai turinčius veiksnius:

a)

sujungimo technologijas (įskaitant suvirinimą ir sujungimą);

 

 

 

b)

neardomuosius bandymus;

 

 

 

c)

galutinį transporto priemonės bandymą ir techninės priežiūros patvirtinimą;

 

 

 

d)

stabdžių sistemos, aširačių ir traukos įrangos techninę priežiūrą ir prekinių vagonų specialių komponentų, naudojamų gabenant pavojinguosius krovinius, pvz., cisternų, čiaupų ir t. t., techninę priežiūrą;

 

 

 

e)

saugai svarbių sudedamųjų dalių techninės priežiūros veiklą;

 

 

 

f)

kontrolės, valdymo ir signalizacijos sistemų techninės priežiūros veiklą;

 

 

 

g)

durų valdymo sistemų techninės priežiūros veiklą;

 

 

 

h)

kitas nustatytas specialias sritis, turinčias įtakos saugai.

 

 

 

9.

Kai techninės priežiūros vykdymo funkciją atliekančiam subjektui taikomas informavimo procesas, geležinkelių riedmenų parko techninės priežiūros valdymo funkciją ir techninės priežiūros plėtojimo funkciją vykdantiems subjektams turi būti pateikiama informacija bent apie:

a)

darbus, atliktus pagal techninės priežiūros paslaugų užsakymus;

 

 

 

b)

visus su sauga susijusius galimus trūkumus arba defektus, kuriuos nustatytų organizacija;

 

 

 

c)

techninės priežiūros patvirtinimą.

 

 

 

10.

Kai techninės priežiūros vykdymo funkciją atliekančiam subjektui taikomas dokumentavimo procesas, turi būti registruojama bent ši informacija, susijusi su techninės priežiūros veikla, darančia poveikį saugai, kaip nurodyta II skirsnio 1 punkto a papunktyje:

a)

aiškiai identifikuojama visa įranga, įrenginiai ir priemonės;

 

 

 

b)

visi atlikti techninės priežiūros darbai, be kita ko, nurodant personalą, naudotas priemones, įrenginius, atsargines dalis ir medžiagas ir atsižvelgiant į:

i)

atitinkamas valstybės, kurioje įsteigta organizacija, taisykles;

 

 

 

ii)

techninės priežiūros paslaugų užsakymuose nustatytus reikalavimus, įskaitant su įrašais susijusius reikalavimus;

 

 

 

iii)

galutinio bandymo rezultatus ir sprendimą dėl techninės priežiūros patvirtinimo;

 

 

 

c)

kontrolės priemonės, kurių reikalaujama techninės priežiūros paslaugų užsakymų ir techninės priežiūros patvirtinimo dokumentuose;

 

 

 

d)

kalibravimo ir tikrinimo rezultatai; jeigu programinė įranga naudojama nustatytų reikalavimų stebėsenai ir matavimams atlikti, programinės įrangos tinkamumas norimoms užduotims atlikti turi būti patvirtinamas prieš pirmąjį jos panaudojimą ir prireikus pakartotinai patvirtinamas;

 

 

 

e)

ankstesnių matavimo rezultatų pagrįstumas, kai nustatoma, kad matavimo prietaisas neatitinka reikalavimų.

 

 

 

PASTABOS IR PASIŪLYMAI

 

 

 

 

VERTINIMO IŠVADA

 

 

 

Atitikties įvertinimą atliko ir vertinimo išvadą pateikė     

 

_______________                                                                                       ________________                                                           

(pareigos) (vardas, pavardė)

 

_______________________________________

 

part_33575e8d565a483fbd8fbf584f3a36ba_end


 

PATVIRTINTA

Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus

2020 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 2BE-428

(Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus

2022 m. liepos 7 d.    įsakymo Nr.  2BE-180  

redakcija)

 

(Prašymo išduoti, atnaujinti, pakeisti ir (ar) papildyti geležinkelių riedmenų, kurie naudojami 1 520 mm pločio vėžės Lietuvos Respublikos geležinkelių tinkle, techninio prižiūrėtojo sertifikatą forma)

 

 

Lietuvos transporto saugos administracija

Gauta

 

 

20___-___- ___ Nr. ______________

 

 

 

DĖMESIO, PRAŠOME PILDYTI DIDŽIOSIOMIS SPAUSDINTINĖMIS RAIDĖMIS!

 

 

 

 

 

1. Fizinio asmens vardas, pavardė / juridinio asmens pavadinimas ir teisinė forma

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Asmens kodas / juridinio asmens kodas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Fizinio asmens adresas / juridinio asmens buveinės adresas, korespondencijos adresas, jeigu jis nesutampa su buveinės adresu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Telefonas

5. El. paštas

 

 

 

 

6. PVM mokėtojo kodas

 

 

 

 

 

 

 

 

7. Fizinio ar juridinio asmens įgalioto atstovo vardas, pavardė, telefono numeris, elektroninio pašto adresas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8. Lietuvos transporto saugos administracijai

 

PRAŠYMAS

IŠDUOTI, ATNAUJINTI, PAKEISTI IR (AR) PAPILDYTI GELEŽINKELIŲ RIEDMENŲ, KURIE NAUDOJAMI 1 520 MM PLOČIO VĖŽĖS LIETUVOS RESPUBLIKOS GELEŽINKELIŲ TINKLE, TECHNINIO PRIŽIŪRĖTOJO SERTIFIKATĄ

 

 

 

 

 

 

 

-

 

 

-

 

 

 

 

 

 

 

 

_______________

(sudarymo vieta)

 

 

9.  Prašau išduoti naują / atnaujintą / pakeisti / papildyti (kas nereikalinga, išbraukti) techninio prižiūrėtojo sertifikatą.

 

10. Veiklos duomenys

Geležinkelių riedmenų, naudojamų 1 520 mm pločio vėžės Lietuvos Respublikos geležinkelių tinkle, rūšis

prekiniai vagonai

 

kiti nei prekiniai vagonai

 

Apima cisterninius vagonus pavojingiesiems kroviniams gabenti TAIP / NE

Apima kitus vagonus, specialiai skirtus pavojingiesiems kroviniams gabenti TAIP / NE

 

 

Veiklos vykdymo apimtis

Funkcijas atlieka pats

Atlieka dalį funkcijų

Atlieka kitas subjektas

Techninės priežiūros organizavimas

 

 

Techninės priežiūros užtikrinimas

Techninės priežiūros kontrolė

Techninės priežiūros atlikimas

 

PRIDEDAMA (pažymėti pridedamus):

Techninės priežiūros sistemos aprašas;   

įgaliojimas (teikiamas, jei prašymą teikia įgaliotas atstovas);

techninio prižiūrėtojo sertifikato pakeisi duomenys ir jų pasikeitimą patvirtinantys dokumentai (teikiama su prašymu pakeisti techninio prižiūrėtojo sertifikatą);

techninio prižiūrėtojo sertifikato papildymo priežasčių aprašymas (teikiama su prašymu papildyti techninio prižiūrėtojo sertifikatą);

kiti dokumentai, kuriais įrodoma, kad įgyvendinus atitinkamai Geležinkelių transporto eismo saugos įstatymo 18 straipsnio 2 dalies 6 punkte nurodytus pokyčius arba Geležinkelių transporto eismo saugos įstatymo 17 straipsnio 7 dalies 7 punkte nurodytus pokyčius techninės priežiūros sistema atitiks jai keliamus reikalavimus (teikiama su prašymu papildyti techninio prižiūrėtojo sertifikatą, jei pareiškėjas nusprendžia, kad Techninės priežiūros sistemos aprašo nuostatų nepakanka);

pakeistų techninės priežiūros sistemos priemonių ir pakeitimų priežasčių aprašymas, Techninės priežiūros sistemos aprašo nuostatos (teikiamos, jeigu pareiškėjas nusprendžia, kad Techninės priežiūros sistemos aprašo nuostatų nepakanka), kiti dokumentai, kuriais įrodoma, kad po pakeitimo techninės priežiūros sistema atitinka jai keliamus reikalavimus, bei pakeitimus patvirtinantys dokumentai (teikiama su prašymu papildyti arba atnaujinti techninio prižiūrėtojo sertifikatą);

□ kita (įrašyti)_________________.

 

Teikdamas (-a) prašymą patvirtinu, kad jame nurodyta informacija yra teisinga ir išsami. Esu informuotas (-a) apie asmens duomenų tvarkymo tikslą ir tvarką, leidžiu tvarkyti mano asmens duomenis, kiek tai susiję su techninio prižiūrėtojo sertifikato išdavimu, atnaujinimu, pakeitimu ar papildymu bei informacijos apie tai kaupimu eismo saugos institucijos tvarkomoje informacinėje sistemoje.

 

 

11. Apie būtiną duomenų ar dokumentų patikslinimą ar papildymą prašau informuoti (pažymėti „X“):

 

elektroniniu paštu, nurodytu 5 laukelyje;

 

raštu 3 laukelyje nurodytu adresu.

 

 

 

12.  Sutinku, kad mano kontaktiniai duomenys, nurodyti 4 ir 5 laukeliuose, būtų naudojami paslaugų kokybei vertinti (apklausoms).

 

 

 

Nesutinku, kad mano kontaktiniai duomenys būtų naudojami paslaugų kokybei vertinti (apklausoms).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(pareigos)

 

(parašas)

 

(vardas, pavardė)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

___________

part_78960f28e84b4f249f28c9ba28430e39_end



[1] 2019 m. gegužės 16 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentas (ES) 2019/779, kuriuo pagal Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą (ES) 2016/798 nustatomos išsamios už transporto priemonių techninę priežiūrą atsakingų subjektų sertifikavimo sistemos nuostatos ir panaikinamas Komisijos reglamentas (ES) Nr. 445/2011.

[2] Patvirtintas Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus 2020 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 2BE-428 „Dėl Asmenų, pageidaujančių atlikti geležinkelių riedmenų, naudojamų 1520 mm pločio vėžės Lietuvos Respublikos geležinkelių tinkle, techninę priežiūrą, prašymų vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.